1. טראמפ, חולה קורונה, מגיע למרפסת הבית הלבן, ומוריד את המסיכה בשאט נפש – דוגמא לעם! 2. מצ'-אפ זון דיפנס למאמנים / מנחם לס

1.טראמפ, חולה קורונה, וחולה נפש, חוזר לבית הלבן ומוריד בשאט נפש את המסיכה

UNFORGIVABLE. RECKLESS. נשיא האומה שציווה על רופאיו שהוא חוזר הביתה, חזר הביתה, לבית הלבן.

ואז הוא עומד על המרפסת, ללא מסיכה, ומצדיע לעם. הוא נותן דוגמא לעם שהמסיכה היא רק ל-SISSIES. אפילו כשרופאיו אמרו היום במסיבת העיתונאים שהוא עדיין לא OUT OF THE WOODS – הווה אומר עדיין חולה קורונה – הוא אמר בשידור מוקלט בטוויטר ש-"הקורונה היא לא מה שעושים ממנה. "THE CORONA IS NOT THAT BAD"…

ייתכן שהוא אחד מברי המזל שהנגיף לא פגע לו בריאות. שיגיד שהמחלה 'לא כזאת נוראה' לאלה הנמצאים חודשיים ושלושה על מכשיר הנשמה, שלדברי כמה מהם שהבריאו – "זה הסבל האיום ביותר שסבלתי בחיי". אחד מהם צולם ביציאה מבית החולים מאחרי שלושה חודשים. רופאים ואחיות מוחאים לו כפיים על ש'הבריא' (הבריא? הרופאים לא רוצים אפילו לחשוב על הנזקים ארוכי הטווח שהוא יסבול עד שארית חייו!, מ.ל). "תארו לכם לחיות חודשיים עם הרגשה שאתה לא יכול להכניס לריאות מספיק אוויר. כל נשימה ממלאת לך רק חלק ממה שאתה שאתה מרגיש שאתה צורך, וזה בעזרת מכשיר הנשימה. תאר לך את ההרגשה של 'אני נחנק' משך 76 יום רצופים"

הנשיא מוריד את המסיכה ומודיע 'זה לא כזה גרוע כמו שעושים מזה' (כשהוא עדיין חולה!), ועוד ביום בו ניפטר הקורבן מספר 210,000 לנגיף בארה"ב, כמעט רבע מקורבנות העולם.

ועל המרפסת הוא עומד עם הצדעה צבאית מושלמת לפחות לדקה שלמה.

דעו לכם שנשיא ארה"ב הוא חולה גם במחלה פיזית שאנשים רבים מתים ממנה, וגם מחלה נפשית הדורשת טיפול מיידי או שהעולם כולו בסכנה.

מצד שני…הנשחא קיבל סידרה של 3 תרופות, שאחת מהן היתה 'קוקטייל' של אנטי-וירוסים, ותרופה שנייה נסיונית ביותר, שהניבה "תוצאות מלהיבות ממש על 250 חולי קורונה נסיוניים.

טראמפ אמר – למרות שהוא עדיין נושא הנגיף – שהוא "מרגיש צעיר ב-20 שנה". איש לא יודע עדיין את השפעות התרופה לזמן ארוך, אבל רופאיו של טראמפ המליצו, והוא הסכים לנסות.

2.מצ'אפ זון דיפנס – הקדמה

מי שהיה כאן עוד כשכתבתי לאתר כשהיה בבעלותם של סולומון ושגיא כהן, אולי זוכר את 'קורס הכדורסל למאמנים' שנתתי לגולשים שהתנדבו לקחת את הקורס חינם אין כסף, תוך הבטחה שהם עושים שעורים, ופותרים תרגילים בתגובות/ 'מבחנים' שולחים למייל הפרטי.

אני לא זוכר אם הגעתי למצ'-אפ זון כי רוב 'הנרשמים' שנשארו עד סוף veurx היו צעירים בגילאי 12 עד 18. רוב המבוגרים נשרו. הבטחתי למסיימים ועוברים את הבחינה "הסמכת מאמן של הופס.קו.איל". אני לא זוכר כיצד כל העסק ניגמר, אבל מה שאני כן יודע הוא שהקורס כלל 16 'נושאים'. עתה, לצערי, אין יותר צעירים באתר כי ההורים לא מרשים להם להיכנס בגלל התמונות שמומי מכניס.

אז קחו פוסט זה כ"נושא 17". אם יהיה עניין אולי ניפתח כאן "קורס למאמנים מתקדמים" חדש שכדי להשתתף בו המעוניינים יהיו חייבים בחינת כניסה עם שאלות כגון "מה המיוחד ב- PETE CARRILL PRINCETON OFFENSE – ומה יתרונותיה וחסרונותיה", כי הקורס יכין אותך להיות מאמן מכללה דיביזיה I ב-NCAA!

3. מה זה מצ'-אפ זון דיפנס

השגיאה שמגיבים עשו אתמול היתה כשהם כינו את ההגנה של מיאמי "מצ'-אפ זון". אילו חזיתי במצ'-אפ זון הייתי מכנה אותה כך. מה שראיתי היה דבר שלא זכור לי שראיתי אי-פעם: הגנה אזורית ההופכת לאשכרה הגנה אישית, ואז חוזרת להיות אזורית, ואז שוב אישית!

הגנה המכונה מצ'-אפ זון היא לא הגנה מסוג אחד בלבד. זוהי הגנה אזורית שמשתנה בסדר קבוע להיות אישית בחלקה – או כולה – , תלוי במשחק ההתקפה של היריב, שמשתנה. על כל הגנה אזורית ישנה בד"כ התקפה מסוג אחר, כלומר – –

1)באיזו הגנה אזורית הקבוצה שומרת TO BEGIN WITH: ב 3-2? או 2-3? או 1-2-2, או 2-2-1?

2) כיצד ההתקפה משחקת נגד ההגנה האזורית?

לכן שם ההגנה "מצ'-אפ זון" השתנה בשנים האחרונות, והג'רגון (JARGON) שמשתמשים בו עתה הוא "COMBINATION DEFENSE".

רק לפני כן הערה: הווריאציות השונות של המצ'-אפ התחילו מזמן. כנראה שהראשון שהשתמש בו היה המאמן הדגול פרנק מגווייר מצפון קרולינה (לפני שדין סמית' החליף אותו). אחריו התחילו כל מיני ווריאציות של ההגנה, אחת ע"י ג'ים בוהיים מאונ' סירקיוז, ג'ון צ'ייני באונ' טמפל, או המאמן פיל מרטלי בסיינט ג'וזף. אלה היו מאמנים שתמיד אמרו ש-"A good zone looks like a man-to-man, and a good man-to-man looks like a zone."

הגנת המצ'-אפ משתפת, בגדול, אלמנטים של הגנה אזורית ("AWAY FROM THE BALL" והגנה אישית (ON THE BALL). המגן שהוא -"AWAY FROM THE BALL" הופך ל-"ON THE BALL" כשהאיש שהיה באזור שלו נע לכיוון פתוח, עם או בלי כדור.

כאן זה מסתבך, וכאן היו מאמנים שאיבדו את סבלנותם כששחקנים מצויינים מסויימים לא מסוגלים היו לקלוט את העסק שנעשה מסובך כמו פיזיקה גרעינית. תלוי לאיזה צד השחקן התוקף מכדרר, חודר, או אפילו ניכנס ללא כדור, שומרו נשאר איתו כאשכרה שומר אישי, ואז לכל שחקן ישנו תפקיד לעשות, תלוי בצורת ההגנה האזורית של הקבוצה (2-2-1? 1-2-2? 3-2? לפי שתיים שלוש דוגמאות, תראו כיצד כל העסק אמור לעבוד.

במצ'-אפ זון – "כפי ששיחק דויד בלאט בישראל", ו"כפי שמשחקים באירופה", ישנם תפקידים ספציפיים לכל שחקן, לפי ההתקפה של היריב. לכן ישנם האומרים ש"האירופאים קולטים את המצ'-אפ זון דפנס הרבה יותר טוב מהאמריקאים". היי, זה כנראה נכון. גם סקוטי פיפין וגם מייקל ג'ורדן הודו שהם אף פעם לא ידעו את תפקידם או מה לעשות בהתקפת המשולשים של וינטרס, שהמאמן פיל ג'קסון אימץ.

4. MATCH-UP ZONE 2-1-2

בדיאגרמה A, אתה שומר 2-1-2. ההתקפה משחקת נגדך 1-3-1. המגן (1 בלבן) לוקח את הפוינט גארד (1) בצהוב. כל השאר ברור, מלבד המגן "3", שהוא כנראה גבוה , יוצא החוצה לפרימטר לשמור על 3 בצהוב, שיוצר מצ'אפ לא טוב ל-3 הגבוה כי הוא גבוה וכנראה איטי מיד עבור 3 הצהוב.

עתה תלוי מה קורה עם נושא הכדור (1). עם הוא מכדרר ימינה, מגינו נשאר איתו. אם הוא עושה סקרין עם 2, או פיק-אנד-רול איתו, 1 יעבור כנראה לשמור על 2, ו02 על 1. אבל אם התוקף 1 מחליט לחדור, אז המגן שלו יעבור לשמור על 3, והמגן 3 יפגוש את המכדרר ויישאר איתו.

במילים אחרות: האזורית השתנתה לאישית, אבל במץ'-אפ זון אתה לא נשאר עם התוקף שלך יבור שלג או חמסין, אלא אתה מתחלף ועובד לשמור על שחקן אחר, הכל לפי תנועת ההתקפה.

בדיאגרמה B ההתקפה מחליטה להתקיף עם 2-3. ההגנה מסתדרת אותו דבר, אבל כשמגן 3 עוזב את 5 הצהוב, המגן המרכזי 5 חייב לנוע מיד לשמור על 5 הצהוב. עכשיו אם 3 הצהוב שהוא כנראה גארד או סמול פורוורד מהיר עובר את 3 הלבן שהגיע לשמור עליו (והוא עובר אותו בקלות), אז המגן "4" ממהר לעצור אותו, והמגן "2" יורד מיד להגן על 4 הצהוב.

העסק הזה מסובך וגורם לכל מיני מיס-מצ'ים. אולי אתה יכול לאמן אירופאים ושחקני מכללה שוב ושוב איך לעבור מאזורית ל-"COMBINATION DEFENSE" (המצ'אפ זון דפנס) שאולי מבלבל קצת את היריב שלא מבין אם שומרים עליו אזורית או אישית, אבל ה-MIS-MATCHES הקורים שוב ושוב הם לא פחות מפריעים.

5. מצ'-אפ זון בהגנת 1-3-1 נגד 2-1-2

הדוגמא הבאה היא הגנה של 1-3-1, שכמובן ההתקפה תתקיף ב-2-1-2, וכיצד המצ'-אפ זון משתנה.

ואת ההגנה של 1-2-2 (רק גארד אחד כראש חץ) ההתקפה מתקיפה ב-2-1-2, וכיצד המצ'-אפ זון משתנה מהאזורית המקורית לאישית זמנית. מה שהדיאגרמות לא מראות הוא כיצד ההגנה משתנה מה-MAN-TO-MAN החדש ל-MAN-TO-MAN שונה, תלוי במה שההתקפה מנסה לעשות.


למיאמי ישנם שחקנים כמו ג'ימי באטלר, או באם אדבאיו, או קנדריק נאן שאילו ניסית ללמד אותם מצ'-אפ דיפנס נגד התקפות שונות, הם היו מסתכלים עליך כאילו נפלת מהשמיים.

הפועל חולון שכרה פעם את מאמן אדלפי יוניברסיטי לשעבר מרב קסלר- שהיא פיטרה כעבור עונה אחת. אהבתי אותו. יהודי על הכפאק שזרק לי מילים ביידיש. הוא ניסה לאמן מצ'אפ זון גם באדלפי וגם בחולון. באדלפי הוא החזיק מעמד איזה 5 שנים. בחולון עונה אחת. אימוניו ארכו 4 שעות ששלוש שעות מהן הוא ניסה להסביר מצ'-אפ זון כשהשחקנים עושים את עצמם מקשיבים, ולא מבינים מילה.

לכן אריק ספואלסטרה החליט שברגע שההתקפה נגד מיאמי מתחילה לחדור, הכל מתחלף לאשכרה אישית, עד שכל המהלך מסתיים. ואז היא חוזרת לאזורית כשהיריבה מתארגנת לפליי הבא.

זה לא מצ'אפ זון דפנס. זה אזורית-אישית-אזורית-אישית, וחוזר חלילה, כמו שאומרים החברים שלי ממשואות יצחק.

*****************

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 149 תגובות

      1. שמעון יקירי, הגישה הזאת של "כולם מושחתים וכולם היו מושחתים תמיד" משחקת לידי המושחתים. לא כולם כאלה, יש בכנסת, בכל המפלגות, אנשים טובים שרוצים באמת לעשות טוב ולשרת את העם. בסוף הכנסת מייצגת את העם, ואני מאמין בעם שלנו, במוסריות שלו ובערכים שהצליחו לשמר אותו ולהשתמר אצלו כל כך הרבה שנים. אם העם שלנו טוב לא יכול להיות שכל הנציגים שלו מאז ותמיד היו מושחתים וחסרי אכפתיות כלשהי.

        1. מי איציק שמולי?? כולם מושחתים זה היה כך כל הזמן משני צדי המפה , ״דואגים לעם ״, ״לא ישנים בלילה״ זה רק אגדות.

          1. יוליוס קיסר גם דאג לרומאים לא ישן בלילה לא קראת?
            גם כל אבות האומה דאגו לאומותיהם.
            סרקוזי גם לא יושן בלילה לפתור את הבעיות של הצרפתים 😂😂😂

            1. ומה לגבי מנחם בגין ? אנגלה מרקל ? הדאלי לאמה ? פפה מוחיקה ? כל המנהיגים מושחתים חדלי דוגמא אישית ?
              .
              יאללה שמעון שחרר אותנו מהדירדור המוסרי שאתה מוביל אליו, זה שלך יש ערכי מוסר ירודים לא אומר שכל העולם ככה וככה היה תמיד וככה צריך להיות ומי שחושב אחרת הוא תמים. מי שחושב אחרת הוא פשוט נעלה עליך מוסרית, אבל תמשיך לספר לעצמך סיפורים כדי להרגיש טוב עם עצמך, זה בסדר.

            2. מרוב שאנגלה מרקל דואגת לגרמנים היא הביאה לשם את כל "הפליטים" 😂😂
              בטח היא לא יושנת בלילה גם 😂😂
              דלאי למה היה ראש ממשלה?
              מנהיג רוחני…כמו באיראן גם שם יש מנהיגים רוחניים.
              תאמין לי בכמה דולרים הדלאי למה הופך לאיש שלך גם.
              בגין? מה אתה יודע עליו חוץ מסיפורי מורשת? בקושי היה אז תקשורת. אם היה כמו היום היו מארגנים לו פרשיות.
              מוחיקה זה ההוא יעני שנמשיך להיות חקלאי? כמה זמן הוא שרד בתור רהמ בניגוד ליתר בדרום אמריקה? 😂😂
              הוא דוגמא קלאסית למי שלא משמן שילך יחפש.

            3. שמעון אתה כמו טקילה זולה, עושה שמח אבל גם גורמת לבחילה ותחושת הקאה. היא משעשעת אבל אתה יודע שמשהו בה מקולקל. טבדי בלאנקו, הטקילה הנמכרת ביותר בדמוקרטיה היחידה מהמזרח התיכון, מבית היוצר של גנבי דעת בע״מ.

        2. ברגע שהשיטה מעודדת השחטה כולם מושחתים .
          הראש ממשלה האחרון שלא היה נהנתן היה יצחק שמיר
          ( וגם עליו אמר השמאל מושחתים נמאסתם 😏 לסגפן הזה)

          מאז יזמו בשמאל את הפריימריז שאמנם היו בה מרכיבים חיובים מאד בכל הקשור לדמוקרטיה ומאידך יישמו זאת באופן לא נכון מה שייצר שחיתות מובנית

          שכן כאשר עוד היה עידן פריימריז היו יכולים להיבחר אליו רק מי שהיה מלא בכסף
          וככה מי שלא היה לו כסף היה צריך לתת משהו בשביל הקמפיין
          וגם מי שמלא בכסף יש לו על פי רוב קופת שרצים .

          וככה נוצרה מציאות משחיתה בפוליטיקה שממשיכה איתנו גם היום למרות שהפריימריז הם למעשה רק בליכוד .

          יש אמנם לדעתי כמה כשרים
          למשל אני חותם בשתי ידיי על כך שיו"ר הכנסת יריב לוין הוא צח וזך .
          יצא לי לפגוש אותו בהזדמניות שונות והבן אדם ספגן בטירוף ואידאליסט אולי אחרון האידאליסטים.

          אך הרוב נגועים בצורה קלה או באופן רחב יותר .

          הבעיה שנוצרת בקשר לשחיתות אכיפה בררנית וככה דרעי ישב בכלא ובפואד לא נגעו .
          לכן לבני המושחתת נחשבת "גברת ניקיון" את כבל לא חוקרים אבל את רמון למשל העיפו על שטויות כי הוא הפריע למושחתים היותר גדולים אלו שבחונטה המשפטית .

          לכן "הבלפורים" יותר נכון הבלופרים מפגינים נגד נתניהו אבל שוכחים את אהוד ברק המימד החמישי או העסקים של לפיד רת ליברמן עם שלאף מילצן ועוד עיסוקים מפוקפקים .

          שמחתי לעזור.

          1. זו שיטה שתמיד הייתה. גם היוונים דאגו לעצמם ולא לעם "בבחירות"….
            זה חלק מהמשחק אין דברים בחיים בחינם. רוצה שיצביעו לך? תן משהו בתמורה. מי יצביע סתם בחינם?
            תאר לך עכשיו בא אליך א ואומר לך תשמע תצביע לי אני ככה וככה וככה
            ובא לך ב ואומר לך קח 10 אלף דולר ותצביע לי. למי יצביעו הרוב?

  1. מנחם שוב השטויות על הנשיא? הבחור בריא כמו שור, יש כאלה שגם חוטפים שפעת קשה אז? צריך להיזהר לשמור על מרחק לשים מסכות במקומות סגורים ,תפסיק עם ההפחדה הזולה.
    .
    2. תודה על ההסבר על ההגנה שרוב הליגה והצופים מכירים אותה, כל הכבוד למיאמי אסל זה היה יותר הפסד של הלייקרס שבאו לא מוכנים מנטלית למשחק, וכמובן של השיקוץ שהסטטיסטיקה האישית יותר חשובה מאליפות, הלייקרס חייבת למסור לדיוויס כל הזדמנות שהוא אחד על אחד

    1. אתה חולה בדיוק כמוהו. כשנשיא אומר לאומה שאין מה לפחד מהקורונה, כשהיום מספר הקורבנות עבר את 210,000. תגיד שזה לא נורא לאבות שניפטרו לילדיהם, לחולים שלא יכלו לנשום שלושה חודשים, לסבים וסבות בני 70 ו-80 שהיום יכולים היו לחיות עוד 20 שנה , הייתי מת לפגוש אותך פעם ו.לראות איזה פנים מסתתרות מאחורי הרשע הזה.
      ברוך, אתה מגעיל אותי ממש כאדם. אתה אדם דוחה, מאוס, ומבחיל אם אתה תומך ומאמין בטראמפ שיכול היה להציל 120,000 אילו דחף את העם לחבוש מסכות ולשמור מרחק. הוא עשה בדיוק ההיפך ובכל עצרת שלו באים 5,000 היושבים כתף לכתף, ללא מסיכות. מי יודע כמה מהם כבר לא חיים. כשהנשיא מוריד את המיכה בבית הלבן ב-PHOTO PRO, ועומד על המרפסת עם הצדעה שהזכירה לי מנהיג גרמני שהרס את חצי עמו , וכש-20 ללא מסיכות נידבקו בעצרת בבית הלבן תחת כיפת השמיים, והוא מוריד בבוז את המסכה הוא הופך לאיש המסוכן ביותר בארה"ב כי הוא הנשיא.
      ובקשר למצ'אפ זון שהסברתי ש"רוב הצופים מכירים אותה" הייתי מת לפגוש אותך פעם בפגישה עם כל הגולשים כאן ולהראות לכולם איזה חסר ידע אתה בכדורסל. אני בטוח שאפילו לא הבנת את מה שהסברתי. אתה מתערב בכל דיון כאן בכדורסל עם שפה חורקת, מעליבה, וצורמת. אתה אולי גר בארה"ב 40 או 50 שנה אבל את התוך של המדיסון סקוור גארדן לא ראית מעודך, וכל השטויות שאתה מדבר על מייקל גורדן, לארי בירד, ומג'יק ג'ונסון רק מראה את אפסותך.
      תצביע עבור טראמפ, ובכך תתרום את חלקך למותם של עוד איזה חצי מיליון אמריקאים..

      1. מנחם יש לך טרמינולוגיה בעייתית (אם אני משתדל לא להיות יותר חריף) ולוגיקה שבורה כמו שכונת פחונים שהרגע עבר עליה הוריקן דרגה 5.

      2. מנחם אתה מכניס לי מילים לפה שאני לא אמרתי, היכולת שלך להתדיין על נושא דומה מאוד לטראמפ (או לדתיים שכאשר שואל אותם על אמונה) , גם כמויות הפייק ניוז שאתה מפיץ ללא ביסוס. מפתיע אותי שאתה כמעט אותו זמן כמוני כאן אבל אין לך מושג איך הדברים פה מתנהלים, איך הציבור חושב…

        טראמפ צודק שאין מה לפחד מהקורונה שצריך לחיות עם וזה וממש לא לשתק ולהרוס את המדינה ולהכניס לפאניקה כמו שאתה טוען/רוצה
        (מעניין אותי שבהפגנות מעטים אצלנו לא עניין אותם מסכה, או שמירת מרחק), וגם בישראל ״ההפגנות לא מדבקות״ אבל חצי מהשוטרים קיבלו קורונה.

        1. מאיפה הנתון על השוטרים שקיבלו קורונה מההפגנות? להדהד שטויות לא מבוססות זה לא רציני ובעיקר מעיד על צרבות השקר שהשתרשה פה. ישנה הסכמה גורפת שחלל פתוח פחות מדבק מחלל סגור ושהמסיכה עוזרת. לא משנה עמדה פוליטית בכל הקשור לטראמפ, אני נסכים עם מנחם שהאיש פשוט לא בסדר בראש

      3. מנחם תרגיע העצבים האלה לא בריאים לך או לאתר… מותר לכל גולש להחזיק בדעתו ולהגיע אותה, לא צריך לקחת את זה אישית. אני בטוח שברולט וכל אחד אחר פה מתכוון לטוב גם אם הדרך לשם שונה.

        1. לצערי לא מעט שלא יודעים לקיים דיון הגיוני, יוצאים ישר להתקפת בזק ולהאשים את האחר ״בחוסר רגישות״ , מי אמר שמנחם לא למד כלום בשיעורי תורה?

  2. אני במקום ביידן לא הייתי עושה יותר עימותים עם טראמפ
    אי אפשר להיות בחדר סגור עם בן אדם חולה קורונה , הרפס ועורקים מלאים כולסטרול שיכולים להתפוצץ בכל רגע
    צריך להתייחס לטראמפ כמו ה walking dead , ברגע שהוא משתעל לירות לו בעין שלא יהפוך לזומבי

    1. התפוצץ לך בפנים אה.
      אני מניח שזה ממש מרגיז אותך, איך העולם לא מתנהג כמו שאתה רוצה.
      אחותי אישה בהריון בחודש השביעי חלתה בקורונה לפני כמה ימים עברה את זה כמו גדולה תוך שלושה ימים.
      הרגיעה את כל המשפחה ולקחה את זה באיזי לא כמו ההיפוכונדרים ההיסטרים פה באתר.
      אגב הפרוטוקול בארץ הוא שכשאתה מבריא מהמחלה אם היית שוב בקרבת מאובחן קורונה אתה לא צריך בידוד יותר עד 3 חודשים מרגע ההבראה. מעניין למה.
      עוד נתון, מרגע הופעת התסמינים בודקים אנשים שהיו במגע איתך רק 4 ימים אחורה. מעניין למה.
      אתה נשמע כמו נרקומן קורונה
      .
      נ.ב
      .
      נשים בהריון עם כמה שזה מפתיע (או שלא) אינן בקבוצת סיכון.

      1. SHADOW, אתה מתגלה לי יותר ויותר כאדם קר לב, חסום רגשות, שלא איכפת לו מ-210,000 קורבנות. אני מקווה שאחותך בהריון לא תתגלה עוד שנתיים כחולת כליות, כבד, וראיות כרונית. ניום יודעים על חולי קורונה שנבראו – ואפילו כאלה שהיו אסימפטומטים – שחצי שנה, ויותר,החלו לסבול מבעיות שהפכו לכרוניות, ולכל חייהם. אמי מקווה שיום אחד לא תתחרט מאד מאד על מה שכתבת במסר הזה.

        1. מנחם אל תדחוף לי דברים לפה בבקשה כמו שאני לא דוחף לך.
          בשום מקום לא כתבתי שלא איכפת לי מאלה שמתו או סבלו מהמחלה.
          מפלטם של חסרי הלוגיקה והרציונאליות תמיד היה להשתלח ולהאשים את אלה שכן בחוסר לב או רגשות אבל זה טריק זול בדיוק כמו שה"רוחניים" מכנים אנשי מדע כאנשים קרים ומרובעים שלא פתוחים לרעיונות אחרים. זה אותו הבולשיט הדמגגוי שמכסה על בורות וחוסר יכולת במקרה הטוב שלא לדבר על טימטום ומחסור באינטליגנציה במקרים אחרים ואפשר גם לרדת יותר נמוך מזה.
          אשמח לדעת איזה ביולוג, רופא, חוקר או כל איש מדע אחר מגבה נזקים ארוכי טווח שפתאום מתגלים אחרי שנתיים? על אותו משקל אולי יש יתרונות ארוכי טווח? אולי התינוק יפתח יכולות טלקנטיות או טלפתיה? מי יודע כל אחד יכול להמציא מה שבא לו כשהוא לא צריך לגבות את המילים שלו.

        2. אגב אני מבטיח לך שכשזה מגיע לרגשות בעולם האמיתי ולא על גבי בלוג אינטרנט טקסטואלי אני בחלק הגבוה של הסקאלה.
          בחיים לא תשמע אותי משתמש בתיאורים קיצוניים ו"חסרי רגישות" כמו שאתה משתמש בהם ולכן בדרך כלל גם אין לי צורך להסביר את עצמי אחרי זה.
          כשתעשה עוד מפגש הופס בעזרת המפץ הגדול ורוח הקודש הפיזיקלי אני מבטיח להשתדל לבוא אם תהיה התראה מספיק מוקדמת ואשמח מאוד לפגוש אותך פנים מול פנים ולתת לך לשפוט.
          באהבה
          .
          נ.ב
          .
          וגם לתת בראש ל e.a sport בתחרות עונשין, שלשות, שלשות מהחצי או מה שהוא לא יבחר.
          ואם הוא יתן לי בראש אני אזמין אותו לארוחה בכיף כי רוב העקיצות פה זה טירשוש.

          1. צל יקירי, חולת הקורונה אחת שאני מכיר, קבלה אישור לצאת מהבידוד רק לאחר 2 בדיקות שליליות רצופות. נדרשו לה לפחות 4 בדיקות לאורך 3 שבועות כדי להגיע לסטאטוס הזה. תוסיף לזה שבועיים או שלושה של המחלה עצמה (שעליה עברה בקלות יחסית) ותקבל חודש לפחות שחולה קל אמור להיות בבידוד.

            1. למה ואיפה? נשמע מוגזם. אני אמשיך לעדכן לגבי הסטטוס שלה ונראה איך דברים מתפתחים.
              רק אציין שהיא חולת הקורונה המאומתת (עם דגש על מאומתת) הראשונה שאני מכיר באופן ישיר ולא משמועות.

  3. אז מה אתה מציע מנחם שכל העולם פשוט יחכה בבית?
    ואיך בדיוק הכלכלה תעבוד? איך בדיוק ירוויחו כסף? איזה עסק יהיה שם ביום שאחרי?
    .
    אי אפשר לנצח וירוס (בטח לא מהונדס)
    ואם הוא היה קטלני באמת אף אחד לא היה תוהה סגר לא סגר מסכה לא מסכה.
    כולם היו נשארים בבית ואם היו יוצאים היו מגנים על עצמם טוב מאוד גם בלי שמישהו יגיד מה צריך לעשות
    .
    ישנם בערך 99% הצלחה להישרדות מהוירוס
    וישנם בערך 99% כשלון במידה ונכנעים לו ומפסיקים לחיות.
    מן הסתם אנשים עושים את הבחירה ההגיונית שלהם.
    .

    1. בדיוק. אם זה היה קטלני אנשים היו מפחדים בעצמם והיו סוגרים את עצמם בבית. לא היה צריך אהבלים שיגידו מה לעשות ולהטיל סגרים.
      טראמפ מקושש ככה עוד קולות אמר להם אמרתי לכם. מנחם יש לך אותו לעוד 4 שנים תהיה רגוע

    2. דקסטר, מי מדבר על סגירת המדינה?
      . היום ידוע שאם אתה חולה קורונה ואני לא, ושנינו יושבים אחד מול השני בבית קפה עם מסיכות, הסיכויים שאדבק ממך שואפים לאפס. כל מה שטראמפ היה חייב לעשות זה להוציא צו חרום שעל כל העם לחבוש מסכות לחודש ימים, ואז היו מכריעים את הקורונה. כמו סינגפור, כמו דרום קוריאה. במקום זה טראמפ עומד מול מצלמות הטלוויזיה ובחיוך מוריד את המסיכה ומכניסה לכיסו.
      בבתי הספר מלמדים ילדים בני 7 ו-8 את חשיבות המסיכה. יש סכוי רב שהם ראו את חדשות הערב ב-6:30, והם ישאלו את אמא, "למה הנשיא לא חובש מסיכה?".
      אולי אין לך ילדים, ואתה לא מבין בדיוק את כוונתי.

      1. מנחם,
        אני מאמין שאם התקשורת והגופים הרשמיים לא היו כ"כ מפחידים לצד אחד טראמפ לא היה מושך לקיצון של הצד השני.
        בגדול אני מאמין שחובת מסכה במקום סגור וללא מסכה במרחב הציבורי.
        זאת החובה היחידה שצריכה להיות לאזרח. היחידה.
        את כל שאר החובות הממשלה צריכה לספק ואם הם לא יכולים אז שכל אחד יעשה מה שבראש שלו אני לא צריך לשלם את מחיר הטמטום שלהם (מבחינת מיינד סט)

        1. דקסטר, בעצרת שאירגן טראמם בגן השושנים בבית הלבן לפני שבוע וחצי (לקבלת מועמדותו לנשיאר הבא של הרפובליקנים) ישבו כולם ללא מסיכות. 11 סנטורים (כולל קיילין, דופרס סקרטריברת הנשיא, והיום הודיעו על הבלונדינית החתיכה שהיא ה-PRESS SECRETARY של טראמפ שאף היא ניידבקה. שמה קיילין מק…(משהו). אנסה להכניס את תמונתה. מה זה פצצה!
          כולם ישבו לאור השמיים אחד ליד השני. ישנן תמונות המסמנות עיגולים מסביב ראשי הנידבקים. כולם כמעט ישבו יחד בשורה הראשונה והשניה במרכז.
          בארץ לא מדווחים על שום דבר.null

          פרס סקרטרי

  4. מנחם קיבלת 10 במדד ה DS של דה שוט.
    האחוז האפקטיבי שלך בקורונה נמוך מאוד.
    שכחת לציין שאתמול מתו בארה"ב 335 איש
    והיום 421 איש. איך זה מסתדר עם הפייק ניוז שאתה מפיץ פה כל שבוע על מעל 1000 מתים ביום? ואני מזכיר שוב שאתה ואחרים טוענים שהטיפול במחלה הוא בשפל של השפל.
    .
    תקרא מה רשמתי לטראסט על אחותי שחלתה בקורונה אולי היא יכולה להתחיל לשחק כדורסל כמו קנדריק נאן היא תדפוק שלשות מהלוגו או אולי כמו רודי גובר או דונבן מיטצ'ל.
    .
    עוד שאלת מומחה, איזה נזק ארוך טווח יכולה מחלת הקורונה לעשות באדם מעל שבעים?
    .
    אתה ממשיך לדברר פייק ניוז שהתקשורת מפיצה. לא קראתי, שמעתי או ראיתי בשום מקום מידע מהימן או מחקר כל שהוא על נזק ארוך טווח בעקבות מחלת הקורונה חוץ מהפייק שאתה מפיץ ועוד אתרי חדשות מפוקפקים שעניינם הוא אך ורק רייטינג.
    .
    נכזרתי שמעתי על נזקים ארוכי טווח בעקבות הקורונה לתינוקות שנולדים וכמעט לא זוכים לראות פנים חשופות של בני אנוש והולכים לסבול מאי אילו הפרעות כשיגדלו כי הם מאבדים זמן יקר בשלב מאוד קריטי להתפתחות היכולת שלהם לזהות הבעות פנים שמשדרות רגשות כמו לדוגמא חיוך ושימחה או עצב, חשש, כעס ואפילו לקלוט דיבור.
    .
    קצת מספרים. עד עכשיו השנה מתן 45 מליון איש כולל קורונה. מקורונה מתו קצת מעל מליון(בהנחה ואתה מאמין למספרים) מה קרה ל44 מליון מתים האחרים? לאף אחד לא איכפת.

    1. כמובן שכחתי לציין עוד נזקים ארוכי טווח מהקורונה כמו הרס הכלכלה, הרס הדמוקרטיה, דיכאון, חרדות, פגיעה בבריאות מחוסר יכולת לעסוק בספורט או לאכול בצורה תקינה,
      הרס משפחות, אלימות ובטוח שאני שוכח עוד אבל כל זה בקטנה מה אתם מתלוננים הכי חשוב הוא שאף אחד לא ימות ולא משנה כל השאר, הרי ידוע שבני אדם חיים לנצח עד שהם מתים מקורונה.

    2. לך לקרוא את 4.1.2

      אני מקווה שאחותך תמשיך את חייה בריאה ושלמה, ושלא יתגלו לה פגעים כרוניים בריאות, בלב, ובכליות, כי אז אתה תרגיש מאד חרא על מה שאתה כותב. היום יודעים מעט מאד על המחלה. רק יודעים שבהרבה מקרים היא גורמת לפגעים באברים פנימיים לכל החיים. כל חולה קורונה שהבריא כאן בארה"ב מומלץ ללכת לבדיקות כלליות כל 3 חודשים עד סוף ימי חייו.
      למה לא תענה לי שזה כדי שהרופאים ירוויחו יותר כסף? אם אני הייתי אתה לא הייתי כותב זאת.

    3. "איזה נזק יכולה הקורונה לאדם מעל גיל 70???".

      SHADOW, מצידי תישאר או תיעלם מהאתר, אבל אני מתעלם ממך ותגובותיך עד שגם אני אעלם מכאן. אתך אני גמרתי.

      1. מנחם למה במקום לענות לשאלות אתה מתעצבן?
        אני שואל באמת כי אתה זורק דברים באויר אבל משאיר אותנו באפלה לגבי הידע שלך את מפזר ספקולציות חסרות בסיס ואז כשמישהו מעלה שאלה אתה מיד מתרעם על שבכלל העיז להטיל ספק או להתעניין טיפה יותר לעומק. זו שיטת דיון מאוד בעייתית.
        במקום לנצל את הבמה בשביל להפיץ ידע ואלי לתרום לתפסיה שבה אתה אוחז אתה רק מרחיק אנשים מהיכולת להשתדרג בידע שלהם ע"י דיון ענייני. קצת כמו דתיים שלא מסוגלים לענות בעצמם על שאלות קשות (ע"ע הציפור) ורק מרחיקים אנשים מהדת (וטוב שכך) גם אתה עושה בדיוק אותו הדבר ומשיג תוצאה הפוכה מהמטרה שלך. זה האתר שלך תעשה מה שאתה רוצה אבל הייתי רוצה להאמין שאפשר גם אחרת.
        .
        נ.ב
        .
        תקרא את מה עניתי לתגובה 4.1.2 שלך

        1. כשאתה שואל איזה נזק יכולה הקורונה לגרום לאדם בן 70 ומעלה, התשובה לאנשים בגיל אשתי בת ה-84 וחולת פרקינסון, ולי שתמיד הייתי על גבול סכרת היא מוות. ברוב המקרים. אני לא אומר שבגלל זקנים צריך לעשות מהפכות. לא ולא. כל מה שצריך זה לחבוש מסיכות כי היום יודעים:
          1)עם שני אנשים יושבים שעה שלמה במרחק מטר אחד מהשני, אחד חולה קורונה והשני לא, הסכויים שהבריא יאכל אותה שואפים לאפס.
          2) היום ידוע מחולי קורונה שהבריאו שלאחוז גבוה מהם התגלו תופעות לוואי באברים שונים.

          המדינה יכולה להיפתח. אבל התושבים חייבים לחבוש מסיכות. בסינגפור ובדרום קוריאה הנשיאים ציוו על העם לחבוש מסיכות במקומות סגורים ולשמור מרחק. הם הורידו את % הנדבקים למספר השואף לאפס.

          כאן יש לנו נשיא שמטריף כמעט מחצי העם – שהוא תומכיו – לא ללבוש מסיכות פנים ע"י שהוא מוריד את המסיכה לפני כמה שעות ב-PHOTO PRO לעיני עשרות מלצים ותחנות טיווי. לא איכפת לו מאיש, חוץ מעצמו.

          כל כך פשוט

          1. מנחם נראה לי שאתה לא ממש מבין את המשמעות של נזק ארוך טווח. מוות הוא בהגדרה נזק מיידי.
            אתה ממשיך לטעון את הטענות האלה ואני אמשיך לדרוש ממך להראות מקור מהימן לטענות האלה.
            עודף סוכר מייצר נזקים ארוכי טווח גם עישון חרדה לחץ דיכאון.

            1. מנחם אתה צריך להביא ניצוק אחרי שיש לך מחקרים ביד עם מספרים מדוייקים וסטטיסטיקה מדוייקת ויהיה מה לדבר (רק בhoops טעות של 30% היא בסדר) , דרך אגב חצי מליון איש מתו מעישון השנה ובכל שנה, אני בכלל לא מדבר על הנזקים ארוכי הטווח שידוע שלעישון יש.
              .
              אם נלך בדרך ההגיון שלך לדעתך הנשיא צריך לסגור את המדינה? להוציא חוק שאסור לעשן? לפי ההגיון שלך כל נשיא שעישן , הוא רוצח עם
              .
              https://www.cdc.gov/tobacco/data_statistics/fact_sheets/health_effects/effects_cig_smoking/index.htm

            2. כתבתי 5 םעמים בתגובות שלא צריך לסגור את המדינה. צריך רק להוציא צו חרום לחודש שכל אדם בישראל חייב לחבוש מסיכה בציבור, והעונש – מאסר. תוך חודש מדבירים את המחלה

        2. דתיים לא מפחדים לענות .
          אתה מפחד להקשיב
          תקרא קצת רמב"ם מורה נבוכים תנסה להבין מה כתוב תבין את המורכבות ותבין שכמו שברפואה לא ניתן ללמד אותה בדקה כך גם יהדות .
          מוזמן לנסות.

          1. איך אני אוהב שדתיים תמיד נותנים שיעורי בית. "לך תקרא את זה" "תקשיב להרצאה של הרבי הזה". אין לכם תשובות, אתם חבורה של שטופי מוח שרוב זמנם עוסק בתחזוק השטיפת מוח.

    4. דממה, עכשיו הצל על הבמה. לא יכולת לבחור כינוי יותר מתאים.

      אה ברור, רק 400 מתפגרים כל יום, רק 210 אלף מתו עד עכשיו באמריקה, פייק ניוז, שטויות במיץ.

      אה ברור, האחות של הצל עברה את זה בקלות, זה שטויות כל הקורונה הזה, הינה הוכחה.

      אה ברור, רק הזויים אומרים שיש נזק לטווח ארוך, כי הינה, האחות של הצל הבריאה!
      https://www.nature.com/articles/d41586-020-02598-6

      https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/risk-comms-updates/update-36-long-term-symptoms.pdf?sfvrsn=5d3789a6_2

      1. אברי שוב התחלת לריב עם תחנות רוח ולהכניס לצל מילים לפה זה דמגוגיה זולה, תביא לי ציטוט שהוא רשם שהקורונה זה פייק ניוז והקורונה זה שטויות במיץ, דומה מאוד לתגובות של מנחם שכל מי שלא מסכים איתו רשע ואכזר

        1. נו באמת ברוך, אני בספק אם זה יעזור או ישנה אצלך משהו, אבל הינה. מעבר לטענות מפגרות ממש כמו "אשמח לדעת איזה ביולוג, רופא, חוקר או כל איש מדע אחר מגבה נזקים ארוכי טווח שפתאום מתגלים אחרי שנתיים? " (כאילו שאפשר ליצר מחקרים כאלו בנקודת הזמן שלנו). בגדול הבעיה שלי איתו (ותכלס גם איתך, רק שאליך יש לי קצת יותר כבוד) היא ביצירת נראטיב שקרי – זלזול במחלה, בכמות הנפגעים ובנזק ממנה.
          אם אתה רוצה פייק ניוז פרופר – שימוש בדוגמא אנקדוטית (ודמגוגית) שהינה אחותי ההריונית עברה את זה בקלות אז אין מה לדאוג – שקר ענק. הכחשה שיש בעיות ארוכות טווח למחלה – עוד שקר ענק. אבל שוב, יצירת הנראטיב השקרי זה מה שמפריע לי הכי הרבה. מה הבעיה להגיד במקום משהו כמו: הקורונה זה אמיתי ומסוכן, אבל יש גם אנטרסים חשובים אחרים ואסור לסגור את המשק.?

          1. איפה יש פה זלזול? הבנת הנקרא ידידי, הוא אומר ובצדק שאין נזקי טווח ידועים שמנחם משקר לגביהם, איפה הוא שיקר יש לך מחקרים שמראיל נזקי ארוכי טווח כתוצאה מהקורונה .
            הקורונה לא מסוכנת כמו שמציגים אותה במיוחד פה באתר ו פאניקה שיוצרים רק מזיקה והוא צודק, בזה בטח שמנחם הבטיח לך 100 הרוגים יותר באוקטובר.

            1. נסכים שלא להסכים לגבי הנראטיב שהצל מנסה להעביר והטון שלו.
              לגבי נזקים ארוכי טווח – כמו שראית בלינקים שהבאתי (וכמובן קראת), בשביל הרבה אנשים זה ממש לא זבנג וגמרנו והם מרגישים לא טוב גם הרבה זמן אחרי שהוירוס עזב אותם. ממש לא נכון להגיד שאין ראיות בנדון.

            2. יש גם כאלה שלא מרגישים טוב חודשיים אחרי שחטפו שפעת יש המון השפעה הפסיכולוגית, שיהיו מחקרים מוכחים יהיה מה לדבר

  5. מלקרוא את התגובות פה ובכלל, מבינים שמה שעשו טראמפ וביבי, כל אחד בגזרתו, זה תהליך של הרס האמת. מרוב שקרים בוטים וקונספירציות, אנשים איבדו את היכולת להסתכל על דברים בצורה עניינית. היחס של אנשים לכל דבר הוא או של היסטריה או כאל פייק-ניוז. במובן הזה הכחשת הקורונה מצד אחד והסגר המלא מצד שני, הם שני צדדים של אותו מטבע. כששני אלה יצאו מחיינו, אחד הדברים הראשונים שיהיה צריך לשקם זה את היכולת של אנשים להסתכל על המציאות כפי שהיא.

    1. ויפסנה
      Vipassanā is a Pali word derived from the older prefix "vi-" meaning "special", and the verbal root "-passanā" meaning "seeing".[2] It is often translated as "insight" or "clear-seeing". The "vi" in vipassanā has many possible meanings, it could mean to '[see] into', '[see] through' or to '[see] in a special way.

      מומלץ ביותר.

    2. צריכים לעשות את הדברים הבאים:

      1)לחבוש מסיכות פנים ב-INDOORS, ולהמליץ מאד לחבוש מסיכה גם תחת כיפת השמיים, אבל אם אין מסיכה, אז לשמור מרחק של 2 מטרים
      2) לפתוח הכל

      אבל לעשות מחבישת המסיכה ב-INDOORS צו חרום. עם מאסר לאלה שלא נשמעים. היו משתלטים על הקורונה ב-3-4 שבועות, ואז היו יכולים להקל באיסורים, אבל לקבוע תקנות ברורות אם אדם חלה בקורונה (בדיקות עם מי הוא ניפגש, וכו')

      1. מנחם נו באמת אתה הרי יודע שהנשיא האמריקאי לא יכול לעשות את זה, ואתה גם יודע שחלק רחב מהציבור של הנשיא יזרוק אותו לכרישים אם בכלל יעז לעלות את השטויות האלה לפה.
        .
        מאסר לכל מי שלא לובש מסיכה?על איזה סוג כלא אתה ממליץ ולכמה שנים?

        1. ברוך, במחילה, אתה מתעקש להגן על טראמפ משום מה ובאופן די אוטומטי, למרות שאתה טורח להזכיר כל הזמן שאתה לא בעדו.

          מנחם אומר משהו מאוד פשוט, ומאוד נכון. טראמפ הוא מנהיג, לא רק במובן של 'מושל' אלא גם במובן של 'לידר'. להנהיג זה גם עניין של דוגמא אישית, בייחוד לעדת המשוגעים העצומה שהוא מוביל. לא קשור לחוק, או לסמכויות. היה לו חלק גדול ביצירת הנראטיב המטורף שלא צריך לקחת את הקורונה ברצינות. זה הכל, אין כאן בכלל ויכוח.

  6. תודה מנחם.
    .
    איך ניתן לשבור את ההגנה האישית-אזורית? מבחינת התקפה..
    .
    לראות את ההגנה של באטלר על לברון ואת ההגנה של קראודר באופן כללי, גורם למאמנים להזיל ריר על שחקני הגנה כאלו.

  7. מנחם, תודה על מעורב משובח ועל קורס המבוא להבנת המצ' אפ זון (נכשלתי כבר במבוא לקורס..).
    כמה מילים על הקורונה והמצב הכללי בעולם, ורצוי לעשות את זה אחרי כוס תה טעימה עם עוגייה, כשהדופק על 40-50-60, וכששקט בבית.
    יש עכשיו בעולם מצב שבו התגובות (כמעט מכל מצב וכיוון) נהיות קיצוניות ואלימות יותר ויותר. אני לא מדבר בהכרח על הפילוגים בארה"ב ובישראל, או על המלחמה בין אלבניה ואזרביג'אן, או על המעורבות הסינית, או הטורקית, או הרוסית בכל הנ"ל. אני מדבר על הרגעים הקטנים בין אנשים בסופרמרקט, או על הכביש, או בתור לבנק. יש תגובת יתר כמעט לכל דבר. זה יכול להיות התפרצות זעם על סרטון שפרסם או פרסמה פוליטיקאי כזה או אחר, או על דיעה שהושמעה ולא תאמה לדיעה של האחר, או כל מיני דברים שבזמנים אחרים בכלל לא היו מזיזים לאותו אדם והיום כמעט וגורמים לפיצוץ תמידי.
    מה שאני אומר הוא שכרגע המצב בעולם הוא טעון ונפיץ בצורה יוצאת דופן ואני מצאתי שאחת התגובות הטובות ביותר כיום היא לא להגיב מהר.. וזה לא פשוט כי נוצר מצב ש'אם אתה לא מגיב אתה לא קיים', אבל מצד שני התועלת שבאי תגובה מהירה עולה עשרות מונים על 'מה יחשבו עליי' ומעבר לזה, ההשהייה במתן תגובה מהירה (שלרוב היא שטחית, חמה ונובעת מדפוס מוכר) מאפשרת זמן להעמיק לתוך הסוגייה ולחשוב עליה באור חדש.
    נכון להיום הדיעות סותרות לא רק לגבי הקורונה אלא גם לגבי נושאים רבים אחרים שנמצאים ב'כותרות', כמו למשל 'מי פתחה במלחמה – ארמניה או אזרביג'אן?'. הנקודה החשובה בעיניי היא מה המגמות ששולטות היום בעולם. מדוע יש פילוג וקיטוב מתרחב במדינות כמו ישראל וארה"ב וממה הוא נובע? מדוע הכל נהייה קיצוני יותר? כל המאבק הזה על 'מי צודק יותר' מחמיץ (לדעתי) את הנקודה החשובה יותר, והיא 'לאן כל זה מוביל?'.
    בכל אופן, מקווה שלפחות באתר הנפלא הזה, עם האנשים הנהדרים שבו, תישמר השפיות על אף (ועם) חילוקי הדיעות השונים, שבמציאות אחרת יכולים להזין אלו את אלו.
    ראיתי שלשום ריאיון בן שעה עם רונלדו (הפורטוגלי) שערך עיתונאי בריטי בכיר לפני זמן מה. הריאיון היה מרתק ושינה ב180 מעלות את דעתי על רונלדו, ממגלומן אנוכי לאיש עם ערכים מכובדים (לא נכנס לסיפור האונס מעברו שהיה או לא היה). בכל אופן, הזכרתי את הריאיון הזה כי רונלדו אמר שה'תחרות' עם מסי דירבנה אותי להשתפר ולהיות טוב יותר.
    הלוואי שהדיעות השונות באתר הזה יהפכו אותו לאיכותי יותר ולא לשדה קרב.
    שנה טובה.

      1. נשלח לפני הזמן
        מעניין, מראה גם את גובה השיחרור ואת המסלול של תנועת הזריקה.
        לא הצלחתי להגדיל אז קשה (לי) לראות במדוייק את ההפרש בגבהים אבל עושה רושם שדוראנט לברון וראסל משחררים כמעט באותו הגובה שזה דיי מפתיע לדעתי.
        הכי מהיר סטף וגם הכי נמוך אחריו נראה לי קליי לילארד.
        לא הצלחתי לראות אם דוראנט או הארדן הבא בתור ולברון אחרון

    1. סילבר לא ישן בגללם בלילה. אני בטוח שלא מעט בעלי קבוצות אומרים לו מה דעתם על המדיניות של תמיכה בלתי מוגבלת ב BLM. אני בהחלט חושב שיש מצב שתומכי טראמפ נמנעים מלצפות ברמה זו או אחרת אבל יש שלל סיבות אחרות. בני 15 – 25 צופים ב TV הרבה הרבה פחות מאלו שמבוגרים מהם.

      1. זה לא חייב להיות דווקא תומכי טראמפ אפשר גם לא לתמוך בטראמפ ולסלוד מSJ מזוייף, מהונדס ואופורטוניסטי.
        השיפוט/החוקים, ההפסקות הבלתי נגמרות, הראיונות המטופשים בין רבעים על חשבון זמן משחק והפלצנות הכללית לא פחות משפיעה.
        בכללי מיליונרים בכיינים ומפונקים אף פעם לא הצטלם טוב

        1. ויש גורמים נוספים כגון אורך משחק בלתי הגיוני, אורך עונה בלתי הגיוני.
          כמות משחקים מוגזמת שמתוכה כמות המשחקים המעניינים באמת שולית.
          השחקנים עצמם שנחים כל שני וחמישי. רמה נמוכה עד נמוכה מאוד ברוב קבוצות הליגה.
          מחסור בתחרותיות, ליקוק מוגזם לכוכבים בעיקר "למלך" וכו וכו וכו

          1. שיפוט מופרך ובלתי ספורטיבי שבינו לבין כדורסל אין כלום. פגיעה אנושה ביכולת להגן ומתן אשראי בלתי מוגבל למתקיף בשביל רייטינג על חשבון הספורט. איסור מוחלט להביע רגשות. ועוד ועוד…

            1. 🔫🏀☠

            2. הפיכת כדורסל לכדורסל אומנותי התכוונת.

    2. העלתי את זה פה בכמה הזדמנויות.
      אני חושב שיש פה בעיה רצינית,
      מצד אחד צעירים צופים הרבה פחות בספורט(במיוחד בכדורסל מרוח עם מיליארד פסקי זמן ו8 שעות ריוויוו על כל שטות).
      וגם הכדורסל לא אטרקטיבי, הרמה בפליאוף הזה לא עלתה לגבהים מי יודע מה. הלייקרס טובים, לא כזה מהנה לצפות אותם. מיאמי, אולי כדורסל קבוצתי, אבל מי נהנה לראות את באטלר ובאם? וכהינה וכהינה.
      אני חושב שלא העריכו את ההשפעה של גולדן על הליגה…

          1. אני ראיתי רק ש.ח בסידרה הזאת למעט המחציות ה2 במשחקים שמתחילים ב4 כי אני קם בכל מקרה ב5 ללא קשר לליגה.
            גולדן היה משעמם ידעת שיקחו לא היה תחרות. הכוונה לגולדן עם דוראנט

    3. רון יש נתונים על הרייטינג ביחס לשנים שעברו?
      .
      אני תוהה איך זה בשאר עולם הספורט במיוחד כדורגל..

    4. 1. סידרה לא מעניינת בעליל
      2. שיפוט מוטה וויסות wwe מתי שצריך ומתי שרוצים. לדוגמא קחו מצב שההיט מובילים 3 2 בסידרה תחשבו מה יקרה כולם יודעים😂😂.
      3. הפיכת הnba לגוף פוליטי מעורר חלחלה. אני מכור אבל אם לא הייתי מכור הייתי מחרים. מקווה שישלמו מחיר כבד ויקבלו את טראמפ לעוד 4 שנים.

      4. הצעירים של היום עסוקים בעיקר במשחקי מחשב ובפעילות ספורטיבית בכורסא

      5. נטרול אפשרות להגן בצורה נורמלית

      6. היעדר כוכבים ראש בראש

      1. יש היום בדור שלנו בעיה לראות משחק 3 שעות ומעלה עם כל ההפסקות חייבים לקצר זאת לאף אחד כמעט אין זמן וסבלנות לזה .
        לקצר לקצר ולקצר את כל בזבוזי הזמן המיותרים כל רגע .

        1. אהרון – יש משהו שלא חשבת עליו – הקהל במשחק.
          מדובר ביציאה מורכבת מהבית, אנשים רוצים תמורה, המשחק הוא חוויה בלי קשר לספורט. תראה למשל את המנגלים באחורי הטראק בפוטבול. זה יום שלם. יש 14 משחקי בית בעונה בפוטבול גג 16

          1. גם בכדורגל / כדורסל אירופאי מגיע קהל למגרש והסיפור קצר בהרבה כולל משחקים עם הארכות רגל .

            בקיצור לא שכחתי דבר
            התרבות הזו של משחק מעל 3 שעות אולי הספיקה בדוחק לשנות ה 80 90 אנו עכשיו בעידן אחר עם הרבה פחות קשב וריכוז ולכן כאשר אתה רוצה לשמר רייטינג אתה צריך לעשות זאת מתומצת יותר ולא למרוח כמו מסטיק .
            אשר לקהל ישנם דרכים לא מועטות להביא אותם ולספק להם שואו לפני המשחק ובמחצית אבל המשחק צריך להיות מתוקתק זה העידן החדש וזה דם יקרה בקרוב .

            1. + 11
              מקבל עקרונית.

      2. בהמשך לכוכבים…
        תוסיף על ש:
        1. "כוכבים" בוכים על WHITE PRIVILEGE כשכל אחד מהם מרוויח 30-40 מיליון דולר לעונה ומגיל 15 מעולם לא ידעו מה זה מחסור
        2. "כוכבים" בכיינים שמרמים את השופטים ובוכים על כל נגיעה
        3. "כוכבים" שמכניסים בכוח פוליטיקה לספורט וחושפים את פרצופם הטיפשי והאמיתי
        4. "כוכבים" שאי אפשר באמת להזדהות ולאהוב- לברון?? הארדן?? יאניס?? קוואי?

        1. חוץ מזה שאני אוהב את הארדן ומתחיל אימוני פיתוח סטפבק בשכונה אתה צודק😎
          תמיד אגב ניסו לרמות שופטים הבעיה היא שהשופטים מרמים ואוכלים את הרמאויות האלה שהם רואים.

  8. מנחם בשולי דבריך על הנגיף.
    להבנתי זה נגיף שפוגע באופן שונה על אנשים שונים
    ישנם כאלו שלא עלינו ימותו מהנגיף וגם אם לא ימותו הם סובלים מאד עם השלכות רפואיות לא מעטות .

    לעומת זאת ישנם רבים אחרים שהם הרוב אגב שעוברים זאת בקלות ובהרגשה פחות חזקה אפילו משפעת רגילה .

    זה לא תמיד תלוי גיל שכן ראינו גילאי 100 + ששוחררו מבית החולים .
    וראינו בחורים חסונים שלא עלינו נפטרו .

    זה גם לא תמיד תלוי מחלות רקע .

    רוצה לומר שבוודאי הגיל ומחלות הרקע מהווים פקטור במדד הכלכלי אבל לא תמיד הם הסיבה ישנם עוד דברים חלקם נסתרים חלקם ידועים .

    זה כנראה תלוי גם בטיב עוצמת ההדבקה ( ולכן מסיכה תעזור) כי ככל שאתה חוטף זאת חזק יותר אתה במצב מסוכן יותר .

    ולענ"ד זה ההבדל למשל בין מישהו בחלל סגור ללא מסיכה לבין מי שעובר בחלל הפתוח עם מסיכה .

    מו הסתם ישנם עוד פרמטרים גנטיים וכו שכן עינינו רואות את המוזרות הבלתי נתפסת של המחלה.

  9. מנחם במקרה של הבית הלבן אתה קצת מגזים, קורונה זו לא מדוזה (מהמיתולוגיה היוונית), אם הסתכלת על חולה בלי מסיכה, אתה לא ישר נדבק.

    ועדיין, לא מבין מה לא נכון והגיוני במה שמנחם אומר, האדם הדרישה שאנשים ילבשו מסיכות במקומות סגורים מוגזמת? ושיקפידו גם בחוץ?
    האם הביקורת על טראמם בנושא המסיכות לא הגיונית? (לא חושב שצריך צו, אבל הוא יכל הרבה יותר לתמוך בזה).

    זה מרגיש שאנשים לא רוצים סגר, פגיעה בכלכלה, אז פשוט מכחישים שיש קורונה, איך מישהו כתב "לקחו את כל הכיף" (כי סגרו את הבית קפה).
    אבל מה ביקשו? מסיכות במקום סגור? המלצה על בחוץ? טיפה אחריות ודוגמא אישית.
    למה אדם כמו מנחם צריך להיות בחרדה, כי צעיר מתנהג בחוסר אחריות?
    זה הבסיס, אחרי שיקיימו את זה, אפשר לדון על סגר/לא סגר/עוצר נושם/ריסון מהודק וכל מיני דברחם בסגנון.

  10. שוב פעם פוליטיקה?
    תראה, מנחם, הרבה אנשים לוקחים פוליטיקה בצורה אישית וקשה, בעיקר בגלל שמכילים אותם חרא. זה יכול להיות שביבי הוא המלך ואין עוד מלבדו וכל פגיעה בו היא פגיעה אישית באותו אדם שתומך בו פוליטית. וזה כמובן יכול להיות הפוך, כל מי שתומך בביבי הוא אויב הדמוקרטיה וטיפש שעובדים עליו בעיניים.
    זה לא רק שאמריקה היא 'תמונת מראה' של מה שקורה כאן, אני מאמין שכל העולם מתנהל ככה בדיונים פוליטיים, אנשים מתחברים אישית לזה ולא מסוגלים לנהל דיון פורה ורגוע. לכן שומר נפשו ירחק מדיונים פוליטיים במקום בו יש שאיפה לקיים דיון מתורבת רב משתתפים.
    אם אתה כן רוצה לדבר על פוליטיקה ואתה מכניס אותה כאן אתה צריך לדעת שזה מה שיקרה אבל בעיקר בעיקר- אתה לא יכול לרדת לשם ולהיות כל כך אגרסיבי בתגובות נגד כאלה שלא מסכימים איתך. ברוך רובין כתב תגובה נקייה שפשוט לא תואמת את דעתך וירדת למקום של לפגוע ולהעליב וזה קרה יותר מפעם אחת גם כנגד אחרים. ברור שזה קורה גם הפוך ותוקפים אותך, אבל כמו שאמרתי, זה צפוי וידוע כאשר מעלים דיון פוליטי אבל אתה החלטת לעשות זאת, לפחות אל *תתחיל* במתקפות אישיות בגלל פוליטיקה.

    1. שמואל
      לא צריך לקחת שום דבר לקיצוניות, רצוי לכבד את כל הדעות גם אם הן לא מקובלות עליך. אני מכבד דעות שונות כל עוד מכבדים את דעותי ואת הרשות שלי להן ולא מנסים בטרמינולוגיה להקטין את דעתי (אז אני מחזיר למי שמגיע!) אבל אני מבין איך הפוליטיקה עובדת בכל מקום ובכל דרך. פוליטיקה היא דבר מלוכלך מאד ולא מוסרי אבל אנחנו צריכים "מלך" שינהיג אותנו, היום זה נשיא או ראש ממשלה במדינות דמוקרטיות ואלו נבחרים על ידי העם אחת לכמה שנים. שחיתות בשלטון היא דרך חיים ואין פוליטיקאי שאינו מושחת בצורה כזו או אחרת. אף אחד מאיתנו, גם לא אני וגם לא אתה ישר כמו סרגל, כולנו עבריינים בצורה כזו או אחרת (בעיקר עברייני תנועה)….

  11. מנחם היקר , הסבר מאוד מובן וברור. אני ממליץ בחום על פתיחת קורס למאמנים , אני אישית אשמח לקבל תובנות חדשות וידע נרחב.
    נ.ב.
    לדעתי כדאי לך לחלק את המעורב שלך לשני פוסטים. אחד נטו הופס והשני לשאר ירקות כגון טראמפ , קורונה וכו'.
    פשוט התגובות בנוגע להופס מעניינות ומחכימות בעוד שהתגובות של שאר הדברים : טראמפ קורונה , לא מעניינות ולא מוסיפות

  12. אמש, לקראת המשחק הרביעי, לברון הגיב לאירועים האחרונים: "אני לא מהאנשים שמשתמשים בטראש טוק יותר מדי. הדרך שבה אני משחק עושה את הטראש טוק לבדה. מאז ומתמיד אני נותן ליכולת שלי לדבר על הפרקט, השאר לא מעניין".

    "אני בכושר נהדר. אני מתאושש מצוין ממשחק למשחק, ומצידי מסוגל לשחק בכל רגע נתון, גם עכשיו", הוסיף לברון שנשאל גם על שיתוף הפעולה המוצלח עם אנתוני דייויס. "אין לי שום ציפיה מיוחדת ממנו. הוא בסך הכול צריך להיות עצמו".
    העיתונאים שאלו את לברון על AD, בעיקר לאור המשחק האחרון בסדרה. דייויס רשם "רק" 15 נקודות ו-5 ריבאונדים ונראה אנמי בלא מעט דקות. "הוא לא צריך לחשוב יותר מדי", הסביר לברון. "היה משחק אחד פחות טוב של כל הקבוצה, אבל מה שקרה לא מייצג אותנו".

    מי שרוצה להקיא קצת על הבוקר

  13. טראמפ עובד במדויק לפי הספר של כל פאשיסט מתחיל בעולם: חזרה אובססיבית על שקרים כדי לטמטם את המטומטמים ולהלהיטם עוד יותר, הסתה מטורפת נגד כל נורמה/גוף/מוסד ציבורי (כדי להחליש איזונים ובלמים), מינוי אימבצילים חסרי עמוד שדרה שנאמנים רק לו. ריסוק הפרדת הרשויות. המטרה היא תמיד כח כבוד כסף. זה עובד וזה קל. יש כל כך הרבה סיבות להתנגד למפלצת הזו שמגוחך בכלל להתווכח עם ברוך/שמעון. (מחבב אתכם באמת אבל חולק עליכם בעניין טראמפ). הוויכוח כולו הופך לווטאבואטיזם מגוחך ולא ענייני. לפי שמעון לפוליטיקה בכלל אין השפעה על חיינו האישיים. אבל מה לעשות שהאישי הוא הפוליטי? לקחת את זה לטיעונים כמו "לך תפתח עסק תעבוד קשה תצליח" זו הזנייה של הדיון. (מדינות צריכות גם נורמות ציבוריות ונהגי אוטובוס שישלמו להם שכר הוגן, סתם לדוגמא. ומה יעשו עצמאים שסגרו להם את העסק או שכירים בחל"ת?)אותו כנל לגבי "מה זה משנה מה הוא יגיד על מסיכות אנשים עושים מה שבא להם"? הטיעונים שלכם הם הסטת הדיון כדי לזרוק אשמה /להכפיש מישהו אחר. אבל הוא הנשיא כרגע, מדברים עליו. פאשלות/עבריינות של אחרים לא מורידה ממנו אשמה. (ברוך אתה יותר ריאלי בטיעונים שלך, לא בכולם). כמו כן שד"ר הקישור האוטומטי שאתם עושים כסף=אושר הוא עצמו מתכון לאומללות קשה. כל אדם שרוצה מנהיגים ישרים/אמפטיים/בעלי עמוד שדרה כלשהו לא יכול באמת לתמוך בטראמפ/ביבי. הם אובדי דרך מוחלטים וסהכ אנשים מאד אומללים שלא בנויים כלל להנהגה. אגו מניאקים מוכשרים. החתולה שלי יכולה לעשות עבודה טובה יותר. ולא, אין קשר לימין/שמאל. שניהם כורתים את הענף שעליו הם יושבים. אחד אוסר הפגנות בדמוקרטיה השני מודיע שהבחירות שעוד לא היו תפורות לרעתו ודואג לחבל בהן כשהוא מחרב בכוונה את שירותי הדואר. שני נוכלים עלובים ומסכנים.

    1. דרור אתה רדום.
      טראמפ נלחם במפלצות הכי גדולות שידעה אמריקה מעולם.
      לך תחקור כמו שצריך את פרשת הילרי קלינטון נראה כמה עמוק תגיע.
      אם תגיד מספיק עמוק אתה תבין שכל מה שאמרת על טראמפ זאת שטות מוחלטת.
      אתה לא מסוגל להפריד בין הכובע מול המצלמות (וגם שם לרוב הוא מדבר לעניין) לבין הכובע בחדרים סגורים- היכן שמקבלים החלטות.

      1. תן לי לנחש…היא מנהלת רשת פדופילים מפיצריה? ידעתי….ולכן טראמפ הוא נפלא? אכן, אני רדום…אבל היי, מזל שאתה כל כך עירני😊

      2. דקסטר מקווה שתדווח לנו כשטראמפ יסיים לייבש את הביצה…כמה לא מפתיע ששואלים אתכם שאלה על התנהלות טראמפ ומקבלים תשובה על הילרי….הזויים נמאסתם

        1. כי אתה לא מציע חלופה. מציע אותו דבר אז אנחנו מעדיפים את מה שיש הישן והטוב.
          דבר שני תפגין בבית תרים שלט ותצעק מהמרפסת איש לא מפריע לך ותקבל גם סיקור חדשותי.
          למה אתה רוצה להפריע סתם לאנשים להפיץ קורונה, לחסום כבישים ולהפר שלווה של אנשים שגרים שם? זה נראה לך הגיוני?

        2. מי יודע.. מה שכן ידוע זה מה שראש ה CIA יודע לגבי הניסיון לקשור בין רוסיה לטראמפ.
          .
          אתה חןשב שהיא מחקה עשרות אלפי מיילים מהמחשב?
          .
          הסיבה היחידה שאלו לא סיפורים מובילים כי המדיה נשלטת על ידי גורמים מסוימים.
          אתה לא באמת מקבל את החדשות, אתה מקבל חלקיקי אמת.
          90 אחוז מצה שקורה מוסתר ממך.
          .
          אבל איך תדע אם גם מסתירים וגם אתה טומן את הראש בחול.
          .
          ואם אתה חושב שאין רשת פדופיליה וניצול קטינים אתה תמים. וזה תמיד מגיע רק מצד אחד של המפה

          1. דקסטר אתה יכול לענות על טענותיי בתגובתי הראשונה? לגבי טראמפ? יכול לעשות את זה בלי להשתמש במילה הילרי? אגלה לך סוד….נניח שהילרי אשמה בחלק מהדברים שאמרת…זה לא פותר את טראמפ מאשמה במחדליו. היית מאמין? מטורף, נכון? ועדיין מותר לציבור האמריקאי לבוא בדרישות לנשיא שלהם שיטפל ברצינות במגיפה ולא יעשה בה שימוש פוליטי. שלא ישתמש בכספי תקציב הבטחון לצרכי הבחירות שלו…אלו כספי ציבור לא כספים שלו. שלא יסית נגד התקשורת ובתי המשפט. ועוד ועוד ועוד. כמה שתרצה. אם הילרי אשמה שיחקרו ונשפטו, בכיף. איך זה קשור לטרמפ? ואיך אפשר להתווכח אתך עניינית עם תשובות כאלה?

          2. שוב אני נאלץ ללבוש את כובעי כאחד ממנהיגי אנטיפה כדי למסור הודעה למעריצי QAnon באשר הם:
            ג'ון ג'ון קנדי בידי. הוא הועבר להחזקתי בשבוע שעבר אחרי שהחבר ששמר על כלאו במשך שנים נאלץ ללכת לפעולה אחרת (זה מתחרז עם להשמיק את שונלד שראמפ בשורונה). לצערי הם הצליחו לתת לו אקונומיקה בזמן והצילו אותו ממוות ודאי, למרות שאין באמת קורונה. אז אנחנו ממשיכים להיאלץ להמשיך לפעול במחשכים כל עוד הגיבור בפאה הכתומה ממשיך לפעול בכל כוחו נגדנו, גם אם עכשיו הוא עושה את זה מחוץ לעיני התקשורת. היינו צריכים לדעת שטראמפ בעצם נגדנו בכל הפעמים האלו שהוא טס איתנו במטוס של אפשטיין, אבל הוא שחקן כל כך טוב, מעמיד פנים שהוא אוהב לתפוס פ**י רק כדי לרמות אותנו.
            אניוויי, הייתה לי פואנטה? אה, כן. ג'ון ג'ון בידי. ואני לא אשחרר אותו עד שלא יתקבלו כל דרישותינו, שעדיין לא החלטנו מה הן. וגם קצת רציתי להשוויץ.
            .
            נ.ב.
            אולי היה יותר כדאי להשוויץ בזה שאני נבחרתי (בצורה דיקטטורית, כמו כל בחירות בעולם באשר הן, ותודה לסורוס המלך) להיות זה שצובע את גופה של ביונסה כל יום כדי שתוכל להמשיך להעמיד פנים שהיא שחורה בדרכה לשליטה עולמית. זה כמתנה על זה שאני זה שהסביר לה שלאיטלקים אין שום סיכוי להתקדם בעולם, אבל לאפרו-אמריקאים יש.

        1. קונספירציות זה כיף, ממליץ בלום.
          לצערי מאז שהתחלתי את הלימודים, המח שלי מלא בשיט (למי אכפת מדדלוקים) אז אני פחות בתוך זה חחח
          בכללי מציאות אלטרנטיבית זה דבר מומלץ.

    2. מי עצר לך הפגנות?
      צא החוצה ותפגין ליד הבית. אהלן וסהלן. אף אחד לא עצר את ההפגנות. קח טוש וקרטון ותכתוב מה שאתה רוצא ו…………לךךךךךךךךךךךךךך….
      עוד שבועיים הסגר מאחורנו ואז תחזור ותפגין בבלפור, רק אל תחרטט שהדמוקרטיה בסכנה ושהרודן לא נותן לך להפגין…
      צאו לרחובות, הדמוקראקרא בסכנה!!!!

      1. הוא לא רק עצר הפגנות הוא הסב למשק נזק במיליונים כדי לעצור הפגנות ופגע בכולנו…וקונס שלא כחוק אזרחים שומרי חוק ומשתמש באלימות נגד מפגינים לא אלימים. לידיעתך הוא מנסה מחודש מאי לאסור על ההפגנות וכחלב מנעו זאת בעבר…הדמוקרטיה לא בסכנה כשרוהמ מסית נגד הרשות השופטת והמשטרה…מנסה להתערב במינוי משנה ליועמש וכיוב' ולא מתפטר כפי שקרא לאולמרט להתפטר…איזו עוד מדינה אסרה הפגנות ומי מבטיח לי שעוד שבועיים לא יאריכו האיסור? עצם זה שסגירת כל המשק בגלל ההפגנות ופגיעה בפרנסה של מיליונים לא נראית לך לא דמוקרטית זו כבר הזייה. מה קרה ללא היה כלום כי אין כלום? למה צריך להסית נגד בגץ אם לא היה כלום?

        1. כדי לעצור הפגנות?
          כשהסגר יצא אף אחד לא יעצור אותך מלהפגין בבלפור….
          אם אחרי הסגר לא יתנו לך להפגין אז יש סכנה לדמוקרטיה. זה לא יקרה!
          הוא בעצמו הביובון משתמש באלימות? אלימות נגד המשטרה? זה פשוט לא נכון.
          ראש הממשלה הוא חלק ממנגנון הבחירה ביומ"ש לממשלה, זה לא חדש וזה תקין.
          אכן אולמרט לא אדם חכם והתפטר. הוא לא היה חייב….
          סגירת המשק בגלל התמלאות בתי החולים והחשש שנצא מהבלנס לא בגלל תיקים. אולי ניצול מצב אבל רק עד סוף מצב החרום בו מערכת הבריאות נמצאת.

          1. הסגר המלא הוא בגלל ההפגנות. לא פתחו עסקים עד 10 עובדים כי זה היה מתיר גם הפגנות…לא קראת מה אמרה על זה איילת שקד? מציע שתתעדכן. לא בגלל החשש מהמגיפה. תגיד, למה אסור גם להפגין בשיירת מכוניות בלי לצאת מהמכונית? גם זה "מדביק"? הוא לא אלים הוא מורה לאוחנה שמורה לשוטרים להיות אלימים. למה לדעתך אין מפכל כבר קרוב לשנתיים? בדיוק כדי שאפשר יהיה לשחק למפקדי המחוזות בראש ולפתוח אותם בקידום הזה כך שירצו כמה שיותר את כבוד השר אוחנה… אתה באמת לא מבין או מיתמם?

            1. הסגר הוא כי הפיצו קורונה בהפגנות, מפירים שלוות תושבים, עושים אנרכיה סתם. תפגינו בבית זה לא באמת מעניין מישהו

            2. אם זה רק ניצול מצב למה רצה לסגור כבר במאי? ובאמת איזה טמבל אולמרט…חבל שלא נשאר בתפקיד עד כתב אישום והסית נגד ביהמש…נראה לך הגיוני שאדם שנאשם בפלילים ימנה מפכל משטרה משנה ליועמש ופרקליט מדינה? אני מתחיל לחשוב שאתה לא ממש שוחה בחומר כי הרי תנאי לכהונתו כעת זה שיחתום על מסמך ניגוד עניינים בדיוק בנושא הזה. מסמך שעד היום נתניהו מסרב לחתום עליו בתירוצים שונים. ממש מפתיע. ומדוע לא חתם כפי שהתחייב בהסכם הקואליציוני על תקציב דו שנתי? לא כדי לפרק את הקואליציה לפני הרוטציה וללכת לבחירות? הוא שקרן נוכל מסריח עך מה אתה מגן? בחייך האישיים היית כבר מזמן מעיף חבר כזה קיבינימט, למה הוא ראוי לכהן?

    1. שמעון אין לך מושג על מה אתה מדבר…אתה מביך (אבל רק אותנו כי אתה לא יודע להיות נבוך כנראה…). "עושים אנרכיה"….אתה עושה צחוק מעצמך.

  14. ודרך אגב לא אתפלא בכלל אם חלק מסיפור הקורונה של טראמפ והתרופות שקיבל הוא שקר…מדובר על בנאדם שמשקר בכל פעם שהוא פותח את הפה. שמעון מה תגיד על זה שהוא הסתובב בכנס תורמים אחרי שידע שנדבק? לא מפלצת? ועל זה שסיכן חיי אנשי השירות החשאי כדי לעשות סיבוב דאווין מול תומכיו כרותי האונה?

      1. מה הקשר לקלינטון? לזיין את העוזרת שלך שקול ללהסתובב בלי מסיכה בכנס תורמים כשאתה יודע שאתה נשא של מחלה מדבקת ומסכנת חיים?

  15. תודה על השיעור מנחם, מעניין מאוד. מאצ'אפ זון היא באמת הגנה מורכבת מאוד עם הרבה גרסאות ואני לא מתיימר להבין בזה יותר מדי, אני ממש לא איש מקצוע. אז נחמד ללמוד ממך.

    כתבתי אתמול בתגובות שבאירופה משחקים אזורית שמתחלפת לאישית והתכוונתי לזה כמו שזה. מישהו הגיב לי שזה מאצ'אפ זון אבל לא לזה התכוונתי. אזורית שהופכת לאישית בגירסה האירופית שלה בדרך כלל תלויה בשעון ה-24, ומתוכננת כך שלקראת סוף ההתקפה (נניח 8 או 10 שניות לסוף שעון) עוברים לאישית. זה דורש ערנות ותיאום.
    לא זכור לי שראיתי אזורית שהופכת לאישית בזמן חדירה לסל, אבל ייתכן שגם זה ייבוא של ספולסטרה מאירופה

  16. רבי מנחם תודה רבה על הכל.
    לא יהיה מאושר ממני אם תפתח עוד פעם קורס למאמנים (אפילו בתשלום) כבר הרבה זמן שאני מחפש משהו רציני שאפשר ללמוד בצורה מסודרת.

  17. כל הסיפור עם מיאמי לייקרס, לא מסובך, לליקרס יש חולשה מול שחקני כנף בגובה 2 מ' כי הגארדים השומרים שלהם (פופ קארוזו גרין ורונדו) יותר נמוכים, והפורווארדים שלהם (לברון קוזמה מוריס ודייויס) הרבה יותר גבוהים, בגלל זה היו להם קשיים רציניים מול קבוצות עם שחקני כנף כאלה (הקליפרס ובוסטון הן הבולטות) ומיאמי למדה גם לנצל את ה"חור" הזה עם באטלר במשחק האחרון…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט