פוסט חשוב מאד ל'חברי הצוות' היקרים, ולכל הגולשים שהפכו להיות ידידי / מנחם לס

קשה להאמין שהעונה עלולה להסתיים ביום ששי בלילה. לאס ווגאס מאמינה שהמשחק מחר יהיה האחרון העולה. אם – הלוואי – גורן דראגיץ' ישחק, ואז כמובן מיאמי תנצח, העונה תסתיים ביום שלישי ה-13 באוקטובר, או ביום רביעי ה-14 לאוקטובר, כי בלילה של יום ראשון מיאמי תשווה ל-3-3.

עם הקדמה מעוררת מחשבה זו, בואו ניכנס ישר ל-NITTY-GRITTY של מטרת הפוסט הזה שמטרתו לתכנן את העתיד הקרוב, להסביר כמה דברים בקשר למהות האתר, ארגונו, ולבקש בקשה או שתיים מחברי צוות, ומהגולשים, שאני מרגיש שהפכו לא רק לידידים, אלא לבני משפחה ממש.

1.מה עושים בהפוגה של 2.5 חודשים לפחות, ומי יודע אם לא הרבה יותר?

א)אני פותח את האתר לכל רעיון מחברי הצוות ומהגולשים.

למשל: היום התקשר אלי אחד ממובילי המחקר והתפעול של בינה מלאכותית בישראל. הוא מוכן לתרום כמה פוסטים בקשר ל-STATE OF THE ART – בעברית 'מה בדיוק קורה' – בעולם הבינה המלאכותית. הוא חשש שאולי אם הפוסטים שלו לא יהיה אשכרה ספורט, הם לא יעניינו. הבטחתי לו שהם יעניינו גם יעניינו, במיוחד עתה, כשפוטבול, כדורסל, בייסבול, והוקי-קרח כבר משתמשים בבינה מלאכותית גם בהחלטות מאמן במשחק עצמו, וגם בהחלטות החלונות הגבוהים.

האימייל שלי הוא meless1937@gmail/com ועורכי האתר ואני מוכנים לשמוע כל הצעה.

ב) ספורי ספורט, ותרגומי ספורי ספורט ידועים. הראשון יהיה של האשך המפורסם שהחליט שסידרת לייקרס – מיאמי היט מכורה מראש והוא לא השתתף בבלוגים החיים כמחאה ישר לפרצופו של אדם סילבר!

לאתר בלתי מסחרי כשלנו מותר להעתיק תמונות ולתרגם מאמרים כל זמן שאנחנו נותנים קרדיט למקור. אז כך עלה בי הרעיון להתחיל עם תרגומי ספורי הספורט הגדולים אי פעם!

האשך הוא אחד ויחיד במינו. אחד מחברי הצוות עם הפוסטים המיוחדים במינם, שתמיד מתקבלים בהתלהבות ע"י כולם. הוא אחד מהכותבים המעולים ביותר שלנו, והוא תירגם את אחד מספורי הספורט המדהימים ביותר, סיפור ספורט שידעתי שקשה לתרגם, והוא עשה זאת בהצלחה נדירה. החלטתי להכניס את תרגומו ראשון מכולם. הוא אפילו לא יודע שהקדמתי את פרסום הסיפור מה-18 וה-19 לאוקטובר לתאריך שייקבע אחרי המשחק האחרון. כמובן שאודיע לו באימייל מתי מאמרו המתורגם ייכנס.

אני מכניס את שלו ראשון כדי שתטעמו ותבינו שמדובר כאן בסיפורי ספורט מיוחדים במינם:

שיכרון מעמקים (חלק א') / גארי סמית' (תרגם – האשך)

נסחפו על-ידי האהבה – עבור הסיכון ועבור זה את זו – שניים מטובי הצוללים החופשיים בעולם הלכו עד לגבולות הספורט שלהם. רק אחד חזר.

אחרי 'שיכרון מעמקים' תהיה הפסקה של שבוע, ואז יתחילו להופיע ספורי ספורט ללא הפסק. יש לנו בינתיים 20 סיפורי ספורט. מי שמעוניין לנסות בתרגום שיתקשר אלי.

ג) תרומתי: אני מבטיח פוסט יומי – או כמעט יומי – 'מעורב', או על 'פרוייקט היהודים המפורסמים בספורט האמריקאי'.

חלק גדול מעבודת המסטר שלי עוסק בשאלה אם הנחיתות 'היהודית' בספורט האמריקאי הוא עניין תורשתי-גני, או יותר נחיתות הנובעת ממשתנים סוציו-אקונומיים. בתיזה הזאת כללתי חלק גדול מאד על ההיסטוריה של ההצלחה היהודית בספורט האמריקאי, וכן אעזר בשני ספרי היסטוריה העוסקים בנושא, חומרים מהיכל הספורט היהודי, ומאתרים שונים העוסקים בנושא.

ד) יש לנו 67 'אנשי צוות' – מיד אדסקס זאת – וכל אחד יתרום לפי יכולתו וזמנו על כל נושא שנראה לו.

ה) עונת הNBA עומדת להסתיים, אבל יש כדורסל ישראלי ואירופאי וחברי צוות שאחראים על הנושא (חיים ושחר ואולי עוד)

ו) ה-NBA עומד להסתיים, אבל הפוטבול נמצא עתה בתוך-תוכי העונה!

יש לנו צוות פוטבול יוצא מין הכלל. הפוסטים על הפוטבול הם ברמה כזאת שהיו יכולים לכבד כל עמוד ראשי של עיתון או אתר אמריקאי המתמחה בפוטבול. מאמרי הפוטבול יזכו להופיע בשורה העליונה של הפוסטים שלנו. ישנם יותר ויותר אוהדי פוטבול באתר, ואנחנו כולנו מקווים שעתה – ללא NBA פעיל – הפוטבול ייחשף ליותר ויותר גולשים.

ז) בייסבול נמצא בתחילת הפלייאוף שלו, לקראת ה-'וורלד סרייס'.

יש לנו אוצר בבייסבול הנקרא יוני לב ארי. הפוסטים שלו הם בין הטובים ביותר באתר, וברמה שהיו גורמים ל-SI להתגאות אילו הופיעו בו. אני עצמי עומד לדחוף את האף כי ישנה לי קבוצה ביתית – אטלנטה ברייבס – הנראית לי כמוכנה ליטול את כתר ה-'וורלד סרייס'. מי שראה אותה שלשום מרטשת את המרלינס של מיאמי 5-9, עם בולפן (BULLPEN – פיצ'רים מחליפים) שהיה לא סתם טוב מאד, אלא היה נפלא, וחובטים כמו הקצ'ר טראוויס ד'ארנאוד או רונלד אקונה, ולפני כמה שעות גרם למרלינס הפסד שני 0-2. מעתה גם את הבייסבול אעלה לשורה הראשונה ככל שהפלייאוף יתקדם לקראת ה'וורלד סרייס'.

ח) א"ק, שחמט, WWE, MMA (ועוד), סנוקר, אופניים, טניס, כדורגל

פאקו, אלכס דוקורסקי, רועי ויינברג, ניר מועלם, חיים, ועוד ועוד תורמים בדיומא היומי או במאמרים שהם DEDICATED (כמו היום הפוסט של אלכס, או פאקו בזמן הטור דה פרנס) פוסטים מעולים ביותר על סוגי ספורט שונים לפי עונתם וחשיבותם. בקרוב יהיו לנו תורמים על שחמט וקרבות מגע.

האתר הוא 80% NBA וכזה יישאר, אבל לפי העונה, ולפי מה שקורה, אנחנו פתוחים לכל ספורט!

2. "אנשי צוות"מה זה 'איש צוות'?

לומר את האמת? אני עצמי לא יודע. אולי זה לא יותר מכינוי לאחד בעל יכולת עריכה שגם מקבל את המייל שאני שולח מדי פעם ל-"HOOPS CREW"הווה אומר ברשימת 'המכותבים'

אנחנו אתר של מתנדבים מהראשון עד האחרון. לאף אחד אין חובה לעשות מאומה. משך הזמן ישנם כאלה שנעלמים ואינם.

אני מניח ש'חבר צוות' הוא כל אחד מאיתנו שישנה לו יכולת עריכה, והוא שייך לקבוצת המכותבים המקבלים אימיילים מדי פעם לקבוצת אנשים הנמצאים תחת "HOOPS CREW" ברשימת הקבוצות שיש לי באי מייל. לדוגמא, היתה פעם קבוצה "כתבי חו"ל", והיום ישנה קבוצה הנקראת "מתרגמים".

ישנם תורמים שאני בטוח שאינם נמצאים בקבוצת 'המכותבים', ואני בטוח שישנם אנשים ב"קבוצת המכותבים" שאינם תורמים!

תאמינו לי שאם צריך ארגון פורמלי אני יודע כיצד לארגן אחד כזה. משך שנים הייתי בעל קייטנות כדורגל, כדורסל, לקרוס, בייסבול, ותאמינו או לא – קייטנות שחמט, קייטנות MARTIAL ARTS, קייטנות למעודדות, קייטנות לילדים מחוננים, ואפילו קייטנת STOCK MARKET (חברת FIDELITY הריצה לי אותם). הרוב היו באוניברסיטת אדלפי שם השכרתי את המגורים ומתקני הספורט (ועוד) לכל הקיץ משך שנים רבות. פתאום נזכרתי שהיתה לי גם קייטנה ל-FASHION AND DESIGN. אני יודע לארגן ואני יודע להיות מאורגן.

אתר הופס – ש-5 עורכיו עידו גילרי, דוד סעדה (פאקו), רון טחן, גיא רוזן, ורועי ויינברג יירשו ממני כשלא אוכל יותר או כשלא אהיה יותר, היה תמיד קצת 'בלגני'. מאחר וכולם מתנדבים ואני לא יכול לדרוש מאומה מאף אחד, נתתי לו להתפתח להיות מה שהוא. למעשה הדבר הברדקיסטי היחיד שתוקן היתה מערכת התגובות שהעורכים (ואני) הגענו למסקנה שחייבת מין פיקוח, ועידו הצליח לארגן מצויין. אני חששתי שנפסיד הרבה מהגולשים, וראו זה פלא – כמעט הכפלנו את מספר הגולשים מאז ההחלטה על הצורך להירשם.

אבל מינימום סדר הייתי רוצה שיהיה.

אז ככה: הייתי רוצה לדעת את הדברים הבאים:

1) מי הם "בעלי יכולת עריכה, אבל לא מקבלים את המייל ל-"HOOPS CREW", ומעוניינים לקבל (זה יצריך אותם לכתוב כמה מילים ל-'רשימת אנשי הצוות' שמולי – האבא של האתר – אירגן, או לפחות להוסיף את שמם לרשימה). אני שולח בשעה 9 בבוקר שלכם מייל לכל הנמצאים ברשימת ה-HOOPS CREW ואם לא קבלת מייל ממני אחרי השעה 9 בבוקר, אתה לא ברשימת המכותבים, ונא להודיע לי, ואתדרך אותך מה לעשות. הכל פשוט מאד.)

2) מי הם בעלי היכולת לעריכה אבל אינם ברשימת המכותבים, ומעדיפים שככה זה יישאר. אז אם אתה כותב, ולא קבלת מייל ממני ב-9 בבוקר, פשוט שלח לי תשובה "לא מעוניין להיות ברשימת המכותבים".

3) מי בעל יכולת עריכה, וברשימת המכותבים, אבל מעוניין שאוציא אותו מהרשימה.

4) מי בעל יכולת עריכה וברשימת המכותבים אבל שמו אינו נמצא ברשימת 'אנשי הצוות' שאני שולח במייל ניפרד עם פרטים מה לעשות את ברצונו להיות ברשימת הצוות.

5) אני מבקש גם לדעת כאן מי מ'המכותבים' ברשימה שיש לו יכולת עריכה אבל לא מעוניין לכתוב יותר, ואני יכול להוציאו מעריכה.

תודה לכולם!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 126 תגובות

  1. תודה רבה מנחם על ההשקעה ועל האכפתיות.
    אני יודע שזה לא ממש נוח לך לדבר על זה, כי הרבה דברים בחיינו באים מפויזמיה, אבל יש בחדר פיל.
    לא פיל קטן. פיל ענק!!!

    מה עם הרייטינג?
    איך זה שלגמר שבו משתתף לברון ג'יימס, הפנים של הליגה יש את הרייטינג הנמוך ביותר EVER?
    האם הליגה אי פעם תתאושש מהמורשת של לברון?

    1. שילוב של כמה גורמים בעיקר, בראשם העובדה שהרייטינג מתייחס רק לטלוויזיה ולא לליג פאס ולסטרימינג, שהופכים לאופציות הרבה יותר פופולריות.
      בנוסף לזה, גם יש פוטבול במקביל, וכפי שידוע רוב האמריקאים יעדיפו את זה, מאמין שלמחאה יש חלק זעום מהעניין, לא מספיק כדי להשפיע באמת.

        1. We've got shiny new tools
          For ancient impulses that we can't even understand
          So if you feel alone and downtrodden
          There's an elixir for your ills
          Join the Alt-Right post-light endarkenment order
          And the rest of those bastards can go to hell
          Alternative facts, alternative lies
          Alternative names, alternative tribes
          Everybody, let's get bloody, join the party
          The kids are Alt-Right today

            1. בטח, בשביל הרגעים שרדיוהד נשמעים קצת שמחים ואופטימיים מדי.

            2. ומה רע בפאנק?

            3. לא יודע, תשאל את אנטיפהנק.

            4. רגע, אני צורך רדיוהד בעיקר ברגעים שהם נשמעים קצת שמחים ואופטימים מדי.
              Am I doing this wrong?

  2. מנחמנו
    אתה האתר ואתך העברנו מעל ל 4 חודשים בלי NBA עד שחזר בבועה. אין מה לדאוג, חודשיים וחצי קטן על האתר ולעלינו, וסביר שעד שיהיו חיסונים המשחקים יתחדשו באולמות בלי קהל כפי שקורה בכדורגל באירופה. בגרמניה כבר יש כדורגל עם מעט קהל….
    בכלל, כדאי שנלמד קצת מהגרמנים איך עושים דברים נכון ואיך שומרים כקבוצה על הכללים הנכונים לשמירה על הבריאות והימנעות מקורונה.
    הם עושים את זה מצוין וסוגרים רק ערים שהן מוקדי קורונה.
    בת גלים? אני מתגעגע וזומם…
    🙂

  3. תודה רבה מנחם, תזכה לשנים רבות נעימות וטובות.
    מבטיח שקראתי על הסיפורים המדהימים ישר נזכרתי בסיפור של זוג הצוללים האלה(שאיפה קראתי אם לא באתר הנכבד ביותר?), לא אספיילר, רק אומר שזה סיפור מדהים, וממליץ לכולם בחום.

    מה שמייחד את האתר זה לא רק התוכן הנהדר, זו גם הקהילה והיכולת לדון עם אנשים שונים, גם בסגנונם, וגם בדעתם. לכן זה מצריך מכולם להישאר גם בלי הליגה.
    יהיה כיף!

      1. חכה לסבלנות לשבוע הבא, מנחם אמר שהוא מעלה 🙂
        אם לא, גגל שם מסיפור וגוגל עם השם של האתר, אני בטוח שגוגל ימצא

  4. אני יכול לומר בהקשר של הפגרה שאני אסגור את הפרוייקט של "סדרות הפלייאוף הגדולות של כל הזמנים" את הגמר של הפרוייקט פרסמתי מעט לפני תחילת הפלייאוף, והוא עדיין פתוח להצבעה ויהיה כזה בערך שבוע-שבועיים אחרי שתסתיים העונה. בין לבין תעלה כתבת ספיישל של הפרוייקט ובערך שבועיים אחרי סיום העונה אני אעלה פוסט סיכום של הפרוייקט והכרזה על הסדרה המנצחת.
    קישור לתגית של הפרוייקט למי שמעוניין:
    https://hoops.co.il/?tag=%d7%a1%d7%93%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%a4%d7%9c%d7%99%d7%99%d7%90%d7%95%d7%a3-%d7%94%d7%92%d7%93%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%9b%d7%9c-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%a0%d7%99%d7%9d

    קצת לאחר שהפרוייקט הזה יסתיים אני מתכנן להתחיל פרוייקט חדש שכבר התחלתי לעבוד עליו ואני מאמין שיהיה מעניין ויכסה היטב את הפגרה (ואולי אפילו מעבר…).

  5. מנחם האתר שלך מדהים ונעים לקריאה.
    נ.ב. אני מחזק בזאת את ידיו של אשך על מחאתו ואני מייחל לכך שימשיך במחאתו גם הלאה וימנע מהשתתפות בבלוגים החיים למשך כל עונת 2021. כולנו מאחוריך!!!

    1. על שיכרון מעמקים יצא הסרט DEEP BLUE לא?
      דרך אגב שי הייתי שף על ספינות צלילה בכל מיני מקומות בעולם במשך שנות ה-90

  6. תודה רבה דוק, צריך להגיד הרבה מילים חמות לאדם סילבר הקוסם, יש מעט מאוד אנשים בעולם יכולים לקחת זהב ולהפוך אותו לחרא. לא רק האתר צריך לחשוב מה לעשות אלא גם הליגה.
    כמה פתרונות יעילים יהיו:
    1. לחזור לחוקיים נורמליים ולכדורסל אמיתי.
    2. לבעוט את כל צוות השופטים סילבר + לאפשר להגן.
    3. להיפטר מהחרא הפרוגרסיבי הזה ועל ה״חופש דעות״ רק שזה נוח להם.
    4. לקצר את זמן שידור המשחק, אתה מאשים צעירים שלא מעוניינים לצפות כל שנייה בפרסומת של טויוטה או גאנק פוד? לא הגיוני ששידור משחק יהיה 160-180 דקות.
    5. לא לשדר בימי ראשון, בטח כשיש פוטבול.

    1. זה היה ברור כשמש ועניין של זמן שהקהל יבין שדוחפים לו הצגה שלא נגמרת במקום ספורט, אני ואשך כתבנו על זה כבר לפני שנתיים. עדיין לא מאוחר לבעוט בסילבר ולהציל את הליגה

    2. כן, לקח זהב כמו קורונה-וירוס ויחסים שבעבר היו בעייתיים בין הליגה-בעלים-שחקנים והיה לראשון שעשה מזה בועה מלאה בחרא עם 0 נדבקים ופלייאוף מלא. קוסם

      1. לקח זהב ומכונת כסף וליגה מלהיבה והפך אותה להצגה שבא אסור להגן, הפך את כל המשחק לבנאלי ומשעמם, איזה יחסים בעייתיים היו בין השחקנים לבעלים, זה שהוא אסר את המילה בעלים בכלל מצחיחקה.

        לגבי הבועה באירופה לא היה כדורגל ? לא הייתה קורונה? רק תראה את ההבדלי רייטינג והצלחה של הכדורגל לעומת החרא שמוכרים לנו כליגה הטובה בעולם, הרייטינג לא משקר

        1. אל תהיה דמגוג, אי אפשר בכלל להשוות כדורגל באירופה וכדורסל ב-NBA. תשווה לכל ענף ספורט אמריקאי אחר (שמאז כולם מעתיקים מה-NBA) ודבר איתי

            1. הוקי – הקימו בועה ישר אחרי ה-NBA
              בייסבול – התחילו את העונה בלי בועה והקימו אותה בשביל הפלייאוף. גם השחקנים והבעלים כמעט לא הצליחו להסכים על קיום העונה בגלל קומישינר שאף אחד לא סומך עליו וחוסר אמון הדדי שבזכות סילבר לא קיים ב-NBA
              פוטבול – חכה ותראה לקראת הפלייאוף
              ,
              אתה באמת חושב שהשלמת העונה ב-NBA שהיו הראשונים להתמודד עם זה (חוץ מה-MLS) זה מובן מאליו? לא סיפור הצלחה?

        2. ואם כבר הזכרת את זה, בדיוק השבוע נאפולי קיבלה הפסד טכני אחרי שחצי סגל שלה נדבק ולא הופיעה למשחק עם יובה (שגם אצלה נדבקו כמה שחקנים). ומה אתה משווה רייטינג בזמן מגיפה? או לכדורגל ענף בינלאומי? בכלל מדידת רייטינג לפי צפייה בטלוויזיה ב-2020 זה חרטא

          1. אז לפי מה מודדים? אני באמת מנסה לדעת זה די מצחיק כל ההתעלמות מעובדות פה באתר, כדורסל לא מודדים לפי סטטיסטיקה אלא לפי צבע נעליים ותסרוקות , רייטינג לא אומר כלום אלא ״חרטא״, אפשר להתעלם מהנתונים לא אומר שזה יהפוך אותם ללא נכונים.
            .
            הליגה יכולה רק לחלום על חוזה טלוויזיוני חדש שדומה לקיים עם הרייטינג שהיא מציגה

            1. טוב אין לי כוח לזה, בפעם השלישית והאחונרה אתה לוקח outlier בלתי צפוי ומשווה אותו לעונות סטנדרטיות.

            2. ברוך יש כאן בישראל אלפי עסקים שלא מרוויחים חצי ממה שהרוויחו בשנים רגילות. שמע משהו, יש אפילו לא מעט שפשטו את הרגל!
              🙁
              אז אתה לא בא אליהם ואומר להם שהם מנהלים גרוע את העסק כי התרגלת לרווח מסוים ופתאום אתה לא מקבל כלום, נכון?
              אז אותו דבר בספורט, צריך להשוות את מה שיש עם מה שסביר לקבל (אני מסכים שההשוואה הזו קשה).

            3. עגל התחלנו עם הדמגוגיה הזולה, ברור שיש עסקים שלא מרוויחים עשירית ממה שעושים בטח כאלה שבנויים על קבלת קהל, הNBA זה בטלוויזיה שחצי מהציבור בבית, הNFL לא ספג פגיעה הכדורגל עלה ב40% אחוז, והכדורסל מציג את הרייטינג הרע ביותר ב20 שנה האחרונות.
              אני לא יודע או מאמין שאתה או האחרים ניהלתם פה עסק ודבר כזה מקובל עליכם, הכדורסל צריך להשוות אותו לענפים עיקריים לא לאיזה כדור מים שגם ככה לא היה לו קהל.

          2. שוב באירופה לא הקימו בועה והכדורגל מתנהל בנתיים זה שיש מקרה חריג לא אומר שאין הצלחה,איזה בועה הייתה בטור דה פראנס?

            1. ועוד איך הייתה, לקבוצות אסור היה להתקרב אחת לשנייה וגם בתוך המתקן הקבוצתי היה ריחוק חברתי, כאשר מספיק ששניים יצאו חיוביים מכל קבוצה (רוכבים וצוות) כדי לעוף מהמירוץ.
              ומה זה משנה בכלל כשמדברים על ליגה עם מגע פיזי בתוך אולם? יאללה סילבר אפס שכנעת אותי

            2. רגע כדורגל אין מגע פיזי, פוטבול? אתה יודע שבועה זה מקום סגור? אבל עזוב מספרים לא משנים באת עם נרטיב מהבית, רייטינג לא משנה , הצלחה של עסק לא נספרת במאזן כספי.

            3. חחחחחח אני זה שבא עם נרטיב מהבית!!!
              תקשיב, אני עונה לכל ה"שאלות" שלך ואתה ממשיך עם השאלות המיתממות במקום לדבר לעניין. או שתגיב בחזרה למה שרשמתי, בלי השאלות האלה כאילו אני בחקירה, או שחבל על הזמן שלי

            4. אגב, שמעת על whataboutism? מציע לך למצוא דרך אחרת להתדיין בה

            5. יקירי להביא תשובות לא נכונות לא עושה אותך צודק.
              רייטינג בהחלט גורם משמעותי שמצביע על נתוני צפייה ועל החוזה הטלוויזיוני הבא של הליגה והרטיינג
              של הליגה בנפילה חופשית,
              יש אשם עיקרי אחד סילבר, הוא זה שאפשר את הפלורליזם ״המזוייף״ (בעצם זה לא פלורליזם שמותר להביע רק דעה אחת).

              הוא זה שהפך את הליגה לשואו מכור שבוא אסור להגן מאשר ספורט, ולמתקיף מותר לעשות הכל על ידי חוקים שנוטים לפרשנות .
              כל הדברים באלה הובילו לכך שהליגה בנפילה חופשית
              .
              הבועה לא הוכיחה את עצמה, שוב ספורט מתנהל בהצלחה ללא הבועה, בכל רחבי העולם, ולמרות שיש ירידה ברייטינג בכל סוגי הספורט (בטח לקראת בחירות) והקורונה היא כעין וכאפס לעומת הנפילה שחווה הNBA

            6. זה פשוט לא נכון מה שאתה אומר ברוך. כל ענפי הספורט המקבילים של התקופה חטפו נפילות דומות. נ-NFL שכעיקרון "לא סבלה" מהמצב בינתיים יורדת הרבה פחות אבל עוד חזון למועד למה יקרה שם עם הבעיות שמתחילות לצוץ.

            7. את הליגה אתה משווה לכדורגל ולפוטבול, כדורגל שבר שיאי צפייה, הפוטבול לא נפגע .

            8. העיקר שאתה מדבר על אור…
              אין לך איך להשוות לכדורגל אז אתה רק זורק דברים באוויר.
              הפוטבול מתקיים בתנאים הרגילים שלו פחות או יותר (זה מאד משמעותי) ואיפה שיש פגיעה (קולג'ים) אז יש גם ירידה משמעותית.

            9. ארצות הברית היא ממש לא הקריטריון. (בהקשר הזה גם צרפת וגרמניה לא – מסיבות ברורות שקשורות בקבוצות ששיחקו בגמר.)
              ה-UCL סובלת גם מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות (האמת שאני לא חפרתי עדיין את המספרים על הפיינל -8 בליסבון אבל יהיה מעניין לראות אותם . מישהו?)

            10. אור
              זה פעם ראשונה שאתה מדבר עם ברוך?

            11. Thog, גם לי יש OCD.

            12. Gesundheit

            13. עגל התחלנו עם הדמגוגיה הזולה, ברור שיש עסקי שלא מרוויחים עשירית ממה שעושים בטח כאלה שבנויים על קבלת קהל, הNBA זה בטלוויזיה שחצי מהציבור בבית, הNFL לא ספג פגיעה הכדורגל עלה ב40% אחוז גם פוטבול המכללות שוב חזר , והכדורסל מציג את הרייטינג הרע ביותר ב20 שנה האחרונות.
              אני לא יודע או מאמין שאתה או האחרים ניהלתם פה עסק ודבר כזה מקובל עליכם, הכדורסל צריך להשוות אותו לענפים עיקריים לא לאיזה כדור מים שגם ככה לא היה לו קהל.

        3. בכדורגל זה היה נהדר, הנוקאווט הוסיף לעניין. פה יש לך סדרה של הטוב מ7000. ופערי כוחות משמעותיים.
          בכדורגל היה מתח, תבוסות גדולות, קיצר תענוג.
          תראה מה הולך העונה באנגליה, טירוף. אין לך עציצים שמנפחי סטט כמו יאניס על קבוצות תחתית כמו שארלוט.

      1. יקירי יש כותבים פה באתר הרבה יותר מוכשרים ממני, בנוסף לכך האוצר מילים שלי בעברית והיכולת להביע את עצמי קטנה מיום ליום

            1. נו מה אתה מסתכל על רייטינג של כדורגל בארה"ב? אלה מספרים מצחיקים. תסתכל על הרייטינג שם הוא בדיחה.
              יש לך את המספרים באירופה בכללי לעומת העונות האחרונות? (לא רק במדינה ספיציפית)

            2. וזה עוד בתקופה שלא היה כלום בספורט אבל ממש כלום – אפס.

            3. נו מה הקשר?
              יש עלייה ברייטינג של כדורגל מהבונדסליגה.
              לא הכל ירידות. אתה רוצה לבדוק באירופה תגגל, אתה ילד גדול, לא אפס.

            4. זה רייטינג יותר נמוך ממשחקי קדם עונה ב-NBA… יותר נמוך מתחרות החיובים באולסטאר… ואתה מדבר על התקופה שלא היה שום ספורט בטלוייזיה שום דבר שממה מוחלטת.
              נשאל את זה אחרת – מה אנחנו יכולים ללמוד מזה לגבי ענפים שהם לא בונדסליגה בהשבתת הספורט הכללית?

            5. 1+

    3. הכדורסל לא טוב, עזוב כל הספקולציות. בשביל לראות את הארדן וקוואי מכדררים לא פותחים משחק של 4 שעות, 20 הפסקות של פסקי זמן, ועוד מלא זמן להחליט אם הכדור עבר את הקו או לא שהכל מצולם.
      תראה את הפליאוף הזה, כמה סדרות נחשבו טובות? ובעל כדורסל טוב?
      דנבר יוטה? טורונטו בוסטון היה מותח,אבל כדורסל דיי מעפן. אנשים רוצים לראות כדורסל איכותי, לא בלוף וקרקס של שחקנים שזורקים שלשות (ומחטיאים!).

            1. הסכמנו כבר שאין כוכבית, רק סולמית.

            2. האמת ש"בסולמית זו" נשמע הרבה יותר טוב.

            3. סולמית יותר קל לשים על האצבע.

            4. #אליפות

    4. תוסיף גם שהשחקנים היום ניהיו אנשים שעסוקים בלהביא שלום עולמי לעולם, ולא לריב על המגרש.
      מלא אפטיות, אנשים נראים נינוחים ומבסוטים. מנחם כתב על זה כמה פעמים, אין תשוקה היום.
      רק שחקנים עם פרצוף בוק כמו טייטום ובראון. או פלייאוף פי שהוא בכלל רמה בפני עצמו בכוכב שלא כיף לראות.

  7. אל תדאג מנחם תמיד נוכל לדון בשאלות ברומו של עולם כמו זו – שקיל, לא היה משחק היום, האם היה נחשב לשחקן חמישית נבא ראשונה?

  8. חזרתו של דראגיץ' אינה מבטיחה ניצחון למיאמי והלייקרס (בהרכב מלא) יכולים לנצח את מיאמי בהרכב מלא.

  9. מנחם היקר
    תודה מיוחדת לך ולכל אחד ואחד מהעורכים , הכותבים והמגיבים באתר.
    לא פשוט למצוא את הזמן להנות מהכתיבה העמוקה האדירה והמעניינת (ולא פחות מהתגובות המצחיקות והעיניניות לא פחות)עם שלושה קטנטנים בבית ,
    אז על אחת כמה וכמה לכתוב , לתרגם ולערוך.

    לכן מכל הלב מאחל לכם ולמשפחותכם הרבה בריאות ואושר כפי שהאתר הנפלא הזה מסב לרבים אושר.
    תוודדההה

  10. הנה כתבה מלפני 6 ימים שעוסקת ברכבים אוויריים ובינה מלאכותית. אולי קשור במי שיכתוב עבורנו ומוזכר בפוסט?
    https://www.ynet.co.il/digital/technology/article/SyDgzP4UP?utm_source=Taboola_internal&utm_medium=organic
    שאזמיו טקסי אווירי שיקח אותי לבת גלים בחיפה?
    הרוח דופקת… נושבת קרירה.

  11. מנחם, תודה רבה וכל הכבוד על ההשקעה.
    אל תדאג, נשרוד כמה חודשים, כולם יכנסו כל בוקר לאתר למרות שאין NBA (ראינו בפגרה)
    ותודה גם לכל העורכים, הכותבים והתורמים

  12. בהמשך לדיון שהתפתח למעלה לגבי הרייטינג של ה NBA..
    .
    נכון שישנה ירידה חלקית בכל הענפים אבל דווקא ה NBA לטעמי היה צריך להיפגע הכי פחות ובאופן כללי הרייטינג שלו דווקא אמור לעלות ולא לרדת בהתאם לאסטרטגיה השיווקית והכלכלית בליגה, ואני אסביר-
    -החיבור בין שחקני ה NBA לבין האוהדים הוא הגבוה ביותר מבין כל ענפי הספורט
    -NBA זו הליגה השולטת בפייסבוק ובטוויטר
    -היחס ההפוך בין רמת השכר לכישרון הוא הגבוה ביותר (אני לא מדבר על הסופרסטארים)
    -הסיקור התקשורתי של ה NBA שני רק ל NFL
    -הפיכת הסופרסטארים ל"כוכבי" הוליווד
    -חופש הביטוי
    -הרמה האתלטית שרק עולה
    .
    כל אלה אמורים לתת ל NBA דחיפה חסרת תקדים שלא קיימת באף ענף ספורט.
    NHL ו MLB לא מקבלים עשירית דחיפה ממה שציינתי למעלה לכן אין מה להשוות את הירידה שלהם לירידה של ה NBA.
    .
    ירידת הרייטינג אינה קשורה רק לבועה אלא זהו תהליך של כמה שנים שאת שיאו אנחנו רואים עכשיו.

    1. הירידה היא בהחלט משהו מתמשך אבל גם כאן זה לא רק ב-NBA. זה בעיקר קשור לשינויים בדרך שבה המדיה נצרכת. גם שאר ההנחות יותר קשורות לחיבור של הליגה לעולם ולא בתוך ארה"ב.

      1. גם..
        אבל ה NBA מקבל את הדחיפה המשמעותית ביותר
        הירידה לא אמורה להיות כזו דרסטית
        ספורט וריאליטי הם תחומים שקשה להחליף במדיה אחרת
        NBA משודר לרוב לא דרך הכבלים ובטח לא משחקי הגמר, כך שאין באמת סיבה אמיתית לירידה הזו
        חוץ מהתהליכים שציינו קודם.
        המהלכים של הליגה היו אמורים להוביל דווקא לעליה או לפחות לקבעון הרייטינג ולא חיתוך כזה חד מטה.

        1. דווקא רוב שידורי הnba הם בכבלים. הגמר הוא באמת בערוצים ציבוריים (והרייטינג גם עולה בהתאם).
          לזה נצטרך להמתין ולראות אחרי שהדברים יחזרו למסלול פחות או יותר.
          לדעתי הציפיה שלא תהיה ירידה או אפילו עלייה היא מאד נאיבית בהינתן המגמה הכללית.

  13. תודה דוק, נעבור את זה בקלות לדעתי, אנחנו כבר רגילים מהפגרה הקודמת, ולפחות עכשיו עוד ענפי ספורט מתקיימים, ועבורי יורוליג זה תחליף מצוין לבינתיים

  14. לבקשת העגל:
    "לפי כתבה שקישרו אליה פה אתמול (עכשיו זה כבר לפני חמישה ימים) (https://www.sportsmediawatch.com/2020/10/nba-finals-ratings-record-low-audience-game-1/) כל ענפי הספורט ששודרו מחוץ "לתקופה" שלהם חטפו מכה רצינית באחוזי הצפייה:
    הסטנלי קאפ ירד ב-61%, הקנטאקי דרבי ירד ב-43% לנתונים הנמוכים בהיסטוריה שלו, הסיבוב האחרון של ה-US Open בגולף ירד ב-56%, האינדי 500 ניצל עם ירידה של רק 32%. המשותף ביניהם הוא שכולם אירועים של מאי ויוני שנדחקו לאוגוסט וספטמבר. לא כולם הם "WWE" או תמכו בתנועה נגד גזענות או קשורים ללברון נגד הצעירים של מיאמי.
    בקרב גברים בגילאי 18-54, גמר ה-NBA עדיין היה התוכנית הכי נצפית מלבד ה-NFL.
    המשחק הראשון גם שודר מול שני משחקי ווילד קארד בבייסבול.
    כבר כתבתי על זה באריכות פעם – https://hoops.co.il/?p=177413, או בקיצור: האינטרנט הוא קומוניסט מלוכלך ולא כל התאגידים למדו עדיין איך מרוויחים ממנו (ומאיתנו דרכו) כסף. כמה נורא. מי ייתן והנט ניוטרליטי תתרסק אל רגליי סילבר הכובש."
    .
    אלה נתוני רייטינג, שלא כולל שום מערך סטרימינג או האינטרנט בכללותו, שהערך שלהם כמדד פופולריות צונח בכל שנייה נתונה. מאז קיבלנו ירידה במשחק 2, ששודר ביום שישי. יום שישי הוא יום ידוע של מוות רייטינגי. ועוד ירידה במשחק 3, ששודר ראש בראש מול ה-NFL. ואז עלייה לשיא של הסדרה במשחק 4, שהיה המשחק הכי נצפה מאז ה-11 במרץ מלבד הקנטקי דרבי והתוכנית הכי נצפית בטלוויזיה בקרב גילאי 18-49 מאז האוסקר. ה-NBA עדיין אחד הענפים הכי נצפים בארצות הברית, עם 3 מאירועי הספורט הכי נצפים בזמן הזה, מלבד ה-NFL, ו-4 מ-8 המשחקים הכי נצפים (ותודה ללינק שעידו הביא). אותו לינק של עידו גם מראה שהתוכנית שתופסת את קשב הצופים במקום הספורט היא די צפויה – חדשות. באופן כללי פחות אנשים רואים טלוויזיה היום, ומי שכן מעדיף לכסוס ציפורניים מול החדשות.

        1. איך זה חזר לעלות?
          באיזה ענף מרכזי הייתה עלייה/ לא ירידה (רמז כדורגל אירופי זה לא ענף מרכזי בארה"ב)?

            1. למה אתה מתייחס?

            2. thog, זה כי רוג'ר גודל דיבר עם סילבר ואז החליט על כל מיני חוקים הזויים לטובת ההתקפה. כבר אי אפשר לפצוע ק"ב בימינו בלי לקבל דגל מהשופטים, פשוט בדיחה

            3. בארור בטרור
              מאמאש כך

          1. אני נהנה מכל רגע.
            אגב ממליץ על עוגת היער השחור במסעדה בשמורת הטבע הרץ בין האנובר ללייפציג.
            לפני 25 שנה אכלתי שם את היער השחור הכי טובה בחיים. אם המסעדה עדיין שם….

            1. רזי, נראה לי שהעוגה כבר לא בתוקף

  15. בדקתי רייטינג בשנים קודמות
    לא נראה שיש ירידה משמעותית דוקא בתקופה של סילבר, או בזמן האחרון, מלבד השנה הזו.
    בד"ק נראה שיש עניין של אילו קבוצות עולות לגמר, כאשר טורונטו או ס'א היו מביאות את הליגה לפשיטת רגל.
    ההשוואה לעונה הזו, בתקופת הקורונה, עם כל השינויים הנובעים מכך, הופכת את ההשוואה ללא רצינית.

    https://www.sportsmediawatch.com/nba-finals-ratings-viewership-history/

  16. בהצלחה מנחם. אני לא אוכל לעזור.
    אני חתום על סודיות עם טניס אוסטרליה, וכותב למגירה בלבד. זה דיי אוכל אותי כי יש לי סיפורים אכול שלוקי עם נובאק באטיני גוראן איבניסוביץ. שכמה נהיו חברים שלי ב IG, שלא אוכל לספר לעולם.
    אם תרצה אני כן יכול לספר על האדמינסאציה מסביב לאוסטרלין אופן. איך הטורניר מתרומם שנה לפני ונסגר ומתקפל תוך 24 שעות.

  17. אני רוצה להציע שכל יום יפתח פוסט ריק יששמש לדיונים שאינם קשורים לנושאים שנידונים בשאר הפוסטים. היום נוצר מצב שתחת פוסט על נושא מסויים מתפתח דיון שעשוי לענין אנשים נוספים אבל הם לא מודעים אליו. זה המצב שקיים ברדייט בתתי האזורים שמיועדים לקבוצות ספורט שונות.

    1. יש בזה משהו..
      לפעמים יש איזה ידיעה מעניינת, מינוי של מאמן או מעבר של שחקן שהחברה פה ישמחו לחפור עליו, כמו שקורה לפעמים כאמור בפוסטים שלא קשורים לידיעה…
      לא יודע איך אפשר ליישם את זה אבל נראלי זה יכול להעלות עוד יותר את תדירות כניסות, וגם עוד קצת תובנות של החברה התותחים באתר…

  18. לכל הצוות הנהדר ולמנחם שבראשו תודה רבה לכם!!
    אולי האתר הזה הוא בהתנדבות ומנחם כותב שהוא "בלגני", אבל כמות החומרים המרתקים שעולים פה בצורה מתוקתקת, כל יום, וכל ערב פשוט נהדרת
    אם הייתי גולש חדש, לא הייתי מנחש בחיים שכל הכותבים מנדבים מיכולותיהם…
    .
    אתם תותחים!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט