שבת בבסיס: התפרצות / יוני לב ארי

כל אוהד מכיר את התחושה הזו. כבר שנה-שנתיים שהקבוצה שלו מטפחת ב"נוער" או ב"מיינורס" במקרה של בייסבול את "שחקן העתיד", ופתאום יום אחד זה קורה: "מחר הוא עולה לבכורה שלו בליגה של הגדולים".

וונדר פרנקו, טמפה ביי (צילום: Baseball America)

אז היום, לאחר שבחרנו במשך חודש פלוס את קבוצת ההתקפה הטובה בהיסטוריה, אנו שולחים פנינו לעתיד, ובוחרים בכל קבוצה את השחקן שאסור לפספס בעונה הבאה. עובדה אחת שחשוב לזכור: בגלל הקורונה כל ליגות המיינורס בעונת 2019 בוטלו, כך שההתקדמות של רוב השחקנים הצעירים נבלמה בשנה. השבוע נתחיל באמריקן ליג, בשבוע הבא נעבור לנשיונל ליג.

אמריקן ליג מזרח

בולטימור אוריולס:

אדלי ראצ'מן, Adley Rutschman, תופס, בן 22.

בכמה מילים: בבולטימור זוכרים את ההייפ הגדול שהיה סביב מאט וויטרס כשזה עלה ב-2009 ואכזב, הפעם התקווה היא למשהו אחר. אדלי שובר כמעט כל שיא אפשרי במיינורס, אך הוא עדיין רק ב-A. הלחץ בבולטימור לשפר את הליינאפ עשוי לקדם אותו מהר מהצפוי, אולי כבר במהלך העונה הנוכחית.

צפו בראצ'מן מלהטט

בוסטון רד סוקס:

ג'יטר דאונדס, Jeter Downs, שורט סטופ / בסיס שני, בן 22.

בכמה מילים: כן כן, הבחור קרוי על שם הכוכב הגדול ביותר של היריבה השנואה מניו יורק… דאונס הקולומביאני, עבר יחסית לגילו לא מעט קבוצות, הכל במיינורס כמובן: סינסינטי רדס, לוס אנג'לס דודג'רס ובוסטון, אליה הגיע בטרייד ששלח את מוקי בטס ל-LA. הוא הציג מספרים מצוינים ב-AA, ונחשב להבטחה הכי גדולה של הרד סוקס במיינורס.

תכירו, ג'יטר דאונס

טורונטו בלו ג'ייז:

אוסטין מרטין, Austin Martin, שורט סטופ, 23.

בכמה מילים: בכל רמה שהוא שיחק עד כה, הוא לא ירד מממוצע חבטות 338., בתוספת כמות נכבדה של בסיסים גנובים. החל את הקריירה כשחקן בסיס שלישי, אך עשה בשנה האחרונה התאמות לשורט סטופ. יש שמגדירים אותו הפרוספקט הכי "Pure Hitter",

מרטין במדי הצבא העיראקי (צילום: baseballprospectjournal.com)

טמפה ביי רייז:

וונדר פרנקו, Wander Franco, שורט סטופ, 22.

בכמה מילים: בראיון שקיימנו לפני מספר שבועות עם הסקאוט קרלוס ריוס, השם היחיד שהוא ציין היה וונדר פרנקו, אז כדאי לשים לב. סוויץ' היטר מהרפובליקה הדומיניקנית, נחשב לפרוספקט מספר 1 בכל ארה"ב. אגב, שני אחיו, שגם שמם וונדר, שיחקו במייג'ורס, ואריק ו-ווילי אייבר הם דודיו.

צפו בפלא

ניו יורק יאנקיז:

אסטבן פלוריאל, Estevan Florial, אאוטפילדר, 23.

בכמה מילים: כמו כל שחקן של היאנקיז, גם פלוריאל הספיק מהר מאוד לעבור שתי פציעות קשות, שבר וניתוח, מה שמאוד עיכב את ההתפתחות שלו. מדובר באאוטפילדר לפטי מהיר מאוד, שבקלות יכול לתפוס את הסנטר פילד בברונקס במקום ארון היקס. רק תנו לו צ'אנס.

פלוריאל רוקד על הדשא

אמריקן ליג מרכז

דטרויט טייגרס:

מאט מאנינג, Matt Manning, פיצ'ר, 22.

בכמה מילים: כבר בתיכון הבחור הזה זרק למהירות של 99 מייל לשעה, מה שגרם לו לוותר על הכדורסל ולהתרכז בבייסבול… נבחר בדראפט 2006 על ידי הטייגרס, והחל לטפס לאט לאט, כשה-ERA שלו סבב את ה-3 כמעט כל הזמן. סיכוי סביר שנראה אותו ברוטיישן של דטרויט כבר בפתיחת העונה.

מאנינג יורה עוד כדור (צילום: Detroit Free Press)

מינסוטה טווינס:

טרוור לארנץ', Trevor Larnach, אאוטפילדר, 23.

בכמה מילים: רק על שמו האמצעי – Ikaikaloa, מגיע לו מקום ברשימה הזו. הטווינס בחרו את הבחור ממוצא הוואי בדראפט 2018, והגיע עד כה עד לרמת AA, שם הוא הצטיין. מינסוטה, קבוצה עמוסה בכישרון, תתקשה למצוא לו מקום במצב הנוכחי, אך כל פציעה של אאוטפילדר יכולה להקפיץ אותו למייג'ורס כבר באפריל.

צפו בלארנץ' מככב

קליבלנד אינדיאנס (בינתיים, עד שיבחרו שם חדש):

טיילר פרימן, Tyler Freeman, שורט סטופ, 21.

בכמה מילים: פרימן, שנבחר לאול-סטאר בכל רמה בה שיחק, הוא כנראה יהיה זה שיחליף את פרנסיסקו לינדור כשזה יעזוב את האינדיאנס, אולי עוד בפגרה הזו. עד כה קריירת המיינורס שלו מסתכמת בממוצע חבטות 319. ואחוז עליה לבסיס של 379., כך שיש למה לצפות.

מתכונן למייג'ורס. פרימן (צילום: iesportsnet.com)

קנזס סיטי רויאלס:

דניאל לינץ', Daniel Lynch, פיצ'ר, 24.

בכמה מילים: אחרי התחלה לא מבטיחה בתיכון, לינץ', שנבחר במקום ה-34 בלבד בידי הרויאלס, הלך והשתפר מעונה לעונה, ונראה שכעת, בגיל 24, הוא מוכן למייג'ורס, למרות האבדן של עונת הקורונה. פיצ'ר שמאלי זה דבר שתמיד טוב לקבל לרוטציה…

דניאל לינץ'. תמיד טוב לפטי (צילום: MLB.com)

שיקגו ווייט סוקס:

אנדרו ווהן, Andrew Vaughn, בסיס ראשון, 22.

בכמה מילים: תרשמו את השם הזה ב-Bold. נבחר ב-2018 לשחקן הצעיר הטוב ביותר בארה"ב (Golden Spikes Award), כשבתיכון הוא שילב התקפה (חבט 380.) ופיצ'ינג (זרק למאזן של 6:17 עם ERA של 2.05), וכשהיה חייב לבחור הלך לכיוון של בסיס ראשון. לא ברור האם הוא ימצא את מקומו במייג'ורס כבר העונה, אבל כשזה יקרה, כולם ידעו….

צפו בווהן יורה

אמריקן ליג מערב

אוקלנד אייז:

ניק אלן, Nick Allen, שורט סטופ / בסיס שני, 22.

התפתחות הקריירה של אלן, שמשלב יכולות גבוהות בהתקפה ובהגנה, התעכבה בשל פציעה ברגל ב-2019, תוסיפו לזה את הקורונה ותקבלו שחקן שכנראה כבר היינו רואים במייג'ורס, אם כי העמדות האלה תפוסות חזק בשיקגו. טרייד כזה או אחר בהחלט אפשרי.

כך נראה ניק אלן

טקסס ריינג'רס:

ג'וש ג'אנג, Josh Jung, בסיס שלישי, 22.

בכמה מילים: גם לג'וש יש שם קליט ומגניב, שבהחלט יתנגן נעים בשידורים. יליד האיזור (סן אנטוניו, במונחים אמריקאים זה מספיק קרוב), שנבחר רק בדראפט 2019, כך שקיים סיכוי שניאלץ להמתין עוד עונה כדי ליהנות ממנו. אין כמעט רמה שבה ג'אנג הג'אנגו לא הגיע לאולסטאר, או נבחר לנבחרת כזו או אחרת. הוא עוד ישנה את העולם, אם ירצה או לא ירצה.

איזה שם מגניב, ג'וש ג'אנג

יוסטון אסטרוז:

ג'רמי פנייה, Jeremy Peña, שורט סטופ, 23.

בכמה מילים: במהלך הפגרה הנוכחית החלו דיבורים על טרייד שישלח את קרלוס קוריאה למקום אחר, מה שיפנה את הדרך לפנייה להשתלט על עמדת השורט ביוסטון. יליד הרפובליקה הדומיניקנית, עלה לארה"ב (רוד איילנד) בגיל 9, והחל להתקדם, ולהתקדם ולהתקדם… נבחר בדראפט 2018 על ידי יוסטון, כשבעונת 2019 הוא חובט 303., וממש מתדפק על דלתות המייג'ורס…

צפו בפנייה מתכונן לקריירה מופלאה

 לוס אנג'לס איינג'לס:

ריד דטמרס, Reid Detmers, פיצ'ר, 21.

בכמה מילים: לריד צפוי עתיד גדול, רבים רואים בו אייס לכל דבר ועניין בליגה, אך זה ייקח מעט זמן, והסיכויים שהוא יעלה למייג'ורס בעונה הקרובה די נמוכים. ועדיין, אף אחד לא יופתע אם ריד יזכה העונה בגולדן ספייקס, צעד אחד לפני כיבוש הליגה. פיצ'ר שמאלי, שזרק בתיכון ל-ERA של 1.16, ועונה לאחר מכן 0.84. נכון, זה רק תיכון, ועדיין, אלה מספרים שקשה לדמיין.

צפו בהיילייטס של דטמרס

סיאטל מארינרס:

ג'ארד קלניץ', Jarred Kelenic, אאוטפילדר, 21.

בכמה מילים: חברו לאאוטפילד במיינורס, חוליו רודריגז, נחשב כישרון גדול יותר, אך בגיל 19 יש לו עוד דרך לעבור… קלניץ', שלהטט בתיכון, נבחר ב-2018 על ידי המטס, ונשלח בטרייד של רובינסון קאנו לסיאטל. הוא חבט 291. במהלך 2019, בכמה רמות שונות, וכמו שהמצב של סיאטל נראה, הוא יגיע מהר מאוד למייג'ורס.

סיומת משעשעת עם קלניץ'

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 3 תגובות

  1. תודה יוני, לא שמעתי על אף אחד מהם (חוץ מדאונס, שבזמן הטרייד לא נחשב לאבידה גדולה שלנו) אבל עכשיו אזכור את השמות

  2. תודה רבה יוני!
    .
    כמה מילים על מה שהולך להיות מהמיינור'ס מהשנה הקרובה:
    רוב מנפרד החליט ש-MLB הולך להיות אחראי "לכל" הרמות של הבייסבול בארה"ב. כבר לפני יותר משנה נחשף שהוא הולך לצמצם לפחות 40 קבוצות מקצועניות, שייעלמו לגמרי מהנוף, ובסיכום כל קבוצה ב-MLB תחזיק רק 4 קבוצות מיינור'ס בארבע קטגוריות: טריפל A, דאבל A, איי "גבוה" ואיי "נמוך". המהלך הזה בה במקביל לקיצור הדראפט ל-20 סיבובים במקום 40.
    המטרה העיקרית היא להחזיר את השליטה ל-MLB על חשבון הבעלים הפרטיים, וזה עורר המון אמוציות בשנתיים האחרונות, כולל התערבות של פוליטיקאים בדרגים הבכירים ביותר. כמובן שאף אחד לא התעניין בשחקנים שיאבדו את עבודתם, זה לא חלק מהמשוואה…
    .
    בתצורה הנוכחית קיבלנו עוד כמה קטגוריות שנמצאים בשליטת ה-MLB, אך מבלי התחייבות כספית שלהם:
    – ליגת הדראפט: ליגה קיץ בת 6 קבוצות (ליגה מקוצרת), של הפרוספקטים המובילים לקראת הדראפט.
    – ליגות קולג'ים: נכון, זה מוסד שקיים כבר הרבה מאוד שנים, אבל ה-MLB והתאחדות הבייסבול האמריקאית החליטו לחבור ולסמן ליגות מובילות. תחת האחריות שלהם יהיו שלוש ליגות – האפליישן ליג המקצוענית לשעבר תארח שחקני שנה ראשונה ושניה, ליגת קייפ קוד האגדית תארח שחקני שנה שלישית וליגה נוספת (שטרם נקבעה, בגלל מחלוקת עם קבוצות ליגת הניו יורק-פן) שתארח סיניורים.
    – ליגות עצמאיות: כאן מדובר במהפכה של ממש. המייג'ורס שמו את ידם על הליגות שעד עתה לא היו תחת אחריותם, וסגרו דיל לקניית שחקנים, בתמורה "לשיתוף" בין הליגות ל-MLB. למעשה מדובר בסירוס של הליגות האלה, שחזרו לחיינו רק לפני קצת יותר משני עשורים (למי שרוצה להבין את החשיבות שיראה את הסרט הנהדר The Battered Bastards of Baseball בנטפליקס).
    .
    ברמה האישית, יש סיפור גדול מאוד בניו יורק, שלא יורד מהכותרות בחודש האחרון. היאנקיס ביטלו ללא הודעה מוקדמת את הקבוצה שלהם בסטייטן איילנד, לאחר מחלוקת עם הבעלים (רכשו קבוצה אחרת באפ-סטייט). הבעיה? הם התחייבו בפני עיריית ניו יורק שהקבוצה נשארת והובילו לשיפוץ בשווי 20 מיליון דולר למגרש שיושב על גדות ההדסון, ונחשב לאחד היפים בארה"ב (צופה על הסקיי ליין של ניו יורק). התביעה לא איחרה לבוא, וכרגע אנחנו בפני תקופה בה ייצאו הרבה מאוד לכלוכים מכל המעורבים…

  3. תודה יוני, יהיה מעניין לעקוב. השמות שאותי מעניינים הם כמובן אוסטין מרטין, מעבר לשם המאגניב, שרק חבל שאין כרגע בליגה אף סוזוקי ובכלל אפשר היה להריץ בדיחות, הבחור נשמע כמו מישהו שיהיה מאוד מרשים לראות. ראצ׳מן מהאוריולס כנראה יגיע מהר מאוד למייג׳ורס, הקבוצה שלו די בקאנטים וכבר קידמו בעונה האחרונה את מאונטקאסל בצוק העתים (או בטירת ההר העתים), וכמובן שני הפיצ׳רים מהרויאלס והטייגרס שאם לשפוט מהעונה האחרונה שכל מי שפתח באיזשהו A הגיע לליגה, יש להם סיכוי, רק דיטמרס אומלל, לא ממש יראה מייג׳ורס אלא אם תפול על הרוטציה מכה מכה. אבל אני באמת מת כבר לראות את מרטין משחק.
    חוץ מזה רשמתי לפני את אנדרו ווהן בעקבות ההמלצה שלך וכמובן שוונדר רשום אצלנו בנקניקיה הכשרה! ממתין לראות מי מחכה לנו בנשיונל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט