AL CENTRAL: זה לבן על לבן / יוני לב ארי

ספטמבר 2008. הוחלט שקבוצת ה-NBA החדשה באוקלהומה סיטי תיקרא "ת'אנדר", בריטני ספירס זכתה בפרס MTV, וראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, התפטר מתפקידו. ובבייסבול? גרג מדוקס זרק את הפיץ' האחרון בקריירה, היאנקיז נפרדו מה-יאנקי סטדיום הישן, והשיקגו ווייט סוקס סיימו את העונה בראש הבית.

הווייט סוקס חוגגים אליפות ב-2005 (צילום: Alamy)

מאז עברו 12 עונות, משמע 1,944 משחקי ליגה, והגרביים מדרום עיר הרוחות לא הצליחו לשחזר את ההישג הזה ולו פעם אחת. אז הנה, תרשמו את ההימור שלי: בסיום עונת 2021 הווייט סוקס יכבשו את פסגת האמריקן ליג מרכז, ומי יודע, אולי אפילו יעברו איזה סיבוב או שניים בפלייאוף. American League Central, תחזית לעונה הקרובה:

שיקגו ווייט סוקס: התוספת שתופסת.

מאזן ב-2020: 25:35.

פלייאוף: הפסידו לאוקלנד אייז בוויילד קארד.

הרכש המשמעותי: לאנס לין. הגבריים חיזקו משמעותית את הרוטיישן, כשלין יזרוק אחרי האייס של החבורה, לוקאס ג'יוליטו. בשתי העונות האחרונות לין הציג את הבייסבול הטוב ביותר מאז 2015, עם ERA סביב ה-3.

בריטני חוגגת תואר ב-2008 (צילום: Zimbio)

עזיבה משמעותית: אדווין אנקרנסיון. הסלאגר בן ה-38 הצליח להעיף עשרה הום ראנס גם בעונה המקוצרת, ובאופן כללי לא נראה שהוא מתעייף. הוא עדיין שחקן חופשי כך שאולי עוד יהיה שינוי, אך ה-פאוור שלו בהחלט יחסר.

הימור נועז: דאלאס קאייקל יזרוק משחק מושלם. תכלס מגיע לו. האיש נמצא בצמרת של הפיצ'ינג בליגה כבר שנים, חותמת מהסוג הזה תקרב אותו להיכל הגדול מכולם. אליפות כבר יש לו, והמספרים שלו גבוליים.

חולשה: סבלנות / ניסיון. הווייט סוקס היו מקבוצות ההתקפה הטובות בליגה ב-2020. ועדיין, הם סיימו את העונה במקום ה-24 בהולכות, עם 179 בלבד (פחות משלוש למשחק). כשמגיע מנג'ר חדש עם ערימה של ניסיון, זה יכול לעשות את ההבדל.

תן בראש, דאלאס! (צילום: Southside Showdown)

עוצמה: טוני לה רוסה. המנג'ר הוותיק חוזר לאחר עשור בחוץ. בגיל 76 הוא מביא איתו טונה של ניסיון, לקבוצה סופר צעירה ואנרגטית. זה בהחלט עשוי להיות ההבדל בין עונה טובה לוורלד סירייס.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: הג'נרל מנג'ר, ריק האן, בנה לאט לאט קבוצה טובה, עכשיו מתחיל לעלות מד הלחץ, כשהציפיות מתחילות לעלות. בבית חלש כמו שלהם, יהיה מעניין לראות האם השומר הוותיק טוני לה רוסה מתאים לאמן קבוצה צעירה כזו.

הימור: 64:98.

לה רוסה, בגלגול המאוד קודם שלו בשיקגו (צילום: elmoudjaweb.com)

מינסוטה טווינס: אולי הפעם? כנראה שלא

מאזן ב-2020: 24:36.

פלייאוף: נכנעו ליוסטון אסטרוז בוויילד קארד.

הרכש המשמעותי: אנדרלטון סימונס. מה-שורט סטופים ההגנתיים הטובים בליגה, שבמקביל נותן לא מעט התקפה. הוא יזיז את חורחה פולנקו לבסיס שני באופן קבוע, וייצר אינפליד מצוין לטווינס.

עזיבה משמעותית: אדי רוסאריו. הלפט פילדר, שהעיף 119 הום ראנס בשש העונות האחרונות בטווינס, לא רק שהוא עזב, אלא שהוא נשאר בדיוויז'ן, ויחזק את קליבלנד, שתיאבק בצמרת עם מינסוטה. יהיה מעניין.

נראה הרבה את הפליפ הזה במינסוטה? סימונס (צילום: ESPN)

הימור נועז: מייקל פיניידה וג'יי האפ לא ינצחו יותר מעשרה משחקים ביחד. לא סגור על עד כמה זה "נועז". השניים, שנחשבים כרגע ל-3-4 של הטווינס, חייבים להציג קונסיסטנטיות (חיובית, כן?) על מנת לתת לטווינס סיכוי להגיע רחוק. זה כנראה לא יקרה.

חולשה: עומק ברוטיישן. בהמשך לסעיף הקודם, מעבר ל-קנטה מאדה וחוסה באריוס, אין לטווינס יציבות בעמדת הסטארטינג פיצ'ינג. אולי דווקא מאט שומייקר או רנדי דובנאק יפתיעו.

אל תבנו עליו. האפ (צילום: chatsports.com)

עוצמה: יציבות. הליינאפ של מינסוטה כמעט שלא עבר שינויים בשנים האחרונות, עם הליבה שמבוססת על פולאנקו, מקס קפלר, נלסון קרוז, מיגל סנו ובאיירון באקסטון. עוד עונה ביחד בטח לא תזיק, וכנראה שגם תועיל.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: עם כשלונות פלייאוף למעלה מעשור (הפסידו 21 משחקי פלייאוף ברציפות), נראה שמשהו גדול צריך לקרות לקבוצה הזו, על מנת לראות אוף סוף את האות W אחרי משחק באוקטובר. לא היו הרבה שינויים בפגרה, נראה שאפילו להפסיד בפלייאוף לא בתכניות.

הימור: 68:94.

ליינאפ עמוס ביציבות. סאנו (צילום: Fox Sports 2)

קליבלנד אינדיאנס: אין לי כסף אין לי.

מאזן ב-2020: 25:35.

פלייאוף: הפסידו בוויילד קארד לניו יורק יאנקיז.

הרכש המשמעותי: אדי רוסאריו. סעיף מוכר? האיש שעזב את הטווינס יחזק את האינדיאנס, שזקוקים לחיזוק כמו סטרייק אאוט לפיצ'ר. רוסאריו יביא איתו הגנה סולידית ויציבות במספרים (כ-20 הום ראנס, סביב ה-280. ממוצע חבטות).

יחגוג על חשבון מינסוטה? רוסאריו (צילום: Twinkie Town)

עזיבה משמעותית: פרנסיסקו לינדור. לא חסרים שחקנים שעזבו והחלישו משמעותית את האינדיאנס. לינדור, הפנים של המועדון, הוא ללא ספק האבידה הגדולה ביותר. התקציב של קליבלנד יורד משנה לשנה, מאז שהקבוצה פספסה את האליפות ב-2016 הוא במסלול ברור למטה, וכך גם הסגל, ובהתאם כמובן, היכולת. הטרייד על לינדור היה סוג של קש.

הימור נועז: טרי פרנקונה לא יסיים את העונה. במהלך עונת הקורונה, ובשל סיבות רפואיות, המנג'ר הוותיק פספס לא מעט משחקים, וסנדי אלומר ג'וניור, מאמן הבסיס הראשון, החליף אותו והיה מצוין. אני בהחלט רואה מצב שפתיחה רעה תביא את פרנקונה לפרוש רשמית ואת אלומר לקבל את המפתחות.

יקבל את המושכות? סנדי אלומר ג'וניור (צילום: News 5 Cleveland)

חולשה: רוטיישן. לאינדיאנס יש את הסיי יאנג של 2020, שיין ביבר, זה נכון. אבל אלו שהיו מאחוריו, מייק קלבינג'ר וקרלוס קראסקו כבר לא שם, ובגדול אין הרבה תקווה ויציבות בשמות הבאים, דוגמת זאק פליסאק, טריסטון מקנזי וקאל קוואנטריל.

עוצמה: חוסה ראמירז. האיש היחיד שלא עוצר, שחקן הבסיס השלישי של האינדיאנס העיף 17 הום ראנס בעונת הקורונה ההזויה (רביעי במייג'ורס), עם ממוצע חבטות 292., כשבשלוש העונות שלפני כן הוא שמר על ממוצע של 30 דינגרס לעונה. היחיד שבאמת אפשר לדעת מה ייתן.

לפחות לו יש סיבות לחייך. ביבר (צילום: InsideHook)

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: קשה להאמין שרק לפני מספר שנים הקבוצה הזו היתה רחוקה ניצחון אחד מאליפות. כמו בעבר, בעלים "חסכן" גורם לעזיבה של לא מעט שחקנים, ובמיוחד השורט סטופ האהוב. אמנם ביבר נותן להם צ'אנס פעם בחמישה ימים, זה כנראה לא יספיק הפעם.

הימור: 81:81.

קנזס סיטי רויאלס: המלך עירום.

מאזן ב-2020: 34:26.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: קרלוס סנטנה. אחרי עונה חלשה ב-2020 בקליבלנד (כל דבר בעונה הזו עם כוכבית), דווקא אז החליטו בקנזס סיטי להמר על שחקן הבסיס הראשון. אם הוא יצליח להביא משהו מהעונות הקודמות (ממוצע של 29 הום ראנס בארבע העונות שלפני כן), הרויאלס הרוויחו.

דאון טאון קנזס סיטי. המקסימום שתקבלו (צילום: Extra Space Storage)

עזיבה משמעותית: מאיקל פרנקו. שחקן הבסיס השלישי ביקר לעונה אחת בלבד בקנזס סיטי, וכעת הוא שחקן חופשי. הוא עוד עשוי לחזור, אך עד אז ההתקפה שלו בהחלט תחסר לרויאלס. לפני עונת הקורונה הוא חבט בארבע עונות 88 הום ראנס, בהחלט לא רע.

הימור נועז: בראד קלר יירד מתחת ל-ERA של 2. כנראה האייס בחבורה, קלר הציג יכולת נפלאה מאז שעלה ב-2018 למייג'ורס. עוד צעד קטן קדימה, ביחד עם ההגנה המצוינת שיש לרויאלס, וקיבלתם מספרים יוצאי דופן.

חולשה: עומק. לרויאלס כמעט ואין ספסל, כשרוב הסיכויים שלא תכירו אף שם מאלה שתראו שם (גם אם אתם אוהדי הקבוצה…). יש עוד קצת זמן להחתים כמה שחקנים לעיבוי הסגל, בטח בעונה לא ברורה כמו שמתחילה בקרוב.

יעשה את הצעד המתבקש? קלר (צילום: Kings of Kauffman)

עוצמה: סלוודור פרז. התופס, שחזר מפציעה לאחר שפספס את כל 2019, הראה ניצוצות של אול-סטאר, כשהוא חובט 333. ומעיף 11 הום ראנס, לא מבוטל בעונה קצרה מעמדת הקאצ'ר.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: אחת הקבוצות החלשות, באחד הבתים הכי חלשים במייג'ורס. העובדה שמדובר בקבוצה משוק קטן, משמעותה רכש דל במהלך הפגרה. מחכה להם קיץ ארוך מאוד…

הימור: 83:79.

יחייך גם השנה? פרז (צילום: elfildeo.com)

דטרויט טייגרס: קח אותו לאט את הזמן.

מאזן ב-2020: 35:23.

פלייאוף: לא.

הרכש המשמעותי: איי.ג'יי הינץ'. המנג'ר המושמץ, שהושעה לשנה בעקבות פרשת גניבת הסימנים ביוסטון, מקבל פרויקט בדמות קבוצה צעירה ומפוצצת בכישרון. צריך זמן, כי את היכולת לעשות את זה יש לו.

עזיבה משמעותית: אוסטין רומיין. למעשה, אין לטייגרס עזיבה משמעותית, וטוב שכך. רומיין, שברח לפני שנה מהיאנקיז כדי להיות תופס מוביל, לא ממש הצליח בתפקיד הזה בדטרויט, וכעת הוא עדיין מחפש עבודה ל-2021. שני הום ראנס וממוצע חבטות של 238. הם אבידה קטנה (עדכון. רומיין חתם בקאבס).

בין אם התגעגעתם אליו או לא, הוא חזר. הינץ' (צילום: ksoo.com)

הימור נועז: מיגל קבררה יעיף העונה 30 הום ראנס. מיגי כבר לא מה שהוא היה די הרבה זמן, ומאז 2016 הוא לא עבר את ה-16 דינגרס. אחרי שנה שרובה מנוחה, הוא יחזור בכוחות מחודשים וייתן את כל מה שיש לו.

חולשה: ניסיון. מדובר בקבוצה מפוצצת בילדים, חלקם עם כישרון רב, אבל בלי טיפת ניסיון. אם החבורה הזאת תרוץ ביחד כמה עונות, לצד חיזוק, הטייגרס יכולים לאיים ב-2024 על מקום בפלייאוף.

מה עוד נשאר לו בטנק? מיגל קבררה (צילום: Local 4 WDIV Detroit)

עוצמה: הגנה. משולש באאוטפילד שכולל את ויקטור רייס, רובי גרוסמן וג'קובי ג'ונס, יכול לדאוג שאף כדור לא ייפול שם. גם ג'ונתן סקופ וניקו גודרום תורמים הגנה חזקה באינפילד.

כמה מילים מהמומחה האמריקני הסודי: איי.ג'יי הינץ' חוזר לבייסבול, בתקווה להוציא עוד קבוצה מהמעמקים, כפי שעשה בעבר עם יוסטון. זה מרגיש כאילו הטייגרס חלשים מאז ומתמיד, אך כל מה שהם צריכים לעשות זה להמשיך ולהתקדם. הימור: 86:76.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. דיברתם על זה יפה בפודקאסט, מדובר בבית די בינוני שהווייט סוקס יהנו ממנו.
    עם זאת, בשיקאגו די מזלזלים בחזרה של לה רוסה, וחוזרים שוב לטענות לגבי הניהול של משפחת ריינסדורף (שמתחברות לקיץ הקודם, והחתמות השחקנים החופשיים). בתור אוהד בולס, אני יכול להגיד שהם כנראה צודקים…

  2. אתה טועה יוני. זה ייגמר בדיוק כמו בעונה שעברה: מינסוטה, קליבלנד, ווייט סוקס, ושוב בהפרשים קטנים ביותר (בעונה שעהרנ משחק אחד הפריד בין 1,2,3)
    לה רוסה? במקום שישחק גולף בפלורידה, מה יש לזקן הזה לחזור לבייסבול?

    1. דוק, בעונה הקודמת שיחקו 60 משחקים ו40 מהם בתוך הבית, זה לא בדיוק אומדן. אם כל העונה היתה בתוך הבית, אני מאמין שמינסוטה היתה יכולה לקחת את ראשות הבית (מאיפה אתה מביא לקליבלנד מקום שני?) אבל בהתחשב בכך שככל הנראה דווקא מה שיכריע פה יהיה המשחקים מול שאר הליגה (והאינטרליג), יש לדעתי לוויט סוקס יתרון על מינסוטה. כך או כך, נחיה ונראה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט