הרבה פוטנציאל והרבה מקום לטעות: מכבי ת"א פותחת עונה – גם בלוג חי למשחק הבית נגד אלבה ברלין / הגולש נווה גלב

נווה גלב בן ה-18 חי בלונדון וזהו מאמרו הראשון עבורנו.

*

(צילום: איציק בלנציקי, One)

מכבי תל אביב ה"חדשה ישנה" של מודל 2020 כבר כמעט הושלמה לקראת פתיחתה של עונת היורוליג הקרובה. עם זאת ישנם לא מעט סימני שאלה שעולים מבחירת השחקנים והיתרונות בסגל שנשאר עוד שנה במטרה להגשים חלום ולזכות שוב במפעל.

שאלות רבות עולות מהסגל השנה של מכבי תל אביב והפציעות המדאיגות שתוארו כ"קלות" בשנה שעברה דרך בחירת הישראלים המעניינת ועד להימור בהחתמת קו קדמי צעיר ובעל פוטנציאל מוכח שלא מוצא את עצמו, אז הנה כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן השנה.

פצע פתוח

הפציעות המדאיגות של הקפטנים לשעבר שהיו חלק חשוב מאוד ברוטציה בשנה שעברה, עמרי כספי וג'ון דיברתולומיאו, לצד היעדרותו של יובל זוסמן, עוגן חשוב במערך ההגנתי של יאניס, הובילו לשני החתמות: עוז בלייזר ועידן אלבר. ההחתמות העלה העלו לא מעט בספקות ושאלות האם הם דווקא השחקנים המתאימים למלא את החוסרים הזמניים במכבי.

לא בטוח שהם האנשים המתאימים ביותר, אבל התוספת של בוגרי מחלקת הנוער של מכבי שמאוד חשוב גם מבחינת הליגה וגם לאוהדים המקומיים גרם למכבי לרצות את עידן אלבר חזרה הביתה. יש לו פוטנציאל גבוה והגנה לא רעה בכלל מה שאולי משך את יאניס שידוע כמאמן הגנתי, אך לצד זה לא הייתה לו ההזדמנות להוכיח את עצמו ברמות הגבוהות יותר וכנראה שישחק בעיקר במסגרת הליגה.

ההחתמה השנייה יותר מוכרת לאוהדים הישראלים – עוז בלייזר ששיחק בין היתר במכבי חיפה והיה חלק מהותי בסגל של מכבי ראשון לציון ששחקו מול הצהובים בגמר הפלייאוף בשנתיים האחרונות. הוא תרם בעיקר בהתקפה וחשוב לציין שיש שמות יותר חמים בשוק הישראלי בעמדה 4 חוץ ממנו, אבל השחקן הכי נחשק היום, תומר גינת, חתום בצרפת על חוזה. זה אולי מה שגרם לצהובים לפנות לבלייזר ולהביא להחתמתו כשחקן ליגה טוב ועם פוטנציאל לכמה דקות ביורוליג לאור הפציעות.

שובם של הענקים

תמונה מאתר היורוליג

בין אם חלק מאיזה חלום רחוק שהתגשם לוויצ'יץ' או סתם חלק מעבודת סקאוטינג טובה. הקו הקדמי של מכבי השנה הוא בין המבטיחים ביותר שהיו לה מזה שנים אחרי ההחתמות של אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר לסגל של מכבי השנה. ז'יז'יץ' כבר הספיק להרשים בבכורה שלו במשחקי ההכנה עם דאבל דאבל של 20 נקודות ו-12 ריבאונדים ומרגיש כאילו הפעם הלך למכבי עם ההחתמה הזאת. לדעתי הוא עדיין בגדר הימור, בעיקר בגלל הסגנון הישן שנמצא בעיקר בפוסט וגם בגלל הפציעות שעבר לאחרונה באן.בי.איי. נוסף לכך, עקב העלאת המסה באופן די טבעי כחלק מתהליך המשחק בליגה הטובה בעולם ז'יז'יץ' איבד מעט מהקלילות שאותה ראינו בדרושפקה לפני שעזב את אירופה. למרות זאת מדובר בסנטר עוצמתי ופיזי מאוד שמתאים לסגנון הפיק אנד רול של מכבי בשנים האחרונות ואחד שלא יצטרך הרבה זמן להסתגל מחדש לאירופה.

עכשיו נתייחס להחתמה השנייה והטיפה מפתיעה דרגאן בנדר. החתמה זו נחשבת להימור מבחינתי בגלל תדמית ה"פלופ" שנוצרה לו כתוצאה מהשנים הראשונות החלשות שלו באן.בי.איי, לאחר שנבחר רביעי בדראפט 2016 ומאז ולא הצליח להוכיח את עצמו שוב עד ששיחק בקבוצת הבת של מילווקי בליגת הפיתוח (20 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק) שהובילו לחוזה בגולדן סטייט המקרטעת והפצועה, שם קלע 9 נקודות למשחק.

בנדר אמנם גבוה, 2.13 מ', עם קליעה טובה לעמדה. זה יכול לעזור למכבי בנקודות התורפה שלה מהשנים הקודמות, שלשות וריבאונדים. הפוטנציאל שם – בנדר רק בן 22 ונחשב לבעל קליעה יותר יציבה מהשלוש מאייסי.

יהיה מאוד מעניין לראות השנה את שני הכוכבים הללו משתפים פעולה על הבמה הגדולה של היורוליג, כשאולי היא תשמש לשנייהם מקפצה חזרה לאמריקה. במקרה של ז'יז'יץ' זה יהיה בסוף העונה, בזה של בנדר הוא יוכל לשחק שם העונה לאור העובדה שהוא חתום כרגע רק על 3 חודשים, רק עד שהאן.בי.איי תחודש. היתרון הגדול של שאר הקו הקדמי של מכבי הוא הנסיון אותו יוכלו כספי והאנטר לנסות ולנצל כדי להיות המנטורים של הצעירים החדשים.

נקודה חשובה אחרת היא ההבדל בין ז'יז'יץ' ובנדר לקווינסי אייסי וטאריק בלאק, צמד הגבוהים מהשנה שעברה. מי שצפה במשחקי מכבי שנה שעברה לא יכל להתעלם מהאתלטיות היוצאת דופן של שני הגבוהים, מה שעזר למכבי לשלוט יותר טוב בקצב המשחק ולהשיג יותר נקודות בהתקפות מעבר. השנה, בצורה מעניינת, ההנהלה הביאה את צמד הקרואטים שאמנם יותר גבוהים מבלאק ואייסי אבל גם יותר איטיים וכבדים מהם, מה שיקשה על מכבי בהגנת החילופים שכל כך אפיינה אותה בשנה שעברה. יהיה מאוד מעניין לראות איך מאמן הגנתי כמו ספרופולוס יעשה את ההתאמה שלו לשניים הללו.

אנונימי אך מבטיח

כריס ג'ונס הוא לא שם כל כך ידוע בקרב אוהדי היורוליג אך מכבי שמה עליו את העין כבר מאמצע השנה שעברה, כשהוא הוזכר כמועמד בתור המחליף של נייט וולטרס הפצוע. ג'ונס נחשב לגארד בעל ראיית משחק יוצאת דופן וקליעה לא רעה שמופיע מול הגדולות כך נראה לפחות בעונה שעברה כשהגארד האמריקאי שיחק היטב מול המעצמות של הליגה הטורקית, פנר ואנדולו.

הציפיות ממנו גבוהות מהרגיל בגלל הרף הגבוה שוולטרס השאיר וגם עקב כך שהוא היה בין ההחתמות הראשונות של הצהובים בקיץ מה שבדרך כלל מעיד על ביטחון מההנהלה לגביו.

התקווה של האוהדים הצהובים בכל תחילת שנה בשנים האחרונות עולה מחדש עם שמות נוצצים והשוואות לאותה אליפות של 2014. אולי השנה, אחרי שנה של הבטחת עלייה לפלייאוף והשבתת העונה, תהיה השנה שבה הגביע יחזור ליד אליהו. עובדה אחרונה ומשעשעת: בפעם האחרונה שבן משפחת ז'יז'יץ' היה במכבי יחד עם גארד אמריקאי אנונימי זה נגמר בדיוק ככה. 

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. נקודות מעניינות.
    נשמח שתמשיך לכתוב לנו…
    כרגע נראה לי שמכבי מייעדים לג'ונס תפקיד משני יחסית, כאשר ספרופולוס ינסה לשחק כמה שיותר עם ווילבקין ודורסי ביחד.

    1. תודה רבה, אני ביססתי את דעתי לגבי וולטרס שקיבל מקום בחמישיה למרות שבא בתור שחקן משני שנה שעברה אבל לפי דעתי ספרופולוס עדיין יתחיל את העונה עם ווילבקין ודורסי מלית ברירה בגלל הניסיון שלהם משנה שעברה

      1. ככה היה נדמה גם לי בהתחלה, אבל השילוב בין ווילבקין לדורסי היה מוצלח בשלבים מאוחרים יחסית של העונה, וגם וולטרס הגיע בתור הגארד עם הניסיון ביורוליג, ועכשיו ג'ונס הוא זה שחסר לו ניסיון.

    2. מעניין,
      אני חושב שחלק גדול מהצלחה של מכבי העונה יהיה תלוי בהשתלבות של כריס ג'ונס ובחזרה של כספי, כי כרגע עמדה 4 יחסית חלשה לדעתי. (בנדר הוא הימור וחלש מבחינה הגנתית)
      ועוד נקודה לגבי זוסמן, אני מקווה שיעשה את קפיצת המדרגה ויתחיל להיות פעיל ולקחת על עצמו יותר, כי עונה שעברה ברוב התקפות הוא פשוט עמד בצד והסתכל על המשחק בתקווה שימסרו לו מתישהו.

      1. כרגע זוסמן עדיין פצוע…
        אני מסכים עם הנקודות שלך גם לגבי ג'ונס וגם לגבי כספי, אבל קלויארו לדעתי אמור להיות אייסי לעניים בהגנה, וגם הרכבים של האנטר וזיזיץ ביחד יכולים להשפיע לפעמים

        1. הרכב של האנטר וז'יז'יץ' זה באמת מעניין, בתחילת עונה שעברה ספורפלוס עשה עם בלאק והאנטר וגם בגמר עם האנטר ואמארה, (מה שאפשר להגיד שתרם די הרבה לנצחון) ככה שזה באמת יכול לעבוד.

  2. תודה רבה כיף לקרוא.
    אותי הכי מעניין כספי, היה טוב במעט ששיחק שנה שעברה, ואמור להיות כשיר במזן הקרוב.
    חמישייה של
    זיזיץ' בנדר כספי דורסי ווילבקים יכולה להיות מעניינת.
    למכבי יש חסרון ב4 הגנתי(שנה שעברה היה חסרון ב4 התקפי, אייסי היה חושך בהתקפה).
    שנה שעברה ספו ניסה קצת האנטר ובלאק, השנה האנטר וזיזיץ' יכולים להיות ציוות מעניין נגד קבוצות עם סייז (ברצלונה של מארק? ומירוטיץ' כדוגמא).

    בגארדים, ג'ונס לא ראיתי מספיק, זה יכול להיות מרייס עד היינס, קיצר הימור.

    בכל מקרה, הסגל ממש עמוק ומגוון.

    עוד נקודה מעניית ששווה לעקוב, זו ההתפתחות של יובל, מצפה ממנו לעבוד על משחק ההתקפה שלו(בעיקר הקליעה), אם כן, יש פה סוג של בורשטיין לשנים הבאות.

    1. החלטתי מעניין לראות את בנדר וז'יז'יץ' שלפי דעתי ישחקו מצוין ביחד במיוחד בגלל שהם משחקים במקומות שונים פיזית על המגרש שבנדר אוהב את הזריקה לשלשה או חצי מרחק וז'יז'יץ' יותר בפנים אבל לפי דעתי כדי להתמודד עם סייז ועבודת רגליים טובה כמו של מירוטיץ' צריך את הנסיון של כספי או האנטר שיודעים להשתמש בגוף כמו שצריך ואמן שיובל יפתח את הזריקה שלו להיות יותר יציבה כדי שיוכלו לבנות סביבו את הקבוצה בשנים הבאות וגם יהיה יעיל בנבחרת

  3. נהדר!

    זיזיץ' מסקרן אותי. אני סאקר של גבוהים אירופאים מיושנים. הוא פחות מתאים ל-NBA של היום אך זו החתמה יפה
    בנדר לוקה בהבנת משחק בסיסית. ראיתי אותו במשחקים מוצלחים (היו כמה כאלה) ובלא מעט שלא. כשהקליעה נכנסת הוא בעל ערך אך כשהוא מחליט להוריד כדור לרצפה בתוקפנות בקבלת מסירה הוא מגיע קרוב לטבעת (לא שהוא מסיים טוב אבל בכל זאת). קשה לי להאמין שיקבל חוזה אבל גם אם כן לדעתי יחפש לקבל דקות משחק מתפקיד שולי בקצה קוצו של הרוטציה בפרנצ'ייז כזה או אחר

    1. אני מאמין שאת הסיומת מתחת לסל ויכולת חדירה בעמדה 4 זה משהו שמכבי רגילה אליו ולכן אני לא חושש מעניין וראיית משחק בסיסית באמת לוקה במשחק של בנדר אבל עם קליעה יציבה זה יכול להיות משהו שיחפר על הראייה וכרגע בגלל ההחתמה ל3 חודשים אני באמת חושב שבנדר מנצל את הזמן לא לאבד את כושר המשחק

  4. טקסט מעולה, תמשיך לכתוב כמו שכתבו מעליי. זיזיץ' ובנדר הרבה יותר כבדים, אבל יאניס יודע מה הוא עושה – אני לא חושב שהנחיתו לו אותם "על הראש". אולי יעשו טופ 8, משם אלוהים גדול

    1. תודה רבה, אני מקווה שזה שיקול גם שלו כי אם הם ישתלבו ברוטציה טופ 4 ויתרון ביתי כבר לא יהיה חלום רחוק כל כך

  5. את זיזיץ' יצא לי לראות בליגת הקיץ במדי בוסטון. הוא היה חושך. בין שחקנים שרובם לא מגיע ל NBA הוא לא התבלט. מאז עברו הרבה מים במיסטיק או באיזשהו נהר באוהיו, אבל העובדה היא שיתד בליגה הוא לא הצליח לתקוע.
    בנדר… כתב עליו אחד המגיבים (מגיע לו קרדיט, אבל אני לא זוכר את הכינוי שלו) שהוא יגיע לנגריה בלובליאנה. ב NBA הוא קיבל צ'אנסות מכמה קבוצות. החתימו אותו כי ראו מישהו עם ראש בשמיים שכביכול מסוגל לשים כדור על הרצפה. ציפיות לחוד ומציאות לחוד.
    כספי. הבחור הזה צריך לעביר קורס במנהל עסקים. איך לקבל מיליון דולר לעשרה משחקים בשנה, ועכשיו תכפילו בשלוש.

    1. אני יכול להבין את הנקודות שלך לגבי ז'יז'יץ' ובנדר אבל אני חושב שהתרומה של כספי נמדדת ביותר הכמות הכסף שהוא מקבל או בכמה משחקים הוא משחק ומכבי החתימה אותו בידיעה שיש לו עבר בעייתי מבחינת פציעות ובחרה להחתים אותו גם כסמל שיביא לעלייה במחירות וגם כבעל ניסיון ורזומה של 10 שנים בליגה הטובה בעולם שיעזור לו לשמש כמנטור

  6. יופי של פרימיירה נווה. תודה רבה. לגבי בלייזר ואלבר הם יותר הוחתמו לליגה המקומית בעיניי ושניהם שחקנים מספיק טובים בשבילה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט