אטלנטה הוקס – כרוניקה של בנייה מחדש (2) / אמיר ארזי

החלק הראשון

בדראפט 2019 היו להוקס את הבחירה השמינית (שלהם) והעשירית מדאלאס. נוסף לכך הם העבירו את טוריאן פרינס ובחירת סיבוב שני ב-2021 לברוקלין תמורת אלן קראב, הבחירה ה-17 בדראפט 2019 ובחירת סיבוב ראשון ב-2020. שלנק ארז את אותה בחירה מספר 17, יחד עם הבחירה השמינית, בחירת סיבוב ראשון מוגנת ב-2020 ובחירת סיבוב שני ושלח לניו אורלינס בשביל הבחירה הרביעית, סולומון היל ובחירת סיבוב שני ב-2023. כתוספת הוא העביר את הבחירה ה-57 ובחירות עתידיות למען הבחירה ה-34.

בבחירה הרביעית החליט שלנק להביא לפירס שחקן שמתאים לפילוסופיה ההגנתית המקורית שלו, דיאנדרה האנטר. האנטר ווינג שבילה 3 שנים במכללת וירג'יניה איתה ואלוף מכללות עם מוטת ידיים של 2.19 מ'. באותה עונת אליפות קלע האנטר 15 נקודות למשחק (52% מהשדה, 43.8% מהשלוש ב-2.8 ניסיונות) ולקח 5 ריבאונדים. הוא היה אחד משחקני ההגנה הכי טובים במכללות ונבחר לשחקן ההגנה של השנה בקונפרנס בו הוא שיחק. הזריקה האיכותית שלו, היכולת שלו ליצור לעצמו וההגנה המצויינת שלו הפכו את האנטר לשחקן מושלם להוקס שמתאים בדיוק לצרכים שלה.

בבחירה העשירית שלנק בחר בקאם רדיש, הצלע השלישית בטריו הפרשמנים המפורסם של מכללת דיוק בעונה החולפת במכללות יחד עם זאיון וויליאמסון ואר.גיי בארט. רדיש הגיע לקבוצה כפרוספקט בכיר כמו חבריו, אבל כמי שנחשב למצטיין בשלשות והגנה הוא נדחק לתפקיד שולי בהתקפה של דיוק שהתבססה בעיקר על בארט וזאיון. זה התבטא בממוצעים שלו, כאשר כל אחד מהצמד הבכיר קלע 22 נקודות למשחק אבל רדיש קלע רק 13.5 נקודות למשחק עם יעילות רעה של 39.5% מהשדה ו-33.3% מהשלוש. בזמן שחבריו נבחרו בטופ 3 הוא התדרדר עד לבחירה העשירית. ההוקס האמינו שהיעילות הרעה שלו הייתה תוצאה של הסיטואציה שבה הוא נמצא ולא העידו על היכולת האמיתית שלו, הם כמובן גם אהבו את היכולת ההגנתית הטובה שלו שהייתה יציבה בכל העונה בקולג'.

בסיבוב השני ההוקס בחרו בברונו פרננדו, פאוור פוורורד/סנטר אנגולי ששיחק שנתיים במכללות והעמיד ממוצעים של 12 נקודות ו8.7 ריבאונדים וקלע ב-60% מהשדה.

בשוק החופשי שלנק המשיך עם המסורת שלו לא להעניק חוזים גדולים. הוא החזיר את וינס קרטר לעונה נוספת שהפורוורד הכריז שתהיה גם עונת הפרישה שלו, הוא העניק לג'בארי פארקר חוזה של 12 מיליון לשנתיים, שלח את קנת בייזמור בתמורה לאוון טרנר, העביר את סולומון היל ומיילס פלאמלי לממפיס בתמורה לצ'נדלר פארסונס ושלח את עומארי ספאלמן לגולדן סטייט בתמורה לדמיאן ג'ונס ובחירת סיבוב שני ב-2026.

בעונת 2019-20 אטלנטה קיוותה להמשיך את מגמת השיפור מהעונה הקודמת ופתחה את העונה עם שני ניצחונות ושלושה הפסדים אך לפני משחקה השישי הליגה הודיעה על הרחקתו של ג'ון קולינס ל-25 משחקים בגלל שימוש בחומר אסור.

ב-25 משחקים בלי קולינס ההוקס הפסידו 21 פעמים. יחד עם חמשת המשחקים לפני ההשעייה, ההוקס עמדו על מאזן של 24-6, המאזן הגרוע בליגה יחד עם הווריורס.

בהיעדרו איבדו ההוקס כמה מהמאפיינים הבולטים בהתקפה שלהם. הם ירדו למקום ה-14 בליגה בשלשות למשחק כשזרקו 34.5, היו מקום אחרון באחוזים לשלוש עם 31.6%, מקום 19 באסיסטים למשחק עם 23.3 ודורגו במקום שמיני בקצב עם קצב של 102.91. הנתונים האלו הסתכמו לרייטינג התקפי של 104.4, הרביעי הכי גרוע בליגה.

קולינס היה השחקן השני החשוב באטלנטה ובהיעדרו ההתקפה שלהם התקשתה להראות כמו עצמה אבל  כשחזר, הקבוצה החלה להראות יותר כמו מה שציפו שתהיה.

ב-37 המשחקים האחרונים של הליגה הם עלו ל-37.3 שלשות למשחק, מקום שביעי בליגה, האחוזים חוו עלייה קטנה יותר ל-34.6% (המקום ה-24 בליגה, אבל כבר קרוב לאחוזים מעונה שעברה). האסיסטים הגיעו ל-24.5, יותר מהעונה שעברה, אבל העונה זה הביא אותם רק למקום ה-15. הם עלו למקום הרביעי בקצב המשחק והשתפרה, אבל גם אם לא בצורה משמעותית כשעלו למקום ה-22 בליגה בדירוג ההתקפי.

בתחום ההגנתי הקבוצה הייתה רעה בשני חלקי העונה, והציגה בהם רייטינג הגנתי כמעט זהה, 114 בלי קולינס ו-114.7 איתו, הרייטינג השלישי הכי גרוע בליגה. לקבוצה עדיין לא היה רים פרוטקטור אמיתי, כדי למלא את החור הזה בצבע ניסה פירס לשחק עם קולינס בסנטר. קולינס שיחק 47% מהדקות שלו במהלך העונה כסנטר והתוצאה הייתה רעה, כשהוא לא הוכיח את עצמו כמגן טבעת איכותי או אפילו טוב. בעיה נוספת שהייתה להוקס היא ריבאונדים, הקבוצה דורגה במקום ה29 בליגה בריבאונדים והרשתה 15 נקודות למשחק מריבאונדים התקפיים, הכי הרבה בליגה אחרי פורטלנד.

כשלויד פירס נשאל על ההגנה הוא אמר שהוא עוד לא עבד עם הקבוצה על סכמות הגנתיות כי הם עוד לא מוכנים לזה ושהשחקנים עוד צריכים לצבור ניסיון. כדי לפתור את הבעיות האלו טרוויס שלנק לקח חלק בטרייד שכלל ארבע קבוצות והנחית את קלינט קאפלה באטלנטה בתמורה לאוון טורנר שנשלח למינסוטה יחד עם בחירת סיבוב ראשון של ברוקלין שההוקס קיבלו בטרייד על טוריאן פרינס ובחירת סיבוב שני ב-2024 שנשלחה ליוסטון, מחיר מאוד זול בשביל שחקן שפותר את שני הבעיות הכי גדולות של הקבוצה.

טריי יאנג המשיך להפגיז את העולם. הסקורר המוכשר קלע 29.6 נקודות למשחק עם 43.7% מהשדה ו-36.7% מהשלוש.הוא הוסיף 9.3 אסיסטים ו-4.3 ריבאונדים ונבחר בפעם הראשונה בקריירה שלו לאולסטאר. יאנג היה השחקן הראשון של אטלנטה שנבחר לאולסטאר מאז פול מילסאפ ב-2017.

קולינס המשיך לשייף את המשחק ההתקפי שלו. הוא עלה ל-21.6 נקודות למשחק, נשאר דומיננטי בתוך הצבע עם 58% מהשדה והמשיך את מגמת השיפור של הזריקה שלו כשקלע 40% מהשלוש על 3.6 שלשות למשחק, הוא הוסיף 10.1 ריבאונדים ו-1.6 בלוקים למשחק.

העונה של דיאנדרה האנטר לא הייתה נוצצת. המספרים שלו היו דומים במשך רוב העונה והיו טובים לרוקי. הוא קלע 12.3 נקודות ב-41% מהשדה, מתחת לממוצע. לעומת זאת, הזריקה שלו ל-3 נראתה טובה כשהוא זרק 4.8 שלשות למשחק וקלע אותן ב-35% למשחק. בשלשות קאטץ אנד שוט הוא כבר עלה ל-38%, יכולת חשובה כשאתה משחק ליד פליימייקר כמו טריי יאנג שמסוגל לייצר לך הרבה מצבי קליעה.

האנטר הצליח להראות שיפור במהלך העונה בשני תחומי מפתח, אחוזים לשלוש וריבאונד. לפני פגרת האול-סטאר הוא לקח 4 ריבאונדים למשחק וקלע ב-34.5% מהשלוש. אחרי הפגרה הוא עלה ל-7.6 ריבאונדים ול-40.4% מהשלוש במדגם קטן של 10 משחקים, שיפורים חשובים בשביל שחקן שמשחק בקבוצה עם בעיית ריבאונדים ומכוונת לשלשות.

בצד ההגנתי הוא לא הצליח לפתור את הבעיות של ההוקס. זו לא דרישה הוגנת מרוקיז שבד"כ לא משאירים חותם בהגנה. למרות זאת הוא הראה פוטנציאל. שחקנים קלעו שלשות מולו ב-33.7%, 2.1 אחוז פחות מממוצע הליגה שעמד על 35.8%. הנטייה שלו לא להזיז את הראש מהשחקן שהוא שומר עליו מקשה עליו בהגנת אוף-בול. בניגוד להאנטר, שהיה יציב כל העונה, רדיש החל את עונת הרוקי שלו בצורה חלשה, אך ככל שהעונה התקדמה הוא השתפר בצורה חדה:

חודשיםאוקטובר-נובמברדצמבר-ינוארפברואר-מרץ
מספר משחקים17 (15 בחמישייה)28 (15 בחמישייה)13 (4 בחמישייה)
דקות23.92828.7
נקודות (אחוזים מהשדה)7.2 (28.7% מהשדה, 21.2% מהשלוש)10.6 (38.7% מהשדה, 36% מהשלוש)14.7 (47.9% מהשדה, 39.1% מהשלוש)
ריבאונדים3.54.03.3

בתחילת העונה הוא עוד המשיך את המומנטום השלילי מהמכללות אבל ככל שהעונה התקדמה הוא החל להרגיש בנוח ולקח חלק גדול יותר בהתקפה של אטלנטה. רדיש הראה לכולם שהוא השחקן שרבים חשבו שהוא יכול להיות לפני שנדחק לתפקיד שולי במכללות.

בהגנה הוא גם נראה כמו בדיוק מה שציפו ממנו, לא מכון לליגה. הוא לא יכול לפתור לבד כמובן את הבעיות של הקבוצה, אבל לאורך העונה הוא הראה יכולת הגנתית טובה בעזרת האורך שלו, ידע להתמקם בצורה טובה בנתיבי מסירה ושחקנים יריבים קלעו מולו שלשות ב-32.7%.

בסופו של הדבר הוא סיים את העטנה עם ממוצעים של 10.5 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-1.1 חטיפות על 38.4% מהשדה ו-33.2% מהשלוש, עונה סולידית לרוקי שהתקשה מאוד בפתיחת העונה.

קווין הורטאר המשיך להיות מה שמצפים ממנו, קלע שלשות איכותי, הוא עלה העונה ל-12.2 נקודות על 41.3% אחוז מהשדה, הוא זרק 6 שלשות למשחק על 38% והוסיף 4.1 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים.

אטלנטה הגיעה לדראפט 2020 עם המאזן הרביעי הכי גרוע בליגה אבל בהגרלת הלוטרי נפלה לבחירה השישית. בניגוד לשנים קודמות לדראפט הזה הגיעה אטלנטה עם בחירה סיבוב ראשונה בודדת, היא ניצלה את הבחירה כדי לבחור את אונייקה אוקונגוו, סנטר ממכללת USC. אוקנגוו קלע 16.2 נקודות (61.6% מהשדה, 72% מהעונשין) עם 4 זריקות בודדות מהשלוש לצד 8.4 ריב' ו-2.7 חס' בערב. הוא קלע לא מעט מהמיד-ריינג', וכששלנק נשאל על הנושא הוא אמר שהוא מאמין שאוקונגוו יפתח זריקה טובה מחוץ לקשת.

בתקופתו במכללות הוא היה יעיל במתפרצות וטוב בחיתוכים מה שמתאים להתקפה המהירה ומבוססת תנועה ללא כדור של ההוקס והצטיין בפיק אנד רול מה שהופך אותו לשותף אידיאלי לטריי יאנג.

אוקונגוו שחקן הגנה פנטסטי, הצטיין בשמירה בצבע, הקשה על שחקנים בפיק אנד רול ויכול לשמש כמחליף אמין לקאפלה בתור רים פרוטקטור.הוא ריבאונדר ברמה גבוהה שיכול לעזור להוקס למנוע מצבי הזדמנות שנייה ובמקביל להפוך ריבאונדים התקפיים לנקודות בהתקפה. לשוק החופשי הגיעה אטלנטה כקבוצה עם הכי הרבה קאפ ספייס ולראשונה בקריירה שלו כג'נרל מנג'ר, שלנק החליט לבזבז.

הוא העניק חוזה של 61.5 מיליון ל-3 שנים לדנילו גלינארי. גלו סקורר פנטסטי שבעונתו האחרונה קלע 18.7 נקודות באוקלהומה והצטיין מהשלוש. הוא זרק 7.1 שלשות למשחק וקלע אותן ב-40%, יכולת מאוד חשובה לקבוצה שזקוקה לעוד סקורר ברמה גבוהה, במיוחד אחד שיעיל מהשלוש. בעונות האחרונות ההוקס היו מהקבוצות שזרקו הכי הרבה משלוש אבל האחוזים שבה הם קלעו אותם היו מתחת לממוצע הליגה, דנילו גלינארי מסוגל לפתור את הבעיה הזו.

קריס דאן קיבל 10 מיליון לשנתיים. דאן הוא אחד מהגארדים ההגנתיים הטובים בליגה ומגיע כמובן כדי לעזור לבק-קורט של ההוקס בהגנה, גארד הגנתי ברמה כזאת זה דבר חשוב כשהכוכב של הקבוצה הוא טריי יאנג, אחד משחקני ההגנה הגרועים ביותר בליגה. ההוקס יוכלו לצוות את דאן עם יאנג וככה לנסות להסתיר את הכוכב שלהם בהגנה.

ראז'ון רונדו קיבל 15 מיליון לשנתיים. רונדו מגיע לאטלנטה אחרי שנתיים בלייקרס ואחרי שזכה באליפות שנייה בקריירה. הוא הוכיח בפלייאוף שגם בגיל 34 יש לו עוד הרבה מה לתת בליגה. רונדו הוא פליימייקר איכותי שהוכיח שהוא מסוגל להיות מוביל כדור משני ברמה גבוהה אבל מעבר לזה מגיע להיות מנטור ומנהיג לקבוצה הצעירה באטלנטה, למרות האופי הבעייתי שלו והנטייה שלו לדרמה בחדר ההלבשה, אי אפשר להכחיש את העובדה שלרונדו במהלך הקריירה שלו היה קשר טוב עם שחקנים צעירים. הוא מנטור ללא מעט שחקנים בליגה ומגיע כדי להדריך את טריי יאנג וצעירי ההוקס בדרך לפלייאוף והוא האיש הנכון לתפקיד.

את מסע הבזבוזים ההוקס סיימו עם בוגדן בוגדנוביץ'. הווינג הסרבי היה שחקן חופשי מוגבל, ההוקס הציעו לו 72 מיליון ל4 שנים וסקרמנטו החליטה לא להשוות את החוזה ולאפשר לו לחתום באטלנטה. בדומה לגלינארי, בוגדנוביץ הוא סקורר יעיל שקלע 15 נקודות ב44% מהשדה ו37.2% מהשלוש, הוא מסוגל ליצור לעצמו ברמה גבוהה וגם לקלוע בקאטץ אנד שוט ברמה גבוהה, הוא מוסיף הרבה כוח אש להוקס והוא הדובדבן שבקפצת לקבוצה שבעונות קודמות לא היה לה כמעט שום עומק.

ההחתמות האלו מעניקות להוקס, קבוצה שבעונות האחרונות הייתה חד מימדית, אפשרות לגיוון בחמישיות שלה, ההוקס מסוגלים לשחק עם שני מובילי כדור איכותיים, לשחק עם שני גבוהים, לשחק עם חמישייה של קלעי שלשות או עם חמישייה הגנתית, הסגל שלהם רחב והאפשרויות הן בלתי מוגבלות. רונדו מסר 5 אסיסטים למשחק מהספסל בעונה האחרונה, בוגדנוביץ' ודאן 3.4. השילוב של שניהם יהפוך את ההתקפה של ההוקס למגוונת יותר.

לאחר 3 שנות בנייה מחדש, ההוקס מגיעים לעונת 20-21 עם מטרה ברורה, להתחרות. אין יותר בנייה, אין יותר תקוות לבחירות גבוהות ואין יותר שמירה על הקאפ ספייס. שלנק פתח את הכיס ויצר קבוצה עמוקה ומגוונת, הוא הביא שחקנים שישפרו את הקבוצה במקומות שזקוקים לשיפור ושסותמים את החורים שלה, לויד פירס יצטרך להתחיל להראות שיפורים בצד ההגנתי, ההוקס לא צריכים להפוך לאחת מהקבוצות ההגנה הטובות בליגה אבל כן חייב להיות שיפור, להפוך לפחות להגנה ממוצעת כדי שהקבוצה תהיה מסוגלת להיות תחרותית וטריי יאנג, אחרי שנתיים של הפסדים שבהם הוא התמרמר בפומבי על כמות ההפסדים של הקבוצה יכול להיות שמח שבנו מסביבו קבוצה איכותית, עכשיו זה תפקידו כפרנצ'ייז פלייר להוביל את אטלנטה לפלייאוף לראשונה מאז 2017 ולראשונה בקריירה שלו ושל חבריו הצעירים.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אחלה של טקסט אמיר. אני מאוד מחזיק מיאנג (התקפית), יכול להיות מלך הסלים של הליגה בעונה הקרובה והפוטנציאל שם מאוד גבוה. יחד עם ההתקדמות שאני חושב שרדיש יעשה יש להם אחלה בסיס להמשך כשגם קפלה צעיר. קולינס מסקרן – יכול להיות מאוד שימושי השנה ויכול לעבור בטרייד תוך חודשיים

    1. בגלל שהוסיפו הרבה שחקנים התקפיים אני חושב שיאנג לא יהיה מלך הסלים עונה הבאה, חושב שהנקודות שלו ירדו והיעילות תעלה אבל אני מהמר שהוא יסיים כמלך האסיסטים, בנו סביבו קבוצה מאוד מוכשרת והשחקנים בקבוצה ייהנו מהמסירות שלו
      אני חושב דווקא שקולינס ישאר, השילוב שלו עם יאנג פשוט פנטסטי ולא נראה לי שיוותרו על זה, גלינארי שמגיע על העמדה שלו הוא מבוגר ואי אפשר לבנות עליו לעתיד, מניח שגלינארי גם יעלה מהספסל על תקן שחקן שישי, קולינס עדיין צעיר ובכל עונה הוא הראה שיפור רציני, לא חושב שכדאי לוותר עליו

        1. זה בהחלט אפשרי, אני חושב שיאניס, הארדן ולילארד יהיו לפניו, אולי גם לוקה אבל זה לא מופרך לחשוב שהוא יכול לזכות בזה

    1. מאוד אהבתי את המהלכים שלהם, הצליחו להחתים שחקנים שפותרים את הבעיות הכי גדולות שלהם
      קאפלה ואווקונגוו יסתמו את החור בהגנת טבעת וריבאונדים, רונדו יוכל להוביל כדור כשיאנג על הספסל, זה חשוב כי בשתי עונות של טריי ההוקס היו נוראיים כשהוא היה על הספסל, לא היה להם מוביל כדור משני, רונדו יהיה הרכז בדקות של יאנג בספסל וימנע את הנפילה בדקות האלו וגלינארי ובוגדן נותנים עוד כוח אש ועומק לקבוצה ומתאימים כמו כפפה להתקפה

      ולא חושב שכרגע יש עוד שינויים הכרחיים, צריך לראות איך הקבוצה תשחק ואם כולם יצליחו להשתלב, לויד פירס בעיניי הוא הסימן שאלה הכי גדולה, הוא מאמן לא מוכח, אם אטלנטה תקרטע לא אופתע אם יחפשו לו מחליף בקיץ הבא

      אני רואה אותם העונה עושים קפיצה רצינית, חושב שהם יהיו מועמדים רציניים לפלייאוף, לפליי-אין הם בטוח יגיעו לדעתי, במקרה הכי טוב אולי יצליחו אפילו להתגנב למקום שישי במזרח.

  2. אוקונגו הזה אפילו לא משחק במשחקי ההכנה. הוא עד כדי כך נגר? יעני צריך שנתיים בשביל להפוך לנגר? איזה טעות עשו שלא בחרו את אבדיה עד שנשאר על הלוח.

    1. הוא פצוע
      אני בכלל קיוויתי שאטלנטה יקחו את האילברטון, הוא יכל להיות אחלה רכז מחליף לטריי והוא מספיק טוב בהגנה גם כדי לשחק יחד איתו בחמישייה, אבל אוקונגוו זה בחירה מאוד מעניינת, במיוחד אם הוא גם יצליח לפתח את הזריקה משלוש

  3. אחלה פריוויו. האמת שהעבודה של שלנק עוברת קצת מתחת לרדאר, וגם תמיד קל לבנות קבוצה כשיש לך לוטרי אחרי לוטרי, אבל מסתמן שהוא אחד הטובים בליגה. ידע מתי לאגור ומתי לזרוק בחירות, וגם ידע מתי לפתוח את הארנק. לדעתי אטלנטה מציגה השנה את אחד הסגלים החזקים במזרח וצריכה לסיים 5-8, אחרת שיביאו מאמן אחר.

  4. בס"ד שלום.
    תודה. סיקור מעמיק ונהדר.
    מאמין שהם שווים פליי אין, ומשם הכל פתוח.
    לא בטוח שיגיעו לפלייאוף השנה, כי יש הרבה שחקנים חדשים, וגם השאר לא בדיוק רצים הרבה שנים ביחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט