הגיגי השקנאי – קללת הרבע השני / מולי

ארבעה משחקים מתחילת העונה, והפליקנס עם שני ניצחונות ושני הפסדים. לא מה שכל אוהד מקווה לו, אבל בהחלט יכול היה להיות גרוע יותר.

ואולם, כאשר אתה בוחן את האופן בו הפליקנס משחקים העונה, ישנה תופעה אחת ברורה לעין: "קללת הרבע השני".

אז נכון, כל משחק עומד בפני עצמו, לכל משחק הדינמיקה שלו, לכל משחק יש קצב ואופן התפתחות משלו, אבל כאשר אנו מנסים לבחון את המשותף בין כל ארבעת משחקי הפליקנס עד כה, המכנה המשותף שאני מוצא הוא שהרבע השני, ובמיוחד חציו השני של הרבע השני, הוא במילה אחת: אסון.

מהלך ארבעת משחקי הפליקנס הראשונים העונה – מאתר הליגה

הרבע הראשון במשחקים עד כה הוא לרוב צמוד, ההפרשים בין הקבוצות לא מגיעים להפרש דו ספרתי, ולרוב לא עולים מעל לשש נקודות. ההתלהבות משחקת תפקיד, ומאחר ואלו משחקים ראשונים בעונה, היריבות עדיין לא מבצעות את ההתאמות הנדרשות.

ומרות ההתחלה הטובה יחסית, החשוב הוא שבתחילת הרבע השני מתחילה בכל ארבעת המשחקים התמוטטות של הפליקנס, ובחציו השני של הרבע השני – בשלושה מתוך ארבעת המשחקים – ההתמוטטות הופכת למפלה.

הפליקנס אכן מוצאים את הכוחות להתאושש, במיוחד בין אמצע הרבע השלישי לאמצע הרבע הרביעי, ועדיין, רק בחצי מהמקרים ההתאוששות היתה חזקה מספיק להובלה משמעותית ולניצחון.

יכולות להיות לכך מגוון סיבות: כושר גופני, מבנה החמישייה של הפליקנס ומבנה חלוקת הדקות בתחילת הרבע השני, צורת המשחק, צורת המשחק של היריבות, ועוד, ועוד ועוד

ועדיין, מאחר ועם עובדות אין מה להתווכח, אשמח לשמוע מה אתם הייתם מציעים לסטן ון גנדי לעשות כדי שהפליקנס לא יתמוטטו שוב ברבע השני במשחקים הבאים?

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u
Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עמיחי קטן
30/12/2020 12:21:20

לא צפיתי בפליקנס הרבה העונה, אבל אני סבור שהחמישייה של בול, בלדסו, אינגרם, זאיון ואדאמס תתקשה התקפית לאורך העונה. יש לשקנאים קלעים טובים ושחקני הגנה טובים, ופחות שחקנים שנותנים גם וגם.

שחר אלוני
30/12/2020 15:22:37

תודה מולי,
זה נראה כמאפיין של קבוצות צעירות ולא מתואמות עדיין, שכשנגמרת ההתלהבות של הרבע הראשון, והיריבה עושה קצת התאמות, אז קשה להם להגיב. קצת כמו הרבע הרביעי של וושינגטון

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מסכים. קבוצה בחיתולים. נראה מה יהיה בהמשך הדרך.

רועי ויינברג
30/12/2020 18:24:00

תודה מולי. כמו שכתבו מעליי העונה רק התחילה. מאמין שימצאו את הרוטציות הנכונות בשבילם בהמשך

IDO
IDO
30/12/2020 22:47:06

מולי. בדכ הרכב ראשון פותח עשר דקות. ואז הרכב שני עשר דקות. שזה שישים אחוז מהרבע השני.
תסתכל פלוס מינוס של שחקנים ומי ההרכב השני שלך, ותמשיך משם.

מנחם לס
31/12/2020 6:58:20

כמו שכתב IDO את הרבע השני פותחים שחקני הרוטציה (הם מתחילים כבר בסוף הרבע הראשון). אני כותב על המנהג המטופש הזה במעורב שלי היום.

ירון, החלום
ירון, החלום
31/12/2020 9:00:41

בסד
שלום ותודה.
אני חושב 'צריך לשנות את חלוקת הדקות של החמישייה הראשונה,
ולשב פחות מחילים בדקות האלו.