אירועי דיומא – 25.10.2020

היום: קטע הסיום של הג'ירו.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

הגראנד פרי הפורטוגלי:

במירוץ אייפל בגרמניה לפני שבועיים ראינו את לואיס המילטון שובר את שיא הנצחונות של מיכאל שומאכר, שיא שכעת עומד על 91. הבריטי זינק אחרי חברו לקבוצה, ואלטרי בוטאס, ואז עקף אותו, בעוד שבוטאס נאלץ לנטוש את המירוץ עקב תקלה טכנית. ורסטאפן וריקיארדו השלימו את הפודיום. המילטון הגדיל את הפער בראשות הדירוג ל-230 נקודות, לפני בוטאס (161) ו-ורסטאפן (147).

היום ייערך המירוץ בפורטוגל, במסלול המירוצים הבינלאומי באלגארבה (מקום שהסבב חוזר אליו אחרי 24 שנים). להמילטון תהיה הזדמנות להגדיל את השיא, כשיזנק מהפול פוזישן לפני בוטאס, ורסטאפן ולקלרק. שידור בספורט 5 לייב ב-15:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הג'ירו ד'איטליה – קטע 21:

וואו, חתיכת דרמה הביא לנו קטע 20 של אתמול, עם הסיום המשולש על הססטריירה. מי שראה את הקטע בסטלביו, ראה אתמול סוג של דז'ה וו. העניינים התפוצצו בטיפוס השני לפסגה: קבוצת אינאוס הפעם לא חיכתה לסאנווב, ולקחה את העניינים לידיים בחזית, מה שכבר הרחיק חברי GC כניבאלי, אלמיידה, פוגלסאנג ובילבאו. וכאן שוב נכנס לתמונה רוהאן דניס, אחד המשפיעים העצומים על המירוץ הזה. האוסטרלי משך את העניינים בחזית, כשהוא שוב מרחיק את וילקו קלדרמן, הפעם לובש החולצה הוורודה. בדיוק כמו בסטלביו, חזינו כאן בדניס מוביל את גגן הארט ואת הינדלי על גבו, כשזה ממשיך גם בירידה, וגם ברוב הטיפוס המסיים. לקראת סיום הטיפוס האחרון, דניס סיים את תפקידו, והותיר את הינדלי ואת הארט להתגושש ביניהם (אם כי המשיך להבליח באופן מרשים ליד השניים). בהיפוך תפקידים מהסטלביו, הפעם הינדלי הוביל, וניסה לנער מעל גבו את הארט, אך הבריטי סירב להתרשם, ולבסוף הצליח לעקוף את האוסטרלי לפני הקו, ולזכות בקטע השני שלו במירוץ. השנייה שהינדלי גנב מהארט בספרינט הבונוס על הטיפוס קבעה שהשניים יתייצבו לקטע הסיום בזמנים זהים (לראשונה בתולדות המירוץ), כאשר הינדלי ילבש את החולצה הוורודה לאחר חישוב של שברי שניות בקטעי הנג"ש. לא ייאמן. עוד ראינו את ז'ואאו אלמיידה מצליח להחזיר חלק ניכר מהפיגור (הרבה בעזרת חבריו לקבוצה) כשהגיע כדקה אחרי המנצח, ואת וילקו קלדרמן נפרד מהחולצה הוורודה, כשהגיע יחד עם בילבאו כחצי דקה אחר כך. לפיכך קיבלנו את הינדלי בראשות המירוץ כשאחריו הארט (זמן זהה), קלדרמן (1:32+), בילבאו (2:51+), אלמיידה (3:14+), פוגלסאנג (6:32+), ניבאלי (7:46+), קונרד (8:05+), מסנאדה (9:24+) ופרנשטיינר (10:04+).

*המלצת צפייה* קטע 21 הוא קטע הנג"ש המסיים של המירוץ. קטע שטוח לחלוטין של 16 ק"מ בעיר מילאנו. לפני כחודש ראינו קטע נג"ש מסיים שהכריע את הטור (גם אם לא ציפינו שיהיה כזה), והיום נראה עוד אחד כזה, מה שאולי ייתן לנו את סיום הג'ירו הצמוד אי פעם. מי שיתמודדו כאן ראש בראש על ה-GC יהיו הינדלי והארט, שניים שמגלמים שני סיפורי סינדרלה של דומסטיקים שמצאו את עצמם כמובילים של קבוצותיהם בנסיבות שונות לחלוטין. קשה לדעת מי הפייבוריט כאן. שני קטעי הנג"ש הקודמים מספקים תוצאות הפוכות – בראשון להינדלי הייתה תוצאה טובה יותר, ובשני להארט הייתה כזו. מרבית הפרשנים אומרים שלהארט יהיה יתרון כאן, בהתחשב בתוצאות העבר של השניים. בהחלט ייתכן. אך כדאי לזכור את התחזיות המוקדמות שנאמרו לפני הנג"ש בטור. אשר לזוכים בקטע, קשה להמר נגד עוד ניצחון של פיליפו גאנה מאינאוס, שאמור לרשום את נצחונו הרביעי במירוץ. מולו יתחרו שענים כדניס, קמפנארטס, קסטרובייחו ודאוסט. אבל הם לא יהיו הסיבה שבגללה אסור להחמיץ את הקטע, בדרך לעוד היסטוריה. שידור ביורוספורט ב-14:15.

הוואלטה א אספניה – קטע 6:

קטע 5 היה קטע מעבר עם מספר טיפוסים בינוניים לפני סופו. כיאה לקטע כזה, הוא כלל קבוצת בריחה גדולה, שהצטמצמה לבסוף לשלושה – גיום מרטאן, טים וולנס ותימן ארנסמן הצעיר. השלושה הגיעו ביחד לסיום המשופע. התקפה של מרטאן נענתה בהתקפה נגדית של וולנס, שלא נעצרה עד לקו הסיום. הבלגי הוא קלאסיקן רב זכויות, עם אינספור נצחונות במירוצים שונים. בגזרת הגראנד טורים הניצחון הזה שלו מצטרף לשני קטעים בג'ירו. בחבורת ה-GC הייתה לנו דרמה קטנה, כשרוגליץ' הצליח לסיים ארבע שניות לפני יריביו. אלא שתאונה קלה, בה היה מעורב דן מרטין לקראת הסיום, הביאה את המארגנים לתת זמן זהה לכל החבורה. לפיכך לא קיבלנו שינוי בתמונת ההובלה הכללית, ורוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ, לפני מרטין (5+), קאראפאז (13+), מאס (32+), קארתי (38+), קוס (44+), גרוסשארטנר (1:17+), צ'אבז (1:29+), סולר (1:55+) ובנט (1:57+).

*המלצת צפייה* קטע 6, האחרון לפני יום המנוחה הראשון של המירוץ, מביא אותנו אל הפירנאים. הוא היה אמור להיות אחר לגמרי, ולכלול טיפוסים כקול דה אוביסק ובעיקר את הסיום בטורמאלה האימתני. אלא שבדיוק כפי שקרה אתמול בג'ירו, הטיפוסים בצרפת בוטלו עקב התפשטות הקורונה במדינה השכנה, מה שאילץ את המארגנים לבצע אילתור מהיר, ולסיים את קטע היום באתר הסקי הפורמיגל. בכל הקשור לקושי, אין מה לעשות, הטיפוס לא ממש מתקרב לזה מהתכנון המקורי. עדיין, אפשר למצוא כאן עניין, ולו גם בגלל ההיסטוריה של הקטע: מדובר בשחזור כמעט מדוייק של הקטע מלפני ארבע שנים, שבו בריחה של אלברטו קונטאדור פירקה את כריס פרום ואת כל קבוצת סקיי, והעניקה לנאירו קינטאנה את המירוץ. קונטאדור לא כאן, גם לא קינטאנה, ופרום משמש כאן כדומסטיק של קאראפאז לכל היותר. עדיין, אנו צפויים לקבל כאן קטע מהנה ביותר, בו נראה אם הדומיננטיות של רוגליץ' וקבוצת יומבו ויסמה תמשיך להתממש גם היום. שידור ביורוספורט 2 ב-14:00.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. פאקו תודה רבה ! היה מרתק לקרוא.
    עוד היום .
    בכדורגל דרבי הישראליות שנותרו באירופה כאשר מכבי תל אביב האלופה תארח את ב"ש מחזיקת הגביע במסגרת מחזור 5 לליגה שחוזרת מהסגר 2 הקבוצות עם ניצחונות בפתיחת שלב הבתים האירופאית ב"ש 1-3 על קארבח רגע לפני שתצא לניס ומכבי 0-1 על קארבח והיא תצא לסיבאספור טורקיה .

    משחקים בולטים נוספים היום ביבשת.
    איטליה 21.45 יובנטוס- ורונה משחק אחרון לפני המפגש מול ברצלונה.

    אנגליה מחזור 6
    18.30 וולבס -ניוקאסל
    21.15 ארסנל – לסטר
    גרמניה מחזור 5
    19.00 הופנהיים של דאבור תצא לברמן.
    צרפת מחזור 8.
    22.00 ליון – מונאקו

    הולנד מחזור 6
    15.30 דרבי ישראלים כאשר ויטסה של דסה תארח את אינדוהבן של זהבי משחק שיהיה בצל התוצאה המדהימה שמהווה שיא היסטורי שהשיגה אתמול איאקס עת הביסה 13-0 את וונולו.

    טורקיה 6
    18.00 פנרבחצה – טרבזונספור

    קפריסין 8 16.00
    אנרותיזיס של דור מיכה תארח את אפועל של אצילי ושהר לדרבי ישראלים ודרכי הפרשייה ההיא .

  2. קצת טניס להיום.
    שני טורנירי גברים יגיעו לסיומם הערב.
    באנטוורפן (אולם, משטחים קשים) יתמודדו בגמר אלכס דה מינואר מאוסטרליה מול אוגו הומבר מצרפת.
    בעיר הגרמנית קלן (אולם, משטחים קשים), אלכסנדר זברב מגרמניה ינסה לזכות בתואר שבוע בדיוק לאחר שעשה זאת באותו המקום (עקב נסיבות הקורונה). מי שינסה למנוע ממנו זאת הוא דייגו שוורצמן הארגנטינאי, שניצחון ייחזק את סיכוייו להימנות על שמונת השחקנים שיעפילו לטורניר סוף השנה בלונדון.

    העיר הצ'כית אוסטרבה, שידועה גם בגלל תחרות האתלטיקה היוקרתית שמתקיימת בה מדי שנה, תארח גמר כל בלורוסי בטורניר הנשים (אולם, משטחים קשים). ויקטוריה אזרנקה בת ה-31, שהתקדמה משמעותית מאז חזרת הסבב לפעילות, תשחק מול ארינה סבאלנקה בת ה-22.

  3. גאנה מוריד "רק" 32 שניות מהזמן של קמפנטס.
    כן יש לנו זוכה בקטע (אלא אם באופן מסתורי נשאר ממשהו במיכל של דניס אחרי ההופעות שלו בהרים).

  4. בינתיים בוואלטה, גורקה איזאגיר בורח מתוך קבוצת בריחה גדולה ואיכותית. יכול בהחלט לקחת את הקטע (ואם לא הוא, מישהו אחר מהבריחה).

  5. וארבעה גראנד טורים מתוך החמישה האחרונים עם זוכים שלובשים גם את הלבנה (רוגליץ' בוואלטה האחרונה שובר את הרצף). חילוף הדורות בעיצומו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט