AL West: שלח לי מלאך / יוני לב ארי

אחרי שבשבועיים האחרונים ניתחנו את הבית החזק ביותר באמריקן ליג (מזרח) והחלש ביותר (מרכז), נאזן השבת עם הבית התיכון ביותר – הבית המערבי של האמריקן ליג. מדובר בבית עם חמש קבוצות שלא הרבו ברכש (יש כאלה ש-"לא הרבו" זה אנדר סטייטמנט), עם היררכיה די ברורה כיצד תראה הטבלה בסיום העונה.

שוהי אוטאני. הגיע הזמן (צילום: Halos Heaven)

לוס אנג'לס איינג'לס: אוטאני או כלום.

מאזן ב-2020: 34:26.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: חוסה איגלסיאס. השורט סטופ הוותיק מגיע מבולטימור לאחר עונה מצוינת, וינסה לעבות את החלק הדי דק של התקפת האיינג'לס. הוא יחבוט מייד אחרי מייק טראוט ואנתוני רנדון, כך שיהיו לו לא מעט הזדמנויות להביא רצים הביתה.

עזיבה משמעותית: אנדרלטון סימונס. איגלסיאס יתפוס את המקום של סימונס, שייצר שקט בעמדה הכי חשובה בהגנה בחמש עונות האחרונות ב-אל.איי. הבייסבול הקונסיסטנטי של סימונס, הגנה פלוס התקפה, יחסרו בוודאות לאיינג'לס, שמקווים שאיגלסיאס יצליח להשלים את החסר.

רנדון וטראוט. אולי הצמד הטוב בליגה (צילום: app.com)

הימור נועז: שוהי אוטאני ישלים עונה מלאה וטובה כחובט וכפיצ'ר. הפנומן, שלא מצליח להישאר בריא לאורך עונה שלמה כבר כמה עונות, מגיע לטענתו חזק ובריא לספרינג טריינינג של 2021. הוא רק בן 26, אך זה מרגיש כאילו זה הצ'אנס האחרון שהפטנט הזה – חובט מעולה ופיצ'ר אייס, יכול לעבוד.

חולשה: רוטיישן. למעט אוטאני הפציע, דילן באנדי, אנדרו היני, חוסה קינטנה ואלכס קוב הם פיצ'רים חביבים, לא מעבר. כל אחד מהם יכול להיות 4-5 ברוטיישן שרוצה אליפות. בהנחה שאוטאני אכן יתפקד כאייס, חסרים להם 2 ו-3.

אז מי שולט ב-LA? (צילום: Omni Hotels & Resorts)

עוצמה: הגנה. מייק טראוט וג'אסטין אפטון באאוטפילד, אנתוני רנדון, חוסה איגלסיאס ודייויד פלטצ'ר באינפילד, כל זה מבטיח שהרבה מאוד כדורים יילכו היישר לכפפות של האיינג'לס. ג'ו אדל הצעיר הוא סימן השאלה הגדול ביותר כאן.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: עוד פגרה בה האיינג'לס נפלו תחת הצל של השכנות, הדודג'רס והפאדרס. בעוד שאוטאני נראה כאילו הוא מוכן לשוב למאונד, שאר הסטארטרים במצב לא ברור. נותר לקוות שלא נקבל עוד עונה בה הכישרון של טראוט הולך לפח.

הימור: 72:90.

כבר לא בחבורה. סימונס (צילום: Halos Heaven)

אוקלנד את'לטיקס: האייז בלי האייס.

מאזן ב-2020: 24:36.

פלייאוף: נכנעו בסדרת הדיוויז'ן 3:1 ליוסטון.

הרכש המשמעותי: מיץ' מורלנד. אם זה הרכש המשמעותי, בקובצה שאיבדה את מרקוס סימיין וליאם הנדריקס, זה אומר הרבה. מורלנד הוותיק (35) יביא ערימה של ניסיון, בעיקר לעמדת ה-DH, אך לא יותר מדי יכולת בשלב זה של הקריירה שלו.

אם זה הרכש המשמעותי…. מורלנד (צילום: sumariodeportivo.com)

עזיבה משמעותית: מרקוס סימיין. השורט סטופ של האייז בשש העונות האחרונות משאיר אחריו חלל גדול בעמדה הכל כך חשובה, אותו אמור למלא אלוויס אנדרוז הוותיק. סימיין נתן לאוקלנד גם הגנה וגם התקפה, דבר שיהיה קשה לצפות מאנדרוז בן ה-32.

הימור נועז: מאט צ'פמן ייתן עונה של אול-סטאר. שחקן הבסיס השלישי מגיע בדיוק לפריים שלו (27), ולאחר 36 הום ראנס ב-2019, אני מאמין שהוא יכול להוסיף לצד זה ממוצע חבטות מרשים ולהפוך לת'רד בייסמן הטוב בליגה.

היו מתים. צ'פמן ואולסן (צילום: NBC Sports)

חולשה: חסר אייס. לאת'לטיקס יש חבורת פיצ'רים טובה, אפילו טובה מאוד, בדמותם של כריס באסיט, שון מינאייה, פרנקי מונטאס, מייק פאיירס וחסוס לוזארדו, אך אף אחד מהם הוא לא מספר 1 (הפוך מהאיינג'לס), ואף אחד מהם לא צפוי לנצח 20 משחקים עם ERA של 2.5.

עוצמה: ה-ג-נ-ה. המרכיב העיקרי בקבוצות של בילי בין לאורך שנים, וכך גם העונה. אמנם סימיין יחסר, אך צמד המאטי-ם (צ'פמן ואולסן) משני צידי היהלום, טוני קמפ, ראמון לאורנו, מארק קנייה וסטיבן פיסקוטי ידאגו שכל כדור שעף לכיוונם ינחת במקום.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: ממש כמו השותפה שלהם לתקציב הנמוך מטמפה ביי, גם באוקלנד נראה שתמיד הם מצליחים להוציא משהו מכלום. למרות שאיבדו את סימיין, בילי בין הג'נרל מנג'ר יחזור לעוד עונה, בתקווה שהפעם יקרה פה איזה קסם.

הימור: 74:88.

סיבוב אחרון שלו? בילי בין (צילום: Newsweek)

יוסטון אסטרוז: זה הקיץ האחרון שלי איתכם.

מאזן ב-2020: 29:31.

פלייאוף: נכנעו בגמר ה-ALCS לטמפה ביי רייז בשבעה משחקים סופר דרמטיים.

הרכש המשמעותי: ג'ייסון קסטרו חוזר הביתה. הקאצ'ר הוותיק (33), ששיחק שש עונות ביוסטון עד 2016, לא ממש הצליח בעונה שעברה באיינג'לס ובפאדרס, ויחזק את עמדת התופס. העובדה שזה הרכש המשמעותי ביותר אומרת הכל לגבי הפגרה של האסטרוז…

קצת רזה, אך מה זה חשוב? קסטרו (צילום: climbingtalshill.com)

עזיבה משמעותית: ג'ורג' ספרינגר. אפשר להגיד שגם ג'אסטין ורלאנדר עזב, אך הוא כרגע רק פצוע ולא צפוי לזרוק ב-2021. ספרינגר, לעומת זאת, מעמודי התווך של הקבוצה הגדולה של 2017-2019, ברח לטורונטו, והשאיר חלל גדול באאוטפילד, מה שהופך את מיילס סטרואו לאאוטפילדר קבוע, וזה ממש לא אותו הדבר…

הימור נועז: חוסה אלטובה לא יעבור את ממוצע החבטות 250. בסיום העונה. חשבתי לכתוב אפילו 230., אבל אולי זה מוגזם. את 2020 המוזרה הוא סיים עם ממוצע חבטות 219., צניחה מטורפת מה-298. של 2019. ימים (או נכון יותר חודשים) יגידו…

ביוסטון יתגעגעו לפוזה הזו? ספרינגר (צילום: House Of Houston)

חולשה: אאוטפילד. למעט מייקל ברנטלי, אין ליוסטון שמות חזקים במקום ספרינגר. קייל טאקר שחקן חביב, אך לא מישהו לבנות עליו לרוץ לאליפות. מיילס סטרואו הצעיר (26) יקבל את המושכות, אך לא בטוח שיש לו את היכולת גם להחזיר בהתאם. כרגע זו העמדה החלשה של יוסטון.

עוצמה: ניסיון. בסופו של דבר, כשהליינאפ שלך כולל שמות כמו ברנטלי, אלטובה, קרלוס קוריאה ויולי גוריאל, והרוטיישן שלך כולל את זאק גרינקי ולאנס מקאלרס ג'וניור, הניסיון שלך חייב להיות שווה משהו…

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: הם היו רחוקים ניצחון אחד מלהדהים את עולם הבייסבול ולהעפיל לוורלד סירייס, וכעת הסאטרוז ימשיכו לשחק כשיש להם מטרה גדולה על הגב, במיוחד כשהאוהדים ישובו למגרשים. הם ישמעו על כך בוודאות מהיציעים, ולצד העזיבה של ספרינגר, מצפה עונה דרמטית מאוד ליוסטון.

הימור: 81:81.

בונים עליו הום ראנים וכפפות. סטרואו (צילום: Houston Chronicle)

סיאטל מארינרס: ממשיכים לספור.

מאזן ב-2020: 33:27.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: ג'יימס פאקסטון. הלפטי המצוין חוזר הביתה, אחרי שנתיים בניו יורק, כשהשאלה היא אחת: האם הוא יצליח להישאר בריא. "דה ביג מייפל" תמיד ידע להציג יכולת גבוהה כשהוא היה על המאונד, סיאטל חייבת אותו בריא כדי להתחרות על אוקטובר.  

חוזר לשפם של סיאטל. פאקסטון (צילום: Blog Red Machine)

עזיבה משמעותית: טיילור גילבו. הלפטי המצוין עוזב את הבולפן של סיאטל, כדי לזרוק בזה של אריזונה. עם ERA של 1.17 בעונה שעברה, ואם זה מדגם נמוך מדי אז 3.65 ב-2019, יווצר חור לא קטן מעמדת הלפטי על הספסל.

הימור נועז: יוסאיי קיקוצ'י ינצח למעלה מעשרה משחקים. זה בהחלט הימור נועז. הסטארטר היפני לא השתלב עד כה בסיאטל, אך אחרי שנתיים של ניסיונות, עונת 2021 תהייה שנת הפריצה שלו.  

חולשה: כח. בעונת הקורונה קייל לואיס היה היחיד שהגיע לדאבל פיגרס בהום ראנס, וכקבוצה, המארינרס העיפו 60 בלבד, מקום 26 בליגה. הנהלת הקבוצה לא חיזקה את הליינאפ בשום צורה, וכך צמד ה-קיילים, סיגר ולואיס, הם שני הפאוור היטרס היחידים. ככה יהיה קשה.

אולי הפעם? קיקוצ'י (צילום: The Japan Times)

עוצמה: רוטיישן לא רע. יהיה קשה להתמודד מול אריות הבית, אבל לצד מרקו גונסאלס, אם פאקסטון נשאר בריא, קיקוצ'י מוצא את עצמו, וג'אסטיס שפילד ממשיך להתקדם, יש לסיאטל 1-2-3-4 לא רע בכלל.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: לצערם של אוהדי המארינרס, האקשן היחיד שקרה בפגרה היה דרמה במשרדי ההנהלה ולא על המגרש. למרות שהחזרה של פאקסטון נותנת תקווה, נראה שצריך יותר מזה כדי לעצור את רצף 19 העונות ללא פלייאוף.

הימור: 90:72.

לגולשי האתר מצורף פוסטר של קייל סיגר (צילום: Emerald City Swagger)

טקסס ריינג'רס: כל הילדים קופצים רוקדים.

מאזן ב-2020: 38:22.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: דיין דאנינג. פגרת 2021 לא הביאה איתה שמות גדולים לטקסס, אבל עתיד שעשוי להיות מתוק, זה כן. דאנינג, ילד בן 26, הראה בעונה הראשונה שלו במייג'ורס ניצוצות של סטארטר גדול (3.97), עם 35 סטרייק אאוטס לעומת 13 הולכות בלבד. הוא בהחלט יכול להשתלט על פסגת הרוטיישן המג'עג'ע של טקסס.

עזיבה משמעותית: לאנס לין. האייס של הריינג'רס בשנתיים האחרונות (14:22, 3.57) עשה את הדרך ההפוכה מזו שעשה דאנינג, ועבר לווייט סוקס, ולמעשה השאיר את טקסס ללא סטארטר איכותי שאתה יודע מה תקבל ממנו. דאנינג עשוי להיות כזה, אבל זה הימור.

בינתיים הקהל רק באילוסטרציה. האצטדיון החדש (צילום: WFAA)

הימור נועז: הריינג'רס יסיימו עם המאזן הנמוך במייג'ורס. אני לא יודע כמה זה נועז, אך הסגל של טקסס בהחלט מתמודד על התואר הזה. הריינג'רס נפרדו מלאנס לין, מארק מיינור, צ'ין סו צ'ו, ג'ף מאת'יס, טוד פרייז'ר ואלביס אנדרוז, בתמורה לילדים עם עתיד. 2021 לא נראית עונה של ניצחונות.

חולשה: ניסיון. מדובר בחבורה צעירה, שכל נכסיה עם הניסיון, למעט ג'ואי גאלו (שגם הוא מתנדנד) עזבו. הצעירים המוכשרים יקבלו את הצ'אנס שלהם, אך ייקח עוד זמן עד שאפשר יהיה להבין על מי אפשר לסמוך ועל מי לא.

עזב את טקסס, אבל נשאר בדיוויז'ן. אנדרוז (צילום: Fox Sports 2)

עוצמה: אצטדיון חדש. נכון, לא ממש ברור כמה קהל יורשה להיכנס, אבל לאור הסגל של הריינג'רס, גם 2,000 צופים באצטדיון היפהפה החדש הם הדבר הכי טוב (או רע) שנראה מהקבוצה הזו.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: אוהדי הריינג'רס קיוו שפתיחת האצטדיון החדש תסמל תחילת עידן חדש לקבוצה החלשה ביותר באמריקן ליג ווסט, אך נראה שלא צפוי שינוי בעונה הקרובה. עם הנטישה של לין והשמועות סביב טרייד על ג'ואי גאלו, נראה שהכיוון של הנהלת טקסס הוא לבניה מוחלטת, מהלך שהם היו צריכים לעשות מזמן.

הימור: 100:62.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. כרגיל בבית הזה הלב הולך תמיד עם אוקלנד (איך אפשר לאהוב בכלל קבוצות אחרות מהבית הזה?…).
    האייס גם קיבלו השבוע בשורות נהדרות, כאשר העיר הסירה את המכשול האחרון ואישרה סופית את תכנית האיצטדיון החדש שלהם, והם יתחילו בתהחך הפיתוח של האיזור באופן מיידי (משחק ראשון כנראה ב-2023). בשורה מצוינת לעיר שאיבדה שתי קבוצות בשנתיים (גולדן סטייט והריידרס).
    .
    עוד ידיעה שעברה מתחת לראדר היא דחיית העונה של ה-AAA, מה שאומר בעצם שהליגה לא סומכת על השחקנים שלה שיישארו בריאים (ע"ע העונה שעברה) והקבוצות יחזיקו סגלים מורחבים מאוד בפתיחת העונה.

      1. החיסונים פה בארה"ב זוחלים, ואני יודע שלפחות ב-NBA יצאה הודעה רשמית שאסור לשחקנים "לעקוף את התור". מניח שלפחות השחקנים הצעירים יותר יהיו די אחרונים בתור לחיסון…

        1. איך שאני כותב את זה, בדיוק דיברו על זה בשידור של ESPN:
          * השחקנים לא מחוסנים, אך "הליגה מקווה" שבעתיד הקרוב ישחררו עוד חיסונים לאוכלוסיה שבגילאי 20-30.
          * ככל הנראה לא תתחיל עונת המיינור (בכל הקטגוריות) עד שכל השחקנים יהיו מחוסנים.

  2. המילה אייס לא קצת גדולה על אוטאני??
    האיינג'לס מאכזבים סדרתיים, איך הם לא מצליחים להגיע לפלייאוף כשיש להם שחקן כמו טראוט?
    בכלל האליפות שלהם ב-2002 נראית כמו מדע בדיוני…

  3. הקבוצה שלי ב-AL WEST היא האנג'לס. אני מאמין שהעונה יהיה להם את הטלנט לסיים 5 עונות של LOSING SEASONS (לא קרה כבר איזה 50 שנה), ו-6 עונות רצופות ללא פלייאוף. הגיע הזמן לתת למייק טראוט ניצחון פלייאוף ראשון. זאת תהיה העונה הראשונה שהאנג'לס מקווים שהוא ואיש הבסיס השלישי אנטוני רנדון ישחקו יחד את כל העונה. הבעייה של האנג'לס היתה פיצ'רים ברוטציה. אולי קווינטנה וקוב החדשים והקלוזר החדש אגלסיאס יהוו פתרון לבעייה, אבל את זה מוקדם עדיין לנבא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט