גרוז'אן עלה מהלהבות, סטרול זחל מתחת למכונית ההפוכה, והמילטון…ניצח! – מולי 

אני ממש לא בטוח מה ראיתי במירוץ הפורמולה 1 היום. מכונית אחת התפוצצה בכדור אש ענק, שנייה עפה באוויר והתהפכה על הגג, שלישית ש"סתם" התחילה לבעור… לכל הנהגים שלום, ורק דבר אחד לא השתנה: לואיס המילטון ניצח.

שניות ספורות לאחר הזינוק, ​בעקבות פגיעה בגדר, נחתכה מכונית לשתיים וכדור אש ענק עלה.

השדר ראה כמונו את העשן מאחור והלחץ החל. מיד הגיעה ההודעה על הפסקת המירוץ, כל הדגלים בצדי המסלול הפכו אדומים וקצת אחרי הגיעה ההודעה שמכונית הבטיחות תוביל את כל המכוניות אל הפיט.

אחת אחת נכנסו המכוניות וכולם מנסים להבין מי היא המכונית החסרה. חצי דקה עברה עד שהתברר שהמכוניות האחרונה היא זו של הנהג הצרפתי רומן גרוז'אן, ואז השידור עבר אל המכונית, ראו אותה סוטה ימינה, ישירות אל הגדר, מתלקחת בכדור אש ענקי ומעליו עשן שחור,

בתמונה שאחרי ראו את מכוניות העזרה ממהרות להגיע. הקרובה ביותר הגיעה תוך שניות. הם החלו לרסס במטפים קטנטנים את כדור האש הענק,

ואז, כשחצי מכונית בוערת בכדור אש ענק, וחצי אחר תקוע בגדר עשרה מטר שמאלה, כציפור החול האגדית, טיפס ועלה הנהג רומן גרוז'אן טיפס מן הלהבות…

גרוז'אן העולה מן הלהבות

הוא הלך לאמבולנס נתמך משני צדיו והובהל לבית החולים, אך נראה שמצבו טוב.

לקח כשעה עד שהמירוץ חזר,  אך כהמשך למירוץ המטורף הזה, תוך פחות מסיבוב אחד המכונית של לאנס סטרול עלתה לאוויר והתהפכה אחרי שדניל קוויאט הרים אותה באוויר…

מכוניתו של לאנס סטרול על צצה לפני שהתהפכה

ושוב הוחלט להמשיך את המירוץ עד סוף 57 הסיבובים שנקבעו מראש, והמסלול בדובאי הוא כזה שמאפשר עקיפות וראינו לא מעט כאלו,

ואז… שני סיבובים לפני הסוף, עלתה באש גם המכונית השנייה של קבוצת רייסינג פוינט – זו של סרחיו פרז שהיה אז במקום השלישי, ובפעם הראשונה בחיי ראיתי מירוץ שמסתיים עם מכונית בטיחות… 

מירוץ? הא, כן, היה גם מירוץ והזוכה היה – כמובן – לואיס המילטון מקבוצת מרצדס. למקום השני הגיע מקס ורסטאפן ולשלישי אלכסנדר אלבון שניהם מקבוצת רד בול רייסינג…ואלטרי בוטאס, למי שמסתקרן,  סיים רק במקום השמיני…

העונה הזו היתה המטורפת ביותר שראיתי בכל השנים שאני עוקב אחר מירוצי הפורמולה 1. המירוץ של היום היה ללא ספק המטורף ביותר שראיתי אי פעם. שלוש שעות וחצי ישבתי מרותק לשידור, נדהם ומרוגש.

ובמיוחד הייתי מרוגש כאשר בתואר הנהג המצטיין של המירוץ זכה… רומן גרוז'אן, הנהג שעלה מן הלהבות…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. התאונה הזאת היא אחת למיליון. המכונית של גרוסז'אן איכשהו פגעה בגדר ה-ARMCO בדיוק בזוית שבה היא למעשה פתחה אותה כמו לום ותא הנהג עבר בין הסורגים בעוד שהחצי האחורי של המכונית התנתק ונשאר מאחור. אפילו הפרשנים הותיקים אמרו שהם לא זוכרים תאונה מהסוג הזה. בין אם המכונית מתרסקת או ניתזת בחזה הגדר תמיד החזיקה מעמד. אם זה היה קורה לפני 3 שנים הוא היה מת. ההילה (המוט טיטניום מסביב לראש של הנהג שחלק לא מבוטל מהנהגים לא רצה שיותקן במכוניות – כולל גרוסז'אן) הצילה אותו. בלעדיה הראש שלו היה נערף (במקרה הטוב) או שהוא היה מאבד הכרה ונשרף בעודו בחיים (במקרה הרע). זה די מדהים שסך כל הפציעות שלו זה כוויות מדרה שנייה בכפות ידיו (כנראה בכלל שהוא אחז במעקה כשהוא קפץ מעליו), הוא ישב במכונית בוערת במשך 20 שניות ולמעשה כלום לא קרה לו.

    ההתרסקות ומיד לאחר מכן כדור האש הענקי זה לא משהו שצופי F1 ראו כבר 40 שנה אם לא יותר. המכוניות האלו מתוכננות ונבנות לפרטי פרטים כדי שזה לא יקרה. הדברים האלו זה משהו שאתה רואה בסרטונים ביו טיוב ממירוצי עבר או ממירוצים בארה"ב עם המסלולים האובלים ומעקות הבטון שלהם.

    1. לוח המירוצים יענה על כך בקלות, אתמול ובשבת הקרובה המירוץ נערך וייערך בדובאי, בשבת הקרובה הוא יהיה באותו מסלול אך בתצורה שונה, והמירוץ האחרון של העונה ייערך באיחוד האמירויות… עד כמה שזכור לי המירוצים בדובאי ובאיחוד האמירויות כן היו אמורים להיערך בתכנית המקורית ששונתה עקב הקורונה. וכך, העונה הזו כללה רק מירוצים באירופה, טורקיה, רוסיה ובמפרץ הפרסי.

      אם בוחנים את התכנית המקורית, רואים שבוטלו בה כל המירוצים באסיה, אוסטרליה ואמריקה וחלק מאסיה ואירופה. הנה הרשימה:
      מרוץ אוסטרליה מלבורן, אוסטרליה
      וייטנאם האנוי, וייטנאם
      הרפובליקה העממית של סין שאנגחאי, סין
      הולנדזנדוורט, הולנד
      מונקו מונטה קרלו, מונקו
      אזרבייג'ן באקו, אזרבייג'ן
      קנדה מונטריאול, קנדה
      צרפת לה קסטל, צרפת
      סינגפור מרינה ביי, סינגפור
      יפן סוזוקה, יפן
      ארצות הברית אוסטין, טקסס, ארצות הברית
      מקסיקו מקסיקו סיטי, מקסיקו
      ברזיל סאן פאולו, ברזיל.

  2. תודה רבה מולי.
    שמחתי מאוד לראות את גרוז'אן יוצא בשלום מהתאונה הזו.
    אגב הודיעו היום בהאס שגרוז'אן לא יקח חלק במירוץ הקרוב ומי שיתחרה במקומו יהיה הנהג הרזרבי של הקבוצה – פיטיפאלדי הברזילאי, ואם גרוז'אן לא יקח חלק במירוץ שלאחריו ( ערב הסעודית ) אז למעשה הנהג הצרפתי יסיים את קריירת הפורמולה אחת שלו עם התאונה הזו.
    אגב מי שהיה מעורב במכונית המתלקחת של גרוז'אן וגם במכונית ההפוכה של סטרול הוא – דניל קוויאט שעתידו נמצא כרגע די בערפל ועדיין לא הודיעו באלפה טאורי שהוא נשאר עוד שנה.
    לגבי צ'קו – היה קצת עצוב לראות אותו נאלץ לפרוש אחרי שעשה אחלה מסלול והיה כבר במקום ה-3 והריח פודיום ולא באשמתו הוא נאלץ לפרוש אחרי שהמנוע הלך 4 סיבובים לפני הסוף.
    ומזל טוב לאלבון שלא יודע אם שנה הבאה הוא ינהג במכונית 1F אבל הוא זכה בפודיום ראשון והכל תודות ל-צ'קו פרז.

  3. בחריין ממשיכה לספק אירועים יוצאי דופן – לואיס המילטון נמצא חיובי בבדיקת קורונה ויפסיד את שתי המירוצים האחרונים של העונה. יש מצב שנהגים נוספים ימצאו חיוביים כי הוא לא ממש הקפיד על כללי הריחוק בסיום המירוץ ובתכלס שהמצלמות מכובות רוב האנשים שם לא מקפידים על כל הנהלים ב-100%.

    כמובן החלמה מהירה להמילטון, אבל איזה אדיר זה אם בנוסף גם בוטאס (חברו לקבוצה, ושני נהגי רד-בול (שהיו איתו על הפודיום בראשון) גם ימצאו חיוביים ולא יוכלו להשתתף. מה נראה לכם, טוטו יעשה ג'סטה לווטל ויתן לו לנהוג מירוץ אחד במכונית שאותה הוא לא הצליח להביס? ראסל נגד הולקנברג על נצחון/פודיום ראשון? חזרה של פייר גאסלי ו/או קביאט לקבוצה הבכירה או שרד בול יארגנו קרב בין פרז להולקנברג על מושב לעונה הבאה (ו-ווטל כבר עובר לרייסינג מרטין ואלוף F2 שבדרך מיק שומאכר מקבל לידיו סוס צוהל אדום)?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט