קרב הזדמנות אחרונה בשחזור של המשחק המיתולוגי – פריוויו למשחק החוץ של מכבי אצל קטש ופנאתנייקוס / עמיחי קטן

21:00 פנאתנייקוס (9- 17) – מכבי תל-אביב (11- 15):

הישורת האחרונה של העונה הסדירה של היורוליג מתחילה עבור מכבי בביקור באואקה, מקום בו ניצחון צהוב נרשם לאחרונה באותו יום שבו ליאור אליהו סיכם בהפועל ירושלים לראשונה, כלומר ה-19/12/2013. באותו משחק, בו דיוויד בלו היה הקלעי המוביל של מכבי ויחד איתו הצטיינו מאמן פיתוח השחקנים של פיניקס, דווין סמית, ושחקנה של יוטה, ג'ו אינגלס.

מאז, 4 מפגשים בין הקבוצות התקיימו באתונה, ובכולם היוונים ניצחו, כולל אפילו מפגש אחד בחנוכה. אמנם מכבי ניצחו את 3 המפגשים האחרונים, אך כולם התקיימו ביד-אליהו, כאשר מדובר בגומלין של עונת 2019, המפגש הראשון של 2020, כאשר השני תוכנן לתאריך שהתברר בדיעבד ככזה שהעונה לא הגיעה אליו, והשלישי בסיבוב הראשון של העונה הנוכחית.

המפגש הראשון בין הקבוצות היה בשמינית הגמר של עונת 1972, ובו כל אחת ניצחה את משחק הבית שלה, אך פאו העפילו לשלב הבא בגלל ניצחון בהפרש גבוה יותר. בסך הכל, המאזן בין הקבוצות עומד על שוויון 21. במשחקי הבית של מכבי היא מובילה 13- 6, פאו מובילה 12- 6 במשחקי הבית שלה, והיוונים גם מובילים 3- 2 במפגשי פיינל-פור (גמר ב-2011 ועוד אחד שיוזכר בהמשך וחצי גמר ב-2002, בעוד מכבי ניצחו גמר ב-2001 וחצי גמר ב-2005).

בתקופה האחרונה קשה יותר לדבר על מכבי מבחינה מקצועית, גם מכיוון שהסיכוי המאוד נמוך של הצהובים להעפיל לשלב הבא לא קורץ למי שמבקש לנתח את המצב, וגם בגלל עצירה פתאומית של ארבעה שבועות ללא משחק יורוליג, ממנה מכבי יצאה עם רצף הפסדים שקשה היה לומר עד כמה העצירה הזאת גרמה לו. עם או בלי קשר, המשחק הערב מאלץ אותנו לשוב לנוסטלגיה, גם אם לא היינו רוצים, והעונה ניכר שלפרקים הקהל מעדיף להיזכר בנוסטלגיה ולשכוח את הקשר בין הכדור ובין הידיים של ווילבקין וחבריו, בעיקר ברגעי ההכרעה.

גולת הכותרת של המשחק הזה היא ללא ספק המפגש בין מכבי ובין המאמן שגבר עליה הכי הרבה פעמים אי פעם כמאמן, עם לא פחות מ-14 ניצחונות, והאיש שמסמל חצי מכל מה שהיה טוב במכבי של שנות ה-90. האיש מאחורי החצי הראשון של צמד שמתיימר להיחשב כגדול ביותר בתולדות מכבי, והאמת ששמעתי לא אחת מפי מבוגרים ממני (בכל זאת אני יליד 98…) שמדובר בכישרון הכדורסל הטהור הישראלי הגדול ביותר מאז ומעולם.

כשחקן, עודד קטש נכח ב-4 מפגשים בין מכבי לפנאתנייקוס, כאשר בכולם היוונים ניצחו. במשחקים שלו במדי מכבי נגד פאו מחזיק קטש בממוצעים של 9.3 נקודות, 2.3 אסיסטים ו-2.3 איבודים ב-10/32 מהשדה ו-2/8 לשלוש. לעומת זאת, במשחק אחד, זכור היטב, מהצד השני של המתרס, קלע קטש 17 נקודות ב-50% מהשדה, 66.7% לשלוש ו-78.6% מהעונשין.

קטש חתם בפנאתנייקוס בשלב בו כבר היה די ברור שהסיכוי להעפיל הוא נמוך, ואמנם מתמטית הוא עדיין קיים, אך היוונים כבר ויתרו על העונה. למעשה, שני אתגרים עמדו לרשותו של קשט, הראשון הוא לגרום לקבוצה להיראות יותר טוב והשני הוא לנצח את הדרבי.

באתגר השני הוא כבר עמד, ועשה זאת לראשונה בקריירה, מכיוון שבעונה שלו כשחקן פאו הם לא ניצחו כלל את אולימפיאקוס, וכעת נשאר לו להראות יכולת יותר טובה. נדוביץ' אמנם פצוע כבר תקופה, וגם הערב ייעדר, אך פאו החתימו את האיש שהטביע על יאניס וחסם את לברון במהלך ניצחון, האוהד השרוף של פנאתנייקוס, סופר מריו הזוניה.

מאצ'-אפ מרכזי:

מריו הזוניה נגד טיילר דורסי.

במכבי של התקופה האחרונה, דורסי הוא הסקורר המוביל והלא צפוי, כאשר ברמות היורוליג מצופה מהזוניה להיות סקורר מוביל ולא צפוי זה השם השני (או אפילו הראשון) שלו. כשנדוביץ' לא ישחק בגלל פציעה וסקוטי ווילבקין בכושר רע מאוד כבר כמה שבועות, הנוכחות של הזוניה ודורסי תהיה קריטית עבור קבוצותיהם.

מפתחות לניצחון:

פנאתנייקוס:

שליטה בריבאונד. יש לפאו את הכלים לשלוט בריבאונד, למנוע ממכבי לרוץ ולייצר ככה סלים קלים.

מריו הזוניה. כישרון יש לו כמו שאר שחקני פאו שישחקו גם יחד. יצטרכו לסייע לו לקלוע טוב.

שמירה על הכדור. סביר להניח שמכבי תנסה ללחוץ ואיבודים מרובים יאפשרו לצהובים לרוץ.

מכבי:

משחק ריצה. בשבוע שעבר ראינו אולי לראשונה מחצית שלמה שבה מכבי ניסו לרוץ, וזה נגמר בניצחון מרשים על ולנסיה. המשיכו כך.

לספק לזיזיץ' כדורים. הגבוה הקרואטי נותן מספרים טובים בכל פעם שהוא מקבל כדורים. כדאי גם למסור לו ולא לבנות על הריבאונד שלו נגד היוונים הגבוהים.

שלשות. זה תמיד מפתח בכדורסל המודרני, בעיקר נגד יריבה שמומחית בקרב חפירות.

הימור: ב-2009 מכבי קיימו משחק ותיקים נגד ריאל בו הצהובים ניצחו 98- 94 וקטש היה הקלעי המוביל עם 25 נקודות (מ.י.ק.י. קלע 21, כולל 2 מהקו שהכריעו את המשחק). לפי איך שנראה הסגל של פנאתנייקוס העונה, לא יזיק להם שקטש יחזור לפרקט, גם בגיל 46. בקיצור – מכבי צריכים לנצח את זה ויעשו זאת בהפרש של 7.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה רבה.
    ווילבקין לא בכושר רע, הוא עושה שביתה איטלקית, ראינו כאלה מספיק במהלך השנים.
    מכבי הזאת בנויה רע מאוד.

    ובנוגע לסרטון, מאיר איינשטיין ז"ל איזה קול מיוחד היה לו. גם לראות את פיני ובלאט, איזה ימים.

    1. האחוזים של ווילבקין בירידה וזו תוצאה של כושר פחות טוב. אני לא מאמין בהאשמות כאלה אם אין להן ראיות, ונדמה לי שזה רחוק מאוד מהמציאות

      1. שביתה איטלקית עושה שחקן שרוצה שהקבוצה תמכור אותו, כמו לדוגמא, דווייט יורק כאשר שיחק במדי אסטון וילה והגיעה הצעה ממנצ'סטר יונייטד, אך וילה סרבו למכור. לווילבקין אין סיבה לשבות.

  2. איפה שהוא ברחבי אתונה יש בחורה, קצת מאותגרת מבחינה משקלית, שהתחילה לשיר בקול גדול. נשאר רק לסגור את הפרטים הקטנים

  3. מכבי לא ניצחה שם מאז בלאט. היה לה שם משחק שהיא הפסידה בהארכה ומשחק שהיא הובילה לכל אורכו, עד שפארגו יצא בחמש עבירות ומכבי איבדה את הראש.

  4. תודה חיים אני לא יודע אם זה קרה לי פעם אני 38 שנה בעסק של מכבי מאז היותי בן 8
    ולמרות הסקרנות …קטש בכל זאת.
    ראיתי בחצי הראשון של מכבי את החצי השני של גמר גביע המדינה לנשים (אחרי שראיתי את הקמבק הנהדר של ראשון מול הפועל תל אביב ).

    מי שלא ראה הפסיד גם ראשון הפועל אבל בעיקר את גמר הגביע נשים
    שם רמת גן החמישית עם מאזן שלילי של 8-7 עשתה בית ספר לרמלה המוליכה 2-13 שרק בשני עשתה בית ספר בקלאסיקו את אשדוד .

    רמת גן ניצחה כל רבע ב 1 2 והובילה כל המשחק…ואז ב 62-71 לטובתה כ3.-3.5 דק לסיום רמלה עשתה 0-10 ועלתה ל 71-72 רמת גן עלתה ליתרון שוב ואז בהגנה הירואית שמרה על היתרון עד שהייתה התקפה אחרונה ו2 נאבקו על כדור החץ הורה של רמלה ושוב הגנה אדירה של רמת גן מנעה מרמלה את האפשרות לעשות סל
    רמת גן מחזיקת גביע
    יש לה כוכבת ישראלית אדירה בשם רוטנברג הקטשית הנשית .

      1. אני גם אהיה גם אחרי, אבל שאלת התוכן עומדת בעינה.
        אחרי היורוליג יהיה לנו קל יותר גם לסקר בצורה יותר מסודרת את הליגה, מה שלא ממש קורה בינתיים בגלל הבלגן בלוח המשחקים שם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט