1.יכולתי לסיים ממש כאן עם מילה אחת – "כן"…ו…
ולהינות בשקט ממשחק הפוטבול המתחיל עוד מעט בין שני הקוורטרבקים המבוגרים – ועדיין בין הטובים – כשדרו בריז הקוורטרבק של הניו אורלינס סיינטס, מארח את תום בריידי, הקוורטרבק של טמפה-ביי בוקנירס במשחק ה-NFC DIVISIONAL PLAYOFF שכולם מצפים לו כאילו היה הגמר בין הסלטיקס והלייקרס, משחק 7, 1982 או משהו כזה.
כמובן שיכולתי.
אבל אני מעדיף להסביר את 'הכן' שלי, ולכתוב על הכדורסל, והאישיות, של לוקה דונצ'יק, מבלי להזכיר ולו במילה אחת את אמו המטרפת. לצרורך מאמר זה השתמשתי בסרטונים והסברים של מייק שמיץ מה-ESPN (What James Harden means for Luka Doncic's superstar turning point (espn.com).
אני חייב להודות שלהגדיר ווניל אירופאי כלהיט מס' 1 של ה-NBA מערב (במזרח ישנם 3 להיטים חמים ממנו – קווין דוראנט, יאניס, וג'יימס הארדן) נשמע לי מוזר ובלתי ייתכן, אבל זאת האמת, קומראדים. ווניל אירופאי עם פנים מחייכות שהוא כזה צעיר (בן 21) שיש לו עדיין אמא לוהטת (אוףףף…מצטער. הבטחתי לא להזכיר אותה) הוא הדבר שעלה לראש ההר, ואיש לא יכול להכחיש עובדה זו.
השליטה האפקטיבית שלו הגיעה לרמה של ג'יימס הארדן מוסטפן קרי של 2017, אפילו שגם את המודל של 2020-21 אני לוקח, ומשתמש בו ברצון. לוקה הופך ממש לנגד עינינו לאחד מה-HIGHEST – USAGE SHOT CREATOR בהסטוריה של ה-NBA. הוא יושב ממש בכנף של הארדן מוכן לקחת את מקומו.
לוקה משחק בדיוק כמו שהארדן שיחק אתמול נגד המג'יק: קולע שלשות. מכריח את ההגנה לעשות עליו פאולים. ניכנס לסל בצורה כזאת שהמגן צריך להחליט אם לתת לו את הסל, או לעשות עליו פאול. זורק להאלי-הופס לגבוהים, ומחלק מסירות זהב לקלעים אחרים כשההגנה מצטמקת עליו.
לוקה, בלונדיני מחייך כזה המדבר אנגלית במבטא סרבי, יושב היום על 27.4 נק' ממוצע, 9.7 קרשים, ו-8.3 בונבונים.
אין בליגה ממוצע אחר כזה!
אבל הערב – אחרי 5 ניצחונות רצופים, שיקגו הגיעה לדאלאס – שחסרה את טים הרדאווי וטריי ברוק – אבל לכל הקבוצות חסרים שחקנים – והורידה את המבריקס על ברכיה, מבקשת רחמים. לא. זאת לא הייתה הסלטיקס וגם לא הבאקס או הנטס. זאת היתה שיקגו, פור גאד סייק. לא שיקגו של ג'ורדן ופיפין אלא שיקגו של מרקנן ופטריק ויליאמס שרמסה את המבריקס 117-101, בביתה.
לוקה? הוא היה מצויין כרגיל עם טריפל דאבל אדיר של 36 נק', 16 ריב', ו-15 אסיסטים, אחד מהטריפל דאבלס הטובים ביותר בשנים האחרונות.
אבל גם עם "L". עם 43% מהפארקט (13 מ-30, 6 מ-11 מה-3) ו-7-.
לפני משחק הערב נגד שיקגו, הוא הוביל את דאלאס ל-5 נצחונות רצופים (אחרי התחלה איטית) והוא היום מוביל את הליגה ב-USAGE RATEת בזמן של שליטה בכדור (9.3 שניות), ממוצע כדרורים PER TOUCH, ופיק-אנד-רול ל-100 פוזשיונס. הוא שני בבידודים רק להארדן (הכל לפי SECOND SPECTRUM).
כמובן שהדבר הבא לסופר-סטאר הזה היא אליפות, אבל הוא רק מתחיל. הארדן לא זכה באליפות עד עתה, ולדעתי זה לא היה בגללו, אלא בשחקנים שהיו איתו. לדאלאס יש גרעין צעיר טוב כפי שליוסטון אף פעם לא היה, והשאלה היחידה הקיימת אצלי היא המאמן. אני יודע שרוב הגולשים הם שפוטים של ריק קרלייל. אני לא. כל מה שאני מבקש הוא שהוא לא יפריע. כיצד שלא תסתכל על זה, מעתה והלאה יסתכלו על לוקה לא רק כמה הסטטיסטיקה שלו טובה, אלא כמה רחוק הוא הצליח להוביל את קבוצתו.
לוקה הוא 'הארדן' במשחקו עם יתרון אחד גדול (מאד!) על הארדן: SIZE!
י
לוקה הוא 2.035 מ'. הוא גבוה מהארדן ב-8-9 ס"מ.
זה מאפשר ללוקה לשחק POST-UP נגד שומרים שהם בד"כ נמוכים ממנו, ואם ה-STEP-BACK SHOT מרחוק לא נכנסת, הוא מסוגל להמר את משחקו ל-MIDRANGE. זה בדיוק מה שקרה: כבר העונה מספר המידריינג'ים שלו שולש (3.11 מידריינג'ים העונה לעומת 1.1 בעבר) עם EPG של 46.7%!! רוב המידריינג'ים שלו באים כתוצאה מפיק-אנד-רולים.
יתרון נוסף שיש לו על הארדן זה שהוא שמאלי ב-STEP-BACK אבל ימני בכניסה לסל!
אנא אל תענו לי ש"מנחם טוען שלוקה עדיף על הארדן". לא, אני לא טוען זאת. בינתיים אני מעדיף את הארדן לפני דפיקת הלב הבאה. אני רק מציין את ההבדלים ביניהם.
הוא פיתח גם מידריינג' בסיבוב. הוא מוביל בינתיים את דאלאס בפוסט-אפס בגלל גובהו, ואז בא ה-TURNAROUND ממידריינג' (כמובן שחזרתו של קריסטפס פרוז'ינגיס ישנה זאת בהרבה). הרבה מהם באים כתוצאה ממיקום טוב, או בכדרור כששומר עליו גארד נמוך ממנו ואז הוא מגיע לנקודת האמת שלי, פוסט-אפ, ואז קליעה בסיבוב גוף:
Luka added the one-legged fade to his bag 👀#MFFL | https://t.co/XAS9Sr5WZ2 pic.twitter.com/gUFWGMTjOy
— Dallas Mavericks (@dallasmavs) December 27, 2020
בסרטון הבא הוא מראה עבודת רגליים מצויינת להכין אותו ל-BACK-SHOULDER FADE ואז SHOT-FAKE, וסל:
That's TUFF 😱#MFFL | @luka7doncic pic.twitter.com/U9r6IO6EsI
— Dallas Mavericks (@dallasmavs) January 2, 2021
כאן תראו את השמאל לימין קרוסאובר, שהפך לתנועה טיפוסית שלו:
🔮 𝓶𝓪𝓰𝓲𝓬 🪄 pic.twitter.com/vNHrxgi9Ii
— Dallas Mavericks (@dallasmavs) December 27, 2020
ה-MOVE הטיפוסי שלו חזר לנורמליות עם 54.55% ב-eFG ב-33 ה-STEP-BACK האחרונים שלו. אבל לא כהארדן ביוסטון, הוא לא מחזיק בכדור מאחורי הקשת בבידוד עד שתי השניות האחרונות לפני ה-STEP-BACK שלו, אלא מחכה להזדמנות לפרוץ או לסטפ-בק שלו מיד כשהוא מרגיש שזה הזמן והמצב הנכון, ולא משנה אם הוא מאחורי הטריי או בפנים, למידריינג'. התערובת של כלי הנשק של לוקה מקשה הרבה יותר על ההגנה שלא יודעת מה הוא הולך לעשות. עם הארדן הכל מצופה: הוא יייכנס למוד של ISO ואז הפיידאוויי.
אבל נא לשים לב לדבריו של דוק מל: במשחק אתמול נגד המג'יק, הארדן הראה שכל מה שלוקה יודע לעשות, גם הוא יודע. תלוי עבור מי, ועם מי, הוא משחק!
אחד היתרונות של לוקה על הארדן הוא שבגלל גובהו היחסי הוא מסוגל לראות מ-ע-ל המגן שלו ולראות את מהות וסגנון ההגנה. ה-IQ הכדורסלני שלו הוא גבוה. לדעתי האישית ה-IQ הכדורסלני של הארדן עולה על זה של לוקה בגלל נסיונו בלבד, בלי לדבר על סיבים תורשתיים. הפוסט הזה מדבר על עכשיו. על עונה זאת. מה לוקה יבין בעוד 9 שנים לא מעניין אותי בימים מטרופים אלה. גובהו גם מאפשר לו מסירות כאלה, שלהארדן לא היו ולא יהיו:
Unbelievable dime 🪙 pic.twitter.com/cd7rPz4PKl
— Dallas Mavericks (@dallasmavs) January 5, 2021
בסרטון הזה אתה רואה את לוקה מחזיק בכדור בבידוד לא הכרחי, הוא קולט מיד את 'הצד החלש' (WEAK SIDE) ומוסר מסירה א-לה מסי בכדורגל כשהוא רואה קיצוני לבדו בצד השני:
What a laser 😳⚡#MFFL | @luka7doncic @doefinney_10 pic.twitter.com/OQKQvEfq6s
— Dallas Mavericks (@dallasmavs) January 8, 2021
לוקה עושה זאת שוב ושוב כשקבוצות עושות עליו 'בליץ' בפיק-אנד-רול, ואז הוא מוסר אן לשחקן שהוא ה-ROLL, או למסור לשחקן פנוי מספיק לשנייה אקסטרה שהוא צריך עבור הקליעה.
מי היה עושה זאת שוב ושוב?
שימון צדק: לארי בירד!
מה שמביא אותי למחשבה האחרונה: אולי באמת צריכים לדבר על לוקה דונצ'יק במושגים של לארי בירד נמוך במקום ג'יימס הארדן גבוה. בנוסף לכל שניהם בלונדינים!
2. מתנת יום-הולדת מושלמת למאמן ת'יבודו
היתה זו מתנת יום הולדת 63 מושלמת למאמן טום ת'יבודו שנולד בניו בריטן, קונטיקוט, וגדל DIEHARD FAN (אוהד משוגע) של קבוצות ניו אינגלנד – הפטריוטס בפוטבול, והסלטיקס בכדורסל, הקבוצה שהיום הוא היכה שוק על ירך, כמו שאומרים החברים שלי מהברודוויי ורח' 77 במנהטן.
הוא קרע היום כמאמן הניקס את הסלטיקס ב-30 נקודות. הניקס תשיעית במזרח. הסלטיקס שנייה. המאמן הסופר-רציני הזה, שהפעם הראשונה שחייך הייתה בכיתה ג' כשקיבל פתק ממרגרט "אני מחבבת אותך", אפילו חייך כשהיה בראיון 'זום' בסיום המשחק.
למה הוא חייך?
כי הקבוצה שלו – 9 במזרח – ריסקה את הסלטיקס – שנייה במזרח – במשחק כדורסל עם הגנה שחנקה את הסלטיקס ל29.8% מהפארקט ו-15.2% מה-3. הסלטיקס הופיעה במלוא חוזקה מינוס ג'ייסון טאטום, והניקס בכ"ז שלטה בה במשחק חוץ כאילו היא משתטה בקבוצה מצפון טורקיה.
אבל הפעם הוא חייך. חיוך כזה, אם אתם יודעים למה אני מתכוון:
“You know I’m never happy,’’ Thibodeau said — with a grin. “I’m not happy, unless I’m miserable.’’
בואו אגלה לכם דבר פשוט ואמיתי: לא היה כל בלוף במשחק. הניקס היו טובים יותר בכל, כשהסלטיקס משחקים בבית, וחסרים רק את ג'ייסון טאטום.
העונה רק התחילה וכבר רואים מאת היד המטפלת של ת'יבודו – שהיה פעם עוזרו של דוק ריברס בסלטיקס, כולל בשנת האליפות. הניקס היתה טובה מהסלטיקס בכל, ובמיוחד כששיחקה עם הגבוהים שלה. לא ענקים, אבל 5 המסתובבים סביב ה-2.00 מ' עד 2.10, משחקים מהר, מנתרים לשמיים, ומגינים מצויין.
כשהניקס שיחקה עם אר ג'יי ברט, ג'וליוס רנדל, עמנואל קוויקלי, מיצ'ל רובטינסון, ואבי טופין (או רג'י בולוק) ראית קבוצה בגובה ממוצע של בערך 2.03 עד 2.04 שלא משחקת 'כדורסל נמוך' ולא 'כדורסל גבוה' אלא כדורסל!
תגידו, :"עזבו עם מנחם לס הזה. רואה משחק טוב אחד ומתלהב כמו ילד".
אז אגיד לכם שאני לא 'מתלהב' ולא בטיח. אני פשוט יודע ומבין. אני מבטיח לכם שהניקס הופכת לקבוצת כדורסל של ממש. היום היא גילתה את השוטינג גארד עמנואל קוויקלי שהוא – כמו שמו QUICKLY – שחקן כדורסל שהיה זקוק להזדמנות והיא הגיעה היום. על השוטינג גארד הזה אני מבטיח לכם שתשמעו עוד הרבה. ב-21 דק' הוא קבר 17 ב-7 מ-12 (ו-2 מ-4 מהשלוש, חילק 8, כשהוא מדהים אפילו את ת'יבודו.
ומיצ'ל רובינסון? השחקן שדאחרי שנה אחת בווסטרן קנטקי החליט לקחת שנת חופש מהאוניברסיטה ולהקדישה לאימון פרטי. ראו מה יצא מזה!
הניקס היא צעירה, אתלטית, מנתרת, שומרת, אחידה, מכבדת את מאמנה, ומשחקת בתפוח הגדול.
ומחשבה אחרונה: אלפריד פייטון ועמנואל קוויקלי ב-PG ו-SG? זאת תהיה QUITE A SHOW!
3. שאלו אותי שוב ושוב כיצד אני מעביר יום עם הזקנה שלי בחור הנקרא אטלנטה. אז הנה התשובה:
קודם כל הבטחה. נדר. שבועה. החלטה, וקביעה: "אני, דוק מנחם לס, מחליט כאן בפני עם ועידה של אתר הופס, שאני מנקה את נפשי וגופי מכל אהדה או שנאה אל כל קבוצת NBA. מעתה זה או שהיא טובה או מסריחה, וזה כולל את הלייקרס! אמנם נידלקתי פתאום על שתי הקבוצות מניו יורק, אבל נחכה ונראה.
אז כך עובר לו היום:
זהו. בגילי האהדה הגדולה ביותר שלי עכשיו היא להתעורר בבוקר (בין 8:30 ל-9:00; לגייל ולי יש מזל: שנינו ישנים כמו תינוקות), לשתות קפה, לאכול ארוחת בוקר קלה עם גייל, לקחת את הלאפטופ למרפסת ולקרוא את כל הפוסטים החדשים, כולל שלי, לענות על כמה תגובות, ואז לחזור לחדר הטיווי לראות מה קורה בטיווי בארץ ובעולם.
ב-11 יורדים לחדר הכושר לאימון של שעה וחצי: מתיחות, משקולות, אירובי, ומסיימים עם תרגילי קואורדינציה לקצב המוסיקה כי זה חשוב ביותר לחולי פרקיסון. (שעורי השחייה פסקו עד חודש אפריל).
עולים לדירה, מקלחת, LUNCH קל (טונה וכאלה), כשאני מקשיב באוזניות לרשת ב', ובערך ב-1:30 NAP של חצי שעה עד שעה.
עד בערך 6 בערב כל אחד חופשי לנפשו. גייל בד"כ בחדר המשרד שלנו, עוברת על החשבונות, מצלצלת לבני משפחה וחברים, ומסתכלת על סידרות הטיווי שהיא אוהבת, ואני מסתכל על ההיילייט של משחקי אמש, ניכנס לאתרי הקבוצות, יוצא למרפסת לקרוא (אני בתוך הספר CASTLE. מומלץ ביותר) בזמן שאני מקשיב למוסיקה קלאסית שאני מבקש מ'אלכסה' ולפעמים שירים מזרחיים. ל'אלכסה' יש הכל: אייל גולן, אריק איינשטיין, דקלון, יובל דיין. זמרי חתונות כמו סטטיק ובן-אל. כל מה שאני מבקש.
מזמינים TAKE-OUT (יום אחד בחירה של גייל, היום למחרת בחירה שלי) – יש ברדיוס של מייל כל אוכל שרוצים, אפילו אוכל פולני). חדשות הערב, גייל שפוטה של JEOPARDY, וב-8, 8:30 אני מחליט אם לשים משחק NBA או ערוץ ה-NBA שקופץ ממשחק למשחק בשעה שאני כותב 'מעורב'. גייל מצטרפת אלי או מסתכל על אחת הסדרות שלה בחר השינה (היא עומדת לסיים את "הכתום הוא עכשיו שחור" – היא בעונה ה-7 האחרונה, באפיזודה 8, אז תוך שלושה-ארבעה ימים. כשיש חלק שהיא יודעת שאני אוהב (סקס , מכות, או חתכים בסכיו, היא קוראת לי. לפעמים מסתכלים על סידרה או שתיים יחד), ואז אני עובר על ההיילייט של המשחקים, בזמן שאני כותב (ותמיד יש גרעיני 'עפולה' ופיסטוקים מאיראן). היא הולכת לישון בערך ב-11 ואני הולך לישון שעה, שעה וחצי אחריה. היא תמיד מתעוררת כשאני ניכנס למיטה. נרדמים בשעה שאנחנו חבוקים, ומתעוררים לעוד יום.
אז החלטתי שאין לי על מה לשרוף אנרגיה בשנאה או אהבה של קבוצות. אני מעתה נידלק או נכבה על קבוצות לפי מה שקורה. תראו: לפני שבוע נדלקתי על אטלנטה. ראו מה קרה לה. אז נדלקתי על שרלוט. לפני כמה ימים לוקה האכיל אותה ב-36 והשפיל אותה. היום ראיתי את הניקס משפילה את הסלטיקס, ואז את המשחק בין הניו אורלינס סיינטס והטמפה-ביי בוקנירס. כל יום – משהו חדש. בינתיים טמפה-ביי מובילה 30-20 עם 4:47 דק' לסיום.
4. פינת הטבע: היפופטומוס ('היפו') במשקל 4 טון מסכנים אזור שלם בקולומביה
לפני 20 שנה כשה-'DRUG LORD פבלו אסקובר עשה במדינת קולומביה מה שהוא רצה, והוא היה חזק משלטונות המדינה, הוא החליט עם כמה 'מחייליו' לייבא היפופודמיסים לחווה שלו בקולומביה בצורה לא חוקית כמובן. נתנו להם כינוי "היפו'ס הקוקאין". לאסקובר היה שטח אדמה בגודל עמק יזרעאל עם אגמים, גבעות, נחלים, ומה לא. זה היה באזור ה-MSRSHLANDS של המדינה, אזור הדומה לאמזון בבראזיל. (אגב, אסקובר נורה למוות ע"י ה-'AUTHORITIES' בשנת 1993).
אוסקבר היה חולה חיות, ובחווה העצומה שלו היה אפילו גן חיות.
אבל יבוא ההיפו מהסוג שאוסקבר הביא לחווה הוא סוג המתרבה כמו שפנים, והוא החליט לתת להם 'חופש' באחד האגמים העצומים בחווה. משום מה ההיפו גדלו לגדלים שאקולוגים לא מכירים בעולם כולו. כמה מהם נישקלו מעל 9,000 פאונדס (מעל 4 טון – 4,090 ק"ג!)
מומחים טוענים שאם לא יתחילו לדלל אותם הם יהפכו אסון העומד לקרות באזורים גדולים בקולומביה. האקולוגית נטלי קסטלבנקו-מרטינז אמרה למגזין 'טלגרף' ש"אף אחד לא רוצה לירות בהיופוס, אבל המצב הגיע למסוכן ביותר ובלתי ניסבל ולא תהיה ברירה אחרת".
משערים שמ-4 ההיפוס שאסקובר הביא, הם התרבו ל-180-200, ועד שנת 2024 יהיו באזור 1,500 היפוס. הסכנה שבהם היא לא כל כך לבני אדם כמו לבעלי חיים אחרים כי גם השתן וגם ה-FECES (חרא) שלהם הם מאד TOXIC – מרעילים – לחיות אחרות, וגם לצמחייה.
"אין ברירה", אמר אלברטו מריה, דובר משרד החקלאות. "או שנחסל אותם או שהם יחסלו אותנו".
סימור סקגנטי
18 ינו 2021 05:54:21הערה קטנה – ג'יימס הארדן הוא שחקן מצויין ברמות היסטוריות, אבל קשה לי לחשוב על איזושהי קונסטלציה שבה אפשר להגדיר אותו כ"מלהיב" או "מדליק". למעשה עד כמה שהוא שחקן גדול, מדובר גם באחד השחקנים המאוסים ביותר שלי אישית יצא לראות
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 07:32:23100+
Jonathan
18 ינו 2021 08:00:10200+
לילי
18 ינו 2021 12:18:30+300 😅
מנחם לס
18 ינו 2021 23:12:30-100
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 06:20:26לוקה סתם אגויסט שחושב על סטט אישי טריפל דאבלים ורק עצמו.
כל התקפה הוא מחזיק כדור כולם עומדים על קשת ה3 ומחכים למסירה שלו שיועיל בטובו.
הוא מקפיץ ומקפיץ עושה טובה אם מבקש חסימה משחקן בקבוצתו שירגיש שייך
ואז הוא זורק שלשה בסטפבק שנכנסת פעם ב מוציא עבירה זורק פולטר או חודר והמגינים בגלל חוקי הליגה מפחדים לגעת בו ונותנים לו לקלוע. נכלולי
אם הוא בלית ברירה הוא לא יכול לקלוע הוא עושה טובה ומוציא לשלשה או לוב.
הוא מקרר את כל השחקנים והטובים המוכשרים בקבוצה שלו אולסטאר כמו פורזי נראה כמו הצל.
קולי סטיין זה שחקן של 30 נק בספרס ואצל לוקה נראה כמו סמרטוט.
עכשיו השיקוץ הוניל הזה עד שהוא מוסר כדור הוא עומד עלמקשת ה3 ולא זז מחזיק ברכיים או עומד על החצי ומסרב להשתתף במשחק אם הוא בלי הכדור שום תנועה שום הנאה מסכנים חבריו לקבוצה.
ובהגנה איזה חור עושה טובה שהוא שומר.
הפעם היחידה שחבריו נראים שמחים זה בתחילת הרבע ה4 שהוא נח 6 דק בחוץ.
עם כדורסל כזה אי אפשר לנצח לא סתם הוא לא עבר סיבוב בפלייאוף.
חגי "התותח" ניסני
18 ינו 2021 07:25:21נשמע דומה
אור
18 ינו 2021 10:19:28נחמד חוץ מהמשפט על קולי סטיין, אולי בחמישה משחקים ביחד הוא מגיע ל-30 נקודות
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 11:06:39אח….אתה לא מבין את הרפרנס לסטיבן אדמס. הגזמתי עם ה30 הייתי צריך לרשום 20 ו15 שזה מה שאמרו פה אוהדי הספרס על אדמס.
אור
18 ינו 2021 14:04:03אהה סבבה
Jonathan
18 ינו 2021 10:24:17תחליף "לוקה" ב"הארדן"… יהיה קשה למצוא את ההבדלים.
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 11:09:26החלף בהארדן דמיאן לברון טריי ראס של פעם קיירי
Ljos
18 ינו 2021 15:17:30אני אוריד לך נקודות על הקטע השחקנים האחרים לקבוצה אבל אקזז את זה עם העובדה שסוף סוף מצאת שחקן שבאמת נכון להשוות אליו סגנון משחק כזה.
9/10, רק כי חסרה לך הצעת מחקר להמשך.
לירון
18 ינו 2021 06:21:25מנחם, עזוב הופס, אשריך שזה סדר היום שלך עם אישה שאתה כל כך אוהב אחרי עשרות שנים יחד. החלק שאתה מתאר נרדם מחובק עם גייל, הלוואי עלי ואשתי.
אתם זוג מיוחד ומאחל לכם להמשיך כך עוד שנים רבות.
מנחם לס
18 ינו 2021 06:59:35תודה לירון! מעריך זאת מאד.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
18 ינו 2021 07:42:26💯+
ירון, החלום
18 ינו 2021 15:20:23בס"ד
מנחם היקר, מאחל לכם עוד עשרות שנים מאושרות ובריאות ביחד
מנחם לס
18 ינו 2021 23:13:30תודה ירון!
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 06:29:41מעורב מעולה מנחם לוקה זה פוטנציאל ראשמור הבעיה שהוא נדפק עם הלטבי חזק מאד. תעתיק של הארדן בגירסה לבנה ויפה יותר.
הלטבי עוד יפצע הרבה זה לא שהוא סיים עם פציעות. המשחק שלו גם מביך 2.21 שרק מעיף שלשות.
אין להם ככ איך להתחזק בשחקן רציני לצידו והאגדה מספרת שבשביל אליפויות צריך לפחות 2 סופרסטארים למרות שיש גם אגדה על גרמני וניל שניצח את הדרקון בעל שלושת הראשים.
תיבס מאמן מעולה מהטובים בליגה. יש לו בניקס רוקים ופסחים והם נראים סבבה.
הקבוצה שהכי צריכה אותו זה לילי כריות שימרוט שם נוצות אחד אחד במקום הפסל שם שקרוי מאמן
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 07:34:59תיבס על הפנים.
הוא יהפוך קבוצה גרועה מאוד לגרועה עד בינונית, תמיד ידענו את זה.
אבל בזה מסתכם כוחו.
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 11:10:29מאמן מעולה שאימן עד כה פסחים. הביא את מיני לפלייאוף. עשה הישגים נאים מאד בכל קבוצה בה היה.
מאמן טופ 10 בליגה קל.
מנחם לס
18 ינו 2021 19:00:22לדעתי אתה טועה. הוא מאמן OLD FASHION בעולם חדש של צעירים
עגל
18 ינו 2021 14:19:58+1
מנחם לס
18 ינו 2021 19:00:38לדעתי אתה טועה. הוא מאמן OLD FASHION בעולם חדש של צעירים
מנחם לס
18 ינו 2021 23:13:52ראשמור זה מוגזם
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 06:31:06אגב מנחם נראה לי בזה הרגע גם גמרת את הניקס
מנחם לס
18 ינו 2021 07:01:44כנראה שזה מה שקורה עם הקבוצות שאני מהלל. אולי בפעם הבאה אכתוב 'שיר זמר' על הלייקרס!
דוקטור רזי הופמן
18 ינו 2021 07:08:38זה רעיון מצויין
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 09:10:07רעיון מעולה חובה לרשום
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 07:36:17אין צורך לגמור את הניקס, בזבוז כדורים
דוקטור רזי הופמן
18 ינו 2021 06:40:57מוסטפה קרי מודל 2017, כמה אתה רוצה עליה?
🙂
גיא א
18 ינו 2021 07:01:59מנחם לוקה זה הresurrection של רוח הכדורסל של לארי בירד. מדהים אותי שאנשים עוד לא רואים את זה
דוקטור רזי הופמן
18 ינו 2021 07:09:18רואים אבל שותקים בגלל ענייני חילול הקודש….
עגל
18 ינו 2021 14:20:35בגלל שהוא מחזיק בכדור הרבה יותר מדי
דוקטור רזי הופמן
18 ינו 2021 07:14:32לגבי ההיפובר הזה, זו בעייה. מי שגורם הכי הרבה צרות לאפריקנרים זה לא האריות אלא ההיפופוטמים ויש הרבה יותר מקרי תקיפה שלהם מאשר של החתולים הגדולים. בסוף יצטרכו לדלל אבל הכי טוב ו"הומני" זה פשוט לסרס את כל הזכרים. הלוואי והיו עושים את זה פה עם רוב חתולי הרחוב שמכחידים חלק ניכר מהחי בישראל. מי שאוהב חתולים שיחזיק אותם בבית.
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 07:32:01תודה רבה דוק
אחלה תמונות של ציון באיזור הטבע
מנחם לס
18 ינו 2021 19:02:56יש הרבה אמת בדבריך
אור
18 ינו 2021 19:16:21🙂
Avner
18 ינו 2021 23:31:39😂😂🤣🤣
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
18 ינו 2021 07:51:33יש משהו מבירד בלוקה, ביוקיץ' ואפילו בקייל אנדרסון, אבל אף אחד מהם הוא לא בדיוק המקורי.
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 08:03:191+
ואף אחד לא יהיה
Jonathan
18 ינו 2021 08:33:14חוץ מזה שיוסטון נראים קבוצה שונה לחלוטין – המעבר לא שינה כלום במערב או במי השחקן הכי טוב שם לעומת העונה שעברה. זה לא היה הארדן.
*
לוקה – אני ממש אוהב לראות אותו לשחק.
יש לי השערה לגבי הקשר בין הישגים אישיים של שחקנים בטריפל דאבלים (או אפילו בסעיף של הרבה נקודות+הרבה אסיסטים בממוצע למשחק) לבין הישגים קבוצתיים. יש לי תחושה שלמעט כמות מוגבלת של חריגים (לברון ג'יימס?) שחקנים ששולטים ביד רמה גם בייצור נקודות וגם בהחלטה במי הבא שקולע דווקא פוגעים בהישגים של הקבוצה.
ההישגים של רוברטסון ו-וסטברוק בפלייאוף לא היו מזהירים בעונות שבהם השתלטו על הכל, טייני ארצ'יבלד בכלל לא הגיע לפלייאוף בעונת ה-34 נק' ו-10 אסיסטים שלו ולדעתי גם מייקל לא הגיע רחוק מידי בעונה שבה עשה 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים בממוצע.
זה שווה מתישהו רגרסיה (מוכן לשתף פעולה עם מישהו ללבדוק את זה. אין לי סבלנות לבד). נראה כמה רחוק דאלאס יגיעו כשהם נותנים ללוקה לנהל את כל המשחק.
*
לגבי מה שרשמת על הניקס: יש אנשים שמאמינים ביתרון לקבוצות של שחקנים שמכונסים סביב ה-2 מטר. דיברו על זה מאז הבולס של MJ-פיפן-רודמן-הארפר. פחות חורים בהגנה כי מישהו גבוה מידי או נמוך מידי, ויש תמיד הזדמנות למיס מאץ' מול קבוצה שיש לה סנטר איטי או גארד נמוך. יש לזה כנראה גם חיסרון כי לפעמים מגיע מולך שחקן ענק מימדים או איזשהו גמד מהיר מידי וכדאי שתהיה אפשרות לעשות התאמות (ולא להיות הרוקטס של השנה שעברה).
הניקס יכולים להרים הרכבים כאלה אבל הם עדיין מריצים חמישיה של גארד נמוך יחסית (אלפריד פייטון) וסנטר גבוה (מיצ'ל רובינסון, שחייבים לציין שהוא מהיר ביחס לגובה וזה מפצה).
לא יודע כמה ההגיון הזה של "שחקני 2 מטר לכל" מיתרגם להישגים קבוצתיים ואליפויות. גם שווה בדיקה 🙂
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 09:12:10ראס עד המעבר ליוסטון היה עם 85% אחוזי הצלחה במשחקי הטריפל דאבל שלו, שני בהיסטוריה אחרי בירד….
אם 85% הצלחה זה לא טוב סבבה
Jonathan
18 ינו 2021 09:19:48ביוסטון הוא ירד דראסטית במספר הטריפל דאבלים.
אבל לא מדובר רק על הצלחה במשחקים כאלה אלא גם בהצלחה בהתקדמות. זה לא רק האם טריפל דאבל מנח או לא מנצח אלא האם קבוצה שנסמכת על בנאדם אחד תגיע למאזן מדהים/רחוק בפלייאוף.
אפשר גם לטעון את זה מהכיוון השני – זו לא רק רדיפת סטטיסטיקות אלא פשוט הקבוצה שאיגדו ואז שחקן אחד צריך להשתלט על הכל… זה גם לא מנבא טובות.
Ljos
18 ינו 2021 15:26:12כל פעם שאני עומד במקלחת ואני רטוב – הברז עובד. זה מאה אחוז הצלחה.
אין ספק שבלעדיי הברז שבור.
ברוך רובין
18 ינו 2021 15:45:19שמעון ומה עם כל הפעמים שלא השיג טריפל דאבל אלא 9 ריבאונדים ו13 אסיסטים ו25+ נקודות? ראס תמיד היה אפס שמנפח סטטיסטיקות על חשבון הצלחה קבוצתית
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 16:32:39אני לא רואה שאוק פורחים בהישגיהם בלעדיו. ולא הבנתי מה זה קשור הוא דיבר על טריפל דאבל זה ויכוח שהיה אז ואמר שראס בטח רק מפסיד שהוא טריפל ואז הבאתי לו את כל הגדולים בהיסטוריה וראינו שראס מס 2 באחוזי הצלחה אחרי בירד שיש לו טריפל דאבל. אז הנימוק הזה לא שייך. כולם מנפחים סטט וחושבים על עצמם ברוך
noam lev
18 ינו 2021 18:20:01טעות חמורה. אם כל השחקנים היו חושבים על סטטיסטיקה ולא על ניצחונות אז איך אתה מסביר את זה שלברון לא רשם עונת טריפל דאבל שנה שעברה הרי היו חסרים לא רק ריבאונדים וזה לא ממש בעיה לשחקן בגודל שלו לקטוף עוד שני ריבאונדים למשחק כנל לגבי כמה עונות של הארדן שסיים עם 30 נק' 10 אס' ו6-7 רב' למשחק לקטוף עוד כמה ריבאונדים כל משחק שחקנים בסייז שלהם יכולים לעשות והן בחרו שלו בגלל שנשארו שחקנים שמשחקים כדי לנצח ולא בשביל סטט
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 18:57:44Lol
אין אדם שבהיסטוריה שחשב וחושב על סטט יותר מלברון. כל הקטע זה לשים סטט ולהביא טבעות.
בלי סטט בחיים לא תהיה בטופ של הטופ.
קאווי גם עם עוד 8 טבעות לא יהיה גואט. סטט חלש מידי
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 16:33:07אני לא רואה שאוק פורחים בהישגיהם בלעדיו. ולא הבנתי מה זה קשור הוא דיבר על טריפל דאבל זה ויכוח שהיה אז ואמר שראס בטח רק מפסיד שהוא טריפל ואז הבאתי לו את כל הגדולים בהיסטוריה וראינו שראס מס 2 באחוזי הצלחה אחרי בירד שיש לו טריפל דאבל. אז הנימוק הזה לא שייך. כולם מנפחים סטט וחושבים על עצמם ברוך1
ברוך רובין
18 ינו 2021 16:59:32שמעון הגיעו לאותו השג בלעדיו ובלי שהיה אצלם פול גורג
לירון
18 ינו 2021 19:50:56ברוך, שאלה לגבי NIO, האם אתה חושב שהירידות האחרונות הזדמנות להכנס לנייר? או שהכיוון למטה? תודה
מנחם לס
18 ינו 2021 19:07:44יונתן, תן לי 5 ג'ורדנים – כולם 2 מטר – ואני מסיים עונה בלתי מ…ח! (ואגב, גם ביג O וגם ראס שיחקו בקבוצות בינוניות מאד אז למספר נצחונותיהם אין כל חשיבות)
אופיר נ.
18 ינו 2021 09:04:06אחלה מעורב מנחם.
אשריך על הזוגיות האוהבת עם גייל.
הרבה בריאות!
אם דאלאס רוצים להתקדם, הם צריכים להטריד פורזינגיס תמורת pf עם קליעה מרחוק שלא מפחד להתלכלך בצבע.
גם מיילס טרנר יהיה עדיף עליו.
האווי לאסוף
18 ינו 2021 10:12:14הייתה לי פעם בכיתה בחורה בלונדינית, עם עיניים כחולות ואף סולד, שעדיין הצליחה להיות מכוערת. יש קווי דימיון בין לוקה להארדן, אבל כשרואים אותם משחקים ההבדל ברור לעין, לפחות בעיניי.
תודה רבה על המעורב
אור
18 ינו 2021 10:22:30להארדן אין שום "חן" במשחק, בעיקר טכניקה וחזרתיות. מעבר לכך הם ממש דומים בקצב ובביצוע של מהלכים מסוימים
מנחם לס
18 ינו 2021 19:09:45יש 'חן' מסויים כשאתה יודע – והיריב יןדע – מה עומד לקרות, וזה בדיוק מה שקורה, ולעתים אף אחד לא יכול לעשות דבר בנידון.
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 12:38:27בהחלט. הקוריוז דמגוג.
עגל
18 ינו 2021 14:24:12אני סופר את הימים עד שאתה תתהפך על לוקה.
🙂
יש לך פיוז קצר אז זה בוא יבוא.
(כמו שגיא אומר – למען הסר ספק, אני חושב שלוקה שחקן גדול וכבר עכשיו הוא משחק בקליבר של MVP)
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 15:27:03זה לא יקרה כי קודם כל אני שופט לפי אופי ולוקה אחלה גבר.
עגל
18 ינו 2021 15:34:49זה יקרה גם יקרה, כשיתברר ששמעון צדק ("שמעון צדק")
שללוקה יש אגו, שמענייניות אותו הסטטיסטיקות האישיות, שהוא לומד איך להוציא מהמגן עבירות . . .
ואז תבוא ההתפרצות על המאמן ואח"כ יגיע הריאיון בו לוקה יתוודה שהוא מעריץ את הארדן 🙁
Ljos
18 ינו 2021 15:51:08עם כל הכבוד, אני לא חושב שעבר מספיק זמן כדי שתוכל להוציא את ה-"****** צדק" מהבוידעם.
גם הרפובליקנים חיכו יותר משבעים שנה לפני שהחזירו את ה-"America First".
עגל
18 ינו 2021 16:23:42זה היה אמור להיות "שמעון הצדיק"
אם אתה מכיר את הסיפור על קבר הצדיק שליד הירדן (ליד הגשר של בית זרע, סמוך לשפך של ואדי פייג'אס)
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 16:35:47לוקה מעריץ של השיקצה, הוא כבר אמר. סטט אישי מעניין את כולם, ורק מי שיכול משיג אותו זה כמו לומר שאנשים לא רוצים להיות מיליארדרים 🙂
ברור שמעניין אותו סטט אישי. בשביל להיות ברשימת הגדולים צריך לנצח עם 30 נק ו10 אס בדרך שלך ולהיות MVP. זו הדרך היחידה להבטיח גדולה.
גם העגל מסן אנטוני נתן סטט לא רע
Ljos
18 ינו 2021 17:54:34פחות חזק בסיפורי צדיקים.
מה הסיפור של הצדיק מבית הזרע? (זה לא סיפור של האשך, נכון?)
עגל
18 ינו 2021 19:42:44ללג׳וס: אני עכשיו בטלפון ולא יכול לכתוב יותר משתי שורות עקב בעיות גיל. אולי תזכיר לי מחר?
Ljos
18 ינו 2021 20:33:48Did Not Answer: Old
אזכיר.
Ljos
18 ינו 2021 15:28:53מה צריך לקרות כדי שהאשך יתהפך על לוקה?
Shmuel
18 ינו 2021 10:12:29הארה קטנה-
על המשפט שהארדן לא זכה באליפות שלא באשמתו, זכור לי בצעירותו בokc רוצה לנגן כינור ראשון אז התעקש לעזוב. מעניין אם ובכמה אליפויות הם היו זוכים עם השלישייה הגדולה…
yaniv
18 ינו 2021 10:44:13רק בשביל ההוגנות אז הבעיה לא הייתה אצל הארדן שרצה לנגן כינור ראשון,הבעיה הייתה בבעלים הקמצן שאם אני זוכר נכון על משהו כמו 5-6 מיליון דולר הבדל סירב לשלם להארדן
Yp
18 ינו 2021 11:05:38שמישהו ירים את הכפפה ויכתב פוסט המילה האחרונה על הטרייד שהביא את הארדן ליוסטון .
שמעון , נראה לי אתה הכתובת .
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 11:15:53אני זוכר היטב את התגובות ברשת אז לא הייתי בהופס אבל ברשת 99 אחוז גיחכו על הארדן ויוסטון אמרו שהוא הוזה והוא כלום ושום דבר.
הייתי בין הבודדים שהאמנתי שהוא סופרסטאר. אפילו ששיחק באוק אמרתי שהוא סופרסטאר עם עם ראס וקיי די בזמנו קשה להתבלט בכוח.
אני חושב אותו דבר על מקסי בפילי. מקסי לא יתפוצץ שם כמו שיוכל להתפוצץ בקבוצות שיתנו לו את המושכות. הוא לגמרי דונובן מיצל
yaniv
18 ינו 2021 11:25:17הבעיה של הארדן בתקופה ההיא היתה משחקי הנפל שלו בגמר,עד אז הוא בהחלט היה מעורך על ידי כולם אבל תצוגת הפל שלו בגמר גרמה לרבים לפקפק ואני מניח שזאת הייתה אחת הסיבות העיקריות שהעדיפו את איבקה ווסטברוק על פניו
Yp
18 ינו 2021 11:26:49שמעון
אני הייתי באותו יום בחברת כמה חובבים שכמוני נהיו אוהדים אחרי 2010 . והיה דיון . אני אמרתי שחלון האליפות של אוק. נסגר , ושדוראנט יביא בחשבון שעבדו עליו בענין הארדן כשיגיע הפרי אייג'נסי . היה די קונצנזוס בענין .
עגל
18 ינו 2021 14:25:10כשהוא עבר ליוסטון אני לא האמנתי שהוא כל כך טוב.
טריי זריקה מחשידה
18 ינו 2021 16:40:20בדראפט 2009 ניבאתי שיש 2 שחקנים בלתי עצירים שיהיו סופרסטארים (הארדן וטייריק אוונס…) עוד 2 אולסטארים (בלייק וסטפן)
jefffoster10
18 ינו 2021 15:57:24אם אני זוכר נכון, ותקנו אותי אם אני טועה, הבעלים לא רצה להציע לו חוזה של 60 ל-4, כי זה גרם לו לעבור את תקרת המס. עונה או שתיים אחרי הם נתנו לקאנטר 70 ל-4
Yp
18 ינו 2021 17:21:31אתה מדייק לחלוטין . זה היה החוזה מקס שיכול היה לקבל ל-4:שנים והם לא הסכימו לתת לו בגלל שזה היה כרוך בתשלום של 1 מיליון דולר מס מותרות ( אחד , זרקו את הסיכוי לאליפות בשביל לחסוך אחד מיליון דלר ) . יוסטון קפצו על המציאה ונתנו לו חוזה לחמש שנים על סך מיליון ) . הכי יפה שהם הצליחו לשכנע חצי עולם שהארדן הבריז כי לא רצה להיות כינור שלישי וגרמו לרוב האוהדים לשנוא אותו עד היום .
יפה דרשת . בשנים אחרי , הוציאו מאות מיליוני דולרים כדי לתקן את השטות הפאתטית הזאת , כולנו ראינו איך זה הצליח .
Yp
18 ינו 2021 17:22:52יוסטון נתנו 80 מיליון לחמש שנים .
Shmuel
19 ינו 2021 11:25:14מודה על הטעות שלי, רק להוגנות הוא גם יכל לוותר על מליון לא שאני מאשים אותו שלא וויתר.
בכל זאת, הוא סופרסטאר)
Yp
18 ינו 2021 10:25:10בוקר טוב לכולם ותודה גדולה למנחם על עוד פוסט מצוין
2.לצערי לא צפיתי במשחק של הניקס הלילה אבל צפיתי. גם צפיתי במשחקם מול הנטס . למרות שהפסידו , הם די הפתיעו אותי , לא ראיתי אותם משחקים ברמה כזו די הרבה זמן . לא יודע אם זה בר תחזוקה , אבל הם נראו הרבה יותר מאומנים ומיומנים מאשר בעונות קודמות , נראית עבודה של מאמן . מי שצדו במיוחד את העין היו קויקלי שלא הכרתי בכלל קודם , בארט שעשה קפיצה , ובמיוחד רנדל שממש נראה ברמה של אול סטאר . לא אתפלא בכלל אם יהיו בפלייאין .
3.בינתיים רוב הקבוצות לא יציבות , כך שתבוסות מוחצות של קבוצות חזקות לקבוצות חלשות לא בהכרח מצביעות על יחסי הכוחות בהמשך . בהמשך העונה המאזנים יתכנסו לכוון התוחלת .
4.עד כה הקבוצה היציבה ביותר ומן הסתם הטובה ביותר בפער היא הלייקרס . אני אתן פה הערכה סטטיסטית :
הסיכוי שהלייקרס ישברו ( באחוזים ) את השיא של גולדן ויעשו פלייאוף בלי הפסד : 99.8%
הסיכוי שהלייקרס הגיעו לשיא הכושר מוקדם מדי ויתקשו בפלייאוף : 0.2%
yaniv
18 ינו 2021 10:45:43בוא קצת נסחפת ,הלייקרס נראים טוב אבל בטח ובטח לא כקבוצה שאי אפשר לנצח,מה שכן במערב שוב המשוכה תהיה כנראה רק הקליפרס,אם הם לא יפשלו קודם ובמזרח צריך לראות מה יוליד החיבור בברוקלין.
אהרון שדה
18 ינו 2021 10:41:36תודה מנחם
yaniv
18 ינו 2021 10:51:10תודה מנחם.
כבר אמרתי את זה לא פעם אני חושב אבל הדבר שאני הכי מאחל לעצמי זה להיות כמוך שאני יגיע לגילך.הלוואי עלי.
לגבי דונציץ אז חייב להודות שאכן יש הרבה דברים דומים להארדן אבל בכל זאת שרואים את דונציץ משחק מרגישים את הקסם,מה שכן הוא חייב חייב להפסיק עם נפנופי היידים המעצבנות האלה כל פעם שהוא נכנס לסל.די!!!
אתמול במשחק למשל חשבתי לעצמי איך הוא נבחר שלישי בדראפט,וגם זה רק כי אטלנטה הסכימו לטרריד דאון אחרת הוא כנראה היה נבחר חמישי
!!!.לדעתי מאז הדראפט של לברון ואולי דוראנט אין שום מצב שלא משנה באיזה דראפט הוא שהוא לא נבחר ראשון וזה לא חוכמת הבדיעבד,כי אמרנו את זה לפני רק פשוט לא האמינו בוניל שמנמן שיכול להיות כזה טוב
Yp
18 ינו 2021 11:03:16יניב
דוראנט לא נבחר ראשון . נבחר לפניו גרג אודן .
yaniv
18 ינו 2021 11:12:58אני יודע ולא שכחתי,התכוונתי שחוץ מדוראנט ולברון שנכון לעכשיו הייתי בוחר לפני לוקה ,בכל דראפט אחר הוא בחירה ראשונה
מנחם לס
18 ינו 2021 19:16:06תודה על המחמאה יניב
Yp
18 ינו 2021 11:16:01קוואי , סטף ?
yaniv
18 ינו 2021 11:23:53בוחר את דונציץ בלי להסס לפני שניהם(ואני חולה על סטף)
Yp
18 ינו 2021 11:33:12לא קונה . אם היה היום דראפט על כל השחקנים בליגה הייתי בוחר ככה בסדר הזה ( אליפות עכשיו , לא בעוד 5 שנים
וכמובן כולם טפו טפו בריאים )
לברון
דוראנט
קוואי
סטף
דיויס
דונצ'יץ
yaniv
18 ינו 2021 11:53:47בסדר גמור,זאת דעתך,
אני חושב אחרת ודבק בעמדתי שגם היום חוץ מלברון ודוראנט אין שחקן אחר שהייתי בוחר לפני דונציץ.וזה היום.
אני חושב שגם היום דונציץ לא נופל מהרמה שלהם ואני צופה לו קריירה הרבה יותר גדולה משניהם וכמובן גם מדיוויס שהוא אפרופו השחקן השני הכי אהוב עלי בליגה
Yp
18 ינו 2021 11:58:26יניב הכל טוב . אין לי וגם לא לך כדור בדולח . רק הייתי מצפה שלפני שמכתירים שחקן בן 21 בתור העז , לפחות מחכים עם זה שיעבר סיבוב בפלייאוף הנבא .
yaniv
18 ינו 2021 12:09:00זה ברור,אבל שים לב לא הגדרתי אותו כעז ולכן עדיין הייתי בוחר את דוראנט ולברון לפניו.אז נכון שיש אמת בדברים שלך וגם סטף וגם קוואי כבר הוכיחו את עצמם וזה בסדר גמור,אבל אני חושב שכבר עכשיו מבחינת יכולת הוא לא נופל מסטף וקוואי ואני חושב שהתקרה שלו היא בהחלט לאיים על ה"עז" ויוכל בעתיד בהחלט להיות בדיון עם לברון ומייקל אבל בהחלט מסכים איתך שהאהבה שלי אליו קצת מסנוורת אותי אבל בסדר אני מוכן ומקווה שלא אצטרך לאכול את הכובע בעתיד.
דרך אגב אם ניקח את העז האמיתית והטוענת לכתר אז את שניהם אף פעם לא חיבבתי יותר מדי ואני חושב שמאז מגיק לא היה שחקן שכל כך אהבתי בגיל כזה צעיר שלדעתי הולך לכבוש כל שיא אפשרי שקיים ואת הכל עושה עם חיוך ותשוקה אדירים.
רק שיפסיק עם הנפנופי ידיים האלה
אשך טמיר המקורי
18 ינו 2021 12:45:48מסכים, הוא יותר מדי מתעסק בלבכות לשופטים, לריב עם יריבים, לעשות דרמות ולהתעצבן על כל דבר (כולל הרבה על עצמו).
שילמד מקוואי ויתרכז בתכלס.
Yp
18 ינו 2021 12:37:28אני בהחלט מבין מאיזה מקום אתה בא . יש פה 2 נקודות לגבי לוקה שאני רוצה לראות בהמשך לפני שאכתיר אותו :
1.השמות שהזכרתי הוכיחו משהו שהוא הכרחי כדי לנצח : היכולת לשחק בהרמוניה עם כוכבים אחרים שלפעמים לא נופלים מהם . אני מבין שאין לו כרגע מישהו כזה , אבל אם יהיה צריך לראות איך זה עובד .
2.לדעתי לא פחות חשוב : הבחור מקצוען מגיל 16 . יש לו יתרון נסיון גדול על שחקנים יותר מבוגרים ממנו שעברו דרך המכללות שכיום נופלות משמעותית מהיורוליג . לדעתי לא ראינו קרוב לתקרה של טייטום ומיצ'ל , שיתחילו להתקרב לזה עוד איזה שנתיים . אז אפשר יהיה לעשות השוואות משמעותיות .
Yp
18 ינו 2021 13:28:33היה דיון למעלה בענין הטריפל דאבל . לפחות לגבי ראס יש לזה הסבר מקצועי שפורסם ולדעתי קבוצות אחרות חיקו את זה .
הרעיון היה להעלות את הכדור במהירות הכי גדולה להתקפה , והדרך שנמצאה היתה שמוביל הכדור העיקרי ייקח את הריבאונד ויתחיל מייד התקפת מעבר בלי התערבות של שחקן נוסף . ההגנה יודעת להתארגן בצורה שמגבירה את הסיכוי שהשחקן שרוצים שייקח את הריבאונד אכן ייקח אותו . זה בשילוב עם האתלטיות והעזיבה של דוראנט ניפח את זה מאד .
עגל
18 ינו 2021 14:30:26ל-YP: זאת באמת התיזה ששומעים עליה בהרבה מקומות.
אבל לדעתי הטקטיקה שלנו עוד מהקטסל (?) היתה שמסירה מהירה לכיוון הרכז, שצריך להתמקם באזור רבע המגרש, יותר מהירה אפילו מהכדרור הכי מהיר.
Yp
18 ינו 2021 14:44:18אהלן "עגל"
זאת ממש לא תיזה . בערך 10 משחקים לעונת 16 נערך ראיון עם בילדו ( אין לי קישור ) ובו הוא נשאל על השינוי בסגנון של OKC שהיה בולט מאד לעומת הסגנון ששיחקו בו עד עונת הפציעה של דוראנט , סגנון שבו גם דוראנט הוביל את הכדור . זו היתה תשובתו . אם מישהו יכול למצוא את זה ולשים קישור .
בסיום אותו ראיון הובאה "תגובה" של דוראנט שלכאורה אמר שהשינוי הזה מאד לא נראה לו .
זו היתה תחילת הסוף .
עגל
18 ינו 2021 15:40:08להבנתי מה שהמאמן אמר היה כדי להוציא את ראסל טוב.
מאז ימי קדם היה מקובל להוציא כדור במסירה כמה שיותר מהר במקום להקפיץ סתם.
תחת שמירת לחץ אני יכול להבין שכדאי לתת לראסל את הכדור כבר מתחת לסל, כי מסירה היא מסוכנת, אבל במצב רגיל זה יותר לאט. חוץ מזה שהרבה פעמים ראסל סתם לוקח את הכדור ומקפיץ להנאתו עד שהוא עובר את החצי.
Yp
18 ינו 2021 17:09:58ממש לא . זה היה לחלוטין מכוון . בדיעבד חשבתי שחלק מהענין היה מסר מההנהלה להבהיר לדוראנט שיש שריף חדש בעיר ושמו ראסל ווסטברוק . ( זכור לי שקראת את הפוסט שכתבתי על זה , שם הרחבתי על זה )
עגל
18 ינו 2021 19:40:59בין אם זה טוב או רע, זה לא משהו קיצוני לכאן או לכאן, מה שלא יהיה זו טקטיקה לגיטימית
עגל
18 ינו 2021 14:31:32תודה מנחם.
לא ידעתי, מילא ידעתי, לא הייתי מעלה בדעתי, שישנם היפוס בקולומביה.
לוקה "התכשיט" שחקן גדול.
אבל בפורצינגיס לא ננוחם, דאלאס צריכה להחליף אותו במישהו יותר שימושי.
מנחם לס
18 ינו 2021 19:19:40תודה לכולם
פינגבק: יומן קבוצה – ינואר – דאלאס מאבריקס/ גילעד זריצקי – Hoops