מחשבות כדורסל של שישי / רועי ויינברג

ההגנה של הוויזארדס

האם אפשר לכתוב כמה פסקאות על משהו שלא באמת קיים? בואו נבדוק.

ההגנה של הוויזארדס לא טובה. הם היו במצב דומה בשנה שעברה, בה בחירת זריקות טובה יותר (הגיעו לטבעת) וקליעה של בראדלי ביל ודיוויס ברטנס מהשלוש החזיקה אותם באזור המקום התשיעי במזרח, נתון שמראה יותר על חולשת הקונפרנס מהחוזק שלהם. השנה המצב שם לא יותר טוב: הם הפסידו את חמשת המשחקים הראשונים, ספגו בכל אחד מהם לפחות 113 נקודות. המשחקים הבאים של וושינגטון נגד מינסוטה, ברוקלין, פילדלפיה, בוסטון, מיאמי, פניקס ויוטה. עם הגנה כזאת יכול להיות גם 0-12.

הבעיה היא לא רק חוסר כישרון בצד ההגנתי, אלא גם חוסר מאמץ או רוטציה בעייתית. דני אבדיה נראה כמו שחקן ההגנה הטוב ביותר של המכשפים ולא זוכה לזמן משחק ברבעים האחרונים בהם הקבוצה מאבדת את הראש. אייזק בונגה, שומר לא רע נוסף, לא שיחק בכלל במשחק הראשון בו רוי האצ'ימורה היה בסגל. אבל הסיפור הוא לא רק שניהם. תסתכלו על הסרטון הבא, למשל:

המון טעויות. פורטר מקבל שלשה חופשית בזמן שלאבין מחכה, פנוי יחסית, מתחת לסל. פשוט לא עומדים נכון, והשאלה היא איך הוויזארדס ממשיכים מכאן. יכול להיות שמאמן אחר ישפר את המצב, אבל הם לא יכולים לאפשר כל כך הרבה זריקות פתוחות. זה בולט בעיקר ברבעים האחרונים: אבדיה ובונגה שיחקו ביחד 35 דקות מתוך 120 אפשריות ברבע האחרון בזמן שבראיינט, ברטנס ובראון רואים יותר מגרש.

מראש אף אחד לא ציפה שהוויזארדס ינצחו משחקים דרך ההגנה. זה לא יקרה. אבל זה לא אומר שהם צריכים לקלוע 140 במשחק כדי לנצח, כי כמו שראינו גם 120 ו-130 לא הספיקו עד עכשיו. חייבים שינוי.

מגמות מעניינות

ההגנה של ניו אורלינס. הרבה קרדיט מגיע כאן לסטיבן אדאמס וסטן ואן גנדי: הפליקנס מגנה על הטבעת יותר טוב מהשנה שעברה. לפי cleaning the glass הם במקום השני בליגה בכמות הזריקות של היריבה בטבעת (25.1%) אחרי המקום ה-28 בעונה הקודמת (39%). האחוז יעלה, בדומה לכל הליגה, אבל הם מצליחים למנוע הגעה של יריבות לטבעת כל עוד סטיבן אדאמס על המגרש. כשהיריבות תופסות יום טוב מהשלוש, בדומה למיאמי בחג המולד, הקבוצה נתקעת. למרות זאת, מדובר בהתקדמות גדולה בהשוואה לשנה שעברה.

ההתקפה של אינדיאנה. חטפה מכה לא פשוטה כשטי ג'יי וורן נפצע ויפספס חלקים מהעונה, אבל בלעדיו רואים שם השפעה של המאמן החדש, נייט ביורקגרן, על הקווים. סאבוניס העלה את הווליום של השלשות ו-ויקטור אולדיפו מעורב הרבה יותר ממה שהיה בשנה שעברה. חשוב לקחת את זה בערבון מוגבל בהתחשב בלוח המשחקים (קליבלנד, ניקס ושיקגו לצד מפגש כפול נגד בוסטון), בדומה לכל נקודה אחרת בטור הזה, אבל אפשר להיות מעודדים עד עכשיו.

מארי ודרוזן בסן אנטוניו. סן אנטוניו מניעה כדור בצורה טובה והשילוב של שני הגארדים שלה מצליח אחרי שנראה שהם דורכים אחד על השני בעונות הקודמות. כל אחד מהם נכנס לצבע ומצליח למצוא את חבריו לקבוצה. יכול להיות שהחזרה של דריק וויט תחזיר את הבעיות שהיו בעונה שעברה, לכן אולי עדיף לספרס להעלות אותו מהספסל ולשלב רק עם אחד מהם, אבל בינתיים כיף לראות את הספרס.

ניסויים

מהלכים שקבוצות מנסות עכשיו ובתקווה ישתלמו בשלבים החשובים באמת של העונה.

פוינט הירו. מיאמי נותנת להירו לפתוח במשחקים האחרונים בלי רכז טהור (קנדריק נאן או גוראן דראגיץ') לידו בחמישייה. אני חושב שעדיף לפתוח עם בראדלי לצד באטלר כששניהם בריאים הודות להגנה של שניהם, אבל ספו מוכן לתת את הדקות האלה להירו. בין אם הוא יהפוך לרכז של מיאמי בעתיד או שמדובר רק בניסיון לשפר את קבלת ההחלטות שלו עם הכדור. מובילי הכדור המרכזיים נשארו באטלר ואדביו, ומעניין אם הם ימשיכו לשחק עם החמישייה של הירו כרכז במשחקים הקרובים נגד בוסטון ופילדלפיה.

קובינגטון וג'ונס. ההגנה של פורטלנד עדיין לא טובה, וזה הגיוני בהתחשב בכך ששניהם לא שיחקו שם בעונה הקודמת ושלא היה להם הרבה זמן לשחק ביחד. למרות זאת, יש סיבה שג'ונס לא פתח גם במיאמי. הוא אתלט אדיר, אבל לא שומר אישי אדיר, מה שמכריח את קובינגטון לא לעשות את מה שהוא עושה בצורה הטובה ביותר בהגנה. יכול להיות שיותר דקות לקובינגטון לצד גארי טרנט, שומר אישי עדיף ואפשרות קליעה עדיפה מחוץ לקשת, ישתלמו בטווח הארוך.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. וושינגטון על המסלול הבטוח לשום מקום, הם צריכים להטריד את וול עבור צעירים ובחירות ולבנות מחדש, כשהקרקס של ראסל שומר עליהם בתודעה של האוהדים והתקשורת. אם אכן כך יקרה אבדיה ירוויח מזה, אם לא, עדיף שיעוף משם מה שיותר מהר.
    .
    מארי ודרוזן – עובד יותר טוב מבעבר, גם כי שניהם זורקים יותר, וקולעים יותר, משלוש, אבל לדעתי יש לשת"פ הזה תקרה ברורה והיא לא גבוהה במיוחד. באופן כללי יותר – כל שחקני החמישיה של הספרס מצוינים כשחקן שישי… עכשיו רק צריך למצוא שחקני חמישיה ואנחנו מסודרים.

  2. תודה רועי
    ההגנה של ווש באמת מאד חלשה ויש מצב ל 11-1 ואז חילופי מאמן או טרייד על אחד משני הכוכבים.
    הם למעשה הוסיפו השנה לסגל את ראסל ללא תמורה (וול הרי לא שיחק) ועדיין הם לא מנצחים יותר מאשתקד ואפילו פחות.

  3. ג"ס. תמונת מצב אחרי 4 משחקים:
    .
    מאזן 2 – 2 במסע למזרח שכולל שתים מהמועמדות לגמר המזרח ושתי נמושות. סביר בהחלט. הדרך פחות חשובה. חשובה הכיון והוא חיובי.
    .
    כריס נפצע והשאיר את הקבוצה עם סנטר אפרוח בן יומו מלא כשרון ולוני קשישא בו ה 24. נמצא מוצא זמני לבעית אריק פסקל. ישחק בעמדה 5 חלק מהזמן.
    .
    נראה שאריק פסקל לא עשה כלום בשנה וחצי שלא שיחק. הוא לא שיפר אפילו אספקט אחד במשחק שלו. מצד שני בהרכב השני הוא יכול לקלוע 10 – 12 נקודות למשחק וזו תרומה לא רעה מבחירת סיבוב שני.
    .
    גרין חוזר. ההגנה שכבר נראתה טוב יתר מול נמושות כמו דטרויט ושיקגו תשתפר. גם ההתקפה.
    .
    יש עכשו 7 משחקי בית. פעמיים מול פורטלנד וקליפרס פעם אחת מול קינגס פיסרס וטורונטו. 3 נצחונות = סביר, 4 טוב, 5 מצוין.

    1. ובהמשך למיקי אתה אופטימי מדי. כתבתי לך בזמנו על השלשות. אם יהיה מעל ממוצע הליגה איכשהו, דיינו

  4. תודה רועי,
    אני לא בטוח מה גורם לך לחשוב שמארי ודרוזן השתפרו יחד, הניצחון על ממפיס?
    בכל מקרה דירק וויט הוא השחקן היחידי ברוסטר שיש לו פוטנציאל להפוך לכוכב, להחליט לעלות דווקא אותו מהספסל יהיה מאוד מוזר… הייתי מנסה להוריד דווקא את ווקר לספסל. עם היחידה השנייה והריווח של מילס הוא יכול לפרוח. וויט יודע לשחק בלי כדור ויחד עם מארי פולטל וקלדון הם יוצרים הגנה מבטיחה שיכולה לחפות על דורזן.
    אבל מה שבטוח, הייתי מוריד את כולם כולל דרוזן לספסל לפני שהייתי חושב על לפתוח בלי וויט

    1. המשחקים שלהם העונה. לא נראה שאחד דורך על השני. ווקר מהספסל אפשרות טובה, השאלה איך זה ישפיע על דינמיקה של חמישייה שרצה יחסית טוב ביחד. אני חושב שהוא השחקן הכי טוב שיש להם, אבל אולי תפקיד סטייל מאנו יוציא 100% מהשלם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט