הבחירות ואנחנו / ינון יבור

לא, זה לא הולך להיות עוד פוסט שמסביר למה ביידן טוב מטראמפ או למה דונלד מוצלח יותר מג'ו.

הפוסט הזה הוא עלינו, ועוסק בעצם בשאלה המאוד פשוטה (אך מעניינת): "למה לעזאזל זה כל כך איכפת לנו?!?" ואני לא מתכוון ל"איכפת" במובן של התעניינות כללית והבעת דעה פה ושם, אלא התעסקות ממש אובססיבית בשאלה שלרובנו אפילו אין זכות להחליט בה.

אז יש כמובן את הסיבות ה"רגילות", שכולנו אנשי העולם הגדול, וארה"ב היא בכל זאת – המעצמה הגדולה בעולם פלוס ידידתה הטובה ביותר של ישראל. אבל לטעמי, יש משהו נוסף, אולי גדול יותר. והוא נובע מיצר התחרות והניצחון.

כולנו באתר הזה כי אנחנו אוהבים מאוד ספורט אמריקאי, ובעיקר כדורסל. ומה יותר אמריקני מפשוט להסתכל על השורה התחתונה ולבדוק מי ניצח? אתמול בערב היה בארץ משחק העונה בספורט הכי פופולרי בעולם. כלומר – שתי הקבוצות אולי הכי טובות בארץ, ראש בראש. מה השאלה הכי מעניינת? נכון – מי ניצח. אבל רגע, יכול להיות שאף אחד לא ניצח? יכול להיות שנישאר בלי תשובה מוחלטת לשאלה הכי מעניינת? כמו שנהוג לומר – באמריקה זה לא יכול לקרות. וזה נכון. כל האתוס האמריקאי מושתת על הכרעה וניצחון, ואנחנו, כצרכנים מושבעים (או יותר נכון, מכורים…) גם תמיד נרצה לדעת מי גבר על מי, מי מוצלח ממי, מי עליון על מי. זוהי אבן היסוד בספורט, וגם מה שקוסם בו. ובאמריקה – זה לא רק בספורט, אלא בהכל (פאראפרזה על דבריו של אמריקאי יהודי טוב – בעיקר בכדורסל…). הבחירות – בניגוד לישראל – הן מעין "משחק גמר" של ראש-בראש, כדי לגלות מי המפסיד ומי המנצח. אין 30 מפלגות שמתוכן בוחרים ומייצרים קואליציה. אין תיקו במשחק העונה, בדמותה של ממשלת אחדות. אין אמצע. זה הכל, או כלום.

והשיטה הזו של "הכל או כלום", חוץ מהיותה כה דטרמיניסטית, היא קלה לעיכול ולאימוץ. הרי משחקי פיינל פור של המפסיד יוצא תמיד יהיו מותחים יותר מסדרות, שיהיו מותחות יותר מליגה ארוכה. זה סוד הקסם. ואנחנו, שכל כך מכורים לקונספט הזה של הכרעה, ושכל כך תקועים פה כבר שלוש פעמים עם תיקו רב שערים ובלי מנצח ברור, פשוט מתמכרים ומאמצים את הקבוצה "שלנו" מעבר לים, ומעודדים אותה בלי הפסק. גם אנחנו, כמו אחרים, נדבקנו במנטליות הזו של "הכל או כלום", של "האם לנו אתה אם לצרינו?", של 100% טראמפ או 100% ביידן.

כל אחד מאיתנו החליט בעצם "לעודד קבוצה" וללכת איתה עד הסוף המר. הרי אנחנו לא חדשים בעסק הזה – ברור לנו שקשה מאוד להחליף קבוצה אהודה, וברור לנו שהאמוציות העולות כאשר קבוצה זו מתמודדת "לחיים ולמוות" הן גבוהות מאוד.

אז אולי חשוב שנזכור שלא מדובר פה במשחק גמר דטרמיניסטי. עדיין – נשיא/ראש ממשלה שאני לא אוהב יכול לעשות מהלכים שאני מסכים איתם, ונשיא אהוב עדיין יכול להעביר החלטות שמנוגדות לאינטרסים שלי. בניגוד לספורט – אנחנו צריכים לזכור שהפוליטיקה היא הרבה יותר "ישראלית" מ"אמריקאית", במובן שאין לחלוטין שחור ולבן, אפס או אחד. אפילו באמריקה, אבל בטח בישראל, אנחנו צריכים להבין שגם תיקו זו תוצאה לגיטימית, וזה שיש לנו עכשיו "אלוף אולימפי" ל-4 שנים (בדמות נשיא/רה"מ), אין זה אומר שאם זה לא האלוף שאתה עודדת אותו, הוא לא יפעל לעיתים גם לטובתך.

לפוסט הזה יש 255 תגובות

  1. תודה ינון. אני ממש לא מסכים עם המאמר שלך. נכון, נקודתית שני הנשיאים יכולים לעשות דברים טובים לכולם…אבל זו אינה השאלה המרכזית בבחירות האלו. השאלה המרכזית בעיניי היא לאן אמריקה (וישראל, זה בול אותו דבר) הולכת? האם תישאר דמוקרטיה או שתהפוך לאוטוקרטיה/ דיקטטורה. הכיוון של ביבי טראמפ ברור לחלוטין. ריסוק הפרדת הרשויות, ריכוז כל הכוח בידי אדם אחד, הפיכת כל רעיון אחר לבגידה בנשיא/רוהמ המהולל…ריסוק איזונים ובלמים. שחיתות בסדר גודל בלתי נתפש. אני לא מכיר אף דיקטטורה משגשגת שבה האזרחים מרוצים…אין ולא יכול להיות פה תיקו. ברגע שאי אפשר להפגין, שבתי המשפט נשלטים עי השלטון וכשהשליט עצמו בוחש בכל…אנחנו האזרחים מפסידים. כולנו. זכינו לחיות בדמוקרטיה אם נזלזל בה סופנו יהיה מר ואכזר. זה לא כדורסל שבו אני יכול להגיד שלמרות שאני לא מת על לברון הוא שחקן טוב+ ולמרות שמירי הפסידה נהנתי מאד לראות כמה הם אובראצ'יברים וכמה הם נתנו פייט. ההשוואה לכדורסל לא במקומה בעיניי. טראמפ וביבי רוצים לעשות פוטש וחובה להילחם נגדם כי אין להם הזכות.

    1. אני כמובן לא מסכים עם התוכן שנכתב פה.
      אבל דרור אל תיפול רוחך בכל מקרה, הטוב ינצח, אל תזלזל בכח של האדם להיטיב. גם אם לפעמים הוא מפשל.
      תשאל את עצמך, הסביבה שאתה נמצא בה, האם האנשים שם מושחתים מוסרית, ורעים? (אולי טועים ושוגים, אבל האם הם רעים)

      עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.
      https://www.youtube.com/watch?v=BW-Td3bKW3Q

      1. תודה רבה איתי. אני מעריך את האופטימיות שלך. הבעיה אינה רוע…יותר אדישות/עצלנות/הכחשה/הדחקה. אני באמת חושב שאנחנו במצב קריטי שבא אחרי שנים ארוכות של הסתה ריסוק ופירוק מטעם השלטון שלנו. ביבי קוצר עכשיו את הפירות של עבודתו הקשה. עצוב לי שאתה לא רואה ששלטון החוק בסכנה ממשית. אתמול עניתי לך בפוסט של מנחם גם. דמוקרטיה זה דבר שצריך להגן עליו בפועל. היא דורשת מעורבות של האזרחים. זה קשה. אני לא מצליח להבין את תומכי ביבי. נסה לדמיין מה היה קורה פה אם ראש ממשלה מהשמאל היה נאשם בפלילים ומסית נגד ימנים. וממשיך לכהן למרות שלא חתם על הסכם ניגוד עניינים ומורח את בגץ חצי שנה בעניין. אני יודע שיש המון אנשים טובים בארץ וממשיך להאמין שנצא מזה ולא נהפוך לדיקטטורה. אבל מה שאני רואה ברור מול העיניים שלי הוא מדאיג ומבהיל ולא ייאמן שהגענו למצב הזה. ביבי הוא רק הסימפטום. אנחנו חברה חולה ומפולגת. בורה ואלימה וגזענית. בכל מקרה תענוג לשוחח אתך למרות חוסר ההסכמה בינינו.

        1. בוודאי שאני רואה את הבעיה,
          לדעתי הפתרון (כמו כל דבר) זה לצאת ולהשפיע, ללכת ולהסביר.
          כן, גם להפגין (למרות שאיני תומך בהפגנות, הפגנה כרעיון של לצאת ולשנות את המציאות הוא דבר מבורך).
          נח למואשם בפלילים ליצור שיח קוטבי, ונח גם לצד השני להיכנס לקיצוניות הזאתי.
          באופן פרדוקסלי מי שמחזק את ביבי זה מתנגדיו. ביבי מבחינה אידיאולוגית איבד את זה , הוא אינו ימין,
          לא מקיים הרבה מהבטחותיו, ולכן נח לו ליצור מצג של הוא נגד הממסד\שמאל\ישראל הראשונה.

          אם היה שיח ראוי, המצב היה הרבה יותר טוב. כמו מה שאני אומר תמיד,"מה היה קורה פה אם ראש ממשלה מהשמאל היה נאשם בפלילים ומסית נגד ימנים." לשאול האם זה הגיוני שראש ממשלת ישראל דורש מתנות מאנשי הון, ואובססי כלפי סיקור אוהד, עד כדי הצעות מפוקפקות לבעלי בזק, לא בעניין הפלילי, זה חמור מאוד בצד המוסרי.

          נ.ב
          לצערי תמכתי בנאשם בפלילים כי הוא הכי קרוב לאידיאולוגיה שלי, בדיעבד אולי הייתי מצביע בנט.
          צריך לזכור שאין אלטרנטיבה ימנית בישראל לביבי- בנט(בעיניי ההבדלים ביניהם לא גדולים).

          בע"ה נזכה לימים טובים יותר.

            1. ROLF
              בא נתחיל שלביבי אין ניסנקורן במפלגה.

            2. בוא נתחיל בזה שהליכוד שבוי באינטרסים של הרבה יותר ועדים משהנוכחות של ניסנקורן משפיע על כחול לבן.
              שנית השאלה הייתה גנץ מול נתניהו, אז בעצם התעלמת באלגנטיות.

          1. איתי אתה מדגים בדיוק את הבעיה שהיתה לימין עד שהגיע ביבי.
            ימין מתנצל, מצטער, מקטין את עצמו מול התשקורת והממסד.
            בגין ספג דברים דומים ובסוף לא יכל עוד. אצל ביבי זה לא המקרה והוא עומד חזק מולם ולא מתקפל. אם זה מה שיוצר שיח קוטבי אז so be it.
            .
            ביבי ימין לגמרי.
            בניגוד לבנט שיושב מהצד ומבלבל את במוח, לביבי יש אחריות כלפי האזרחים ולכן לא תמיד כל מה שקורה הוא 100 אחוז מסתדר לימין.
            עובדתית בנו פה בשנים האחרונות כמו שלא בנו לפני, תשאל את שלום עכשיו שמלינים על זה.

    2. דרור,
      אידיאולוגית אני במחנה שלך, ומסכים עם הרבה ממה שאמרת.
      עם זאת, מדובר בבחירות במקום אחר. זה לא המנהיג שלנו שעומד לבחירה, ולכן ההזדהות הרגשית של כולנו נראית על פניה קצת מוגזמת. בפריזמה הצרה של אזרח ישראלי, יש לטראמפ גם יתרונות אל מול החסרונות הרבים.
      אישית, אני בעיקר הייתי מרגיש בושה ומבוכה אם זה היה המנהיג שלי, וזו לדעתי הסיבה לאמוציונליות שיש לנו כלפי טראמפ. רגש, בעיקר רגש שלילי (במקרה הזה), הרבה יותר חזק משכל. זו גם הסיבה לעוצמת ההתנגדות לנתניהו (גם שלי) – זה נובע מתוך רגש ותחושה של בושה וביזיון, והרבה פחות מניתוח קר של פלוסים ומינוסים. הרי אם נודה על האמת – רוב העם פה ימני, ואילולי ביבי היה לליכוד רוב נוח מאוד יחד עם ליברמן שפסל אותו אישית, ועוד כמה בכחול לבן שהינם בעלי השקפה ימנית מובהקת. למעשה, בראייה קרה, ביבי בראש הליכוד רק תורם לגוש המרכז-שמאל, ועם זאת – הוא מקבל את ההתנגדות הציבורית העזה ביותר שאני זוכר כאן כלפי מנהיג ימין.

      1. לדעתי הפלוסים שיש בטלים בשישים מול פירוק הדמוקרטיה ששני הנוכלים האלה עושים. זה מסוכן על אמת ואין פה הגזמה בתגובה. להיפך, יש פה אדישות לא מובנת של אנשים ישנים שחייבים להתעורר. לגבי זה שביבי טוב לשמאל…יש בזה מן האמת אבל גם בנט או ימני אחר לא היה עושה יותר למען מדיניות ימנית כי היא אינה אפשרית. ראה מקרה ליברמן כשר בטחון ועוד…קשקושים על סיפוח וכיוב'. מה לעשות, הפלסטינים לא יוותרו על דרישותיהם כי בנט יחייך אליהם.

      1. אתה מבין שגם אם יש במדינה כלשהי רוב של 75% שרוצה לחיות תחת דיקטטורה, מינוי דיקטטור וקיום הרצון שלו לא נותן לך דמוקרטיה?
        מכאן שמיעוט שמתנגד למהלך זה הוא אכן הצד הדמוקרטי בסיפור.

        1. עד כה הדיקטטורה היחידה היא של השמאל הקיצוני שמנסה לשנות חוקים ולנסות פרשנות של חוקים
          דמוקרטיה היא רצון הרוב וגם זכויות הרוב לא פחות מזכויות המיעוט

  2. קצת נכון, כי באמת יש פה המון מחנאות ודעות שמתווכחות על אוטומט בעד/נגד הקבוצה שלהם. מצד שני, יש כאן בחירות שישפיעו השפעה לא פחות מאדירה על העולם ובאופן מאוד ישיר גם על חיינו, כך שהעניין די מובן. לדוגמא, האימפקט על שינוי האקלים שהבחירות יביאו הוא עצום וישפיע על חיים של מליונים (עם לא מליארדים). ישנה גם השפעה מאוד חזקה על הליכים גלובליים שמשפיעים על כולנו באופן ישיר, כמו מדיניות מסחר בינלאומי (ראה לדוגמא מה שטראמפ מעולל לארגון הסחר העולמי). יש גם הליכים גאו-פוליטיים כמו עליית משטרים פופוליסטים שקוראת בכל העולם והרוח הגבית מארה'ב בהחלט משפיעה, או דברים אחרים שלא מעניינים ישראלים (וצריכים לעניין ישראלים) כמו היחס לנאטו, או לארגון הבריאות העולמי. אחרים בישראל (מתנחלים לדוגמא) יגידו לך שיש לבחירות האלו השפעה אדירה על עתידם המוחשי (לדוגמא, איפה הם יוכלו לגור ולעבוד). קיצר, רידדת את זה למחנאות ואתה לא לגמרי טועה אבל, לדעתי, גם לא לגמרי צודק.

  3. תודה רבה ינון. העלת נקודה מעניינית לגבי הסוגיה.
    אני רוצה להעלות 2 נקודות בנושא:
    1. אני חושב שעוד סיבה, שהבחירות בארה"ב מזכירות במידה כלשהי את הבחירות בארץ,
    מנהיג דומיננטי ושנוי במחלוקקת, ומחנה ששם פלקט מולו.
    לכן זה מעלה הרבה אמוציות באתר, ואפשר לראות קשר מעניין בין תומכי טראמפ- ביבי, וביידן- גנץ.
    2. לפי זכרוני ברקוביץ' פעם אמר שאין שחקן ספסל שלא מייחל שהקבוצה שלו תפסיד, אני חושב שהתפיסה הזאת אסון
    בגישה המדינית. ראוי לתת לצד המנצח קרדיט מסויים מהצד המפסיד. ולא לנסות להכשיל כל דבר, ולהיות לוזר.
    אותו דבר רלוונטי גם לארצנו, שלפעמים נראה שיש גישה שלילית בצורה קיצונית מגורמים מסויימים.

    1. הבעיה של ברקוביץ׳ תמיד היתה הפה שלו. אבל הוא צדק, מה רוצה שחקן ספסל? לעלות בדקה ה85 ב5:0 כדי שהקשר שהוא מחליף יקבל מחיאות כפיים ולרוץ קצת על המגרש או להכנס בדקה ה65 ב1:2 ולחולל מהפך? זה לא שהוא מאחל לקבוצה שתפסיד, אבל אם הכל דבש הוא לא יראה מגרש (חרוז). רק שלא אומרים את זה ובטח לא ככה.
      איך זה מתקשר לבחירות ארה״ב או בכלל אין לי מושג.

      1. התכוונתי שנניח טראמפ ינצח, והדמוקרטים ישארו על "הספסל" , אז שלא ינסו בכוונה לגרום לרפובליקנים להיכשל,
        רק כדי שמצב ארה"ב יורע, וזה יגדיל את הסיכוי שהם יבחרו עקב הכשלון.
        צריך לשמור על דיון עקרוני, ואידיאולוגי.

        1. זה עבר זמנו כבר. מי שמכיר פוליטיקה אמריקנית יודע שעד ככה שנות התשעים זה מה שהיה מקובל, היה איזו הגינות ג׳נטלמנית ובכלל הרעיון של זהות מפלגתית לא בהכרח היה אחד לאחד, כי הרי כל הבחירות בארה״ב אישיות, כך שהיו מצביעים לא לפי זהות מפלגתית אלא לפי המועמד הטוב יותר. אלא שהתוצאה היתה שליטה די ארוכה של הדמוקרטים בקונגרס, עד שניוט גינגריץ׳ החליט לדפוק את המערכת וליצור קיטוב בשיח ולחדד את הזהות המפלגתית ככה שאם אתה מצביע לקונגרס, לנשיא, למושל, לסנאט בסטייט, הכל חייב להיות לפי המפלגה אחרת אוי ואבוי והלכה המדינה. אם נוסיף לזה את ההקצנה בשיח, הפופוליזם הגואה ועוד ועוד, והגענו למצב שבו אחרי שאובמה נבחר נוצרה תנועה מאוד נרחבת של הקצנה ״שמרנית״ בימין האמריקני, שהובילה מצד אחד לעליה של הטי פארטי ומצד שני לנסיון לפרק את מוסד הנשיאות מהתפיסה שלו כמשהו לא פרטיזני ומכאן שאם אני רפובליקני אז אובמה לא הנשיא שלי, והוא לא לגיטימי ויש להפילו בכל דרך. נוסיף לזה את הצורך הגובר ונמשך של הממשלה להשען על צווים ביצועיים בגלל הdeadlock בקונגרס ונוצרה ממש תנועה של דה-לגיטימציה של הנשיא ושל המפלגה הנגדית.
          ואז נבחר טראמפ, והדמוקרטים הראו שבלעשות דה לגיטימציה הם לא נופלים מהצד השני, והתוצאה בהתאם.
          זה לא בא מרצון להכשיל את המדינה, מן הסתם חבר קונגרס דמוקרטי חושב שהוא מציל את המדינה ומונע מהרפובליקנים להרוס אותה. אבל מאחר וחוקי המשחק נזרקו מהחלון, הכל הולך והמטרה מקדשת את האמצעים. זה נכון גם אם ביידן ייבחר, הרפובליקנים לא יהססו לעשות לו את אותו דבר שהדמוקרטים עשו, כולל impeachment, העלבות, דה לגיטימציה וכן הלאה.

  4. אני חושב שהעיקר הוא הזיהוי של מחנה אחד עם טראמפ ומחנה שני עם ביידן שהפך את הבחירות האלה לכאלה מרתקות מבחינת הקהל הישראלי. יש עוד כמה וכמה סיבות, כמובן שתמיד היה עניין בנושא כי עדיין יש לזה השלכה שולית על חיינו. החדירה/השתלטות המאד גבוהה של תרבות אמריקנית על השוק הישראלי הדי חסר תרבות וספוג, בנוסף לעובדה שכל האינטרנט נוצר ומונע מארה״ב ככה שכל מי שבאינטרנט בהכרח נחשף לאובר אמריקניזציה. רוב אם לא כל אנשי התקשורת בישראל שאחראים על מה שמשדרים ומדברים עליו מושפעים שלא לומר ״חיים״ בארה״ב וצורכים את המדיה שלהם ולכן מבחינתם זה ה-אירוע החדשותי של העולם והם מדווחים עליו בהתאם. ישנם גם נושאים גלובליים כמו קורונה ואקלים ומלחמות וכן הלאה שלמי שיש דיעה בנושא יש גם אינטרס שמנהיג ״בצד שלו״ ייבחר. כל אלה טרנדים ותופעות שהולכים ומתגברים כבר עשורים, אלא שכפי שציינתי מראש, גימיק חדש הוא אותו זיהוי של צד אחד עם מחנה הימין/נתניהו ושל השני עם מחנה ה״לא נתניהו״, מסיבות שונות, שלרובן אין קשר למציאות היום יומית בישראל ו/או בארה״ב.

    1. וצריך כמובן לזכור שאחד היומונים הנפוצים מקדם אג׳נדה פרו טראמפית בוטה מה שגורם לכל היומונים האחרים להתייצב בצד השני.

  5. תודה ינון. אני חושב שטראמפ הוא ח*א של בן אדם, דרעק אגוצנטרי אמיתי. דומה לביבי אבל פחות חכם, וגם משענת הקנה הרצוץ להישען עליה. עם זאת, ישנם כמה דברים טובים שהוא שהוא עשה (בגלל אגוצנטריות, אבל זה יצא טוב) כמו הסכמי הנשק עם האמירויות ותימן והלחץ על האירנים.
    לטובת העולם עדיף שיעוף כמה שיותר מהר אבל צריך לזכור שלא הכל שחור.
    בהקשר הישראלי ברור שימנונים אוהבים אותו כי זה מצדיק להם את האהדה לביבי. ואותו דבר למצביעי 0מאל.
    .
    אבל מה שמדאיג אותי הוא שהמדיניות הישראלית מאז ומעולם לא ניסתה לקרב אלינו את הדמוקרטים או הרפובליקנים. תמיד השארנו את ישראל מעל כל מחלוקת. בתמיכתנו האוטומטית והלא מסויגת בטראמפ וברפובליקנים אנחנו מרחיקים מעלינו את הדמוקרטים וזה יכול להתברר כאסון. אני מדבר על המימסד הישראלי. אנחנו (בעיקר יהודי ארה"ב) צריכים לשמור אותם קרוב ללב.
    מי דוחף לזה? ביבי.

    1. כן, ביבי מרחיק מאיתנו את תומכי הbds ואת המחנה שחותר להסכם עם איראן. מה לעזאזל הוא חושב לעצמו?

  6. כמו שהמורה שלי למתמטיקה היה לפעמים אומר לי במבטא רומני "אתה מחוץ לעניין"…
    הבחירות האלה נוגעות לכל העולם. זה בארץ מסרבים לשדר קמצוץ מהאמת זה משהו אחר.
    גם ה"שמאלנים" כפי שאתם קוראים להם בעד טראמפ.
    .
    מי שנגדו אלה לא שמאלנים. אלה בוגדים. ובוגדים יש גם בימין.
    כאלה שאיימו עליהם או ששילמו להם כדי שיהיו חלק מהמערכת המשומנת הזו.
    אתם פשוט מפספסים את כל הסיפור ב 180 מעלות.
    .
    טראמפ עומד לזכות בהפרש שמעולם לא היה דווקא בגלל התמיכה העולמית של האנשים מכל העולם והגוונים.
    אלה שהבינו מי זה הממסד. שלא תחשבו שלא היו כאלה גם ברפובליקנים. פשוט יותר קל להשתלט על הדמוקרטים.
    בסוף תגלו שהכול היה הפוך-
    "התנועות הסוציאליסיטיות" עשו הכל כדי לעשות ההיפך ודאגו רק לעצמן
    "התנועה לאיכות השלטון" היא תנועה לחירוב השלטון
    "התנועות להצלת ילדים" אלה תנועות שמנצלות ילדים
    "תנועות להצלת הנשים" אלא תנועות שמנצלות ומסרסרות בנשים
    וכן הלאה.
    קל מאוד להסתתר מאחוריהן.. האמת פשוט מזעזעת. לא אנושית.
    .
    מקווה בשבילכם שתחפשו את האמת ולא תישארו עם האגו. זה משחרר.
    באמת תגובה נורמלית היא לבטל ולגחך כמו שכולם עושים בהתחלה כולל אני. לקח הרבה מאוד זמן.
    אבל ככל שצוללים יותר לעומק ככה מגלים את האמת. צריך קצת אומץ, והאמת שהיו לי סיוטים בחלק מהימים המראות היו קשים.
    .
    תתכוננו לכמה ימים אלימים והסתה פרועה- זה היה צפוי 3 שנים קודם הכל מדויק. כי הם יודעים שטראמפ מנצח בהפרש אדיר. לא רוצים ללכת בלי קרב אחרון לפני ההשפלה ושאולי אולי יקרה איזה נס. אבל הנס לא יקרה. חושבו כבר כל ההסתברויות.
    .
    לביבי יש תפקיד הרבה יותר טוב וגדול ממה שנדמה. אתם מסתכלים רק במיסוך העשן.
    אבל לכאן או לכאן או סיים את התפקיד שלו – מעריך מרץ.

      1. למה לא להגיב? כי אתה לא מסוגל לשמוע דיעה שונה משלך ולא לבטל אותה? בוא תדבר עם דרור כמו שני בוטים ותוסיף את האשך שתמיד מבלבל את המח עם המנטרות השגורות.
        בוא תסביר איך ביבי וטראמפ הפכו את החיים שלך לדיקטטורה. בוא ספר על זכויותיך הרמוסות. על סתימת הפיות שבעטיה אתה לא מביע את דעתך.. בדיחה.

        1. סתם כי אין לי כח ולא מעניין אותי הנושא הזה.
          רק רציתי לשים את השיר המקסים הזה של אתי אנקרי(מדובר בחידוש לשיר של אריאל זילבר).

    1. 🤦‍♂️
      מאז שזוגתך הוליכה אותך שולל לגבי המסמכים שכביכול יש לה להוכיח שהוירוס הונדס נראה שאיבדת את זה.
      היום אני בכלל מטיל ספק בזה שהיתה אי פעם בת זוג ושהיא לא פרי הזיותך.
      רק לפני איזה כמה ימים רשמתי לך שאתה חצי צעד מלהפוך לGlal אבל עם ההודעה הזו השארת לו אבק.
      תגיד למה אתה לא כותב במפורש את מה שאתה יודע? מה זה כל המסתוריות הזו?
      הרי אתה גם ככה נשמע לא אפוי, לפחות תלך ישר לעניין במקום לרקוד במעגלים.
      וכמובן נמשיך להתעלם מזה שבכל התגובות האחרונות שלך הבטחת כל מני הבטחות לאירועים שלא התרחשו ומשום מה במקום להפסיק אתה רק מכפיל את ההימור, בטח הבאת את זה מעולם הפוקר.

    2. דקסטר,
      אם ביידן זוכה?
      .
      זה יראה שטעית?
      או שזו תהיה הוכחה שהרשעים והבוגדים יצאו עם ידם על העליונה אחרי שיצליחו לגנוב את הבחירות בדיוק כפי שטראמפ צפה וחזה?

        1. אם טראמפ יזכה, אני אגיד שטעיתי בהערכתי. שהניתוח שלי אודות החברה האמריקאית (מההיכרות ארוכת שהשנים שלי עם חלקים שונים באותה חברה) היה שגוי במהותו.
          .
          אני גם אגיד מזל טוב להאבליצ'ק על זכייתו בבחירת המיקום + סינגל מלט 15 לבחירתו (ברגע בו המצב יאפשר מפגש שכזה).

          1. אני לא ככ מבין איך אדם שחי בישראל ולמיטב הבנתי לא גר בארה״ב מעולם, חות לא לתקופה ממושכת, יכול להבין את החברה האמריקאית ועם דגש על היום.
            .
            לכן מה שנשאר לך זה להכיר אותם דרך חדשות, תרבות, ומכרים.
            האם שלושת אלו הם מדד? בהחלט לא. השניים הראשונים מוטים באופן חריף לדמוקרטים ולכן טבעי שתחשוב כך.
            .
            עכשיו קח את כל מה שאמרתי ותסביר לי במה זה שונה מ2016. אני לא רואה שוני.
            אני מדבר על האמצעי סיקור ובניית המודלים/תחזיות.
            ברור שהקורונה מכניסה טוויסט לצוכן, אבל ב2016 היה פער מטורף בסקרים, גדול משיש היום אם אני זוכר נהכון, והצוצאה היתה לטובת טראמפ.

            1. אני מסתמך על ביקורים, חברים, והמון משפחה (יש לי יתר מאלו בארה"ב מאשר בארץ).
              .
              מה ההבדל בהשוואה ל-16'?
              אחוזי ההצבעה. הילרי הצליחה לא רק לגרום לואהדי טראמפ לצאת להצביע, היא גם הצליחה לגרום ללא מעט מצביעים שלפני כן הצביעו לאובאמה להישאר בבית.
              מה שאני שומע ממי שחיים בארה"ב,
              זה שאלו (אותם מי שבפעם הקודמת לא יצאו להצביע) הפעם יצאו להצביע.
              .
              הפער בסקרים ב-16' היה נמוך מהפער בסיבוב הנוכחי.

            2. אני גר בארה"ב 20 שנה ואני יודע בדיוק מה קורה פה , אני לא יודע מה קורה בישראל לכן אני אף פעם לא מגיב על פוליטיקה בישראל.

              היתרון של בידן הוא כפול ממה שהיה להילרי באותו זמן.
              מעבר לזה הילרי הייתה שנואה על פני חלקים גדולים של הציבור האמריקאי , אף אחד לא שונא את ביידן כי הוא כזה פרווה לא לפה ולא לשם ,תמיד יושב סביב נקודת האמצע

    3. יש לי חבר שחוקר את הנושאים האלה לעומק ככה שדרכו אני מכיר לעומק את כל הנושאים שאתה מדבר עליהם.
      הוא מביא סימוכין ונימוקים וכו ככה שזה אפשרי לדון בדברים והפ לא נזרקים כמו פה – עובדות תנכיות שאין אלא להאמין להן.
      אם אתה רוצה לייצר דיון או שמישהו יבין מה אתה אומר, אתה חייב להביא סימוכין, פירוט, נימוקים וגו

    1. טולילוש
      תעשה חיפוש ותמצא את המקום בו דקסטר הפך לנביא.
      יְשַׁלַּח בָּם חֲרוֹן אַפּוֹ עֶבְרָה וָזַעַם וְצָרָה מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים….

      1. חרון אפו אחת עברה שתים וזעם שלוש וצרה ארבע משלחת מלאכי רעים חמש. אמר מעתה: (משהו על הבחירות ועל התוצאות ההרסניות שעלולות להיות פי 5)

  7. קשקוש.
    זה מלחמה על הבית ועל הדרך שהמדינה, והעולם, הולכים בה.
    נכנסנו לעידן חשוך של מנהיגים דמגוגיים, מושחתים ונטולי ערכי מוסר בסיסיים שהשתלטו על דמוקרטיות רבות והחריבו אותן.
    חופש. שיוויון. יושרה. ליברליות. אמת. טובת הציבור.
    דברים כאלה.
    יאיר גולן אומר זאת טוב ממני, אז אביא את דבריו מכאן:
    (https://www.facebook.com/MK.YairGolan/posts/1556199577904898)
    "טראמפ מייצג את כל שרע ומושחת בפוליטיקה המקומית והעולמית.
    ככל המנהיגים הפופוליסטיים הוא לא נטול כשרונות. ככל המנהיגים הפופוליסטיים הוא מרוכז בעצמו, גחמני, מניפולטיבי ומושחת. טראמפ, גם אם עשה מספר דברים ראויים, מסוכן לעולם החופשי, מסוכן לישראל, ומסוכן לערכים של אנשים נורמליים.
    העובדה שיש ישראלים שרוחשים לו חיבה והערכה מעידה על השחיתות שפשטה בארצנו. העולם החופשי צריך להכריז מלחמת חורמה במנהיגים פופוליסטיים, הבונים תהילתם על רגשות של חרדה, שנאה ופחד.
    הגיע הזמן לחזור ולבסס חיינו הציבוריים על אמונה בטבע האדם, על כבוד והגינות, על תקווה."

  8. ינון, דבר ראשון אתה מקבל ממני 10 על הפוסט הזה.
    אני יודע שבגילי זה כבר לא ישנה הרבה – אישית – אם טראמפ או ביידן ייבחרו. אני מסודר כספית בצורה בטוחה עד סוף ימי גייל וחיי, ובנוסף ל- MEDICARE שהוא כאן להישאר לפחות 25-30 עד שהוא (וה-SOCIAL SECURITY) יפשטו את הרגל, יש לי ביטוח רפואי פרטי (אני חושב שבישראל קוראים לו 'ביטוח משלים'), ובנוסף לכל לגייל ולי יש LONG TERM INSURANCE – הווה אומר, כל מה שעלינו לעשות זה להוכיח שני דברים בסיסיים שאין ביכולתנו לעשות (כגון נהיגה, כיפתור חולצה, או חיוג מספר בטלפון או סמרטפון (גייל, בגלל מחלת הפרקינסון שלה, מעדיפה כבר לא לנהוג אבל היא בקלות יכולה להוכיח "חוסר בטחון בנהיגה", וכן הפגיעה הרצינית ביותר שמחלת הפרקינסון גרמה לה הוא איבוד ה-DEXTERITY באצבעות (שליטה מדוייקת): כתב ידה שהיה פעם ממש ציור הפך לכמעט בלתי קריא, וללא עזרתי היה לוקח לה רבע שעה לכפתר 6 כפתורי חולצה. הביטוח שלנו (שאני משלם עבורו סכום הגון – חודשית -כבר 45 שנה), מאפשר לנו דיור מוגן ב-100% בסכום שהיה מאפשר לנו לחיות בדיור מוגן שכולל הכל, פלוס אחות פרטית, בכל מקום בעולם, בסכום יומי שהפך להיות RIDICULOUS . תנו לי את המקום היקר ביותר בארץ – וגייל ואני יכולים לשהות בו עד סוף ימי חיינו.

    זאת אומרת שלי אישית לא משנה מי ינצח.

    אבל לי, אישית, ישנה בעייה: אני חושש לגורל ארה"ב, ישראל, והעולם החופשי. אני מרגיש יותר ישראלי מאמריקאי למרות שאני גר כאן כבר 60 שנה. הישראליות הזאת היא חלק מנפשי. יש לי בנות ונכדות בשתי הארצות. אני מאמין שאחרי המוות אין יותר כלום, אבל בכ"ז העתיד של ישראל, ארה"ב, והעולם החופשי חשובים לי מאד.

    הבחירות הפעם הן הרבה יותר מטראמפ נגד ביידן. ביידן – במיוחד – הוא כלל לא פקטור. הוא זקן מדי וכנראה חלש מדי, ואני בטוח שצעירים ממנו ינהלו את ה]פוליטיקה והכלכלה האמריקאית, והוא רק ייתן את האישור.

    הבחירות עבורי הן ניסיון להחזיר את הדמוקרטיה, החרות, המיוחדות הנדירה של שיטת הממשל בארה"ב עם הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת, והרשות השופטת, שכל אחת היא מעל השנייה במעגל סגור מבלי שאף רשות לא יכולה לפעות כרצונה ללא פיקוח של הרשות האחרת. ארה"ב הייתה דוגמא (ולכן מין 'מנהיגה') לשאר אומות העולם לא רק בחוקתה אלא גם בגלל כוחה הכלכלי, הצבאי, ואפילו השפעתה התרבותית במוסיקה, בלבוש, ובחלקי חיים אחרים. בקיצור, ארה"ב הייתה גאוות וקנאת העולם.

    מדהים ממש מה שטראמפ עצמו הצליח לחולל (ולחלל) כאן בארבע שנים. הוא טיפוס נרקיסיסט עד כדי מחלת נפש. הוא הצליח לטרף חלק גדול מאד מהאוכלוסייה כי אחת העובדות העצובות כאן היא שחתיכה גדולה מהאוכלוסיה היא עדיין עם שאריות של 'המערב הפרוע', וזאת האוכלוסייה שלא למדה מעבר לבית ספר תיכון, היא מאד 'עמך', פראית, ושוחרת-קרב, ולא אינטיליגנטית. טראמפ הוא המנהיג המושלם לטרף את 30% מהאוכלוסייה הזאת שתלך אחריו באש ובמים. לא שונה בהרבה ממה שקרה בגרמניה הנאצית עם היטלר.

    אמש העיתונאי הגדול של הניו-יורק טיימס, פרידמן, התראיין ב-NBC. הוא נשאל מה יהיה בעתיד, אם יופיע טראמפ מס' 2. הוא ענה: "לא יכול להיות עוד טראמפ כזה. הוא טיפוס אחד ממיליארד. כמו שלא יהיה היטלר שני, סטאלין שני, או איינשטיין שני, כך לא יהיה טראמפ שני.

    אז התקווה היא שהוא היה ABERRATION. סטייה בפוליטיקה האמריקאית. הבחירה היא לא בין טראמפ לביידן, אלא בין דיקטטורה, והריסת השיטה נוסף לחיסול אפליית הגזעיםהפוליטית האמריקאית שהייתה לדוגמא לכל העולם החופשי, לבין ניסיון לחזור (עד כמה שאפשר) לטוב, לחרות, לחופש, לצעד נוסף לשוויון בין הגזעים, לצדק, וליושר. טראמפ הרס את המיוחדות של נשיאות ארה"ב. נשיא ארה"ב המשקר ללא הרף, שמגזים, שמסרב להנהיג את האומה במלחמה נגד מגיפה איומה, ושהוא – האמינו לי – מטומטם (גם היטלר וסטאלין לא היו אינטיליגנטים במיוחד)? אם הוא ייבחר הלילה, אני מאמין שזה הסוף של אטרה"ב כפי שאנחנו הכרנו אותה. אם יפסיד – ואני מאמין שהוא יפסיד בהפרש גדול הרבה יותר מאשר מצפים – אז זה ייתן צ'אנס לשיקמה מחדש, ואנרגיה חדשה לדור הצעיר של ארה"ב שעושה רושם שהוא דור מצויין.

    וכאן מגיעה נהבעייה שאני עומד לפניה: טראמפ 'נחשב' לאוהד ישראל גדול. כמה מהדברים שעשה בארבע שנותיו הם טובים – על הנייר – לישראל. הכרת ירושלים כבירה שלנו (היא הבירה שלנו כבר 72 שנה); רמת הגולן כחלק מישראל (היא כזאת מאז 1967), והיחסים עם מדינות המפרץ (הן לא היו במלחמה איתנו והיו בינינו יחסים עןד לפני טראמפ. אבל אני נותן לו את זה: הוא היה נשיא טוב מאד לישראל. אבל באותו תהליך הדמוקרטים הפכו 'כאילו' לאנטי ישראלים. ראש המפלגה הדמוקרטית בסינט הוא יהודי חם, ואוהב ישראל, וליהודים בסינט ובקונגרס – רפובליקנים או דמוקרטים – ישראל תמיד תהיה המדינה השנייה שלהם. הבעייה עם הדמוקרטים עתה ניגרמה בגלל טראמפ. מה שקרה בין הדמוקרטים וישראל (את סאנדרס אני לא מחשיב לדמוקרט. הוא אשכרה סוציאליסט) הואט מה שקורה בין זוג אוהבים: ישנן מריבות. ישנן קנאות. אבל זיון טוב מרפא את כל המחלות והעוונות.
    ביל קלינטון היה אחלה לישראל. ברק אובמה – אני לא בטוח אם הוא היה מין 'פרו מוסלמי' בגלל המורשת שלו. אני לא בטוח. מצד שני בזמן 8 שנות כהונתו העזרה הכספית והצבאית לישראל שברה את כל השיאים לפניה, או עזרת טראמפ (המעשית, לא מס השפתיים שלו). ביידן בטוח הוא פרו-ישראלי. ייתכן שביבי משנה את הנוסחאות, אבל זה לא 'ישראל'.

    כל ימי חיי נטיתי לצד ימין. כשהייתי בן 15 לחמתי בעצמי נגד כל קיבוץ הראל כשהם עבור בריה"מ ואני עבור ארה"ב באלימפיאדת 1952. תמיד הייתי בן במשפחת 'בורגנית' – ציונית כללית. דודים, ואמא, היו תמיד סוחרים. אני גדלתי בבת-גלים, שכונה של מכבי ומכבי הצעיר. תמיד הייתי מכבי נגד הפועל. נשארתי כזה.

    אבל אני מאחל ומתפלל שטראמפ ייעלם מהמפה.

    1. מנחם, דווקא בגילך נילן לצפות שתבין כמה התסריטים האפוקליפטיים הם בלבול ביצים.
      למרות שאתה לא חי בארץ כבר 9000 שנה, אבל עדיין:
      – שולמית אלוני השוותה בין מוסוליני לבגין
      – קריאות בגין רוצח
      – בן גוריון קורא לבגין ולדימיר היטלר
      .
      לא התקדמנו משם, זה תמיד היה נראטיב ה0מול בארץ וכמו שזה נראה זה גם הנראטיב בארה״ב בשנים האחרונות. (לא זוכר שהיה ככה כשאל גור רץ נגד בוש)
      .
      אם ישראל חשובה לך כמו שאתה אומר, למה אתה לא גר פה?
      ולגבי המצב בישראל, אתה לא יודע שום דבר.
      אתה לא היית פה שהתפוצצו אוטובוסים.
      אתה לא היית פה כשפחדו ללכת ברחוב בטרור סכינים.
      אתה לא היית פה כששיגרו לפה קטיושות, קסאמים וכו׳.
      .
      איך זה שביידן רוצה לחזור להסכם הגרעין עם איראן?
      איך זה שבתקופת טראמם נחתמו 3 הזכמי שלום ועוד כמה בדרך?
      איך זה שהכלכלה האמריקאית היתה בפריחה תחת טראמפ?
      ובכלל איך תמיד התוצאות בצד של הרפובליקנים, והדמוקרטים עסוקים רק בלבלבל את במוח על סכנות לדמורטיה ולאנושות.

      1. זה כלל לא בלבול ביצים.
        אם הייתי אזרח ארה"ב – הייתי מאוד מודאג מבחירה מחודשת של טראמפ.
        בתור אזרח ישראלי – אני עדיין מודאג – אבל פחות.
        .
        ובקשה קטנה:
        אשמח אם *לפחות בטורים שאני כותב*, תימנע מכתיבת הביטוי המזלזל לצד השמאלי של המפה הפוליטית. זה לא מכובד ולא מכבד. אין בדעות הלגיטימיות הללו שום דבר שמגיעה לו הקטנה בדמות הסיפרה אפס והמילה האנגלית שתרגומה הוא "קטן".
        ככלל, בתור אדם שעיוותו את הגיית וכתיבת שמו לא מעט לאורך השנים, אני יכול להבין למה דבר כזה בסיסי יכול לעצבן ולהציק.

      2. "אם ישראל חשובה לך כמו שאתה אומר, למה אתה לא גר פה?"
        כי אשתי אמריקאית, וכבר בדייט ה-2 או ה-3 כשהרגשנו שזה עניין לחיים היא אמרה לי שהיא אמריקאית (אז היא הייתה עדיין פרוטסטנטית לפני שהתגיירה), יש לה הורים, אחות, אח תאום, ושני בנים, והיא מבקשת שאבטיח לה שאף פעם לא אדרוש ממנה לגור בישראל. עתה יש לה 5 נכדים (לא כולל את 5 הנכדות מבנותיה סיגל ואפרת שהיא אימצה בגילאי 6 ו-3) ו-5 נינים שגרים 4 שעות מאיתנו (כשגרנו בגרינוויל הם היו שעתיים מאיתנו).

        עכשיו אתה מבין?

        1. מנחם ההבדל לישראל בין בחירה בדמוקרטים לרפובליקנים עצום, יש יותר ומותר כוחות שמאל שנגד ישראל שמשתלטים על המפלגה הדמוקרטית, הבחירה בטראמפ היא הבחירה הנכונה למי שישראל חשובה לו. טראמפ לפי ההרגשה שלי לצערי נופל היום, לדעתי הוא לוקח בפלורידה אבל יש כל כל הרבה נגדו שקשה לי להאמין שהוא ייקח את הבחירות. רוב מצביעי ביידן לא מצביעים לביידן בגלל שהוא טוב אלא רק לא טראמפ בדומה לישראל

      3. הראיות שיש לך שנסיגת ארה"ב מההסכם עם אירן הייתה טובה לישראל הן?
        איך זה שהקורונה הגיע בזמן שהוא היה נשיא? יכול להיות שיש דברים שמתרחשים בזמן בלי קשר לזה שמישהו נשיא בתקופתם?
        הכלכלה האמריקנית תחת טראמפ המשיכה בדיוק באותה מגמה שאובמה סיים איתה (עד לקורונה)
        מה היו התוצאות משל הבחירות בארה"ב ב2018?

        1. מה זה משנה בשבילך ראיות, הרי בכל מקרה תתיחס אליהם בבוז ותבטל אותם כמו שאתה עושה על בסיס קבוע שלא נוח לך, אני באמת צריך להסביר על הסכנה של איראן כלפי ישראל והמזרח התיכון? מה קורה שאתה מזרים כסף ואמצעים למדינה שרוצה בהשמדת ישראל?
          .
          אני גם יכול לזרוק לך שמות באוויר של כל הקיצוניים שעלולים לזכות בקונגרס מצד הדמוקרטים שהם בבירור נגד ישראל כמו גאמל באומן, בטי מקקולם, ג’ק ריד, אתה לא מבין את המערכת פה אז זה בזבוז זמן.
          .
          ברור שיש דברים שהנשיא לא אחראי להם, דבר אחד שהוא אחראי לו באופן עיקרי זה יחסי חוץ שביניהם זה הקשרים עם ישראל, ביידן הוא ממשיך דרכו של אובמה עם ישראל .

            1. ברוך
              אין במאמר דעה הזה שון דבר שעונה על השאלה

    2. תודה מל.
      עבורך – ברור לי למה טראמפ מעורר כאלה אמוציות. גם אם אני הייתי אמריקאי הייתי מרגיש אותו דבר. השאלה היא למה אצל ישראלים הוא מעורר כאלו תחושות חזקות, של תמיכה עיוורת או התנגדות חסרת פשרות. אלה תחושות שהייתי מצפה לראות מאזרח ארה"ב. בפוסט כאן הסברתי למה (לדעתי) אנחנו רואים תחושות כאלו גם אצל ישראלים.

      1. כי השיח פה הןא רק-לא-ביבי או רק-לא-טראמפ.
        בגלל ההשתייכות שלו למחנה הרפובליקני שקרוב לליכוד, ליכודניקים יצביעו לו ושמאלנים יברחו ויבלו ממנו.

    3. אני לא מבין מספיק בארה"ב כדי להביע עמדה בכל הנוגע לבחירות.
      אני רק רוצה להריע לך על המשפט "אני מרגיש יותר ישראלי מאמריקאי למרות שאני גר כאן כבר 60 שנה. הישראליות הזאת היא חלק מנפשי".
      אני מאחל לכולנו להיות כאלה.

  9. אני גר בארה"ב 20 שנה ואני יודע בדיוק מה קורה פה , אני לא יודע מה קורה בישראל לכן אני אף פעם לא מגיב על פוליטיקה בישראל.

    היתרון של בידן הוא כפול ממה שהיה להילרי באותו זמן.
    מעבר לזה הילרי הייתה שנואה על פני חלקים גדולים של הציבור האמריקאי , אף אחד לא שונא את ביידן כי הוא כזה פרווה לא לפה ולא לשם ,תמיד יושב סביב נקודת האמצע

  10. ינון, טיפה באיחור.
    בעייני יש שתי נושאים שהם קו אדום.
    אחד זה איכות הסביבה והשאיפה להגיע לאפס זיהום כמה שיותר מהר. לכן כל יום שטראמפ ממשיך לפמפם פחם ונפט הוא מסכן אותי ויילדי.
    השני זה שיוויון וחופש, כאן כל השיטה מתואבת בעייני. לא יכול להיות שיוויון שיש העדפה לתאגידים ענק. ולא יכול להיות חופש שיש פילוג והסתה לשנאה מצד השלטונות. פה טראמפ הוא האב טיפוס של שקר פלג והסת אילו באילו.
    אני רואה איך התרבות השלטונית שלו מלכלכת את המערכת המקומית

  11. התחזיות האקופוליפטיות ביחס לנצחון אפשרי של יריב בבחירות דמוקרטיות, שעד עכשיו פעל היטב בתוך חוקי המשחק הפוליטי, מעידות בעיקר על אלו שמשתמשים בהם – שהם לא באמת מכבדים את כללי המשחק הפוליטי.

  12. ההקבלה שעושים כאן בין ביבי לטראמפ זה אבסורד!!
    טראמפ הוא אנטי תזה טהור שבר כל פוליטקלי קורקט אפשרי אנשים מצביעים לו כי נקעה נפשם מפוליטיקאים חלקלקים שמדברים יפה ולא עושים כלום,
    תקללו את טראמפ כמה שתרצו דבר אחד לא תקחו ממנו הוא עמד בהרבה מהבטחות הבחירות שלו וזה דבר מאוד חריג בפוליטיקה באופן כללי.
    .
    ביבי הוא בדיוק הפוך מזה…..
    #איפכא מסתברא

    1. איזה? תמנה לי 3 דברים שהוא עשה עד הסוף. גם הרפובליקרים המתונים בסוף היום אומרים שהוא פשוט לא מספק את הסחורה.
      הוא מחק את מה שאוהמה עשה. פה זה נגמר.

  13. לגבי פלורידה ראיתי את העצרת שעשו לו שם היה לי הרגשה מאוד חזקה שינצח שם, מצויין נשאר רק להפוך את רוביו ופנסילבניה

  14. דרך אגב עידו אני מתחיל לאט יותר ומותר להתפכח ולהבין את חשיבות המאבק והשמירה על הסביבה, שרפו בקליפורניה הקור המקפיא בשיקגו שהיה השנה, מכות ההוריקנים, כדור הארץ זועק, וצריך לעשות משהו בנידון!!!

    1. תעשה כמוני. אני שם 10% מרווח לפני מס לתוך עמותה שקוראים לה HERITAGE LAND , אנחנו פיזית קונים חוות ושטחים ומחזירים אותם לטבע. השטח הוא של העמותה ואסור לעשות עליו צריף או לחפור בור. על השטח אנחנו מביאים עמותות ירוקות שיחזירו את הצמחייה המקורית ועוברים לשטח הבא.
      על הממשלות והחברות אנרגיה אני האחרון שחושב שיעשו משהו. אבל מול שטח פרטי הם לא יכולים לעשות כלום.

      1. אני בהחלט אשקול וחושב לעשות את זה, אני תמיד ממחזר והשליח של הקניות תמיד קונה שקיות פלסטיק בכל קנייה אבל זה לא מספיק העולם צריך שינוי!

      2. כל הכבוד עידו!
        אבל 10% מהרווחים זה לא מעט, לא בטוח שהייתי יכול לשים כל כך הרבה, עם כל הכבוד יש לי פיות להאכיל
        🙂

  15. נורת קרוליינה במאבק איתנים 40 אלף קולות יותר לטראמפ, אם הוא מפסיד שם הוא יכול להזמין כבר את ההובלה.

    1. היספנים שנתנו לטראמפ את פלורידה הם מקובה,ניקרגואה ונצואלה, מדינות שחוו שלטון סוציאליסטי מושחת והפחידו אותם שביידן סוציאליסט.
      בעוד שבאריזונה הם מקסיקנים ששונאים את טראמפ

  16. טוב. זה מפחיד!!! עם כל המדינות הוורודות (אלו שביתרון זמני לטראמפב עכשיו) נסגרות על אדום. הוא ניצח את הבחירות.

  17. טכנית טראמפ ניצח בפולרידה לא נראה לי שהאחוזים של הקולות שנשארו לספור מספיקים כדי להפוך את זה.
    בנתיים טראמפ מוביל ב popular vote בערך ב 4 מליון

      1. שיקצה משפיע על כמה רפי הבנה בצבע שלו וזהו.
        אתמול היה כתבה בYNET שהשיקצה הוא הסלב הכי משפיע להצבעות לביידן וקיד רוק (איזה נוסטלגיה חח) הכי משפיע לטובת טראמפ

  18. טראמפ הפסיד במינסוטה
    והוא לא בדרך לקחת את ויסקונסין או מישיגן
    יש מיליוני קולות מדטרויט ומילווקי שעדיין לא נספרו ואלו מקומות שדמוקרטים מנצחים בגדול
    יש גם הרבה קולות באטלנטה שלא נספרו ויעשו את ג'ורג'יה צמודה עדי כדי אחוז לכאן או לכאן

  19. ציון מסוכן ומטעה ביותר של טראמפ
    We are up BIG, but they are trying to STEAL the Election. We will never let them do it. Votes cannot be cast after the Polls are closed!

    אני הצבעתי לו ,אבל אוי ואבוי לנו אם הבחירות ילכו למאבק משפטי פעם אחר פעם, רצון העם בהתאם לשיטה צריך להתבצע.

    1. חחח מה מסוכן זה מה שהתקשורת עשתה שנים לפי התקשורת בכלל לא היה צריך להיות בחירות😂😂😂
      זה חלק מהמשחק למשוך קולות מה אתה מתרגש.
      כל טריק בשרוול לגיטימי.
      מה עם הסקרים שחזו את התבוסה הגדולה בהיסטוריה? זה לא מידע מוטעה לשטוף מוח?

        1. הצבעת לו , לך.איתו עד הסוף
          גם אם מחר הוא אומר לך בטויטר לשים קסדה ורובה וללכת לעצור את ספירת הקולות בפנסילבניה

          1. אתה מזלזל בתבונה ובבחירה של האנשים, חבל. זה שאתה מצביע למישהו לא אומר שאתה מתבטל ומסכים עם כל מה שהוא אומר…

    1. רק בגלל שטראמפ מוביל אחרי שספרו 80 אחוז מהקולות זה לא אומר שהוא יוביל אחרי 100 אחוז מהקולות
      מתמטיקה זה עניין פשוט, כנראה לא לטראמפ
      מה שהוא אומר לא רלוונטי

        1. המצב הוא שיהיו הרבה קולות שיספרו אותם רק מחר , בעיקר קולות בדואר כי אין פשוט מספיק זמן , אבל זה לא קולות שהוצבעו אחר שנגמרו הבחירות, זה קולות שנשלחו לפני ויש את הפוסטינג של הדואר לאשר את זה אבל הקולות נספרים אחרי הבחירות.
          זה נכון לכל בחירות וכל מדינה.
          טראמפ פשוט משקר כרגיל

    1. ברור ידידי, יש פה פוליטקי קורקט גרוע יותר מישראל אסור לדבר בעד טראמפ או נגד ההתנהגות של החוליגנים בתקשורת.

    2. הדבר המצחיק שיקרה אבל אם טראמפ יקח בדרך הוגנת זה שהדמוקרטים יתחילו לבכות ולהתנהג בדיוק כמוהו, לא הלכו להצביע הבדיחה הכי טובה ששמעתי

    1. אתה מזכיר לי את אלה שהלכו לישון עם פרס ב 96 וקמו עם ביבי
      אתה מודע לזה שעדיין לא 12 בלילה בחוף המערבי ושעדיין סופרים קולות ?
      ובינתיים טראמפ איבד את.אריזונה ולא הרוויח אף מדינה חדשה?

        1. אתה צוחק. טראמפ לא
          איזה נאום של משוגע הוא הביא עכשיו.
          מצד אחד הוא מתלונן שממשיכים לספור בפנסילבניה למרות שכבר ספרו 64 אחוז מהקולות כי הוא מוביל ומצד שני הוא מתלונן שהכריזו על אריזונה לביידן אחרי שספרו 80 אחוז מהקולות וצריך לחכות עד שמסיימים את הספירה

  20. רץ ברשת:

    רק רצינו להגיד שזו בושה וחרפה ובזיון לספורט שבוחרים ראש מדינה בלילה אחד ולא בסדרה של 3 משחקים כמו פה.

    והתגובה:

    השיטה שלהם דווקא מזכירה את פיבא.
    משחקים מוקדמות ב-50 מדינות, מעלים בחזקת תשע את ההפרש, מורידים 8, ניקוי שליש התנהגות טובה, מפרישים חלה, ואם לא יצא מי שרצינו מבטלים הכל ואיטליה מנצחת.

  21. טראמפ לקח את אוהיו עוד פגיעה למורשת של לברון חחחחח
    רק מראה שעם כל הכבוד למחאות שלהם, הם לא משפיעים יותר מידי על הלך הרוח הכללי.

    1. אני סגרתי טיסה ל6 בנובמבר אבל אני אקדים אותה , בכל מקרה מאז המהומות שהיו פה במחאות לקחתי שני מאבטחים חמושים בגודל של גיא.

  22. אז פה זה הלייב בלוג?
    לא בדיוק את הבנתי את הטענה של טראמפ שצריך לעצור את ספירת הקולות כי בדיוק כרגע הוא מוביל. מישהו מתומכיו יכול להסביר לי בבקשה?

    1. טראמפ לא אפוי תמיד עד הסוף, אני חושב שזה לא יפתיע אף אחד מתמוכיו. יאמר לזכותו שהוא אף פעם לא הסתיר את זה.

        1. טראמפ? רציונל?
          וברצינות – מישהו יודע מה הטענה החוקתית שהם פונים לבית המשפט?
          אולי על זה שיספרו הצבעות בדואר שהגיעו אחרי יום הבחירות, אבל איני מתעסק בחוק, ובאמריקאי אני עוד יותר חסר מושג.

        2. טראמפ חסר מושג בדבר הזה הוא יכול לבכות לבית המשפט העליון כמה שירצה או להוסיף עוד עשרות שופטים זה לא ישנה את החוקים.
          בפנסילבניה יש עדיין מאות אלפי קולות שלא הגיעו/נספרו בגלל שמצביעים דרך הדואר, רוב הקולות האלה הם של דמוקרטים. במיוחד אחרי שטראמפ טוען שמזייפים קולות וזה מה שעודד את רוב בוחריו להצביע ביום הבחירות (אני מצביע דרך הדואר רוב חיי פה, הסכין לזייף אפסי, טענה אווילית), ברגע שאתה מבטל אותם הנציחון מובטח לטראמפ זה הסיבה העיקרית שהוא מנסה לעשות את זה.

  23. מה שהולך בויסקונסין מטורף . כמה עשרות אלפי קולות מקסימום יכריעו את הכף. ואולי את כל המירוץ הזה. מאני טיים.

    1. Ok, במישיגן ויסקונסין ופילדלפיה. את הקולות מהדואר סופרים בסוף! בפנסליבניה למשל 70% מהמתביעים בדואר רשומים לכחולים. בגלל זה למרות 55/42 לא רושמים את המדינה על טראמפ והיא הולכת להסגר עם אחוז או שניים דוורט לביידן.
      ויסקונסין יחסית קטנה אז הקולות יספרו עוד הלילה. בפנסלינבניה יתחילו רק מחר.

      לאור ההתהפכות של אריזונה ווסיקונסין. טראמפ חייב נצחון בארבעת המדינות האחרונות. (או הפסקה מיידית של ספירת כל הקולות אבל הוא הוזה)

  24. ואני חושב שמגיעה מילה טובה לביידן, ההתנהלות שלו בקמפיין ממה שראיתי, היתה מכובדת, סבירה,וחיובית.
    ההפך הגמור מטראמפ, ללא קשר לזה שאיני תומך באידיאולוגיה שלו.

    1. לביידן אין ממש אידאולוגיה. היה אפשר לשים עציץ והייתה מקבל אותם תוצאות. בעניין איכות הסביבה עושה רושם שליבו במקום הנכון

          1. די נו שמעון, אתה סתם מקשקש.
            בענייני ישראל אני סומך עליו הרבה יותר מאשר על טראמפ שיכול לקום בבוקר על צד שמאל ולהתהפך עליך. בטח אחרי שהוא יבחר לכהונה שניה והוא כבר לא יהיה תלוי באוונגליסטים.

            1. אני חושב שטראמפ עדיף עליו בכמעט כל פרמטר לישראל. אבל מסכים עם זה שהוא ככל הנראה המועמד הדמוקרטי הכי טוב שישראל יכלה לבקש, והוא לא אמור למרר לנו את החיים.
              עוד נקודה שהאריס נשואה ליהודי, ודה פאקטו אמא לשני ילדים (מאומצים) יהודים.

            2. טראמפ שקרן ונוכל, איך הוא יכול להיות עדיף בכל מובן שהוא על איש הגון?

    1. זה לא קוסם הוא רטוריקן טוב ומציג את עצמו כבחור קשוח בוטה שאומר מה שהוא רוצה ללא פילטרים ואנשים אוהבים את זה, זה נראה בעין פחות מלאכותי מהבובות המחייכות והמנופפות של הדמוקרטים.
      האמריקאים מתים על זה על גון ווין הקשוח עם הסיגר וכובע הבוקרים.
      הם שונאים את הpc את החיוכים המזוייפים (אלו דברים שעובדים על הסלבס בעיקר שאצלם כולם מחייכים אחד לשני) את זה שהפכו לבושה להיות לבן blm עלאק.
      ויש את הפרצוף של השיקצה שבטוח הביא גם קולות לטראמפ 😂😂

    2. למה קוסם? לפני הקורונה הוא היה מצויין לכלכלה, ופעל אסטרטגית נכון כשהתעמת עם סין ואירן. היה גרוע לאקלים ולפופוליזם (אם כי הוא לדעתי רק סימפטום למשהו שקיים גם בשמאל). מעבר לזה עמד מולו מתמודד חלש מאוד כי הדמוקרטים פחדו לשלוח אדם קיצוני כמו סנדרס. הקורונה טרפה את הקלפים והשטויות שאמר ועשה היו יותר מידי. זאת הסיבה שבכלל צמוד.

  25. בפנסילבניה 12 הפרש לטראמפ ונשאר לספור 36. יהיה מאד קשה לביידן להפוך.
    זה אומר שהצרוף היחיד שנשאר לו זה נבאדה וויסקונסין מישיגן לניצחון דחוק. זה קשה

  26. נראה שהיסכויים נוטים לכיוון ביידן. אבל צמוד צמוד. הבנתי שבמשיגן הלכו לישון חחח אז יכול להיות שיקח זמן עד לתוצאות.

  27. אני שומע הרבה מאוד טענות על זיוף הצבעות בדואר, קלפיות בהן הבודקים החליטו לסיים את הספירה באמצע כדי להמשיך מחר ופשוט לקחו את הקולות איתם הביתה.

    1. כמובן שישנתי כמה שעות והצטרפתי אליכם, אני לא יודע יואש קשה מאוד לזייף בחירות יש שמירה הדוקה. טראמפ עומד להפסיד את ויסקונסין ויכול להזמין לצערי כבר חברת הובלות, זה כמעט מכת מוות.

  28. הסקרים טעו בצורה מהותית בהרבה מדינות, אבל נראה שביידן בסיכוי טוב לזכות בגלל שהקולות שלא נספרו הם הצבעות מוקדמות שרובן דמוקרטיות. גם ללא פנסילבניה, מספיק לביידן מישיגן נבאדה, וויסקונסין, ויש גם סיכוי קטן למהפך בג'ורגיה או קרוליינה אבל הוא לא חייב אותן

  29. מה אתם מופתעים, בבחירות שעברו טראמפ ניצח בכמה עשרות אלפי קולות במישיגן, פנסילבניה, ויסקונסין
    עכשיו זה יקרה אותו דבר אבל לטובת ביידן.
    אני אומר פה כבר הרבה זמן שאלו המדינות שיקבעו וביידן לא היה צריך הרבה כדי להפוך אותן .
    הוא כבר מוביל בויסקונסין ומישיגן

  30. טראמפ יכול להזמין כבר את ההובלה רוב הקולות שנשארו הם של דמוקרטים ויש לביידן יתרון במישיגן ובויסקונסין. מקווה שהוא יהיה נשיא טוב.

      1. את גורג בוש אף אחד לא יצליח לעקוף הוא כמו מרק מדסן של הNBA הנשיא הגרוע בהיסטוריה , טרמפ עם כל הפילוג והבושות שהוא עושה היה נשיא לא רע לאזרחי ארהב ומצויין לישראל, הוא לא הצליח להתמודד עם משבר הקורונה אם הקדנציה שלו הייתה 3 שנים הוא היא מצויין ++ ובין הנשיאים הטובים ביותר.

        1. אני לא מתכוון להתווכח על טראמפ , הוא כבר חדשות של אתמול .
          אני רק אומר שאין שום בסיס ראייתי לפחד מביידן, כמו שטראמפ אוהב לאמר ביידן כבר 47 שנה בפוליטיקה ויש את כל ההיסטוריה שלו והוא אחד מהאנשים הכי מרכזיים מבחינת מדיניות שיש ולמרות מה שפוחדים בישראל לאורך כל השנים האלה הוא תמיד תמך בישראל כמו גם הסגנית שלו .
          הבחירות נגמרו , אפשר לצאת מהתעמולה ולהתרכז אמת

            1. כי הצביעו אתמול ולא מצביעים יותר

            2. הבנתי, חשבתי התוצאות. יש עוד סיכוי גם לשיוויון 269

    1. נגמר, טראמפ יכול להזמין את ההובלות ולהוריד את הפרסום, שאר הקולות הולכים לביידן יש לביידן יתרון במישיגן ובסיקונסין.

      1. טראמפ יכול להאשים רק את עצמו
        כשרואים את תוצאות האמת מבינים שאם טראמפ היה מתנהג כמו בן אדם נורמלי לגבי וירוס הקורונה הוא היה לוקח את הבחירות בקלות.
        אני יודע שהרבה צוחקים פה על מנחם על ההיסטריה שלו על טראמפ והקורונה אבל אנשים שחושבים בדיוק כמו מנחם נתנו לביידן את הנצחון

        1. אני מסכים איתך טראמפ לא הצליח ולא ידע איך להתנהל עם הקורונה, ההיסטריה של מנחם כמו רוב האנשים נובעת מהתקשורת ההרסנית שפרט להכניס פאניקה חסרת בסיס לציבור לא עושה כלום.
          .
          אני לא אוהב את כל הצעקות הקוזאק הנגזל והמחאות המגוחכות נגד הנבחר שיש פעם אחר פעם בדמוקרטיה, צריך לקבל את תוצאות הבחירות, הפסדת לך הביתה ולא משנה מי.

          1. עזוב את התקשורת, כל מה שטראמפ היה צריך לעשות זה להקשיב ליועצים שלו בהתחלה , לאמר לציבור את האמת שיש וירוס מאד מסוכן לאוכלוסיות מסוימות אבל עדיין לא יודעים בדיוק עד כמה,ולאמר שמערכת הבריאות צריכה חודשיים כדי לנסות להבין מה קורה.
            במקום כל השטויות שהוא פלט

  31. לטראמפ יתרון נוח בחלק גדול מהמתנדנדות (NC, ג'ורג'יה ופנסילבניה). זה מביא אותו כבר ל-267.
    הסיכוי הריאלי שלו זה או מישיגן (16) או נבדה (6). אחת מהן תספיק.
    כדי לזכות במישיגן הוא צריך לקבל 53.5% מהקולות שנשארו שם. לא נשמע בשמיים אבל אולי קשה מדי.
    כדי לזכות בנבדה הוא צריך לקבל 52% מהקולות שנשארו שם. לא נשמע בשמיים בכלל.
    .
    התקווה שלו לדעתי זו נבדה, ובגלל שהודיעו שהם יסיימו ספירה רק ביום חמישי – יש לנו הרבה זמן לספקולציות, תאוריות קונספירציה, או סתם ללכת מכות בין אדומים לכחולים…

      1. זה יתרון נוח, כי הוא צריך בערך 34% מהקולות שנשארו שם כדי לזכות.
        אולי זה לא יספיק, אבל זה נראה נוח למדי.
        גם בג'ורג'יה וצפון קרולינה הוא זקוק ל-37-38% ממה שנשאר כדי לקחת את המדינות האלו. התחושה שלי שכל מה שדורש פחות מ-40% מהקולות הנותרים זה יתרון נוח.

        1. זה לא נכון כי אתה צריך לבדוק מאיפה הקולות החסרים באים.
          הם מגיעים מערים גדולות ששם ביידן מנצח 75/25 והם מגיעים בהצבעות בדואר ששם ביידן מנצח 65/35
          כשאתה מחשב את ההסתברות של שני הנתונים האלה אתה מבין שביידן ינצח בויסקונסין, מישיגן ונבדה מה שמביא אותו ל 270 ופנסילבניה, נורת קרוליינה או ג'ורג'יה לא משנות

      2. טראמפ חלק מרכזי מהקמפיין שלו היה נגד הצבעות בדואר, זה סיבה למה רוב הבוחרים הרפובליקאים הצביעו ביום הבחירות, לביידן יתרון בנבאדה ובמישיגן ובוויסקונסין שנשארו רק קולות המעטפות שהגיעו בדואר (שרובם דמוקרטים), ביידן הולך להכריז כבר היום בערב לדעתי על הניצחון .

      3. תיקון – הוא צריך רק שליש מהקולות שעוד לא נספרו בפנסילבניה כדי שהיא תהיה אדומה. לדעתי זה גמור שם. הקרב הוא על מישיגן ונבדה.

        1. בנבאדה זה פחות מ-8000 קולות הבדל, ונשארו עוד 190,000 "בקופה".
          מספיק שטראמפ זוכה שם ב-100K מול 90K והבחירות שלו.
          אתם ממהרים מדי לחרוץ דין.

          1. אתה לא מחשב נכון, לא יודע אם זה מחוסר הבנה או מחוסר ידע רוב הקולות שנשארו הם של דמוקרטים, הסיכוי של טראמפ לקבל קולות של המפלגה הדמוקרטית, בטח אחרי שהוא יצא על הדואר וניסה לבטל אותו, זה לא 50-50%, איפה שיש לביידן ייתרון הוא ישמור עליו ב99.9% אחוז שזה אומר נבאדה ויסקונסין ומישיגן , וזה אומר שטראמפ יכול להזמין את שירות ההובלות ואולי יקבל הנחה נשיאותית.
            הצבעתי לטראמפ אבל צריך להכיר במציאות

            1. גם נבאדה סגור, בטח שביידן מוביל. בהצלחה לביידן כנשיא

            2. לא ספרו שם שליש מהקולות והפער הוא חצי אחוז, לא סגור.
              .
              בכל מקרה נראה לי שפנסילבניה תתהפך עד סיום הספירה, הפער שם ממשיך לרדת

            3. קולות חסרים מנבדה זה בעיקר קלארק קאונטי שזה בעצם לאס וגאס.
              היית פעם בוגאס? גרתי שם שנתיים,זאת עיר סופר דמוקרטית שאף פעם לא מצביעה למועמד רפובליקני

            4. קראתי שלמעשה נשארו רק 14% לספור וכולם provisinal (לא יודע מה זה) או בדואר, אז כן כנראה שזה גמור

            5. זה אומר שאלו הצבעות שצריך לעשות לגביהן בירור לפני שמחשיבים אותן בספירה. נניח מישהו שלא עדכן כתובת מגורים, לא הזדהה מספיק בזמן ההצבעה, או מישהו שביקש קודם להצביע מרחוק ולא קיבל אישור.

            6. 👍

  32. בהצלחה לביידן בכהונתו כנשיא ארה"ב.
    מקווה שאיכשהו התחזיות של תומכיו יתממשו, והוא באמת ינסה לאחד את ארה"ב. אני בספק, אבל אסור לאדם להיאחז בדעותיו, אלא להודות על האמת היכן שראוי.

  33. Remember, remember, the Fifth of November
    Gunpowder treason and plot
    I see no reason why gunpowder treason
    Should ever be forgot

    חג שמח לחוגגים את היום החשוב הזה.

  34. בגדול עדיין אני מופתע (כמו תמיד) שטראמפ לא הועף בנצחון חד משמעי.
    אבל כמו משחק צמוד מול ברוקלין והחטאה שלהם על הבאזר, אני אקח את זה . יש התחממות גלובלית, והתפרצות במצב מתקדם מאד
    משהו אמין צריך לעשות את העבודה…

    1. אני לא הייתי מגדיר את ביידן אמין כמו שלא הייתי מגדיר כך כל פולטיקאי במיוחד אצלנו, פשוט את טראמפ זה לא מעניין כלל.
      אני מסכים איתך לגבי ההתחממות הגלובלית זה אסון מה שקרה אצלנו השנה עם זה שרפות בקליפורניה שאני לא זוכר שהיו, קור מקפיא בשיקגו (-22 פרנהייט זה משהו כמו -30 מעלות), התקפות הוריקן חוזרות ונשנות.
      .
      אני בהחלט מקווה שהוא יפעל , לתמיכה בקהילה הגאה,הגבלת הנשק, טיפול בכלכלה (אני לא מסכים שלעלות מיסים לחברות זה נכון,כיוון שזה יפגע בעיקר במעמד הביניים) וכמובן שאני תומך בקפיטליזם שמאפשרת לאזרח להתעשר הרבה יותר בקלות מאדר במדינה סוציאליסטית.
      .
      אחד הדברים החשובים ביותר זה לאחד את העם (אסור לתת לקיצונים משני צדדי המפה להתנהל בשבילנו).
      .
      שינוי אובמה קר למשהו יעיל הרבה יותר לא אכפת לי אם זה מערכת בריאות ממלכתית כמו בלא מעט ממדינות oced, או כמה מה שהולך בסינגפור (הפתרון הפשוט זה לסבסד את לימודי הרפואה, ולהגביל את החזירות של הביטוחים הרפואיים, אבל משום מה אף אחד לא חושב על זה), טיפול במשבר בקורונה לא על ידי הפחדה או שקרים אלא על ידי הסברה.

      . חבל לי שהוא לא ימשיך במדיניות של טראמפ כלפי ישראל ושאין לו את מה שצריך כדי להמשיך להילחם בזכויות ובקניין שלנו מול הסינים והסכם הסחר הנוראי.

      1. רובין יקירי. ביידן היה משרת ציבור 47 שנה. אין יותר אמין מזה.
        טראמפ היה שחקן כושלך ושראלטן פר אקסלנס כל חיו. לי זה דיי ברור את מי אני רוצה בכסא הנהג.

        בקשר למס החברות. בתור אחד שאשכרה מחזיק חברה וחשוף למס הזה, אני אגיב בבחיאת…. .
        ואגב אני לא יודע בקשר אליך, לי באופן אישי אין שום בעיה לשלם מיסים. אני ועוד מלא מהגרים אחרים רואים בזה הכרת טובה למדינה שלקחה אותי. בישראל שנאתי לשלם מיסים זה היה נוראי.
        40% הכנסה+10% ביטוח לאומי+20% GST . זה היה סיוט.

        1. הרפובליקניים לצערי הרב גם בכיס של הNRA, אני לא מאמין שלביידן יש את הכוח או את הרצון להילחם בהם ובנשק. אני גם מקווה שהוא יטיל הגבלה על מספר השנים בבית המשפט העליון לא הגיוני ששופט יקבל תפקיד לכל חייו, 12 שנים זה נראה לי תקופת זמן מספיקה.
          .
          הבעיה שלי עם אנשי ציבור שהם שכחו כבר מהציבור, הם באו לתחום מלוכלך מאוד, מסיבה טובה שנשכחה במרוצת השנים, בטח שיש כל כך הרבה פיתויים בדרך מחברות ותאגידי ענק, כמות הזמן היא לא פאקטור הילרי קלינטון, היא דוגמה טובה לכך. אני בהחלט חושב שכעם נכשלו פוליטית שזה הדבר הטוב ביותר שהצלחנו למצוא שייצג אותנו (טראמפ ביידן ביבי גנץ…)
          .
          לגבי טראמפ הוא גאון שיווק, הוא שרלטן ונוכל, שלמזלו לא חסר מטומטים שיביאו לו כסף פעם אחר פעם.
          ההתנהגות של טראמפ כעת פשוט מביכה ופתאטית.
          .
          לגבי מיסים אני לא חושב שמישהו אוהב לשלם הרבה מיסים בטח שאתה יודע לאן הם הולכים בעיקר (זה הסיבה העיקרית שאני מעדיף לתרום), ביידן רוצה לעלות את המיסים באופן חד לחברות ולאנשים שהכנסות שלהם הם יותר מ400 אלף דולר בשנה, למזלי בתקופת רייגן דבר כזה לא היה אפילו במחשבה, אני תומך בשוויון הזדמנויות לא בשוויון בתוצאות.
          .
          אני מתנגד למפלגה הרפובליקנית בלא מעט דבריםהפאקטורים המרכזיים שלי בבחירה הם ישראל (שהיא הגורם מספר 1 בהצבעה שלי) והכלכלה החופשית .

    1. טראסט – אומנם הצלחתם להעיף את טראמפ אבל 67 מליון מצביעים. חמש מליון יותר מלפני 4 שנים זה יותר ממדאיג.
      זה אנשים שבסדר עם לתפוס בנות ב### שלהן, ושניאו נאצים זה בחורים טובים בשבילם. 2 הוריקנים במקביל ו-30 מעלות מינוס בשיקגו זה אנחנו רוצים עוד מזה. טראסאט רובין ומנחם אתם בבעיה הרבה יותר רצינית ממה שחשבתי לעצמי.

      1. עידו ידידי אתה לא יכול לעשות את ההכללה הגסה הזאת אני מצטער,
        זה כבר פעם שנייה שאני שומע את זה היום ואני לא יכול לעבור על זה ככה.
        .
        אני הצבעתי לטראמפ כיוון שיש דברים רבים שאני מסכים איתו אידואלגית במיוחד היחס לישראל, יש המון דברים רבים שאני ורבעם אחרים ממצביעי מגנים בכל תוקף ומסרבים להם כמו ניאו נאצים, יחס לאישה, ואני גם איתך באיכות הסביבה. שאתה מצביע למישהו לא אומר שאתה מסכים עם כל מה שהוא או עם כל מה שהוא עושה.
        .
        אני לא רואה הרבה הבדל בין זה להשוואה שהולכת בישראל שכל מי שמצביע לביבי תומך בשחיתות וכל מי שמצביע לשמאל בוגד.

        1. אני בחיים לא הייתי מצביע לגזען מיזוגן ושקרן. אבל זה אני, היי אם סט הערכים שלך מאפשר את זה לך על זה..
          אתה מזכיר לי אשה שמפוצצים אותה במכות ואז קונים לה יהלום …. (איפה אני עושה סמיילי שלא תעלב) אבל רובין אתה לא לבד יש לך 68 מליון חברים.

          1. ההכללה הזאת של ציבור שלם זה גזענות ידידי,וזה זלזול באינטליגנציה של הבוחר,רוב הבוחרים מצביעים אידואליגת ורובם לא אוהבים את ההתנהגות של טראמפ זה אחת הסיבות למה הוא מעורר כל כת אנטיגונזם , שאלה לי הגיונית ופשוטה עלייך אתה חושב שהיספנים ויהודים בפלורידה יתמכו בעליונות הגזע הלבן?
            .
            דרך אגב גם לביידן יש מקרים של גזענות מפה ועד הודעה חדשה אז אם הייתי בוחר בו גם הייתי גזען? אני לא מדבר על מקרים של השליחות ידיים שלו בכלל. לגבי ההשוואה שעשית יש דברים שהשתיקה יפה להם זה אחד מהם לצערי.

            1. ההסבר שלי זה שההיספנים לא ממש אוהבים אותו אבל ביידן מפחיד אותם בגלל… תשלים לבד.
              וגם בקשר אליך.. ביידן מפחיד אותך משום מה? מה ביימי קלינטון לא עשינו גם כסף וגם שלום עם הירדנים?
              אז בגלל הפחד שלך מביידן אתה מוכן לאכול את הצפרדע שקוראים לה טראמפ שאתה יודע שהוא שקרן מיזוגן כזען ואם יהיה לו על השולחן 2 הצעות: מציצה מכוכבת פורנו או להוריד 40 טון פלדה על ישראל הוא ייקח את המציצה.

            2. אז יכול להיות שהם מפחדים מהפן הכלכלי ומשטר סוציאליסטי,ומכונים להצביע לטראמפ? שישי להם אידואליגה דומה לשלו בחלקים מסויימים, אבל בחלקים רבים מתנגדיו לדבריו של טראמפ?
              .
              לנקודה השנייה היו ממשלים דמוקרטים טובים לישראל והיו ממשלים רפובליקנים גרועים לישראל ולהפך, להשוות את ביידן שהיה סגנו של אובמה לקלינטון זה סוג של דמגוגיה זולה. בסוף אני שופט אותו על פי זה ואיך משטרו של אובמה (שהוא היה שותף מלא לכל ההחלטות) התייחס לישראל, בנוסף לא מזמן הוא אמר שיחזיר את הגרעין.
              .
              לא הייתה לי בעיה להצביע לדמוקרטים בעבר הצבעתי לאובמה ב2008 אחרי הרס הכלכלה של בוש.

              במהלך חיי עברתי מספר פעמים מהדמוקרטים לרפובליקנים שאני מצביע אני מפעיל שיקול דעת, דבר שאתם מסרבים להכיר בו אצל מצביעיו של טראמפ.

  35. כמו שחשבתי לפני הבחירות הדמוקרטים לא הצליחו לעשות מהפכה בסנאט, זה הולך להגביל ולהקשות על ביידן לבצע מהלכים במדיניות שהוא חפץ בהם כמו למשל העלאת המיסים (שחייב לעבור אישור של הסנאט)

    1. אל תדאג לכסף שלך, הלוביסטים והבחורים הטובים ממועדוני הבנים של הקולג'ים הנחשבים ימשיכו להיות שרי אוצר, הסדר הישן יחזור. אפחלו הבורסה עשתה לי 0.48 נקודות.

  36. לוחשים לי באוזן שאני חייב לעשות סיכום בחירות כדי שימשיכו לחשוב שאני מגניב. שאלתי מי בכלל חושב שאני מגניב, אעדכן כשתהיה תשובה:
    – זה היה קרוב, זה היה צמוד, אבל בסוף הקפיטליזם ניצח. לרגע היה נראה כאילו הקפיטליזם עומד לנצח, והקפיטליזם באמת נתן מאבק ראוי, אבל מהפך ברגע האחרון הבטיח את הניצחון לקפיטליזם. אבל חכו, אולי הקפיטליזם יקח את זה לבית המשפט כי אנשים הצביעו כמו שצריך וזה לא דמוקרטי.
    – לא משנה כמה ימינה הולכים הדמוקרטים, והם גם ככה מאוד ימינה, יאשימו אותם שהם סוציאליסטים.
    – קיבלנו תשובה לשאלה החשובה ביותר: האם הדמוקרטים יכולים להציע שום שינוי, להבטיח כלום דבר ולהעמיד בראשם פקיד ותיק של ההון ועדיין לנצח את הבחירות.
    – לא משנה כמה ימינה הולכים הדמוקרטים, והם גם ככה מאוד ימינה, התקשורת תאשים את חוסר ההצלחה היחסי בזה שהדמוקרטים הלכו שמאלה מדי.
    – בבחירה בין הטראמפיזם לתנאים הניאו-ליברלים שהביאו לעלייתו, ארצות הברית יצאה בריש גלי והכריזה "אהה, אממ, אולי, לא יודע? בסדר, נחזור למה שהיה קודם. שיהיה", כאילו בעתיד של 2012 לא תופיע מחדש שנת 2016.
    – לא משנה כמה ארגונים רפובליקנים כמו פרוייקט לינקולן מבטיחים לדמוקרטים שהם יצליחו להעביר תומכים רפובליקנים שלא אוהבים את טראמפ בגלל חוסר הממלכתיות שלו לצד הדמוקרטי כל עוד הדמוקרטים, שהם גם ככה מאוד ימינה, לא יזוזו מילימטר שמאלה, עדיין אין שום סיכוי שזה יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט