שבת בבסיס – התפרצות 2 / יוני לב ארי

שנת 2020 מאחורינו, ואם הכל יילך נכון, בסביבות חודש אפריל נקבל עונת בייסבול מלאה, ומי יודע, אולי אפילו עם קהל ביציעים. בינתיים אנחנו מתחילים בהכנות לקראת העונה הבאה, כשבשבוע שעבר העפנו מבט על הפרוספקטס של כל קבוצה באמריקן ליג. היום נעשה את אותו הדבר בנשיונל ליג.

רוליסון, של קולורדו. מהמרשימים ברשימה (צילום: olemiss.rivals.com)

נשיונל ליג מזרח

אטלנטה ברייבס

בריידן שומייק, Braden Shewmake, שורט סטופ, 23.

בכמה מילים: שורט סטופ שמאלי זה דבר שכל אחד ישמח לקבל. נבחר אמנם רק בדראפט 2019, אך נחשב לאחד הפרוספקטס הטובים במחזור. חבט מעל 300. בכל רמה ששיחק, בהחלט עשוי לדפוק על הדלת כבר העונה.

מכין נעליים? שומייקר (צילום: lastwordonbaseball.com)

וושינגטון נשיונלס

טים קייט, Tim Cate, פיצ'ר, 23.

בכמה מילים: נחשב כוכב כבר בתיכון, אך פציעה במרפק שמאל פגעה בהתקדמות שלו משמעותית. הוא זורק ביד ימין כמעט באותה הרמה כמו בשמאל, כשכבר בגיל 17 הגיע לפאסט בול של 94 מייל לשעה. יש שמשווים אותו לג'יו גונזאלס.

זהו יום הבוחר (צילום: talknats.com)

מיאמי מארלינס

ג'יי.ג'יי בלידיי, J.J Bleday, אאוטפילדר, 23.

בכמה מילים: החל את הקריירה כאאוטפילדר ופיצ'ר, ובמהלך התיכון, למרות מספרים טובים כפיצ'ר, בחר במחבט על פני הכפפה. נחשב לאחד השחקנים המסקרנים בדראפט 2019, שם הוא נבחר על ידי המארלינס רביעי.

את השפם בשביל המייג'ורס כבר יש לו. בלידיי (צילום: he Tennessean)

ניו יורק מטס

תומאס זאפוקי, Thomas Szapucki, פיצ'ר, 24.

בכמה מילים: מהפרוספקטס היותר מבוגרים בליגה, וללא ספק עם השם הכי מורכב. בקבוצה שצפויה להיצבע ברכש מכל כיוון, יהיה קשה לצעירים להשתלב, אך לזאפוקי סיכוי לא רע להיכנס לרוטיישן. שמאלי, שכבר עבר טומי ג'ון אחד, ועכשיו מוכן להסתער על הליגה.

נראה טוב בצבעים של המטס (צילום: Amazin' Avenue)

פילדלפיה פיליס

ברייסון סטוט, Bryson Stott, שורט סטופ, 23.

בכמה מילים: למרות שאביו היה קווטאבק, הוא בחר בבייסבול. סטוט, עם שם מאוד קליט שישתלב מצוין בענף, חבט מעל 290. כמעט בכל רמה, ובהחלט מיועד להיות השורט סטופ הבא של הפיליס, שלא האריכו את החוזה של דידי גרגורייס בינתיים.

סטוט מחליק לכיוון המייג'ורס (צילום: Baseball America)

נשיונל ליג מרכז

מילווקי ברוורס

אית'ן סמול, Ethan Small, פיצ'ר, 23.

בכמה מילים: סטארטר לפטי שכבר עבר ניתוח טומי ג'ון בתיכון, וחזר כמו חדש. זורק פאסט בול באיזור ה-95 מייל לשעה, פלוס צ'יינג' וקרב בול, ויש שמשווים אותו לג'וני קווטו ולמרכוס סטרומן. זרק ב-2019 ל-ERA של 0.86.

זה הקטן גדול יהיה. סמול (צילום: The Clarion-Ledger)

סיינט לואיס קארדילנס

אלווריס מונטרו, Elehuris Montero, בסיס שלישי, 22.

בכמה מילים: יליד הרפובליקה הדומיניקנית, חתם על חוזה בקארדס כבר ב-2014, אך המשיך לשחק במולדתו. החל מ-2018 עבר לשחק בארה"ב, שם הוא חבט 321., ורק הלך והשתפר. סבל מלא מעט פציעות במהלך 2019, מה שפגע בהתקדמותו. כבר הספיק לחלות ולהירפא מקורונה.

רואים את הפוטנציאל. מונטרו (צילום: Journal Star)

סינסינטי רדס

ניק לודולו, Nick Lodolo, פיצ'ר, 22.

בכמה מילים: עוד אחד מכוכבי 2019, נבחר שביעי על ידי הרדס. במהלך 2019 הוא ייצר ERA של 2.45, ובהחלט הרים לא מעט מבטים לכיוונו. אחרי ששיחק בקבוצה עם שם מגניב כמו הבילינגס מוסטאנגס, בהחלט יש לו מקום במייג'ורס.

חתיכת זרוע יש ללודלו (צילום: baseballprospectjournal.com)

פיטסבורג פיירטס

אוניל קרוז, Oneil Cruz, שורט סטופ / בסיס שלישי, 22.

בכמה מילים: קרוז, גם הוא יליד הרפובליקה הדומיניקנית, חתם ב-2015 על חוזה מול הדודג'רס, ששלחו אותו בטרייד לפיטסבורג ב-2017. חבט 286. במהלך 2018, אך שבר את רגלו בעונה לאחר מכן ופספס חצי עונה. לקראת סוף השנה הוא צורף לסגל המורחב של הפיירטס. בספטמבר 2020 היה קרוז מעורב בתאונת דרכים קטלנית, כשהוא התנגש באופנוע. שלושה נהרגו, אך קרוז שרד.

את הפוזה כבר יש לו. קרוז (צילום: New York Post)

שיקגו קאבס

בריילין מארקז, Brailyn Marquez, פיצ'ר, 21.

בכמה מילים: האיש כבר הספיק לשחק במייג'ורס, לפסול שניים, ולחטוף חמש ריצות, בשביל לקבל ERA של 67.5. אבל בואו… עוד דומיניקני, שמאלי, שהעמיד ב-למעלה מ-100 אינינגים ERA של 3.13, כך שיש למה לצפות…

סופתח לא משהו. מארקז (צילום: bleachernation.com)

נשיונל ליג מערב

אריזונה דיבאקס

קורבין מרטין, Corbin Martin, פיצ'ר, 24.

בכמה מילים: מאוד דגדג לי לדבר על קריסטיאן רובינסון, רק בגלל שהוא מה-בהמאס, אבל הוא רק בן 20, אז כנראה שייקח לו זמן… מרטין החל את הדרך בקפריסין, אבל בקפריסין, טקסס. נבחר על ידי יוסטון בדראפט 2017, ואף הספיק לזרוק פעמיים במייג'ורס. ביולי 2019 הוא נשלח לאריזונה, תמורת זאק גרינקי.

עבר בקפריסין. מרטין (צילום: Houston Chronicle)

לוס אנג'לס דודג'רס

קודי הוס, Kody Hoese, בסיס שלישי, 23.

בכמה מילים: זכה כבר בכמה תארים במכללות, ו-ויתר פעמיים כשנבחר בדראפט בגיל צעיר יותר. הדודג'רס בחרו בו במקום ה-25 בדראפט 2019, כשהוא חובט באותה העונה 299., לצד חמישה הום ראנס. בהחלט עשוי לרשת את מקומו של ג'אסטין טרנר הוותיק בעמדת הבסיס השלישי.

אחלה סווינג יש לקודי (צילום: crescentcitysports.com)

סן דייגו פאדרס

רג'י לואסון, Reggie Lawson, פיצ'ר, 23.

בכמה מילים: יליד ויקטורוויל, מרחק נסיעה של שעתיים מסן דייגו, כך שהוא ירגיש שם בבית. היה חבר בנבחרת ארה"ב שזכתה בזהב באליפות העולם עד גיל 18, ונבחר על ידי הפראדרס ב-2016. לא הצליח לרדת מ-ERA 4 לאורך רוב הקריירה, אך עדיין נכלל בסגל המורחב של הפאדרס בנובמבר 2020.  

רג'י ירגיש בבית בפאדרס (צילום: Baseball America)

סן פרנסיסקו ג'איינטס

דדניארל נונייז, Dedniel Nunez, פיצ'ר, 24.

בכמה מילים: לא, זו לא טעות, השם שלו הוא דדניאל. הבחור, יליד הרפובליקה הדומיניקנית, חתם ב-2016 במדי המטס, שם הוא שיחק במיינורס בין 2017 ל-2019, אך שוחרר. ב-2020 הג'איינטס בחרו אותו מהמטס בזכות Rule 5, וכעת בונים עליו שישחזר את היכולת מ-2018, אז נעצר ה-ERA שלו על 3.79.

כנראה השם הכי מעניין פה. רוליסון (צילום: Minor League Baseball)

קולורדו רוקיז

ראיין רוליסון, Ryan Rolison, פיצ'ר, 23.

בכמה מילים: כבר בתחנה הראשונה שלו בקריירה עצר ה-ERA של רוליסון על 0.74… עונה לאחר מכן הוא פתח תשע פעמים, והמאזן? 0:9. גם במכללות המספרים שלו סופר מרשימים, מה שהביא את הרוקיז לבחור בו ב-2018. גם שם ה-ERA שלו המשיך להרשים (1.86 בעונה הראשונה), ולאן המספרים האלה הגיעו ב-2019? לא תאמינו, 0.69. יאלה תעלה לבוגרים כבר!

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תודה רבה יוני!
    השם היחיד ששמעתי עליו לפני הכתבה הזאת היה לואסון, אבל נראה שהוא לא הצליח לעשות את המעבר למקצוענים. גם השנה הקודמת שבוטלה בהחלט לא עזרה לו…

  2. יוני, וכל אחד אחר: תרשמו בפנקסים את השם טאקר דוידסון, פיצ'ר שמאלי שאני מאמין שייכנס לרוטציה של הברייבס. הוא היה יותר מנפלא בדוידסון (האוניברסיטה של סטפן קרי). ברוטציה או בבולפן – פיצ'ר צעיר שאני ראיתי זורק במשחק אחד והוא הקסים אותי ממש.

    תודה על ההשקעה, יוני.

    I .

  3. רשמתי לפני את כל השמות, פיצ׳רים יש יותר סיכוי שנראה העונה, אבל דווקא אותי מעניינים שחקני הפוזיציה. מה שכן, מה זה הגימיק הזה שזורקים עוברים טומי ג׳ון בתיכון, מה עושים להם בליטל ליג בדיוק שהם צריכים החלפת רצועה במרפק כבר בגיל כזה?

  4. פעם בליטל ליג הכל היה פאסט בול. בפאסט בול המרפק לא ניפגע. כשהתחילו ללמד חילדים קרב בול, צ'יינג'-אפ, ושאר זריקות הגורמות למרפק להסתובב כשהוא משמש כ- HINGE JOINT כל הבעיות התחילו

    1. זה מעניין, וגם מאוד הגיוני, אם כי גם בפאסט בול יש נזק, אבל נזק מצטבר, שאני מניח שלא קורה בגיל צעיר, סאנדי קופקס אמר שאם הוא לא היה חמש שנים מנסה לשרוף כל כדור שהוא זרק הוא לא היה פורש בגיל כל כך צעיר.
      אבל אם כבר בנושא, דוק, אתה המומחה, מה דעתך על הסיפור לגבי הספליט פינגר, זו זריקה שיוצאת כמו פאסט בול, כך שתיאורטית לא אמור להיות עומס על המרפק, אבל יש טענה שהיא גומרת לזורקים את היד ושאסור ללמד ילדים לזרוק אותה. מה דעתך, ממה שאתה יודע?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט