אירועי דיומא – 30.09.2020: מכבי ת"א בפלייאוף ליגת האלופות

כדורגל / רועי ויינברג:

פלייאוף ליגת האלופות – גומלין:

22:00-זלצבורג-מכבי ת"א (ספורט 5). המשחק הראשון בין הקבוצות נגמר ב-2:1 לזלצבורג, תוצאה לא טובה לצהובים-כחולים שהרשימו נגד קבוצה יותר טובה מהם. קשה לראות את מכבי ממשיכה לשלב הבא כשהיא צריכה שני שערים בחוץ, אבל בדיקות הקורונה של האוסטרים יכולות להיות בעלות השפעה על המשחק ולהוביל להעדרות של כמה שחקני מפתח, בדומה למה שקרה במכבי במשחק הקודם.

הסופר-קאפ הגרמני:

21:30-בורוסיה דורטמונד-באיירן מינכן (ספורט 1). שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסדים מפתיעים במחזור הקודם בבונדסליגה וינסו למנוע מההפסד להפוך למשבר ולזכות בתואר ביריבות הגדולה של גרמניה בשנים האחרונות. למרות הרביעייה שחטפה מהופנהיים, מינכן הפייבוריטית כאן.

הליגה האיטלקית – מחזור 2

19:00 בנבנטו – אינטר (one2) המארחת פתחה את העונה נהדר עם ניצחון מרשים 2-3 על סמפדוריה. סגנית האלופה ספגה שלישיה אבל בכל זאת הצליחה לנצח במשחק משוגע שכלל שלושה מהפכים עם שני שערים מעט לפני תוספת הזמן. אינטר אמורה לצאת עם 3 הנקודות.

21:45 – לאציו – אטאלנטה (one2) משחק נפלא בין שתי קבוצות שהמחזור הראשון שלהם נראה כמו המשך של העונה שעברה. מלך השערים המכהן, צ'ירו אימובילה, עלה על הלוח עם הראשון שלו לעונה בניצחון החלק על קליארי. מנגד, הקבוצה מברגמו, הפוריה בעונה שעברה, פתחה בסערה עם רביעיה לרשת של טורינו ולא שכחה, כהרגלה, גם לספוג פעמיים. פאפו גומס, אחד השחקנים המרגשים אשתקד, ליהטט עם שער ושני בישולים, לואיס מוריאל עם שער ובישול משלו והמאמן גספריני יכול להיות מבסוט. כל תוצאה במשחק הזה לא תפתיע איש – חוץ מ-0-0. צפי למבול שערים משתי התקפות קטלניות.

טניס / אלכס דוקורסקי

הרולאן גארוס – סיבוב שני

אמש הגיעו לסיומם משחקי הסיבוב הראשון, שנמשכו שלושה ימים בפאריז בגלל תחילת הטורניר ביום ראשון. עונת השנה הלא שגרתית לקיומו של הטורניר גרמה למזג אוויר לא אופייני, שכלל טמפרטורות נמוכות יחסית וגשמים שקטעו חלק מהמשחקים (אם כי המשקעים יורדים גם בעונה "הרגילה" של הטורניר), למעט אלה שנערכו במגרש המרכזי ע"ש פיליפ שארטייה, שם נחנך הגג הנע החדש. המועמדים הבכירים בטורניר הגברים – נדאל, דג'וקוביץ' ותים – עלו בביטחה לסיבוב השני. מי שהתקשו מעט יותר היו שני הפינאליסטים של טורניר המבורג (שמשחק הגמר שלו התקיים ביום ראשון, השבוע) – אנדריי רובליוב, אלוף הטורניר, וסגנו, סטפנוס ציציפאס. הרוסי, שמדורג 12 בעולם, התקשה להסתדר עם "ברד" האייסים של יריבו, סם קווארי האמריקאי (שיחק בעבר בחצי גמר ווימבלדון), ונקלע לפיגור של שתי מערכות. האמריקאי בן ה-32, שדווקא פחות מחבב את משטח החימר, הוביל כבר 5-2 במערכה השלישית ולא היה רחוק מניצחון, בטרם יריבו בן ה-22 הפך את היוצרות וניצח בחמש מערכות במשחק. גם סטפנוס ציציפאס פיגר בשתי מערכות מול ז'ומה מונאר הספרדי, שמשחק היטב על החימר, אך הצליח להפוך את התוצאה ולגבור על יריבו.
השחקן הבכיר ביותר שהודח בסיבוב הראשון הוא המדורג חמישי בעולם, דניאיל מדבדייב הרוסי, שהפסיד בארבע מערכות למרטון פוצ'וביץ' ההונגרי. מדבדייב מצטיין על המשטחים הקשים והרבה פחות על החימר. ולראיה, הוא הודח בסיבוב הראשון ברולאן גארוס בארבע הופעותיו בטורניר.
מרבית המועמדות לזכיה בקרב הנשים העפילו אף הן לסיבוב השני. ג'והנה קונטה, שמייצגת את בריטניה ומי שהעפילה לחצי הגמר בפאריז לפני שנה, הודחה על ידי קורי גאוף בת ה-16 מארה"ב.
שידורים ישירים בערוצי היורוספורט משעה 12:00 בצהריים.

גברים (משחקים נבחרים)

רפאל נדאל (ספרד)-מקנזי מקדונלד (ארה"ב)
אלכסנדר זברב (גרמניה)-פול הוגו הרבר (צרפת)
סטניסלאס וואוורינקה (שוויץ)-דומיניק קפפר (גרמניה)
– וואוורינקה גבר על אנדי מארי בסיבוב הראשון.
דומיניק תים (אוסטריה)-ג'ק סוק (ארה"ב)
דייגו שוורצמן (ארגנטינה)-לורנצו ג'וסטינו (איטליה)

בנואה פר (צרפת)-פדריקו קוריאה (ארגנטינה) – הארגנטינאי הוא אחיו הצעיר של גיירמו קוריאה, אחד משחקני החימר הטובים ביותר באמצע העשור הראשון של המאה הנוכחית. הוא הגיע לגמר הטורניר (שהיה מאוד אכזרי מבחינתו) לפני 16 שנים, שם הפסיד לבן ארצו, גסטון גאודיו, לאחר שכבר הוביל בשתי מערכות והשיג אף נקודת משחק לזכותו.
סבסטיאן קורדה (ארה"ב)-ג'ון איזנר (ארה"ב) – קורדה הוא בנו של המנצח באליפות אוסטרליה ב-1998, פטר קורדה הצ'כי, שהיגר אח"כ מעבר לאוקיינוס.

נשים

אלינה סביטולינה (אוקראינה)-רנאטה זראזואה (מכסיקו)
סרינה וויליאמס (ארה"ב)-צבטנה פירונקובה (בולגריה)
– שחזור רבע הגמר המעניין ביניהן לפני מספר שבועות באליפות ארה"ב הפתוחה, אז סרינה חזרה מפיגור בדרך לניצחון במשחק.
סימונה האלפ (רומניה)-אירינ קמליה-בגו (רומניה)
קארולין גארסיה (צרפת)-אלכסנדרה סאסנוביץ' (בלארוס) –
הצרפתיה, שמדורגת 45 בעולם, גברה בסיבוב הקודם על מדורגת בכירה ממנה, אנט קונטאבייט האסטונית (21).
ויקטוריה אזרנקה (בלארוס)-אנה קרולינה שמידלובה (סלובקיה)
קורי גאוף (ארה"ב)-מרטינה טרויזאן (איטליה)
קיקי ברטנס (הולנד)שרה אראני (איטליה)

סו ווי סייה (טייוואן)-איגה סוויונטק (פולין)
אליז מרטנס (בלגיה)-קאיה קאנפי (אסטוניה)


אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

מירוץ הפלש וואלון:

*המלצת צפייה* הפלש וואלון הוא אחת משלוש הקלאסיקות של הארדנים, המתרחשות בד"כ בתקופת האביב. השינויים בסדרי העניינים לא רק הזיזו את המירוץ לקיץ, אלא גם שינו את הסדר הפנימי בתוך הסדרה, כך שהמירוץ יקדים את ליאז'-באסטון ליאז' ואת האמסטל גולד, במקום להיות ביניהם. מדובר בד"כ באחד המירוצים המרתקים ביותר בלוח השנה, בעיקר בשל הסיום שלו – הקיר של הוי. הקיר הזה הוא טיפוס קצר ותלול של 1.2 ק"מ, המגיע בשיאו לשיפועים של 25% (ומופיע גם עוד פעמיים לפני הסיום). לפיכך, המירוץ הזה הוא יום חגם של הפאנצ'רים – אותם המטפסים האוהבים טיפוסים קצרים ותלולים ככל האפשר. אלא שהסמיכות של המירוץ למירוצים אחרים כמו אליפות העולם בשבת האחרונה הביאה לכך שכמה מהבולטים בקרב אלה לא ישתתפו בו. כך לא נזכה לראות כאן את מלך הענף בתחום, ז'וליאן אלאפיליפ, שהעדיף לנוח לאחר הזכייה בתואר אליפות העולם. אחד אחר שייעדר מכאן היה השליט הבלעדי של המירוץ בעבר, אלחנדרו ואלוורדה. בהיעדר הפייבוריטים הבולטים, אנו צפויים לקבל היום מירוץ הרבה יותר פתוח, בהשתתפות כמה מהמטפסים הבולטים של הענף. אחד כזה הוא זוכה הטור, טאדיי פוגאצ'אר מקבוצת האמירויות, שינסה לתבל את השנה החלומית בזכייה במירוץ חד יומי ראשון בקריירה. הקבוצה השנייה של המפרץ, בחריין מקלארן, תציב שורת מטפסים חזקה במיוחד בדמותם של מיקל לאנדה, וואוט פולס ודילן טיונס. עוד קבוצה שתציג שורת מטפסים חזקה מאד היא EF1, עם הקולומביאנים ריגוברטו אורן, סרחיו היגיטה ודני מרטינז. ריצ'י פורט הוותיק ינסה להמשיך במגמה החיובית מהטור, באחד המירוצים האחרונים לפני שיעבור לקבוצת אינאוס. עוד אחד שימשיך תקופה נפלאה הוא השוויצרי הצעיר מארק הירשי, שכיכב בטור ונכנס לפודיום של אליפות העולם. עוד כוכב שיגיע לכאן הוא טום דומולאן, אם כי לא בטוח שהסיום הזה דווקא תפור למידותיו. אחד שהסיום הזה בהחלט תפור למידותיו הוא דן מרטין מ-ISN, פאנצ'ר שבשנים קודמות היה יכול להיחשב לאחד הפייבוריטים לזכייה, ואולי היום הוא יספק לקבוצה הישראלית ניצחון ראשון במירוץ יוקרתי. שידור ביורוספורט 2 ב-16:00.

טור בינקבנק – קטע 2:

קטע 1 של אתמול היה קטע שטוח עם מיאוץ סיום, אך מה שקרה לפניו היה בעל השפעה רבה על המשך המירוץ. כך, כ-3.4 ק"מ לסיום ראינו התרסקות המונית, מהסוג שרואים לא מעט לצערנו בקטעי מיאוץ. ההתרסקות, שהתחילה מנפילה של הקנדי גיום בואבן מ-ISN, הביאה תוהו ובוהו לרוב הדבוקה, בעוד שרק חלק קטן ממנה המשיך קדימה בלי לאבד זמן. בין הנפגעים העיקריים של ההתרסקות היה הקלאסיקן הבלגי, אולי נסן, אחד המועמדים לזכייה במירוץ, שנראה שגמר את המירוץ נכון לכתיבת שורות אלה. פייבוריטים אחרים, כפיליפ ז'ילבר, אדוואלד בואסון האגן, ניקי טרפסטרה ולוק דורברידג' איבדו זמן רב בהתרסקות. והיה גם מיאוץ סיום: המועמד העיקרי לניצחון, פסקל אקרמן, פרץ קדימה מוקדם מדי, ונעקף על הקו ע"י הבלגי יאספר פיליפסן (וגם ע"י מאדס פדרסן). הבלגי הצעיר הגיע לכאן על מנת להוביל את קטעי המיאוץ עבור קבוצת האמירויות, שעושה רושם שהולך לה לא רע בתקופה הנוכחית.

*עדכון* קטע היום בוטל עקב הגבלות חדשות של ממשלת הולנד. יכול להשפיע גם על המשך המירוץ.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

    1. באותו עניין, בעוד חודש בערך, נקבל ביום אחד את הקטע האחרון של הג׳ירו (הנג"ש המסיים), את קטע הטיפוס לטורמלה בוואלטה ואת מירוץ פאריס-רובה.

  1. עקב הגבלות חדשות של ממשלת הולנד, קטע היום בטור בינקבנק מבוטל, וכל המירוץ בסוג של סימן שאלה. כך גם לגבי מירוץ אמסטל גולד בעוד שבוע וחצי.

  2. תודה לא לשכוח ירושלים משחקת ב 18.30 ברבע גמר ליגת האלופות סל מול בורגוס .
    אתמול נקבעה חמשיית העונה בתוכה תומאס מירושלים.
    אורן עמיאל אגב מאמן העונה.

    להזכיר הטורניר ממשיך בנוקאאוט לאחר שהופסק בפבוראר עקב הקורונה.
    פיינל 8 באתונה בשיטת נוק אאוט

    היום 18.30 ירושלים- בורגוס

    21.30 טלקום-דיזון .
    המנצחת ייפגשו בחצי הגמר

    מחר
    18.30 נימבורק ( של עמיאל ) – אאק אתונה

    21.30 סארגוסה – טנריפה .

    המנצחות בחצי הגמר השני

    אשר המוקדמות האלופות כדורגל
    אם מכבי לא הייתה חסרה 12 שחקנים הייתי הולך עליה אבל כרגע לצערי אין לה סיכוי ואולי זה לטובתה כי הקבוצה הזו לא בשלה לאליפות ויכולה לעשות דברים יפים באירופאית.

  3. עדכון מהרולאן גארוס – סרינה וויליאמס הודיעה כי לא תתייצב למשחק הסיבוב השני שלה מול צבטנה פירונקובה הבולגריה בעקבות החמרת פציעתה בגיד האכילס, שממנה סבלה בעקבות משחק חצי הגמר באליפות ארה"ב, מוקדם יותר החודש, מול ויקטוריה אזרנקה.
    בכך, למעשה, מחזיקת 23 תארי הגרנד סלאם, סיימה את העונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט