לא, זה לא הולך להיות עוד פוסט שמסביר למה ביידן טוב מטראמפ או למה דונלד מוצלח יותר מג'ו.
הפוסט הזה הוא עלינו, ועוסק בעצם בשאלה המאוד פשוטה (אך מעניינת): "למה לעזאזל זה כל כך איכפת לנו?!?" ואני לא מתכוון ל"איכפת" במובן של התעניינות כללית והבעת דעה פה ושם, אלא התעסקות ממש אובססיבית בשאלה שלרובנו אפילו אין זכות להחליט בה.
אז יש כמובן את הסיבות ה"רגילות", שכולנו אנשי העולם הגדול, וארה"ב היא בכל זאת – המעצמה הגדולה בעולם פלוס ידידתה הטובה ביותר של ישראל. אבל לטעמי, יש משהו נוסף, אולי גדול יותר. והוא נובע מיצר התחרות והניצחון.
כולנו באתר הזה כי אנחנו אוהבים מאוד ספורט אמריקאי, ובעיקר כדורסל. ומה יותר אמריקני מפשוט להסתכל על השורה התחתונה ולבדוק מי ניצח? אתמול בערב היה בארץ משחק העונה בספורט הכי פופולרי בעולם. כלומר – שתי הקבוצות אולי הכי טובות בארץ, ראש בראש. מה השאלה הכי מעניינת? נכון – מי ניצח. אבל רגע, יכול להיות שאף אחד לא ניצח? יכול להיות שנישאר בלי תשובה מוחלטת לשאלה הכי מעניינת? כמו שנהוג לומר – באמריקה זה לא יכול לקרות. וזה נכון. כל האתוס האמריקאי מושתת על הכרעה וניצחון, ואנחנו, כצרכנים מושבעים (או יותר נכון, מכורים…) גם תמיד נרצה לדעת מי גבר על מי, מי מוצלח ממי, מי עליון על מי. זוהי אבן היסוד בספורט, וגם מה שקוסם בו. ובאמריקה – זה לא רק בספורט, אלא בהכל (פאראפרזה על דבריו של אמריקאי יהודי טוב – בעיקר בכדורסל…). הבחירות – בניגוד לישראל – הן מעין "משחק גמר" של ראש-בראש, כדי לגלות מי המפסיד ומי המנצח. אין 30 מפלגות שמתוכן בוחרים ומייצרים קואליציה. אין תיקו במשחק העונה, בדמותה של ממשלת אחדות. אין אמצע. זה הכל, או כלום.
והשיטה הזו של "הכל או כלום", חוץ מהיותה כה דטרמיניסטית, היא קלה לעיכול ולאימוץ. הרי משחקי פיינל פור של המפסיד יוצא תמיד יהיו מותחים יותר מסדרות, שיהיו מותחות יותר מליגה ארוכה. זה סוד הקסם. ואנחנו, שכל כך מכורים לקונספט הזה של הכרעה, ושכל כך תקועים פה כבר שלוש פעמים עם תיקו רב שערים ובלי מנצח ברור, פשוט מתמכרים ומאמצים את הקבוצה "שלנו" מעבר לים, ומעודדים אותה בלי הפסק. גם אנחנו, כמו אחרים, נדבקנו במנטליות הזו של "הכל או כלום", של "האם לנו אתה אם לצרינו?", של 100% טראמפ או 100% ביידן.
כל אחד מאיתנו החליט בעצם "לעודד קבוצה" וללכת איתה עד הסוף המר. הרי אנחנו לא חדשים בעסק הזה – ברור לנו שקשה מאוד להחליף קבוצה אהודה, וברור לנו שהאמוציות העולות כאשר קבוצה זו מתמודדת "לחיים ולמוות" הן גבוהות מאוד.
אז אולי חשוב שנזכור שלא מדובר פה במשחק גמר דטרמיניסטי. עדיין – נשיא/ראש ממשלה שאני לא אוהב יכול לעשות מהלכים שאני מסכים איתם, ונשיא אהוב עדיין יכול להעביר החלטות שמנוגדות לאינטרסים שלי. בניגוד לספורט – אנחנו צריכים לזכור שהפוליטיקה היא הרבה יותר "ישראלית" מ"אמריקאית", במובן שאין לחלוטין שחור ולבן, אפס או אחד. אפילו באמריקה, אבל בטח בישראל, אנחנו צריכים להבין שגם תיקו זו תוצאה לגיטימית, וזה שיש לנו עכשיו "אלוף אולימפי" ל-4 שנים (בדמות נשיא/רה"מ), אין זה אומר שאם זה לא האלוף שאתה עודדת אותו, הוא לא יפעל לעיתים גם לטובתך.
dror
3 נוב 2020 12:42:18תודה ינון. אני ממש לא מסכים עם המאמר שלך. נכון, נקודתית שני הנשיאים יכולים לעשות דברים טובים לכולם…אבל זו אינה השאלה המרכזית בבחירות האלו. השאלה המרכזית בעיניי היא לאן אמריקה (וישראל, זה בול אותו דבר) הולכת? האם תישאר דמוקרטיה או שתהפוך לאוטוקרטיה/ דיקטטורה. הכיוון של ביבי טראמפ ברור לחלוטין. ריסוק הפרדת הרשויות, ריכוז כל הכוח בידי אדם אחד, הפיכת כל רעיון אחר לבגידה בנשיא/רוהמ המהולל…ריסוק איזונים ובלמים. שחיתות בסדר גודל בלתי נתפש. אני לא מכיר אף דיקטטורה משגשגת שבה האזרחים מרוצים…אין ולא יכול להיות פה תיקו. ברגע שאי אפשר להפגין, שבתי המשפט נשלטים עי השלטון וכשהשליט עצמו בוחש בכל…אנחנו האזרחים מפסידים. כולנו. זכינו לחיות בדמוקרטיה אם נזלזל בה סופנו יהיה מר ואכזר. זה לא כדורסל שבו אני יכול להגיד שלמרות שאני לא מת על לברון הוא שחקן טוב+ ולמרות שמירי הפסידה נהנתי מאד לראות כמה הם אובראצ'יברים וכמה הם נתנו פייט. ההשוואה לכדורסל לא במקומה בעיניי. טראמפ וביבי רוצים לעשות פוטש וחובה להילחם נגדם כי אין להם הזכות.
etayle
3 נוב 2020 12:57:05אני כמובן לא מסכים עם התוכן שנכתב פה.
אבל דרור אל תיפול רוחך בכל מקרה, הטוב ינצח, אל תזלזל בכח של האדם להיטיב. גם אם לפעמים הוא מפשל.
תשאל את עצמך, הסביבה שאתה נמצא בה, האם האנשים שם מושחתים מוסרית, ורעים? (אולי טועים ושוגים, אבל האם הם רעים)
עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.
https://www.youtube.com/watch?v=BW-Td3bKW3Q
dror
3 נוב 2020 13:40:25תודה רבה איתי. אני מעריך את האופטימיות שלך. הבעיה אינה רוע…יותר אדישות/עצלנות/הכחשה/הדחקה. אני באמת חושב שאנחנו במצב קריטי שבא אחרי שנים ארוכות של הסתה ריסוק ופירוק מטעם השלטון שלנו. ביבי קוצר עכשיו את הפירות של עבודתו הקשה. עצוב לי שאתה לא רואה ששלטון החוק בסכנה ממשית. אתמול עניתי לך בפוסט של מנחם גם. דמוקרטיה זה דבר שצריך להגן עליו בפועל. היא דורשת מעורבות של האזרחים. זה קשה. אני לא מצליח להבין את תומכי ביבי. נסה לדמיין מה היה קורה פה אם ראש ממשלה מהשמאל היה נאשם בפלילים ומסית נגד ימנים. וממשיך לכהן למרות שלא חתם על הסכם ניגוד עניינים ומורח את בגץ חצי שנה בעניין. אני יודע שיש המון אנשים טובים בארץ וממשיך להאמין שנצא מזה ולא נהפוך לדיקטטורה. אבל מה שאני רואה ברור מול העיניים שלי הוא מדאיג ומבהיל ולא ייאמן שהגענו למצב הזה. ביבי הוא רק הסימפטום. אנחנו חברה חולה ומפולגת. בורה ואלימה וגזענית. בכל מקרה תענוג לשוחח אתך למרות חוסר ההסכמה בינינו.
etayle
3 נוב 2020 14:00:51בוודאי שאני רואה את הבעיה,
לדעתי הפתרון (כמו כל דבר) זה לצאת ולהשפיע, ללכת ולהסביר.
כן, גם להפגין (למרות שאיני תומך בהפגנות, הפגנה כרעיון של לצאת ולשנות את המציאות הוא דבר מבורך).
נח למואשם בפלילים ליצור שיח קוטבי, ונח גם לצד השני להיכנס לקיצוניות הזאתי.
באופן פרדוקסלי מי שמחזק את ביבי זה מתנגדיו. ביבי מבחינה אידיאולוגית איבד את זה , הוא אינו ימין,
לא מקיים הרבה מהבטחותיו, ולכן נח לו ליצור מצג של הוא נגד הממסד\שמאל\ישראל הראשונה.
אם היה שיח ראוי, המצב היה הרבה יותר טוב. כמו מה שאני אומר תמיד,"מה היה קורה פה אם ראש ממשלה מהשמאל היה נאשם בפלילים ומסית נגד ימנים." לשאול האם זה הגיוני שראש ממשלת ישראל דורש מתנות מאנשי הון, ואובססי כלפי סיקור אוהד, עד כדי הצעות מפוקפקות לבעלי בזק, לא בעניין הפלילי, זה חמור מאוד בצד המוסרי.
נ.ב
לצערי תמכתי בנאשם בפלילים כי הוא הכי קרוב לאידיאולוגיה שלי, בדיעבד אולי הייתי מצביע בנט.
צריך לזכור שאין אלטרנטיבה ימנית בישראל לביבי- בנט(בעיניי ההבדלים ביניהם לא גדולים).
בע"ה נזכה לימים טובים יותר.
thog
3 נוב 2020 17:09:55במה נתניהו יותר ימין מגנץ?
etayle
3 נוב 2020 17:37:08ROLF
בא נתחיל שלביבי אין ניסנקורן במפלגה.
thog
3 נוב 2020 17:44:40בוא נתחיל בזה שהליכוד שבוי באינטרסים של הרבה יותר ועדים משהנוכחות של ניסנקורן משפיע על כחול לבן.
שנית השאלה הייתה גנץ מול נתניהו, אז בעצם התעלמת באלגנטיות.
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 18:05:03איתי אתה מדגים בדיוק את הבעיה שהיתה לימין עד שהגיע ביבי.
ימין מתנצל, מצטער, מקטין את עצמו מול התשקורת והממסד.
בגין ספג דברים דומים ובסוף לא יכל עוד. אצל ביבי זה לא המקרה והוא עומד חזק מולם ולא מתקפל. אם זה מה שיוצר שיח קוטבי אז so be it.
.
ביבי ימין לגמרי.
בניגוד לבנט שיושב מהצד ומבלבל את במוח, לביבי יש אחריות כלפי האזרחים ולכן לא תמיד כל מה שקורה הוא 100 אחוז מסתדר לימין.
עובדתית בנו פה בשנים האחרונות כמו שלא בנו לפני, תשאל את שלום עכשיו שמלינים על זה.
Yinon Yavor
3 נוב 2020 14:47:29דרור,
אידיאולוגית אני במחנה שלך, ומסכים עם הרבה ממה שאמרת.
עם זאת, מדובר בבחירות במקום אחר. זה לא המנהיג שלנו שעומד לבחירה, ולכן ההזדהות הרגשית של כולנו נראית על פניה קצת מוגזמת. בפריזמה הצרה של אזרח ישראלי, יש לטראמפ גם יתרונות אל מול החסרונות הרבים.
אישית, אני בעיקר הייתי מרגיש בושה ומבוכה אם זה היה המנהיג שלי, וזו לדעתי הסיבה לאמוציונליות שיש לנו כלפי טראמפ. רגש, בעיקר רגש שלילי (במקרה הזה), הרבה יותר חזק משכל. זו גם הסיבה לעוצמת ההתנגדות לנתניהו (גם שלי) – זה נובע מתוך רגש ותחושה של בושה וביזיון, והרבה פחות מניתוח קר של פלוסים ומינוסים. הרי אם נודה על האמת – רוב העם פה ימני, ואילולי ביבי היה לליכוד רוב נוח מאוד יחד עם ליברמן שפסל אותו אישית, ועוד כמה בכחול לבן שהינם בעלי השקפה ימנית מובהקת. למעשה, בראייה קרה, ביבי בראש הליכוד רק תורם לגוש המרכז-שמאל, ועם זאת – הוא מקבל את ההתנגדות הציבורית העזה ביותר שאני זוכר כאן כלפי מנהיג ימין.
dror
3 נוב 2020 15:30:56לדעתי הפלוסים שיש בטלים בשישים מול פירוק הדמוקרטיה ששני הנוכלים האלה עושים. זה מסוכן על אמת ואין פה הגזמה בתגובה. להיפך, יש פה אדישות לא מובנת של אנשים ישנים שחייבים להתעורר. לגבי זה שביבי טוב לשמאל…יש בזה מן האמת אבל גם בנט או ימני אחר לא היה עושה יותר למען מדיניות ימנית כי היא אינה אפשרית. ראה מקרה ליברמן כשר בטחון ועוד…קשקושים על סיפוח וכיוב'. מה לעשות, הפלסטינים לא יוותרו על דרישותיהם כי בנט יחייך אליהם.
אהרון שדה
4 נוב 2020 00:00:13מצחיק שמי שמדבר נגד דמוקרטיה הוא לרוב המוחלט במיעוט .
thog
4 נוב 2020 00:35:52אתה מבין שגם אם יש במדינה כלשהי רוב של 75% שרוצה לחיות תחת דיקטטורה, מינוי דיקטטור וקיום הרצון שלו לא נותן לך דמוקרטיה?
מכאן שמיעוט שמתנגד למהלך זה הוא אכן הצד הדמוקרטי בסיפור.
אהרון שדה
4 נוב 2020 09:20:48עד כה הדיקטטורה היחידה היא של השמאל הקיצוני שמנסה לשנות חוקים ולנסות פרשנות של חוקים
דמוקרטיה היא רצון הרוב וגם זכויות הרוב לא פחות מזכויות המיעוט
thog
4 נוב 2020 09:33:55לא טיעון, לא רלוונטי
תשמור את ההזיות שלך לפסיכיאטר
dror
3 נוב 2020 12:43:51*למרות שמיאמי…
Avri
3 נוב 2020 12:44:09קצת נכון, כי באמת יש פה המון מחנאות ודעות שמתווכחות על אוטומט בעד/נגד הקבוצה שלהם. מצד שני, יש כאן בחירות שישפיעו השפעה לא פחות מאדירה על העולם ובאופן מאוד ישיר גם על חיינו, כך שהעניין די מובן. לדוגמא, האימפקט על שינוי האקלים שהבחירות יביאו הוא עצום וישפיע על חיים של מליונים (עם לא מליארדים). ישנה גם השפעה מאוד חזקה על הליכים גלובליים שמשפיעים על כולנו באופן ישיר, כמו מדיניות מסחר בינלאומי (ראה לדוגמא מה שטראמפ מעולל לארגון הסחר העולמי). יש גם הליכים גאו-פוליטיים כמו עליית משטרים פופוליסטים שקוראת בכל העולם והרוח הגבית מארה'ב בהחלט משפיעה, או דברים אחרים שלא מעניינים ישראלים (וצריכים לעניין ישראלים) כמו היחס לנאטו, או לארגון הבריאות העולמי. אחרים בישראל (מתנחלים לדוגמא) יגידו לך שיש לבחירות האלו השפעה אדירה על עתידם המוחשי (לדוגמא, איפה הם יוכלו לגור ולעבוד). קיצר, רידדת את זה למחנאות ואתה לא לגמרי טועה אבל, לדעתי, גם לא לגמרי צודק.
etayle
3 נוב 2020 12:50:18תודה רבה ינון. העלת נקודה מעניינית לגבי הסוגיה.
אני רוצה להעלות 2 נקודות בנושא:
1. אני חושב שעוד סיבה, שהבחירות בארה"ב מזכירות במידה כלשהי את הבחירות בארץ,
מנהיג דומיננטי ושנוי במחלוקקת, ומחנה ששם פלקט מולו.
לכן זה מעלה הרבה אמוציות באתר, ואפשר לראות קשר מעניין בין תומכי טראמפ- ביבי, וביידן- גנץ.
2. לפי זכרוני ברקוביץ' פעם אמר שאין שחקן ספסל שלא מייחל שהקבוצה שלו תפסיד, אני חושב שהתפיסה הזאת אסון
בגישה המדינית. ראוי לתת לצד המנצח קרדיט מסויים מהצד המפסיד. ולא לנסות להכשיל כל דבר, ולהיות לוזר.
אותו דבר רלוונטי גם לארצנו, שלפעמים נראה שיש גישה שלילית בצורה קיצונית מגורמים מסויימים.
ארז
3 נוב 2020 12:57:44הבעיה של ברקוביץ׳ תמיד היתה הפה שלו. אבל הוא צדק, מה רוצה שחקן ספסל? לעלות בדקה ה85 ב5:0 כדי שהקשר שהוא מחליף יקבל מחיאות כפיים ולרוץ קצת על המגרש או להכנס בדקה ה65 ב1:2 ולחולל מהפך? זה לא שהוא מאחל לקבוצה שתפסיד, אבל אם הכל דבש הוא לא יראה מגרש (חרוז). רק שלא אומרים את זה ובטח לא ככה.
איך זה מתקשר לבחירות ארה״ב או בכלל אין לי מושג.
אור
3 נוב 2020 13:03:51יותר מזה, הוא רוצה שיראו שהקבוצה מפסידה *בלעדיו* גם בלי לחולל מהפך..
ארז
3 נוב 2020 13:26:44גם נכון, הרי השחקן הכי טוב במשחק הוא זה שעל הספסל 🙂
etayle
3 נוב 2020 13:26:12התכוונתי שנניח טראמפ ינצח, והדמוקרטים ישארו על "הספסל" , אז שלא ינסו בכוונה לגרום לרפובליקנים להיכשל,
רק כדי שמצב ארה"ב יורע, וזה יגדיל את הסיכוי שהם יבחרו עקב הכשלון.
צריך לשמור על דיון עקרוני, ואידיאולוגי.
ארז
3 נוב 2020 13:39:56זה עבר זמנו כבר. מי שמכיר פוליטיקה אמריקנית יודע שעד ככה שנות התשעים זה מה שהיה מקובל, היה איזו הגינות ג׳נטלמנית ובכלל הרעיון של זהות מפלגתית לא בהכרח היה אחד לאחד, כי הרי כל הבחירות בארה״ב אישיות, כך שהיו מצביעים לא לפי זהות מפלגתית אלא לפי המועמד הטוב יותר. אלא שהתוצאה היתה שליטה די ארוכה של הדמוקרטים בקונגרס, עד שניוט גינגריץ׳ החליט לדפוק את המערכת וליצור קיטוב בשיח ולחדד את הזהות המפלגתית ככה שאם אתה מצביע לקונגרס, לנשיא, למושל, לסנאט בסטייט, הכל חייב להיות לפי המפלגה אחרת אוי ואבוי והלכה המדינה. אם נוסיף לזה את ההקצנה בשיח, הפופוליזם הגואה ועוד ועוד, והגענו למצב שבו אחרי שאובמה נבחר נוצרה תנועה מאוד נרחבת של הקצנה ״שמרנית״ בימין האמריקני, שהובילה מצד אחד לעליה של הטי פארטי ומצד שני לנסיון לפרק את מוסד הנשיאות מהתפיסה שלו כמשהו לא פרטיזני ומכאן שאם אני רפובליקני אז אובמה לא הנשיא שלי, והוא לא לגיטימי ויש להפילו בכל דרך. נוסיף לזה את הצורך הגובר ונמשך של הממשלה להשען על צווים ביצועיים בגלל הdeadlock בקונגרס ונוצרה ממש תנועה של דה-לגיטימציה של הנשיא ושל המפלגה הנגדית.
ואז נבחר טראמפ, והדמוקרטים הראו שבלעשות דה לגיטימציה הם לא נופלים מהצד השני, והתוצאה בהתאם.
זה לא בא מרצון להכשיל את המדינה, מן הסתם חבר קונגרס דמוקרטי חושב שהוא מציל את המדינה ומונע מהרפובליקנים להרוס אותה. אבל מאחר וחוקי המשחק נזרקו מהחלון, הכל הולך והמטרה מקדשת את האמצעים. זה נכון גם אם ביידן ייבחר, הרפובליקנים לא יהססו לעשות לו את אותו דבר שהדמוקרטים עשו, כולל impeachment, העלבות, דה לגיטימציה וכן הלאה.
etayle
3 נוב 2020 17:38:18תודה רבה על התגובה היפה.
על אלה אני בוכיה…
ארז
3 נוב 2020 12:54:00אני חושב שהעיקר הוא הזיהוי של מחנה אחד עם טראמפ ומחנה שני עם ביידן שהפך את הבחירות האלה לכאלה מרתקות מבחינת הקהל הישראלי. יש עוד כמה וכמה סיבות, כמובן שתמיד היה עניין בנושא כי עדיין יש לזה השלכה שולית על חיינו. החדירה/השתלטות המאד גבוהה של תרבות אמריקנית על השוק הישראלי הדי חסר תרבות וספוג, בנוסף לעובדה שכל האינטרנט נוצר ומונע מארה״ב ככה שכל מי שבאינטרנט בהכרח נחשף לאובר אמריקניזציה. רוב אם לא כל אנשי התקשורת בישראל שאחראים על מה שמשדרים ומדברים עליו מושפעים שלא לומר ״חיים״ בארה״ב וצורכים את המדיה שלהם ולכן מבחינתם זה ה-אירוע החדשותי של העולם והם מדווחים עליו בהתאם. ישנם גם נושאים גלובליים כמו קורונה ואקלים ומלחמות וכן הלאה שלמי שיש דיעה בנושא יש גם אינטרס שמנהיג ״בצד שלו״ ייבחר. כל אלה טרנדים ותופעות שהולכים ומתגברים כבר עשורים, אלא שכפי שציינתי מראש, גימיק חדש הוא אותו זיהוי של צד אחד עם מחנה הימין/נתניהו ושל השני עם מחנה ה״לא נתניהו״, מסיבות שונות, שלרובן אין קשר למציאות היום יומית בישראל ו/או בארה״ב.
ארז
3 נוב 2020 13:45:41וצריך כמובן לזכור שאחד היומונים הנפוצים מקדם אג׳נדה פרו טראמפית בוטה מה שגורם לכל היומונים האחרים להתייצב בצד השני.
thog
3 נוב 2020 17:17:19ההשלכות שלי מי נבחר כנשיא אמריקני הן ממש לא שוליות עבור החיים במדינת ישראל
עגל
3 נוב 2020 13:39:44תודה ינון. אני חושב שטראמפ הוא ח*א של בן אדם, דרעק אגוצנטרי אמיתי. דומה לביבי אבל פחות חכם, וגם משענת הקנה הרצוץ להישען עליה. עם זאת, ישנם כמה דברים טובים שהוא שהוא עשה (בגלל אגוצנטריות, אבל זה יצא טוב) כמו הסכמי הנשק עם האמירויות ותימן והלחץ על האירנים.
לטובת העולם עדיף שיעוף כמה שיותר מהר אבל צריך לזכור שלא הכל שחור.
בהקשר הישראלי ברור שימנונים אוהבים אותו כי זה מצדיק להם את האהדה לביבי. ואותו דבר למצביעי 0מאל.
.
אבל מה שמדאיג אותי הוא שהמדיניות הישראלית מאז ומעולם לא ניסתה לקרב אלינו את הדמוקרטים או הרפובליקנים. תמיד השארנו את ישראל מעל כל מחלוקת. בתמיכתנו האוטומטית והלא מסויגת בטראמפ וברפובליקנים אנחנו מרחיקים מעלינו את הדמוקרטים וזה יכול להתברר כאסון. אני מדבר על המימסד הישראלי. אנחנו (בעיקר יהודי ארה"ב) צריכים לשמור אותם קרוב ללב.
מי דוחף לזה? ביבי.
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 17:48:56כן, ביבי מרחיק מאיתנו את תומכי הbds ואת המחנה שחותר להסכם עם איראן. מה לעזאזל הוא חושב לעצמו?
דקסטר
3 נוב 2020 16:32:55כמו שהמורה שלי למתמטיקה היה לפעמים אומר לי במבטא רומני "אתה מחוץ לעניין"…
הבחירות האלה נוגעות לכל העולם. זה בארץ מסרבים לשדר קמצוץ מהאמת זה משהו אחר.
גם ה"שמאלנים" כפי שאתם קוראים להם בעד טראמפ.
.
מי שנגדו אלה לא שמאלנים. אלה בוגדים. ובוגדים יש גם בימין.
כאלה שאיימו עליהם או ששילמו להם כדי שיהיו חלק מהמערכת המשומנת הזו.
אתם פשוט מפספסים את כל הסיפור ב 180 מעלות.
.
טראמפ עומד לזכות בהפרש שמעולם לא היה דווקא בגלל התמיכה העולמית של האנשים מכל העולם והגוונים.
אלה שהבינו מי זה הממסד. שלא תחשבו שלא היו כאלה גם ברפובליקנים. פשוט יותר קל להשתלט על הדמוקרטים.
בסוף תגלו שהכול היה הפוך-
"התנועות הסוציאליסיטיות" עשו הכל כדי לעשות ההיפך ודאגו רק לעצמן
"התנועה לאיכות השלטון" היא תנועה לחירוב השלטון
"התנועות להצלת ילדים" אלה תנועות שמנצלות ילדים
"תנועות להצלת הנשים" אלא תנועות שמנצלות ומסרסרות בנשים
וכן הלאה.
קל מאוד להסתתר מאחוריהן.. האמת פשוט מזעזעת. לא אנושית.
.
מקווה בשבילכם שתחפשו את האמת ולא תישארו עם האגו. זה משחרר.
באמת תגובה נורמלית היא לבטל ולגחך כמו שכולם עושים בהתחלה כולל אני. לקח הרבה מאוד זמן.
אבל ככל שצוללים יותר לעומק ככה מגלים את האמת. צריך קצת אומץ, והאמת שהיו לי סיוטים בחלק מהימים המראות היו קשים.
.
תתכוננו לכמה ימים אלימים והסתה פרועה- זה היה צפוי 3 שנים קודם הכל מדויק. כי הם יודעים שטראמפ מנצח בהפרש אדיר. לא רוצים ללכת בלי קרב אחרון לפני ההשפלה ושאולי אולי יקרה איזה נס. אבל הנס לא יקרה. חושבו כבר כל ההסתברויות.
.
לביבי יש תפקיד הרבה יותר טוב וגדול ממה שנדמה. אתם מסתכלים רק במיסוך העשן.
אבל לכאן או לכאן או סיים את התפקיד שלו – מעריך מרץ.
etayle
3 נוב 2020 16:45:12בכבודך אתעלם מהתוכן של התגובה.
כתבת מיסוך עשן, וזה מקום להזכיר את החידוש הנהדר של אתי אנקרי לשיר הזה:
https://youtu.be/8aR6KrSKil4
ממליץ בחום.
Glal
3 נוב 2020 16:57:22למה לא להגיב? כי אתה לא מסוגל לשמוע דיעה שונה משלך ולא לבטל אותה? בוא תדבר עם דרור כמו שני בוטים ותוסיף את האשך שתמיד מבלבל את המח עם המנטרות השגורות.
בוא תסביר איך ביבי וטראמפ הפכו את החיים שלך לדיקטטורה. בוא ספר על זכויותיך הרמוסות. על סתימת הפיות שבעטיה אתה לא מביע את דעתך.. בדיחה.
etayle
3 נוב 2020 17:35:15סתם כי אין לי כח ולא מעניין אותי הנושא הזה.
רק רציתי לשים את השיר המקסים הזה של אתי אנקרי(מדובר בחידוש לשיר של אריאל זילבר).
thog
3 נוב 2020 17:47:17דעה
Ljos
3 נוב 2020 18:41:04"התנועה להסרת י' מגוף ראשון עתיד" – הכניסה י' מיותרת בכל מיני מילים. תתעוררו, שיפל.
מנחם לס
3 נוב 2020 16:58:28דקסטר, אני פשוט לא מאמין למה שאתה כותב. האם זה אתה? מה קרה לך?
(טראמפ לא ינצח בגדול. הוא יפסיד בגדול)
MacLeod 1
3 נוב 2020 17:05:30וואי אני חייב לעשן את מה שאתה מעשן
מצד שני, אולי עדיף שלא .. כואב הלב עליך אין מה לומר
אור
3 נוב 2020 17:15:19בוא נדבר אחרי שתתעורר
thog
3 נוב 2020 17:21:23תזכיר לי בבקשה כמה זמן יש לנתניהו על השעון
shadow
3 נוב 2020 17:35:52🤦♂️
מאז שזוגתך הוליכה אותך שולל לגבי המסמכים שכביכול יש לה להוכיח שהוירוס הונדס נראה שאיבדת את זה.
היום אני בכלל מטיל ספק בזה שהיתה אי פעם בת זוג ושהיא לא פרי הזיותך.
רק לפני איזה כמה ימים רשמתי לך שאתה חצי צעד מלהפוך לGlal אבל עם ההודעה הזו השארת לו אבק.
תגיד למה אתה לא כותב במפורש את מה שאתה יודע? מה זה כל המסתוריות הזו?
הרי אתה גם ככה נשמע לא אפוי, לפחות תלך ישר לעניין במקום לרקוד במעגלים.
וכמובן נמשיך להתעלם מזה שבכל התגובות האחרונות שלך הבטחת כל מני הבטחות לאירועים שלא התרחשו ומשום מה במקום להפסיק אתה רק מכפיל את ההימור, בטח הבאת את זה מעולם הפוקר.
גיא רוזן
3 נוב 2020 17:49:06דקסטר,
אם ביידן זוכה?
.
זה יראה שטעית?
או שזו תהיה הוכחה שהרשעים והבוגדים יצאו עם ידם על העליונה אחרי שיצליחו לגנוב את הבחירות בדיוק כפי שטראמפ צפה וחזה?
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 17:52:06ומה תגיד אם שוב טראמפ ינצח ואתה, מנחם וכו הלכתם כמו זומבים אחרי אותם סקרי שקר שוב?
Ljos
3 נוב 2020 17:57:50אם (פחחחח, כש-) טראמפ ינצח, תבוא הגאולה. הבוגדים יוצאו להורג, ויאכל זאב כבש ונמר לגדי ירביץ.
גיא רוזן
3 נוב 2020 18:55:28אם טראמפ יזכה, אני אגיד שטעיתי בהערכתי. שהניתוח שלי אודות החברה האמריקאית (מההיכרות ארוכת שהשנים שלי עם חלקים שונים באותה חברה) היה שגוי במהותו.
.
אני גם אגיד מזל טוב להאבליצ'ק על זכייתו בבחירת המיקום + סינגל מלט 15 לבחירתו (ברגע בו המצב יאפשר מפגש שכזה).
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 19:18:44אני לא ככ מבין איך אדם שחי בישראל ולמיטב הבנתי לא גר בארה״ב מעולם, חות לא לתקופה ממושכת, יכול להבין את החברה האמריקאית ועם דגש על היום.
.
לכן מה שנשאר לך זה להכיר אותם דרך חדשות, תרבות, ומכרים.
האם שלושת אלו הם מדד? בהחלט לא. השניים הראשונים מוטים באופן חריף לדמוקרטים ולכן טבעי שתחשוב כך.
.
עכשיו קח את כל מה שאמרתי ותסביר לי במה זה שונה מ2016. אני לא רואה שוני.
אני מדבר על האמצעי סיקור ובניית המודלים/תחזיות.
ברור שהקורונה מכניסה טוויסט לצוכן, אבל ב2016 היה פער מטורף בסקרים, גדול משיש היום אם אני זוכר נהכון, והצוצאה היתה לטובת טראמפ.
גיא רוזן
3 נוב 2020 19:28:35אני מסתמך על ביקורים, חברים, והמון משפחה (יש לי יתר מאלו בארה"ב מאשר בארץ).
.
מה ההבדל בהשוואה ל-16'?
אחוזי ההצבעה. הילרי הצליחה לא רק לגרום לואהדי טראמפ לצאת להצביע, היא גם הצליחה לגרום ללא מעט מצביעים שלפני כן הצביעו לאובאמה להישאר בבית.
מה שאני שומע ממי שחיים בארה"ב,
זה שאלו (אותם מי שבפעם הקודמת לא יצאו להצביע) הפעם יצאו להצביע.
.
הפער בסקרים ב-16' היה נמוך מהפער בסיבוב הנוכחי.
trusttheprocess
3 נוב 2020 19:30:30אני גר בארה"ב 20 שנה ואני יודע בדיוק מה קורה פה , אני לא יודע מה קורה בישראל לכן אני אף פעם לא מגיב על פוליטיקה בישראל.
היתרון של בידן הוא כפול ממה שהיה להילרי באותו זמן.
מעבר לזה הילרי הייתה שנואה על פני חלקים גדולים של הציבור האמריקאי , אף אחד לא שונא את ביידן כי הוא כזה פרווה לא לפה ולא לשם ,תמיד יושב סביב נקודת האמצע
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 18:19:21יש לי חבר שחוקר את הנושאים האלה לעומק ככה שדרכו אני מכיר לעומק את כל הנושאים שאתה מדבר עליהם.
הוא מביא סימוכין ונימוקים וכו ככה שזה אפשרי לדון בדברים והפ לא נזרקים כמו פה – עובדות תנכיות שאין אלא להאמין להן.
אם אתה רוצה לייצר דיון או שמישהו יבין מה אתה אומר, אתה חייב להביא סימוכין, פירוט, נימוקים וגו
thog
4 נוב 2020 00:38:06חוקר
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 17:50:49לא הבנתי איפה ומתי דקסטר אמר שלביבי נשארו ימים בודדים
דוקטור רזי הופמן
3 נוב 2020 17:56:27טולילוש
תעשה חיפוש ותמצא את המקום בו דקסטר הפך לנביא.
יְשַׁלַּח בָּם חֲרוֹן אַפּוֹ עֶבְרָה וָזַעַם וְצָרָה מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים….
חיים
3 נוב 2020 19:39:05חרון אפו אחת עברה שתים וזעם שלוש וצרה ארבע משלחת מלאכי רעים חמש. אמר מעתה: (משהו על הבחירות ועל התוצאות ההרסניות שעלולות להיות פי 5)
thog
3 נוב 2020 18:01:50T A V I S T O C K
thog
3 נוב 2020 18:07:47https://hoops.co.il/?p=205917#comments
בבקשה
אשך טמיר המקורי
3 נוב 2020 17:53:17קשקוש.
זה מלחמה על הבית ועל הדרך שהמדינה, והעולם, הולכים בה.
נכנסנו לעידן חשוך של מנהיגים דמגוגיים, מושחתים ונטולי ערכי מוסר בסיסיים שהשתלטו על דמוקרטיות רבות והחריבו אותן.
חופש. שיוויון. יושרה. ליברליות. אמת. טובת הציבור.
דברים כאלה.
יאיר גולן אומר זאת טוב ממני, אז אביא את דבריו מכאן:
(https://www.facebook.com/MK.YairGolan/posts/1556199577904898)
"טראמפ מייצג את כל שרע ומושחת בפוליטיקה המקומית והעולמית.
ככל המנהיגים הפופוליסטיים הוא לא נטול כשרונות. ככל המנהיגים הפופוליסטיים הוא מרוכז בעצמו, גחמני, מניפולטיבי ומושחת. טראמפ, גם אם עשה מספר דברים ראויים, מסוכן לעולם החופשי, מסוכן לישראל, ומסוכן לערכים של אנשים נורמליים.
העובדה שיש ישראלים שרוחשים לו חיבה והערכה מעידה על השחיתות שפשטה בארצנו. העולם החופשי צריך להכריז מלחמת חורמה במנהיגים פופוליסטיים, הבונים תהילתם על רגשות של חרדה, שנאה ופחד.
הגיע הזמן לחזור ולבסס חיינו הציבוריים על אמונה בטבע האדם, על כבוד והגינות, על תקווה."
מנחם לס
3 נוב 2020 18:01:10ינון, דבר ראשון אתה מקבל ממני 10 על הפוסט הזה.
אני יודע שבגילי זה כבר לא ישנה הרבה – אישית – אם טראמפ או ביידן ייבחרו. אני מסודר כספית בצורה בטוחה עד סוף ימי גייל וחיי, ובנוסף ל- MEDICARE שהוא כאן להישאר לפחות 25-30 עד שהוא (וה-SOCIAL SECURITY) יפשטו את הרגל, יש לי ביטוח רפואי פרטי (אני חושב שבישראל קוראים לו 'ביטוח משלים'), ובנוסף לכל לגייל ולי יש LONG TERM INSURANCE – הווה אומר, כל מה שעלינו לעשות זה להוכיח שני דברים בסיסיים שאין ביכולתנו לעשות (כגון נהיגה, כיפתור חולצה, או חיוג מספר בטלפון או סמרטפון (גייל, בגלל מחלת הפרקינסון שלה, מעדיפה כבר לא לנהוג אבל היא בקלות יכולה להוכיח "חוסר בטחון בנהיגה", וכן הפגיעה הרצינית ביותר שמחלת הפרקינסון גרמה לה הוא איבוד ה-DEXTERITY באצבעות (שליטה מדוייקת): כתב ידה שהיה פעם ממש ציור הפך לכמעט בלתי קריא, וללא עזרתי היה לוקח לה רבע שעה לכפתר 6 כפתורי חולצה. הביטוח שלנו (שאני משלם עבורו סכום הגון – חודשית -כבר 45 שנה), מאפשר לנו דיור מוגן ב-100% בסכום שהיה מאפשר לנו לחיות בדיור מוגן שכולל הכל, פלוס אחות פרטית, בכל מקום בעולם, בסכום יומי שהפך להיות RIDICULOUS . תנו לי את המקום היקר ביותר בארץ – וגייל ואני יכולים לשהות בו עד סוף ימי חיינו.
זאת אומרת שלי אישית לא משנה מי ינצח.
אבל לי, אישית, ישנה בעייה: אני חושש לגורל ארה"ב, ישראל, והעולם החופשי. אני מרגיש יותר ישראלי מאמריקאי למרות שאני גר כאן כבר 60 שנה. הישראליות הזאת היא חלק מנפשי. יש לי בנות ונכדות בשתי הארצות. אני מאמין שאחרי המוות אין יותר כלום, אבל בכ"ז העתיד של ישראל, ארה"ב, והעולם החופשי חשובים לי מאד.
הבחירות הפעם הן הרבה יותר מטראמפ נגד ביידן. ביידן – במיוחד – הוא כלל לא פקטור. הוא זקן מדי וכנראה חלש מדי, ואני בטוח שצעירים ממנו ינהלו את ה]פוליטיקה והכלכלה האמריקאית, והוא רק ייתן את האישור.
הבחירות עבורי הן ניסיון להחזיר את הדמוקרטיה, החרות, המיוחדות הנדירה של שיטת הממשל בארה"ב עם הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת, והרשות השופטת, שכל אחת היא מעל השנייה במעגל סגור מבלי שאף רשות לא יכולה לפעות כרצונה ללא פיקוח של הרשות האחרת. ארה"ב הייתה דוגמא (ולכן מין 'מנהיגה') לשאר אומות העולם לא רק בחוקתה אלא גם בגלל כוחה הכלכלי, הצבאי, ואפילו השפעתה התרבותית במוסיקה, בלבוש, ובחלקי חיים אחרים. בקיצור, ארה"ב הייתה גאוות וקנאת העולם.
מדהים ממש מה שטראמפ עצמו הצליח לחולל (ולחלל) כאן בארבע שנים. הוא טיפוס נרקיסיסט עד כדי מחלת נפש. הוא הצליח לטרף חלק גדול מאד מהאוכלוסייה כי אחת העובדות העצובות כאן היא שחתיכה גדולה מהאוכלוסיה היא עדיין עם שאריות של 'המערב הפרוע', וזאת האוכלוסייה שלא למדה מעבר לבית ספר תיכון, היא מאד 'עמך', פראית, ושוחרת-קרב, ולא אינטיליגנטית. טראמפ הוא המנהיג המושלם לטרף את 30% מהאוכלוסייה הזאת שתלך אחריו באש ובמים. לא שונה בהרבה ממה שקרה בגרמניה הנאצית עם היטלר.
אמש העיתונאי הגדול של הניו-יורק טיימס, פרידמן, התראיין ב-NBC. הוא נשאל מה יהיה בעתיד, אם יופיע טראמפ מס' 2. הוא ענה: "לא יכול להיות עוד טראמפ כזה. הוא טיפוס אחד ממיליארד. כמו שלא יהיה היטלר שני, סטאלין שני, או איינשטיין שני, כך לא יהיה טראמפ שני.
אז התקווה היא שהוא היה ABERRATION. סטייה בפוליטיקה האמריקאית. הבחירה היא לא בין טראמפ לביידן, אלא בין דיקטטורה, והריסת השיטה נוסף לחיסול אפליית הגזעיםהפוליטית האמריקאית שהייתה לדוגמא לכל העולם החופשי, לבין ניסיון לחזור (עד כמה שאפשר) לטוב, לחרות, לחופש, לצעד נוסף לשוויון בין הגזעים, לצדק, וליושר. טראמפ הרס את המיוחדות של נשיאות ארה"ב. נשיא ארה"ב המשקר ללא הרף, שמגזים, שמסרב להנהיג את האומה במלחמה נגד מגיפה איומה, ושהוא – האמינו לי – מטומטם (גם היטלר וסטאלין לא היו אינטיליגנטים במיוחד)? אם הוא ייבחר הלילה, אני מאמין שזה הסוף של אטרה"ב כפי שאנחנו הכרנו אותה. אם יפסיד – ואני מאמין שהוא יפסיד בהפרש גדול הרבה יותר מאשר מצפים – אז זה ייתן צ'אנס לשיקמה מחדש, ואנרגיה חדשה לדור הצעיר של ארה"ב שעושה רושם שהוא דור מצויין.
וכאן מגיעה נהבעייה שאני עומד לפניה: טראמפ 'נחשב' לאוהד ישראל גדול. כמה מהדברים שעשה בארבע שנותיו הם טובים – על הנייר – לישראל. הכרת ירושלים כבירה שלנו (היא הבירה שלנו כבר 72 שנה); רמת הגולן כחלק מישראל (היא כזאת מאז 1967), והיחסים עם מדינות המפרץ (הן לא היו במלחמה איתנו והיו בינינו יחסים עןד לפני טראמפ. אבל אני נותן לו את זה: הוא היה נשיא טוב מאד לישראל. אבל באותו תהליך הדמוקרטים הפכו 'כאילו' לאנטי ישראלים. ראש המפלגה הדמוקרטית בסינט הוא יהודי חם, ואוהב ישראל, וליהודים בסינט ובקונגרס – רפובליקנים או דמוקרטים – ישראל תמיד תהיה המדינה השנייה שלהם. הבעייה עם הדמוקרטים עתה ניגרמה בגלל טראמפ. מה שקרה בין הדמוקרטים וישראל (את סאנדרס אני לא מחשיב לדמוקרט. הוא אשכרה סוציאליסט) הואט מה שקורה בין זוג אוהבים: ישנן מריבות. ישנן קנאות. אבל זיון טוב מרפא את כל המחלות והעוונות.
ביל קלינטון היה אחלה לישראל. ברק אובמה – אני לא בטוח אם הוא היה מין 'פרו מוסלמי' בגלל המורשת שלו. אני לא בטוח. מצד שני בזמן 8 שנות כהונתו העזרה הכספית והצבאית לישראל שברה את כל השיאים לפניה, או עזרת טראמפ (המעשית, לא מס השפתיים שלו). ביידן בטוח הוא פרו-ישראלי. ייתכן שביבי משנה את הנוסחאות, אבל זה לא 'ישראל'.
כל ימי חיי נטיתי לצד ימין. כשהייתי בן 15 לחמתי בעצמי נגד כל קיבוץ הראל כשהם עבור בריה"מ ואני עבור ארה"ב באלימפיאדת 1952. תמיד הייתי בן במשפחת 'בורגנית' – ציונית כללית. דודים, ואמא, היו תמיד סוחרים. אני גדלתי בבת-גלים, שכונה של מכבי ומכבי הצעיר. תמיד הייתי מכבי נגד הפועל. נשארתי כזה.
אבל אני מאחל ומתפלל שטראמפ ייעלם מהמפה.
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 18:40:00מנחם, דווקא בגילך נילן לצפות שתבין כמה התסריטים האפוקליפטיים הם בלבול ביצים.
למרות שאתה לא חי בארץ כבר 9000 שנה, אבל עדיין:
– שולמית אלוני השוותה בין מוסוליני לבגין
– קריאות בגין רוצח
– בן גוריון קורא לבגין ולדימיר היטלר
.
לא התקדמנו משם, זה תמיד היה נראטיב ה0מול בארץ וכמו שזה נראה זה גם הנראטיב בארה״ב בשנים האחרונות. (לא זוכר שהיה ככה כשאל גור רץ נגד בוש)
.
אם ישראל חשובה לך כמו שאתה אומר, למה אתה לא גר פה?
ולגבי המצב בישראל, אתה לא יודע שום דבר.
אתה לא היית פה שהתפוצצו אוטובוסים.
אתה לא היית פה כשפחדו ללכת ברחוב בטרור סכינים.
אתה לא היית פה כששיגרו לפה קטיושות, קסאמים וכו׳.
.
איך זה שביידן רוצה לחזור להסכם הגרעין עם איראן?
איך זה שבתקופת טראמם נחתמו 3 הזכמי שלום ועוד כמה בדרך?
איך זה שהכלכלה האמריקאית היתה בפריחה תחת טראמפ?
ובכלל איך תמיד התוצאות בצד של הרפובליקנים, והדמוקרטים עסוקים רק בלבלבל את במוח על סכנות לדמורטיה ולאנושות.
Yinon Yavor
3 נוב 2020 18:51:11זה כלל לא בלבול ביצים.
אם הייתי אזרח ארה"ב – הייתי מאוד מודאג מבחירה מחודשת של טראמפ.
בתור אזרח ישראלי – אני עדיין מודאג – אבל פחות.
.
ובקשה קטנה:
אשמח אם *לפחות בטורים שאני כותב*, תימנע מכתיבת הביטוי המזלזל לצד השמאלי של המפה הפוליטית. זה לא מכובד ולא מכבד. אין בדעות הלגיטימיות הללו שום דבר שמגיעה לו הקטנה בדמות הסיפרה אפס והמילה האנגלית שתרגומה הוא "קטן".
ככלל, בתור אדם שעיוותו את הגיית וכתיבת שמו לא מעט לאורך השנים, אני יכול להבין למה דבר כזה בסיסי יכול לעצבן ולהציק.
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 19:10:06עליי, מכבד את הבקשה שלך.
מנחם לס
3 נוב 2020 19:02:34"אם ישראל חשובה לך כמו שאתה אומר, למה אתה לא גר פה?"
כי אשתי אמריקאית, וכבר בדייט ה-2 או ה-3 כשהרגשנו שזה עניין לחיים היא אמרה לי שהיא אמריקאית (אז היא הייתה עדיין פרוטסטנטית לפני שהתגיירה), יש לה הורים, אחות, אח תאום, ושני בנים, והיא מבקשת שאבטיח לה שאף פעם לא אדרוש ממנה לגור בישראל. עתה יש לה 5 נכדים (לא כולל את 5 הנכדות מבנותיה סיגל ואפרת שהיא אימצה בגילאי 6 ו-3) ו-5 נינים שגרים 4 שעות מאיתנו (כשגרנו בגרינוויל הם היו שעתיים מאיתנו).
עכשיו אתה מבין?
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 19:12:03כן, מבין את ההגיון מאחורי זה.
אבל עם זאת, אני לא בטוח שאתה יכול להבין את החשיבות שלו לישראל.
ברוך רובין
3 נוב 2020 20:23:24מנחם ההבדל לישראל בין בחירה בדמוקרטים לרפובליקנים עצום, יש יותר ומותר כוחות שמאל שנגד ישראל שמשתלטים על המפלגה הדמוקרטית, הבחירה בטראמפ היא הבחירה הנכונה למי שישראל חשובה לו. טראמפ לפי ההרגשה שלי לצערי נופל היום, לדעתי הוא לוקח בפלורידה אבל יש כל כל הרבה נגדו שקשה לי להאמין שהוא ייקח את הבחירות. רוב מצביעי ביידן לא מצביעים לביידן בגלל שהוא טוב אלא רק לא טראמפ בדומה לישראל
thog
3 נוב 2020 20:36:52כאילו שלא הצביעו עבור טראמפ ב2016 יותר על בסיס שהוא פחות גרוע מקלינטון מעל בסיס היותו טוב באיזה מובן
thog
3 נוב 2020 20:50:39הראיות שיש לך שנסיגת ארה"ב מההסכם עם אירן הייתה טובה לישראל הן?
איך זה שהקורונה הגיע בזמן שהוא היה נשיא? יכול להיות שיש דברים שמתרחשים בזמן בלי קשר לזה שמישהו נשיא בתקופתם?
הכלכלה האמריקנית תחת טראמפ המשיכה בדיוק באותה מגמה שאובמה סיים איתה (עד לקורונה)
מה היו התוצאות משל הבחירות בארה"ב ב2018?
ברוך רובין
4 נוב 2020 03:30:22מה זה משנה בשבילך ראיות, הרי בכל מקרה תתיחס אליהם בבוז ותבטל אותם כמו שאתה עושה על בסיס קבוע שלא נוח לך, אני באמת צריך להסביר על הסכנה של איראן כלפי ישראל והמזרח התיכון? מה קורה שאתה מזרים כסף ואמצעים למדינה שרוצה בהשמדת ישראל?
.
אני גם יכול לזרוק לך שמות באוויר של כל הקיצוניים שעלולים לזכות בקונגרס מצד הדמוקרטים שהם בבירור נגד ישראל כמו גאמל באומן, בטי מקקולם, ג’ק ריד, אתה לא מבין את המערכת פה אז זה בזבוז זמן.
.
ברור שיש דברים שהנשיא לא אחראי להם, דבר אחד שהוא אחראי לו באופן עיקרי זה יחסי חוץ שביניהם זה הקשרים עם ישראל, ביידן הוא ממשיך דרכו של אובמה עם ישראל .
thog
4 נוב 2020 07:43:371) לא שאלתי אותך
2) אני יודע שאין לך, אני לא צריך ממך תירוצים
ברוך רובין
4 נוב 2020 08:28:08https://www.inss.org.il/he/publication/a-us-return-to-jcpoa-would-be-a-dangerous-choice/
חמודי בשבילך או שגם פה תתעלם מעובדות.
thog
4 נוב 2020 09:42:20ברוך
אין במאמר דעה הזה שון דבר שעונה על השאלה
Yinon Yavor
3 נוב 2020 18:42:33תודה מל.
עבורך – ברור לי למה טראמפ מעורר כאלה אמוציות. גם אם אני הייתי אמריקאי הייתי מרגיש אותו דבר. השאלה היא למה אצל ישראלים הוא מעורר כאלו תחושות חזקות, של תמיכה עיוורת או התנגדות חסרת פשרות. אלה תחושות שהייתי מצפה לראות מאזרח ארה"ב. בפוסט כאן הסברתי למה (לדעתי) אנחנו רואים תחושות כאלו גם אצל ישראלים.
מנחם לס
3 נוב 2020 19:05:36כמובן שהתרכזת באמוציות של הישראלים.
יואש בן טולילה
3 נוב 2020 19:14:28כי השיח פה הןא רק-לא-ביבי או רק-לא-טראמפ.
בגלל ההשתייכות שלו למחנה הרפובליקני שקרוב לליכוד, ליכודניקים יצביעו לו ושמאלנים יברחו ויבלו ממנו.
חיים
3 נוב 2020 19:41:14אני לא מבין מספיק בארה"ב כדי להביע עמדה בכל הנוגע לבחירות.
אני רק רוצה להריע לך על המשפט "אני מרגיש יותר ישראלי מאמריקאי למרות שאני גר כאן כבר 60 שנה. הישראליות הזאת היא חלק מנפשי".
אני מאחל לכולנו להיות כאלה.
רן הנרגן
3 נוב 2020 20:44:11מה שמנחם אמר!.
trusttheprocess
3 נוב 2020 19:30:51אני גר בארה"ב 20 שנה ואני יודע בדיוק מה קורה פה , אני לא יודע מה קורה בישראל לכן אני אף פעם לא מגיב על פוליטיקה בישראל.
היתרון של בידן הוא כפול ממה שהיה להילרי באותו זמן.
מעבר לזה הילרי הייתה שנואה על פני חלקים גדולים של הציבור האמריקאי , אף אחד לא שונא את ביידן כי הוא כזה פרווה לא לפה ולא לשם ,תמיד יושב סביב נקודת האמצע
IDO
4 נוב 2020 00:19:29ינון, טיפה באיחור.
בעייני יש שתי נושאים שהם קו אדום.
אחד זה איכות הסביבה והשאיפה להגיע לאפס זיהום כמה שיותר מהר. לכן כל יום שטראמפ ממשיך לפמפם פחם ונפט הוא מסכן אותי ויילדי.
השני זה שיוויון וחופש, כאן כל השיטה מתואבת בעייני. לא יכול להיות שיוויון שיש העדפה לתאגידים ענק. ולא יכול להיות חופש שיש פילוג והסתה לשנאה מצד השלטונות. פה טראמפ הוא האב טיפוס של שקר פלג והסת אילו באילו.
אני רואה איך התרבות השלטונית שלו מלכלכת את המערכת המקומית
Zvika Bar-Lev
4 נוב 2020 00:30:39התחזיות האקופוליפטיות ביחס לנצחון אפשרי של יריב בבחירות דמוקרטיות, שעד עכשיו פעל היטב בתוך חוקי המשחק הפוליטי, מעידות בעיקר על אלו שמשתמשים בהם – שהם לא באמת מכבדים את כללי המשחק הפוליטי.
Ari
4 נוב 2020 00:54:39ההקבלה שעושים כאן בין ביבי לטראמפ זה אבסורד!!
טראמפ הוא אנטי תזה טהור שבר כל פוליטקלי קורקט אפשרי אנשים מצביעים לו כי נקעה נפשם מפוליטיקאים חלקלקים שמדברים יפה ולא עושים כלום,
תקללו את טראמפ כמה שתרצו דבר אחד לא תקחו ממנו הוא עמד בהרבה מהבטחות הבחירות שלו וזה דבר מאוד חריג בפוליטיקה באופן כללי.
.
ביבי הוא בדיוק הפוך מזה…..
#איפכא מסתברא
IDO
4 נוב 2020 02:33:34איזה? תמנה לי 3 דברים שהוא עשה עד הסוף. גם הרפובליקרים המתונים בסוף היום אומרים שהוא פשוט לא מספק את הסחורה.
הוא מחק את מה שאוהמה עשה. פה זה נגמר.
IDO
4 נוב 2020 02:39:14הבחירות סגורות. פלורידה וג'ורג'יה התהפכו. וזה עוד בלי הקולות מהדואר שאנשים עמדו 10 שעות להצביע…
IDO
4 נוב 2020 02:42:06ורג'יניה (וושינגטון די סי) גם כחולה.
אני שם 350-400 שלקטורלים כחולים.
IDO
4 נוב 2020 02:44:16אוהיו כחולה.ב 70/30 זה סגור!
ברוך רובין
4 נוב 2020 03:31:48כן לצערי ביידן הולך לקחת כמו שזה נראה.
ברוך רובין
4 נוב 2020 03:35:24טראמפ לקח את פלורידה !!!!!!! כמו שאמרתי לפני
ברוך רובין
4 נוב 2020 03:36:57כמובן שזה לפי הקמפיין של טראמפ וצריך לחכות עוד טיפה לפני ההכרזה
IDO
4 נוב 2020 04:09:54יש כל כך הרבה קולות מהדואר, שיתרון של חמש נקודות, לא יספיק
trusttheprocess
4 נוב 2020 04:23:26זה לא נכון
בפלורידה סופרים את הקולות מהדואר לפני
ברוך רובין
4 נוב 2020 03:41:23הייתרון של ביידן הצטמטם באוהיו באופן משמעותי הפער הוא רק 300 אלף קולות. קדימה
trusttheprocess
4 נוב 2020 03:45:21ביידן לוקח את נורת קרוליינה,אוהיו,פנסילבניה ,ויסקונסין ומישיגן ושום דבר אחר לא משנה
IDO
4 נוב 2020 04:08:39אפילו מקומות כמו קנזס וטקסס הולכים להתהפך. באריזונה טראמפ אוייב האומה. גם תתהפך
trusttheprocess
4 נוב 2020 04:22:40קנזס לא מתהפכת וגם לא טקסס וטראמפ כבר לקח את פלורידה
IDO
4 נוב 2020 04:24:29הם סופרים את המכונות עכשיו. הדואר יגיע אחר כך. שם נמצא המטמון של ביידן
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:01:08קנזס וטקסס לא עומדות להתהפך לא בטוח שביידן ייקח הפער באוהיו רק של 100 אלף קולוץ
IDO
4 נוב 2020 04:16:22טראמפ מכריז על נצחון סוחף בעוד …..
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:03:03לגבי פלורידה ראיתי את העצרת שעשו לו שם היה לי הרגשה מאוד חזקה שינצח שם, מצויין נשאר רק להפוך את רוביו ופנסילבניה
IDO
4 נוב 2020 05:05:12טכנית פנסלבניה ואוהיו אדומות מהפעם הקודמת אז אתה לא רוצה להפוך אותם ( :
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:04:24יתרון לטראמפ באוהיו!!!??
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:05:20100 קולות יותר לטראמפ אוהיו הולכת להיות מוכרעת על הקשקש
IDO
4 נוב 2020 05:09:40או עד שיתחילו לפתוח מעטפות.
IDO
4 נוב 2020 05:06:02אריזונה כחולה!
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:08:42מאיפה אתה לוקח את המידע הזה? איפה זה כתוב?
IDO
4 נוב 2020 05:10:09GOOGLE
TYPE
US ELECTION
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:13:48אני עוקב אחרי הסקרים שוב שום מידע באריזונה, ני עוקב אחרי הסקרים בטיימס, CBS ,Fox news
IDO
4 נוב 2020 05:17:01ITS AP
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:11:46דרך אגב עידו אני מתחיל לאט יותר ומותר להתפכח ולהבין את חשיבות המאבק והשמירה על הסביבה, שרפו בקליפורניה הקור המקפיא בשיקגו שהיה השנה, מכות ההוריקנים, כדור הארץ זועק, וצריך לעשות משהו בנידון!!!
IDO
4 נוב 2020 05:21:13תעשה כמוני. אני שם 10% מרווח לפני מס לתוך עמותה שקוראים לה HERITAGE LAND , אנחנו פיזית קונים חוות ושטחים ומחזירים אותם לטבע. השטח הוא של העמותה ואסור לעשות עליו צריף או לחפור בור. על השטח אנחנו מביאים עמותות ירוקות שיחזירו את הצמחייה המקורית ועוברים לשטח הבא.
על הממשלות והחברות אנרגיה אני האחרון שחושב שיעשו משהו. אבל מול שטח פרטי הם לא יכולים לעשות כלום.
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:31:48אני בהחלט אשקול וחושב לעשות את זה, אני תמיד ממחזר והשליח של הקניות תמיד קונה שקיות פלסטיק בכל קנייה אבל זה לא מספיק העולם צריך שינוי!
IDO
4 נוב 2020 05:37:08תקנה נדלן לטובת כדור הארץ (:
עגל
4 נוב 2020 13:28:14כל הכבוד עידו!
אבל 10% מהרווחים זה לא מעט, לא בטוח שהייתי יכול לשים כל כך הרבה, עם כל הכבוד יש לי פיות להאכיל
🙂
shadow
4 נוב 2020 05:14:57https://youtu.be/bwjhikkGjPU9
שידור חי ביוטיוב של abc למי שרוצה
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:17:29טראמפ מוביל גם בנורת קרוליינה, צמוד צמוד, אני לא זוכר פרט לאובמה דמוקרט שלקח שם הרבה זמן.
shadow
4 נוב 2020 05:18:24טראמפ מוביל ב 200 אלף קולות באוהיו
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:22:12כן זה צמוד צמוד שם, הבעיה זה פנסילבניה שהולך להיות שם מלחמת עולם בימים הקרובים.
IDO
4 נוב 2020 05:22:36זה קולות מהמכונות. המעטפות יגיעו רק עוד כמה ימים. בספר שלי עם זה ב 2-5 נקודות זה פתוח לרווחה.
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:28:06כן עד ה6 בנובמבר אני לא מצפה להכרעה שם , ואז נראה מאבק משפטי ובחירות חוזרות ונשנות.
trusttheprocess
4 נוב 2020 05:23:33זה נראה צמוד עם ספירות חוזרות ובתי משפט
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:29:51נורת קרוליינה במאבק איתנים 40 אלף קולות יותר לטראמפ, אם הוא מפסיד שם הוא יכול להזמין כבר את ההובלה.
IDO
4 נוב 2020 05:33:18חחחח… הוא עוד חמש דקות עושה מסיב נצחון
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:42:56חחחחח הוא כבר חוגג, אני בכל מקרה עוד כמה ימים בקאבוס לחודש,הולך להיות פה בלגן שלם.
IDO
4 נוב 2020 06:02:23תוציא את הכסף מהבורסה, הולך להיותמה שהיה פברואר מרץ בנובמבר…
ברוך רובין
4 נוב 2020 05:47:24טראמפ עומד להפסיד את אריזונה! השג גדול לביידן
trusttheprocess
4 נוב 2020 05:57:06היספנים שנתנו לטראמפ את פלורידה הם מקובה,ניקרגואה ונצואלה, מדינות שחוו שלטון סוציאליסטי מושחת והפחידו אותם שביידן סוציאליסט.
בעוד שבאריזונה הם מקסיקנים ששונאים את טראמפ
IDO
4 נוב 2020 06:03:26מה שקוביד עש בפיניקס זה רצח עם. הוא אוייב האומה שם.
IDO
4 נוב 2020 06:10:09טוב. זה מפחיד!!! עם כל המדינות הוורודות (אלו שביתרון זמני לטראמפב עכשיו) נסגרות על אדום. הוא ניצח את הבחירות.
shadow
4 נוב 2020 06:12:23טכנית טראמפ ניצח בפולרידה לא נראה לי שהאחוזים של הקולות שנשארו לספור מספיקים כדי להפוך את זה.
בנתיים טראמפ מוביל ב popular vote בערך ב 4 מליון
IDO
4 נוב 2020 06:15:16זה על הקשקש.
shadow
4 נוב 2020 06:37:29ינצח שם ויפסיד באריזונה
IDO
4 נוב 2020 06:16:04לפי הספירה שלי ביידן גומר עם 250-260. אם צפון קרולניה לא מתהפכת אן ויסקונסין זה הולך לכאוב.
IDO
4 נוב 2020 06:18:15כמו לראות תאונה מחאידה בהילוך איטי
shadow
4 נוב 2020 06:36:59ינצח שם ויפסיד באריזונה
ברוך רובין
4 נוב 2020 07:50:21טראמפ בדרך לקחת את ויסקונסין ,מישיגן, נורת קרוליינה.
הקוריוז
4 נוב 2020 07:52:04יאללה שינגב
ברוך רובין
4 נוב 2020 07:52:21את אוהיו הוא לקח, זה מראה שספורטאים לא באמת משפיעים בבחירות.
הקוריוז
4 נוב 2020 07:57:58שיקצה משפיע על כמה רפי הבנה בצבע שלו וזהו.
אתמול היה כתבה בYNET שהשיקצה הוא הסלב הכי משפיע להצבעות לביידן וקיד רוק (איזה נוסטלגיה חח) הכי משפיע לטובת טראמפ
trusttheprocess
4 נוב 2020 08:05:59טראמפ הפסיד במינסוטה
והוא לא בדרך לקחת את ויסקונסין או מישיגן
יש מיליוני קולות מדטרויט ומילווקי שעדיין לא נספרו ואלו מקומות שדמוקרטים מנצחים בגדול
יש גם הרבה קולות באטלנטה שלא נספרו ויעשו את ג'ורג'יה צמודה עדי כדי אחוז לכאן או לכאן
ברוך רובין
4 נוב 2020 08:35:45ציון מסוכן ומטעה ביותר של טראמפ
We are up BIG, but they are trying to STEAL the Election. We will never let them do it. Votes cannot be cast after the Polls are closed!
אני הצבעתי לו ,אבל אוי ואבוי לנו אם הבחירות ילכו למאבק משפטי פעם אחר פעם, רצון העם בהתאם לשיטה צריך להתבצע.
הקוריוז
4 נוב 2020 08:41:54חחח מה מסוכן זה מה שהתקשורת עשתה שנים לפי התקשורת בכלל לא היה צריך להיות בחירות😂😂😂
זה חלק מהמשחק למשוך קולות מה אתה מתרגש.
כל טריק בשרוול לגיטימי.
מה עם הסקרים שחזו את התבוסה הגדולה בהיסטוריה? זה לא מידע מוטעה לשטוף מוח?
ברוך רובין
4 נוב 2020 09:15:24התקשורת זה אויב של הציבור cnn זה נציגה של ביידן
הקוריוז
4 נוב 2020 09:26:28זה מה אני אומר כל טקטיקה וכל שקר לגיטימי להשיג כל קול. זה מה שעושים כולם.
חיים
4 נוב 2020 08:42:33בטוויטר של טראמפ מופיע רק:
I will be making a statement tonight. A big WIN
ברוך רובין
4 נוב 2020 09:07:35שינו את זה
trusttheprocess
4 נוב 2020 09:11:39הצבעת לו , לך.איתו עד הסוף
גם אם מחר הוא אומר לך בטויטר לשים קסדה ורובה וללכת לעצור את ספירת הקולות בפנסילבניה
ברוך רובין
4 נוב 2020 09:13:20טראסט אתה יודע שזה שאני מצביע לו לא אומר שאני אוהב את השקרים שלו או את כל מה שהוא עושה?
etayle
4 נוב 2020 09:16:33אתה מזלזל בתבונה ובבחירה של האנשים, חבל. זה שאתה מצביע למישהו לא אומר שאתה מתבטל ומסכים עם כל מה שהוא אומר…
חיים
4 נוב 2020 08:44:20תקנו אותי אם אני טועה, אבל עד כמה שאני מבין אם טראמפ מנצח בכל מדינה שבה הוא מוביל כרגע הוא אכן מנצח כמו שהוא טוען
trusttheprocess
4 נוב 2020 09:03:12רק בגלל שטראמפ מוביל אחרי שספרו 80 אחוז מהקולות זה לא אומר שהוא יוביל אחרי 100 אחוז מהקולות
מתמטיקה זה עניין פשוט, כנראה לא לטראמפ
מה שהוא אומר לא רלוונטי
חיים
4 נוב 2020 09:06:10אני כמובן מסכים איתך בהקשר הזה, ונראה לי שגם טראמפ מבין את זה רק מתכחש.
אני רק מנסה להבין את מצב העניינים הנוכחי.
trusttheprocess
4 נוב 2020 09:10:32המצב הוא שיהיו הרבה קולות שיספרו אותם רק מחר , בעיקר קולות בדואר כי אין פשוט מספיק זמן , אבל זה לא קולות שהוצבעו אחר שנגמרו הבחירות, זה קולות שנשלחו לפני ויש את הפוסטינג של הדואר לאשר את זה אבל הקולות נספרים אחרי הבחירות.
זה נכון לכל בחירות וכל מדינה.
טראמפ פשוט משקר כרגיל
etayle
4 נוב 2020 09:12:24אין לי מושג (וגם לאף אחד אין מושג עכשיו) איך זה יגמר, אבל זה מראה שטראמפ והרפובליקנים ממש לא פראיירים.
ברוך רובין
4 נוב 2020 09:14:37ברור ידידי, יש פה פוליטקי קורקט גרוע יותר מישראל אסור לדבר בעד טראמפ או נגד ההתנהגות של החוליגנים בתקשורת.
ברוך רובין
4 נוב 2020 09:16:27הדבר המצחיק שיקרה אבל אם טראמפ יקח בדרך הוגנת זה שהדמוקרטים יתחילו לבכות ולהתנהג בדיוק כמוהו, לא הלכו להצביע הבדיחה הכי טובה ששמעתי
הקוריוז
4 נוב 2020 09:27:12ברור חחח
הקוריוז
4 נוב 2020 09:28:13זה מראה לא להאמין לתוכן וסקרים ממומנים😂😂
האפקטיבי של ביידן יותר גבוה נראה אם יביא אליפות אבל
יואש בן טולילה
4 נוב 2020 09:31:38חחחחחחח בוקר טוב לכל הפרוגר0יבים שעומדים לקבל את טראמפ לעוד 4
trusttheprocess
4 נוב 2020 09:42:38אתה מזכיר לי את אלה שהלכו לישון עם פרס ב 96 וקמו עם ביבי
אתה מודע לזה שעדיין לא 12 בלילה בחוף המערבי ושעדיין סופרים קולות ?
ובינתיים טראמפ איבד את.אריזונה ולא הרוויח אף מדינה חדשה?
יואש בן טולילה
4 נוב 2020 09:43:31אני צוחק, כן?
בעיקר על מנחם שחשב שזה לא יהיה קרוב ושביידן מנצח בפער
trusttheprocess
4 נוב 2020 09:59:40אתה צוחק. טראמפ לא
איזה נאום של משוגע הוא הביא עכשיו.
מצד אחד הוא מתלונן שממשיכים לספור בפנסילבניה למרות שכבר ספרו 64 אחוז מהקולות כי הוא מוביל ומצד שני הוא מתלונן שהכריזו על אריזונה לביידן אחרי שספרו 80 אחוז מהקולות וצריך לחכות עד שמסיימים את הספירה
חיים
4 נוב 2020 09:33:02רץ ברשת:
רק רצינו להגיד שזו בושה וחרפה ובזיון לספורט שבוחרים ראש מדינה בלילה אחד ולא בסדרה של 3 משחקים כמו פה.
והתגובה:
השיטה שלהם דווקא מזכירה את פיבא.
משחקים מוקדמות ב-50 מדינות, מעלים בחזקת תשע את ההפרש, מורידים 8, ניקוי שליש התנהגות טובה, מפרישים חלה, ואם לא יצא מי שרצינו מבטלים הכל ואיטליה מנצחת.
ארבל חילבה
4 נוב 2020 16:26:45מעולה
etayle
4 נוב 2020 10:23:44טראמפ לקח את אוהיו עוד פגיעה למורשת של לברון חחחחח
רק מראה שעם כל הכבוד למחאות שלהם, הם לא משפיעים יותר מידי על הלך הרוח הכללי.
IDO
4 נוב 2020 10:33:42תעשה זכוכית מגדלת. בערים הגדולות זה ניגוב של הכחולים. מחוץ לערים זה רק אדום.
etayle
4 נוב 2020 10:45:56לפי הבנתי זה תמיד ככה.
גם בארץ הקודש יש את המוטיב הזה.
שאלה מעניינת למה.
IDO
4 נוב 2020 10:32:35מחר בבוקר מתחילים המהומות…
ברוך רובין
4 נוב 2020 10:41:28אני סגרתי טיסה ל6 בנובמבר אבל אני אקדים אותה , בכל מקרה מאז המהומות שהיו פה במחאות לקחתי שני מאבטחים חמושים בגודל של גיא.
IDO
4 נוב 2020 11:46:11good one mate. send a picture
but classic mr burnce will go for killer dogs
יואש בן טולילה
4 נוב 2020 11:40:58טראמפ בדרך לנצחון
etayle
4 נוב 2020 11:51:24חחח מאיפה הבאת את זה חחח
אור
4 נוב 2020 11:54:48זה היה נראה ככה לפני שעתיים, עכשיו חלק מהפערים לטובתו הצטמצמו
etayle
4 נוב 2020 11:57:37אכן. זה יוכרע על שברירי אחוז לפה או לפה. בחלק מהמדינות.
אור
4 נוב 2020 11:56:41אז פה זה הלייב בלוג?
לא בדיוק את הבנתי את הטענה של טראמפ שצריך לעצור את ספירת הקולות כי בדיוק כרגע הוא מוביל. מישהו מתומכיו יכול להסביר לי בבקשה?
etayle
4 נוב 2020 11:58:39טראמפ לא אפוי תמיד עד הסוף, אני חושב שזה לא יפתיע אף אחד מתמוכיו. יאמר לזכותו שהוא אף פעם לא הסתיר את זה.
אור
4 נוב 2020 12:01:55סבבה אבל אני מניח שאם הם פונים ל-supreme court יש להם איזה רציונל כלשהו..
etayle
4 נוב 2020 12:03:33טראמפ? רציונל?
וברצינות – מישהו יודע מה הטענה החוקתית שהם פונים לבית המשפט?
אולי על זה שיספרו הצבעות בדואר שהגיעו אחרי יום הבחירות, אבל איני מתעסק בחוק, ובאמריקאי אני עוד יותר חסר מושג.
ברוך רובין
4 נוב 2020 12:13:48טראמפ חסר מושג בדבר הזה הוא יכול לבכות לבית המשפט העליון כמה שירצה או להוסיף עוד עשרות שופטים זה לא ישנה את החוקים.
בפנסילבניה יש עדיין מאות אלפי קולות שלא הגיעו/נספרו בגלל שמצביעים דרך הדואר, רוב הקולות האלה הם של דמוקרטים. במיוחד אחרי שטראמפ טוען שמזייפים קולות וזה מה שעודד את רוב בוחריו להצביע ביום הבחירות (אני מצביע דרך הדואר רוב חיי פה, הסכין לזייף אפסי, טענה אווילית), ברגע שאתה מבטל אותם הנציחון מובטח לטראמפ זה הסיבה העיקרית שהוא מנסה לעשות את זה.
etayle
4 נוב 2020 12:05:39מה שהולך בויסקונסין מטורף . כמה עשרות אלפי קולות מקסימום יכריעו את הכף. ואולי את כל המירוץ הזה. מאני טיים.
IDO
4 נוב 2020 12:12:18Ok, במישיגן ויסקונסין ופילדלפיה. את הקולות מהדואר סופרים בסוף! בפנסליבניה למשל 70% מהמתביעים בדואר רשומים לכחולים. בגלל זה למרות 55/42 לא רושמים את המדינה על טראמפ והיא הולכת להסגר עם אחוז או שניים דוורט לביידן.
ויסקונסין יחסית קטנה אז הקולות יספרו עוד הלילה. בפנסלינבניה יתחילו רק מחר.
לאור ההתהפכות של אריזונה ווסיקונסין. טראמפ חייב נצחון בארבעת המדינות האחרונות. (או הפסקה מיידית של ספירת כל הקולות אבל הוא הוזה)
etayle
4 נוב 2020 12:11:19ואני חושב שמגיעה מילה טובה לביידן, ההתנהלות שלו בקמפיין ממה שראיתי, היתה מכובדת, סבירה,וחיובית.
ההפך הגמור מטראמפ, ללא קשר לזה שאיני תומך באידיאולוגיה שלו.
IDO
4 נוב 2020 12:13:47לביידן אין ממש אידאולוגיה. היה אפשר לשים עציץ והייתה מקבל אותם תוצאות. בעניין איכות הסביבה עושה רושם שליבו במקום הנכון
אור
4 נוב 2020 12:37:45לגמרי טראמפ מול עציץ. עצוב שזה מה שיש לדמוקרטים שם (ולמרכז-שמאל פה) להציע
עגל
4 נוב 2020 13:36:43אין אידאולוגיה אבל הוא ידוע כאוהד גדול של ישראל.
גם זו לטובה
הקוריוז
4 נוב 2020 13:45:48אוהד כמו אובמה? 😂😂
הוא בובה של הblm והחברה
יש מצב טוב שהשיקצה מנהל אותו
עגל
4 נוב 2020 13:55:49די נו שמעון, אתה סתם מקשקש.
בענייני ישראל אני סומך עליו הרבה יותר מאשר על טראמפ שיכול לקום בבוקר על צד שמאל ולהתהפך עליך. בטח אחרי שהוא יבחר לכהונה שניה והוא כבר לא יהיה תלוי באוונגליסטים.
etayle
4 נוב 2020 14:23:04אני חושב שטראמפ עדיף עליו בכמעט כל פרמטר לישראל. אבל מסכים עם זה שהוא ככל הנראה המועמד הדמוקרטי הכי טוב שישראל יכלה לבקש, והוא לא אמור למרר לנו את החיים.
עוד נקודה שהאריס נשואה ליהודי, ודה פאקטו אמא לשני ילדים (מאומצים) יהודים.
עגל
4 נוב 2020 15:45:03טראמפ שקרן ונוכל, איך הוא יכול להיות עדיף בכל מובן שהוא על איש הגון?
אור
4 נוב 2020 12:25:10משהו מעניין שכמה מיליוני אנשים יותר הצביעו לטראמפ לעומת 2016. הבנאדם פשוט קוסם
etayle
4 נוב 2020 12:52:36ללא ספק, כל העולם נגדו, והבחור עדיין הביא מספרים טובים מאוד. פנומן.
הקוריוז
4 נוב 2020 13:03:48העולם לא נגדו זה רק אלו שמנסים להפילו והם יוצרים מצג שווא שהם העולם. לברון וספרינגסטין הם לא כל העולם
הקוריוז
4 נוב 2020 13:02:55זה לא קוסם הוא רטוריקן טוב ומציג את עצמו כבחור קשוח בוטה שאומר מה שהוא רוצה ללא פילטרים ואנשים אוהבים את זה, זה נראה בעין פחות מלאכותי מהבובות המחייכות והמנופפות של הדמוקרטים.
האמריקאים מתים על זה על גון ווין הקשוח עם הסיגר וכובע הבוקרים.
הם שונאים את הpc את החיוכים המזוייפים (אלו דברים שעובדים על הסלבס בעיקר שאצלם כולם מחייכים אחד לשני) את זה שהפכו לבושה להיות לבן blm עלאק.
ויש את הפרצוף של השיקצה שבטוח הביא גם קולות לטראמפ 😂😂
Glal
4 נוב 2020 13:27:22למה קוסם? לפני הקורונה הוא היה מצויין לכלכלה, ופעל אסטרטגית נכון כשהתעמת עם סין ואירן. היה גרוע לאקלים ולפופוליזם (אם כי הוא לדעתי רק סימפטום למשהו שקיים גם בשמאל). מעבר לזה עמד מולו מתמודד חלש מאוד כי הדמוקרטים פחדו לשלוח אדם קיצוני כמו סנדרס. הקורונה טרפה את הקלפים והשטויות שאמר ועשה היו יותר מידי. זאת הסיבה שבכלל צמוד.
שחר אלוני
4 נוב 2020 13:06:24בפנסילבניה 12 הפרש לטראמפ ונשאר לספור 36. יהיה מאד קשה לביידן להפוך.
זה אומר שהצרוף היחיד שנשאר לו זה נבאדה וויסקונסין מישיגן לניצחון דחוק. זה קשה
Yinon Yavor
4 נוב 2020 17:37:29בחישוב פשוט זה אומר שביידן צריך לקבל 61% מהקולות שנשארו בפנסילבניה. בהחלט לא פשוט
etayle
4 נוב 2020 13:12:40נראה שהיסכויים נוטים לכיוון ביידן. אבל צמוד צמוד. הבנתי שבמשיגן הלכו לישון חחח אז יכול להיות שיקח זמן עד לתוצאות.
שחר אלוני
4 נוב 2020 13:13:46מה קורה בסנאט ובקונגרס?
חיים
4 נוב 2020 13:16:29יתרון קל לרפובליקנים בסנאט ולדמוקרטים בקונגרס בינתיים
etayle
4 נוב 2020 13:19:48טוב ברוטר מתחילים להספיד את טראמפ, תם הטקס.
הקוריוז
4 נוב 2020 13:44:21למה? נשארו 6 מדינות הוא מוביל כרגע ב4 מהן שהן שוות 67 אלקטורים.
הוא צריך 57 בכללי מתוך ה6 שנותרו
עגל
4 נוב 2020 13:38:53מופתעים?
ידענו שזה יהיה צמוד עד הסוף, לא?
לא הימרתי על המנצח למרות שאני מעדיף את ביידן
הקוריוז
4 נוב 2020 13:47:12אני רק חושב על הפוסט של מנחם אם טראמפ ינצח 😂😂😂😂
שחר אלוני
4 נוב 2020 14:55:03אם מניחים ש60 70 אחוז מההצבעות בדואר הן דמוקרטיות אז ביידן יזכה. אם זה חצי חצי אז טראמפ
יואש בן טולילה
4 נוב 2020 14:58:26אני שומע הרבה מאוד טענות על זיוף הצבעות בדואר, קלפיות בהן הבודקים החליטו לסיים את הספירה באמצע כדי להמשיך מחר ופשוט לקחו את הקולות איתם הביתה.
ברוך רובין
4 נוב 2020 15:23:23כמובן שישנתי כמה שעות והצטרפתי אליכם, אני לא יודע יואש קשה מאוד לזייף בחירות יש שמירה הדוקה. טראמפ עומד להפסיד את ויסקונסין ויכול להזמין לצערי כבר חברת הובלות, זה כמעט מכת מוות.
trusttheprocess
4 נוב 2020 16:06:55אף אחד לא לוקח קולות הביתה, המקומות שם תחת אבטחה כבדה של השריף דיפרטמנט שברובם הם תומכי טראמפ
ברוך רובין
4 נוב 2020 15:30:04היתרון של טראמפ גם במישיגן קלוש רוב המעטפות שנשאר זה של דמוקרטים .
שחר אלוני
4 נוב 2020 15:41:08הסקרים טעו בצורה מהותית בהרבה מדינות, אבל נראה שביידן בסיכוי טוב לזכות בגלל שהקולות שלא נספרו הם הצבעות מוקדמות שרובן דמוקרטיות. גם ללא פנסילבניה, מספיק לביידן מישיגן נבאדה, וויסקונסין, ויש גם סיכוי קטן למהפך בג'ורגיה או קרוליינה אבל הוא לא חייב אותן
שחר אלוני
4 נוב 2020 16:02:53מישיגן עברה עכשיו לביידן, כנראה שהיא תיסגר כחולה
trusttheprocess
4 נוב 2020 16:05:22מה אתם מופתעים, בבחירות שעברו טראמפ ניצח בכמה עשרות אלפי קולות במישיגן, פנסילבניה, ויסקונסין
עכשיו זה יקרה אותו דבר אבל לטובת ביידן.
אני אומר פה כבר הרבה זמן שאלו המדינות שיקבעו וביידן לא היה צריך הרבה כדי להפוך אותן .
הוא כבר מוביל בויסקונסין ומישיגן
ברוך רובין
4 נוב 2020 16:19:15טראמפ יכול להזמין כבר את ההובלה רוב הקולות שנשארו הם של דמוקרטים ויש לביידן יתרון במישיגן ובויסקונסין. מקווה שהוא יהיה נשיא טוב.
trusttheprocess
4 נוב 2020 16:25:11ג'ורג' בוש,אובמה,טראמפ
מה כבר ביידן שהוא אמצע הדרך יותר מכולם יכול לעשות גרוע יותר משלושת אלה
ברוך רובין
4 נוב 2020 16:52:01את גורג בוש אף אחד לא יצליח לעקוף הוא כמו מרק מדסן של הNBA הנשיא הגרוע בהיסטוריה , טרמפ עם כל הפילוג והבושות שהוא עושה היה נשיא לא רע לאזרחי ארהב ומצויין לישראל, הוא לא הצליח להתמודד עם משבר הקורונה אם הקדנציה שלו הייתה 3 שנים הוא היא מצויין ++ ובין הנשיאים הטובים ביותר.
trusttheprocess
4 נוב 2020 16:58:03אני לא מתכוון להתווכח על טראמפ , הוא כבר חדשות של אתמול .
אני רק אומר שאין שום בסיס ראייתי לפחד מביידן, כמו שטראמפ אוהב לאמר ביידן כבר 47 שנה בפוליטיקה ויש את כל ההיסטוריה שלו והוא אחד מהאנשים הכי מרכזיים מבחינת מדיניות שיש ולמרות מה שפוחדים בישראל לאורך כל השנים האלה הוא תמיד תמך בישראל כמו גם הסגנית שלו .
הבחירות נגמרו , אפשר לצאת מהתעמולה ולהתרכז אמת
אור
4 נוב 2020 17:06:34למה אתה אומר שנגמרו?
trusttheprocess
4 נוב 2020 17:23:54כי הצביעו אתמול ולא מצביעים יותר
אור
4 נוב 2020 18:41:37הבנתי, חשבתי התוצאות. יש עוד סיכוי גם לשיוויון 269
הקוריוז
4 נוב 2020 17:36:05זהו יאללה ביידן ניגב תם הטקס מברוק לטנש
Yinon Yavor
4 נוב 2020 17:41:10תודה רבה לכל המגיבים.
מערכת מאוד מעניינת, וזה עוד לא הסוף.
ברוך רובין
4 נוב 2020 17:47:00נגמר, טראמפ יכול להזמין את ההובלות ולהוריד את הפרסום, שאר הקולות הולכים לביידן יש לביידן יתרון במישיגן ובסיקונסין.
trusttheprocess
4 נוב 2020 18:02:39טראמפ יכול להאשים רק את עצמו
כשרואים את תוצאות האמת מבינים שאם טראמפ היה מתנהג כמו בן אדם נורמלי לגבי וירוס הקורונה הוא היה לוקח את הבחירות בקלות.
אני יודע שהרבה צוחקים פה על מנחם על ההיסטריה שלו על טראמפ והקורונה אבל אנשים שחושבים בדיוק כמו מנחם נתנו לביידן את הנצחון
ברוך רובין
4 נוב 2020 18:07:11אני מסכים איתך טראמפ לא הצליח ולא ידע איך להתנהל עם הקורונה, ההיסטריה של מנחם כמו רוב האנשים נובעת מהתקשורת ההרסנית שפרט להכניס פאניקה חסרת בסיס לציבור לא עושה כלום.
.
אני לא אוהב את כל הצעקות הקוזאק הנגזל והמחאות המגוחכות נגד הנבחר שיש פעם אחר פעם בדמוקרטיה, צריך לקבל את תוצאות הבחירות, הפסדת לך הביתה ולא משנה מי.
trusttheprocess
4 נוב 2020 18:13:00עזוב את התקשורת, כל מה שטראמפ היה צריך לעשות זה להקשיב ליועצים שלו בהתחלה , לאמר לציבור את האמת שיש וירוס מאד מסוכן לאוכלוסיות מסוימות אבל עדיין לא יודעים בדיוק עד כמה,ולאמר שמערכת הבריאות צריכה חודשיים כדי לנסות להבין מה קורה.
במקום כל השטויות שהוא פלט
ברוך רובין
4 נוב 2020 18:12:09אני מוכן להתערב שהשיקצה עכשיו יגיד שבזכות ההתערבות שלו ושל הספורטאים ביידן ניצח את הבחירות.
Yinon Yavor
4 נוב 2020 18:49:54לטראמפ יתרון נוח בחלק גדול מהמתנדנדות (NC, ג'ורג'יה ופנסילבניה). זה מביא אותו כבר ל-267.
הסיכוי הריאלי שלו זה או מישיגן (16) או נבדה (6). אחת מהן תספיק.
כדי לזכות במישיגן הוא צריך לקבל 53.5% מהקולות שנשארו שם. לא נשמע בשמיים אבל אולי קשה מדי.
כדי לזכות בנבדה הוא צריך לקבל 52% מהקולות שנשארו שם. לא נשמע בשמיים בכלל.
.
התקווה שלו לדעתי זו נבדה, ובגלל שהודיעו שהם יסיימו ספירה רק ביום חמישי – יש לנו הרבה זמן לספקולציות, תאוריות קונספירציה, או סתם ללכת מכות בין אדומים לכחולים…
אור
4 נוב 2020 19:00:18היתרון בפנסילבניה לא כזה נוח ואת ההצבעות בדואר סופרים בסוף בכל המדינות, אז המצב שלו לא כזה טוב.
Yinon Yavor
4 נוב 2020 19:08:00זה יתרון נוח, כי הוא צריך בערך 34% מהקולות שנשארו שם כדי לזכות.
אולי זה לא יספיק, אבל זה נראה נוח למדי.
גם בג'ורג'יה וצפון קרולינה הוא זקוק ל-37-38% ממה שנשאר כדי לקחת את המדינות האלו. התחושה שלי שכל מה שדורש פחות מ-40% מהקולות הנותרים זה יתרון נוח.
trusttheprocess
4 נוב 2020 19:11:40זה לא נכון כי אתה צריך לבדוק מאיפה הקולות החסרים באים.
הם מגיעים מערים גדולות ששם ביידן מנצח 75/25 והם מגיעים בהצבעות בדואר ששם ביידן מנצח 65/35
כשאתה מחשב את ההסתברות של שני הנתונים האלה אתה מבין שביידן ינצח בויסקונסין, מישיגן ונבדה מה שמביא אותו ל 270 ופנסילבניה, נורת קרוליינה או ג'ורג'יה לא משנות
אור
4 נוב 2020 19:26:40טראמפ יכול לקחת אלקטור אחד במיין (זה מפוצל שם) ולהגיע לשיוויון. בנבאדה גם עוד יש לו סיכוי לא רע
אור
4 נוב 2020 20:01:24טעיתי, ביידן מגיע ל-270 גם בלי האחד הזה של מיין
ברוך רובין
4 נוב 2020 19:10:20טראמפ חלק מרכזי מהקמפיין שלו היה נגד הצבעות בדואר, זה סיבה למה רוב הבוחרים הרפובליקאים הצביעו ביום הבחירות, לביידן יתרון בנבאדה ובמישיגן ובוויסקונסין שנשארו רק קולות המעטפות שהגיעו בדואר (שרובם דמוקרטים), ביידן הולך להכריז כבר היום בערב לדעתי על הניצחון .
Yinon Yavor
4 נוב 2020 19:12:39תיקון – הוא צריך רק שליש מהקולות שעוד לא נספרו בפנסילבניה כדי שהיא תהיה אדומה. לדעתי זה גמור שם. הקרב הוא על מישיגן ונבדה.
Yinon Yavor
4 נוב 2020 19:15:58בנבאדה זה פחות מ-8000 קולות הבדל, ונשארו עוד 190,000 "בקופה".
מספיק שטראמפ זוכה שם ב-100K מול 90K והבחירות שלו.
אתם ממהרים מדי לחרוץ דין.
ברוך רובין
4 נוב 2020 19:21:45אתה לא מחשב נכון, לא יודע אם זה מחוסר הבנה או מחוסר ידע רוב הקולות שנשארו הם של דמוקרטים, הסיכוי של טראמפ לקבל קולות של המפלגה הדמוקרטית, בטח אחרי שהוא יצא על הדואר וניסה לבטל אותו, זה לא 50-50%, איפה שיש לביידן ייתרון הוא ישמור עליו ב99.9% אחוז שזה אומר נבאדה ויסקונסין ומישיגן , וזה אומר שטראמפ יכול להזמין את שירות ההובלות ואולי יקבל הנחה נשיאותית.
הצבעתי לטראמפ אבל צריך להכיר במציאות
אור
4 נוב 2020 20:03:01בקיצור טראמפ צריך גם את נבאדה וגם את פנסילבניה, אפשרי אבל סיכוי לא גבוה. כל השאר סגור
ברוך רובין
4 נוב 2020 20:13:49גם נבאדה סגור, בטח שביידן מוביל. בהצלחה לביידן כנשיא
אור
4 נוב 2020 20:47:37לא ספרו שם שליש מהקולות והפער הוא חצי אחוז, לא סגור.
.
בכל מקרה נראה לי שפנסילבניה תתהפך עד סיום הספירה, הפער שם ממשיך לרדת
trusttheprocess
4 נוב 2020 22:47:08קולות חסרים מנבדה זה בעיקר קלארק קאונטי שזה בעצם לאס וגאס.
היית פעם בוגאס? גרתי שם שנתיים,זאת עיר סופר דמוקרטית שאף פעם לא מצביעה למועמד רפובליקני
אור
4 נוב 2020 22:59:54קראתי שלמעשה נשארו רק 14% לספור וכולם provisinal (לא יודע מה זה) או בדואר, אז כן כנראה שזה גמור
Ljos
4 נוב 2020 23:09:50זה אומר שאלו הצבעות שצריך לעשות לגביהן בירור לפני שמחשיבים אותן בספירה. נניח מישהו שלא עדכן כתובת מגורים, לא הזדהה מספיק בזמן ההצבעה, או מישהו שביקש קודם להצביע מרחוק ולא קיבל אישור.
אור
4 נוב 2020 23:11:25👍
etayle
4 נוב 2020 19:55:36בהצלחה לביידן בכהונתו כנשיא ארה"ב.
מקווה שאיכשהו התחזיות של תומכיו יתממשו, והוא באמת ינסה לאחד את ארה"ב. אני בספק, אבל אסור לאדם להיאחז בדעותיו, אלא להודות על האמת היכן שראוי.
etayle
4 נוב 2020 21:19:11Remember, remember, the Fifth of November
Gunpowder treason and plot
I see no reason why gunpowder treason
Should ever be forgot
חג שמח לחוגגים את היום החשוב הזה.
IDO
4 נוב 2020 21:22:55בגדול עדיין אני מופתע (כמו תמיד) שטראמפ לא הועף בנצחון חד משמעי.
אבל כמו משחק צמוד מול ברוקלין והחטאה שלהם על הבאזר, אני אקח את זה . יש התחממות גלובלית, והתפרצות במצב מתקדם מאד
משהו אמין צריך לעשות את העבודה…
ברוך רובין
4 נוב 2020 22:32:21אני לא הייתי מגדיר את ביידן אמין כמו שלא הייתי מגדיר כך כל פולטיקאי במיוחד אצלנו, פשוט את טראמפ זה לא מעניין כלל.
אני מסכים איתך לגבי ההתחממות הגלובלית זה אסון מה שקרה אצלנו השנה עם זה שרפות בקליפורניה שאני לא זוכר שהיו, קור מקפיא בשיקגו (-22 פרנהייט זה משהו כמו -30 מעלות), התקפות הוריקן חוזרות ונשנות.
.
אני בהחלט מקווה שהוא יפעל , לתמיכה בקהילה הגאה,הגבלת הנשק, טיפול בכלכלה (אני לא מסכים שלעלות מיסים לחברות זה נכון,כיוון שזה יפגע בעיקר במעמד הביניים) וכמובן שאני תומך בקפיטליזם שמאפשרת לאזרח להתעשר הרבה יותר בקלות מאדר במדינה סוציאליסטית.
.
אחד הדברים החשובים ביותר זה לאחד את העם (אסור לתת לקיצונים משני צדדי המפה להתנהל בשבילנו).
.
שינוי אובמה קר למשהו יעיל הרבה יותר לא אכפת לי אם זה מערכת בריאות ממלכתית כמו בלא מעט ממדינות oced, או כמה מה שהולך בסינגפור (הפתרון הפשוט זה לסבסד את לימודי הרפואה, ולהגביל את החזירות של הביטוחים הרפואיים, אבל משום מה אף אחד לא חושב על זה), טיפול במשבר בקורונה לא על ידי הפחדה או שקרים אלא על ידי הסברה.
. חבל לי שהוא לא ימשיך במדיניות של טראמפ כלפי ישראל ושאין לו את מה שצריך כדי להמשיך להילחם בזכויות ובקניין שלנו מול הסינים והסכם הסחר הנוראי.
trusttheprocess
4 נוב 2020 22:45:20הרבה אנשים חושבים על זה אבל טראמפ והרפובליקנים בכיס של חברות הביטוח .
IDO
5 נוב 2020 00:27:06רובין יקירי. ביידן היה משרת ציבור 47 שנה. אין יותר אמין מזה.
טראמפ היה שחקן כושלך ושראלטן פר אקסלנס כל חיו. לי זה דיי ברור את מי אני רוצה בכסא הנהג.
—
בקשר למס החברות. בתור אחד שאשכרה מחזיק חברה וחשוף למס הזה, אני אגיב בבחיאת…. .
ואגב אני לא יודע בקשר אליך, לי באופן אישי אין שום בעיה לשלם מיסים. אני ועוד מלא מהגרים אחרים רואים בזה הכרת טובה למדינה שלקחה אותי. בישראל שנאתי לשלם מיסים זה היה נוראי.
40% הכנסה+10% ביטוח לאומי+20% GST . זה היה סיוט.
ברוך רובין
5 נוב 2020 02:36:26הרפובליקניים לצערי הרב גם בכיס של הNRA, אני לא מאמין שלביידן יש את הכוח או את הרצון להילחם בהם ובנשק. אני גם מקווה שהוא יטיל הגבלה על מספר השנים בבית המשפט העליון לא הגיוני ששופט יקבל תפקיד לכל חייו, 12 שנים זה נראה לי תקופת זמן מספיקה.
.
הבעיה שלי עם אנשי ציבור שהם שכחו כבר מהציבור, הם באו לתחום מלוכלך מאוד, מסיבה טובה שנשכחה במרוצת השנים, בטח שיש כל כך הרבה פיתויים בדרך מחברות ותאגידי ענק, כמות הזמן היא לא פאקטור הילרי קלינטון, היא דוגמה טובה לכך. אני בהחלט חושב שכעם נכשלו פוליטית שזה הדבר הטוב ביותר שהצלחנו למצוא שייצג אותנו (טראמפ ביידן ביבי גנץ…)
.
לגבי טראמפ הוא גאון שיווק, הוא שרלטן ונוכל, שלמזלו לא חסר מטומטים שיביאו לו כסף פעם אחר פעם.
ההתנהגות של טראמפ כעת פשוט מביכה ופתאטית.
.
לגבי מיסים אני לא חושב שמישהו אוהב לשלם הרבה מיסים בטח שאתה יודע לאן הם הולכים בעיקר (זה הסיבה העיקרית שאני מעדיף לתרום), ביידן רוצה לעלות את המיסים באופן חד לחברות ולאנשים שהכנסות שלהם הם יותר מ400 אלף דולר בשנה, למזלי בתקופת רייגן דבר כזה לא היה אפילו במחשבה, אני תומך בשוויון הזדמנויות לא בשוויון בתוצאות.
.
אני מתנגד למפלגה הרפובליקנית בלא מעט דבריםהפאקטורים המרכזיים שלי בבחירה הם ישראל (שהיא הגורם מספר 1 בהצבעה שלי) והכלכלה החופשית .
trusttheprocess
5 נוב 2020 02:29:00I call it
ביידן הולך לנצח את ג'ורג'יה ב 5 קולות
מנחם והמשפחה שלו
thog
5 נוב 2020 02:57:15זה יהיה פואטי ביותר
thog
5 נוב 2020 02:59:53אבל גם אין מצב
IDO
5 נוב 2020 03:27:47טראסט – אומנם הצלחתם להעיף את טראמפ אבל 67 מליון מצביעים. חמש מליון יותר מלפני 4 שנים זה יותר ממדאיג.
זה אנשים שבסדר עם לתפוס בנות ב### שלהן, ושניאו נאצים זה בחורים טובים בשבילם. 2 הוריקנים במקביל ו-30 מעלות מינוס בשיקגו זה אנחנו רוצים עוד מזה. טראסאט רובין ומנחם אתם בבעיה הרבה יותר רצינית ממה שחשבתי לעצמי.
ברוך רובין
5 נוב 2020 03:52:27עידו ידידי אתה לא יכול לעשות את ההכללה הגסה הזאת אני מצטער,
זה כבר פעם שנייה שאני שומע את זה היום ואני לא יכול לעבור על זה ככה.
.
אני הצבעתי לטראמפ כיוון שיש דברים רבים שאני מסכים איתו אידואלגית במיוחד היחס לישראל, יש המון דברים רבים שאני ורבעם אחרים ממצביעי מגנים בכל תוקף ומסרבים להם כמו ניאו נאצים, יחס לאישה, ואני גם איתך באיכות הסביבה. שאתה מצביע למישהו לא אומר שאתה מסכים עם כל מה שהוא או עם כל מה שהוא עושה.
.
אני לא רואה הרבה הבדל בין זה להשוואה שהולכת בישראל שכל מי שמצביע לביבי תומך בשחיתות וכל מי שמצביע לשמאל בוגד.
trusttheprocess
5 נוב 2020 04:24:21אני גר בקליפורניה הכלכלה החמישית בגודלה בעולם.
לי אין שום בעיה
IDO
5 נוב 2020 04:25:23אני בחיים לא הייתי מצביע לגזען מיזוגן ושקרן. אבל זה אני, היי אם סט הערכים שלך מאפשר את זה לך על זה..
אתה מזכיר לי אשה שמפוצצים אותה במכות ואז קונים לה יהלום …. (איפה אני עושה סמיילי שלא תעלב) אבל רובין אתה לא לבד יש לך 68 מליון חברים.
ברוך רובין
5 נוב 2020 04:36:56ההכללה הזאת של ציבור שלם זה גזענות ידידי,וזה זלזול באינטליגנציה של הבוחר,רוב הבוחרים מצביעים אידואליגת ורובם לא אוהבים את ההתנהגות של טראמפ זה אחת הסיבות למה הוא מעורר כל כת אנטיגונזם , שאלה לי הגיונית ופשוטה עלייך אתה חושב שהיספנים ויהודים בפלורידה יתמכו בעליונות הגזע הלבן?
.
דרך אגב גם לביידן יש מקרים של גזענות מפה ועד הודעה חדשה אז אם הייתי בוחר בו גם הייתי גזען? אני לא מדבר על מקרים של השליחות ידיים שלו בכלל. לגבי ההשוואה שעשית יש דברים שהשתיקה יפה להם זה אחד מהם לצערי.
IDO
5 נוב 2020 04:59:47ההסבר שלי זה שההיספנים לא ממש אוהבים אותו אבל ביידן מפחיד אותם בגלל… תשלים לבד.
וגם בקשר אליך.. ביידן מפחיד אותך משום מה? מה ביימי קלינטון לא עשינו גם כסף וגם שלום עם הירדנים?
אז בגלל הפחד שלך מביידן אתה מוכן לאכול את הצפרדע שקוראים לה טראמפ שאתה יודע שהוא שקרן מיזוגן כזען ואם יהיה לו על השולחן 2 הצעות: מציצה מכוכבת פורנו או להוריד 40 טון פלדה על ישראל הוא ייקח את המציצה.
ברוך רובין
5 נוב 2020 08:19:04אז יכול להיות שהם מפחדים מהפן הכלכלי ומשטר סוציאליסטי,ומכונים להצביע לטראמפ? שישי להם אידואליגה דומה לשלו בחלקים מסויימים, אבל בחלקים רבים מתנגדיו לדבריו של טראמפ?
.
לנקודה השנייה היו ממשלים דמוקרטים טובים לישראל והיו ממשלים רפובליקנים גרועים לישראל ולהפך, להשוות את ביידן שהיה סגנו של אובמה לקלינטון זה סוג של דמגוגיה זולה. בסוף אני שופט אותו על פי זה ואיך משטרו של אובמה (שהוא היה שותף מלא לכל ההחלטות) התייחס לישראל, בנוסף לא מזמן הוא אמר שיחזיר את הגרעין.
.
לא הייתה לי בעיה להצביע לדמוקרטים בעבר הצבעתי לאובמה ב2008 אחרי הרס הכלכלה של בוש.
במהלך חיי עברתי מספר פעמים מהדמוקרטים לרפובליקנים שאני מצביע אני מפעיל שיקול דעת, דבר שאתם מסרבים להכיר בו אצל מצביעיו של טראמפ.
ברוך רובין
5 נוב 2020 04:08:05כמו שחשבתי לפני הבחירות הדמוקרטים לא הצליחו לעשות מהפכה בסנאט, זה הולך להגביל ולהקשות על ביידן לבצע מהלכים במדיניות שהוא חפץ בהם כמו למשל העלאת המיסים (שחייב לעבור אישור של הסנאט)
IDO
5 נוב 2020 04:27:20אל תדאג לכסף שלך, הלוביסטים והבחורים הטובים ממועדוני הבנים של הקולג'ים הנחשבים ימשיכו להיות שרי אוצר, הסדר הישן יחזור. אפחלו הבורסה עשתה לי 0.48 נקודות.
Ljos
5 נוב 2020 13:26:17לוחשים לי באוזן שאני חייב לעשות סיכום בחירות כדי שימשיכו לחשוב שאני מגניב. שאלתי מי בכלל חושב שאני מגניב, אעדכן כשתהיה תשובה:
– זה היה קרוב, זה היה צמוד, אבל בסוף הקפיטליזם ניצח. לרגע היה נראה כאילו הקפיטליזם עומד לנצח, והקפיטליזם באמת נתן מאבק ראוי, אבל מהפך ברגע האחרון הבטיח את הניצחון לקפיטליזם. אבל חכו, אולי הקפיטליזם יקח את זה לבית המשפט כי אנשים הצביעו כמו שצריך וזה לא דמוקרטי.
– לא משנה כמה ימינה הולכים הדמוקרטים, והם גם ככה מאוד ימינה, יאשימו אותם שהם סוציאליסטים.
– קיבלנו תשובה לשאלה החשובה ביותר: האם הדמוקרטים יכולים להציע שום שינוי, להבטיח כלום דבר ולהעמיד בראשם פקיד ותיק של ההון ועדיין לנצח את הבחירות.
– לא משנה כמה ימינה הולכים הדמוקרטים, והם גם ככה מאוד ימינה, התקשורת תאשים את חוסר ההצלחה היחסי בזה שהדמוקרטים הלכו שמאלה מדי.
– בבחירה בין הטראמפיזם לתנאים הניאו-ליברלים שהביאו לעלייתו, ארצות הברית יצאה בריש גלי והכריזה "אהה, אממ, אולי, לא יודע? בסדר, נחזור למה שהיה קודם. שיהיה", כאילו בעתיד של 2012 לא תופיע מחדש שנת 2016.
– לא משנה כמה ארגונים רפובליקנים כמו פרוייקט לינקולן מבטיחים לדמוקרטים שהם יצליחו להעביר תומכים רפובליקנים שלא אוהבים את טראמפ בגלל חוסר הממלכתיות שלו לצד הדמוקרטי כל עוד הדמוקרטים, שהם גם ככה מאוד ימינה, לא יזוזו מילימטר שמאלה, עדיין אין שום סיכוי שזה יקרה.