חמישיית הסיבוב הראשון של הפלייאוף/ רותם אלרן

לפני שאפרט את החמישייה, חשוב לציין כמה שלא הכנסתי והיו טובים: לברון ג'יימס, אנתוני דיוויס (בעקבות ההתחלה החלשה של הסדרה לא נכנסו), ניקולה ווצ'ביץ' (שיחק מצוין, אך לא נכנס בעקבות התבוסה בסדרה) ג'ואל אמביד, מסיבה דומה לזו של ווצ'ביץ' וגם ניקולה יוקיץ' לבסוף לא נכנס בגלל פתיחה חלשה יחסית לסדרה

רכז: ג'מאל מארי

מארי היה ללא ספק הפוינט גארד הטוב ביותר ששיחק בסיבוב הראשון של הפלייאוף הזה, והיה חלק קריטי מההעפלה של דנבר לסיבוב השני לאחר שצנחו לפיגור 3-1 מול הג'אז. הקומבו גארד הקנדי היה נהדר בהתקפה, גם אם לא מאוד יציב בסדרה, והעמיד 31.6 נקודות למשחק ביעילות נהדרת מכל הטווחים, כשהוא גם מוסר יותר אסיסטים ביחס לעונה הסדירה ומאבד פחות. בנוסף הוא גם הסתמך הרבה פחות על אחרים, בעיקר ניקולה יוקיץ', שייצרו נקודות עבורו במהלך המשחק, זרק יותר שלשות ויצר לעצמו זריקות – רק 2.6 מ-8.6 השלשות שזרק בסדרה הגיעו כתוצאה ממסירה, והצליח ליצור מצבים נוחים מאחורי הקשת, עם 7 מהזריקות שהגיעו כשהיה פנוי עד פנוי מאוד. ההתפוצצות שלו בסדרה והתרומה שלו עבור דנבר עזרה לדנבר להיות יריבה שקולה ליוטה, והתרומה של מארי השוותה את ההתפוצצות של השחקן הבא בחמישייה.

שוטינג גארד: דונובן מיצ'ל

לדעתי ולדעת רבים, השחקן הטוב ביותר ששיחק בסיבוב הראשון, למרות ההפסד של יוטה בשבעה משחקים לדנבר, אותה הוביל מארי. שחקן השנה השלישית הוביל את הג'אז בסדרה והוא הסיבה שהיה להם את היתרון הגדול מלכתחילה, כשקלע ביעילות מהממת – מיצ'ל העלה את האחוזים האפקטיביים בלא פחות מ-12.% (!) אחוזים ל-63.4%, ובנוסף הגיע הרבה יותר לקו והשיג זריקות יעילות, למרות שזרק מעט מאוד כתוצאה ממסירה וקלע ב-51% משלוש בזריקות מכדרור (לקח 7.3 מהן למשחק), ובנוסף הגיע לקו הרבה מאוד – 8.3 זריקות למשחק בסדרה, בהן דייק ב-94.8%. התצוגות של מיצ'ל בסדרה הזו היו לא פחות ממדהימות, והוא זה שהיה אחראי לכך שיוטה הצטיינה בסדרה, למרות שהפסידה אותה לבסוף. הגארד הוא קונצנזוס לחמישייה כזו של הסיבוב הראשון.

פורוורד #1: לוקה דונצ'יץ'

אחד מהשחקנים הבולטים של הסיבוב הראשון היה הסלובני, ששיחק בפלייאוף הראשון שלו, כשחקן שנה שנייה. עוד במהלך העונה דונצ'יץ' הראה שהוא פנומן ואחד מהשחקנים המהנים ביותר בליגה, ולמרות הספקות מצד הרבה אנשים וסימני השאלה איך יתפקד בפלייאוף, במיוחד מול שחקני ההגנה הנהדרים של הקליפרס, אבל הוא הוכיח שהוא לא רק שחקן של העונה הרגילה, והיה אחד מהשחקנים הטובים בסיבוב הראשון, למרות שדאלאס הודחו בשישה משחקים. עוד מתחילת הסדרה היה ידוע וברור שהמאבס ככל הנראה יודחו, אבל למרות ההדחה הם נתנו פייט נאה בהובלת לוקה, שהעמיד 31 נקודות למשחק, 9.8 ריבאונדים ו-8.7 אסיסטים, מספרים דומים מאוד למה שעשה בעונה הסדירה. הוא קלע ביעילות גבוהה יותר ביחס לעונה הסדירה (למעט העונשין, שם התקשה) עם 50% מהשדה ו-36.4% משלוש. דאלאס הייתה קבוצת ההתקפה הטובה בעונה הסדירה, ולא בכדי, וגם סיימה במקום השלישי בנקודות למשחק בפלייאוף (עד כה) עם 117. דונצ'יץ' בהחלט ראוי להיות כאן, למרות שזו לא העמדה הטבעית שלו.

פורוורד #2: קוואי לנארד

לאור מעט מחסור בגבוהים שהיו נהדרים ועומס של שחקנים שהצטיינו בעמדות הכנף, החלטתי להכליל שלושה פורוורדים, מהם דונצ'יץ' היה הראשון, והשני מביניהם הוא הכפפה 2.0 ואחד מהשחקנים הטובים ביותר בליגה בשני צידי המגרש, קוואי לנארד. קוואי היה נהדר במשחקים מול דאלאס, והוא סחב את הקבוצה לאורך הסדרה, כשפול ג'ורג' התקשה מאוד בצד ההתקפי, ושאר השחקנים לא נתנו תרומה שהייתה מספיקה בלעדיו. 32.8 הנקודות שלו הגיעו ביעילות טובה, ויכולת קטיפת הריבאונדים שלו (10.2 למשחק בסדרה) הייתה חשובה לקליפרס מאוד, כשהסנטר הטוב בקבוצה, מונטרז הארל, הוא בגובה 2.03 מ', ואיביצה זובאץ' אמנם לקח 7 למשחק, אך הריבאונדים של קוואי עזרו מאוד לניצחון בסדרה. הקליפרס היו אמורים להיות הקבוצה העדיפה בסדרה, וגם היו כאלה, אך ללא קוואי לא מופרך שהיו מובסים בסדרה.

פורוורד #3: ג'ייסון טייטום

על פניו, לטייטום לא היו את המספרים הכי טובים או מרשימים, אבל במהלך הסדרה הקצרצרה מול פילדלפיה, שהסתכמה בארבעה משחקים וסוויפ קל של בוסטון, הוא שיחק מצוין בשני צידי המגרש, כשסיים עם רייטינג הגנתי מצוין של 97.4, ונט רייטינג 15.7. הוא הוכיח פעם אחר פעם שהוא פורח כשצריכים אותו, כשסיים עם עם 27.2 נקודות למשחק, תוך שהוא גם משיג 1.5 חסימות למשחק ו-9.3 ריבאונדים. הוא נראה טוב מאוד ולקח את בוסטון, שאמנם שיחקו משחק מאוד קבוצתי ושיתופי, לסיבוב הבא. היכולת שהוא מציג שם, יחד עם הסטאר קווליטי שהוא מביא לקבוצה, לא יסולאו בפז.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. רותם
    נראה שהתייחסת בעיקר לסטטיסטיקה אישית בבחירות.
    בפילי הייתה תלות גדולה באמביד ולכן המספרים שלו לא משקפים סדרה טובה בהכרח למרות שורה סטטיסטית מרשימה.
    מיטשל ומארי עם סדרות אישיות גדולות, מארי חזר לעצמו מול הקליפרס.
    הקליפרס לא הייתה מובסת ללא קוואי, רק מזיעה קצת יותר.

  2. תודה רותם, נראה כאילו בחרת את השחקנים הטובים מהסדרות הטובות שראית (מארי ומיטשל, לוקה וקוואי) או מהקבוצה שאתה אוהד? (טייטום)
    אולי המזרח לא היה כל כך מעניין אבל עדיין..

    1. אני ספציפית אוהד דאלאס, ובמיוחד את לוקה. לקחתי את קוואי, לוקה, מארי ומיצ'ל כי פשוט היו ברמה מעל כל השאר, וטייטום היה מצוין. אמביד הובס בסדרה וקשה לי להכניס שחקן שחטף סוויפ.

  3. קוואי מדהים אותי, למרות כל הנרטיב וההייפ לא היה לי ספק שהוא השחקן הכי טוב בסדרה (כבוד ללוקה tho). דבר שהייתי מוסיף לגביו זאת ההגנה המעולה על לוקה בפרט, לוקה ניסה לברוח ממנו כמו אש, בזמן שהוא הולך חזק מול כל שומר אחר כולל פלייאוף פי. חיפשתי את הסטטיסטיקה המתדקמת אבל אני כנראה לא מחפש באתרים הנכונים, אבל ניכר שהוא היה הרבה פחות יעיל עליו, וקיבל המון סקרינים בשביל לקבל חילוף.

  4. בחירה של חמישייה צריכה להיות שחקן בעמדת הציר ויכול להיות גם פאוור-סנטר שעמגתו הבסיסית היא פאוור. ולכן, אף שאני אוהד סלטיקס צריך להוריד את טייטום ולשים את אדביו או ווצ'וויץ'.

    1. אדביו? אמביד, דייויס, יוקיץ׳ ו-ווצ׳ביץ ליגה מעליו ואפילו נורקיץ וגובר נתנו סדרות יותר דומיננטיות ממנו. הוא מוגבל מאוד התקפית ולי הוא נראה שילוב בין סטיבן אדאמס לדריימונד שזה כמובן שילוב טוב אבל ממש לא בליגה של הגדולים

  5. הכלל שלי אומר שחמיישיה רצוי לבחור לפי התפקידים המקוריים אבל זה לא הכרחי ותלוי האם היה שחקן טוב באותה רמה בערך באותה עמדה
    אני בניגוד לרועי חושב שיוקיץ עשה סדרה טובה בוודאי משחק 7 שאותו הכריע ולכן הוא כאן על חשבון טייטום הנהדר .
    ( גם אפקט או אם תרצו דרגת הקושי של היריבה נותן את הזכות ליוקיץ)

  6. תודה. אם אתה כותב חמישייה לפחות תשים גבוה, אני בעד סמול בול, אבל פה זה סתם פוורדים וגארדים. הייתי מכניס גבוה במקום טייטום(דיוויס/ווצביץ' גם יוקיץ' אופציה לא רעה)

  7. חמישייה מכובדת ביותר! מדהים איך הכדורסל השתנה, וחמישייה יכולה בכיף לא לכלול סנטר על חשבון פורוורד/גארד נוסף.
    אהבתי במיוחד שנתת מקום למיטשל ולוקה למרות ההפסדים.

  8. תודה רותם.
    בחירה טובה מאד.
    אבל אילו התחלתי קבוצה היום הייתי בוחר כפוינט-גארד/גארד את גורן דראג'יץ' לפני מארי ודונובן. כמובן לסידרה אחת בהווה ולא לעתיד – רק בגלל גילו

    1. תודה דוק. ההצגה העיקרית של גוראן הגיע בדיוק בסדרה הזו, וטרן נהדר. למרות זאת, יש עוד יחסית הרבה שחקנים שהיו נכנסים לפניו בעיניי, ומארי ומיצ'ל נו בריינר לחמישייה עבורי

  9. רותם, אחלה חמישיה, לא חייב להיצמד לעמדות, גם השחקנים לא נצמדים אליהן … סנטרים זורקים 3, טאקר וסמארט שומרים גבוהים …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט