הנה בא הרעם? פריוויו לעונה של אוקלהומה סיטי ת'אנדר / תומר שנאן

אי אפשר לפתוח עונה ללא פריוויו לקבוצה האפורה ביותר בליגה, והעונה לצערי הרב הקבוצה שנמצאת במשבצת הזו היא הת'אנדר (ויסלחו לי הספרס). אז מה אפשר לצפות מהת'אנדר העונה, איך פוקושבסקי ישתלב ועל מי לא ויתרנו הקיץ? התשובות בפנים.

תקציר הפרקים הקודמים: כבר בעונה שעברה הגישה הרווחת הייתה שפרסטי הולך לכיוון מכירת חיסול והשגת מספר דו ספרתי של בחירות סיבוב ראשון בחמש השנים הקרובות. במקום זה קיבלנו קבוצה מלהיבה שגררה את הרוקטס ל-7 משחקים והודחה בעיקר בגלל רצף טעויות בדקה האחרונה של משחק 7. בקיץ הזה מכירת החיסול אכן הגיעה. אוקלהומה השיגה מספר לא רציונלי של בחירות תמורת כמות לא רציונלית של שחקנים כאשר עשרה שחקנים ומאמן עזבו את הקבוצה. איך הכל ייראה?

מאמן: מארק דייגנולט, שימש ברוב קריירת האימון שלו כעוזר מאמן במכללות, בעונה שעברה שימש כמאמן קבוצת הג'י ליג של הפרנצ'ייז. מחליף את בילי דונובן.

מי עזב: סטיבן אדאמס הועבר לניו אורלינס, טרנס פרגוסון עבר לפילדלפיה (וטוב שכך), דניאלו גלינארי באטלנטה, כריס פול, דבון הול, עבדל נאדר וקוון הרווי בפניקס, נרלנס נואל בניקס, דניס שרודר עבר ללייקרס. אנדרה רוברסון, שחזר לשחק בבועה אחרי שנתיים, שחקן חופשי. בילי דונובן עזב אחרי 400 משחקים עם 60.8% הצלחה.

מי הגיע: מעבר ל-17 בחירות סיבוב ראשון עד 2027 אל הת'אנדר הצטרפו אל הורפורד (פילדלפיה), מוזס בראון וטרבור אריזה (פורטלנד), ג'ורג' היל הגיע מהבאקס, פרנק ג'קסון ודריוס מילר מהפליקנס, טי ג'יי ליף (אינדיאנה), אדמירל סקופילד (וושינגטון), ג'סטין ג'קסון (דאלאס) וטיי ג'רום מהסאנס. אליהם מצטרפים המגוייסים הטריים אלכסיי פוקושבסקי ות'או מלדון.

מי נשאר: שג"א, לו דורט, המידו דיאלו, דריוס בייזלי, מייק מוסקלה, אייזיאה רובי.

איך העונה תראה?

חמישייה – ג'ורג' היל, שיי גילגיוס-אלכסנדר, לו דורט, דריוס בייזלי/טרבור אריזה, אל הורפורד.

השאלה העיקרית כאן היא האם דייגנולט ירצה לתת לצעירים להשתלב עם הוטרנים שיש בקבוצה, או שהוא מעדיף שהצעירים יקבלו את רוב הדקות. אני מאמין שהראשון הוא תרחיש ריאלי יותר לכן לדעתי החמישייה תורכב מהיל, שג"א, דורט, בייזלי/אריזה והורפורד. על אף העובדה שהורפורד מועיל יותר כפאוור פורוורד הקבוצה עמוסה פורוורדים כך שאני מאמין שהוא יתופקד בעיקר כסנטר לאורך העונה.

הספסל עצמו מורכב כמעט באופן בלעדי מצעירים, המון צעירים. פרסטי החליט שהוא ממצה את תהליך הבנייה מחדש ככל הניתן וכעת לקבוצה יש ארסנל שחקנים מוכשרים מאוד מחד אך גם צעירים מאוד וחסרי נסיון מאידך. כאן דייגנולט יכול לסייע בהתחשב בהיסטוריה שלו במכללות.

השחקן שרוב העול יפול על כתפיו העונה הוא שג"א. הקלע נכנס לשנתו השלישית בליגה לאחר שבעונה שעברה השיג ממוצעים נאים של 19 נק' (47.1% מהשדה, 51.4% אפקטיבי), 5.9 ריב', 3.3 אס', 1.1 חט' ו-0.7 חס' למשחק, והממוצעים האלו הושגו בקבוצה עם כריס פול, גאלו ואדאמס. הציפייה בקבוצה היא שעכשיו שיי, בסיוע הורפורד והיל, יקח את המושכות לידיו, יעשה קפיצת מדרגה נוספת ויהיה הפנים של הקבוצה.

פרט אליו הייתי ממליץ לשים עין גם על לו דורט, האיש שסגר את הארדן בצורה האפקטיבית ביותר בפלייאוף האחרון והראה המון ניצוצות בעונה שעברה. העונה הוא צפוי לקבל יותר דקות ולהיות חלק הרבה יותר משמעותי בקבוצה. אחרי תקופה ארוכה שלקבוצה היה שחקן הגנה אדיר בסגל שהיווה עול שלא ניתן להתעלם ממנו בהתקפה יש לה כל סוף כל סוף שחקן שעושה דברים טוב בשני צידי המגרש.

גם בייזלי צפוי לקבל לא מעט דקות העונה, הוא מתאפיין בעיקר כ-3/4 שיכול לרווח את המשחק במידת הצורך. בעונה שעברה הוא היה מאוד בוסרי וכעת יש לו את אריזה והורפורד מהם הוא יכול ללמוד ולצבור נסיון.בייזלי יכול להיות משמעותי בבנייה מחדש של הקבוצה, הוא יכול גם להיות מוטרד למקום אחר בהזדמנות הראשונה, הרבה מהעתיד תלוי בו.

בגזרת הדראפט השאלה הגדולה היא איך פוקושבסקי ישתלב בקבוצה. הוא סימן שאלה ענק לטעמי, שחקן שיכול להפוך לפורזינגיס אך באותה מידה לגמור כמו בנדר. הוא חכם מאוד עם חוש הגנתי מצוין כשגם הקליעה קיימת, עם זאת שיחק ברמה נמוכה מאוד באירופה (הליגה השנייה ביוון) וחייב להעלות מסת שריר כדי להתמודד עם השחקנים האתלטיים בעמדות שלו. הסגל יהיה חייב להיות סבלני איתו, כי אם ישקיעו בו נכון השילוב שלו ושל אלכסנדר יכול להיות קטלני.

איך העונה תגמר?

התסריט האופטימי מדי: שיי מתגלה כשוטינג גארד הגדול של דורנו, הורפורד נזכר בתקופתו באטלנטה, דורט הופך לאיש למשימות מיוחדות וסוגר כל כוכב של כל יריבה, פוקושבסקי פורץ קדימה במלוא העוצמה, הקבוצה כולה מתחברת, עושה את הבלתי ייאמן ומגיעה אל הפלייאוף שם היא מפתיעה את כולם, גוברת בדרך על הקליפרס, הסאנס והלייקרס, מגיעה לגמר מול הבאקס ומשתקת את יאניס והולידיי בדרך לאליפות ראשונה מאז שהפרנצ'ייז עבר לאוקלהומה, כשבאמתחתה האפשרות להחליף בחירה עם יוסטון המתפרקת.

התסריט הפסימי: דייגנולט לא מצליח להשתלט על הצעירים, שיי מתגלה כאחד שלא שווה יותר מדי ללא שחקנים בולטים לצידו, הקבוצה קורסת ונראית חסרת תקווה גם ביחס לקבוצה שנמצאת בבנייה מחדש. חדר ההלבשה מתפרק, שיי דורש טרייד ופרסטי נאלץ לדחות את הלו"ז של הבנייה בעוד מספר שנים.

התסריט הריאלי: את העונה הזו הת'אנדר יסיימו, ככל הנראה, מחוץ לפלייאוף. שיי והורפורד אמנם מהווים דואו נחמד אך לא ברמה שתהווה תחרות על שאר הסגלים במערב האיכותי, פרסטי ימשיך בתהליך הבנייה בתקווה להשיג את הפנים החדשות של אוקלהומה לצד שג"א בתקווה שהפעם הבעלים לא יחזור על טעות הארדן. לאחר הרבה זמן לאוהדים מחכה עונה אפורה, כשהשיא יתחיל ביוני לקראת הדראפט.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה על הפריוויו!
    אציין שזה קצת מצחיק לכתוב בתסריט האופטימי משהו שהוא בכלל בגדר פנטזיה..
    שחזור של מקום 5 והעפלה מפציעה לחצי גמר המערב – זה המקסימום שאפשר לנבא לקבוצה הזאת אם כל הכוכבים יסתדרו בשורה..
    אין ספק אבל שבעוד כמה שנים, בזכות צבר בחירות הדראפט שיש לפרסטי, הם יוכלו להרכיב בעוד מספר שנים סגל צעיר ומוכשר, אולי כזה שיזכיר את זה של תחילת העשור. עד אז הצעירים שבסגל היום יצברו ניסיון. חלקם ישמשו כותיקיח בקבוצה העתידית, וחלקם כנראה יהוו נכס לטרייד שיביא איזה אולסטאר נוסף. אבל כל זה, כאמור, בשנים הבאות.

  2. תודה תומר. פרסטי לא חייב לחכות כדי לחזור לרלוונטיות. יכול לבנות סגל מאיים כבר בשנה הבאה. המון מקום תחת תקרת השכר יש, מליון בחירות דראפט יש, 2-3 צעירים מוכשרים ורול פליירס יש. אפשר למקסם בחירות בדראפט הבא (והמוצלח על הנייר) ויש המון חבילות שאפשר להציע לטריידים על סופרסטארים כמו בראדלי ביל, יאניס, הארדן וכו (השאלה אם הם ירצו לבוא זו שאלה אחרת..) או לכוון לדראפט של עוד שנתיים לברוני ואז אולי אבא שלו יצטרף

  3. אני לא חושב שהם יעשו פלייאוף, אבל קבוצה עם אל הורפורד בתפקיד מרכזי, התקדמות של שג"א ושל הצעירים שלהם (בייזלי ודורט היו לא רעים בכלל בפלייאוף) עוד יכולה להפתיע אנשים. לא שטיח.

  4. תודה רבה על הפריוויו. לדעתי בתסריט האופטימי מדי הם מגיעים לפלייאין. יש כאן סופר פרוסס + שג"א. אם הם יסיימו עם 25 נצחונות זה יהיה הישג (מקצועי. ניהולי זו תהיה שגיאה).

    הדבר הכי מעניין בקבוצה זה את מי פרסטי ישיג תמורת הבחירות

  5. תודה על הכתיבה, ועל האומץ לעשות פריוויו לקבוצה ששנה שעברה חיסלה את כל הציפיות. ממש לא מסכים שהם צריכים להיות גרועים, להיפך – לבנות על המנטליות האובראצ'יברית ולהוסיף אליה את הרוקיז / טריידים על בחירות.

  6. הסיפור העיקרי הוא שבנו קבוצה לשרגא והזיזו כל מה שהיה לו בדרך.

    על פניו, נראים חלשים אבל זו קבוצה שאין שום דרך לדעת מה יקרה איתה. יש כמה משתנים/נעלמים ואם הכל יקרה (ויש סיכוי לא כזה מופרך שזה יקרה) אז יש מצב שהם נותנים עונת 35 נצחונות שלא תביא אותם לפלייאוף אבל כן תשאיר אותם עם טעם טוב בפה. ומה צריך לקרות?
    1. שרגא ימשיך את הקפיצה שלו ויהפוך לשחקן של 25 נקודות למשחק.
    2. דריוס ביזלי ולו דורט נותנים קפיצה בעצמם, ודורט הופך ל3&D משובך (שוב, לא מופרך).
    3. ג'ורג' היל הופך למנהיג.
    4. הורפורד מזכיר שהוא כולה בן 34, ומראה שמה שהפריע לו בעונה שעברה היה בעיקר ציוות לא טוב עם אמביד.
    לדעתי, בהחלט יש מצב שרוב הנעלמים הללו יתגשמו, ואוק יהפכו לקבוצה לא רעה בכלל. לא קבוצת עילית (רחוק מכך), אבל קבוצה סמפטית שכיף לראות. יכול גם להיות שהכל יתהפך להם על הפנים ואז, כמו שאמרו, יש דראפט. בכל מקרה, יש עתיד שם.

  7. אני לא מאמין בשיט בג'ורג' היל. אין לו יציבות. שחקן סולידי ונחמד ותמיד הוא עובד בהגנה, אבל בהתקפה הוא פשוט נעלם לפעמים ואי אפשר לסמוך עליו. זאת התחושה שלי.
    בכללי אני מצפה לראות דברים יפים משרגא ודורט. אוקלהומה תכבוש את המערב עם פרסטי יעשה עבודה טובה, בעוד 2-3 שנים כשלייקרס ידעכו.

  8. רק דיברתם על רעם היום התכנסנו לשחק בשכונה הגענו למגרש עשינו חימום ואיזה רעמים ברקים ומבול חזרו הביתה. מצחיק שזה ביום הפריוויו של התאנדר 😂

  9. אוקייסי לא אמורה לעשות פליאוף. אבל היא בטוח תעשה עונה מעניינת.
    אמנם יקירי, האקווה-מן, הוטרד ויבצע התערבויות מי יותר חזק בצבע עם ציון, אבל מצד שני גם הבעלבית המעיק והנפוח הלך יחד עם החוזה המעיק שלו לארץ השמשות.
    הדיון לגבי מידת התרומה של ג'ורג' היל ואל הורפורד הוא עיסוק באנשי האתמול. הם בצד השני של הגבעה. היל מעולם היה גבעה הכי גבוהה באיזור והורפורד סימפטי לא יותר

  10. תודה על הפריוויו, למרות שאכן התסריט האופטימי הוא לא תסריט אופטימי אלא ״הנסיכה הקסומה״.
    אגב, אין סיכוי שהורפורד של היום עדיף כפאוור מאשר כסנטר. למעשה, זאת אחת הסיבות שבגללן פילי לא נראתה טוב (הורפורד כפאוור לצד אמביד).

  11. ועוד משהו קטן, אם יש מישהו ששג״א לדעתי צריך ללמוד ממנו, זה בילאפס. שחקן קשוח, הגנה טובה, יכולת לעשות סלים אבל לא פנומן, ומישהו שעם האופי הנכון יכול אולי להוביל קבוצה לאליפות יום אחד, אבל רק יחד עם איזה חמישה שחקנים שווים לו ברמתו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט