NL Central: הקלף הכי משוגע שיש / יוני לב ארי

כשאומרים על הדיוויז'ן שלך, שארבע קבוצות עלו ממנו לפלייאוף, זה נשמע דבר טוב, אפילו טוב מאוד. אבל אז מגיע המשפט הנוסף: אף אחד מהן לא עברה את שלב הוויילד קארד, כשהמאזן: ניצחון בודד, שמונה הפסדים. אאוץ'. שבת בבסיס מתכוננת לבית המרכזי בנשיונל ליג, כיצד תראה עונת 2021 באחד הבתים היותר צפופים בליגה?

יכריע את הדיוויז'ן. ארנאדו (צילום: Fort Morgan Times)

סיינט לואיס קארדינלס: זוהי השעה.

מאזן ב-2020: 28:30.

פלייאוף: נכנעו בסדרת הוויילד קארד לסאן דייגו פאדרס.

הרכש המשמעותי: נולאן ארנאדו. הקארדס התחזקו באחד מה-אול אראונד פליירס בליגה, עם פאוור (ממוצע של 39.8 הום ראנס בחמש העונות שלפני הקורונה), ממוצע (חובט 287. ומעלה מ-2014 ועד לעונת הקורונה) והגנה נפלאה בבסיס שלישי הקשה. 

עזיבה משמעותית: קולטן וואנג. מהצד השני, סיינט לואיס איבדה את שחקן הבסיס השני האמין, שלא רק שהוא עזב, אלא יחזק את מילווקי, היריבה הישירה בבית. עכשיו ננסה להתרשם מטומי אדמן כשחקן הבסיס השני הקבוע, שינסה לגרום לאוהדי הקארדס לשכוח את וואנג.

ירגישו בחסרונו? וונג (צילום: Deadspin)

הימור נועז: דילן קאלרסון יפרוץ עם 30 הום ראנס. האאוטפילדר הנפלא לא הצליח עדיין להראות מה הוא שווה, אבל בואו, הוא בן 22 בלבד… עונת 2021 הולכת להיות העונה שלו, במיוחד לאחר שדקסטר פאולר עזב לאיינג'לס ופינה מקום.

חולשה: חסר אייס מוכח. הרוטיישן של הקארדס נחשב מאוד איכותי, אך ג'ק פלהארטי חוזר אחרי עונת נפילה, אדם וויינרייט בן ה-39 לא נהייה צעיר יותר, ושאר חלקי החבורה הזו הם פיצ'רים טובים ל-2-3-4, אף אחד מהם כנראה כבר לא יהיה אייס….

עוצמה: הגנת ברזל. לצד ארדנאדו, צמד ה-פול'ס – גולדשמיט ודה יונג, עם יאדייר מולינה מאחורי הצלחת, מייצרים אינפילד פנטסטי. גם סביב דילן קלארסון, טיילר אוניל והאריסון באדר לא ייפלו הרבה כדורים. בהצלחה ליריבות.

עשר שנים עברו מאז אותה אליפות ב-2011 (צילום: SB Nation)

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: קשה לקרוא לפגרה שלהם כל דבר אחר מ-הצלחה, כשהרוקיז משלמים להם כדי לקחת את השחקן הכי טוב בסגל של קולורדו. התוספת של ארנאדו אמורה להספיק כדי להתמודד עם שאר הקבוצות בבית הכל כך חלש.

הימור: 67:95.

שיקגו קאבס: זכרונות מ-2016.

מאזן ב-2020: 26:34.

פלייאוף: נכנעו בסדרת הוויילד קארד למיאמי מארלינס.

הרכש המשמעותי: ג'וק פדרסון. מודה, יש לי חולשה לבחור, שכיכב במדי נבחרת ישראל בעבר. האאוטפילדר שעוזב את הדודג'רס כאלוף, ינסה להביא קצת מהווינריות הזו לקאביס, שמאז 2016 רק מאבדים מהתכונה הזו עוד ועוד…

וחמש שנים מזו… (צילום: Sports Illustrated)

עזיבה משמעותית: יו דארוויש. הסטארטר בן ה-34 עדיין נחשב לאחד הטובים בליגה, עם ERA של 2.01 גם בעונת הקורונה. דארוויש נשלח בטרייד לפאדרס, תמורת שחקנים שעשויים להפוך לטובים בעוד 3-4 שנים, כך שהבור שנוצר יורגש משמעותית.

הימור נועז: ווילסון קונטרראס יוביל את הקאצ'רים בנשיונל ליג בהום ראנס. כמו חצי מהליגה, גם התופס המוכשר עבר עונת קורונה חלשה, אך בגיל 28 הוא מוכן לקפוץ שוב על הפיצ'רים היריבים ולהראות מה הוא שווה.

מהתופסים הטובים בליגה. קונטרראס (צילום: Sporting News)

חולשה: רוטיישן. קייל הנדריקס נפלא. אך מעבר אליו אין שם הרבה. ג'ק אראייטה חוזר הביתה אחרי שנתיים לא טובות, אדברט אלזולאי (ממש קרוב להיות אלברט אזולאי, אבל לא) לא הראה מספיק, אלכ מילס יציב, אבל בקטע רע, וזאק דייויס מוכשר, אבל לא מסוגל להוביל רוטיישן.

עוצמה: ניסיון. השלישייה המובילה של הקאביס, קריס בראיינט, אנתוני ריזו וחאווייר באייז, כמו גם אראייטה, הנדריקס וג'ייסון הווארד, היו שם כולם ב-2016, כשהקאביס זכו באליפות ההיסטורית. מה שהם הספיקו לשכוח, רוב שחקני הליגה לעולם לא יידעו…

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: בשל העזיבה של דארוויש, אפשר היה לחשוב שזה הזמן לפרק הכל. ולמרות העזיבה של מקס שרזר, נראה שהקאביס עדיין מנסים לשמור על ה-"קור" הוותיק. עונת קאמבק של באייז ובראיינט בהחלט תסייע לנצל את החלון שהולך ונסגר.

הימור: 80:82.

ה-נאמבר וואן. הנדריקס (צילום: Chicago Tribune)

מילווקי ברוורס: מתקדמים ברוורס.

מאזן ב-2020: 31:29.

פלייאוף: נכנעו בסדרת הוויילד קארד ללוס אנג'לס דודג'רס.

הרכש המשמעותי: קולטן וואנג. האינפילדר המנוסה הגיע אחרי שמונה עונות בקארדס, ומביא איתו הגנה יציבה וממוצע חבטות. אפשר וראוי לציין גם את ג'קי בראדלי ג'וניור, סנטר פילדר שלא משאיר לדשא כדורים.

עזיבה משמעותית: ראיין ברון. הוא אמנם עדיין פרי אייג'נט, ולך תדע, אולי יחזור למילווקי, והמספרים של האאוטפילדר בן ה-37 לא מה שהם היו, אך עדיין מדובר באחד השחקנים הגדולים שלבשו את מדי מילווקי במילניום הנוכחי. הוא ללא ספק יחסר.

לא עוד אחד. ברון (צילום: blogspot.com)

הימור נועז: דווין וויליאמס יציג מספרים שכאלה עוד לא ראיתם. הרליבר הפנטסטי של מילווקי זרק בעונה שעברה ל-ERA של 0.33 ב-22 משחקים. עכשיו תנו לו עונה שלמה נורמלית, ובואו נראה למה הוא מסוגל.

חולשה: עומק בליינאפ. ברגע שעוברים את וונג, לורנזו קיין (שחייב לחזור לעצמו) וכריסטיאן ייליץ' (גם הוא), אין הרבה איום בליינאפ של מילווקי. פיצ'רים של קבוצות יריבות ידאגו שה-טופ אוף דה ליינאפ לא יראו שום דבר טוב, ויחכו לפסול את אלה שמגיעים לאחר מכן.

תרשמו את השם ותזכרו את הפנים. דווין וויליאמס (צילום: sportpress.ca)

עוצמה: פיצ'ינג, וצעיר. ג'וש הדר (בן 26) ודווין וויליאמס (26) הם שניים מהרליברים הטובים במשחק, ברנדון וודרוף (28), קורבין בארנס (26), גאדריאן האוזר (28) ופרדי פארלטה (24) מייצרים רוטיישן יציב עם תקווה לעוד הרבה שנים טובות. יש למה לצפות.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: עם פגרה שקטה יחסית, כשהתוספת העיקרית היא וונג, הברוורס מנסים להיכנס לפלייאוף בפעם הרביעית ברציפות. אך הפעם, אם אפשר, עם מאזן חיובי. עם כל הכבוד לוונג, התוספת המשמעותית ביותר תהייה חזרה לעניינים של כריסטיאן ייליץ'. הוא יכול לשים את 2020 מאחוריו, ולצד פיצ'רים כמו וודרוף, וויליאמס והדר, יש סיכוי להישאר עונה נוספת בתמונת הפלייאוף.

הימור: 81:81.

סינסינטי מחכה לכם (צילום:FlexJobs)

סינסינטי רדס: יותר שאלות מתשובות.

מאזן ב-2020: 29:31.

פלייאוף: נכנעו בסדרת הוויילד קארד לאטלנטה ברייבס.

הרכש המשמעותי: שון דוליטל ונואה ראמירז. שני הרליברים המצוינים יחזקו את הבולפן החלש של הרדס (מי בדיוק יסגור שם משחקים?), כשדוליטל הוותיק יביא איתו גם ניסיון עשיר ואליפות אחת.

עזיבה משמעותית: טרוור באוור. אחד הפיצרים הטובים בליגה בשנים האחרונות, עצר לתחנה קצרה בסינסי (שתי עונות), כשב-2020 הוא ליהטט עם מספרים משוגעים. לא רק שיהיה קשה למלא את החסר, אלא שהרדס כלל לא החתימו סטארטר נוסף…

כבר מתגעגעים אליו. באוור (צילום: lasportshub.com)

הימור נועז: מייק מוסטאקס לא יתקרב למספרים שלו ממילווקי וקנזס סיטי. האינפילדר רשם במהלך הקריירה חמש עונות של 20 הום ראנס או יותר, כולל 35 כאלה ב-2019 במדי הברוורס. קשה לי להאמין שהוא יצליח לשחזר את המספרים האלה גם ב-2021.

חולשה: ג'ואי ווטו. האינפילדר בן ה-37 נצמא בצניחה מתמדת מאז 2017, בפאוור, בממוצעים ובהגנה. אחת האגדות הגדולות של הרדס בעשור האחרון הפך מפסגה גדולה לבור עמוק, כשיש עוד שנתיים לחוזה שלו.

כדאי להתחיל להתכונן לימים שאחריו… ווטו (צילום: WVXU)

עוצמה: סוני גריי ולואיס קאסטיליו. שני הסטארטרים הם העוגן של הרדס, וכשאתה יודע שפעמיים בכל חמישה ימים תקבל 6-7 אינינגים של 1-3 ריצות, הרבה יותר קל להתחיל כך את העונה. חבל רק שאחריהם אין כל כך על מי לסמוך…

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: לרדס היו יותר נוטשים ממצטרפים חדשים בפגרה הזו, כשבאוור ואיגלסיאס ברחו למקומות עם ארנק פתוח יותר. כעת נראה שהקבוצה שהסתמכה בעבר בעיקר על הפיצ'ינג שלה, תזדקק להתקפה כדי להימנע מעונה קשה.

הימור: 86:76.

השתלב נפלא. גריי (צילום: chatsports.com)

פיטסבורג פיירטס: תקופת ההמתנה.

מאזן ב-2020: 41:19.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: טיילר אנדרסון. אם זה הרכש שלהם, זה אומר הרבה… אנדרסון, סטארטר חביב במקרה הטוב, הגיע מסן פרנסיסקו, שם הוא שיחק עונה אחת בלבד, ומצטרף לרוטיישן חסר ברק לחלוטין, שם הוא ישתלב בצורה נפלאה…

אם זה "ה"רכש… אנדרסון (צילום: urple Row)

עזיבה משמעותית: ג'וש בל. שחקן הבסיס הראשון הנפלא (אחד הדברים הנפלאים היחידים בקבוצה), ש-ירה 37 הום ראנס בעונת 2019, לוקח איתו את כל הכישרון שלו עד לוושינגטון, ומשאיר את עמדת הבסיס הראשון לקולין מוראן, ששיחק בעיקר בבסיס שלישי בעונה שעברה.

הימור נועז: קיבראיין הייס יהיה באולסטאר. שחקן הבסיס השלישי, בערך הסיבה היחידה לפתוח בטלויזיה את המשחקים של הפיירטס (או באייפד), אמור לבצע את קפיצת המדרגה המשמעותית בעונה הקרובה (בגיל 24), לאחר שחבט 376. בעונה המקוצרת.

חולשה: הכל. הקבוצה החלשה בליגה בעונה שעברה לא השתדרגה בשום דבר בפגרה. הפיירטס סיימו את העונה הקודמת במקום האחרון בריצות, במקום ה-27 בהום ראנס, ובמקום ה-28 בממוצע חבטות. ואף אחד לא צפוי באמת לשנות את זה העונה…

יתגעגעו אליו בפיטסבורג. בל (צילום: DK on Pittsburgh Sports)

עוצמה: כלום. באמת שלפיירטס אין משהו מרגש להציע בעונת 2021, למעט הייס עליו דיברנו, ונראה שיעברו עוד כמה שנים עד שנראה משהו מעניין מכיוון פיטסבורג. מה שכן, המאזן הגרוע בליגה סידר להם את בחירת הדראפט הראשונה, שכנראה תביא אליהם את הזורק הימני קומאר רוקר.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: הפיירטס ממשיכים לאבד שחקנים שבשלב מסוים נראו כמו פוטנציאל להציל את הקבוצה. ג'וש בל הסלאגר, וג'יימסון טיילון הפציע הם שניים כאלה. בזמן שהם מנסים להמשיך לבנות סביב השחקנים הצעירים, נראה שפיטסבורג תתמודד על בחירת הדראפט הראשונה עונה שניה ברציפות.

הימור: 100:62.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תענוג יוני, תודה.
    יצא לי לראות את ארנאדו ובל בקבוצותיהם החדשות, נראים טוב באדום…
    האמת שהשאלה הגדולה שלי היא ייליץ׳, הפנומן מזכיר לי את כל הזרים שהיו מגיעים לשחק בקבוצות כדורגל ישראליות ובמקום שהם ימשכו את השאר למעלה, הישראלים משכו אותם למטה. אשמח להתבדות, רק לא במשחקים מול המטס כמובן.
    כמו שציינתי בפודקאסט, זה הבית שהכי ״כואב״ לי לראות מה קורה איתו כחובב בייסבול, יש פה די ארגזים של היסטוריה ומועדונים גדולים שפשוט לא מתחברים, וזה לא שמסיבות של כסף, הקארדינלס והקאבס לא קבוצות עניות, והרדס יכולים להיות קבוצה עם כסף אבל הבעלים כנראה רוצה למשוך דיווידנדים ולא להביא סטארטרים. על הנייר נטו זה נראה שהקארדס ייתנו פור לבית, אבל ניירות לחוד ומציאות לחוד, וההרגשה שלי שדווקא הקאבס יתחברו יותר. הרדס צריכים להפסיק לנסות לשחק מאניבול ולהתחיל לשחק בייסבול, ופיטסבורג… אוי פיטסבורג. איך עיר כזו גאה קיבלה קבוצה כזו נחנחית, אין לי מושג. אולי יש פה משהו סימבולי לקריסת הראסט בלט, אבל אני רואה בפייראטס סוג של בית״ר ירושלים (לא רק בגלל הצבעים), והגיע הזמן שיתחילו שמה להתנהג בהתאם, רק בלי הגזענות.

      1. מסכים לגמרי, רק ניהול כושל. מקבוצה שהגיעה 3 או 4 פעמים רצופות לפלייאוף בתחילת העשור, לקבוצה שמגרדת את השאריות מיתר קבוצות הבית. לדעתי הכסף פחות משחק כאן תפקיד.

      2. לא רק הניהול, גם אני מצפה מקבוצות של פיסטבורג שתהיה להם יותר גאווה עצמית, סטייל הפאקרס או אוקלנד כזה. אפילו הברוורס יש להם יותר פרייד מהבושות שהולכות בפייראטס. אז נכון שיש להם את הפינגווינס והסטילרס, אבל עדיין.

  2. אני חושב שאתה קצת קשוח עם הקאבס. הטרייד על דארוויש נאמן לאימרה האמריקאים שגורסת ש"עדיף לאבד שחקן שנה מוקדם מידי מאשר לאבד אותו שנה מאוחר מידי", ונראה שהם מנסים להיבנות מחדש תו"כ תנועה ולא ע"י פירוק כולל כמו שעשו לפני שנת האליפות.
    עם זאת, מסכים לגמרי שהקארדס הם המועמדים הוודאיים לסיים ראשונים, אם קבוצה אחרת תעקוף אותם זאת תהיה אשמתם הבלעדית.
    .
    לגבי ברון – בוא נקווה שאם הוא לא מוצא קבוצה בקרוב הוא עושה עלייה ומסייע לנו בטורניר האולימפי
    🙂

  3. הקבוצה היחידה בנשיונל ליג שאני מחובר אליה (מלבד המטס שבגלל גייל אני חייב לשמוע עליה שוב ושוב) היא הקרדינלס. הסיבה? כשפרשתי מהוראה ועברנו לג'ופיטר, פלורידה, הבית שקניתי היה בשכונה חדשה לחלוטין של ג'ופיטר בשם אבקוא6ה , שבליבה נבנה איצטדיון 'רוג'ר דין' שהפך לבית הספרינג טריינינג של הקבוצה. האיצטדיון (6,500 צופים) היה SOLD OUT כל משחק ורק אז הבנתי שהקרדינלס היא 'הקבוצה של דרום פלורידה'. מאז אני קצת עוקב אחריה.
    אז ככהף הקרדינלס היו שקטים רוב האופ-סיסון עד שהם החתימו את ה-RHP אדם וויינרייט בסוף ינואר ואז את ארנדו, שהיווה שיפור מיידי בהגנה ובהתקפה ב-3B. וונג גרם לחור ב-2B כשחתם עם הברוארס, וטומי אדמן יחליף אותו. השאלה האחרונה שנשדארה היתה אם ידלר מולינה יעזוב אחרי 18 עונות אבל הוא ענה עליה כשחתם לפני כחודש על שנתו האחרונה שם – כמעט בטוח – על 9 מיליון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט