אולי גם הפעם – פריוויו ובלוג חי למשחקי החוץ של מכבי נגד צסק"א ושל נבחרת הכדורגל נגד סקוטלנד / עמיחי קטן

כך הסתיים המשחק הקודם (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

20:00 צסק"א מוסקבה – מכבי תל-אביב (SPORT5):

הערב תתארח מכבי ת"א אצל צסק"א מוסקבה, עדיין אלופת אירופה המכהנת למעשה, במסגרת המחזור השני של עונת היורוליג. מכבי תקווה להמשיך את המומנטום מהניצחון הביתי על אלבה ברלין, ובעיקר לא להידבק מהרוסים, בזמן שצסק"א תקווה להתאושש מההפסד בברצלונה במחזור הפתיחה.

במילניום הנוכחי מחזיקים הרוסים ביתרון 18- 8 די מוחץ במפגשים הישירים, אבל את 2 המפגשים האחרונים ניצחו מכבי, מה שעצר רצף של 9 ניצחונות רוסיים. למעשה, ניתן לומר שמכבי ניצחו את משחק הבית האחרון נגד צסק"א – המפגש הקודם בין הקבוצות בעונה שעברה , את משחק החוץ האחרון נגד צסק"א – המשחק שלפניו לפני קצת יותר משנה וחצי, ואת המשחק האחרון במגרש ניטרלי – חצי גמר הפיינל-פור ב-2014. בהסתכלות מציאותית יותר – ספרופולוס מושלם במחצלות מכבי נגד צסק"א.

צסק"א הייתה הקבוצה הראשונה ביורוליג שמה משחקניה נדבקו מאז תחילת העונה, ושלשות הנדבקים – אנטונוב, סטרלניקס ומילוטינוב – לא ישחקו הערב כמובן, מה שעשוי להועיל למכבי, אבל גם מעלה חששות לגבי הסיכון שגם מי משחקני אלופת ישראל עלול להידבק. מהצד השני, התקנות ברוסיה מאפשרות למלא חצי מההיכל, כך שמכבי תמצא את עצמה במשחק מול קהל לראשונה מאז מרץ, מה שעשוי להקשות קצת על הצהובים.

סגלים עונתיים:

סגל צסק"א: ג'ואל בולומבוי, אלכסנדר חומנקו, מייק ג'יימס, דארון הילארד, איוון אוחוב, דניאל האקט, סמן אנטונוב (קורונה), יאניס סטרלניקס (קורונה), יונאס וויגטמן, וויל קלייבורן, טורניקה שנגליה, אנדריי לופטין, ניקולה מילוטינוב, ניקיטה קורבנוב (קורונה).

סגל מכבי: אלייז'ה ברייאנט, סקוטי ווילבקין, כריס ג'ונס, אנג'לו קלויארו, אות'לו האנטר, סנדי כהן III, עומרי כספי (פצוע), טיילר דורסי, ג'ון דיברתולומאו (פצוע), עוז בלייזר, דראגן בנדר, דורי סהר, אנטה זיזיץ', עידן אלבר, יונתן אטיאס, יובל זוסמן (פצוע).

המחזור הקודם: מכבי עם ניצחון. צסק"א עם הפסד.
מכבי ניצחו 80- 73 את אלבה ברלין, כאשר אחרי פתיחה רעה ופיגור דו-ספרתי הם הצליחו להתאושש ולנצה, בעיקר בזכות שיפור הגנתי, ואילו צסק"א לא הצליחו לצאת מהפיגור המוקדם אליו הם נקלעו נגד ברצלונה.

מספרים לקראת ההתמודדות:

מכיוון שהנתון הזה לא משקף אחרי משחק אחד, יוצגו כאן גם הנתונים של אותו משחק, וגם ממוצעי העונה שעברה:

מכבי העונהצסק"א העונהמכבי עונה שעברהצסק"א עונה שעברה
נקודות80 (מקום 2)66 (מקום 14)82.4 (מקום 8)83.4 (מקום 7)
נקודות יריבה73 (מקום 9)76 (מקום 11)77.4 (מקום 5)77 (מקום 2)
ריב' הגנה28 (מקום 3)19 (מקום 18)25.7 (מקום 2)26 (מקום 1)
ריב' התקפה10 (מקום 7)9 (מקום 9)10.3 (מקום 11)11.8 (מקום 2)
ריבאונד סך הכל38 (מקום 3)28 (מקום 18)36 (מקום 2)37.8 (מקום 1)
אסיסטים23 (מקום 1)16 (מקום 9)17.1 (מקום 10)16.6 (מקום 14)
איבודים15 (מקום 12)16 (מקום 14)13 (מקום 9)13.1 (מקום 10)
אחוזי 258.5% (מקום 3)45.5% (מקום 15)54.2% (מקום 6)50.4 (מקום 14)
אחוזי 328% (מקום 13)29.6% (מקום 12)37.5% (מקום 11)39.2% (מקום 4)
אחוזי עונשין100% (מקום 1)66.7% (מקום 16)72.7% (מקום 16)77.9% (מקום 10)
מדד משוקלל96 (מקום 1)55 (מקום 17)88.2 (מקום 10)91.9 (מקום 7)

יש כאן המון נתונים, וננסה לקחת מהם כמה נקודות מרכזיות:

  1. בעונה שעברה מכבי וצסק"א היו 2 קבוצות ההגנה הכי טובות באירופה, עם עדיפות קלה למכבי, אבל עדיפות קלה לצסק"א בריבאונד.
  2. האחוזים של מכבי ל-2 נקודות היו טובים יותר, והצהובים גם נתנו מעט אסיסטים יותר בעונה שעברה, אבל צסק"א היו עדיפים ברוב המדדים ההתקפיים האחרים, ושתיהן היו קבוצות ממוצעות בתחום ההתקפי (מקומות 9 ו-10 מתוך 18).
  3. במשחק האחד שהיה עד כה העונה מכבי נראו די טוב, חוץ מהאחוזים מחוץ לקשת וריבוי האיבודים, ואילו התחום היחיד בו צסק"א לא היו גרועים, אלא רק ממוצעים, הוא ריבאונד ההתקפה, ויש לשער שזה גם תוצאה של המון החטאות שלהם.

שימו לב אליהם:

מייק ג'יימס VS סקוטי ווילבקין:

במשחק הקודם בין הקבוצות שניהם נתנו הצגת ענק, כאשר השמירה הכפולה של מכבי על ג'יימס הכריעה את המשחק לזכות הצהובים. ווילבקין מגיע אחרי משחק של 3/13 מהשדה וג'יימס מגיע אחרי משחק של 3/8 ו-6 איבודים. בדרך כלל הם לא נותנים שני משחקים רעים רצופים…

מפתחות לניצחון:

צסק"א:

שליטה בקצב המשחק. הרוסים אוהבים לשחק מעט ומבוקר, ובעיקר צריכים למנוע ממכבי לרוץ.

קליעה טובה יותר מבמשחק הקודם. נגד ברצלונה הרוסים לא פגעו משום טווח, וככה אי אפשר לנצח בכדורסל.

ללחוץ את הגארדים של מכבי. מכבי קבוצה שמאבדת לא מעט, ולפעמים לוקח להם זמן להיכנס לקצב, כך שצסק"א יכולים להקשות עליהם ולגרום לאיבודים מרובים.

מכבי:

לשחק מהר. אנחנו יודעים היטב שמכבי נתקעת בהתקפה העומדת ומשחקת נפלא בהתקפות מעבר מהירות.

ריבאונד הגנה. צסק"א קבוצת ריבאונד התקפה מצוינת, וזה מייצר הרבה סלים קלים, ומכבי צריכה ריבאונד הגנה כדי לרוץ.

ללכת פנימה. מכבי קבוצה שקולעת מצוין בצבע, והאחוזים לשלוש הם די בינוניים במונחי יורוליג. הצהובים צריכים לדעת לא רק לירות שלשות, אלא לחפש את הנתיבים והמקומות הנכונים בצבע לייצר מהם סלים קלים.

הימור: אני מאמין שיהיה צמוד, ואם אני צריך להמר, אז חוסר הנוכחות של מילוטינוב בצבע יקל על מכבי ויאפשר ניצחון צמוד ב-5.

21:45 סקוטלנד – ישראל (ספורט 1, קשת 12). ישראל מרחק שני ניצחונות מעלייה ראשונה ליורו וסובלת מפציעה של ניר ביטון, אבל הכישרון ההתקפי מעודד: שון וויסמן ומואנס דאבור פותחים בליגות הבכירות של אירופה וערן זהבי משחק בפ.ס.וו איינדהובן. ההעדרויות של דן ביטון ואולי גם של דן גלזר ישפיעו. ישראל וסקוטלנד נפגשו בספטמבר במשחק שנגמר ב-1-1 והנוק-אאוט הזה מפגיש בין 2 כוחות עצומים ברמה ישראלית – אכזבה מהנבחרת ברגעי מפתח לצד יכולת הקלאץ' של ערן זהבי. לא כדאי לפספס.

הרכב נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איתן טיבי, ניר ביטון, שרן ייני, חאתם עבד אלחמיד, ביבראס נאתכו, אייל גולסה, מנור סולומון, ערן זהבי ומואנס דאבור. מערך 5-3-2.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 297 תגובות

  1. זה היה אמור להיות שחזור סדרת רבע גמר 2020 אבל הקורונה מנעה סדרה ודאית בין השתיים .
    סיפרת שבכל הקשור למפגשים האחרונים בכל מפגש 0-3 צהוב
    מכבי גם ניצחה את צסק"א 0-3 במפגשי חצי גמר פיינל פור אבל הפסידה את שני הגמרים מולה בשנת 06 ו 08 .

    האנטר נגד האקסית .

    תחזית שלי .
    הלוואי והייתי חושב כמוך….אני חושב שמה שיכריע הם לא הנעדרים אלא כושר המשחק.
    לצערי מכבי חסרה דק משחק לאור הסגר ולמעשה המשחק היחידי היה בשבוע שעבר .
    שם ראינו את החוסר חדות בייחוד של ווילבקין .
    ולכן לצערי אני מעריך שצסקא תנצח ואפילו דו ספרתי .
    בכדורגל אני ( הרבה) יותר אופטימי הערב .

  2. תודה חיים על הפריוויו.. בגזרת פצועי מכבי יש צפי מתי אמורים לחזור? כספי ודיברתלומאו לא שיחקו כבר מעל חצי שנה לדעתי לא??

  3. תודה על הסיקור. נותנים בראש היום עם תצוגת קליעה בחצי השני . צריך באמת לשים לב לקצב כי הקבוצה עד לא התחברה. החסרון של הגבוהים שלהם בגלל הקורונה יכול לתת אופציות התקפיות בפוסט לאנטה בהתחלה וצריך לחפש את זה כדי לרווח. יאללה סנדי כהן.

  4. תודה חיים
    קורבנוב נהייה קורבן של הקורונה.
    אהיה פה בבלוג וחושב שאפשר להמשיך פה עם הכדורגל אחרי כן.
    ילה מכבי ואל על ישראל…

            1. יכול היה להוריד את מכבי ביתרון.
              זה השחקן. גמר חוזה רוקי, בערך, באן בי איי ונפלט…

      1. בפרסומות אני כותב בהופס. זו לא הבעייה מבחינתי.
        לא אוהב את השיפוט באן בי איי. השופטים לא צריכים לגנוב את ההצגה. אין גם הבכי המביך של שחקנים לשופטים. איפה לברון עם הפרצופים והמבע המופתע?

  5. שימון נשאר בארץ, אין מישינשק חמסות כשצריך סל. זה מתכון להפסד של מכבי. אלא עם כן הוא בבית הכנסת בבן סרוק אחורי השק"ם עכשיו מתפלל. עולה לתורה.

  6. מכבי לא יצאו ממוסקווה עם ניצחון, לפי מהלך העניינים כל סל עולה בדם. הצאסקאים לוחמי בושידו ולא נותנים אף סל קל.

  7. תוצאה סופית 60-59?………………………….
    המשחק עובד לפי השיטה של צאסקה, משחק בסקור נמוך. לא נותים למכבי לפתח משחק ריצה. בינתיים מאמן מוסקווה מצליח וליווני אין פתרונות.
    השיפוט בונבוניירה. תבואו כל יום.

  8. לא ייאמן, מכבי הצליחו לחבר 2 סלים רצוף אולי 3 ולהוביל פה סוף סוף אחרי מלחמת חסימות.
    טייטם לא היה מפסיק להתלונן שלא שורקים לו עבירות לזכותו, שלא נדבר בכלל על לברון, שהיה צורח וחוטף טכניות.

  9. זהו תמ"א טקס, מוסקווה לקחו. השלשות התחילו להיכנס ולמכבי אין תשובה. לא נורא. משחק טוב. ועכשיו כדורגל. נקווה שזהבי עם צמד ושני בישולים לדאבור…

  10. רואה עכשיו סירטונים של הצלת הכלב מבת ים על ידי דניס קראקוב.
    הכלב יקבל בית חם ואוהב וישכח את המכות שחטף מהבעלים הקודם, אבל לקחת את החוק בידיים זו חרב. האיום שלו שאף גננת מתעללת ובעל מוכה לא יצא נקי תחת ידיו זה לא לעניין. צריך לערב אתהמשטרה ולדאוג שמקרים כאלה לא יקרו אבל אסור לקחת את החוק בידיים.

  11. אה אופס אתם פה..
    .
    אני באמת אומר את זה המון זמן (בעיקר לחברים שלי לא אשמתכם שאתם לא יודעים) אבל דאבור בנבחרת בזבוז של שחקן שיכול
    לתרום הרבה יותר.
    גם אם יגיע למצבים הוא יבקיע אחת ל 3 מצבים ממש טובים.
    והדבר היחידי שיהיה חיובי איתו זה אולי דאבל פס עם זהבי בהסתברות מאוד נמוכה.
    .
    הייתי מכניס עוד קיצוני אולי את אלמקייס במקומו גם הוא יכסה יותר שטחים באזור קו ה 30 מטר וגם יאפשר לזהבי לשחק יותר לעומק.
    אני באמת לא מבין את ההצבה האוטומטית של דאבור ובטח לא על חשבו וייסמן שהוא שחקן יותר טוב ממנו ויותר מתאים להתמודד מול הפיזיות.

  12. אני הייתי מכניס קשר הגנתי ע"ח גולסה או סולומון ומשחק יותר לאחור, אסור לתת לסקוטים מרחב למתפרצת ולא נראה שלנו יש את היכולת לכבוש אז צריך לקחת את ה-0-0 ולנסות לנצח בארץ

  13. משחק כל כך מוריניו שחסר איזה דרוגבה אחד חזק שיביא פריצה בין 3 מגינים ויבקיע אחד עלוב וזהו…

  14. מה זה פורום כדורגל? לא הבנתי 115 תגובות ביורוליג אני עכשיו רואה מכבי מוקלט אחרי ניגוב פחונים בשכונה. כל הטובים שיחקו אתמול בק טו בק והיום כולם כמעט הבריזו. היה צעמום, תחתית המזרח.
    אתמול ניסו לפתות אותי לשחק כי אימנתי במגרש את הילד והייתי עם כאב ביד הזורקת וגם בק טו בק לא בשבילי. הרקדן ניסה לפתות אותי אתמול בטראש טוק להיכנס למשחק על פיצה להחזיר את הפיצה שלו 😂😂.
    מה שכן הקטנציק שלי גנב את ההצגה הוא נהיה שחקן שחקן ומטטרש חופשי. נהיה לו צופים קבועים במגרש. כל מיני זקנים שמטיילים ליד המגרש עומדים שם ומסתכלים עליו ומריעים לו, הכי מצחיק איזה זקן רוסי אומר לי עליו צמפיון במבטא רוסי היה גדול.
    אבל הכי מצחיק היה שבאנו למגרש ב6 והרקדן דיבר שם עם איזה 6 בחורות כיאה לכוכב, הבטיח ללמד אותן כדורסל אבל איך שET 33 התחיל להתאמן הן ישר עזבו אותו ועברו לקטנציק כל הבחורות התלהבו ממנו, הוא בכלל מגנט לבחורות זה היה אחד הגדולים אמרתי לו הוא לקח לך את כל הבחורות, הוא נקרע מצחוק.
    היום לימדתי אותו אזורית לפני שהלכנו עשינו סתם משחק אני והוא נגד 2 בני 16 ועוד אחד בן 13. הם כולם נגרים מה3 אז עמדנו רק מתחת לסל היה מצחיק הם קלעו איזה 2 מ30 מה3 שאיש לא שומר עליהם ואני ממש התאמצתי שהקטן יקלע את רוב הנק אבל לא יצא איכשהו שמתי 2 מהלוגו. ניצחנו 10 7 שהוא עם 2 נק. הוא ראה איך האזורית עבדה ואמר לי אבא זה שמירה טובה, הסברתי לו שזה טוב רק על נגרים ושאל אותי מה זה נגרים….
    אמרתי לו זה כאלו שלא קולעים טוב. הבעיה שעכשיו במשחקים של הגדולים הוא יצעק להם מהצד שהם נגרים… גם זה הוא למד היום.
    ואחרי כל החפירה לעניינו מה מכבי חשבו שהחתימו את בנדר? וואלה שננגב אותו בשכונה. הוא לא בענף הנכון לא בהגנה ולא בהתקפה ואני רק ברבע ה2…

      1. איזה בני 8 אין אצלנו דבר כזה. הכי צעירים זה 2 בני 13.היו גדולים גם היום אבל רק 2 שמשחקים איתנו קבוע. הכי מצחיק הגיע אחד ענק 1.90 בערך הר אדם כולו ענק שרירי כזה חשבתי הוא שחקן הבן אדם אומר לי מאוחר שזה פעם ראשונה שהוא משחק כדורסל 😂😂😂 שהוא בכלל מענף הכדורגל….הוא לא ידע אפילו חוקים לא צוחק איתכם אבל את כל זה גיליתי מאוחר מידי בהתחלה הכנסתי לו כדורים לפוסט ולא הבנתי למה הוא לא טוחן פחונים 😂😂😂
        אגב הוא רץ כמו משוגע, זה מפחיד משחק פיזי כמו כדורגל חובט בידיים חטף כדורים לכמה טובים זה הצחיק אותי. התמנון סבל ממנו קשות
        ואני כמו טמבל אומר לו תפוס עליו פוסט 😂😂😂
        הוא אומר לי אחכ תלמד אותי קצת מהלכים 😂😂 אני תוך חודש הופך אותו לשאק תאמינו לי

  15. הייתי מכניס עוד 10 דק בדיוק את אלמקייס במקום ייני ואומר לאל חמיד לא לעבור את החצי.
    נותן לו 5 דק' להיכנס למשחק- הפסקה קלה ואז לתת את הרבע שעה האחרונה של החיים. אין ברירה.
    אי אפשר להגיע לפנדלים.

  16. 90 דקות עם בעיטה אחת למסגרת של שתי הנבחרות ביחד.
    .
    אני בעד להכניס עוד בלם, הסקוטים מגיעים לרחבה שלנו תוך שנייה וחצי.
    וסבבה לעצור את המשחק עם חילוף כל 5 דקות במקום בהפסקה

  17. ילה חברה נמאס לי
    אני חותך מפה, הולך לחתוך וורידים….
    לילה טוב
    מחר נקרא על גול של מקטומייני בנגיחה או ניצחון סקוטי בפנדלים.

    1. וילי סומך עליו יותר מאשר נטע לביא. בצדק.
      לדעתי החילוף הזה היה מוכן.
      במצב הזה אבו פאני הולך טיפה יותר אחורה וביטון יהיה טיפה יותר קדמי

  18. זה היה או לצפות במשחק או שיעור יוגה עם דוגמנית אלוהית בת 27, אמרתי לעצמי שבשביל לצפות בשעמום יש לי את הגמר לייקרס מיאמי. נראה לפי התגובות שלא טעיתי

      1. הליגה האוסטרית זה כמו הג’י ליג בכדורסל לא אומר לי יותר מדי, אני לא ראיתי אותו הרבה אבל סיומת מיקום זריזות ובמיוחד מחשבה כל זה אין לו ברמה גבוהה, איפה הוא ואיפה זהבי

        1. יש שחקנים שיותר תלויים בקישור כמו וייסמן.
          הוא שחקן טוב.
          .
          לא רק שזה משחק נבחרת זה כמו גיים 7.
          הביצים תרתי משמע רועדות

      1. אין לי בעיה עם סטטיסטיקות, יש לי בעיה שמשתמשים בהם כדי להעביר נקודה בלי לצפות במשחק, סטטיסטיקה רחוקה מלספר את הכל

  19. אמרתי עוד קודם..
    אסור להגיע לפנדלים! פשוט אסור!
    בהארכה היינו צריכים ללחוץ עליהם יותר!
    .
    יחד עם זאת הופעה די טובה של הנבחרת

          1. אתה מתבלבל בקמפיינים. בקמפיין הזה זה היה מוקדמות היורו(או המונדיאל), לפה הגענו דרך ליגת האומות, שזה בלוף של אופ"א שמחליף את המשחקי ידידות

            1. לא הגענו לכאן מהבית עם פולין וסלובניה?

            2. לא חחחח

            3. בבית ההוא סיימנו במקום הרביעי אם אני לא טועה

            4. נכון זה היה ביזיון גראנט סיים שלישי בהפרש שערים בבית פי אלף קשה עם אנגליה ושווייץ. חשבתי שעלינו דרך שם ושם זהבי כיכב. אם לא אז צודק איתי. בכל מקרה זהבי כוכב על טופ-3 בכל הזמנים שלנו. היום היה חלש מאוד

            5. זהבי לא יכול לבוא לידי ביטוי בהרכב כזה(וזה הכי טוב שמצכו בנבחרת בשבילו).
              הבעיה שיש לנו נבחרת מזעזעת הגנתית, ולכן המאמן צריך להתבנקר, עדיין לדעתי, הוא היה צריך לשחק יותר התקפי.
              הסקוטים האלה חלשים להחריד.

            6. צודק בהכל. הנבחרת הייתה חלשה מנטלית אצל הרצוג. שלוש פעמים זהבי נתן הובלה – קיבלו חזרה תוך 10 דקות. נגד סלובניה (נדמה לי) כיאל ניסה להשחיל ליג הרחבה קצת לפני הסוף והלך הניצחון. שערוריה. הרצוג היה גונב דעת, הכנה מנטלית אפס.

    1. זה לא רק מאמן יש פח יש לך חלוץ אפס בדמות וויסמן שלא מסוגל לבעוט לשער , אין לך שום שחקן שמסוגל ליצור בנבחרת

  20. לא נורא..
    אל חמיד הוכיח שיש לו מקום בנבחרת
    אבו פאני צריך להחליף את נאתכו
    וייסמן צריך להחליף את דאבור

        1. לא מספיק טכני ומהיר להיות הקיצוני במערך הזה. אבל זה מה שיש כשטאלב פצוע, וסאן מנחם לא לרמה הזאתי הגנתית.

  21. זה לא משנה שסרביה הייתה כנראה מנצחת.
    היה כאן משחק על אופי, לפעמים גם הדרך מאוד מהנה.
    זה משחק שכן היינו צריכים לקחת.
    מה שיהיה הלאה.. זה עניין אחר, זה כדורגל ראינו דברים יותר פרועים מזה

  22. חייבים להמשיך עם וילי
    וחייבים להבין שעם כל הכבוד יש לנבחרת המון חסרונות ויש לנו מאגר מוגבל של שחקנים.
    .
    יחד עם זאת בא לי לראות נבחרת ללא זהבי
    וקשר התקפי נוסף במקום בלם
    .
    אם אני אבא לכדורגלן אני מגדל אותו להיות בלם.
    חוץ מטיבי אין לנו בלם טבעי אחד שיכול להחזיק משחק ברמה הזו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט