בית"ר י-ם 50 – בן חליפה 50 / מולי

השייך חאמד בן ח'ליפה רכש 50% מהבעלות על מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים.

לוגו בית"ר ירושלים מהויקיפדיה בעברית

משה חוגג, הבעלים של בית"ר, מכר חמישים אחוז מהבעלות על בית"ר לחבר בית המלוכה מהאמירויות: השייך השייך חאמד בן ח'ליפה. הדיווחים אומרים שבנו של השייך, מוחמד, יהיה נציג המשפחה בהנהלת בית"ר ירושלים, וכי הרוכשים החדשים ישקיעו מאות מיליוני שקלים בעשור הקרוב.

זה לא סוד שקהל האוהדים של בית"ר מפולג בעמדתו לגבי ההסכם. סקרים שנעשו בשבוע האחרון הראו ששבעים אחוז מאוהדי בית"ר היו בעד העסקה בעוד חברים במועדון האוהדים של בית"ר, "לה פמיליה", הודיעו שהם נגדה. מחאות והפגנות לשני הכיוונים צפויות בעתיד הקרוב.

משה חוגג הוא האחרון בשורה של בעלים שניסה להפוך את בית"ר למועדון שלא יושפע מקצועית מהשיוך הפוליטי של האוהדים. גם הוא, כקודמיו, ניסה ללא הצלחה להחתים שחקנים מוסלמים או ערבים, בשל לחץ מצד חלק מהאוהדים.

חלק מאוהדי בית"ר ירושלים המתנגדים לגזענות ולאלימות בקרב הקבוצה ואוהדיה. הקימו בשנת 2014 את מועדון האוהדים, בית"ר נורדיה ירושלים, המשחק כעת בליגה א'.

הבעלים הקודם של בית"ר, אלי טביב, אמר בראיון רדיו שהוא מפחד מצעדים הקיצונים של המתנגדים להסכם. זה לא סוד שמאז ומתמיד האמוציות שעורר ומעורר הכדורגל גרמו לאלימות מסוגים שונים של קהל האוהדים, ונשאלת השאלה האם בעתיד הקרוב נחזה באלימות על רקע זה מצד המתנגדים.

יותר מכך, בית"ר ירושלים היתה עד כה מזוהה עם הימין הפוליטי, ואחת השאלות שעולה כעת היא מה יהיה העתיד במידה והעסקה תימשך? האם הזיהוי של הקבוצה עם הצד הימני של המפה הפוליטית הישראלית אכן יימשך?

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה מולי כאוהד בית"ר עוד טרם האליפות הראשונה וכירושלמי עם בנים דור עשירי בעיר אבקש לומר את התובנות שלי

    1. חוגג לא אהוד בלי קשר למהלך הזה כי עושה רושם שהוא לא משקיע ולא מסוגל להשקיע כמו שצריך

    2. המהלך הזה הוא שיחוק גדול מבחינתו למעשה ההשקעה שלו (שלטעמי לא הייתה כלל שלו ) תוחזר במלואה
    וההשקעה בבית"ר מובטחת לעשור הקודם.

    3. עוד לפני זהות הבעלים נדמה שרוב אוהדי בית"ר מרוצים וחוששים .הם חוששים כי אם נלך רגע לתקופת הטייקונים ארקדי ואפילו זהבי שהיה לפניו היה נראה שנעלמה "הנשמה" העיפו שחקני בית תמורת שכירי חרב והקהל ברובו ירצה כמובן הצלחה ותארים אך לא על חשבון זהות .

    4. עצם זה שהבעלות מתחלקת אמורה אולי להבטיח את קיומו של סעיף 3. אך ימים יגידו .

    5. זהות הבעלים : אני חושב שרוב אוהדי בית"ר לא מתנגדים באופן עקרוני לבעלים בואו נשים את הדברים על השולחן זה לא ש"פלשתיני" רכש את המועדון או איזה סורי /איראני וכו
    מי שרכש את הבעלים זה מי שנתניהו עשה עמם שלום וכשם שהקהל הימני ברובו תומך ברובו בהסכם השלום הנ"ל (על פניו מתלהב ממנו הרבה יותר מהשמאל ) הרי שככה היחס שלו לבעלים.
    בקיצור הבעלים החדש לא נתפס כאויב אדרבה
    אני מניח שאם מישהו מהשמאל היה מייצר את השלום הזה הרי שהוא היה מתקבל בהרבה יותר חשדנות ובצדק (לאור טיב השלום והוויתורים הנלווים אליו ) .

    6. יתרה מכך גם "הכהניסטים" לא בהכרח יהיו נגד שכן לא שמעתי את איתמר בן גביר למשל נגד הסכם השלום הזה מהסיבה הפשוטה שאין באמת מחיר תמורת השלום הזה .

    כמובן שתמיד יהיו כאלו שיתנגדו מכיוון שאין שום סוגיה בה כולם יהיו בקונצנזוס.

    7. כמובן שדברים יכולים להשתנות בין רגע אם וכאשר ההנהלה החדשה תעשה פרובקציות של החתמת שחקנים ערבים /מוסלמים רק בגלל שהם מוסלמים .

    אם יביאו שחקנים באופן ענייני ולא יעשו עניין מהמוצא של השחקן אלא יביאו אותו מקצועית נטו הכל יעבור בשלום כך היום עם עלי מוחמד וכך היה כבר ב 99 עם פאצ'ה שעוד הגיע מהיריבה העירונית השנואה וזכה לאהבה רבה.
    אבל הצ'צ'נים למשל באו רק בשביל הפוליטיקה וזה לא עבר ולא יעבור בבית"ר ובשום קבוצה שמכבדת את עצמה ובצדק.

      1. יכול להיות שפאצ'ה נוצרי אבל העובדה היא שהם אוהדי בית"ר (וגם אני עד עכשיו ) חשבו בזמן אמת שהוא מוסלמי וזה לא הפריע לאף אחד ללמדכם שלא המוצא הוא זה שחשוב מבחינת אוהדי בית"ר אלא הפוליטיקה מאחורי הבאתם
        הסיפור השני שהבאת מוכר לי היטב
        הביאו שחקן פלופ טוטאלי ואחרי הכישלון הטוטאלי הקהל חטף חררה
        לא ראוי לחלוטין ואני מגנה זאת אבל מקצועי זה לא .

        1. חייב לציין בתור אוהד ביתר שעוד בשנים האלה הייתי הרבה יותר שרוף ומורעל על הקבוצה שמועלם אבל מעולם בזמן אמת לא ידעתי מה המוצא של פאצ'ה ולא חשבתי בכלל מה המוצא שלו.

    1. הלוואי יביא שחקנים ערבים. בסוף תרוויחו אותי כאוהד.
      לגבי הסכם השלום – זה מדאיג כי בעיקר נראה שהוא הכניס את המזה"ת למירוץ חימוש בנשק מתקדם.

    2. קיבלו את פאצ'ה הנוצרי? כל הכבוד להם. מה יום יומיים?
      https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7525&docID=229888
      הנה מוסלמי שהגיע על רקע מקצועי בלבד והובא על ידי אחד מהסמלים הגדולים של המועדון – זה היחס של לה פמיליה אליו:
      https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2989925,00.html
      וסליחה מראש על המילים, אבל צריך לשים את הדברים על דיוקם – זה השיר שהיו שרים לו:
      "איברהים נדאלה איברהים – אנחנו שונאים את כל הערבים."

    3. אז לא הבנתי כיוון שהקהל של ביתר ימני ומכיוון שמי שהביא את השלום זה ביבי ומכיוון שלא שילמנו שום מחיר אז הקהל של ביתר סבבה עם זה?
      וחייב להגיד שאני לא כל כך מבין איך אדם ימני שחולם על ארץ ישראל השלמה והיפה וטוען בכל רמח איבריו(אני לא מדבר עלייך אהרון אלא על אדם ימני כמו בן גביר שנתת דוגמא)אומר שלא שילמנו מחיר כאשר מעולם אבל מעולם לא היינו כל כך קרובים לעשות סיפוח ולהתקדם משמעותית לחזון של ארץ ישראל השלמה ובגלל מדינה שתכלס אין לנו איתה כלום חוץ מקשרים כלכלייים וכנראה גם צבאיים טיתרנו על החלום וזה בסדר?
      מה זה שחקנים מוסלמיים רק כי הם מוסלמים?
      מנוס דאבור זה מספיק טוב בשבילך? או שמקצועית או לא מספיק טוב?

      1. א. נעים לדעת שאתה אוהד בית"ר …
        ב. אני טוען שלרוב אוהדי בית"ר אין בעיה עם מוסלמים אלא יש בעיה עם אויבים ולכן כאשר תתן להם שחקן מהאמרויות למשל זה לא יפריע להם כי מה שמפריע להם הוא האויב ולא הדת (במובן דתי חוגג אמר היום משפט כמו שעם הנוצרים צריכה להיות ליהדות יותר בעיה עם האיסלם וכמה שדבריו מצחיקים הם גם נכונים )

        ג. סוגיית הסיפוח היא בהחלט מעניינת ובתור אחד שבהחלט בעד אומר לך את השנקל שלי

        1. סיפוח צריך להיעשות לענ"ד בהחלטה ישראלית עצמאית שלנו עצמנו

        2. נתניהו החליט ללכת על סיפוח בהסכמה אמריקאית

        סביב סעיפים אלו בלבד התנהל פולמוס רב בימין האם בכלל ללכת על הסיפוח הזה כאשר קולות רבים במחנה המתיישבים היו נגד הסיפוח כולל למשל ראש מועצת יש"ע
        כי הם טענו שהתנאים של הסיפוח מצד האמריקאים מכריחים הקמת מדינה "פלשתינית"
        לכשעצמי חשבתי שזו קוצר ראות של המתיישבים וכי נכון היה ללכת על הסיפוח גם במעורבות אמריקאית

        3. לזכותו של נתניהו העובדה שהוא אמר מראש אני הולך על סיפוח בתמיכה אמריקאית ומשמעותה של המשוואה הזו פשוטה אין הסכמה אמריקאית אין סיפוח
        בפועל לא נתקבלה הסכמה אמריקאית לכך בזמן אמת למרות הצהרת הכוונות המוקדמת מדוע ?
        יש לכך מספיק נרטיבים
        היו שטענו כי מכיוון שלא התקבלה הסכמה ישראלית רחבה (כח"ל התנגדו לכאורה בשיחות סגורות )
        הרי שהאמריקאים נסוגו

        לענ"ד לא זו הסיבה אלא סיבה פשוטה בהרבה והיא ההתמודדות של טראמפ במערכת הבחירות בארה"ב
        אני אחדד זאת קצת יותר
        בתקופה האמורה בה הייתה אמורה לקום תוכנית הסיפוח החלו המאומות הגדולות באמריקה ולכן טראמפ נתפס כפירומן כמציג דליקות וזה היה הנרטיב בו רצו להציג אותו .
        טראמפ קלט זאת והבין שהסיפוח יעזור להציג אותו בצורה הזו ולכן הוא עצר אותה משיקול פוליטי ופוליטי בלבד

        ואין כל קשר בין עצירת תוכנית הסיפוח לשלום במפרץ (מכיוון ש"הפלשתינים" לא מעניינים אותם בכלל ואפילו הליגה הערבית לא התכנסה בכדי למחות ) אולי כמס שפתיים הם מילמלו משהו אבל זה לא מהותי
        כך כך או כך הסיפוח היה קורם עור וגידים רק בהינתן שטראמפ היה ממשיך לכהונה שנייה ולצערי לפחות זה לא קרה וממילא הלך הסיפוח והוא היה יורד בכל מקרה כאשר ביידן נשיא וכאשר ר"מ מתנה הסכמה אמריקאית לסיפוח

        ולכן יוצא מכל זה שאין כל קשר בין השלום לבין עצירת הסיפוח זה סתם ספין שכולם מרוויחים ממנו (טראמפ שכאילו מסביר את ההתקפלות שלו ונתניהו שיש לו טריגר לעמידה במילה שכן הוא מראש אמר בהסכמה אמריקאית ואפילו מדינות המפרץ יכולות להדוף ביקורת בכך שבזכות השלום מנעו סיפוח אך הם יודעות היטב שאם טראמפ היה ממשיך היה גם היה סיפוח ושלום )

        ד. אשר לדאבור מקצועית הוא מספיק טוב מבחינתי ואם היה פנוי והייתי יכול הייתי מצרף אותו אבל דאבור הוא הדוגמה הקלאסית כי הוא לא שר את ההמנון וזה גורם לרבים לחשוב שמה הוא לא שר את ההמנון מכיוון שהוא אנטי לאומי .
        לכשעצמי איני חושב כך שכן מי שרוצה ללבוש את מדי נבחרת ישראל הציונית הרי שמגלה דעתו שהוא אחד מאיתנו

        אבל אם היית מביא את מאנה ולא דאבור מישהו שהוא לחלוטין לא חלק מהסכסוך ומשאלת ההמנון הרי שלא הייתה לאף אחד כל בעיה עם זה (או כמעט אף אחד ובהינתן שמנה לא מוסלמי תרשום במקום חכימי )

    4. אהרון, אני מעריך את הכתיבה שלך באתר, אבל מה שכתבת פה זה פשוט לתקוע את הראש עמוק באדמה. לביתר יש אוהדים גזעניים. לא כולם, אני לא יודע כמה, אבל מספיק כדי לתלות את השלט "טהורה לעד" שלט ענק באמצע היציע. ואולי המעשה הגזעני והמכוער שראיתי בספורט הישראלי, לא ראיתי אף אחד שם מקפל להם אותו.
      לא מביאים שחקנים ערבים, בישראל, 20% מהאוכלוסיה ואולי יותר בכדורגל ואין אחד שמתאים מקצועית? זה גועל נפש.
      כל סיפור אחר שאתה מספר לעצמך או למי שקורא פה הוא פשוט להתעלם מהמציאות וזה אומר שאתה חלק מהבעיה.

      1. א.ב דיברתי על מוסלמים לא על ערבים
        ערבים מהארץ שלא שרים המנון יש ביניהם אוהדי בית"ר שמתנגדים
        ההתנגדות מתעצמת כאשר הקהל הביתרי מרגיש שהשחקן הובא על רקע חינוך פוליטי ולא על רקע מקצועי
        רוצה לפתור את הבעיה עצה טובה ממני
        1. תביא שחקן מוסלמי בכיר מאד שלא קשור לסיכסוך הישראלי ערבי מישהו ממדינות המפרץ או סנגל ככל שהאחרונים מוסלמים .

        2. אחרי שהבאת אותו והוא היה כאן כמה שנים והוכחת שזה מקצועי תנסה להביא אפילו שחקן ערבי בכיר דאבור שכזה שיהיה ברור לגמרי שמגיע על רקע מקצועי ולא על רקע חינוך אוהדים ובזה תגמור את הסיפור

        אולם כאשר מנסים להכריח ערבי כתוצאה מלחץ תקשורתי ולבסוף מביאים שחקנים חסרי מושג מקצועי כמו הצ'צ'נים או נאדלה התוצאה ידועה מראש.

  2. חתימת העסקה של משה חוגג עם הבעלים האמירותי הוא אמריה מצד חוגג שהוא בא לתקוע אצבע בעין של אוהדי בית״ר. בין אם רוב או מיעוט, ברגע שבעלים מגיע לדרוך ולדפוק קבוצה מסוימת של אוהדים זה לא יכול להיגמר בטוב. לא הייתי רוצה בעלים שכזה בקבוצה שלי. חוגג לא יצליח להוציא את הגזענות ואף אחד לא יוציא אותה כי היא פשוט קיימת כמו בכל מקום בעולם. לעשות ״דווקא״ למרות זעם הקהל הוא שערורייה מבחינתי כאוהד כדורגל, ולבטח אם הייתי אוהד בית״ר לא הייתי שמח מהעסקה כנראה. שוב, אין קשר לפוליטיקה וגזענות – נטו המטרה של חוגג להרוס את הקהל מבפנים

    1. מר יצחקי היקר, אתה כנראה חי בסרט. הקהל של ביתר הרס את הקבוצה מבפנים ולא להפך. קורנפיין גידמאק טביב ועכשיו חוגג ניסו לנהל עסק. זה שיש גזענים בלה חמולה לא אומר שזה הנושא שמעניין את האוהדים האמיתיים, הם רק רוצים לבוא למגרש ולזכות בתארים. צחוק הגורל הוא שלא רק שיש עכשיו בעלים ערבים, הקליימקס יגיע ברגע שביבי ירד מהשלטון וביתר תזכה באליפות. זו הקארמה של המועדון הזה. תשאל כל אוהד אם היום הוא מעדיף אליפות או ביבי ותדהם מהתוצאות.

      1. אתם יורדים על עידו יצחקי ולדעתי אתם מפספסים את הנקודה.
        אנסה להביא לכם אותה בצורה הפשוטה ביותר .
        יש אצל הקהל של בית"ר גזענות אין ספק בכך.
        מצד שני גם אצל הקהל של סכנין יש בעיות ובוודאי אצל הקהל של הפועל תל אביב כמו למשל כל תופעת שירי השואה וכו'.
        האם ראיתם פעם נציג בעלים בהפועל תל אביב רגל /סל מנסה לחנך את הקהל ומנסה לומר להם משהו גם כאשר מדובר בדברים טרוויאלים שבקונצנזוס מלא ?
        אדרבא שימו את אותם הדברים ונבחן אותם.

        עכשיו במהות של העניין הרי שלא ניתן לחנך קהל גם אם הקהל טועה
        קהל הוא סט של ערכים גם אם שגויים.
        לא תוכל ולא נכון לשנות את הערכים הללו בכח על ידי בעל בית עשיר
        כאשר קהל באשר הוא קהל רואה שהבעלים מנסה לחנך אותו ולהכתיב לו הוא מתרעם ובצדק (מבלי קשר לסוגיה המדוברת )
        הקהל אומר ובצדק היינו לפניך ונהיה גם אחריך וכך היה עם ארקדי כך היה עם טביב וכך יהיה גם עם חוגג.
        ובקיצור באת לקבוצה תתאים את עצמך אתה לקבוצה ואל תחנך אותנו להתאים אותנו אלייך.

        זו המהות .

        עכשיו איך זה פועל לגופו של עניין ?
        כאשר בזמנו ארקדי הביא את הצ'צנים הוא לא הביא אותם בכדי להשתדרג הוא הביא אותם כסמל ואז ממילא אוהדי בית"ר עשו מהם סמל וזרקו לא רק אותם אלא גם את בעל הבית ואת נציגו קורנפייין …כי זה מה שקורה שמכניסים פוליטיקה לקבוצת כדורגל .

        לעומת זאת אם השחקן יבוא על רקע מקצועי הכל יהיה בסדר
        אני מבטיח לכם שאם מחר השייח מביא את למשל את אשרף חכימי המרוקאי אוהדי בית"ר ימחאו כפיים כי הוא שחקן נהדר הגם שהוא מוסלמי.
        נכון ששחקן כמו סלאח לא יתקבל כאן בזרועות פתוחות שכן הוא דיבר בגנות ישראלים ואף החרים משחק בהיותו בבאזל.
        אבל הפואנטה היא פשוטה שחקן מוסלמי איכותי שלא קשור לסכסוך האזורי יתקבל בזרועות פתוחות ובתנאי שהוא מגיע על רקע מקצועי ולא כהכתבה פוליטית.

        1. בתור קיבוצניק לשעבר, יורד ואוהד ביתר מתקופת מלמיליאן האגדי צר לי על הדברים שאתה כותב, פשוט נקודת מבט מאוד צרה ויריות של קשקושים לכל עבר. תפסיק עם ההסתכלות על קבוצות אחרות מה עושות ומה לא עושות, ותסתכל במראה. ביתר מרגע עליית לה חאמולה היא קבוצה גזענית בצורה הכי מכוערת שלה. הבעיה היא שיש בישראל עם גזען, ולכן זה נראה לך נורמאלי. ברגע שלא יהיו לך בעלים לא תהיה לך קבוצה תחרותית, תהיה לך נורדיה או קטמון, קבוצת אוהדים שעיקרה חינוך. כדי לזכות בתארים צריך משאבים ולכן ביתר מחפשת משקיעים. אלה האחרונים לא יכולים להצטייר כגזענים מבחינה עסקית כי גם שמאלנים קונים חולצות/נעלים/ביטקוין או מה שזה לא יהיה. אוהדים כמוך שמסרבים להקיא את לה חאמולה יביאו לסוף הדרך של הארגון הזה.
          טענת פה שאי אפשר לחנך אוהדים, אני דווקא זוכר איך הצליחו באנגליה ובגרמניה לחסל את החוליגנים, אז לחנך כמה ערסים זה לא בלתי אפשרי. ברגע שהפוליטיקאים יעקרו את הגזענות מהחיים היום יומיים זו תעלם גם מהספורט. לצערי אתם חיים במדינה גזענית ששרים וראשי ממשלה מעודדים אותה, ולכן מצבכם לא טוב. אמר פעם משה דיין פעם הסמולני , "עדיף שארם א שייח בלי שלום, משלום בלי שארם א שייח", אמר וטעה. הוא לא הבין את השינוי הפוליטי באזור. הגיע הזמן לקצת נחת לאוהדי ביתר השפויים אם יש עדיין כאלה להנות מכדורגל ולא מפוליטיקה,אלימות,שריפת מועדון, קללות הרחקות השעיות הורדת נקודות ואפס השגים, כי בקרוב פיפא תסגור אתכם.

    2. אם הרעיון שלו הוא לפרק את הקבוצות הגזעניות בתוך האוהדים – אני לגמרי בעד. אתה מדבר על זה כאילו שזה דבר רע.

    3. אסור לעשות "דווקא" (= לעשות צעד שהוא לא באופן אקטיבי גזעני) נגד קהל אוהדים שהפך את המועדון ל [בודק ברשימות] המועדון הגזעני באירופה.
      כי גזענות ברמה הזו זה פשוט… טבעי, מסתבר.

    4. עידו אני אוהד ביתר בערך משנת 1985 והמהלך של חוגג מצויין ובטח ובטח שהקהל מתגאה בגזענות שלו.איך אמר פעם אחד הגאונים "זה לא גזענות זה עקרון".
      אז כן מן הסתם אני לא מייצג של אוהדי ביתר אבל מבחינתי החלום שלי היה תמיד שיותר מאלפיות,יותרמגביעים שנהיה מועדון כמו כל המועדונים ועכשיו אנחנו שם ומי שלא מוצא חן בעייניו מוזמן להקים קבוצת אוהדים חדשה שיקרא לה ביתר טהרוה

  3. too good
    עכשיו שיביא עוד בן דוד וימלאו את ביתר במצרים ושחקני אמירויות (פליטים פלשתינאים דור שלישי האמירויות)
    תמשיך לעדכן מולי זה החרא פוגע במאוורר בשידור איטי ….

  4. הכל שאלות מעניינות, והאירוניה של המהלך לא פסחה עליי. ועדיין – זה לא שבכניסה של הכסף מקטאר, האמירויות והאוליגרכים (או סתם בעלים סופר עשירים) הייתה איזשהו סימן חיובי לכדורגל בעשרים השנים האחרונות.

      1. בסוף הוא הגיע ?
        יפה לא זכרתי אבל הפואנטה חשובה והיא שהוא לא רצה לבוא בגלל סיבות פוליטיות

        "סלאח החליף נעליים כדי לא ללחוץ יד לישראלים" – וואלה! ספורט
        או למשל
        עיתוני מצרים: "סלאח השתיק את הציונים האלימים והגזעניים" – Ynetwww.ynet.co.il › … › כדורגל עולמי
        בחשבון הטוויטר של סלאח פורסמה תמונה שלו ושל חברו המצרי מוחמד אל נאני מבקרים במסגד אל אקצה בירושלים. בעיתוני מצרים פורסם שהשחקן הסכים להגיע למשחק בישראל לאחר …

        בקיצור זו הפואנטה ולא אם במקרה הוא בא לכאן וגם כבש.
        ואגב היו כמה מפגשים בין מכבי לבאזל ואיני בטוח שאנו מתייחסים לאותו המפגש אך מכיוון שזה לא משנה לא בדקתי .
        ואגב גדולי ליברפול
        מבחינתי תמיד היה זה איאן ראש הענק
        אחריו דלגליש רק כי הייתי ילד כאשר הוא שיחק ולא ראיתי אותו בשנות ה 70 תחילת 80
        גם בליברפול של היום הייתי לוקח לפחות 2 שחקנים לפניו
        1 סאדיו מאנה אחד הגדולים בעולם בתחומו
        2 ואן דייק כמובן
        אם היה דראפט ליברפולי אני מניח שגם טראנט ואליסון היו נבחרים לפניו.

  5. וסליחה על ההתפרצות הלא קשורה, אבל אם אפשר שאת חצי מקיבוץ ניר דוד יקנה תשובה, זה יאזן לי מאוד את הקולות הגזעניים השמאלניים בטוויטר שגוערים בגזענים מהימין על בית"ר. תודה.

  6. כולם פה מפענחים את זה בצורה של "דו קיום וכו'",
    משה חוגג פשוט עשה מכה על השייח. קודם כל זה עניין עסקי. הבחור מוכשר מאוד בלמכור אוויר ורעיונות, הוא עשה כסף יפה ממטבעות וירטואלים(שוק מאוד מעניין ובאוויר), וגם פה.

    בנושא הגזענות, נו שיהיה מי מתרגש מכמה מושפעים.
    מדובר בעיקר בנוער וילדים חסרי חיים, פגשתי מספיק מייצגים של זה. צריך פשוט לא להיכנע להם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט