טרגדיה בסגנון יווני – סיקור ההפסד של מכבי לצסק"א / עמיחי קטן

(אתר הירוליג)

אחרי ניצחון הבכורה בשבוע שעבר, ציפה הפעם למכבי אתגר גדול הרבה יותר, והפעם זה באמת הסתיים בהפסד צמוד ודרמטי, בעיקר בגלל הגנה רעה בדקות האחרונות, דווקא אחרי הגנה נפלא ברוב שלבי המשחק. גם מכבי התקשו מאוד התקפית ופרצו את הסכר רק ברבע האחרון, אבל ריצת 8- 0 של צסק"א בשלב קריטי הפכה את התוצאה ושלחה את מכבי למרדף לא מוצלח.

הרוסים פתחו עם הילארד, האקט, קורבנוב, שנגלייה ובולובוי, ואילו מכבי עלו עם ווילבקין, דורסי, קלויארו, האנטר וזיזיץ', בהחלטה מעניינת של ספרופולוס לפתוח עם 2 הסנטרים שלו ביחד. ווילבקין פתח עם 5 נקודות, אבל צסק"א הצליחו להגיע בקלות לצבע, גם בגלל 2 עבירות מהירות של האנטר שמיד הוחלף, ולקחו את היתרון. אחרי ריצת 8- 0 שנעשתה בדקות ארוכות ללא נקודות של מכבי, נאלץ ספרופולוס לקחת פסק זמן.

דורסי יצא מפסק הזמן עם 2 שלשות רצופות, אבל נענה ב-5 מהירות של צסק"א. זיזיץ' הצליח לגרד נקודות ראשונות לערב זה, אבל שוב הילארד הגיב ב-2. מכבי לא הצליחה להגיע לצבע, או שלא הצליחה לקלוע מהצבע, כריס ג'ונס תפר זריקת חצי מרחק לא פשוטה שקבעה את תוצאת הסיום של הרבע. 20- 15 לצסק"א.

הרבע השני נפתח עם הרמה של ג'ונס להאנטר לאלי-הופ והגנה טובה גרמה לזריקה של מייק ג'יימס להיות אחרי הזמן. בלייזר נכנס לדקה בודדת ועשה בה 3 עבירות, ומיד הוחזר לספסל, כשבין לבין וויטמן תפר שלשה, אבל בנדר שנכנס במקום בלייזר הגיב ב-2 ראשונות ביורוליג מאז דצמבר 2015 ובמהלך הבא סחט עבירה במתפרצת ששלחה אותנו לפסק זמן, ודייק בכדור אחד אחרי החזרה. וויל קלייבורן התעורר ושם סל קשה, ומיד הוסיף חטיפה מהידיים של ג'ונס וסיים בסל ועבירה והעלה את הרוסים ליתרון 28- 20.

ההגנה של מכבי הגיבה טוב במהלכים הבאים, ובנדר וברייאנט צמצמו את ההפרש ל-4 ואחר כך זיזיץ' דייק באחד מהקו, אבל מייק ג'יימס החזיר 1/2 משלו מהקו. זיזיץ' הצליח לשים 2, אבל גם הפעם ג'יימס הגיב בצורה זהה ושמר על יתרון 4. מכבי עברו לשמירות על ג'יימס והצליחו להצר את צעדיו, אבל התקשו לקלוע בצד השני, עד שדורסי הצליח להריץ מתפרצת ולקבל סל ועבירה. לפני זריקת העונשין ירדנו לפסק זמן כשצסק"א ביתרון 31- 29, ואחרי זה דורסי גם דייק מהעונשין.

האקט, בנדר וקורבנוב החטיאו שלשות פנויות ומכבי קיבלו הזדמנות נוספת להפוך את התוצאה. ווילבקין הוריד את השעון ומסר לדורסי שהחטיא שלשה, והריבאונד נפל לידיים של ווילבקין שעלה לשלשה וגם החטיא. במחצית 31- 30 לצסק"א במשחק עם אחוזים מחרידים מ-2 הצדדים. דורסי הוביל את קלעי מכבי עם 9 לעומת 7 של הילארד שהוביל את צסק"א, וזיזיץ', בנדר, ווילבקין, ג'יימס, קלייבורן ושנגלייה קלעו 5 כל אחד. סטטיסטיקות המחצית הקבוצתיות כמעט זהות, כאשר ברבע השני מכבי השתפרו, בעיקר בהגנה, וניצחו אותו 15- 11.

ספרופולוס ויתר על רעיון 2 הגבוהים איתו הוא פתח, והלך עם ברייאנט ב-3 וקלויארו ב-4, ודווקא זיזיץ' היה זה שעלה ראשון על הלוח במחצית השנייה עם 2/2 מהקו, ומכבי עלו ליתרון ראשון מאז דקות הפתיחה, אבל בולומבוי הגיב מחוץ לקשת והאקט הוסיף 2 מהקו. במקרים אחרים זיזיץ' התקשה לסיים בצבע, וכשזה היה תור ברייאנט הוא סחט עבירה בלתי ספורטיבית, דייק פעמיים מהקו והוסיף חדירה שקבעה שוויון 36. שתי הקבוצות המשיכו להחטיא מחוץ לקשת בסיטונאות, מה שעשה את העבודה של ההגנות קלה יותר בינתיים.

ברייאנט המשיך עם הפעולות החיוביות וסחט עבירת תוקף במתפרצת של צסק"א, אבל ווילבקין רשם החטאה מספר 10 ברציפות אחרי 2/2 בפתיחה, ומייק ג'יימס החזיר לצסק"א את היתרון מקו העונשין. ניסיון מסירה של האנטר נהדף בדרך לאיבוד, אבל קלויארו הגיח וסחט עבירה שהחזירה את השוויון. מייק ג'יימס תפר שלשה שהביאה אותו להיות הראשון שמגיע ל-10 נקודות, 26 דקות אחרי פתיחת המשחק, ואחרי עוד כ-2 דקות ריקות מנקודות הלך ג'יימס לקו כדי להגדיל את מאזנו האישי ל-12 ואת ההפרש ל-5.

דורסי הפעם בחר בחדירה ולא בשלשה באופן קצת מפתיע, וזה זיכה אותו בביקור מוצלח על קו העונשין, והוא הגיע ל-11 אישיות, וחטיפה של בנדר הובילה לסיומת של ג'ונס וההפרש ירד לנקודה, אבל ג'יימס סחט את העבירה הרביעית של האנטר ודייק פעמייפ מהקו. מכבי לא הצליחו להגיע לזריקה עם 3.2 שניות להתקפה, אבל אז ג'ונס הוציא כדור חוץ מצוין לבנדר שצימק שוב לנקודה. בסיום הרבע השלישי צסק"א ביתרון 45- 44 מינימלי, אחרי רבע שבו כל אחת מהקבוצות קלעה 14.

שנגלייה פתח את הרבע האחרון במהלך של סל ועבירה, אבל בנדר מצא מצוין את זיזיץ' שהגיב ב-2 וכנראה נכנס לעניינים, כי הוא מיד חפר על שנגלייה וקבע שוויון. בנדר נתן 2 מהלכים מצוינים בהגנה וזיזיץ' סיים במתפרצת והעלה את מכבי ליתרון. המהלך הנהדר השלישי ברציפות של בנדר הביא למכבי עוד כדור, והפעם ווילבקין עצר בצורת של 11 החטאות ודייק בחדירה שקבעה 52- 48 למכבי בריצת 8- 0. איטודיס מיד לקח פסק זמן, 3 דקות מפתיחת הרבע.

וויל קלייבורן יצא מפסק הזמן עם שלשה מדויקת, אבל ווילבקין ראה שהכדור הקודם נכנס לו ועלה לשלשה מדויקת, הראשונה של מכבי מאז הרבע הראשון ואחרי 16 החטאות רצופות. אחרי 2/2 מהקו של קלייבורן ווילבקין הרגיש חם ועלה לעוד שלשה, שגם היא נכנסה, אבל מיד ג'יימס הגיב בשלשה משלו. דורסי חדר לסל והחטיא, אבל בנדר לקח את ריבאונד ההתקפה וקלע, והחזיר את היתרון הצהוב ל-4. קלייבורן צימק עם 2 מהקו שוב, ושוב ווילבקין החזיר, הפעם בחדירה.

פעולה הגנתית חיובית מספר 4 של בנדר ברבע האחרון, לפי הספירה שלי, סידרה כדור ביניים ובנדר לקח אותו, אבל דורסי החטיא וג'יימס תפר שלשה נוספת ו-3 דקות לסיום מכבי ביתרון 62- 61. החטאה נוספת של דורסי אפשרה מתפרצת ושלשה של שנגלייה שהחזירה לצסק"א את היתרון, מה שגרר פסק זמן של מכבי. ניסיון מסירה לא מוצלח להאנטר שכנע את ספרופולוס להחזיר את זיזיץ' והוא נאלץ לעשות עבירה על ג'יימס שדייק פעמיים מהקו והעלה את צסק"א ליתרון 4.

ווילבקין סחט עבירה מהצד השני וצימק שוב ל-2, אבל ג'יימס הגיב בשלשה מטווח אסור וצסק"א ביתרון 5. דורסי נחסם בניסיון שלשה וצסק"א יצאו למתפרצת, אבל קלייבורן החטיא דאנק קל ודורסי סחט עבירה בצד השני. שני כדורים מדוקים שלו צימקו שוב ל-3. הצהובים נשמו לרווחה זמנית בלבד, כי האנטר נתן לקלייבורן מטר והוא תפר שלשה שהתיימרה לסגור את הסיפור, 6 הפרש 37 שניות לסיום. פסק זמן מכבי.

מכבי יצאו עם שלשה של דורסי וחזרה של מעט תקווה זמנית, אבל קלייבורן נשלח לקו ודייק פעמיים, 26 שניות לסיום, ופסק זמן נוסף של מכבי. ווילבקין ניסה שלשה מהירה ונחסם על ידי קלייבורן, אבל מיד תפר שלשה כאשר אפילו הבמאי של השידור החמיץ אותה בזמן אמת. ההפרש אמנם ירד ל-2, אבל צסק"א חמקו מהעבירה לרגעים ארוכים וקלייבורן דייק פעמיים מהקו וסגר עניין. בסיום – 76- 72 לצסק"א והפסד בכורה של מכבי העונה.

בלטו במכבי – ווילבקין קלע 20 (15 ברבע האחרון), והוסיף 5 אסיסטים ו3 חטיפות, דורסי קלע 16, זיזיץ' קלע 13 והוסיף 9 קרשים, בנדר 9, ברייאנט 6, ג'ונס 4, האנטר וקלויארו 2 כל אחד ובלייזר וסנדי כהן בילו על הפרקט ללא נקודות. הצבר גם עשה 4 עבירות ב-3 וחצי דקות של בילוי במוסקבה.

הובילו את המנצחים – מייק ג'יימס עם 25 (11 ברבע האחרון) וקלייבורן עם 19 (14 ברבע האחרון). עם כל השאר מכבי הצליחו להתמודד טוב, אבל אלו השניים שהכריעו את המשחק.

המצטיינים:

אנטה זיזיץ' – גם הפעם זה לא היה נראה טוב בהתחלה, אבל ברבע האחרון זיזיץ' שלט ברחבות והביא למכבי יתרון, כזה שהלך לאיבוד בגלל ההחלטה ללכת עם האנטר בקלאץ'. בדקות שלו מכבי היו בפלוס 6, שזה הנתון הכי טוב אצל אלופת ישראל הערב.

דראגן בנדר – הסטטיסטיקה לא מרשימה במיוחד, אבל הוא הצליח לנטרל כמעט לחלוטין את שנגלייה והדקות שלו עם זיזיץ' היו מופתיות ב-2 צידי המגרש. ההגנה שלו ברבע האחרון נראתה של בוגר ביה"ס של דריימונד גרין, לצידו הוא בילה ב-2 חוזי עשרה ימים בעונה שעברה.

סקוטי ווילבקין – זה קשה להגיד את זה על שחקן שהחטיא כמות דו-ספרתית של שלשות, אבל הרגע שבו השתחררה לסקוטי הנצרה היה זה שנתן תחושה שמכבי באמת יכולה לנצח. רוב הטעויות של מכבי ברגעי ההכרעה היו כשצסק"א הכריחו את ווילבקין לתת לאחרים לקבל החלטות.

הנתון של המשחק:

6/6 לצסק"א מחוץ לקשת ברבע האחרון אחרי 4/20 בשאר המשחק. נגד זה קשה להאמין שהיה למכבי מה לעשות, בעיקר בגלל הרמה הקשה של השלשות של ג'יימס וקלייבורן. גם אצל מכבי היה שיפור ל-4/10 ברבע האחרון אחרי 3/21 בשלושת הראשונים, אבל מכבי שלטו בצבע עם 50% ל-2 לעומת 40% של צסק"א, וחוסר הניצול של היתרון הזה בדקות ההכרעה הכריע את המשחק.

31- 28 לצסק"א ברבע האחרון אחרי 45- 44 בשלושת הרבעים שקדמו ביחד. אחרי 3 רבעים של קרב חפירות דרמטי קיבלנו רבע אחרון איכותי ודרמטי. אם שלושת הרבעים הראשונים היו בשליטת איטודיס וספרופולוס המאמנים היווניים של הקבוצות, אז הרבע האחרון היה בשליטת הגאנרים ג'יימס וקלייבורן, ווילבקין ודורסי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. מכבי שיחקה לא רע בכלל, ואין מה לעשות נגד הזריקות הבלתי אפשריות של ג'יימס וקלייבורן שנכנסות,
    ולמרות ההפסד, אני מתועדד מהיכולת הלא רעה בכלל של צמד הקרואטים שמשתלבים לאט לאט.

    1. אני מסכים, אבל תחושתי היא שווילבקין ודורסי הרימו יותר מדי, וזה בלי לקלוע טוב כמו ג'יימס וקלייבורן. היו 2-3 שלשות מומנטום, אבל גם הרבה החטאות שנתנו מומנטום לצסק"א. ועדיין – משחק לא רע של מכבי והפסד שאפשר לחיות איתו בשלום.

      1. תודה חיים. אצל ווילבקין אתה יודע שלא משנה אם זה נכנס או לא הוא את הזריקות שלו ייקח, האמת שאתמול ברבע הרביעי זה כמעט השתלם שנכנס למומנטום שלו, לתחושתי מכבי תלמד את זה אבל היא צריכה לשחק הרבה יותר על ז'יז'יץ בהתקפה ,הוא קצת גמלוני אולי אבל די יעיל עושה רושם שהכדור אצלו באזור הצבע.

        1. הבעיה היא שווילבקין זורק 15 שלשות בימים שהוא לא פוגע ו-7-8 שלשות בימים שהוא כן פוגע, ולא הפוך.
          לגבי זיזיץ', מסוג השחקנים שהמאמן והשחקנים לומדים תוך כדי תנועה איך להתאים אליו את הקבוצה, גם בהתקפה וגם בהגנה. ניצנים מזה ראינו במשחק הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט