חלום הקיץ שלי (23) – יוסטון / גילעד זריצקי

כמו כל עונה בחמשת השנים האחרונות, הרוקטס הגיעו לעונה עם ציפיות לאליפות. השנה יותר מתמיד, בגלל הפציעות של ג"ס והטרייד שהביא את ראסל ווסטברוק ליוסטון עבור כריס פול, שהיה אמור להיות שדרוג (אבל לא היה..). באמצע העונה, אחרי ביצועים נמוכים מהרצוי, העבירו את קלינט קפלה, הסנטר היחיד שלהם, עבור רוברט קובינגטון, הפורוורד, והפכו לקבוצה היחידה בהיסטוריה בלי סנטר אמיתי. ההגיון היה לפנות את הצבע לחדירות של הארדן וווסטברוק ולקליעה משלוש של השאר. הרעיון הזה עבד מצוין בעונה הרגילה. הרוקטס סיימו את העונה במקום הרביעי במערב עם מאזן של 44 נצחונות ו-28 הפסדים ושובצו לסיבוב ראשון נגד הת'אנדר. אחרי סדרה קשה של 7 משחקים עלו לסיבוב השני לשחק נגד הלייקרס, שהדיחו את הרוקטס בחמישה משחקים עם סדרה נוראית של ווסטברוק. לאחר ההדחה מייק דיאנטוני, מאמן הקבוצה, הודיע מייד שלא יחזור לאמן את הקבוצה.

הרוקטס בנוים סביב הצמד הארדן ווסטברוק. הארדן נתן עוד עונה ברמת MVP, עם 34 נק' למשחק הוביל את הליגה בנקודות למשחק (שנה השלישית ברציפות!). רוב הנקודות של הארדן מגיעות מבידודים, וכאשר הוא נשמר בדאבל-טים הוא מוסר מצוין לשחקן החופשי (7 אסיסטים למשחק). בקיצור, מכונת התקפה ברמה היסטורית. הארדן ירוויח 44 מיליון בממוצע לשלושת העונות הקרובות. ווסטברוק, בעונה הרגילה, אחד החודרים לסל הטובים בליגה (27 נקודות למשחק) ומוסר מצוין (7 אסיסטים למשחק), לא הצליח לתרגם את היכולות האלה לפלייאוף, הרבה בגלל החוסר יכולת שלו לקלוע, ירוויח חוזה זהה לזה של הארדן.

אריק גורדון, רוברט קובינגטון, ופי ג'יי טאקר משלימים את החמישיה עם שלשות והגנה. גורדון הוא סקורר (14 נקודות למשחק) שאוהב לזרוק מהשלוש (32% ב-8 ניסיונות למשחק) עם בעיית פציעות (שיחק ב-36 משחקים העונה), ירוויח 19 מיליון בממוצע לארבעה עונות נוספות. רוברט קובינגטון, שחקן הגנה עם קליעה לשלוש (34% לעונה ב-7 ניסיונות למשחק), ירוויח 12 מיליון לעונה לשנתיים נוספות. טאקר הוא שחקן הגנה מצוין מלא אנרגיה וקולע לשלוש (36% ב-4 ניסיונות למשחק), ירוויח 8 מיליון לעונה אחרונה בחוזה. 

דנואל האוס, אוסטין ריברס, בן מקלמור, וג'ף גרין משלימים את הרוטציה. האוס שחקן 3&D (קולע 36% ב-6 ניסיונות למשחק), ירוויח 4 מיליון לעונה לשנתיים נוספות. ריברס, רכז משלים סביר (36% משלוש ב-4 ניסיונות למשחק), עם אופציית שחקן לעוד עונה על חוזה מינימום. אם יחפש קבוצה בשוק החופשי אציע לו חוזה לשלוש עונות (שיסתיים עם זה של הארדן וווסטברוק) על 5 מיליון לעונה. מקלמור, קלעי (40% ב-6 ניסיונות למשחק), על חוזה מינימום לעונה אחרונה. גרין, שהחל מסוף העונה היה למעשה ה-"סנטר" מהספסל ושיחק מצוין (12 נקודות למשחק ו-35% משלוש ב-4 ניסיונות למשחק) מסיים חוזה.

אחרי פלייאוף חלש וחוזה עצום המניה של ווסטברוק ירדה לשפל של כל הזמנים. זה יהיה בלתי אפשרי להעביר אותו עבור תמורה סבירה ולכן אני מתכנן להמשיך לבסס את הקבוצה על הצמד הארדן-ווסטברוק. הצעד הראשון יהיה החתמת מאמן. כדי למקסם את היכולות של ווסטברוק במשחק מהיר ומתפרצות הייתי מחתים את דייב גייגר.

מבחינת שחקנים, היכולת לבצע מהלכים משמעותיים נמוכה בגלל תקרת השכר, חוזים רעים וזה שאין לקבוצה בחירות דראפט. בכל זאת, כעת, כשדיאנטוני לא בקבוצה, חייבים לגייס סנטר בטרייד. המניה של אל הורפורד בשפל אחרי עונה חלשה וחוסר התאמה לסיקסרס ואני חושב שזו יכולה להיות אחת מההזדמנויות הבודדות שלנו להביא סנטר מבלי לפרק את הקבוצה. לכן, אציע לפילדלפיה את אריק גורדון, בן מקלמור, ואוסטין ריברס (עם החוזה הנוכחי או סיין אנד טרייד על 5 מיליון) עבור הורפורד ופורקן קורקמז. בטרייד כזה אנחנו נקבל את הסנטר המיוחל, שקולע סביר מרחוק ויעזור בהגנה בפלייאוף על דיוויס ויוקיץ', ואת קורקמז, קלעי מצוין שיעזור לריווח. הסיקסרס נפטרים מהחוזה של הורפורד (27 מליון לשלוש עונות) ומקבלים חבילת שחקני רוטציה. אפשרות אחרת היא טרייד עם אינדיאנה על טרנר, מקדרמוט וטי ג'יי מקונל עבור קובינגטון וגורדון. אנחנו מקבלים סנטר פותח, קלעי ורכז מהספסל ואינדיאנה מקבלים עוד שני שחקנים פותחים מצוינים שישתלבו מצוין עם החמישיה המאוזנת בליגה.

הקבוצה תכלול את ווסטברוק, הארדן, קובינגטון/האוס, טאקר, הורפורד/טרנר וספסל דליל הכולל את מקונל\ריברס, מקלמור\קורקמז, מקדרמוט/האוס, וג'ף דרין. הקבוצה תמשיך להיות קבוצת פלייאוף תחרותית, שחקן רחוק מקונטנדרית רצינית. כל עוד הארדן בקבוצה, נגיע לפלייאוף. בעוד שלוש שנים, עם סיום החוזה של הארדן, ווסטברוק והורפורד המזדקנים העתיד נראה רע.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. כמו במקרה של יוטה, לדעתי הקבוצה צריכה לקחת כיוון אחר. קודם כל, לנסות להיפטר מראסל. אם לא יצליחו בסדר, אם הארדן מטיל וטו גם בסדר, אבל כדורסל נטו הוא לא מוסיף להם יותר מדי.
    .
    הורפורד זה רעיון מצוין, נראה מה קורה בפילי באופסיזן.
    .
    אפרופו יוטה – אוסטרטג היה סנטר, אבל לא ממש אמיתי, זה נחשב?
    😉
    .
    תודה רבה גלעד.

        1. תיקח קבוצה בינונית במזרח – שרלוט, אורלנדו, אולי אפילו הניקס (ראסל ותיבודו זה זווג משמיים, יהיה מכות).
          .
          מה נקבל – שחקנים שיכולים להשתלב ברוסטר (3&d), או לפחות לתרום מהספסל, שאפשר להטריד הלאה ביתר קלות, ו/או בחירות שליוסטון כבר לא נותרו, וגם הן יוכלו לעבור הלאה עבור שחקנים לעכשיו.

  2. תודה גלעד. הבעיה העיקרית היא שכמעט כמו שכתבת אין מרווח תמרון. אולי איזו ניקס תעשה טובה ותגאל אותם מראסל.

  3. כל עוד ראס בקבוצה אין מה לדבר…. גם על אריק גורדון הייתי כבר מוותר…. צריך להביא מאמן אולד סקול …. הלוואי שיצליחו להביא את פופ

  4. מאמין שאפשר למצוא טרייד על ראסל, אולי אפילו עם פילי על הורפורד ועוד כמה שחקנים.
    יש מצב שדאנתוני חוטם בפילי ומפרק להם את הליין הגבוה, מעניין לראות מה קורה שם.
    **
    אם משאירים את ראסל ומביאים סנטר בסגנון טרנר/הורפורד, יש להם קבוצה נחמדה שעם הגרלה טובה יכולה להגיע לגמר המערב המאד תחרותי (במזרח היתה יכולה לקחת, אבל זה מה יש)

    1. פילדלפיה יכולה להיות קונטנדרית אם ד'אנטוני יצליח לממש את ההתקפה המצוינת שלו בפילי ויחד עם השחקנים ההגנתיים בקבוצה. יש שמועות שאחרי ד'אנטוני יצטרף, פילדלפיה תנסה להביא את הארדן בטרייד – יכול להיות מפחיד לשאר הליגה.

  5. עדיף בלי ראסל אבל יהיה בסדר גם איתו. לא ירידה עליו אגב, אני פשוט לא מבין את השילוב שלו עם הארדן… לפחות כל עוד משחקים כדורסל עם כדור אתד.
    *
    לגבי החלטות… הארדן שולט מדהים בקצב המשחק בהתקפה ויודע להאט אותו בצורה שפשוט מענה את היריב. גבוהים שסותמים חדירות לצבע לא מתאימים לקבוצה עם הארדן ועם ראס אבל יש מספיק שחקנים שיש להם מאסה (על חשבון מהירות) וקליעה טובה מרחוק.
    קשה לי לחשוב על שמות כי בכסף שיש להם הם יוכלו להביא רק מחליפים.
    בעצם… אולי אוליניק? שלשות בהתקפה ותלישת זרועות ליריבים בריבאונד. שילב מנצח.
    😉

    1. מסכים, אבל מה תקבל בחזרה תמורת ווסטברוק?

      רעיון מעניין אבל יהיה קשה לגרום לו לקרות. לאוילניק יש אופציית שחקן לעונה הבאה. אם ייקח אותה, מיאמי לא יוותרו עליו בלי לקבל בחזרה את קובינגטון או טאקר. אם לא ייקח אותה, לרוקטס אין מקום מתחת לתקרה כדי לשלם לו (בלי לוותר על שחקן משמעותי).

      1. ווסטברוק בעיה. בעיקר אחרי הפלייאוף הזה. אני מאמין שעוד ניץן לו כדורסל לתת, בניגוד למה שאוהבים לכתוב עליו כאן. בעיקר השילוב שלו עם הארדן מגוחך בעיני, למרות שנראה שהם רוצים לשחק ביחד ועושים את המיטב כדי לגרום לזה לקרות. אני לא חושב שהתוצאות מספיק טובות… אבל אחרי הפלייאוף הזה, זה רק טרייד כדי להשתחרר מהחוזה שלו.
        *
        אוליניק היה רק דוגמא כי הוא גבוה שזורק שלשות ויכול לתת הגנה בצבע. אבל מה הוא יעשה מול דייויס או יוקיץ'? או מול קבוצות סמולבול מהירות?
        כנראה שיש שחקנים טובים שמסתתרים באחורה של חמישיות ובספסל. אבל יש גבול לכמה שאני יכול להכיר.
        *
        אם בכל זאת טריידים ווסטברוק אז אולי בן סימונס? הוא יכול להשתחל לאלי-הופ כמו קאפלה, לקבל מסירה לחדירה מבחוץ ולהשלים את הארדן כרכז מבלי שייצטרכו לשבור את הראש לגבי אצל מי הכדור רוב הזמן. הוא מספיק אכזב כדי שטרייד על ווסטברוק יישמע סביר.

  6. מעולה גלעד. דייב יגר מינוי טוב על הקווים והייתי מנסה להחתים אחד מהסנטרים הפנויים שיש בשוק, בהנחה שהם לא עושים את הטרייד של הורפורד על גורדון שמאוד יעזור להם כשגורדן כבר שנתיים לא פוגע. גם דריק ג'ונס ג'וניור כשחקן חופשי יכול להתאים שם.

    1. אין כסף כדי להביא שחקנים בשוק החופשי, חוזה מינימום זה הכי הרבה שהם יכולים להציע וזה לא יספיק עבור דריק ג'ונס ג'וניור.

  7. לא מאמין שאתה עומד לסיים את הפרוייקט הענק הזה. מי היה מאמין.

    הדבר הראשון שיוסטון חייבת לעשות הכל כדי לבמצע הוא להביא שחקן גבוה רציני, ממש בכל צורה. אני לא מאמצין שראבל ו8וסטברוק4 גקמר והגיע לשפל המדרגה. הוא צריך רק שהקבוצה תהפוך לקבוצה רגילה ולא קבוצה של כמדים.

  8. לא הייתי מוותר בחיים על גורדון בשביל הורפורד. אם יוזטון חולמת על אליפות היא חייבת להשאיר את גורדון.
    בסוף היא צריכה סנטר בינוני כדי להשתדרג והייתי מחפש אותו בשוק השחקנים החופשי.. ביינס נראה לי מושלם ואם לא אז דוויט הווארד או לכל הפחות נואל.
    מקלמור זה חוזה נהדר ולא הייתי מוותר עליו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט