יומן קבוצה – ינואר – דאלאס מאבריקס/ גילעד זריצקי

חודש לתוך העונה ועד כה המאבס מאכזבים עם מאזן 8-12, במקום ה-13 במערב. הקבוצה נראית מצוין ברגעים מסוימים (למשל בנצחונות מול הקליפרס, הנאגטס, והספרס) אבל ברגעים אחרים מרגישה כמו קבוצת לוטרי (בהפסדים להורנטס, הראפטורס ופעמים לג'אז). 

כשמדברים על המאבריקס חייבים להתחיל מלוקה. בתכלס אפשר לכתוב טור רק עליו, כמו שדוק עשה במעורב הופס של ה-18 בינואר. אני אתן תקציר. לוקה ממשיך בקו מסוף העונה הקודמת עם פליימייקינג וייצור נקודות ברמה הכי גבוהה בליגה. בנוסף, לוקה הפך מחולשה הגנתית למגן סולידי, ושיפר את הקליעה מחצי מרחק (מניסיון אחד למשחק לשלושה נסיונות ב-54% דיוק). הנקודות העקריות שעדיין דורשות שיפור במשחקו הן יציבות בקליעה משלוש ומהעונשין. אבל מספיק לדבר על לוקה, יש עוד שחקנים בקבוצה (למרות שלעיתים זה נראה לא נראה ככה).

פורזינגיס, מי שהיה אמור להיות הכוכב השני שיוביל את הקבוצה לצמרת המערב, חזר מפציעה במיניסקוס והתחיל את העונה רע. הקליעה שלו משלוש במצב הגרוע בקריירה (29% ב-6 ניסיונות למשחק) וההגנה חלשה אפילו בסטנדרטים שלו. אוהדי מאבריקס רבים מתחילים להתייאש מהחד-קרן, אבל אני עדיין מאמין שהוא יכול לחזור לרמה הגבוה שהציג בסוף העונה הקודמת ובבועה. להזכירכם, גם את העונה הקודמת הוא התחיל חלוד אחרי שנתיים התאוששות מפציעות ולאט לאט השתפר במהלך העונה עד שחזר לרמה של אולסטאר. לדעתי,פורזינגיס יוכל לחזור לשחק ברמות הכי גבוהות אם ישאר בריא, כמובן שזה "אם" ענקי עם השלכות קריטיות על התקרה של הקבוצה.

טים הארדאווי ג'וניור ממשיך עם קריירה של עליות וירידות, משחקים לוהטים של 36 נק' נגד אורלנדו ו-30 נגד יוסטון לצד משחקים נוראיים של 0 נק' מול טורונטו. ג'וש ריצ'רדסון, דוריאן פיני-סמית', ומקסי קליבר שיחקו מצוין בתשעת המשחקים הראשונים של העונה, אבל אז נכנסו (ביחד עם דיוויט פאוול) לבידוד קורונה ארוך, שממנו יצאו (חוץ ממקסי) בימים האחרונים עם צמד משחקים חלש בשני הפסדים מול הג'אז. ברנסון מנהל את המשחק ברמה גבוהה מאוד מהספל (עד כה שומר על אחוזי קליעה מטורפים של 50-40-89). קאולי סטיין מתגלה כשדרוג על פאוול עם הגנה טובה וריבאונד, רק צריך ללמוד להטביע (מחטיא כמעט 30% מהנסיונות שלו). טריי בורק שומר על הרמה הגבוהה שהראה בבועה. ג'יימס ג'ונסון הפתיע עם יכולות פוינט פורוורד והגנה מצוינת. ווס איוונדו, שחקן חופשי שדאלאס החתימה הקיץ, פתח בחמישיה כאשר חלק משמעותי מהקבוצה בילו בבידוד, משחק הגנה טובה אבל לא מצליח לקלוע שלשה פנויה גם אם זה היה מציל את חייו. ג'וש גרין נראה כאילו הוא מפחד מהכדור, ובובאן, לצער כל האוהדים, משחק גרוע. 

כולנו מסכימים שלמאבריקס יש פוטנציאל להיות קבוצה מובילה במערב, אז מה מסביר את המיקום הנוכחי של הקבוצה במרתף המערב עם מאזן נצחונות נמוך מאשר אוקלהומה וסקרמנטו החלשות? לדעתי, הבעיה העיקרית נובעת מבידודי הקורונה שהובילו למחסור בשחקני רוטציה סבירים, להרכבים מתחלפים ולחוסר תיאום בין השחקנים. הפגיעה העיקרית היתה בהגנה, כאשר העוגנים ההגנתיים (פיני-סמית', ריצ'רדסון ומקסי) היו חסרים. במשחקים עם שלושתם (תשעה משחקים) הרייטינג ההגנתי היה 95.6, תשע נקודות נקודות מעל הרייטינג ההגנתי המוביל בליגה כרגע של הלייקרס. אני לא טוען שהמאבריקס היא ברמה של קבוצת הגנה עילית בליגה, אבל אני כן חושב שהיא להיות קבוצה טופ-10 בליגה, שזה שיפור משמעותי ביחס למקום ה-18 הנוכחי. 

בעיה נוספת היא הקליעה. אחרי עונה טופ-10 באחוזים לשלוש (37%) עם מספר הניסיונות לשלשה השני בליגה (41), שיצרה את ההתקפה הטובה בהיסטוריה (ברייטינג התקפתי), כיום הקבוצה במקום האחרון בליגה באחוזים לשלוש עם 33% עלובים ב-36 ניסיונות במשחק. העזיבה של סת' קארי לא יכולה להסביר כזו נפילה ולכן אני די בטוח שהאחוזים הנוראים האלו ישתפרו. בעיה שלישית היא הלוז הקשה במיוחד עד כה. בדקתי בכמה אתרים שונים ובכולם הלו"ז של דאלאס מדורג בטופ 10 מבחינת הקושי (ראו לדוגמא הסבר לגבי אופן המדידה של קושי של לו"ז פה).

בפתיחת העונה הערכתי שדאלאס תהיה קבוצה טופ 5 במערב ויעברו סיבוב בפלייאוף, כעת אני מקווה שניכנס לפלייאוף. העונה המוזרה הזו עוד ארוכה והרבה דברים עוד עשויים לקרות. נתראה עוד כחודש עם עדכונים.

שיא העונה של המאבריקס

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. לוקה עסוק בניפוח סטט אישי ומנסה להגיע לעונת טריפל דאבל בכוח. הוא לא הופך את חבריו לטובים יותר אלא לגרועים יותר אולסטררים כמו פורזי וריצרדסון נראים רע מאד לידו. הוא מנסה לרכב על ההייפ של הmvp שחזו לו בתחילת העונה. הוא מחזיק הכי הרבה בכדור בכל הליגה בהתקפות שהכדור לא אצלו הוא נח בפינה על הלוגו והגנה ברבעים אחרונים אצלו סה בגדר תשלום בונוס נוסף. 😎

    וברצינות

    1. קרלייל מראה חולשות שזועקות לשמיים. לוקה מיובש קבוע 6 דק שזה חצי רבע ברבע האחרון כמעט קבוע. המאבס מאבדים שם לא מעט נק.
    2. הוא מארגן הגנה לא טובה על כוכבי היריבות היום ההפסד עליו. פול היחיד שמכדרר ויכול ליצור לעצמו ואוהב את החצי מרחק ושום שמירה עליו חסימה קטנה פול מגיע לזריקה שלו בלי הפרעה ככה אחד אחרי השני ברבע האחרון. זה מצטרף לתגובה הנוראית מול הקליפרס בעונה שעברה בפלייאוף לספוטים הקלילים של קאווי שהוא איפשר ללא התנגדות.
    3. הנפילה הכי גדולה זה פורזי אתה ממש אופטימי זה קצת מצחיק אותי. גם בשיאו הוא די בינוני והגזמת עם בועה מצויינת שלו 😂😂😂.
    זה מגדל עם רגלי פורצלן אז תוריד את האם יהיה בריא. בריא הוא לא יהיה. אם יוכל לשחק פלייאוף שלם תגיד תודה. זה ווישפול כמו שבן סימונס תכף יקלע שלשות. אם בן סימונס קולע שלשות הוא לברון גיימס…
    עדיף למאבס שהוא לא ישחק מבחינה הגנתית הוא קונוס בפיק אנד רול ורך חבלז. פה ושם הוא יתן משחקים טובים היי גם לונזו וסימונס לפעמים שמים 25. בין זה לבין להיות מס 2 בקבוצה רצינית אין קשר. זה לא השחקן שהם צריכים לבנות עליו אבל הם כבר תקועים לא רואה מי בליגה לוקח אותו האמת.
    3. ריצרדסון נתן עונה טוב? מה? לא סתם הסאנס נתנו לו לזרוק כל המשחק לבד. מורי הפשיט את קיובן בטרייד הזה.
    4. אמרתי עונה שעברה שכולם התלהבו הסגל סביב לוקה לא מספיק טוב זה שחקנים די בינוניים ומטה עם פיני סמית לא הולכים למכולת. לוקה אדיר לכן פלייאוף הם יעשו בודאות אבל להיות קונטנדרית? הם בכלל לא קרובים לשם בסגל הזה עם כל הכבוד לכל לקלברים פאוולים סמיתים וכו
    5. הייתי מנסה ללכת חזק על ווצביץ

  2. תודה רבה גלעד, מקווה שהכל יתחבר אצלנו העונה.
    לוקה נראה מצוין למרות פתיחה יחסית חלשה, ואם יחזרו מהבידודים והקבוצה תישאר בריאה היא יכולה להיות בטופ. לא מדברים על השיפור ההגנתי של לוקה מספיק, הוא עשה שם קפיצה גדולה וכרגע מגן סולידי לגמרי.

  3. בסד
    אני עדיין מאמין בדאלאס, והם יגיעו לפחות לפליי אין, מאמין שגם לפלייאוף.
    פורזי לא יציב ולא בריא, בעיה כפולה, כרגע מתאים לקבוצת פלייאוף, לא לקונדטורית.
    צריכים עוד כוכב כדי לדבר ברצינות. סגל משלים לא רע, אבל חסר מספר 2.

  4. מצויין גילעד. הם צריכים סגל בריא בשביל להיות טובים ואני מאמין שיהיה שיפור, כי כרגע המצב לא מעודד. קבוצה חלשה למרות האימון של קרלייל והבעיה שלהם ברבע הראשון (פחות במשחק האחרון נגד פניקס, יותר בקודמים) מאותתת שאולי צריך שינוי בחמישייה.

  5. ניתוח טוב. אני נשאר בשלי: חייבים להביא מאמן צעיר, חדש, שיחליף את קרלייל. אני לא אומר שהוא מאמן רע. אני בטוח שנסיונו והידע שלו מעולים ועולים על אלה של רוב המאמנים. אבל הוא OLD TIME. הוא שייך לדור אחר. צעירי היום מתקשרים יותר טוב עם מאמנים צעירים המכירים את שפת הסלולרי שלהם, ומכירים את משחקי המחשב שלהם. אותו דבר דוק ריברס, ואני מתחיל להרגיש שאולי הגיע הזמן גם להביא קול חדש ורוח חדשה למיאמי היט. גם ספואלסטרה עשה את שלו ועתה תורו ללכת.

  6. תודה גילעד. ללא תלות בגודל הכישרון של לוקה, ורמת המשחק הגבוהה שלו – אם לא יקיפו אותו בשחקנים שיוכלו לקחת חלק מהנטל ההתקפי, ויצליחו לעמוד איתנים בנטל ההגנתי המוגבר כשלוקה בחמישייה – דאלאס לא יוכלו להגיע רחוק כפי שאתה רוצה. ראינו את זה עם לברון בעונה הראשונה שלו בלייקרס: סופרסטאר המוקף בקייל קוזמה וברנדון אינגרם צעירים, והרבה וטרנים שלא נשאר להם הרבה כוח סוס במנוע – קבוצה שסיימה המקום ה10 במערב ומאחורי סקרמנטו בראשות באדי הילד (גם אני לא האמנתי). אז נכון שבדאלאס יש יותר הגנה, אבל גם את זה כבר לא ממש אפשר לומר בעקבות הבידודים והחוסר בכימיה קבוצתית שאתה מתאר.
    אז איך מתקדמים מכאן? עלו כמה הצעות פה בתגובות שקוראות לשינוי בטקטיקה של ריק קרלייל, או מאמן חדש לגמרי. אני לא רואה מצב בו מחליפים את קרלייל, ולכן חייב בלי קשר להביא כוכב נוסף לקבוצה הזו, כי כרגע פורזינגיס לא מספק את הסחורה. מי הכוכב הזה? אני לא יודע.
    אבל אני בטוח שבקיץ הקרוב דאלאס חייבים לנצל את העובדה שלוקה עדיין על חוזה הרוקי שלו, ולהביא את הכוכב הנוסף. אולי ויקטור אולדיפו, אולי דמאר דרוזאן. לא משכנע אותי, ובטח שלא אתכם. שינסו את מזלם בטרייד על בראדלי ביל.
    בכל אופן, העונה עוד ארוכה. אבל הם חייבים להתחיל להתייחס לבעיות האלו כמה שיותר מהר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט