אירועי דיומא – 25.09.2020

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

"ליגת היהלום" – דוחא

הסבב היוקרתי, שהתקיים העונה במתכונת מצומצמת מהרגיל, יגיע הערב לסיומו בבירת קטאר (שידור ב"ספורט 4" של צ'רלטון, החל מהשעה 19:00). מספר מקצועות יעמדו במוקד עקב זהות משתתפיהם.
קפיצה במוט (גברים) – מיותר להרחיב על ארמנד דופלנטיס, מי ששיפר פעמיים השנה את שיא עולם (העמיד אותו על 6.18מ') וקפץ שלוש פעמים העונה ל-6.15מ' ומעלה. האמריקאי-שבדי בן ה-20 יפגוש בדוחא, בין היתר, את חבריו, סם קנדריקס מארה"ב (אלוף עולם כפול. קפץ השנה ל-6.02) ורנו לה-וילאני הצרפתי, אלוף אולימפי מ-2012 ושיאן עולם לשעבר.
1,500 מטר (גברים) – שדה חזק מאוד של רצים, שיכלול בין היתר את סטיוארט מקסויין האוסטרלי (רץ רב-גוני נהדר למרחקים בין 1,500 ל-10,000 מטר), שרק לפני כשבוע קבע ברומא תוצאה נהדרת ב-3,000 מטר (7:28.02. שיא אוסטרלי חדש). תוצאתו בבירת איטליה מעידה על הפטנציאל שלו לרדת מגבול ה-3:30 ב-1,500. נראה כי יריביו העיקריים הערב הם רצים שמתמחים במקצועות מעט שונים מ"המייל המטרי". בין האחרונים ניתן למנות את כל הפודיום בריצת 3,000 מכשולים מאליפות העולם שנערכה לפני כמעט שנה באותו האצטדיון: קונצלזוס קיפרוטו הקנייתי, האלוף האולימפי ואלוף העולם כפול ב-3,000 מכשולים, סגנו של קיפרוטו, גירמה למצ'ה האתיופי ומדליסט הארד מאותה התחרות, סופיאן אל בקאלי המרוקאי.
רץ נהדר נוסף שייקח חלק מחר במקצוע הוא שיאן העולם לנוער ב-5,000 מטר (12:43.02) וסגן אלוף העולם לבוגרים במקצוע, סלמון ברגה האתיופי.
800 מטר (גברים) – המועמד לניצחון הוא הרץ הטוב ביותר ל-1,500 מטר בשנתיים האחרונות, טימותי צ'רויוט הקנייתי (ש.א של 3:28.41), שהוא גם אלוף העולם במקצוע. הרץ המחונן בן ה-24 מצטיין גם במקצוע הבינוני הקצר יותר ושיאו לשתי ההקפות עומד על 1:43.11. בין יריביו לשדה ניתן למנות את ברייס הופל מארה"ב (1:43.23) ואלבארו דה אריבה הספרדי, טקטיקן מעולה ואלוף אירופה באולמות.
100 מטר (נשים) – אליין תומפסון-הרה הג'מייקנית, האלופה האולימפית במאה ומאתיים מטר, קבעה את תוצאת השנה לפני כשבוע ברומא, 10.85. יהיה מעניין לראות אם תוכל לשפרה בדוחא.
3,000 מטר (נשים) – המקצוע, שינעל את התחרות, כולל שדה רצות איכותי ביותר ועמוק. האתלטיות שישתתפו בו מצטיינות במקצועות ארוכים ובינוניים שונים. רשימת המשתתפות כוללת את הלן אובירי הקנייתית, אלופת עולם כפולה ב-5,000 מטר וסגנית אלופת העולם במקצוע זה. שיאה האישי ב-3,000 מטר הוא 8:20.68. בת ארצה של אובירי, ביאטריס צ'פקואוץ', שיאנית העולם ב-3,000 מכשולים (8:44) ואלופת העולם במקצוע זה, גם כן תיקח חלק בריצה. צגאיי גודאף האתיופית בת ה-23 היא רצה מצטיינת ל-1,500 מטר. שיאה האישי במקצוע, 3:54.38, נקבע לפני שנה באצטדיון שבו היא תרוץ הערב, עת זכתה במדליית הארד בריצה זאת באליפות העולם.
כאן ניתן לראות את לוח הזמנים המלא ורשימות המשתתפים השונות של כל המקצועות.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר המבורג (גברים) – רבע הגמר

יומיים בלבד לפני פתיחת הרולאן גארוס בבירת צרפת, יישוחק שלב רבע הגמר בטורניר המבורג (מסבב 500 הנקודות), שנערך על משטח החימר (שידורים בערוץ 55, ספורט 5).

12:30: רוברטו באוטיסטה אגוט (ספרד)-אנדריי רובליוב (רוסיה) – שני טניסאים שמתקרבים לכניסה לעשירייה הראשונה (הספרדי כבר היה שם) ומצטיינים על המשטח הכתום. לא מן הנמנע שנראה את שניהם בשלבים המתקדמים ברולאן גארוס.
אח"כ: סטפאנוס ציציפאס (יוון)-דושאן לאיוביץ' (סרביה) – בעונה שעברה, כל אחד מן השחקנים הגיע להישגים יפים על החימר. לאיוביץ' שיחק (לראשונה בקריירה ובפעם היחידה עד עתה) בגמר טורניר המאסטרס במונטה קארלו (הפסיד לפאביו פוניני) ויריבו היה שותף למשחק נהדר בשמינית הגמר של אליפות צרפת הפתוחה, שבסופו של דבר נוצח בו על ידי סטניסלאס וואוורינקה.
אח"כ: קאספר רוד (נורבגיה)-הוגו יומבר (צרפת) –הנורבגי בן ה-21 מצטיין על משטח החימר ויהיה מעניין לעקוב אחריו במייג'ור בפאריז. יריבו בן ה-22 ניצח בעיר הצפון גרמנית את המדורג מס' 1 בטורניר, דניאיל מדבדייב הרוסי (חמישי בעולם).
אח"כ: כריסטיאן גארין (צ'ילה)-אלכסנדר בובליק (קזחסטן)

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס האירופי – סיבובים 3,4:

לאחר הפסקה קצרה יחסית (הנובעת מדחיית אליפות העולם האחרונה), עונת 20-21 של הסנוקר נפתחת עם טורניר המאסטרס האירופי. הטורניר, שבשנים האחרונות נערך כל פעם בעיר אחרת באירופה, נערך השנה בעיירה מילטון קיינס באנגליה, מקום שאליו עברו רבות מהתחרויות האחרונות לאחר החזרה מפגרת הקורונה. הנגיף עשה את שלו גם בתחרות זו, לאחר ששני מתמודדים, מייקל ווייט וגארי ווילסון, נמצאו חיוביים בבדיקה, ולפיכך לא ישתתפו בו (ואיתם עוד שלושה שחקנים שבאו עימם במגע).
אשר לטורניר עצמו, אנו מצטרפים אליו בשלב שמינית הגמר. כמה הפתעות כבר קיבלנו בשלבים הקודמים, כולל ההדחה של אלוף העולם הטרי, רוני אוסליבן, בידי ארון היל האלמוני, וזו של מארק וויליאמס בידי פיטר דוולין. היום יתקיימו שני סיבובים הרצף – השלישי (הטוב מ-32) והרביעי (שמינית הגמר). הסיבוב השלישי, שיחל מהשעה 12:00, כולל כמה משחקים מעניינים כמו אלו שיפגישו את ג'אד טרמפ עם מייקל הולט, סטיבן מגווייר מול טום פורד ודייויד גילברט מול אנתוני מקגיל. שלב שמינית הגמר ייערך בשעה 20:00. שידור ביורוספורט במהלך היום.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות העולם בנג"ש לגברים:

אחרי מירוץ הנג"ש לנשים של אתמול, בו זכתה אנה ואן דר ברחן (בתואר היחיד בערך שהיה חסר לה), היום נקבל את מירוץ הנג"ש לגברים. המירוץ ייערך על אותו המסלול – 32 ק"מ שטוחים למדי שיתחילו ויסתיימו במסלול המירוצים של העיר אימולה. מבין המועמדים נקבל כמה מהשענים האיכותיים ביותר שיש לעולם הרכיבה להציע (אם כי הסלובנים רוגליץ' ופוגאצ'אר החליטו לשמור את כוחותיהם למירוץ הכביש בעוד יומיים). מועמד רציני מאד לזכייה כאן הוא אלוף העולם המכהן, רוהאן דניס. צמד מדינות השפלה ישלחו כ"א שני שענים מצויינים: מבלגיה נראה את מחזיק שיא העולם בשעה באולם, ויקטור קמפנארטס, ואיתו את אחד מכוכבי הרכיבה הגדולים ביותר כיום, וואוט ואן ארט. מהולנד נקבל עוד כוכב בדמותו של טום דומולאן, ויחד איתו עוד שען מצויין בדמותו של יוס ואן אמדן. גם איטליה שולחת לכאן מועמד רציני מאד לזכייה בדמותו של פיליפו גאנה. הממלכה המאוחדת תשלח לכאן את זוכה הטור מלפני שנתיים, גראן תומאס, ויחד איתו את אלכס דאוסט מ-ISN. השוויצרי סטפן קונג הוא עוד שען חזק שיגיע לכאן, וגם רמי קבאנייה הצרפתי הוא עוד אחד שעשוי לתת כאן תוצאה טובה. שידור ביורוספורט ב-15:35.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט