ביידן הוא הנשיא שיחזיר את ארה"ב מהשחור שוב למה שהייתה: קנאת כל העולם! / מנחם לס

סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ('ג'ואי' כפי שאביו כינה אותו) נתן את הנאום שכאילו הכין, ןחיכה לו, משך כל ימי חייו. זה היה בסיום העצרת הדמוקרטית לפני הבחירות בארה"ב לנשיא לארבע השנים הבאות.

1. טראמפ – שקרן וחולה נפשNarcissistic שעלה לאומה לפחות ב-70,000 קורבנות

ביידן האשים – בצדק, וכך מאמינים 67% מהאמריקאים – את הנשיא טראמפ בזה שהפקיר את עמו. עזב ונטש את עמו בפני היריב האכזרי ביותר שהתקיף אותנו אי-פעם – נגיף הקורונה.

בשעה שארה"ב עם ה-330 מיליון תושביה שהם 3.6% מאוכלוסיית העולם, 5,780,544 מיליוני נדבקי הקורונה בארה"ב מהווים רבע (25.1%) מ- 23,056,666 מנדבקי העולם ו.- 178,876 קורבנותיה של ארה"ב הם 22% מ-800,034 מקורבנות העולם, והמגיפה ממשיכה להכות כשהיא גורפת 1,000 קורבנות ליום, והנשיא אומר, "איט איז וואט איט איז" https://www.worldometers.info/coronavirus/

ארה"ב היא המדינה הנפגעת ביותר מהקורונה לאדם, מכל אומה אחרת בעולם. אנחנו – המדינה 'הנאורה' ביותר בעולם – אנחנו אחרונים בעולם ביעילות המלחמה, בקורונה, ולכן הפגיעים ביותר.

ולמה? כי הנשיא העיקש, הגחום, הגאוותן, והקפריזי, מסרב לעשות את הדבר הבסיסי ביותר המבוקש: לעשות מלבישת מסיכת פנים חובה מנדטורית, שתהפוך כל אחד החובש אותה לפטריוט אמריקאי. כל כך פשוט. המושל כריס קומו – שהנגיף התקיף את העיר ניו יורק בכל העוז כי היא מרכז התיירות של העולם ובכך הפכה לעיר המוכה ביותר בעולם מהנגיף, הפך אותה יחד עם ראש העיר לעיר עם אחוז התמותה היחסי הקטן ביותר, ואותו דבר את מדינת ניו יורק. כל מה שעשה היה לחייב את התושבים למסיכות, שטיפת ידיים, שימור מרחק, ומניעת התקהלויות.

טראמפ מסרב להורות זאת לעם. "לכל אחד יש הגיון משלו" הוא אומר. אבל היה זה הוא שעשה מחבישת מסיכות דבר פוליטי, ויחד איתו כל הרדניקים והימנים הקיצוניים על אופנועי ה'הארלי' עשו מחבישת מסיכות סימן לחוסר גבריות. חוסר מאצ'ו. סימן לפחדנות.

ביידן אמר שברגע שהוא נשיא, המעשה הראשון שיעשה הוא להפוך את חבישת המסיכה – לחובה. זה יהיה MANDATORY! – אבל גם סמל לפטריוטית, דבר שטראמפ לא מבין מה הוא. הוא היה הראשון שהשתמט משרות צבאי בוייטנאם בגלל 'קשריו' והכסף של אביו. בנו של ביידן זכה באות גבורה בעיראק.

בשעה שהנשיא טראמפ משקר את האומה כולה במילותיו "אנחנו במצב טוב בהרבה מכל אומה אחרת בעולם", הוא לא פחות מרוצח עם. כשאומרים לו שלנו יש כמעט רבע מחללי העולם הוא עונה: "IT IS WHAT IT IS". וכשהוא נשאל מה יהיה הוא עונה – תשובה של מפגר – "הנגיף ייעלם מעצמו. צריך רק TO RIDE THE STORM!".

אדם צריך להיות גם טיפש וגם חסר-לב ו-HUMILITY להצביע עבורו.

2. הנשיא טראמפ! הכשלת, הפרדת, וכמעט רמסת אומה שלמה.

ביידן הביט ישר אל מצלמת הטלוויזיה הוא אומר:

"PRESIDENT TRUMP, YOU FAILED TO PROTECT AMERICA".

מבע פניו של ביידן, כל ה-BODY IMAGE שלו היה של מנהיג המציע את עצמו לבוא להצלת העם. זה היה מראה של אדם צנוע ועניו המדבר אלינו, האמריקאים, מכל ליבו, ולא טראמפ היהיר, מתנשא, ארוגנטי, גס-רוח, הסובל מרמה קלינית קשה של Narcissistic personality .disorder

3. גמגום

זה היה נאומו הטוב ביותר של ביידן. נאום שהיית מצפה לשמוע מוינסטון צ'רצ'יל ולא מג'ו, שנולד עם קושי דיבור – גמגום – והקטע המרגש ביותר, אולי, בכל הנאום היה הקטע המוקדם לנאומו עם ילד מגמגם בן 13 שביידן ניסה לאמן, ולעזור לו בגמגומו, כשהנער יודע שהוא מצולם לטלוויזיה, וכל העולם חוזה בקשייו. ביידן היה שם לעזור לו כשלפעמים הוא נתקע בהברה, והמוח מתבלבל במסרים לשרירי ומיתרי הקול לשנייה, שתיים, ולפעמים עשר שניות…עד שכל ה-MIX-UP במוח מתחבר להוראה ברורה לשרירי ומיתרי הקול בסט מסויים של תנועות ועיצורים.

למעשה, עלי לתקן את עצמי: ביידן לא נאם. הוא פשוט דיבר אלינו, אל העם האמריקאי, ביושר, בכנות, ובמיהמנות הגדולה ביותר. משהו במוחו גרם לו לדבר 40 דקות מבלי להיתקע אפילו במילה אחת. בלי גמגום קל שבקלים, וזה ממגמגם כרוני שלמד לשלוט עד כמה שניתן בפגע העצבי-שרירי שנולד איתו. מוחו ידע שזה אחד הנאומים החשובים ביותר לעם האמריקאי בזמן המודרני, ומשהו – כאילו על-טבעי – הירשה לו לדבר אלינו בצורה הרהוטה ביותר, לעומת טראמפ הדביל – אני מתכוון לזאת, ממש ילד מפגר – שכינה את נאומו של ביידן – –

"THE DUMBEST, GLOOMIEST SPEECH IN THE HISTORY OF PRESIDENTIAL CONVENTION

לעומת ביידן, והעצרת הדמוקרטית, מה נראה בשבוע הבא בעצרת הרפובליקנית? נראה בהמה בשם טראמפ שישקר מהרגע הראשון ועד האחרון עם תנועות ידיים ושתי אצבעות המתחברות כשהוא – סמל הסטגנציה, השפלות, והניוון – משקר, מבלף, מטעה, משמיץ, מעווה את האמת שהוא הנשיא שהביא לארה"ב את "הגאות הכלכלית שמעולם לא הייתה לה", "את הישועה וההכרעה שבכל ארצות העולם לא היו כמותן", "ואת ה-LAW AND ORDER שעשה מארה"ב GREAT AGAIN".

והכל במצח נחושה כשאפילו שריר אחד משרירי פניו לא נע ימינה או שמאלה כשהוא – נשיא ארה"ב – משקר ומשקר, עם אמונה שבסופו של דבר שפוטיו יאמינו לשקריו. סליחה, הם כבר מאמינים: הוא מקווה ששקריו יחדרו גם לאוזניים נייטרליות.

טוב, נחזור לגמגום של ביידן שבנאומו לא היה לו סימן או זכר.

אשתי גייל יודעת בדיוק במה מדובר. היא נולדה ילדה מגמגמת, כשכל ילדי הכיתה היו פורצים בחיוכים (למחוא כפיים אסור היה!) כשהמורה ביקשה ממנה לקרוא קטע מסיפור בכיתה ב' כי כל הילדים ידעו שהיא לא תסיים עד הצלצול להפסקה. גייל שלי התגברה על גמגומה מלבד בעייה אחת: כמו ביידן, הקושי המיוחד שלה היה במילים המתחילות בביטוי "הא" כמו 'היי'. לומר HOUSE או HANDBAG, או HANDICAP בשטף משפט אין לה בעייה. היא לימדה את מוחה – כמו ביידן – למצוא את הנתיב הנכון ביער של חיבורים עצביים לביטוי מילים המתחילות בביטוי 'הא'. הבעייה היחידה שנשארה? היא מתקשה לענות בטלפון "HELLO?". לפעמים עשר שניות כשהיא מנסה "ה..", "הא…", וסוף סוף יוצאת המילה HALLO. הצעתי לה לענות "YES?". אבל המגמגמים הללו הם עקשנים שלא נדע. היא ממשיכה להילחם בפגע היחיד שנשאר בגמגומה.

לפני תחילת נאומו הראו לנו סרטון המראה את בידן עם הצעיר בן 13, שבידן מלמד כיצד הוא התגבר על גמגומו. איזה קטע מרגש! קטע המראה לאומה ביידן שלא הכרנו: ביידן עם להיטות, התלהבות, וחן לא יתואר:

4. השאלה הגדולה שהייתה לי לפני הנאום היתה אם לג'ו ביידן עדיין נשאר דלק במיכל

ביידן הוא בן 77. אף-פעם הוא לא היה המנהיג הזוהר והנוצץ. הוא היה סגן נשיא אידיאלי. לא עושה יותר מדי רוח, ונמצא שם להגן על הנשיא אובמה.

לפתע הוא – לא האדם הכי כריזמטי בעולם – מדבר אל האומה בניסיון להוכיח שהוא אדם אחר מזה שהכרנו. הוא היה סגן. עתה הוא רוצה להראות לנו שהוא יכול גם להיות המנהיג והמוביל.

חששתי מאד לפני נאומו. את גמגומו הקל אני מכיר. את שלוותו וענוותו אני מכיר. הנשאר לו משהו במיכל להלהיב, להנהיג, ולטרף את כל האומה? כי זה בדיוק מה שהאומה זקוקה לו: השקרים והטינופת של טראמפ כבר יצאו לכולנו מכל החורים. כשהוא משקר אפילו לא מציינים זאת. מציינים רק את הפעמים שבטעות הוא אומר את האמת.

HE DID, רבותי. HE DID בגדול.!!

ישבתי המום מול הטיווי. המום וגאה במנהיג היודע לומר משפט באנגלית מבלי לדפוק ולזיין אותו בהיגוי, בדקדוק, ובאוצר המילים הדליל. גאה במנהיג המסוגל לעודד ולהלהיב. גאה בג'ו ביידן שהוכיח שבניגוד לכל חששותי, הוא נראה כמנהיג, מדבר כמנהיג, ואמין ואמיתי כמנהיג.

סוף-סוף אדם שאפשר להיות גאה בו כמנהיג האומה.

תראו. בגיל 77 ביידן כבר לא פרארי במרוץ מכוניות במונקו. אבל מצד שני הוא בעל ניסיון של הרבה, הרבה שנים, שיידע להוביל אותנו אל חוף מבטחים. הוא מין זקן שצעירים יעריכו. ויש לו סגן נשיא צעיר שתדבר אל הדור הצעיר בשפה מובנת. גם צעירה. גם שחורה. גם בת לאמא מהודו ואבא מג'מאיקה. גם נשואה ליהודי. גם עורכת דין שהייתה התובעת הראשית של מדינת קליפורניה, שלא פחדה לעמוד נגד הבנקים הגדולים ביותר בארה"ב ולהעמידם במקומם.

האומה נמצאת בכאב גדול. התושבים מיואשים , מתוסכלים, אובדי עצות, פסימיסטים. 50 מיליון היו מחוסרי עבודה בחמשת החודשים האחרונים. 12 מיליון עדיין חיים על צ'ק למחוסרי עבודה. אני שגר כאן, מרגיש מועקה של ממש בסופרמרקט או בדואר. מין מלמכוליה שלטראמפ אין כלל מושג שהוא אחד האחראים הגדולים לה. היוואשות מהמצב הכלכלי ומהנגיף.

ביידן נראה לי בנאומו כסלע של PERSEVERANCE. לפתע הרגשתי בטחון שעם האדם הזה – שתמיד נראה לי כמו 'לא אסל ולא באסל' – נצא מכל החרא עם חיוך על השפתיים.

הקשיבו למה שהוא אמר לאלה שסבלו ביותר מטראמפ, ומהנגיף:

: “I know the deep black hole that opens up in your chest — that you feel your whole being is sucked into it. I know how mean and cruel and unfair life can be sometimes.” The best way through pain and loss and grief is to find purpose.”

אני מרגיש בעצמותי שג'ו ביידן – כן, אני מדבר על ג'ו ביידן – הוא THE MAN FOR THE MOMENT. הוא הוינסטון צ'רצ'יל שלנו, שאף הוא לא היה SPRING CHICKEN בזמן מלחמת העולם, ובכ"ז הוא נשא את בריטניה על כתפיו – ואולי את כל העולם המערבי – מעד שארה"ב הזיזה את התחת.

לנאום – שיחה שלו אתנו – היה טון של CREDIBILITY. למה? כי היא היתה מלאה עם חום לב. עם רגש. הרגשת שהאדם כואב את כאב האומה ושהוא אומר בדיוק מה שהוא מרגיש. זה אדם שידע סבל: איבד את אשתו ובנו בתאונת דרכים ואז איבד בן שני לסרטן. הוא סבל מאד וידע לצאת מהסבל עם הזמן. הוא לא טראמפ שירש הון, ואז – כמו שבלומברג סיפר לנו בנאומו – הפך לאיש עסקים לא ישר שבניו יורק ברחו ממנו כמו רעל, ושהוא איבד את כל הונו 6 פעמים. שש פעמים הוא התרומם על חשבון אחרים, תמיד משאיר אדמה חרוכה מאחריו, כמו שני חברים שלי מהעבר – פרופסורים באוניברסיטה המוקיונית שהקים כשעשרות אלפי סטודנטים שילמו עשרות אלפי דולארים על תוארים בלתי מוכרים – שהוא חייב להם משכורות של חודשים רבים כשהוא משקר ומשקר על מדוע אין משכורות, ושהכול ישולם בריבית דריבית.

ישנם טיפוסים שמחשיבים רמאי וקרימינל כמוהו כגאון. כמה מהם חברים שלי שהיום מגעיל אותי ממש לדבר איתם. טראמפ גרם אפילו למשבר משפחתי כשקני, בני החורג, שפוט טראמפ וידיד המילישיה המאמין באמת ובתמים שללא טראמפ היינו כבר מזמן מדינה מוסלמית, אינו מוזמן לדירתי. למה? כי הוא אמר לי שהוא לא יחבוש מסיכת פנים COME HELL OR HIGH WATER.

בגלל טראמפ הרבה אמריקאים איבדו את ה-VIRTUE שלהם. הרבה מהערכים שהיו חלק מאמריקה הפכו לבדיחה בגללו. אני מאמין שביידן יחזיר אותנו לימים שיש ערך למוסריות, יושר, אתיקה, מוסר, כנות, ומורל. האומה חייבת מנהיג שיגאל אותה. שיוציא אותה מהמרגש של חוסר תקווה. HOPELESSNESS .

הוא אמר לקראת הסיום:

America’s history tells us that it has been in our darkest moments that we’ve made our greatest progress,” he said. “That we’ve found the light. And in this dark moment, I believe we are poised to make great progress again. That we can find the light once more.”

והדבר שאני מצפה לו ביותר אחרי טראמפ הוא HUMILITY. זה מה שביידן יביא לבית הלבן.

5. הנזק הבלתי יתואר שניגרם ע"י טראמפ, ועתה הסיכוי לאור שיגיע לאומה!

ביידן אף פעם לא היה המודל לכריזמה. הוא היה סגן הנשיא הנאמן של אובמה שאף פעם לא חיפש את הכותרות. אדם צנוע, הגון, ועניו. HE IS A MAN OF HIS WORD.

טראמפ? טראמפ הוא A MAN WHO SURVIVES ON HIS LIES. אדם שחי וקיים על שקרים, ועל דפיקות אנשים אחרים. לא חשוב לו מי ומה: יהיו אלה סטודנטים. יהיו אלה אנשי פקולטה. יהיו אלה סקוטים נאיבים שהוא מבטיח להם משטחי גולף שיבואו אליהם מכל העולם. הוא לוקח את כספם של הנאיבים, ועתה הוא לא יעיז לשים רגלו בסקוטלנד האפילו יהיה מוקף בכל חיילי המרינס של ארה"ב. טראמפ הוא לא יותר מקרימינל סורר. מועל ובוגד.

לפתע ביידן הוא-הוא האדם המבטיח להפוך את השחור שמשאיר טראמפ בכל דבר שנגע ללבן. הוא האדם שמבטיח להחזיר את ארה"ב לשפיות. לגדולה. להיות שוב אור לאומות ומנהיגת העולם החופשי.

מה הנזק שעשה טראמפ לאומה?

* הוא הוביל את ארה"ב, מנהיגת העולם החופשי וגאוות הדמוקרטיה העולמית, אל פי הפחת. הוא כבר הרס חלקים רבים של הדמוקרטיה, ופגע בקדושת התחוקה האמריקאית. הוא הכפיל כמעט את החוב האמריקאי. הוא הרס את היוקרה האמריקאית בעולם עד שארה"ב מוכרת עתה כבדיחה. מנהיגי עולם נאורים מתבדחים על חשבונו.

*הוא חיסל ברובו את הביטוח לבריאות לאדם הפשוט והעני ש-40,000 מהם – שחורים והיספנים בעיקר – איבדו את כל הביטוח הבריאותי שהיה להם שהנשיא אובמה סידר להם עם ה-HEALTH CARE. ישנם אנשים – אפילו כמה חברים, אנשי משפחה, וכמה גולשים באתר – שהם אנוכיים, אגואיסטים, האוהבים את עצמם ולא יסכימו לתרום מאומה כדי של-40 אלף יהיה ביטוח רפואי מינימלי. טראמפ מתגאה שה-HEALTH CARE היה הדבר הגרוע ביותר שקרה לארה"ב והוא חיסל חלקים רבים ממנו. מה הוא נתן לעניי העם במקום? כלום!

*תחת טראמפ (ונשיאים רפובליקנים לפניו) חברות מגה גדולות כאמזון, גוגל, ICBC, או WALMART לא משלמות פרוטה למס הכנסה. גוגל הפכה השבוע לחברה העשירה בעולם עם יותר מטריליון דולארים. כמה מס היא משלמת? "0" – אפס – מס הכנסה. 1% אחד מעשירי ארה"ב שולטים על יותר כסף משאר 99% מהתושבים, ונהנים מכל ההטבות של מס הכנסה. ביידן הבטיח אמש שהוא מעלה את מס ההכנסה של החברות הללו ל-28%. רק 28%? אני משלם יותר. אבל 28% טוב יותר מ-0% שהם משלמים תחת טראמפ.

*ביידן יהפוך את ארצות הברית למדינה המובילה בעולם בשימוש באנרגיה נקייה. לא עוד הפחם שטראמפ הבטיח למאות אלפי כורים, שיהיה מקור האנרגיה מס' 1 של ארה"ב. הם חשבו שהנה הגיע המשיח. מאז מאות מכרות פחם נסגרו בגלל ההבטחות שוא של טראמפ שלא מולאו, וטראמפ שהבטיח ש-50% מהחשמל של ארה"ה יבוא מפחם, לא מעז להראות את פניו בפנסילבניה או קנטקי שם כורים רוצים לתלותו על עץ כשרק 22% מהחשמל של ארה"ב מיוצר ע"י שריפת פחם, ובקרוב הפחם ייעלם לחלוטין כמקור אנרגיה. בסופו של דבר זה נפלא, אבל לפני ארבע שנים טראמפ פוצץ מאות אלפי כורים בהבטחות שוא ושקרים.

*ביידן יכריז מלחמה על ה-CLIMATE CHANGE, ולא יכחיש את ה-WARMING של העולם כמו שהדביל הזה טראמפ עושה, וכל שפוטיו מאמינים לו. מה שלגמרי נפלא מבינתי שכמה מכרים וחברים שאמורים להיות מחונכים ו-UP TO DATE, מאמינים לו שכל עניין שינוי האקלים הוא בלוף. HOAX. כמו הקורונה. הרי אם מאומה לא ייעשה, ועכשיו, אז בעוד 50-60 שנה אוקיאנוסים ישטפו חלקים גדולים מפלורידה, (כולל ה-KEY WEST) וכל ה-OUTER-BANKS של צפון קרולינה, ואיתו כל האיים של מזרח ארה"ב. מה יקרה עם האי ממנהטן? מדברים על סכרים שיאלצו לבנות מסביב העיר, אלא אם כן ארה"ב תצא ALL OUT במלחמה נגד ה-CLIMATE CHANGE עם נשיא שיכריח אומות כמו הודו וסין להכריז ALL OUT מלחמה. הנשיא טראמפ תמיד גיחך על כל אנשי המדע המזהירים מפני גורל היקום אם לא נצא במלחמה עתה, ובכל הכוח. ביידן מיד מייצא למלחמה נגד כל אלה שלא דואגים לעולם יותר נקי וירוק.

*טראמפ הבטיח $600 לשבוע לנזקקים. מהיכן יבוא הכסף שטראמפ הבטיח למובטלים? כמובן, מהכסף השמור בסושיאל סקיוריטי. אני, למזלי, לא תלוי בביטוח הלאומי אבל לעשרות מיליוני אמריקאים זה מקור ההכנסה היחיד. מדברים על קיצוץ ב-50% מהביטוח הלאומי בעתיד, אם בריונים חסרי אחריות כטראמפ אומרים לעצמם "אכול ושתה כי מחר נמות".

*טראמפ הוא גזען. הוא EXTREME RIGHT. הוא אמר על הנאצים האמריקאים בשרלוטסוויל ש"יש ביניהם אנשים טובים". כן????? אז למה כולם שרו במקהלה "WE HATE JEWS"???. הוא לא רק גזען אלא גם אנטישמי. את "חבריו" היהודים כמו ג'פרי אפשטיין (שהתאבד אחרי שאנס מאות צעירות בנות 12-17), או מייק כהן,וריק גייט הוא רק ניצל לטובתו.

*הגד לי מי הם חבריך, ואגיד לך מי אתה. חבריו של טראמפ הם קרימינלים בדרגה גבוהה: היום סטיב בנון נאסר על כך שהוא, ועוד כמה מידידיו (וידידי טראמפ), פתחו קרן "לעזור לטראמפ בבניית החומה-גדר לאורך הגבול עם מכסיקו". הם אספו 40 מיליון דולארים מעשרות אלפי תורמים. כנראה שנתנו לטראמפ כמה מה-$$$, אבל לפחות 25 מיליון הלכו לכיסם הפרטי.

אחרים מחבריו הקרובים שכולם בילו – או מבלים – זמנם בבתי סוהר? הנה הם:

ג'פרי אפשטיין…ריק גייט…רודג'ר סטון…מייקל פלין…ג'ורג' פפדופולוס… פול מנפורט… ג'ורג' נדר…מייק כהן.

*אני לא מאמין שטראמפ הוא 'מרגל' של פוטין, אבל עצם העובדה שהזכירו זאת אומרת דרשני. הוא הפך לפודל של פוטין. טראמפ פחדן ומוג לב. ממש מגעיל לראותו מתרפס למנהיגי רוסיה, סין, ולפני זמן לא רב גם צפון קוריאה. לביידן אין כל סימפטיה לרוסים ולסינים. ארה"ב תחת ביידן תמשיך להיות מגינת המערב הגאה.

*טראמפ טוען שהוא 'הנשיא מגן השחורים מס' 1 מאז לינקולן'. טראמפ הוא גזען שהחלטתו לשלוח את המשמר הלאומי למגר את 'המהפכה החברתית' הוריד את ארה"ב לדרגה של רפובליקת בננות. כמובן שכמה ניצלו את המצב ל-LOOTING. אבל הרוב הגיעו – ומגיעים עד היום – להפגנות מחאה, וטראמפ במקום להרגיע את הרוחות רק מוסיף אש למדורה.

*טראמפ הצליח גם להבריח את כל הקבוצות המקצועניות מקשר מסורתי הדוק שתמיד היה בין הנשיא לספורט. כל קבוצה אלופה הוזמנה לבית הלבן. היום אף קבוצה לא מוכנה להיראות בחברה הנשיא ויהי מה. אפילו בין הספורט והנשיא נוצר חיץ, שכולו אשמת טראמם.

*וטראמפ 'בעד ישראל'??? מיי אס. היום הייתה פגישה בין קציני הצבא הבכירים ביותר בחיל האוויר לבין עיתונאים ששאלו אותם מה, בדיוק, הוא היתרון האווירי של ישראל באוויר עתה, כשטראמפ אישר את מכירת מטוסי ה-F-35 גם לערב הסעודית, וגם לאמירויות. הם ענו מה שענו. אבל להיות 'המגן של ישראל' בשעה שאתה נותן לאויביה (לפחות ערב הסעודית) את המטוסים המתוחכמים והמשוכללים ביותר בעולם?

ובקשר מלהכרת ירושלים כבירת ישראל, למי זה שינה כהוא-זה את המצב? ירושלים היא הבירה שלנו מאז קום המדינה. וההכרה ברמת הגולן כ-'ישראל', מה זה משנה? מה 'ההכרה' הזאת עושה לנו או משפרת עבורנו את המצב? רמת הגולן היא ישראל כבר 53 שנה וכל העולם יודע זאת. כל מה שטראמפ עושה הוא לדבר.

דיבוריו לא שווים קליפת שום.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 81 תגובות

  1. סחטיין מנחם, רואים שכתבת את הטור מהלב ובשתף.

    זה לא ממש בחדשות, אבל, חוסר התפקוד של טראמפ הוא אסון לא רק לארצות הברית אלא לכל הידידות שלה.
    אני גר בוויקטוריה אוסטרליה, מדינה שיצאה עם ארהב לכל המלחמות. קוריאה, וויטנאם, עירק, אפגניסטן. אין ידידה טובה יותר לארהב מאוסטרליה.
    היום אוסטרליה נמצאת תחת התקפת סייבר כמעט יומית. האינטרנט המהיר, המתח בקווי החשמל. כי אין שריף בבית.
    מדינות אחרות כמו הונג קונג הם היום לשעבר, וכמו שתיארת יפה את הירידה של צהל לצבא השני או השלישי בעוצמתו במזרח התיכון.
    ייקח עוד הרבה שנים לתקן את הנזק שהמנוול הזה עושה.

  2. עם כול הכבוד לביידן ויש כבוד. לא כתבת ולו מילה אחת על סגניתו המיועדת קמאלה האריס. שמעתי וצפיתי גם בנאום שלה שלדעתי היה הרבה יותר טוב מזה של ביידן. הגברת האריס מעוררת השראה ולפחות לי אין ספק שתביא הרבה בוחרים ובוחרות להצביע עבורם.

  3. טור נהדר מנחם. תודה. למזלכם, יש לכם תקווה. ביידן ניראה כמנצח. בישראל יש את הטראמפ שלנו, שלא ניראה שניתן להדיח.
    מסקרן אותי מה גייל חושבת על הבן הרד נק שלה. בטח כואב במשפחה.

    1. היא ביקשה ממנו כבר לפני שנתיים: אף מילה על פוליטיקה. אבל קיים מתח והדבר משפיע על היחסים. פחות טלפונים, פחות קירבה. אני מקווה שזה ישתנה עם ביידן, אבל מאז קני קנה את החווה בצפון קרולינה הוא מדבר יותר ויותר כמו חבר מילישיה. הוא טוען שהוא לא עשה את ה-RITUAL לקבלה רשמית, אבל לך תדע.

  4. אחרי יותר מעשור של הביב אני מיואש. אם יש להם שכל בארה"ב, אחרי שהליצן הכתום יפסיד הם ייצטרכו לחוקק חוקים נגד קמפיינים שקריים ונשיאים שזורקים הצהרות ללא גיבוי. ולייצא את זה לשאר העולם בבקשה.

  5. סחתין עליך דוק "שפוך חמתך" כזה לא קראתי מזמן 😉
    כבעל משפחה ענפה ועתיקה בארה"ב אני מכיר מקרוב את מערך העניינים אצלכם ואין ספק שיחסית לישראל ויחסיה עם ביבי – אמריקה וטראמפ זה משהו ברמה אחרת. כאן, אפילו מתעבי ביבי הגדולים ביותר (ואני בראשם!) לא מתקרבים לעוצמת הזעם שמעורר טראמפ במי שאינו נמנה על תומכיו. זו שנאה אמיתית ויוקדת (ולדעתי גם מוצדקת), ומה שאני קורא אצלך אני שומע גם מקרובי משפחתי לרוחב המדינה. כולל כאלה שבביתם אסור לומר את ה-T word.
    אין לי כל ספק שדונלד טראמפ יירשם בקרוב מאוד כ"תאונה" בהיסטוריה האמריקאית. זה יתחיל כמה דקות אחרי שיפסיד – אינשאללה – בבחירות, ומשם כל הצואה והאסונות והדברים שהוסתרו במהלך כהונתו יישטפו החוצה. בעתיד היסטוריונים יתהו איך בכלל התאפשרה תאונה כזו ומה בשיטה האמריקאית כה דפוק שמאפשר את זה.

  6. תודה על הטור שבא מהלב, מל.
    .
    אותי מדאיג דבר אחד בהקשר הזה – יש חודשיים בין נובמבר לינואר, חודשיים שבהם ככל הנראה יכהן נשיא מודח שעבר השפלה כואבת, ולבטח ירצה לנקום בכל מי שלדעתו גרם להדחתו. זה יכול להתחיל אפילו לפני כן אם הוא כבר מבין לאן נושבת הרוח. כרגע הוא עוד נאבק.
    כשזה יהיה רשמי וסופי, יהיה כאן מסוכן מאוד בחודשיים שבהם מכהן איש עצבני ונקמני במשרה הכי חשובה בעולם.

        1. א. אני ממש מקווה שמה שאתה כותב יהיה מה שיתרחש.
          ב. זוכר את ההפסד של אל גור? אתה רואה את טראמפ ממקום מושבו כנשיא ארה"ב מוותר כמו גור? הוא ינסה לקומם את הבייס שלו בזעקת "גנבו את אמריקה!"
          לצערי, יש מצב שזעקה כזו תופסת, ותמשיך לתפוס. בארץ זה עובד נהדר.

          1. מעלה במוחי את המשפט הידוע של פופר (קרל, לא עמי) על כך שהחוזק האמיתי של מוסדות שלטונים זה שהם מצליחים להתגבר על שרים כושלים (ציטוט חופשי למדי, מודה)

          2. טראמפ כ"כ רמאי שגם עוד לפני הבחירות מנסה למנוע ולעשות דה-לגיטימציה להצבעה בדואר כולל למנוע מהדואר תקציב וכוח אדם וגם כנראה לא יקבל תוצאות של הפסד בסופו של דבר.

  7. אומר זאת כך. כאזרח ישראלי אני מקווה שטראמפ ינצח למרות שהסקרים כרגע לרעתו (למרות שראינו מה שווים הסקרים אחרי 2016…) , לעומת זאת
    אם הייתי אזרח אמריקאי הייתי מקווה לניצחון של ביידן כי שנות טראמפ היו ועדיין שנים כאותיות, ללא מבוגר אחראי בבית הלבן, פגיעה ביסודות הדמוקרטיים ובשומרי הסף ופגיעה בערכים הבסיסיים ביותר לאזרח האמריקאי.
    אני לא הייתי מספיד את טראמפ כי עוד לא התחילה באמת מערכת הבחירות- בד"כ אני מייחס להתחלה לעימות הראשון בין מועמדי המפלגות.
    אמנם ביידן מוביל כרגע בדו ספרתי בסקרים הארציים אבל במדינות המפתח טרמאפ מצמצם את הפער. השאלות הגדולות והן אלו שיכריעו את הבחירות הן:
    1) איך ייתפס ג'ו ביידן בסוף העימותים? האם טראמפ ירמוס אותו וג'ו יגמגם או שיעמוד כמו נשיא ויציג את המשנה שלו לשיקום ארה"ב.
    2) שיעורי ההצבעה במדינות המתנדנדות-המסקנה הגדולה שלי מבחירות 2016 (אפשר לקרוא בספר של נדב אייל בנושא) היא שהסיבה העיקרית שטראמפ ניצח במדינות כחולות, כמו פנסילבניה למשל, היא אי הצבעה של בוחרים דמוקרטיים ביום הבחירות (בעצמי שמעתי בוחרים דמוקרטיים אומרים שעדיף לא לבחור מאשר לבחור הילרי). אם הדמוקרטים יצליחו להוציא מהבתים אנשים שהצביעו בפעם הקודמת טראמפ (הצבעת מחאה) או שלא יצאו כלל להצביע במדינות המתנדנדות שלהן הם יוכלו לעשות צעד גדול לניצחון.

      1. כי בתור מישהו שמכיר את המערכות די טוב, אני יודע לומר שעדיף כרגע שלטון רפובליקני עבור ישראל. הדמוקרטים הולכים לפרוגרסיביות (דוגמא לאליזבט וורן וברני סנדרס) וזה רע. אני לא אומר שטראמפ מושלם, כי הוא לא- פוגע במעמד ארה"ב במזרח התיכון (יש לזה יתרון בדבר ההתקרבות של מדינות ערב הסוניות לישראל ) , פוגע ביחסי ארה"ב עם בעלות הברית המסורתיות (שים לב לאירוע שקרה השבוע עם ההצבעה על הסרת האמברגו על אירן והצבעת המעצמות האירופיות נגד דעת ארה"ב) ובאופן כללי מתנהג בצורה מאוד חסרת אחריות וחסרת הבנה את המצב במזרח התיכון. (וברור שכל הפעולות שלו לא נובעות מאהבת ישראל כי הוא לא באמת מבין כלום אלא כדי לרצות את הבייס האבנגליסטי שלו )
        לאור כל זאת ובשקילת המצב הפוליטי בישראל ובמערכת היחסים החזקה עם רה"מ אני מעדיף את טראמפ כאזרח ישראלי.

        1. הדמוקרטים בחרו את ביידן והוא הביא את קמילה האריס. שניהם שנות אור מוורן וסנדרס. יש התחזקות של האגף ה"פרוגרסיבי" אבל לא צריך להגזים ולתאר את זה כאילו הם שולטים במפלגה הדמוקרטית.

  8. מילים מהלב מנחם. לצערי צפויה לך אכזבה בשני מישוריןם. האחד, התמיכה בטראמפ עומדת על יותר מ 40 אחוזים – מאד גבוה ביחס להסתכלות של רובנו על הקטסטרופה שההשית על ארה"ב. אם הדמוקרטים לא יצליחו לשלוט בסנאט הוא יצליח לתקן מאד מאד. גם אם יהיה להם רוב יהיה לו קשה מאד בגלל כלל הפיליבסטר. השני, המצב של ארה"ב כל כך גרוע – חוב ענק, גרעון היסטורי, מערכת כלכלית מעוותת. מערכת חינוך גרועה, שבר במערכת היחסים עם בעלות הברית ומנגד העליה של סין למעמד של מדינה מס אחת בעולם – שידרשו מספר קדנציות נשיאותיות כדי להחזירה למעמד של מדינה מס אחת בעולם .

  9. כל מילה במקום – מנחם .
    ולמי שחושב שאצלנו בהולילנד טוב יותר – אז זהו , שלא.
    המנוול מבלפור גרוע ומסוכן מאביו הרוחני באמריקה, מכיוון שהוא פיקח ומושחת ממנו בהרבה, ויחד עם העובדה שבניגוד לאמריקה ( שם הדמוגרפיה נגד טראמפ ) הדמוגרפיה לצידו , ההרס שהוא כבר יצר מצטבר הרבה יותר שנים , והסוף עוד לא נראה באופק.
    אולי נפילה של טראמפ בעוד חודשיים וחצי תכניס קצת בינה בחלק מהביביסטים. אבל לא הייתי בונה על זה יותר מדי.

  10. תודה מנחם
    איכשהוא טראמפ מצליח להזרים כסף ולגרום לבורסות בארה״ב להראות טוב.(זה ממש לא קנדידט לחוסן כלכלי)
    הבורות שהוא ישאיר לביידן יהיו כל כך עמוקים שנראה שארצות הברית היא הטיטאניק בדרך לקרחון. במקום להחליף את הקפטן או לשנות את המסלול נראה שהאמונה היא שאפשר להכנס בקרחון ולהמשיך הלאה.
    נראה שארצות הברית זקוקה לרענון ואני לא בטוח שמביידן תגיע הישועה.

  11. לגבי הקורונה הרבה מהאשמה נופלת גם על מושלים מטומטמים (רובם רפובליקנים אבל לא רק) כמו של פלורידה, ג'ורג'יה וטקסס.

  12. אין לאן להחזיר את ארה"ב לשום מקום.
    העולם השתנה אם מישהו לא שם לב, בדיוק כמו שקורה בספורט.
    המעצמות הישנות- ארה"ב בריטניה צרפת וגרמניה ירדו בכוחן, סין הפכה למעצמה כלכלית על הגב של אמריקה, רוסיה למעצמה פוליטית
    והאיחוד האירופאי הוא הכל חוץ ממאוחד ובמקום להיות בצד של "הטובים" (או לפחות להיות נייטרלי) הוא תמיד נגרר אחרי הכסף הסיני והערבי.
    .
    כללי המשחק השתנו והנשיאים הבאים יצטרכו לפעול בהתאם.
    הדבר הכי טוב שטראמפ עשה ועושה זה להעלות את השאלה הסינית. מי שטיפה יודע מה הלך שם לאורך השנים מבין שהמסחר ביניהן
    לא הגיוני ברמה הזויה ולמעשה סין הפכה להיות כ"כ חזקה בגלל שארה"ב פשוט השתטחה על הרצפה בשבילה מבלי לקבל דבר בתמורה.
    .
    אם ביידן הוא זה שינצח ברור לכולם שלא הוא זה שיוביל את ארה"ב. אני מעולם לא ראיתי כזה נשיא "בובה".
    הקרדיט יצטרך ללכת למפעילים שלו.

    1. אתה צודק, את הגלגל אי אפשר להחזיר אך יש משהו הרבה יותר גדול וחשוב לשמר – האמפריום האמריקאי. במהלך התקופה שמאז מלחמת העולם השניה נוצר, בחסות המלחמה הקרה, 'משטר' עולמי שטוב לכולם. אוי לנו (גם לישראל) אם נדרדר חזרה לעולם 'רב קטבי' בו לא ניתן לחתום יותר על עסקאות בינ"ל או לקדם התמודדות גלובלית עם האתגרים העומדים בפני האנושות לרבות פשע בנ"ל, מטבע, הון ותאגידים , אתגרים סביבתיים, מגיפות (צפויות מגיפות חמורות בהרבה מהקורנה), אבטלה עצומה (כתוצאה מקצב השינויים והאוטומציה) וכמובן אתגרי ההגירה. בעולם כזה אני רוצה מדינאי מתוחכם ומתון ולא שולף מהמותן…
      בנאום של ביידן עצמו הוא התייחס לאתגרים העצומים העומדים בפני ארה"ב עצמה – אותם אפשר לפתור רק בשיתוף פעולה כלל אמריקאי ולא באמצעות טוויטר כגון הפילוג הפנימי הקשה, הקורונה, החוב הלאומי וכמובן ההתמודדות עם האתגרים הבינ"ל.
      טראמפ הוא ההיפך המוחלט ממה שצריך בתור מנהיג העולם או מנהיג ארה"ב בשעה זו. אפילו ברזיל לא צריכה להתמודד עם נשיא נרקסיסט ושקרן – בטח לא ארה"ב.

        1. צודק.
          גם אם מכל הבלאגן פה 25% נכון ואני מאמין שזה גבוה מזה, מדובר בבלאגן רציני.
          בהתחלה הכל מתחיל כמו "קונספרציה" לאחר מכן מתחילים לשאול שאלות אחרי כמה שנים נוצרים דיונים רציניים ושני עשורים לאחר מכן הרוב מבין שיש פה משהו מסריח.

          1. זו בדיוק האסטרטגיה בה פועלים פוטין ואנשי ה-Q.
            להציף אותך במליארד תאוריות קונספירציה על מנת שתאמין שאפילו 10% מהן אמיתיות.
            ישנן נקודות בהן האמת אינה 'אי שם באמצע' – וכנראה שהמטוסים בשמים לא מפזרים כספית עלינו ואולי, רק אולי איננו נשלטים על ידי זן מגניב במיוחד של לטאות (בדוקטור הו עשו מזה סדרת פרקים מוצלחת)

            1. המשך קריאה אודות האסטרטגיה ראה The Road to Unfreedom: Russia, Europe, America
              של ההיסטוריון המצויין Timothy Snyder

        2. יש כאן בעיקר גיבוב של כל תאוריות הקונספירציות אֶבֶר, לרבות האנטישמיות שבהן. האם סימני השאלה של מר Q הביאו אותך להאמין שהמפלגה הדמוקרטית מבשלת דם של ילדים על מנת להאריך את חייהם?
          https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3845538&utm_source=m.calcalist.co.il&utm_medium=social&utm_term=3845538&utm_campaign=whatsapp

          https://youtu.be/VGrfN3v5JL8

          1. לא צריך ללכת רחוק מדי
            קח את הטיפול העולמי בקורונה.
            מתקבלות החלטות הזויות שאי אפשר להסביר אותן בצורה הגיונית ולסדקים האלה נכנסות כל התיאוריות.
            אגב.. אני כיוונתי יותר ל רצח jfk ונפילת התאומים.
            .
            בכל מקרה זו גם תמימות לחשוב שהכל נעשה בצורה "טבעית" ואין משחק מאחורי המשחק שאנחנו רואים

            1. קבוצת ה-Q מכוונת לכך שישראל/מוסד עומדים מאחורי התאומים…
              גם אגדות קנדי אומנם שובות לב, אך נבדקו מכל הכיוונים – ההסבר היחידי שנותר הוא מתחום הפסיכולוגיה – ככל שהאסון גדול יותר והאמונה שלנו בעולם 'מסודר' גדולה יותר כך נתקשה להאמין שמישהו אחד יכול או קבוצה קטנה יכולים לעשות כל כך הרבה נזק.
              שני עשורים לאחר מכן, בסיטואציה דומה, רייגן כמעט ונרצח. לא היו תאוריות קונספירציה – רק כי המתנקש כשל…..

          2. חברים יש סימני שאלה גדולים
            ==
            הדברים שמוצגים לנו בכלי התקשורת הרגילים, כולל פייס, יוטיוב וכו'
            לא חייבים להיות המציאות כולה, כפי שהיא באמת.
            ==
            הטיפול המשונה, בלשון המעטה, בcovid-19 בכל העולם
            בהחלט מחזק את הספקנות שבי.

  13. אני מציע לכל מי שהנושא מעניין אותו ופחות מתעניין בכל מיני תאוריות קונספירציה מוזרות לשמוע את הפודקאסט ״המשחק הגדול״, יש לו סדרה חדשה בשם ״פוסט אימפריום״ והיא תוכל לעזור לסדר את הראש ואת ההבנה ביחס לתהליכים הגלובליים שקשורים בין היתר לבחירות 2020 ועונה על הרבה שאלות שאנשים שואלים את עצמם כמו למשל -האם טראמפ צודק בטענותיו נגד בעלות הברית של ארהב (מבלי להתעסק בטרמינולוגיה ובצורה שבה הוא מתבטא).
    https://greatgame.blog/tag/%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%9D/

    1. אכן, סדרה מעניינת ומשם לקחתי את השם. אין קשר לתאוריות קונספירציה. אינני מסכים עם רבים מהדברים שהוא מתייחס אליהם אולם הוא מציג מאוד יפה את האתגר העולמי של פוסט-אמפריום. ראשית, זה לא בלתי נמנע כפי שהוא מציג זאת. שנית, יש המון המון אפור באמצע.
      אבל אין ספק שהאתגר נמצא שם וחשוב שיהיה מנהיג עם חזון, פחות נרקסיסט וטווח קשב של יותר מ-20 שניות על מנת לטפל בעולם כה מורכב…
      אגב, על הדרך כדאי גם להקשיב לסדרה האחרונה שלו על סין – כדי להשלים את התמונה – בעיקר על מנת להבין שגם סין בבלאגן היסטורי/היסטרי

      1. מסכים לגמרי עם מה שרשמת. אני לא חושב שטראמפ מתחיל להבין את הקונספטים המורכבים שמדברים עליהם ואכן דרוש נשיא שיבין ויוכל לבצע אך גם ביידן לא נראה ככזה (מחובר היטב לאליטות ששולטות בוושינגטון, מבוגר ,לא חזק מספיק על מנת לבצע מהלכים גדולים נגד דעת המפלגה שלו).
        הסדרה על סין היא ״קיסר אדום״ ולא הספקתי לשמוע אותה אך אכן אמורה לסגור לא מעט פינות (עסוקים בלא מעט בעיות משל עצמם כמו למשל הסכר הענק ליד וואן שעלול לקרוס).

        1. האתגרים בסין הרבה יותר מורכבים ממה שאני, אתה והפודקאסט מבינים – כי זאת מדינה עם תרבות דיווח למעלה כושלת ברמות בלתי מובנות (בקפיצה הגדולה מתו להם 60 מליון בטעות – בשל דיווחים מסולפים). כל זאת לצד השקעות חסרות הגיון 'בדרך המשי' כאמצעי לנצח את האקסלים והאתגר הגדול מכולם – אתגר הפנסיה: מדובר על מדינה שלאורך שנים הרוויחה רבות מזה שהיה לזוג הורים ילד אחד וגם המדינה נהתה מזה שלא הייתה צריכה להשקיע בילדים. עתה הם נכנסים לעשור בו הילדים הללו צריכים לשאת על גבם זוג הורים מזדקנים ו2-3 ילדים. כל הטוב הזה קורה במדינה בה אין בכלל חסכון פנסיוני ולעומת זאת תוחלת החיים עולה

            1. זהו שלא.
              המסורת מכתיבה שהמשפחה תטפל אולם כל המבנה החברתי השתנה – כאשר הצעירים היגרו לערים.
              כמו בקיבוצים המדינה 'חסכה' עבורם כסף אולם בפועל סין עומדת בפני גירעון אקטוארי בלתי נתפס

  14. מאחל למדינת ישראל שטראמפ ימשיך להיות הנשיא.
    אובאמה היה מחריד עבורנו.
    מקווה שטראמפ ימשיך.
    הצד השני של המפה בארה"ב לא טוב לנו.

    1. לא יודע עד כמה זה מצער אותך אבל אתה ואני זה לא לנו. אני חושב שטראמפ הוא נשיא קטסטקופלי, אחד מהשלושה הגרועים שהיו לארה"ב. הכי גרוע מאז תחילת המאה ה 20, בפער. הוא רע להם, רע לעולם ורע לישראל.

  15. תודה לך מנחם. המספרים לגבי הנפגעים מביטול ביטוח הבריאות נראים לי שגויים. תודה שאתה מדגיש את מפלצתיותו של החזירשטן טראמפ. מעריך את זה מאד. תוכל לכתוב מה גרם לך להצביע לו? (נדמה לי שהצבעת לו…). שלוש שנים אני אובססיבי לנושא טראמפ ועדיין מתקשה להאמין שהדביל רפה השכל וההבנה הזה נשיא ארהב. מצב המפלגה הרפובליקנית דומה מאד למצב הליכוד פה. בושה גדולה, נזק וכאב עצומים. מלקקי עכוז עלובים. כח כבוד וכסף. ביבי טראמפ שניהם ניצלו את המגיפה לטובתם האישית. התגובה ההולמת צריכה להיות (בעיניי כמובן) זעם. צאו לצומת הקרובה לביתכם להפגין. שתיקה=הסכמה. אנחנו נלחמים על החיים שלנו. על הערך שלהם. מי שלא רוצה לחיות בדיקטטורה חייב להתנגד. מספיק ויתרנו לשנאה. אנחנו נלחמים בכת פנאטית ורצחנית. בשחיתות בלתי נתפסת. ואנחנו קרובים לאבד הכל. לפני שבוע ראיתי מול העיניים שלי בבלפור שוטר דוחף בכח רב נערה צעירה (היא הייתה גג 20, אולי פחות). השוטר הלך אחריה כחלק משורה של עשרה שוטרי יסמ. מול נערה אחת ששוקלת 50 קילו גג. היא בקלות יכלה ליפול לרצפה ולפתוח את הראש. באינסטינקט קמתי ושאלתי אותו למה הוא משתמש באלימות. בלי לענות לי הוא דחף אותי חזק בשתי ידיים. לא הייתי מוכן לזה וכמעט נפלתי אחורה. נעמדתי מולו ושאלתי: מה עשיתי? אל תיגע בי לא עשיתי כלום. להיפך, הלכתי אתכם לפני חצי דקה לכיוון שאליו פיניתם אותנו. בשלב הזה הצטרף אליי עוד מפגין ונעמד לצידי, הבחורה המסכנה התרחקה משם המומה. אמרתי לשוטרים שהם עוברים על החוק ואין שום סיבה לדחוף אותי. שיתפתי פעולה עם הפינוי והכל בסדר. מי שרואה את ההפגנות מכיר את העניין זה לא חדש דוחפים שם גם נשים מבוגרות ומבצעים מעצרי שווא שכל מטרתם לדכא את ההפגנות. אקיצר בואו לבלפור או לצומת.

    1. דרור כתבת פה כמה גיבובי שטויות טראמפ ללא הקורונה היה לוקח בפער אדיר , המצב הכלכלי היה מצויין הסיבה היחידה שאולי ייפול זה בגלל הקורונה, ביידן לא ישנה כלום הבן שלו דרך אגב מעורב בשחיתות עם השלטונות באוקראינה , הראה לי מה חבריך אמור לי מי אתה לדברי מנחם, בבחירות שלנו צריך להצביע בין נבלה לטרפה וזה הכישלון העיקרי שאומה אדירה כמו ולא מצליחה להעמיד נשיא נורמלי. מנחם כתב פה המון גיבובי שטויות והצביע להילרי

  16. מנחם אני מבין שלא תשמע לעצתי לוותר על הפוסטים הפוליטיים שרק מורידים את ערכך ככותב כי זה תחום שאתה ממש חלש בו.
    הפוסט הזה מלא אמוציות ולכן הוא מבולבל עם לא מעט קביעות מוטעות, משאלות לב וחצאי אמיתות כמו לדוגמא ארה"ב היא "המדינה הנאורה בעולם".
    טראמפ הוא תוצאה ישירה של הניתוק של המפלגה הדמוקרטית מלוגיקה וראציונאליות בחסות השמאל הפוסט מודרני העכשוי.
    העובדה שמישהו חשב שהילרי היא מועמדת ראויה להוביל את אמריקה היא הדוגמא הכי טובה לניתוק הזה, מי שהצליח להפסיד לטראמפ שהיה אנדרדוג מובהק צריך לשאול קודם כל את עצמו איפה הוא טעה בדרך ולא לרכז את האנרגיות שלו בלספר כמה טראמפ גרוע. זה פשוט לא יעזור לו בדיוק כמו שלא יעזור בארץ למקד את הזעם כנגד ביבי (אפילו אם הוא מוצדק) במקום למצוא מנהיג ראוי שיוכל לעמוד מול האנשים האלה וגנץ זו בדיחה לא פחות מוצלחת מהילרי ובזמן אמת מי שהיה עיוור והלך אחרי משאלות לב במקום ראציונאליות וחיבור למציאות, המציאות התפוצצה לו בפנים וקיבל שוב את ביבי בראש. יקום זה שחושב שגנץ יקבל את תורו ברוטציה, אני מתאפק לא להקרע מצחוק.
    רשמתי את זה כבר כמה פעמים, ואמשיך לכתוב כי בעיניי פה קבור הכלב, המצב גרוע לא בגלל המנהיגים האלה, המצב גרוע מאוד כי מתוך 300 מיליון איש בארה"ב או 9 מליון בארץ לא מצליחים למצוא מנהיג אחד ראוי , אחד! מה זה אומר עלינו או עליהם כחברה?
    .
    נ.ב
    .
    לגבי הקורונה אי אפשר להתייחס לשום נתון ברצינות כשהנתונים מסין הם כאלה שיקריים או יותר נכון, הם בכלל לא מעבירים נתונים.
    ברצינות, בישראל יש יותר נדבקים מבסין? פחות מחמשת אלפים מתים? רב הנסתר על הגלוי והרבה דברים עדיין לא ברורים אבל כמו שרשמו פה כמה מגיבים דרך הטיפול במגיפה הזו מעורר לכל הפחות שאלות על מה בעצם קורה פה.

    1. לדבר על ניתוק ולטעון שהשמאל הפוסט מודרני העכשוי חשב שהילרי היא מועמדת ראויה להוביל את אמריקה באותה נשימה. LOL

        1. זה שאתה לא מבין שקלינטון הפסידה בגלל שהשמאל האמריקאי נשאר בבית ולא הלך להצביע שזה ההפך המוחלט מהתזה שלך שאיזה ניתוק של המפלגה הדמוקרטית מלוגיקה וראציונאליות שמקורו בחסותה תחת השמאל הפוסט מודרני הוביל להפסד בבחירות זה יותר בעיה בניתוק שלך מהמציאות מההבנה שלי של השטויות שאתה רושם.

          1. השמאל נשאר בבית להצביע? חחחח גם בישראל השמאל כל פעם שמפסיד נשאר בבית להצביע, אחרי שטראמפ ייקח שוב בבחירות אני רוצה לראות מה התירוץ יהיה, שדו צודק בהרבה ממה שאמר

          2. אתה ממציא אנשי קש ואז שורף אותם מי אני שאפריע לטרול כמוך להנות. בסך הכל הראת שלא רק שאתה חסר הבנת הנקרא אתה גם מקשקש שטויות. כמו שכבר אמרתי לך הכי טוב שתתקדם.

            1. יתקדם?
              איך AS יתקדם?

            2. איזה איש קש המצאתי? כתבתי את מה שהשתמע בברור ממה שכתבת.
              זה שתמשיך לומר תתקדם כאילו שזה אומר משהו כי אתה לא מסוגל לטעון טענות רלוונטיות לא תורם בשום דבר לטענות שלך ורק מראה שאין לך יכולת להתמודד.

            3. דר' נייטרלי
              מה זה הAS שאתה כל הזמן רושם בתגובות שלך?

            4. מה שהשתמע בעיינך.
              בדיוק כמו המסקנה המוטעית שאני אומר לך להתקדם כי אני אין לי יכולת להתמודד יש עוד אופציות על הספקטרום כמו למשל שאני לא מעוניין לייצר איתך דיון באופן ספציפי. עיון בתגובות העבר יוכיח לך את זה באופן שלא משתמע לשני פנים.

            5. זה ידוע שאתה מתחמק באופן עקבי מלענות בצורה עניינית לכל דבר שאני כותב שמראה שאתה טועה בטענתך. זה לא משנה את העובדה שאתה עושה זאת כי אתה לא מסוגל להתמודד. הסיבה לחוסר היכולת להתמודדות זו יכולה להיות מורכבת כפי שתרצה במחשבותיך הפנימיות אבל זה לא משנה את התוצר החיצוני שבו אתה לא מסוגל להתמודד ומתחמק באופן קבע.

            6. זה ידוע שאתה מתחמק באופן עקבי מלענות בצורה עניינית לכל דבר שאני כותב שמראה שאתה טועה בטענתך. זה לא משנה את העובדה שאתה עושה זאת כי אתה לא מסוגל להתמודד. הסיבה לחוסר היכולת להתמודדות זו יכולה להיות מורכבת כפי שתרצה במחשבותיך הפנימיות אבל זה לא משנה את התוצר החיצוני שבו אתה לא מסוגל להתמודד ומתחמק באופן קבע.

  17. רק עכשיו הגעתי לפוסט הזה. וואו כמה אמוציות מנחם. כל הכבוד לך.
    הבעיה שגם פה וגם שם הדיון הפוליטי איבד כל קשר לרציונליות ולניתוח קר של המציאות, יתרונות וחסרונות, והפך לשיח רגשי מאוד משני הכיוונים, למיטב הכרתי בראש ובראשונה לצד השמאל, שמזמן עובד בשיטת מניפולציות רגשיות ואת השכל שלח לאפסון ארוך טווח.
    אני מסכים שטראמפ נכשל בענק בהתמודדות עם הוירוס הסיני (כמו שהוא קורא לו – ודווקא זה משהו די חכם שהוא עושה בעניין). מעבר לזה, בכל נושא ונושא, הדבר הגרוע שבו, מהצד של מתנגדיו – זה שהוא פועל במדיניות שונה משלהם – שדי קרובה למה שהוא הצהיר והבטיח לבוחריו לפני הבחירות, ויש לו בדברים הללו לא מעט הצלחות בשטח.
    ביידן היה סגן של אובמה – הנשיא הכי גרוע שהיה אי פעם לארה"ב, למרות שהוא צעיר חתיך וכרזימטי ומשכיל. כל מי שהיה קשור לממשל שלו, שעשה פשעים בלתי פוסקים נגד הדמוקרטיה האמריקאית, במעורבות ישירה של אובמה, של ביידן ושל הילרי – זה סכנה אמיתי לדמוקרטיה האמריקאית, וזה עוד בלי לדבר על הבעיות הקשור של המדיניות שלהם, ברמה העקרונית.
    אם טראמפ יפסיד, ואני מקווה שזה לא יקרה, זה יהיה רק בגלל טעויותיו הנוראיות בתחום הקורונה, וזה אכן סיפור עצום לחובתו, שמעיב על כל הישגיו. אבל התוצאה תהיה נוראית לארה"ב. ביידן איש מושחת ממש, מעבר לנטיות שלו לנשק שערות של ילדות, והשילוב בין הנסיון ארוך השנים שלו, חוסר היושרה שלו, והעובדה שהוא נשלט על ידי המממסד של הדמוקרטים, זה מתכון בטוח להתרסקות קשה של ארה"ב.
    וכן הקשקשנים פה, שלא מסוגלים להתמודד עם תוצאות של בחירות דמוקרטיות וחושבים שבזה שיגידו מילים קשות וחמוצות על נתניהו הם ישנו במשהו את המשמעות של בחירות דמוקרטיות במשטר המפלגתי שיש לנו פה בישראל – תמשיכו ככה – אתם בדיוק בדרך הזאת תבטיחו את מקומכם באופוזיציה – לנצח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט