סיכום מחזור 6 ביורוליג / עמיחי קטן ושחר צ'קוטאי

(אתר היורוליג)

המחזור השישי של היורוליג הסתיים, ולמרות שגם השבוע בוטלו שני משחקים, יש תחושה של ליגה שמתחילה להתגבש, ותחושה שעכשיו המשחקים מתחילים להיות קריטיים למאבקי ההעפלה לשלב הבא. רוב הקבוצות הבכירות מתחילות להתאושש, שיין לארקין, כנראה השחקן הטוב ביותר שמשחק ביבשת הישנה, חזר מהפציעה להופעת בכורה פושרת, אבל רבע אחרון מצוין, ומכבי ממשיכה להסתבך בינתיים לקראת לו"ז מאוד קשה בנובמבר.

משחקי חמישי:

וילבארן (3-0) – זלגריס (1-5) 74- 83:

הצרפתים עולים ליתרון מהיר אך כמה פעולות טובות של הליטאים סוגר את הפער. ברבע השני היתרון עולה כבר ל-13 אך הירוקים שמוליכים את הטבלה לא מתייאשים ועושים חזרה אל תוך הרבע השלישי. צמצום של זלגריס בסוף הרבע השלישי פותח את הרבע האחרון ביתרון נקודה בודדת לוילבארן. חטיפה ומתפרצת בתחילת הרבע מתחילים נדנדה של יתרון. שלשה לבנה של יאבסילי נותן את היתרון אך סל היתולי ועבירה מחזירים את היתרון. זלג'ריס פותחת פער של 6 אך שלשה מצמצמת וכעת הליטאים בריצת 7-1 סוגרים את הסיפור ומוסיפים עוד ניצחון לאמתחתם. נציין שוילרבאן קלעו 50 נקודות במחצית הראשונה לעומת 24 בלבד בחצי השני

את המקומיים המאוכזבים הוביל קאהודי עם 18, יאבסילי עם 17 ו-6 רב', לייטי עם 16 ולקומב עם 10.
את האורחים שחזרו לראשות הטבלה הוביל גריגםניס עם 25 נק' לקביוס עם 13 וולאקאפ עם 11 נק' 7 רב' ו-7 אס'.

צסק"א (3-3) – ולנסיה (2-3) 84- 75:

רבע ראשון צמוד כאשר ולנסיה עם מסירות לנקודודת קלות עולה ליתרון בסוף הרבע. סנגליה בסיום הרבע עם הטבעה מצמצם לנקודה. ברבע השני צסק"א משלבת הילוך ומתחילה לתת גז, והם כבר ב-8 הפרש באמצע הרבע. ולנסיה בשלשה מצמצמת אך הפער נשאר. לקראת סוף הרבע שלשה של קליבורן מעלה את ההפרש ל-10. ולנסיה בעזרת האיש הגדול שלה עם האפרו במרכז הצבע מצמצמת לנקודה בודדת אך שלשה גדולה מהאדומים מונעת מהם חזרה מוחלטת. אלי הופ מרשים מצמצם זמנית אך הטבעה אחרי מסירה מצויינת של 33 באדום נותן רמז עבה במיוחד שהמשחק בידים אדומות. מכאן והלאה הפער הוסיף להיות "נע ונד" והאדומים יוצאים עם ניצחון חשוב.

אצל הבייתים חמישה שחקנים בספרות כפולות, בראשם ג'יימס עם 17 נק' 5 אס'. קיילבורן עם 15 הילארד עם 12 ויוגטמן עם 11 ושנגליה עם 10.
אצל האורחים רק שני שחקנים עלו מעל הסיפרה הבודדת – קאלניץ' עם 15 ולבראי עם 10.

מכבי תל-אביב (2- 4) – פנרבחצ'ה (3-3) 65- 75:

סוקר בהרחבה כאן.

ריאל מדריד (4-2) – באיירן מינכן (2-4) 100- 82:

נתחיל עם האירוע שקרה 2:24 דקות אחרי פתיחת המשחק – לואיג'י למוניקה, השופט הידוע (יש מי שיאמר לשמצה) מרחיק את טריקיניירי מאמן באיירן. מכאן ריאל עולה במהירות ליתרון גדול ועם נק' קלות בצבע עולה ליתרון 10 בתחילת הרבע השני. זיפסר משלוש מצמצם ולקראת סיום הרבע הגרמנים עולים ליתרון. שלשה אדירה של יול מוריד את הקבוצות ביתרון מלכותי של מדריד. ריינולדס ובולדווין עם נקודות משוים את התוצאה באמצע הרבע. השתלטות של ריאל על סיום הרבע העלה אותם ליתרון 9 לקראת רבע רביעי. נקודות מהירות של הלבנים סוגרות את הסיפור ומשאירה את שארית המשחק למחליפים שיקלעו.

אצל הספרדים שחוזרים לאט לאט לקצב ג'סי קרול (שתופר כל פעם את מכבי ואוהדיה לא ממש אוהבים אותו) עם 19 נק' תומפקינס עם 16 ו-7 רב', יול עם 14 רנדולף עם 13 ואבאלד עם 10.
אצל הגרמנים בולדווין עם 18 ריינולדס מיודענו עם 15 ו-7 רב' ותומאס עם 9.

משחקי שישי:

חימקי מוסקבה (1- 5) – הכוכב האדום בלגרד (2- 3) 83- 77:

שבד התחיל את המשחק מוכוון מסירה, וחימקי ניצלו את זה ליתרון 8- 1 מהיר, אבל הסרבים מיהרו להפוך את התוצאה ועלו ליתרון, כאשר טיילור רוצ'סטי העמיד אותו על 3 בסיום הרבע הראשון. משחק מאוזן של הכוכב האדום עזר להם לשמור על היתרון לאורך רוב הרבע השני, אבל שבד השתלט על העסק בדקות הסיום של המחצית וסידר לרוסים יתרון 44- 40 בהפסקה. שבד סיים את מכסת הנקודות היומית שלו כבר ברבע השלישי, ועדיין היתרון היה סרבי, אבל אז נכנס לעניינים אריק מקולום בהופעת הבכורה, ועד לסיום הרבע הוא קלע 6 נקודות שהפכו את התוצאה וסידרו לחימקי יתרון נקודה.
מקולום סיים את הרבע השלישי עם 7 נקודות במצטבר, אבל ברבע האחרון הוא שלט באופן בלעדי והעניק לחימקי יתרון שהלך ותפח. 2 שלשות שלו קבעו 12 הפרש, קצת יותר מדקה לסיום, ובזמן שנותר הכוכב האדום רק דאגו להעניק לתוצאה נופך צמוד. אם מישהו דאג לרגע, אז מקולום סגר את העסק מהקו בשניות הסיום ועלה ל-16 אישיות ברבע האחרון.

את חימקי הוביל כמובן אריק מקולום, אקס מכבי נתניה שהצהיר בעבר ש"כל פעם שאני מגיע לארץ זה אישי", עם 23 נקודות (16 ברבע האחרון) ב-7/10 מהשדה ו-4/5 לשלוש, כאשר שבד סייע לו עם 15 נקודות ו-12 אסיסטים, ובעיקר הליכה הצידה כדי לאפשר למקולום לבלוט, וג'ורדן מיקי סיים עם דאבל 11.

את הכוכב האדום הובילו אקסים של הליגה הישראלית – נראה אם תזהו מאיזה קבוצה כל אחד, ואיזה אחד מהם הוא גם אלוף NBA בעברו: ג'ורדן לויד עם 18 נקודות, בעיקר בזכות 9/9 מקו העונשין, כתוצאה מ-10 עבירות שהוא סחט, ג'וני אוברייאנט עם 14 נקודות וטוריאן וולדן עם 11.

אולימפיאקוס (3-3) – אנאדולו אפס (2- 3) 79- 84:

בעונה שעברה אנאדולו אפס הייתה הקבוצה הטובה באירופה, גם בזכות הנוכחות של מי שהיה מועמד בטוח ל-MVP עד להפסקת העונה, שיין לארקין, אבל גם בזכות הסגל הרחב והמלא בשחקנים איכותיים. מי שהניח שההצלחה היא רובה על לארקין, והאחרים הם כוח מסייע משני, ודאי מקבל חיזוקים מפתיחת העונה הרעה של הטורקים בזמן שלארקין היה פצוע.
למשחק הזה הוא הופיע, לראשונה העונה, ואנאדולו אכן השיגו ניצחון, בסך הכל השני שלהם העונה, במשחק חוץ חשוב נגד אולימפיאקוס. לארקין עצמו לא היה יותר מממוצע ושיחק תחת הגבלת דקות, כך שמיצ'יץ' היה זה שהוביל את אנאדולו ובילה על הספסל פחות מ-3 דקות, אבל מה שמעניין אותנו זה הרבע האחרון. 8 נקודות רצופות של לארקין סידרו לאנאדולו יתרון 12, ואחרי שהיוונים צמצמו היה זה לארקין ששם את הסל הקריטי שהכריע את העסק. בקיצור – לארקין חזר לעניינים והבאים בתור לפגוש אותו הם שחקני מכבי שצריכים לחשוש.

את אנאדולו הוביל מיצ'יץ' עם 20 נקודות ו-7 אסיסטים, וסייעו לו בובואה ולארקין עם 15 כל אחד, כאשר לארקין קלע 11 ברבע האחרון, וניתן להוסיף גם את 11 הנקודות של סימון.

אצל היוונים המובילים היו חסן מרטין עם 11 ומקיסיק יחד עם סלוקאס עם 10 כל אחד. הרכז היווני תרם גם 7 אסיסטים על הדרך.

באסקוניה (2-2) – ברצלונה (5- 1) 71- 72:

מבט על תוצאת כל אחד מהרבעים תראה משחק צמוד ביותר, ולפחות עד אמצע הרבע השלישי זה היה די מדויק. לקראת סיום השלישי ברצלונה יצאו לריצה וקבעו יתרון 56- 48, אבל באסקוניה הגיבו בריצת 8- 2 וצמצמו ל-58- 56 בסיום הרבע. וילדוזה ופולונארה המשיכו את המומנטום הבאסקי, והריצה הגיעה ל-21- 2, כך שהתוצאה הייתה 69- 58, 4 וחצי דקות בלבד לסיום. מה שנקרא – התפרקות מוחלטת של ברצלונה.
שלשה של אברינס החזירה קצת צבע ללחיי אוהדי מסי, אבל אליה הגיב מהר ג'קירי עם סל, ושוב 10 הפרש. מכאן הקבוצה שנעדרה היא באסקוניה, וריצת 11- 0 של ברצלונה משיבה לה יתרון נקודה, שוב סל של אברינס. מירוטיץ' חוטף לג'קירי ומוריד שעון, אבל קלאת'ס מחטיא, והבאסקים מקבלים כדור אחרון עם 16 שניות. הנרי מחטיא והריבאונד נופל אצל פטרס שעולה לניסיון אחרון, אבל נחסם על ידי מירוטיץ' שמסדר לברצלונה עוד שבוע בשוויון עם ז'לגיריס בפסגת הטבלה.

את ברצלונה הוביל מירוטיץ', במשחקו הראשון מאז שנדבק בקורונה והחלים, עם 18 נקודות ב-8/12 מהשדה ו-7 ריבאונדים, והצוות המסייע שלו היה בעיקר ברנדון דיוויס עם 12 ואברינס עם 10.

אצל הבאסקים המאוכזבים יש לציין את זוראן דראגיץ', אח של פיינליסט ה-NBA, שקלע 15, את פולונארה שקלע 14, יוסופה פול שקלע 11 וג'קירי שתרם 10 והתכבד גם ב-6 איבודים.

חמישיית המחזור:

מריוס גריגוניס (ז'לגיריס) – 25 נקודות ב-8/14 מהשדה ו-7/7 מהעונשין, 3 אסיסטים, סחט 6 עבירות ומדד 27.

תומאס ווקאפ (ז'לגיריס) – 11 נקודות ב-2/6 מהשדה ו-6/6 מהעונשין, 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים, סחט 6 עבירות ומדד 26.

אריק מקולום (חימקי) – 23 נקודות ב-7/10 מהשדה, 4/5 לשלוש ו-5/6 מהעונשין, סחט 6 עבירות ומדד 25.

ניקולה מירוטיץ' (ברצלונה) – 18 נקודות ב-8/12 מהשדה, 7 ריבאונדים, סחט 5 עבירות ומדד 27 – MVP.

מוסטפה פול (וילרבאן) – 7 נקודות ב-2/4 מהשדה ו-3/6 מהעונשין, 8 ריבאונדים (7 בהתקפה), 4 אסיסטים, 2 חטיפות, סחט 11 עבירות ומדד 27.

נקודות השבוע:

  1. העסק מתחיל להתייצב. אחרי שבמחזור הקודם שלושה משחקים נדחו, הפעם היו רק שני משחקים שלא התקיימו, וברוב המקרים הקבוצות העדיפות ניצחו, למרות המאזנים השליליים שלהן עד כה העונה. הבעיה היא שבינתיים אובחן גם שחקן של ז'לגיריס כחולה, מה שהכניס את כל הקבוצה לבידוד והמשחק הבא שלהם נגד ריאל מוטל בספק.
  2. פחות הפתעות. פתיחת העונה זימנה לנו כמות גדולה מאוד של הפתעות, אולם במחזור האחרון ראינו רק מקרה אחד בו הקבוצה שדורגה נמוך יותר בעונה שעברה ניצחה את המשחק, וזו הייתה פנרבחצ'ה שניצחה ביד-אליהו את מכבי. ריאל, אנאדולו, חימקי וצסק"א השיגו ניצחונות נגד יריבות במאזן עדיף, וברצלונה ממשיכה עם התוצאות הטובות שלה.
  3. מתוך 54 משחקים שהיו אמורים להיערך ב-6 המחזורים הראשונים נערכו 45. זה אומר שכמעט 20% מהמשחקים נדחו, וזה עוד בלי להתחשב בזה שככל הנראה חלק ניכר ממדינות אירופה מתכננות להיכנס לסגר בקרוב. ההחלטה לדחות את המשחקים תיתן ליורוליג מרווח זמן משמעותי, אבל ייתכן שהם יצטרכו לפעול באופן יותר אקטיבי בהמשך.

ונסיים עם הטופ 10 של מהלכי השבוע.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

    1. תחושתי מהתקציר היא שמדובר הרבה יותר בקריסה עוד יותר גדולה של באסקוניה מאשר התעוררות של ברצלונה, אבל הם קבוצת הצמרת היחידה שאגרה ניצחונות בינתיים.

  1. תודה שחר וחיים. אני פשוט לא מבין את חוסר העניין הכמעט מחלט של עורכים, אנשי צוות, וגולשים בליגת היורוליג. ממש לא מובן לי. אפילו לא לתת מבט ולהביע דיעה? מעניין אם אריק מקולום הוא אחיו של טיג'יי מפרוטרלנד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט