אירועי דצומא – 27-28.09.2020

המערכת מאחלת גמר חתימה טובה וצום מועיל לכלל אזרחי ישראל.

כדורגל:

פרמייר-ליג – מחזור 3 /רועי ויינברג

יום ראשון (27.9):

14:00-שפילד יונייטד-לידס יונייטד (ספורט 2). החבורה של מרסלו ביילסה ראתה 14 שערים (7 לזכותה) בשני המשחקים הראשונים שלה. שפילד יונייטד של כריס ווילדר תנסה להאט את הקצב המופרע של העולה החדשה ותציב לה אתגר חדש ממה שראינו עד כה.

16:00-טוטנהאם-ניוקאסל. אחרי החמישייה נגד סאות'המפטון טוטנהאם תרצה עוד שערים מול ניוקאסל הסימפטית שמשחקת לא רע בכלל עד עכשיו.

18:30-מנצ'סטר סיטי-לסטר סיטי. משחק מעולה בין 2 קבוצות התקפיות שהתחרו על המקום השני לאורך חלק משמעותי מהעונה שעברה. מנצ'סטר לא התקשתה נגד וולבס במשחק הראשון שלה העונה ושיחקה כדורגל טוב מאוד, בזמן שלסטר, שניצחה 2 מ-2, תנסה להפתיע באיתיאחד.

21:00-ווסטהאם-וולבס. הסיפור המעניין של המשחק הוא כנראה זה של דיוויד מויס שצפוי לנהל אותו דרך שיחת וידאו עקב חובת בידוד.

יום שני, 28.9:

20:00-אסטון וילה-פולהאם (ספורט 1). 2 הקבוצות ירצו נקודות שיוכלו לעזור להן במאבק הישרדות אפשרי בהמשך העונה.

22:00-ליברפול-ארסנל (ספורט 1). משחק אדיר בין 2 קבוצות טובות כשכל אחת ניצחה פעמיים. ארסנל מנסה לשלב את אובמיאנג, לקזאט, פפה ו-וויליאן במערך אחד בזמן שהמכונה המשומנת של ליברפול הרשימה, הגנתית והתקפית,נגד צ'לסי.

בונדסליגה – מחזור 2 / רועי ויינברג:

יום ראשון:

16:30-הופנהיים-באיירן מינכן. במשחק האחרון בין הקבוצות באיירן כבשה שישייה. הם כבשו שמינייה נגד שאלקה במשחק הראשון של העונה ונראה שבדרך לאליפות דורסנית נוספת. הופנהיים ינסו לעצור אותם היום.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

הגראנד פרי הרוסי:

המירוץ הקודם, הראשון אי פעם בטוסקנה, היה כאוטי לחלוטין, עם שני דגלים אדומים, ופרישות של שמונה נהגים. עדיין, התוצאה שלו הייתה צפוייה לחלוטין, כשלואיס המילטון התעלם מכל ההמולה שמאחוריו, וזכה בניצחון נוסף, בדרך לאליפות הצפוייה ביותר. המילטון כעת מוביל בדירוג הנהגים עם 190 נקודות, לפני בוטאס (135) ו-ורסטאן (110).

היום בסוצ'י המילטון יזנק שוב מהפול פוזישן לפני ורסטאפן ובוטאס, כשניצחון שלו ישווה את הנצחונות שלו לזה של מיכאל שומאכר. שידור בספורט 5 לייב ב-13:45.

טניס / אלכס דוקורסקי

טורניר המבורג – גמר

13:00 (ערוץ 55, "ספורט 5") סטפנוס ציציפאס (יוון)-אנדריי רובליוב (רוסיה) – עם תום המשחק, הטניסאים ידרימו לפאריז, שם ייפתח היום טורניר המייג'ור השלישי של השנה, הרולאן גארוס, עליו יפורט להלן. שני השחקנים הצעירים יהיו בין המועמדים להגיע רחוק בפאריז, לאור יכולתם בתקופה האחרונה (בהנחה שהמאמץ שהשקיעו בהמבורג בשבוע האחרון לא יגבה מהם מחיר). רובליוב, שמדורג 14 בעולם ונמצא במרחק ניצחון מהעשירייה הראשונה, שיחק בחצי הגמר פחות זמן מיריבו, שמדורג שבעה מקומות מעליו, ונדרש לשלוש מערכות מתישות מול כריסטיאן גארין הצ'יליאני בחצי הגמר.

הרולאן גארוס – היום הראשון

עונת החימר השנה היתה מאוד קצרה, מסיבות ברורות, והיום יתחילו הטורניר המרכזי שלה (שיגיע לשיא בעוד שבועיים), עם פתיחת הגרנד סלאם בבירת צרפת. יתר על כן, הטורניר ייערך שלא במועדו, בעיכוב של ארבעה חודשים. ייתכן שיהיו השלכות מסויימות כתוצאה מכל אלה על השחקנים. האקלים בסוף ספטמבר ובאוקטובר שונה למדי מזה שבמאי וביוני. הסתיו האירופאי מתחיל להיות מורגש יותר, בדמות טמפרטורות נמוכות יותר ומספר רב יותר של ימי גשם. אי לכך, לא מן הנמנע כי נראה עיכובים שונים והפסקות/דחיות של מספר משחקים וקטיעת מומנטומים של שחקנים כתוצאה מכך (למעט במגרש המרכזי ע"ש פיליפ שאטרייה, בו הותקן גג נפתח השנה).
נוכל להבחין בשני שינויים ברולאן גארוס לעומת אליפות ארה"ב הפתוחה, שהיתה המייג'ור הראשון בעידן הקורונה. בעוד שבניו-יורק לא שוחק כלל טורניר מוקדמות, שלב זה נערך במלואו בפאריז. הבדל נוסף (בתקווה שיישאר כזה) יהיה בנוכחות הקהל. תחילה, מספר הצופים היומי נקבע ל-11,500 (שיתפרש על פני שלושת המגרשים המרכזיים). לאור מצב התחלואה המדאיג בצרפת, המספר צומצמם ל-5,000 ואחר כך לאלף בלבד.
רפאל נדאל, מי שהניף 12 פעמים את הגביע במגרש ע"ש פיליפ שארטייה, יגיע כדי להגן על תוארו משנה שעברה. אם יצליח בכך, הרי שיזכה במייג'ור העשרים שלו ובכך ישתווה לרוג'ר פדרר, שיעדר מהטורניר עקב פציעה שממנה הוא מתאושש. המדורג מס' 2 מספרד בעולם ויתר על אליפות ארה"ב כדי להתכונן טוב יותר לטורניר "הבית" שלו. מבחינה תחרותית, הכנתו לאליפות צרפת לקתה בחסר כמו אצל כל הסבב. הוא נטל חלק בטורניר המאסטרס ברומא, בו ניסה להגן על תוארו, אך הודח בצורה מפתיעה יחסית (לא שיחק משחק רשמי כשמונה חודשים, בכל זאת) על ידי דייגו שוורצמן הארגנטינאי ברבע הגמר. מי שאין ספקות לגבי טיב כושרו הוא המדורג מספר 1 בעולם, נובאק דג'וקוביץ'. אלוף הטורניר ב-2016 טרם נוצח העונה (אם לא מחשיבים את הרחקתו בניו-יורק כהפסד) והוא הזוכה הטרי בטורניר רומא.
מועמד בכיר שלישי לניצחון ברולאן גארוס הוא סגן האלוף בפאריז בשנתיים האחרונות ואלוף הגרנד סלאם בניו-יורק, דומיניק תים (שנמצא באותו הצד בהגרלה עם נדאל, כלומר יוכל לפגוש אותו בחצי הגמר). האוסטרי בן ה-27 מצטיין, כאמור, על המשטח הכתום ולאחר שפרץ את מחסום ההפסדים בגמרים בארה"ב, יהיה מעניין מאוד לעקוב אחריו גם בפאריז.
מלבד שלושת המועמדים הבכירים, ניתן לציין גם את אנדריי רובליוב וסטפנוס ציציפאס, שהוזכרו לעיל בסקירה על גמר טורניר המבורג, ואת אלכסנדר זברב, סגן אלוף ארה"ב, שהשתפר משמעותית השנה בטורנירי המייג'ורס (והחל לשתף פעולה עם טניסאי העבר המעולה, דויד פרר הספרדי, שהצטרף לצוות האימון של נציג גרמניה). שחקן מצטיין שכדאי לעקוב אחריו הוא דייגו שוורצמן. הארגנטינאי-יהודי בן ה-28, שמדורג במקום ה-13 בעולם, שיחק היטב בטורניר רומא, שם כאמור ניצח את נדאל בדרך להתמודדות מול נובאק בגמר (עם זאת, מצפה לו הגרלה קשה למדי כבר בסיבוב הראשון, כפי שנקרא להלן).

בעוד שישנם שלושה פייבוריטים בטורניר הגברים, קשה מאוד להצביע על מועמדות ברורות לניצחון בקרב הנשים. האלופה היוצאת, אשלי בארטי האוסטרלית, תיעדר מהטורניר עקב הקורונה וכך גם אלופת ארה"ב הטרייה, נאומי אוסאקה, שרצתה להתאושש לאחר הופעתה בניו-יורק. גם אלמלא היעדרן, טורנירי הנשים פתוחים למדי ומלאים בהפתעות. רשימה חלקית של מועמדות לזכיה (על סמך טורנירי ההכנה שנערכו על החימר, היכולת הכללית וההיסטוריה) תכלול את סימונה האלפ, ויקטוריה אזארנקה, סרינה וויליאמס, אלינה סביטולינה, גרביניה מוגורוזה ופטרה קביטובה.
שידורים ישירים יתקיימו בכל יום בשבועיים הקרובים ביורוספורט החל מהשעה 12:00.

גברים – משחקים נבחרים (יום א')

דויד גופן (בלגיה)-יאניק סינר (איטליה) – משחק לא פשוט עבור המדורג 11 בעולם מבלגיה מול אחד השחקנים המבטיחים בסבב.
סטניסלאס וואוורינקה (שוויץ)-אנדי מארי (בריטניה) – כל אחד מהטניסאים המצטיינים הללו זכה בשלושה תארי מייג'ור בעבר. נראה כי השוייצרי, שניצח בפאריז לפני חמש שנים, יהיה פייבוריט הפעם מול מחזיק אות האבירות מסקוטלנד, ששיחק בגמר הטורניר לפני ארבע שנים.
אלכסנדר זברב (גרמניה)-דניס נובאק (אוסטריה)
דייגו שוורצמן (ארגנטינה)-מיומיר קסמאנוביץ' (סרביה) – הארגנטיני, כפי שנכתב לעיל, הוא שחקן חימר (ולא רק עליו) מצטיין. היום הוא יצטרך לעבור משוכה קשה מאוד בדמותו של הסרבי המוכשר בן ה-21, אשר מדורג 40 בעולם, שזכה לפני כשבועיים בטורניר ההכנה על החימר בקיצבול שבאוסטריה.
קיי נישיקורי (יפן)-דניאל אוונס (בריטניה)
ג'ון איזנר (ארה"ב)-אליוט בן שטרית (צרפת)

אלכס דה מינור (אוסטרליה)-מרקו צ'קינאטו (איטליה)

נשים

סימונה האלפ (רומניה)-שרה סוריבס טורמו (ספרד)
אנט קונטאבט (אסטוניה)-קארולין גארסיה (צרפת)
ויקטוריה אזארנקה (בלארוס)-דנקה קוביניץ' (מונטנגרו)
אליז מרטנס (בלגיה)-מרגריטה גספריאן (רוסיה)
ונוס וויליאמס (ארה"ב)-אנה קרולינה שמידלובה (סלובקיה)
מריה סקארי (יוון)-איילה טומיליאנוביץ' (אוסטרליה)
קאיה קאנפי (אסטוניה)-מארי בוזקובה (צ'כיה)


סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

טורניר המאסטרס האירופי – הגמר:

15:00, 21:00: מארק סלבי-מרטין גולד (יורוספורט)

אתמול נערכו שלבי רבע וחצי הגמר של הטורניר במילטון קיינס. שם ראינו את מארק סלבי משתחרר סופית מהמותחן מול בינגהאם בשמינית עם שני נצחונות נינוחים על דינג ועל מרפי שהעלו אותו לגמר. עוד ראינו את מרטין גולד מצליח לגבור קודם על יאן בינגטאו הצעיר במשחק צמוד במיוחד, ואז בקלות מפתיעה יותר על אלוף העולם הקודם, ג'אד טראמפ.

משחק הגמר היום (בפורמט הטוב מ-17) יפגיש שני יריבים שקשה למצוא שונים מהם בענף. את מארק סלבי אין צורך להציג: מדובר באחד השחקנים הטובים והמעוטרים בענף, בעל אינספור תארים, כולל שלוש אליפויות עולם, אך בעל סגנון זהיר ואיטי הקשה לעיתים לצפייה. מרטין גולד הוא לעומתו ההיפך הגמור. השחקן הוותיק והממושקף אוחז בסגנון התקפי ומהנה מאד לצפייה, אך כזה שזיכה אותו בתואר דירוג יחיד אי שם ב-2016. די ברור שהוא האנדרדוג המוחלט במשחק הזה מול הג'סטר, אלא שאם יפגין יכולת כמו זו של אתמול (או כמו זו שראינו ממנו בשלבים המוקדמים של אליפות העולם), אולי יזכה לעדנה בדמות זכייה בתואר דירוג שני.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות העולם במירוצי כביש לגברים:

*המלצת צפייה* לאחר מירוץ הכביש בנשים (בו השלימה אנה ואן דר ברחן את הדאבל עם האליפות בנג"ש), אליפויות העולם באימולה מגיעות לאירוע השיא – מירוץ הכביש לגברים. גם כאן אנו נקבל מירוץ הקפות, הפעם שמונה, כשכל הקפה כוללת מספר עליות קצרות ותלולות. זה יצטבר לכדי 258 ק"מ של 5000 מטרים בגובה טיפוס. מטבע הדברים, המירוץ יתאים למטפסים, מה שאומר שנראה כאן את השמנא והסלתא של הענף בתחום. כרגיל, מדובר כאן בפורמט של נבחרות עם מספר משתנה של רוכבים, כשהמקסימום הוא שמונה לנבחרות עם הדירוג הגבוה ביותר. הנבחרת המסקרנת ביותר כאן היא ללא ספק זו הסלובנית, שבה ישתפו הפעם פרימוז רוגליץ' וטאדיי פוגאצ'אר פעולה. אלא מבחינת חוזק, דומה שיש כמה חזקות יותר בכל הקשור לכח אש: אחת כזו היא קולומביה, שתכלול את לופז, אורן, צ'אבז, היגיטה ומרטינז. עוד אחת כזו היא בלגיה, שתכלול את הכוכב וואוט ואן ארט, ואיתו שורת אול אראונדרים פסיכית כואן אוורמאט, סטויבן, וולנס, נסן ובנוט. עוד אחת כזו היא הספרדית, שתכלול את ואלוורדה, לאנדה, סולר ומאס. אחד שוודאי יכול לזכות במסלול מהסוג הזה הוא ז'וליאן אלאפיליפ הצרפתי. עוד כוכבים גדולים שנקבל כאן הם טום דומולאן ההולנדי, וינצ'נזו ניבאלי האיטלקי, מיכל קביאטקובסקי הפולני, יאקוב פוגלסאנג הדני, ריצ'י פורט האוסטרלי, אלכסיי לוטסנקו הקזחי ומקס שכמן הגרמני. שידור ביורוספורט 2 ב-12:40.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

    1. בהחלט. למרות שמדובר בתואר אישי, יש כאן נבחרת שהמטרה שלה זה להביא אחד מחבריה ראשון לקו הסיום. בדיוק כמו הקבוצות שאנו רגילים לראות, מלבד העובדה שכאן קשה יותר לדעת מראש מי המוביל, מה שהופך את המירוצים האלה להרבה יותר קשים לחיזוי.

      1. ואגב ספציפית לגבי הסלובנים, פוגאצ'אר אמר שמבחינתו לראות את רוגליץ' עם חולצת הפסים יהיה חלום. אולי אמיתי, אולי לוחמה פסיכולוגית, ואולי זה גם קצת חלק מהתחושות שלו על זה שהוא "גנב" לרוגליץ' את הטור.

            1. אה סבבה

  1. אני מאמין לפוגא. ברור שהוא גם היה רוצה לנצח, אבל גם ברור לי שעם כל השמחה הוא גם מרגיש טיפל'ה לא נעים על רוגליץ' וישמח מאד לראות אותו מנצח.
    למרות שלדעתי פוגא יותר נפיץ ויותר מתאים לנצח.
    אחרי כל זה, אני מהמר על מנצח שפלתי כלשהו.

  2. איזו הפתעה מרעישה בבונדסליגה, הופנריים הקטנה מביסה את באיירן הגדולה 4:1 ומורידה אותה מהמקום הראשון לשישי במחזור השני של העונה. גם מונס דאבור הבקיע גול. את השני של הופנהיים…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט