דיון הופס ליום א' PM: רגע, האם אני טועה כשאני מצביע על המאמן קאר כאשם העיקרי? / מנחם לס

משנת 2015 עד, וכולל 2018, כתבו רק הילולים, ועיטרו בכל מיני כתרים ועטרות את מאמן הווריורס סטיב קאר כמין גאון המאמן את הקבוצה ה(כמעט) אופטימלית, ועתה כשהקבוצה מביישת את שמה, ובמשחקה מורידה את ה-NBA לרמה של : 中国棒球联赛 (לא ידעתם? ה-CBL, הצ'ייניס בסקטבול ליג), איש לא ממביע לעברו כאשם המרכזי והראשי?

(אגב, הייתי מעריך ומודה אם חכמי האתץר יונתן, או ארז, או גיא, או מיקי (או שמעון), או כל איש פיקח וידען אחר באתר יסביר לי כיצד ניתן לחיות, ולכתוב בכתב יד מכתבי אהבה לבובה'לה שלך אם לכתוב רק CBL צריכים שעה שלמה של : 中国棒球联赛, וכיצד באמת זה נעשה? אני אולי PH.D בעצמי, אבל – אני מודה – אין לי מושג כדי ניתן לחיות כך. אם רצית לשלוח לה "אני אוהב אותך" (כדי שתתרכך מעט לקראת הערב), או

Wǒ ài nǐ

עליך לכתוב

我爱你

טוב, נדבר על כך פעם אחרת, אבל מה בקשר לסטיב קאר?
אני יודע שקליי תומפסון פצוע ושדריימונד גרין עדיין לא שיחק אבל לסטיב קאר ישנה חמישייה כזאת:
*אריק פסקל, אלוף NCAA בוילנובה. 2.07 מ'.
*אנדרו ויגינס: 2.00 מ', בחירת דראפט ראשונה. הכוכב הגדול מקנדה. רבים וטובים טוענים שעם מאמן נכון השמיים הם הגבול.
*קייל אוברה - 'הפנתר מקנזס', בחירת דראפט 15. בחמישיית אול מקדונלד.
*ג'יימס ווייסמן. בחירת דראפט ראשונה. 'סנטר העתיד'. זכה בכל עיטור בתיכון.
*סטפן קרי - קלעי השלשות בכל הזמנים.
על הספסל:
*קווין לוני, 2.07 מק מ-UCLA. 'שחקן ההגנה' של התיכונים בויסקונסין. הוביל את ה-NCAA בדאבל-דאבל. בחירת דראפט שלישית.
*קנט בזמור - כוכב האטלנטה האוקס בשנים 2-14-189.
*מרקיס קריס - בחירת דראפט 8 2.07 מ' אול וושינגטון סטייט בתיכונים.
*הואן טוסקנו-אנדרסון - מרקט ונבחרת מכסיקו. 1.96
*דמיאן לי - אול ניו אינגלנד. שחקן השנה ב-PREP SCHOOL

לסטיב קאר את 2 בחירות דראפט ראשונות, בחירת דראפט שלישית, בחירת דראפט שמינית, וסטפן קרי.
יש לו את חומר הגלם לא להפסיד למילווקי ב39 נקודות!
הגיע הזנן לשים את האצבע על האשם האמיתי במקום להעליב את השחקנים והקבוצה במאות טוויטרים.
*******
אבל סטיב קאר הוא מין קדוש בלונדיני ונוצרי אדוק. אסור לגעת בו או לומר שהוא מאמן מחורבן.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. אני לא חושב שצריך ללמוד משהו מ2 משחקים, ובטח שהם נגד אריות הליגה. בהכנה נראו טוב, ואני בטוח שיהיו בפלייאוף.

  2. יש בווריירס יותר כישרון ופוטנציאל ממה שנראה עד עכשיו.
    כרגע בשני צידי המגרש לא נראה שיש סדר, ארגון, משמעת ותכנית מסודרת. וויגינס, וויסמן ואוברה מתאבדים על הטבעת, כולם יורים מכל מקום, ואף אחד לא אומר לא סטופ ולא ככה תעשו.
    שמעתי שמחכים שגרין יחזור כדי לעשות סדר, שמעתי שמחפשים טרייד על וויגינס תמורת שחקן שישתלב יותר, שומעים הרבה דברים.
    ובעצם על הספסל יש מאמן עם חמישה גמרים ושלוש אליפויות שמרוב שהוא יודע להחזיק קבוצה הוא נותן לשחקנים להעביר פסקי זמן, והוא לכאורה היה ההבדל מול הקבוצה שמארק ג'קסון כשל איתה לפניו.
    ובעצם על המגרש יש שחקן שהיה MVP פעמיים, ועדיין יש כאלה שמחשיבים לרכז הטוב בליגה.
    אז אם השניים האלה רוצים לשמור על המורשת של עצמם שיתכבדו ויקראו את החברים לסדר, וישליטו קצת משמעת ושהסדר במשחק יתחיל להיראות, אחרת אפשר לזרוק הכל לפח ולהתחיל מחדש.

  3. דריימונד גרין עדיין לא שיחק. הוא שחקן ההגנה הטוב ביותר ואחד החשובים ביותר בהתקפה. אם הוא יחזור ולא יהיה שיפור האשמה תיפול על קר, אבל אני מאמין שהם יצליחו לשחק טוב יותר (גם כשיפגשו קבוצות פחות מסוכנות ממילווקי וברוקלין). מוקדם מדי לדעתי בשביל להאשים אותו. אולי עוד 3-4 משחקים.

    1. אי אפשר שלא לשים את האצבע גם על קארי. להגיד גרין המנהיג נחכה שהוא יחזור זה להוריד אחריות מהכוכב של הקבוצה.
      מעמד מגיע עם אחריות

  4. לאיזה יונתן מחכמי האתר התכוונת?
    *
    לגבי הווריירס – הפתיחה של שני הפסדים שבהם הם נרמסו לחלוטין מאוד מדאיגה – אבל, צריך לחכות רגע לפני שמתחילים לסקול שם אנשים (או לפחות לתת לאוברה לסקול אותם כדי שלא יהיו נפגעים). הקבוצה השתנתה לגמרי במשך שנה אחת שבה כמעט לא שיחקו וייקח זמן לגרום לכולם להסתגל האחד לשני.
    אם הם ייגרמו לויגינס או לאוברה לשים את המספרים שהם שמו בעונה שעברה, זו תהיה קבוצה עם 3 אופציות בהתקפה וזה כבר עניין שונה. יעיל או לא יעיל, ויגינס שחקן שמסוגל לתת קרוב ל-20 בערב. אם הוא ייברור את הזריקות אז אולי יירד ל-15 נקודות אפקטיביות – אבל יש בו יותר כישרון מ-12 נקודות באחוזים מהגיהנום. גם היה עוזר אם אריק פסקל היה ממשיך עם המספרים מהעונה שעברה.
    *
    דריימונד לא יביא הרבה נקודות וזו לא המנהיגות – זה רק זה שהוא יודע לרכז. סטף קרי בהחלט יודע לרכז אבל הרבה מהנקודות שלו מגיעות מלרוץ בלי הכדור ולהיות גם אחד השוטינג גארדס הכי טובים בליגה – מה שהוא לא יכול לעשות עכשיו ואלו נקודות שהווריירס צריכים. מי שמקבל לנהל את המשחק כרגע זה פסקל. לעומתו ויגינס ואוברה לא מספיק זמן בקבוצה כדי ללמוד איך לרכז (בניגוד לגרין ופסקל) – ואולי פשוט אין להם את היכולת לעשות את זה ברמה סבירה.
    *
    אם הם ייתחברו עד סוף העונה זו יכולה להיות קבוצה סבירה. לא קונטנדרית אבל גם לא נמושת ליגה. אם חוסר החיבור יימשך ככה אז זו אכן אשמת קר וסגל האימון/ניהול.

      1. וואו. זה מחמיא. אני בסה"כ עדיין מרגיש the new guy.
        להבנתי אלו לא לא אותיות אלא מילים. ואם יודעים איך לסדר את הקווים אז זה די מהיר לכתוב כל מילה כשאותיות פשוט הופכות ל"קוים". זה בנוי על הגיון אחר שמעולם לא טרחתי ללמוד… אבל זה כנראה בר השוואה למישהו שמסדר את הדיסקים שלו (או את הפלייליסט בספוטיפיי) לפי ז'אנרים, לעומת מישהו שמסדר לפי תחושה ומישהו שמסדר לפי עשורים… למי שיבוא לעשות סדר בשבילו וחושב לגמרי אחרת זה יהיה כנראה מאוד מסובך. אולי האנלוגיה לא נכונה, זה הכל סינית בשבילי…

        1. נכון, אלה מילים. מה שבאמת קשה זו ההגייה, לאותו עיצור יש 4 וריאציות שונות, כ"א עם משמעות שונה.
          .
          מנחם, זה לא כזה מסובך כשאתה ככה מתחנך. הזמן שלוקח להם לכתוב מילה (מה שנראה לך כמו אות) זה בדיוק הזמן שלוקח לנו

  5. זה כמו להגיד אחרי שני משחרים שניק נרלס מאמן מחורבן.
    הם לא נראים טוב בלשון המעטה, אבל הרבה קבוצות לא נראות טוב. גם דאלאס, שיקגו, פיניקס…

  6. עוד משהו – היה הפריוויו לעונה שלהם עם ה-7 שאלות/אתגרים. שהיה פורמט מאוד מדויק ופריוויו מצוין. כשאם הם יצליחו להוכיח שהם טובים בכל 7 הדברים אז אפשר אפילו לדבר על אליפות. 7 זה בשמיים אבל משני המשחקים הראשונים נראה שהם הצליחו רק עם שאלת האיך יהיה הרוקי שלהם… לא נראה לי סביר שעד סוף העונה נגלה שגם לגרין וגם לקרי נגמר הסוס, גם הספסל לא נופיע וגם ויגינס ואוברה התגלו כפלופים. כמו שלא סביר שהכל יצליח, לא סביר שהכל יישתבש.
    *
    אבל אם הם ייכשלו ברוב המוחלט של הדברים אז הבעיה העיקרית היא אולי לא קר – אלא דווקא בוב מאיירס.
    https://hoops.co.il/?p=211793

    1. לא בטוח אם השאלה הנכונה היא הסוסים של גרין וקארי וכמה קילומטראז' נשאר להם בפרסות.
      קארי וגרין קיבלו תווית של רכז על ומנהיג עליון בקבוצה היסטורית. כרגע השאלה היא אם הם מסוגלים להציג רמה כזאת גם בלי תומפסון ודוראנט.
      בשנה שעברה גרין לא הוציא מהפקקטע קבוצה שום דבר, וחובת ההוכחה עליו.
      בשני המשחקים שקארי שיחק עד עכשיו עם הקבוצה לא ראית אותו לוקח אחריות ומנהל את ההתקפה כמו שמצופה מרכז ברמה שהוא מתיימר להיות. זה חייב להשתנות כי בלי יד חזקה על המושכות וויסמן אוברה ווויגינס יבחרו באופציה הקלה, כלומר ראש למטה וקדימה הסתער.

      1. זה עניין של ניסוח. זה לא מה שמשנה.
        *
        לגבי ניהול משחק – זה לא עניין של רמה אלא יותר עניין של סוג. וסטף (כמו קיירי, דמיאן ושאר הנמוכים המהירים שקולעים המון כיום) הם יותר כמו אלן אייברסון מאשר כריס פול… הוא לא ייגרום לאלה סביבו להיות יותר טובים מזה שתיתן לו לחלק להם אסיסטים.
        הרבה התקפות שלהם בנויות על זה שהוא יוצר איום עם או בלי הכדור ושחקנים אחרים יכולים להתפנות לזריקה. זה קרה גם הרבה מול מילווקי – רק ששום דבר לא נכנס.

    2. ובנוגע לפריוויו – הדבר היחיד שהיה לא רע בספסל שלהם זה שחקני הפנים. פסקל, כריס ולוני וזה בערך הסדר של השחקנים לפי התפוקה שציפו מהם.
      כריס הלך לכל העונה – ואנחנו עומדים על 1 מתוך 7 שכבר לא ייקרה העונה.

  7. אף אחד לא ציפה שהם יהיו טובים יותר מברוקלין או מילווקי, את היכולת הרעה אפשר להבין כחוסר כימיה והחסרון של גרין.
    אני מאמין שהם ישתפרו ויהיו בפלייאוף, אם לא, אף אחד לא נקי מאשמה.

  8. בעניין גולדן – צריך לזכור:
    א. מדובר רק בשני משחקים
    ב. בצד השני היו ברוקלין ומילווקי.
    ג. הם במינוס שחקן מוביל – קח כל קבוצה בליגה, תוציא ממנה שחקן בקליבר של קליי תומפסון, והם יראו הרבה פחות טוב, ויצטרכו למצוא איזון מחדש. הוא אמנם לא שיחק בשנה שעברה, אבל חזר לאימונים והם בנו עליו.
    ד. בשנים האחרונות הם השקיעו בכאן ובעכשיו. זה שם אותם במצב שבו כבר לא מעט שנים אין להם עומק. המשכורות של סטף, קליי, דריימונד וויגינס, לבדן, עוברות את התקרה. זה אומר שכבר שנים הם יכולים להחתים, ולהשאיר, בעיקר שחקני מינימום. אחרי השלישיה שלהם, וקצת וויגינס ואוברה, יש מדבר ציה. וזה אומר חמש שנים של בחירות נמוכות מאד. וזה שוב אומר שכשמישהו נפצע, כמו סטף וקליי בשנה שעברה, וקליי השנה, הם קצרים להפליא.
    ה. בנוגע לקר – מסכים שאם לא יצליח להוציא מהם משהו השנה זה לא יראה טוב. אגב, בהחלט יתכן שהוא מאמן שיודע למקסם קבוצות עתירות כשרון, אבל לא לאמן בהצלחה קבוצות בינוניות (מישהו אמר פיל ג'קסון?), או לבנות קבוצה מלמטה. אבל עדיין מוקדם לדעת.
    .
    בנוגע לכתב הסיני – זה אכן קשה בטירוף. למדתי פעם יפנית, שכוללת, בין השאר, כתב דומה, וזה היה סיוט ממדרגה ראשונה, והכתב הסיני עוד הרבה יותר גרוע מהיפני. מצד שני, גם עברית, עם שיטת הבניינים והשורשים שלה,
    וההבדל בין זכר לנקבה ובין יחיד לרבים, נראית לי שפה מאד קשה ללימוד, אז לך תדע.

    1. מיקי, לצערי לא כללתי אותך בין 'חכמי האתר' כשאתה בוודאי אחד המובילים ביניהם.
      לי כתיבת האותיות נראית בלתי אפשרית ממש בכתב יד, לפני פימוח מעבד התמלילים (כמובן המחשב) או מכונת הכתיבה.

  9. בעוד מנחם תוהה אם קר מאמן טוב או רע יצא הודעה שמרכיז כריס יעדר לא ממשחק אחד אלא סיים את העונה עם שבר ברגל. אחרי שני משחקים מול הנטס ומילוואקי בהם הקבוצה נראתה רע מאד עדיין מוקדם לחרוץ דין. אחרי שני המשחקים הבאים מול שתי קבוצות delete eight אחרות יהיה אפשר לומר דברים ברורים יותר. דבר אחד ניתן לומר בפה מלא. ההחלטה לותר על שירותיה של צלסי ליין (המנהלת הרפואית של הקבוצה עד לפני שנתיים) בגלל עלויות היתה שגויה מאד.

      1. מי פרט לקולינס סבל שם מפציעות ארוכות? בשלוש השנים של צלסי היו בג"ס מעט פציעות ותהליך ההתאוששות היה מהיר יחסית. ודאי שלא היו מקרים כמו דוראנט וקלי שנפצעו פציעה חמורה אחרי שחזרו מתקופת החלמה מפציעה. פציעות באכילס הן תולדה של תחזוקה לא טובה של הגוף פלוס עומס יתר. בדגש על תחזוקה.

  10. חשבתי על זה גם בימים האחרונים. יש מאמנים שטובים רק כשהסגל טוב וכשהסגל מסריח הם לא תורמים. דוגמאות מהשנים האחרונות זה ווגל ותיבודו. יכול להיות שגם קר כזה. זה לא אומר שהוא לא מאמן טוב זה פשוט אומר שהוא צריך קבוצה מאוד מסויימת.

  11. אולי במקום לקרוא לך מנחם לס נתחיל לקרוא לך "חכם חנוכה"… דמגוגיה במיטבה!
    כדי להגדיל את "הכישלון " והבוז לסטיב קר אתה מהלל כל שחקן כאילו הוא חתן שמחפש שידוך….

  12. קר היה המאמן עם אחוז הניצחונות הטוב בהיסטוריה ולא רק בזכותו
    צריך לזכור שבעונה ה 9-73 מאמן עגל כמו ביל וולטון עשה 0-24
    עוזר כמו מייק בראון עשה פלייאוף כמעט מושלם כשקר היה בחוץ בעונה שלאחר מכן
    כמות הכשרון של גולדן סטייט הייתה כל כך גדולה שגם רפה ונטול הבנה כמוני יכל להכנס לספרי ההיסטוריה אם היה על הקווים.
    סטיב קר אחלה מאמן
    בעונה שעברה היו תירוצים
    העונה ? עם שחקן שהוא פעמיים MVP ,בחירה 2 בדרפאט, דרימונד גרין, וויגנס ואוברה
    כל סיום עונה של פחות ממאזן חיובי הוא כשלון
    וזאת בעונה שהמערב נחלש מאוד

      1. זה רק מחזק את זה שקר היה האיש הנכון בזמן הנכון
        הוא קיבל קבוצה שנבנתה ע״י מארק ג’קסון ומייק מאלון
        הוא עשה שינוי אחד גאוני כשנתן את הבמה לדריימונד גרין והשינוי השני היה האריסון בארנס לחמישיה ואיגי לספסל.
        הוא הרוויח פעמים, בארנס לא היה מספיק טוב לעלות מהספסל ואיגי עשה את ההבדל מהספסל

  13. ו… מרקיז כריס שבר את הרגל והוא בחוץ לכל העונה.
    זה הופך לסרט אימה. עזבו נצחונות… נראה לי שהשחקנים בעיקר רוצים להיחלץ מהעונה הזו בחתיכה אחת.

  14. קר כבר כמה שנים לא ברמה הגבוהה ביותר.
    אחד הסגלים המוכשרים בהיסטוריה כמובן חיפה על זה, אבל כל מי שראה את הסדרות נגד יוסטון, ראה שקר פעם אחר פעם נכשל בלמצוא פתרונות להגנת חילופים, גם קרי נראה שהתקשה מול זה.(בעיקר בחוץ, בבית הוא עוד יכל להביא משחקים מדהימים). הליגה עוד יותר הלכה לכייוון של ללכת נמוך, ועכשיו שאין לך יוניקורן כמו דוראנט(חכה וייסמן) אז גם יותר קל להגיב מול זה.

    אני חושב שהעונה הזאת בעיקר מבחן לקרי, אני חשבתי שלבד הוא יביא עונות ברמה היסטורית, הארדן על סטרואידים(בעיקר כי קרי קלעי יותר אפקטיבי מהארדן), הלוואי שזה יתממש.

    1. הליגה דווקא חזרה לגבוה. גם לטורונטו היו גבוהים מצויינים וגם ללייקרס.
      ואם כבר – הליגה לא רק הלכה על נמוך בעונות האחרונות – גם הנמוכים מאוד נחתכו ונראה שנוצרה העדפה לשחקנים בין 1.90 (סטף קרי) ל2.05 (לברון למשל). אבל הMVP בשתי העונות האחרונות יותר גבוה מזה ושתי האלופות האחרונות לא היו קבוצות נמוכות (וכפי שאמרת, לווריירס היה את דוראנט).

    2. אפקטיבי זה קל זאתה עם קליי ודוראנט. הארדן שחקן הרבה יותר טוב מקרי כי הוא יכול לקחת פחונים ומשחקים לבד. תראה הוא בחי אימון אחד שמן אחרי חשפניות עם חברה כמו שאוספים בשכונה הביא 44 ו17. הארדן הוא סקורר ברמה היסטורית קרי לא שם.
      אני חושב שטריי יאנג למשל הוא קרי עם האופי והיכולות של הארדן.
      קרי התרגל לא לעבוד!קשה שכח מתי ראה דאבל טים ועכשיו שאתה מוקף נגרים אתה צריך לעשות הכל! לרכז לקלוע למסור להתמודד עם שמירות ואז האפקטיבי פתאום יורד…הפלא ופלא….
      אז תעריכו שחקנים כמו הארדן ראס דמיאן שבאים ועושים את זה ערב אחרי ערב 10 שנים רצוף
      אפקטיבי כמו שאומר הדוק my ass

      1. אוי נו…
        הארדן קיבל סביבו כבר כל הרכב ורשימת שחקנים אפשרית… כולל לשחק עם דוראנט. התוצאה היא 0 אליפויות עד כה. הוא יכול מצידי לנצח עם יד קשורה מאחורי הגב את ג'ורדן ואת לברון אבל במבחן התוצאה היו עד כה רק כשלונות פלייאוף. קרי ניצח אותו בלי דוראנט, קליי ניצח אותו ב2016 בלי קרי, לברון רמס אותו בעונה שעברה…
        הארדן ראה רק גמר אחד. אבל זה היה עם דוראנט, אז לא חוכמה, נכון?

  15. מעבר לכך שכל מבנה השפה הכתובה של הסינים שונה משלנו, דווקא בשירי אהבה אני חושב שיש להם יתרון. אולי לוקח קצת יותר זמן, אבל כל שיר לבובל'ה שלך הוא גם יצירה קליגרפית. אם זה לא ירשים אותה, כנראה שאתה אבוד.
    אם מישהו מתעניין, הקליגרפיה הערבית מרתקת לא פחות

  16. לא יודע דוק.
    אני חושב שהפציעה של קליי פגעה קשות במוראל שם.

    מקבוצה שפנטזה על אליפות הם יודעים שהם יכולים לחלום מקסימום על פלייאוף, וזה שדריימונד גרין ממשיך לקחת חופש מלשחק כדורסל מקצועני לא עוזר.

  17. אין קוסמים מנחם גאון קוסם זה הכל מיראז תעתועים בסוף זה השחקנים שיש לך. עם דוראנט שיקצה וכאלה כל אחד נראה גאון. אם הייתי מאמן את קרי קליי ודוראנט הייתי גם גאון וגם goat מה לעשות, קר הגיע לשם במקומי.
    הערך של המאמן לא כזה גבוה כמו שעושים פה בהופס. ברור שמאמן נותן ערך מוסף הוא מאמן טוב אבל קר עושה לגולדן אחלה תרגילים שים לב כמה זריקות פנויות פשוט במקום דוראנט וקליי זורקים את הזריקות חואן טוסקנו וקלי אוברה זה כל ההבדל הx והy הוא זהה.
    רוב המאמנים בליגה רק הורסים הם חסרי מושג או שהשחקנים פשוט לא מקשיבים להם וטיפשים מידי. אני חושב שזה יותר אופציה ב.
    קח לדוגמא טמבל כמו זאק לוין אתה בשיוויון עם 17 שניות על השעון מי משאיר זמן ליריבה לנצח? גומרים את השעון ואז!זורקים.
    הטמבל במקום זה זרק 5 שניות לפני הזמן אמנם קלע ואם לא היה קולע? ועדיין השאיר כדור. אני בטוח שסילי בילי אמר לו תשרוף שעון ותזרוק אבל מישהו הקשיב?

  18. סטיב קר מיצה את עצמו בווריירס. הגיע זמנו לעבור לפרוייקט חדש. וושינגטון יכולה להיות מקום לא רע, הבאקס אם לא יזכו השנה, הניקס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט