לכבוד 'חג ההודייה' מחר: כמה מילים על משפחתי מצד גייל; על 73 מיליון 'המפגרים', ואף מילה על פוליטיקה! / מנחם לס

פלג המים בחווה של קני ליד שרלוט

1.הסבר אישי בקשר ל-73 מיליון 'המפגרים' בארה"ב, שאחד מהם הוא בני החורג קני

כמה גולשים תקפו אותי בחריפות די רבה על שכיניתי את תומכי טראמפ 'מפגרים'. כמובן שהם לא 'מפגרים', למרות שאם תקשיב לכמה משפוטיו, ההגנה שלהם על טראמפ נשמעת כל כך הזיונית שאתה לא יודע כבר מה לחשוב. אין ספק שחלק מה-73 מיליון הם קאונטרי בויס, מין רדניקים די פשוטים, נהגי הארלי דוידסון עם מטפחת מפת ארה"ב על ראשם. הם כנראה בערך 20% ממצביעיו. תסתכלו על המפה הפוליטית ותראו כחול במזרח ומערב ארה"ב ובאמצע הכל אדום. זה ה-MIDDLE AMERICA. זה לא ניו יורק וזה לא קליפורניה. אני מכיר אותם טוב-טוב, ועתה אחרי 10 שנים בגרינוויל, סאות' קרולינה, הייתי קרוב וחבר לכמה וכמה מהם ואני מכיר אותם ואת צורת מחשבתם הכרה ממקור ראשון. רובם חברה על הכיפאק. יעשו הכל עבורך. יארחו אותך כמו משפחה, ויהיו מוכנים לעשות עבורך כמעט כל שתבקש. כמעט כולם ללא יוצא מין הכלל מעריצים את ישראל (אפילו שהידע שלהם על מה שבאמת קורה הוא שטחי למדי, ותלוי בהרבה ממה שהם שומעים בכנסייה). הם אמריקאים גאים עד הסוף. הדגל הוא הדבר הקדוש. USA! USA! אבל אם להכליל, הם די נאיבים, 'פשוטים', וחסרי SOPHISTICATION של עירוני מניו יורק או רעננה. הם הקאונטרי-בויז של הסרטים, וזה בדיוק מה שזה 'מידל אמריקה'.

כמובן שהם לא מפגרים. הם – בממוצע – לא מתוחכמים. רובם מאמינים אמיתיים של היישו שלנו מנצרת, ולרובם ישנו מין יושר תמים הנוטה להאמין באמונות תפלות (טפלות?). הם נוטים להאמין במה שאנשים שהם מעריצים אומרים – כאמת מחלטת.

2. שני בני החורגים ג'יסי וקני, ילדיהם, וילדי ילדיהם (5 נינים). אני מברך את כולם, ובחג ההודייה הזה אני מודה לבורא שנתן לי להיות הסבא-רבא של ילדים בישראל וארה"ב. חג ההודייה הוא חג אמריקאי, ולכן היום אני מדבר על הצד האמריקאי במשפחתי!

אביא לדוגמא את בני החורג קני. הנה הוא עם אשתו דבי. אולי באמת הגיע הזמן לעשות לכם הכרה עם בני משפחתי מצידה של גייל. גייל היתה פרוטסטנטית כשנשאנו. היא החליטה להתגייר שנה אחרי הנישואין ב-1974, אבל כמובן שכל בני משפחתה נוצרים. כולם חילונים גמורים מלבד דבי, אשתו של קני, שהיא קתולית (בת שנייה ל-11 אחים ואחיות), אבל כיצד אפשר להיות קתולי אם אתה לא מאמין שיישו הוא 'בן אלוהים', אלא היה סתם איזה היפי שהסתובב בגבעות הגליל (כפי שלחשה באוזני כשהסתובבנו בנצרת)???

בני החורג קני (בן 61) עם דבי אשתו, בחווה שלהם 30 מייל משרלוט

אז ככה: משך עשר שנים שרלוט – האמינו או לא – שר…לוט!!! – היתה 'העיר הגדולה' שלנו כשגרנו בגרינוויל. המרחק מגרינוויל לשרלוט זה כמו חיפה ת"א, והכל על I-85, עכשיו עם 4 מסלולים. שעה נסיעה. אוקיי, שעה ורבע. מי גר שם בפריפריה? לא אחר מבני החורג קני, בנה של גייל, שני נכדיה מייקל וקריסטין, וילדיהם (5 נינים)

כשנשאתי לגייל ב-1974 קני היה פרחח קטן שגידלתי מגיל 12. הוא בא בעסקת החבילה עם גייל שאימצה את בנותי סיגל ואפרת בנות ה-7 וה-4 אחרי שאמן רינה ז"ל נפטרה. לקני ישנו אח ג'סי, שהיה בן 16, ולפני שידעתי מו-מה הוא כבר עבר לאפסטייט ללימודים באלבני סטייט, שם פגש חבר שחור מקולורדו, ובסיום לימודיו החליט לעבור לקולורדו, שם התחתן, נולד לו בן, התגרש, התחתן שוב, התגרש. לפני 25 שנה הוא ירש בוכטה של כסף מסבו שהלך לעולמו, ומאז הוא משחק, מתאמן, מהמר, שותה (אבל לא משתכר), ולפני שנתיים פגש מי שהיא, והם חיים יחד – באושר – בעיירה חמודה בהרים, 20 מייל מדנבר.

בני החורג ג'סי, בן 64, וחברתו לחיים (כבר 4 שנים) סינדי. ג'סי יודע כיצד לחיות: מאז ירש 600K 'גדולים' מסבו לפני איזה 25- 30 שנה הוא לא עובד. השקיע את כספו בבונדס שמשלם לו 3.25% על כספו, ועם איזה $1,700 לחודש שהוא מקבל מסנדל CROX (ששני בעליה זרקו אותו בזמן משותפות, ונתנו לו איזה חצי אחוז או משהו לפני שהשניים הפכו למולטי-מולטי. הוא ישן עד 10:30-11, מתעורר, הולך להתאמן במכון כושר, ואז או שיוצא לצוד או לשחק סופטבול בקבוצת מבוגרים (הוא גם באולר מעולה ביותר; פעם חשב להפוך למקצועני!) , ובערב הולך לבאר לשתות כמה בירות, אבל אף פעם לא משתכר. הוא וסינדי אוהבים גם לנסוע 15-20 דקות מביתם לשבת על שפת אגם בהרים ליד דנבר לעשן ג'וינט או שניים לפני שחוזרים הביתה. ג'סי, אגב, הוא חובב ספורט עם יידע עצום ממש!
הבן החורג ג'סי בן ה-64. יודע איך לחיות. כבר איזה 25-30 שנה הוא לא עובד. רק ישן, מתאמן, שותה, ומעשן עשב שבקולורדו אתה קונה בסופרמרקט, ואוהד הג'איינטס, הניקס, היאנקיס, והריינג'רס, ואת כל קבוצות דנבר, ואוניברסיטת קולורדו שם פעם למד שנה (מי שילם? אתם בוודאי מנחשים!). בן נאמן המצלצל לגייל כמו שעון פעמיים בשבוע, ובסוף כל שיחה שנינו מדברים עשר דקות על ספורט.

עם קני לא היה לי קל. הוא היה פרחח שכל הזמן ענה לי "עזוב אותי במנוחה. אתה לא אבא שלי", ואני הייתי עונה לו, "אז לך תגור עם הבנזונה" (אביו ג'ו בגד בגייל, גנב לה את כל הכסף, ומיד אחרי הגירושין עבר עם אשתו לממפיס שם נולד להם בן – שהיום הוא גיי – אשתו חלתה בסרטן ונפטרה, והוא חי שם עד היום עם אחת בינונית שפגשנו באחת החתונות של ג'סי. לפי הפגישה האחרונה איתו ביום החתונה של הנכד ג'סי ג'וניור, אמרתי לגייל שאני מרגיש דימנשיה. ג'סי אומר לי היום שזה בטוח כך)

אגב, גם קני וגם ג'סי קוראים לי "מל" או "DAD". איך שבא להם. והם לא עושים תזוזה מבלי להתייעץ איתי קודם.

קני הוא מכונאי על הכיפאק. ממש גאון עם מנועים. מספיק לו לשמוע מנוע עובד והוא יגיד לך בדיוק מה טוב ומה לא טוב במנוע. בקושי סיים תיכון כשבראשו רק מכוניות. כבר מגיל 14 הוא מצא עבודה כעוזר בתחנת דלק בגרדן סיטי שם גרנו, וטוני – בעל התחנה שגם הייתה גראז' – היה אחלה איטלקי שהסבא שלו היה חלק מהמאפייה בברוקלין. הוא חיבב משום מה את קני (קני, ביסודו, הוא אחלה). הוא לימד את קני את כל מה שיש לדעת על מכוניות. לקני הייתה חברה בתיכון, דבי, שאביה היה אחד ממפתחי המזגן במכוניות. מיליונר גדול, קתולי אדוק, אב ל-11 ילדים שדבי הייתה השנייה מהם. ההורים של דבי החליטו לעזוב את גדרן סיטי ולעבור למייסה (עיר דבוקה לממפיס), וקני התחתן עם דבי והם עברו לאפסטייט ניו יורק לכמה שנים כשקני מתמחה בתיקוני טרקטורים וציוד כבד אחר. ואז קני ודבי – עם ילדיהם מייקל וקריסי – עברו אף הם למייסה. קני פתח מוסך שהפך למוצלח מאד.

למרות שקני תמיד היה פרחח והייתי חייב להתנהג איתו ביד קשה, לי היה קשר טוב מאד עם ג'סי וקני. שניהם חולי ספורט והייתי לוקח אותם למשחקים כשיכולתי, ולימדתי אותם לאהוד את הניקס, היאנקיס, הג'איינטס, והריינג'רס. הם אוהדים חולים עד עצם היום הזה. היתה עוד מעלה גדולה מאד-מאד עם ג'סי וקני: הם אהבו מאד את סיגל ואפרת, בנותי. הם היו האחים הגדולים המאושרים של שתי אחיות צעירות, יפות, וחכמות. לגייל ולי היתה דירה גדולה ב'לב הפרק' ברעננה שבילינו בה פעם או פעמיים בשנה, ובאחד הקייצים טסנו כולנו לישראל. גם ג'סי וגם קני – וילדיהם – הפכו לחולי ישראל, עד היום. הנכד שלנו מייקל ייתן חודש מחייו עבור 400 גראם גרעיני עפולה (אני תמיד מביא לו מאמזון…)

נחזור לפיניקס. יום אחד קני, דבי, הבן מייקל, והבת קריסטין, נסעו לאגם מצפון לפיניקס עם שני הג'ט-סקיס (JET-SKI) שלהם. קריסי איבדה שליטה וניכנסה בג'טסקי של קני במהירות מקסימלית. קני נפצע קשה והליקופטר הטיסו במהירות לבית חולים. הוא עבר לפחות עשרה ניתוחים. גבו ניפגע בצורה קשה המקשה עליו את ההליכה עד היום. קני נאלץ למכור את המוסך המצליח שלו, והם הגיעו אלינו לפלורידה להירגע ולחשוב על עתידם. גם דבי וגם קני לא סובלים את החום, ואני הצעתי צפון קרולינה. מצאנו בית בעיירה נחמדה ליד העיר שרלוט, וקני מצא עבודה חלקית ב-AAA. קריסטין (קריסי) ומייקל נישאו, ויש לנו ס"ה 5 נינים מהם. קני לא היה מאושר במייסה. עם כסף הירושה מהסבא, ומכירת ביתם במייסה, דבי וקני החליטו לקנות חווה ליד שרלוט שמצאנו יחד.

זוהי ברוק, הבת של מייקל וניקול, הנכדה של קני ודבי, והנינה של גייל ואני. רקדנית מעולה ביותר. היא ורומי (הנכדה בת ה-12 מהוד השרון, שהיא בת הזקונים של הבת סיגל) חברות-אחיות ממש. היא עומדת ליד הגדר לסוס של הסבא קני, בחווה שהוא קנה. אחיה דומיניק בן ה-18 ביקש ממני לא להכניס את תמונתו

החווה מעסיקה אותו יום ולילה. הוא לא מגדל דבר למכירה, רק לצרכי המשפחה. קריסטי ומייקל עברו בינתיים גם הם ממייסה לגור כחצי שעה (קריסטי) ושעה (מייקל) מהחווה. אנחנו בגרינוויל היינו כשעתיים נסיעה מהחווה, ושעה ועשרים (על השעון!) מהאולם בשרלוט .

קני לא מגדל דבר למכירה, רק לצרכי בית: ירקות, תירס, עצי פרי. הוא קשה הליכה אבל עם הטרקטור הוא מגיע לכל חור, ותמיד יש ג'וב לעשות
לכאן הצבאים באים לשתות מים כמה פעמים ביום

זהו בנו הבכור של קני, מייקל (39), ואשתו ניקול. מייקל הוא מנהל המכירות הראשי של חברת מצברים לציוד כבד, וניקול היא אומנית היודעת הכל (ציור, פיסול, פרחים) ועובדת כיצרנית פרטית מצליחה מאד המוכרת לחנויות ובאינטרנט. הצעתי למייקל כבר מגיל 8 ללכת לפוטבול (ראיתי זאת בסוג גופו) אבל הוא סירב. היה יכול להיות היום ליינבקר מולטי מיליונר.

(מייקל , ניקול, ושני ילדיהם עברו ממייסה, אריזונה, לפרבר של שרלוט שנתיים אחרי שקני קנה את החווה ב-30 מייל משרלוט)

זוהי קריסטין (37), הבת של קני, ובעלה תום- מנהל גדול בחברת החשמל של שרלוט שתפקידו פיתוח מעגלי חשמל חדשים לשכונות חדשות, ולחדש מערכות חשמל שהתיישנו בחדשות. קריסטין היא מורה. הם עברו ממייסה, אריזונה, עם שלושת ילדיהם מפיניקס לבית חדש שבנו בפרבר ליד שרלוט.

קריסטין – הבת של קני ובעלה טים – שיחק כדורגל באונ' אריזונה סטייט!
הנינים – ילדי קריסטין וטימי – רומן בן ה-13 מצטיין בפוטבול ילדים, ומקנזי – הימנית – כשרונית מאד בסופטבול ילדות. קלואי, האמצאית, עדיין בגן
זהו ג'סי ג'וניור, הבן של ג'סי, וכמובן נכד חורג שלי. ביום החתונה עם אמילי, בדנבר, לפני שנתיים
ג'סי ג'וניור, הנכד, RANGER בפארק הלאומי ליד דנבר
לפני שנתיים יצאתי לצייד עם קני. ישנם 30 יום בשנה בה מעודדים את תושבי צפון קרולינה (ושאר מדינות ארה"ב) לצאת לצייד צבאים כי ה-POPULATION שלהם מתחיל להשתלט על שטחי יישובים. הם רעבים ויוצאים מהיערות לחפש אוכל בפחי זבל וכו'. כל אזרח מוגבל לשני צבאים. בצפון ודרום קרולינה עומד עתה להצבעה שינוי חוק לשלושה צבאים, ואף אחד לא יודע כיצד זה יסתיים. אגב, הצבאים לא נורו ליד פלג המים שבחווה של קני, אלא באזור מותר לצייד.

3. האם קני הוא אחד מ'המפגרים'?

הצילום הזה הוא הפעם האחרונה שגייל הצטלמה עם הנינים. אולי בקרנו אותם עוד פעם אחרי הצילום הזה. כבר כמעט שנתיים שהיא לא ראתה אותם. כל מה שגייל רוצה זה לבקר את הנינים. אבל היא לא יכולה. למה? כי קני, ודרכו בתו קריסטין, וילדיה – אף אחד לא חובש מסיכת פנים!


קני הוא בן חורג שלי.

אני אוהב אותו והוא אוהב אותי.

הוא תמיד היה האח הגדול ש'שמר' על הבנות סיגל ואפרת בגרדן סיטי, שאף אחד לא יעז להתעסק איתן לא נכון.

גידלתי אותו מגיל 12, והפכתי אותו לאוהד ניקס על הכיפאק.

אבל הוא הפך למין רדנק בחווה. הוא פעם לקח אותי לפגישה 'סודית' של מין מיליציה, שהיא קבוצת אנשים מאומנים עם נשק, וחפירות מוגנות עם מזגני אוויר, תנורים, שימורי אוכל, ומה לא, למקרה שאויב לא רצוי יתקיף. לך תדע: סינים??? אנשי חלל??? מלחמת אזרחים??? הם מוכנים לכל דבר.

קני אמר לי שהוא לא 'חבר' אלא 'אורח רצוי'.

*קני הוא שפוט טראמפ.

*עד כאן אין לי ולגייל בעייה עם זה.

*הבעיה מתחילה עם קני ודבי שלדעתם כל עניין הקורונה הוא HOAX" והם לא חובשים מסיכות ויהי מה.

אני לא יודע מי השפיע על מי, אבל גם הבת קריסטן, בעלה טים, ושלושת הילדים לא חובשים מסיכות. קני אמר לאמו גייל שאנחנו מוזמנים לבוא כרגיל, אבל הם, הילדים, והנכדים (נינים שלנו) לא לובשים מסיכות בבית ספר, ואף אחד לא מאמין שיש דבר כזה "נגיף קורונה". היום שאלתי אם הוא (OVERWEIGHT, חולה סכרת, לחץ דם גבוה, וכל השלד שלו נישבר ואוחה אחרי ההתנגשות עם בתו על הג'ט-סקי) עומד לקחת את החיסון.

הוא ענה לי:

"MEL, ARE YOU NUTS? VACCINE FOR WHAT?"

טוב. בגלל שהוא מסרב לחבוש מסיכה, לא יחבוש מסיכה, ואותו דבר כל בני משפחתו (מלבד מייקל ומשפחתו – – הם כולם מאמינים בקורונה וניזהרים מאד), לא ראינו אותו ואת המשפחה מאז עברנו לאטלנטה מגרינוויל ובוודאי איזה חצי שנה טובה לפני כן. הוא יודע כמה אמו סובלת, ומחלת הפרקינסון שלה עוד מוסיפה מלח לפצעים כי בגלל המחלה דברים מסוג זה מוגזמים במוחה כפל וכפליים.

אבל קני לא יוותר.

אז כן, אני מכנה אותו מפגר. ואם דקסטר אף הוא ממשיך להאמין – כמו קני – שהכל HOAX ושאין כל מגיפה מסוכנת ומדבקת ביותר שהתפזרה בכל העולם (היום שיא חדש בארה"ב של 2099 מתים מהנגיף, ויש עוד 3 שעות של יום במערב!) אז גם את דקסטר אני מכנה מפגר.

>

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. תודה מנחם
    זה סיפור חיים מעולה, עם התסריטאי הנכון והשחקנים הנכונים אתה מביא פה אוסקר
    נראה שיש לך יותר שנות לימוד מכל הצד של גייל ביחד כולל כל הנינים והנכדים

  2. מרתק, מנחם.
    מידן צודק, צריך דחוף תסריטאי. אבל אני מתקן –
    דרמה ב-HBO, תפור על הסיפור. אני כבר רואה אותך בשורה הראשונה בטקס פרסי האמי…
    .
    לעניין –
    צודק!
    הרי כאשר אני, כמוך (רק במילים אחרות), כותב פעם אחר פעם –
    "הציבור מטומטם לכן הציבור ישלם",
    אני לא מתכוון לכך מילולית (לחלק של "ישלם", בוודאי שכן),
    אבל מה לעשוות,
    איך אפשר אחרת לכנות ציבור שלם שמסרב להתבונן לאמת בעיניים?
    .
    בחודש אוקטובר האחרון היו בארץ 23% יותר נפטרים מאשר באוקטובר בשנה שעברה. 23%!

  3. יופי של משפוחה מנחם, שיהיו בריאים כולם.
    רואים שג'סי ירש את הפנים של ג'ייל. 64 אמרת?
    הבחור נראה כמו רוקר אמיתי.

  4. יפה מאד מנחם
    ישנם תמיד כאלו שהם עומדים בעקשותם
    לא רק בקורונה גם בחיסונים
    בארץ אגב זה מגיע משמאל ואפילו מלס ….יורם לס ….
    על זה אומרין ביידיש נו שוין .
    מפגרים כאלו יש תמיד ובאותה מידה בימין ובשמאל .
    למה ? כי ציבור זה דבר מגוון
    ביהדות אומרים ציבור ר"ת צדיק בינוני ורשע בכל ציבור תמצא הכל
    וזה נכון גם לחכמים ומטומטמים אבל אין כל קשר בין שמאל לאינטליגנציה למרות שהאינטלגינציה הממסדית /אקדמית בוחרת ברובה המוחלט שמאל.

        1. היי יניב עניתי לך במשפט אחד אכתוב אותו כאן ונסיים עניין
          ההבדל בינינו זה היחס לבג"ץ
          בעיניים שלך אתה רואה שופט אוביקטיבי שמפרשן באופן אוביקטיבי את החוק
          נדמה לי שאפילו בג"ץ (לפחות ברק) יסכים שבג"ץ מונע מאג'נדה ומפרשנות ובטח לא אוביקטיבי
          ולכן אני לא מקבל את פסק בג"ץ ורואה בפסקים שלו בנושאים שונים התערבות בוטה בחוקי הכנסת בעוד בג"ץ רואה עצמו כמחנך וחושב כפי ש"האדם הסביר" צריך לחשוב

          רק אומר שבשימוע של השופטת האחרונה טרם הבחירות היא אמרה משפט שמתמצת הכל באתי לשפוט על פי החוק ולא להמציא חוקים לפיו אני אשפוט

          זה כל הסיפור על רגל אחת ברשותך נעצור כאן ונמשיך בפעם אחרת שיהיה לי יותר זמן .

          1. הקינוח שלך בפנטזיה של השמרנים האמריקנים כאילו יש דבר כזה שיפוט על פי החוק בלי פרשנות שלו הוא תמצית השקר שאתה חי בו.

            1. ולמי שרוצה את זה בצורה משעשעת לעיכול והמח שלו פתוח מספיק אבל לא מספיק בשביל ליפול החוצה
              https://youtu.be/BNhj_s8flUk

  5. תודה מנחם, תמיד כיף לקרוא על המשפחה שלך – נראים מקסימים.
    הבעיה שלי היא עם הכללות. אתה רוצה לקרוא לקני מפגר – אין בעיה, אתה מכיר אותו.
    לקרוא ל-73,000,000 מיליון אנשים שאתה לא מכיר 99.99% מהם מפגרים – בעייתי.

      1. ואתה תופש את כל 73 מליון מכחישי קורונה?
        הכל שחור לבן?
        כן, אפשר לראות את זה אחרת וזה מאחד שמציית לחוק בדרך כלל ולובש מסכה.
        ברוך בחר בטראמפ והוא לובש מסכה כדי להגן על עצמו. אני מניח שהוא מתרחק לאלו שלא.

        1. רזי, לפעמים דווקא הכללות עושות שכל. לדעתי מי שחושב שהמגיפה לא קיימת הוא אדם עם בעיה. זה לא עושה אותו מפגר (יש כאן בכל זאת סאבטקסט) או טיפש בהכרח, אבל אדם שמתכחש למציאות הוא או טיפש או סתם אידיוט (אני מניח שזו הכוונה גם של מנחם בהגדרה ׳מפגר׳)

            1. אז לפי מה שאתה אומר,
              כל הערבים הם ….
              כל האשכנזים הם ….
              ככה זה עובד?

  6. תודה מנחם תמיד כשאתה כותב על החיים שלך זה מרתק.
    אפשר כבר להזדכות על המקלט האטומי והמוסקט?
    איפה דקסטר דרך אגב, חטפו אותו חייזרים לאיזור 51?
    30.11 ממש עוד מעט תתכוננו

  7. איזה כיף לראות את המשפחה, אבל הסיפא, שגייל לא ראתה את הנינים כבר שנתיים, זה שובר את הלב. למה בנאדם לא מוכן לבלוע את הצפרדע בשביל האמא והסבתא? אצלנו אנשים שמים כיפה אצל ההורים, מכבים את הטלפון ולא מעשנים כל השבת כדי להיות איתם. ומילא הוא ובתו ונכדיו, אבל גייל גם מבוגרת, וגם יש לה היסטוריה רפואית שגם אם הוא לא ״מאמין״ בקורונה, עדיין, היא בקבוצת סיכון לשפעת!
    אבל זוהי אמריקה, מה לעשות. מצד אחד ״מי שיעיז לפגוע לי בזכות הקדושה לפגוש את המשפחה בת׳נקסגיווינג אני אדפוק לו כדור בראש״ ומצד שני לא מוכנים לשים מסכות פנים כדי לראות את הסבתא. ובלי קשר, כיף לראות ושתדעו רק נחת.
    וחוץ מזה מה זו ההסתלבטות על שארלוט? היום חיים בשארלוט פי שניים אנשים מאשר באטלנטה, והיא העיר בין הגדולות בארה״ב. התחלתי לכתוב משהו על גרינוויל ואז קלטתי שאני מבלבל בינה לבין גרינסבורו מצפון קרולינה, אז כן, גרינוויל היא פריפריה, גרינסבורו ממש לא.

      1. זה לא הפואנטה, ברור שמטרופולין אטלנטה יותר גדול, גם אטלנטה יותר מרכזית באזור ובכלל ויותר שוק ויותר כסף ויותר הכל משארלוט, אין פה וויכוח, הפואנטה היתה לא להקטין את אטלנטה, אלא ששארלוט לא כזו כמו שהדוק עשה ממנה

    1. אתה בוודאי מתבלבל בין גרינוויל בדרום קרולינה (שהיא לא פרבר של שום עיר) וגרינוויל של צפון קרולינה. ואטלנטה גדולה פי 2-3 משרלוט. הבעייה היא שם שפרברים ענקיים כמו באק-הד, סנדי ספרינג (בה אנו גרים), דקאוטור, אלפרטה ועוד ועוד – הן ערים 'עצמאיות' עם עירייה, משטרה ומה לא. אבל הכתובת שלי היא אטלנטה 30328 (סנדי ספרינג גדולה מספיק עם איזה 5-6 ZIP CODES שונים משלה). אבל ברוב הכתובים "אטלנטה" כוללת את כל פרבריה הצמודים (אם כי לבאק-הד למשל יש דאונטאון משלו, שהוא גדול יותר מדאונטאונים של הרבה ערים ידועותI)

      1. תודה דוק, אני לא היכרתי אף משתי הגרינווילס, היה לי בראש את גרינסבורו. וכפי שהסכמתי עם thog, אני רק רציתי להרים קצת לשרלוט שהיא עיר יפה מאוד (או היתה לפני 12 שנה לפחות) ואולי לא שוק או מטרופולין ברמה של אטלנטה, עדיין כעיר היא גדולה מאוד, גם במושגים אמריקניים.

  8. Happy Thanksgiving Mel
    פשוט מרתק.
    המיליציה שקני הכיר לך זה פשוט הזוי!!!
    רק בריאות לכולם, ויאללה שישמיו מסיכות ויבואו לראות את גייל. זה לא מכבד.

  9. לי "עזוב אותי במנוחה. אתה לא אבא שלי", ואני הייתי עונה לו, "אז לך תגור עם הבנזונה", ענק.

    הקורונה שיבשה הרבה אנשים, לא שאני מסכים עם קני, אבל אני יכול להבין מאיפה מגיע הדבר הזה. עצוב ממש.

      1. בן אדם, אם יש לך דימנשיה תפסיק להתעסק עם כל הפרטים באתר.
        תתמקד רק במה שחשוב. אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה, אבל תן לרועי ואחרים לדאוג לכל השאר.
        "במצבך העדין" אתה עדיין השור הכי חזק בחבורה ואף אחד לא עומד בקצב שלך.

        בקיצור, בריאות שלמה.

  10. כיף לקרוא מנחם, תודה.

    חשוב להבין שאנשים טובים ורחבי לב יכולים להיות גם די סתומים, לפחות בעניינים מסויימים. זה לא יפה להגיד, וזה ומאוד לא נעים לשמוע, אבל זה לא הופך את זה ללא נכון. מנחם הגדיר את זה יפה, זה בעיקר נסיון חיים מאוד מוגבל שמתעל בני אדם לראות את העולם בצורה מאוד מוגבלת ומגביל את יכולתם להתייחס לדברים בצורה ביקורתית. ולא, להגיד שמה שאומרים בחדשות זה שטויות זה ממש לא חשיבה ביקורתית.

  11. תמיד נחמד לקרוא על המשפחה שלך, בטח על הצד הרד נקי. זה לא משהו שרואים יותר מדי פה בארצנו הקטנה.
    בריאות לכולכם ושתזכו להינות ולהתגאות בשבט הקטן גדול שהקמתם

  12. Awesome Share.
    You know your fan's always want to hear more about you and your experiences.
    Allthough this is quite personal and about your family, its still interesting and entertaining.
    Poor guys, you made them Knicks fans…that must be the worst thing you ever did to them.
    (;

    Sounds like you got it good mel, if professionally, romantically or family wise and continue to count your blessings.
    You got more than enough of them, thats for sure.

    NC is a great state with great weather and it still feels like the old world…where people are judged by their character and not their digs. Y`all made a good decision leaving florida or ny for NC.

    You need to go in depth when people say "Its a Hoax" cause they usually havent verbalized their entire opinion on the matter. If they were more articulate they could say : "Well, the virus does exist…but its not as bad as the media and government are playing it to be. There is over a %90 recovery rate and nobody is talking about that. This year, almost 7.5 million people have died of cancer this year, 4.3 million from cigarettes, 2.2 million from alcohol. While covid still has around 1.4 million deaths. Statistics are semantics that can be twirled around…it is the media that is directing the mindset of the masses and in that regard they say "Its a Hoax!" because in any mathematical relativity…it is truly blown out of proportion."

    I believe that there is a medial scheme produced by the super rich, led by trump…to empower and expand corporate control over the population. %40 of all small business has closed permanently worldwide. While all top conglomerates and economic entities have doubled their income this past year. It has been the most blatant, abrasive and corrupt transition of power and wealth from the poor, to the rich…modern times have ever known.

    They might like Trump for some reasons, but they can never deny the fact that he is financially corrupt.
    The Rich have gotten significantly richer…while the poor much poorer. You cant blame that on creed, race or religion. Its about leadership and kinship. What really lays down deep inside the hearts of people. Unfortunately, for most…its Money.

    Dont hate on RedNecks….cause when shit hits the Fan you know you can rely on them and they wont judge you.

    You got a beautiful family Mel. Be proud of yourself.

    Now please, can you give us the dirty stories from the 70's with Muhammad Ali, Mike Schmidt and Allen Ginsburg and stuff? Those rated [R] Stories? You wiley rascal you…..
    Pretty Please!!!!!
    <3

    P.S. This website is called world o` meter. It is a close to accurate statistical website with various data
    It gives real perspective, when the media is simply trying to cause more panic and make people consume more.
    https://www.worldometers.info/

        1. Common Doc, dont sell yourself short.
          You are practically a Yank.
          Only guilt and insecurity maybe divide you from your prolific clout…in any language for that matter.

          But to be honest, I wrote it in english for your young great grandkids to read "atleast" one reply that doesnt go through google translate 😉

          Peace!

  13. שתי הערות:
    1) מנחם, יש לך מתת אל. אתה יודע לקחת גם את הנושאים הכי טריוויאליים ויומיומיים ולהפוך אותם לסיפור מרתק. אם כל אחד אחר היה מספר על המשפחה שלי, סביר להניח שרוב הקוראים היו נוטשים או נרדמים בפסקה השניה. היכולת הזו יחד עם הנכונות שלך לחלוק ולחשוף גם אם אתה נוטה לשלח רסן פה ושם, הופכת את הכתיבה שלך למה שהיא ואת האתר שלך למה שהוא. זו עוד הזדמנות להגיד לך תודה מכל הלב על שניהם.
    .
    2) לגבי קני, מה שבולט לי במיוחד הוא החוסר בהשכלה פורמלית. לא למד בקולג' ואם הבנתי נכון גם ויתר על סוף התיכון. יש אופנה כזאת שמקטינה מהחשיבות של הלימודים הפחות מעשיים. "בשביל מה ללמוד הסטוריה אם הכל נמצא באינטרנט" או "אני לא מכיר מישהו שלמד ספרות ועשה בזה שימוש לאחר מכן" הם סתם דוגמא מקרית לטענות שאפשר לשמוע גם אם לא מחפשים. אז הנה – לדעתי, לימוד אקדמי מספק לך כלים הרבה מעבר לתוכן הנלמד. הוא נותן לך הזדמנות לפתח ולשכלל חשיבה ביקורתית ולדעת לאמוד אמירות וטענות בצורה יותר מושכלת. לא התרשמתי שקני – או דומיו – טיפש במיוחד אבל חוסר ההיחשפות שלו לחשיבה דידקטית ומסודרת, פוגם ביכולת שלו להתיחס לדברים בצורה ביקורתית. לא בדקתי אבל מאוד אתפלא אם אין מתאם סטטיסטי לא רע בכלל בין מכחישי חיסונים או סתם דוגלי תיאוריות קונספירציה, לבין חוסר בהשכלה, גם אם יש לא מעט פרופסורים ואנשים מלומדים שמאמינים בדברים כאלה.
    .

    1. בנוגע ל2, אני בספק כמה לימודים שאינם ריאלים, משפרים יכולות של ניתוח חשיבה ודברים שתיארת.
      אני נגעתי ממש טיפה בקורסים כאלה, והם היו בדיחה עצובה, לא שלא היו מעניינים, אבל ברמת החומר, הפסיביות של הלומד, ופיתוח זה סביל מאוד.
      בסוף היכולת שדנים בה בפוליטיקה, זו היכולת להבחין בין אמיתות, בחיאת ראבק אדם שלמד "ברלין בתיאטרון בימי הנאצים" מה הוא טוב ממוסכניק, ההפך הוא הנכוו, סט החדות, ההבנה, היצירתיות שמוסכניק צריך להראות גבוהות משמעותית מאדם כזה.
      גם בא ניקח סוכן נדלן, היכולת האישיות, פנים אל פנים, הבנה של הלך הרוח של ההמון, וגם ניצול הזדמנויות משמעותית יותר מפותחות מאדם שלמד" גיאוגרפיה של הרי געש רדומים במאדים"
      בפוליטיקה, וגם בנושאים כלכלים שחלק מהם זה הבנה של אנשים? לדעתי לסוכן נדלן יש יתרון משמעותי.

      גם אם ניקח מקצועות ריאלים, שחלק ניכר מהם מצריכים הוכחות וטענות לוגיות, נו באמת, אז אדם יודע להוכיח שקילות של מ"ט(לא כזה קל) או ללכסן מטריצה(יותר קל), איך זה עושה אותו חכם יותר ממוכר השוק בנוגע למה צריך לעשות עם הפלסטינים? הוא ילכסן אותם וימצא להם ע"ע?

      אין באמת קשר בין "אקדמיה" להבנה של החיים היומיומיים(ועדיין, אם ארצה לבנות אתר אלך למתכנת, ואם ארצה לתקן רכב אלך למוסכניק),
      בנוגע לחיסונים זה בעיקר בנוגע לאמונה של האדם בשררה, אדם שלמד באקדמיה, יותר כנוע לשררה האקדמאית לעומת אדם שלא מודע להם.
      האם רוב התומכים בחיסונים יודעים איך הם עובדים?
      אני למשל התחסנתי לפני הלימודים, ולא ידעתי בכלל איך הם עובדים, ואני עכשיו בלימודים וגם אין לי שמץ איך הם עובדים.
      אין באמת הבדל בידע שלי לידע של מתנגד חיסונים, ההבדל הוא באמונה בשררה. וזה אההם פחות עניין של חכמה.

      1. התארים שלי ריאלים יחסית (כלכלה) אבל יש הרבה ערך בללמוד היסטוריה/פילוסופיה/אמנות. זה לא שינון פרטים, זה ניתוח והבנה של הרבה דברים ביחסים בין אנושיים לגבי ההיסטוריה האנושית. גם ברמת הצורך בידע כללי – מאוד קשה לבנות טיעון שנוגע להוויה האנושית בלי לדעת עליה משהו. גם אם הכל זה משהו שאפשר לחפש בגוגל (וזה לא) צריך ידע מעבר לבסיסי ולהבין את החשיבה .

        1. איני חס ושלום לא מתנגד להוספת ידע, יש המון דברים יפים בהיסטוריה,פילוסופיה, אומנות. אני גם משתדל בזמני הפנוי(המועט) ללמוד דברים שהם מחוץ לסקופ שלי.
          אני גם לא טענתי שלכולם אותה רמת ידע בכל נושא(דווקא הדגשתי שלא כך הדבר),
          הנקודה שלי היא , שיש ניסיון להשליך בין רמת ידע בתחומים מסויימים לתחומים שונים .
          האם אדם שיודע היסטוריה יודע לנתח יותר טוב את המציאות העכשוויות? שאלה מסקרנת, אני ממש לא בטוח.
          אני יכול להגיד שראיתי את זה מהצד הדתי, לדעתי לא תמיד רבנים (שלדעתי מדובר בדמויות שהכי עוסקות בחכמה ברמה האנושית) מנתחים טוב את המציאות.

          כמו שאני בספק שכלכלנים יודעים לחזות את השוק בצורה טובה יותר .
          (https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000251052 סתם ניסוי משעשע, שבעיקר נותן חומר למחשבה)

          קיצר, קצת ענווה לא תזיק…

          1. ידע במדעי הרוח עוזר לנתח מגממות חברתיות שונות. זה לא תמיד נותן תמונה מלאה אבל זה בערך כמו שידע היסטורי בכדורסל עוזר להבין את המשחק כפי שהוא התפתח כיום. רק תחשוב על דברים קצת יותר גדולים ומסובכים.
            *
            לא כל הכלכלנים עוסקים בחיזוי השוק. יותר מזה – לא כל העוסקים בחיזוי השוק הם בוגרי כלכלה. יש השקות בידע הנדרש אבל זה ממש לא אותו הדבר. הכתבות האלו קצת פופוליסטיות כי מנהל השקעות נדרש לא רק לחיזוי השוק (הרוב מבינים שזו יכולת מוטלת בספק) אלא להבנה של פיזור סיכונים בין קטגוריות נכסים שונות ומיסוי, למשל.
            קצת ענווה באמת לא תזיק לך.

      2. אני לא מסכים אתך בכל כך הרבה רמות שמצדיקות פתיחת דיונים בסגנון עדות האהרון שדה. על חלק מהדברים אני סתם חולק מכל וכל, החלק השני הואהתיחסות שלך לדברים שלא אמרתי, אבל זה בסדר גמור, מותר לא להסכים.
        אסתפק בלציין את שני הדברים שצורמים לי יותר מכל:
        1) אני לא מסכים שמי שלמד באקדמיה יותר כנוע לשררה האקדמית (מה זה בכלל שררה אקדמית), אם כבר הייתי אומר שההיפך הגמור הוא הנכון. מה שכן, מי שלמד באקדמיה נוטה יותר לסמוך על מדענים, אני מנחש שיש לזה קשר להיכרות עם השיטה המדעית להגעה למסקנות יותר מאשר ל"כניעות" כזאת או אחרת.
        2) לא טענתי שמי שיודע להוציא יעקוביאן, יודע טוב יותר מה טוב מול הפלסטינאים מאשר מי שלא ולמיטב ידיעתי גם אין מי שכן טוען ככה.
        .
        התוארים שלי אגב, כולם הנדסה ומדעים מדויקים ככה שלא מפוזיציה אני מדבר פה.
        .
        בסוף בכל זאת יצא לי פמפלט קטן ועם ציבור הקוראים הסליחה

      3. "אני נגעתי ממש טיפה בקורסים כאלה, והם היו בדיחה עצובה, לא שלא היו מעניינים, אבל ברמת החומר, הפסיביות של הלומד, ופיתוח זה סביל מאוד."

        כנראה שעשית את זה אצל מורים גרועים במיוחד. אני די לא מתחבר לפילוסופיה לדוגמא, אבל לקחתי קורס בחירה אצל אחת המרצות המובילות בארץ בתחום וזו היתה חוויה שאני לא אשכח.

    2. תומר, אני מסכים אתך ב-100%, אם כי ישנם בודדים (קובי, לברון) שלא היו זקוקים להשכלה אקדמאית פורמלית. הם השלימו מה שהיו צריכים לעצמם. קני התחיל עם זלזול בלימודים כבר כשהגיע לביתי בגיל 12. גייל אמרה לי שזה לאו דווקא התגובה שלו לגרושין.. הוא תמיד היה כזה. ג'סי, מנגד, תמיד 'אהב בי"ס'. לא משנה כמה מחשיבים את ההשכלה הפורמלית לביזבוז, ב-LONG RUN היא לא ביזבוז כלל וכלל.

  14. נהדר, ואין שום בעיה שתקרא לאנשים שחושבים אחרת ממך פוליטית איך שבא לך.
    .
    היה נדמה לי שאתה לא אוהב שקוראים לך מל או שאני לא זוכר נכון ?

  15. דוק סבא מנחם איזה כיף כל פעם מחדש לשמוע סיפורים על הצד שאני עוד לא מכיר.
    מקווה שבאחד מן הביקורים הבאים נוכל ללכת ולבקר אותם, ובעיקר לצאת לסיבוב בפארקים של דנבר עם ג'וניור ואולי גם לצפות באיזה ביסט בלקני כשרוני

כתיבת תגובה

סגירת תפריט