חולון נגד ראשל"צ בסיקור מהשטח ושאר משחקי המחזור / שחר צ'קוטאי והצוות

הפועל חולון – מכבי ראשל"צ: 67-101 – סיקור מהשטח / שחר צ'קוטאי

האמת, מלחיץ. פעם ראשונה שלי ככתב מן המניין דרך אתר הופס במשחק. מד האחריות עולה וכך גם החשש לפשל או לעשות טעות שתוציא עלי או על האתר האהוב שם רע. מקווה לעשות את הטוב ביותר עבור האתר שלנו.

מאתר מנהלת הליגה, צילום – דני מרון

הגעתי לאולם בדיוק בזמן להמנון הלאומי ולאחריו החלו עידודי הקהל של הסגולים, גם הכתומים המועטים שהיו שם דאגו לעשות רעש.

הם עוד היו בעניין בתחילת המשחק

שריקת הפתיחה כבר קרובה. בצד הסגול המאמן האיטלקי, מאורציו בוסקאליה, מעלה בחמישייה את רגלנד, גריי, מנקו, ג'ונסון וקייזר. בצד הכתום המאמן הישראלי שמונה למאמן של הנבחרת, גיא גודס, מעלה את קלייבורן, ארצי, דיים, קולשוב וטי.ג'יי וויליאמס.

הכתומים פותחים את המשחק וקולעים זריקה אחת מהקו. גריי בג'אמפ מצד אחד, וויליאמס עונה לו מנגד. קייזר מקבל כדור מרגלנד מתחת לטבעת ומרים את הקהל הסגול על הרגליים, ומיד לאחר מכן עושה זאת שוב. רושם: רגלנד אוהב לעבוד עם גבוהים קפיצים במיוחד, בעונה שעברה זה היה ג'וש ניבו והעונה קייזר.
דוברת נכנס ומיד דואג לצמצם עם אסיסט לדיים ושלשה. לאחר 10 דק' משחק התוצאה צמודה מאוד. 21-23.

חולון פותחת את הרבע השני בריצת 2-7, אך קמפ וקולשוב מצמצמים. מנקו התעורר וסחף את הסגולים ליתרון דו ספרתי, ארצי היה שם כדי לעכב את הבריחה. הנעת הכדור של חולון הייתה הנאה מוחלטת עבור חולון שהעבירו מיד ליד והמשיכו את הריצה. רושם: בהתחלה, כשמנקו הגיע, הרגשתי שזה סוג של פלסטר ותו לא, אך גם בהכנות לעונה וגם במשחק האחרון הוא מתגלה כבורג מרכזי בחבורה הסגולה, גם הגנתית וגם התקפית. רושם נוסף: במהלך הרבע השני המאמן הסגול העלה חמישייה ובה קייזר אחד ו-4 ישראלים – בורדיון, משגב, פניני ומנקו. אני חושב שזאת הקבוצה השנייה (מכבי תל אביב) שיכולה להעמיד רביעיית ישראלים ברמה כזאת.
קייזר מתחת לסל עושה הטעייה ודיים קופץ לו על הגב, ובמקום שזה יגמר באסון, דיים ממשיך את הסיבוב ועושה גלגלון עם הידיים ועומד בריא ושלם. קמפ ומשגב החליפו סלים לקראת סיום המחצית שנגמרה ב-15 הפרש. 34-49.
במחצית הראשונה חולון מסרה 17 אס' על 15 סלי שדה. כי מסירות לעונשין שנקלע נחשבות אס' בפיב"א.

קיוויתי וייחלתי שלגודס יהיו תשובות ויקרה איזה שינוי אך קייזר שינה את דעתי כבר בפתיחה. רק ארצי וקמפ עלו ועשו משהו טוב ברבע השלישי. אך גם זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. רושם: נתנאל ארצי מייצב את עצמו כישראלי בכיר לכל דבר ועניין. מקווה שגודס ישתמש בו יותר והבחור גם יגיע לנבחרת.
חולון שטפה את הפרקט ועשתה ככל העולה על רוחה. ההפרש עלה וגדל ובתום הרבע עמד על 23. מכאן ואילך גודס הרים ידיים ונתן לזמן לעשות את שלו ולסיים את הסיפור.
במהלך הרבע האחרון עלה עידן אלבר במדי חולוניה וקיבל חיבוק חם מהקהל.

השחקנים חוגגים עם הקהל, בזמן הזה המאמן האיטלקי מתראיין ומציץ כדי לראות מה קורה.
מאתר מנהלת הליגה, צילום – דני מרון

בחולון – קייזר ומנקו עם 18 כ"א, הראשון גם חסם 5 פעמים, השני עם 8 ריב'. רגלנד הוסיף 14 נק' וחילק 7, אוגדן 10, ג'ונסון 9, בורדיון ומשגב (5 אס') קלעו 8, פניני וגריי הוסיפו 14 נקודות משותפות ועשר מסירות לחברים, מחולק שווה בשווה.
חולון השוותה את שיא המועדון באסיסטים עם 31 כאלו. בנוסף, הם השוו את השיא של המועדון בהפרש במשחק הפתיחה.
אצל ראשון לציון – קמפ קלע 10 לצד 6 ריב' ושלוש חטיפות, ארצי קלע 15 (10 מהם ברבע השלישי), דוברת 14, דיים 5 נק', 7 ריב' ו-3 חסימות.

לאחר ששככה ההמולה נכנסו לראיין את המאמנים ואת מייקל קייזר שהיה משמעותי מאוד בניצחון. קייזר דיבר על היכולת של הקבוצה ועל כמה שהוא מרגיש בבית ועל האוהדים המיוחדים.
בוסקאליה פתח בעברית ואמר "לילה טוב" ואז דיבר על כמה שהוא התרגש והיה אמוציונלי לפתוח עונה באולם של חולון – האוהדים והפרקט שסיפרו לו ושהוא ראה רק בטלוויזיה וכעת זה ההיכל שלו. "אני שמח על המחצית השנייה שלנו, עבדנו טוב בהגנה ובהתקפה, זה נבנה צעד אחרי צעד. דבר שני אני שמח על הנעת הכדור, עשינו עבודה טובה. שחקני הספסל עלו והביאו הרבה אנרגיה לפרקט ואנחנו בדרך הנכונה".

גודס נתן לנו ישר לשאול. הוא דיבר על כך שהם לא היו טובים והם מתקשים להתקדם, אם בגלל הפציעות (שושי נפצע וכעת צריך להחתים זר חדש) ואם בגלל סיבות אחרות. אצטט את דבריו: "אנחנו מתקדמים בצעד תימני, שני צעדים קדימה ואחד אחורה". כאשר הוא נשאל על מיעוט הדקות בין וויליאמס לדוברת, הוא ענה שהערב וויליאמס שיחק איום ונורא ולכן הוא לא ראה בזה צורך. לקלייבורן יש סיבות משלו למה הוא לא היה בעניינים, אך לטי.ג'יי אין והקבוצה דורשת רף גבוה וסטנדרטים גבוהים והם לא מתפשרים.

מכבי תל אביב – הפועל חיפה: 59-84

רבע ראשון צמוד הוביל לרבע שני ממש לא כזה. 7-18 ברבע השני לטובת מכבי תל אביב פתחה פער ואם האדומים חשבו שיש להם סיכוי אז הגיע הרבע השלישי וחתם את משחק פתיחת המחזור והליגה בניצחון של האלופה.

בצהובים – אוונס קלע 14, ריינולדס וזיו (5 אס', 4 חטיפות) עם 12 כ"א, וויליאמס וג'ון-די עם 11.
אדומים – קאדים אלן עם 17 היה נקודת האור היחידה. שמחון וספנסר וויס עם 9 כ"א.

גליל עליון – הפועל ירושלים: 83-69

בחזרתו של אורן עמיאל, מאמן ירושלים, לכור מחצבתו בגליל הוא הצליח להוציא ניצחון קשה. המשחק נפתח בהובלה של גליל שהלך וגדל עד למחצית. 9 הפרש בחצי הדרך, אך הירושלמים עשו מהפך בחצי השני וצמצמו לשתיים בלבד בתום הרבע השלישי. קילפטריק בריצה פרטית הפך את היתרון ומפיגור 58:62 התוצאה התהפכה ל-69:62. אדם אריאל עם שתי שלשות נעץ את המסמר האחרון בקאמבק ושלח את האוהדים מכפר בלום מאוכזבים.

ירושלים – אובאסוהן עם 22 נק' ו-6 אס'. אריאל 17 נק' ב-5-6 מחוץ לקשת. קילפטריק 15, וורקמן (8 ריב') אדאמס, שגב (7 ריב') ומייקר (9 ריב') חלקו 24 נק' שווה בשווה, כלומר 6 כ"א.
אצל העולה החדשה – וושינגטון עם 13 נק' לצד 10 ריב', מושקוביץ עם 13 גם הוא. גיבסון הוסיף 12, איירבו 11, לוי 9 נק' ו-6 ריב'.

הפועל אילת – נס ציונה: 80-104

כבר ברבע הראשון קבוצתו של אריאל בית הלחמי עלתה ליתרון דו ספרתי שנמשך מהתחלה ועד הסוף. ניצחון קל לאילת שמתחילה לאותת ליריבות שהיא כאן והיא מסוכנת.

אלן הוביל את אילת עם 31 נק' לצד 8 אס', פאטון והובר עם 17 לראש, השני הוסיף 6 ריב' ו-4 אס'. וויט 14 נק' ו-8 ריב'. בן משה 10, שוכמן קלע 6 וקטף 11.
בנ"צ – גארט קלע 22 לצד 7 אס', סוארס 18, מארית השלים דאבל 11 בנקודות ובריב'. גוט 8, דן 7 נק' ו-8 ריב'.

הפועל באר שבע – גלבוע גליל: 69-83

שלושה רבעים צמודים מובילים אותנו ישירות לרבע הרביעי שם הדרומיים משתלטים על העניינים ועולים במהירות ליתרון 10. איטו המשיך לצלוף וההפרש עלה ל-20 אך נסגר רק 14.

לב"ש – איטו קלע 20, בל קלע 15 וחילק 7, דמפס 13, זיס 11, סגל 10 לצד 5 אס'.
גלבוע גליל – קיליה-ג'ונס עם 19, הארל 11 לצד 7 ריב', 4 אס' ו-4 איב'. בריסקר עם 10, חנוכי 9 וסרור 7.

הפועל תל אביב – בני הרצליה: 79-76

האדומים שלטו לאורך המשחק אך הרצליה נשפה בעורפם כל הזמן הזה. בפתיחת הרבע האחרון תל אביב פותחת פער 8 אך הרצליה מתעוררת ובראשות הרכש החדש, כריס באב, עושה מהפך. שתי דקות לסיום והפועל תל אביב ביתרון 5, ריצת 8-0 בהם קלעו באב (4 זריקות עונשין) ואונואקו (2 הטבעות). הפכו את התוצאה ושלחו את האוהדים לריב בחוץ עם המאבטחים, לא בצחוק, באמת. שוטרים נאלצו להפריד ביניהם.

בהרצליה – אונוקו קלע 20 וקטף 12, ואן-וליט 15 נק', 9 ריב' ו-3 חס', באב 14 והוקר 12.
בתל אביב – טוקוטו עם 16 נק' לצד 6 ריב', זלמנסון 13 לצד 8 ריב', יאנג 12 עם 9 ריב', שולדבראנד קשישא 11, בראון 7 נק' ושישה אסיסטים.

במחזור הבא:

יום בשבועמארחתאורחת
מוצ"ש 20:30הפועל חיפההפועל ת"א
ראשון 18:00בני הרצליההפועל אילת
ראשון 20:00נס ציונההפועל חולון
ראשון 21:00גלבוע גלילמכבי תל אביב
שני 19:30ראשון לציוןגליל עליון
שני 20:30הפועל י-םהפועל ב"ש

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה צ'יקו, אחלה סיקור. מתגעגע לימים בפחים (למרות שזה לא האולם שהיית בו).
    לדעתי חולון הולכת לעשות למכבי חיים קשים מאד בקרב האליפות, בהינתן סגל מלא.

    1. יופי של קבוצה בונים אצלכם כבר מספר עונות, לא יודע מי אחראי על הבאת הזרים אבל הוא פוגע מעולה. מנקו זה תוספת ישראלית מצוינת.

  2. אחלה טור ויצאת גדול לעצמך והאתר.
    הקבוצה השנה באמת נראית טוב מאוד.
    ולמרות שפחדת מטעויות קטנות, היו לך כאלו והן לא השפיעו כלל.
    יוצא הדופן הוא כמובן משפט המחץ שהשאיר את כולנו במתח מורט עצבים.
    *חולון השוותה את שיא המועדון באסיסטים עם 31 כאלו. בנוסף, הם השוו את השיא של ה*
    אני צריך תשובה על זה… הילדים שלי באטרף לדעת במה מדובר !!!

    סתם

    אחלה טור
    כל מי שמזכיר את חולוניה זוכה אצלנו לאהבת חינם ואפשרות לשחות בכיכר סטרומה בחורפים גשומים במיוחד
    🙂

    1. תודה על ההערה, תיקנתי. השוו את שיא המועדון בהפרש, במשחק הפתיחה.
      בכל מקרה, אם יש טעויות ואי דיוקים ובאופן כללי הערות ושיפורים, אשמח שאתה ושאר הקוראים יתקנו אותי ויחכימו אותי

    2. בס"ד
      הבריכה בסטרומה כבר נסגרה( חבל על בית הכנסת וספרי התורה שהוצפו).
      אולם הפחים.. היו הזמנים, איך שנגמר המשחק, הפרקט כבר היה מלא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט