מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום החמישי של הפלייאוף? / רועי ויינברג

יוטה-דנבר

בשני המשחקים הקודמים בסדרה ראינו את יוטה מצליחה להגביל את ההשפעה של ניקולה יוקיץ' בניהול המשחק עם ההצבה המוצלחת של רודי גובר עליו, גם כשהוא נמצא רחוק מהצבע. ראינו את הג'אז קוראים את המסירות של דנבר פעם אחר פעם.

וגם כאן עם תגובה נכונה של קלארקסון בצבע על מייסון פלאמלי:

דנבר מבססת את ההתקפה שלה על יוקיץ' והתנועה סביבו וכשהם מאבדים 9 כדורים ברבע השעה הראשונה של המשחק לא מקרי שכאן המשחק נגמר (34-16, יוטה). יכול להיות שבמשחקים הבאים נראה את ג'מאל מארי מוביל כדור גם כשהמשחק עומד או יותר דקות של מונטה מוריס, כשיוקיץ' יותר פינישר ופחות פליימייקר. פחות חסימות גבוהות מדי וחזרה על אותם 3-4 סטים בהתקפה. יוטה ידעו מה הצעד הבא של דנבר, לפעמים לפני שדנבר ידעה אותו בעצמה.

ההצלחה של הג'אז הגיעה גם בזכות ההתקפה. לאורך העונה יוטה לא שיחקה טוב כשקונלי ואינגלס היו ביחד עם בויאן בוגדנוביץ' על המגרש ולא היה ברור מי מוביל הכדור. היום ראינו את קונלי משחק אוף דה בול ואינגלס מניע את ההתקפה. הראשון קלע את 6 הניסיונות הראשונים שלו מהשלוש, ברוב המקרים נגד הגנה חלשה של דנבר. אינגלס הצליח למצוא את חבריו לקבוצה לשלשות פנויות בהמשך ישיר של המשחק השני.

אחד הדברים היפים ביוטה הוא שהם יכולים גם להחליף תפקידים – אינגלס קלע היטב מהשלוש במשחק השני וקונלי רכז שיכול לסדר מצבים לחבריו לקבוצה. יחד עם היום הנהדר של רודי גובר, שסיים כדורים בצבע והיה מאוד אקטיבי, יוטה עם בלואו-אאוט שני ברציפות. אם דנבר לא תשנה את ההתקפה שלה, יכול להיות שהסדרה הזאת תגמר ב-4-1.

דאלאס-קליפרס

ראינו היום את הקליפרס מחליפה כמה שומרים על לוקה דונצ'יץ', אבל בניגוד למשחקים הראשונים אלה היו שומרים גדולים – מונטרז הארל, מרקוס מוריס (המצויין), איביצה זובאץ שסגר אותו בצבע, פול ג'ורג' וג'מייקל גרין. הם עשו נגדו עבודה טובה אבל לא בטוח שזה יהיה רלוונטי למשחקים הבאים: דונצ'יץ' נקע את הקרסול ויש סיכוי טוב שהסדרה הזאת תגמר בעוד 4 ימים, אז לא בטוח שנראה אותו יותר בפלייאוף.

במקום זה נדבר על ההתקפה של הקליפרס שהתמודדה היטב עם ההגנה השטוחה של דאלאס. לנדרי שאמט עלה בחמישייה והוסיף מימד של קליעה ותנועה בלי הכדור. אני מאוד אוהב לראות מהלכים מהסוג הזה בהם כמעט כל הקבוצה עובדת בשביל להגיע לזריקה הטובה ביותר:

ג'ורג' חותך פנימה, זובאץ חוסם וקוואי עם המסירה בזמן ששאמט עושה את התנועה הנכונה ומגיע לשלשה חופשית לגמרי. רוב המהלכים של הקליפרס היו פחות מורכבים מהסל הזה, כשההגנה מתכווצת סביב קוואי, וויליאמס או ג'ורג' והם מוצאים את השחקנים האחרים של הקליפרס שהגיעו בקלות לטבעת וקלעו באחוזים נהדרים מכל הטווחים.

לא הכי סביר שהקליפרס יקלעו שוב ב-41.2% מהשלוש (37.1% ממוצע העונה), אבל קשה לי לראות את דאלאס מגיעה ל-122 נקודות בלי דונצ'יץ'. גם אם טריי בורק יעלה במקומו בחמישייה, ההגנה של הקליפרס טובה יותר והוא יהיה חיסרון בצד ההגנתי. בלי לוקה זה 4-1.

פילדלפיה-בוסטון

משחק מעניין של פילדלפיה שלא הספיק. ראינו אותם מוותרים על הגנת המעבר והולכים פעם אחרי פעם לריבאונד ההתקפה, עם 20 ריבאונדים כאלה והמון הזדמנויות (41 הזדמנויות לריבאונד התקפה לעומת 15 של בוסטון, לפי נתוני המעקב של הליגה). זאת גישה לא רעה לכדורסל, אבל בשביל הערך של ריבאונד ההתקפה צריך נקודות וזה משהו שפילדלפיה לא הצליחה להשיג היום.

הם לא קלעו את הליי-אפים אחרי הריבאונד או הצליחו לייצר התקפות עומדות טובות, לאורך כל המשחק, ובוסטון ניצלה את זה בשביל התקפת מעבר טובה – הסיקסרס שלחה שניים או שלושה שחקנים לצבע ובוסטון קלעה 22 נקודות במתפרצות משלה. זה עדיין הימור ששווה לפילדלפיה לקחת לקראת המשחק הבא, בהנחה שהם לא יקלעו בו ב-29.4% מהשדה ויחטיאו המון זריקות פתוחות.

ההגנה של בוסטון ראויה לציון, מעבר לסדרה הרעה של טוביאס האריס וג'וש ריצ'רדסון (שאף פעם לא היו קלעים גדולים). אי אפשר להאשים את ג'ואל אמביד במשחק הרע של פילדלפיה אחרי 35 נקודות במשחק השני ו-30 היום כשהוא קולע ב-14 מ-16 מהעונשין, אבל בוסטון מצליחה לשלוח אותו לזריקות רעות:

מאמר שפורסם אתמול ב-538 הראה שהסלטיקס נותנים לאמביד לקבל את הכדור במקום רחוק יותר מהסל כשהוא עושה פוסט-אפ בהשוואה לשאר הליגה ומוכנה להמר על שחקנים אחרים מהשלוש בשביל להגן על אמביד, במהלך הזה על אלק ברקס. פעם נוספת רוב השחקנים של פילדלפיה רחוקים מאמביד והשילוב של חוסר הקליעה ונתיבי המסירה המפוקפקים מקשה מאוד על הסנטר. אם הסיקסרס יצליחו להשיג ריבאונדי התקפה ולקלוע באחוז סביר במשחק הבא יכול להיות שנראה את הסדרה מגיעה ל-4:1, אבל במשחק הבא לא סביר שגבוהי הסלטיקס יכנסו שוב לבעיית עבירות נגד אמביד. אני חושב שהסדרה הזאת גמורה.

ברוקלין-טורונטו

ספנסר דינווידי, קיירי אירווינג, ג'ו האריס, קווין דוראנט ודיאנדרה ג'ורדן זאת חמישייה שיכולה לאיים על טורונטו בסדרה. חמשתם שחקני ברוקלין שלא ישחקו בה ובלעדיהם אין לברוקלין יותר מדי אפשרויות. הנטס הצליחו להגיע למצבי זריקה טובים (ועמכם הסליחה על זווית הצילום).

כריס צ'יוזה מוסר לכריס לברט שמתקדם פנימה בעזרת חסימה מג'ארט אלן. טימותי לואו-קברוו עושה תנועה בלי הכדור מאחורי לברט ומקבל הזדמנות לשלשה פתוחה שלא נכנסת. אין כאן יותר מדי מה לנתח – ברוקלין פשוט לא טובה מספיק, במיוחד ביום של 31.6% מהשלוש (כולל 2 מ-11 ל-TLC ו-1 מ-9 לטמפל).

היום הנטס זרקו 51 שלשות. זה גם היה המשחק הטוב ביותר של כריס לברט מאז שהסדרה התחילה, אבל זה לא הספיק נגד הראפטורס: קבוצה עדיפה יותר, מוכשרת יותר וגמישה יותר. ברוקלין אולי תגנוב משחק אם הזריקות יכנסו ואם ג'ארט אלן יהיה יותר אגרסיבי, אחרי 0 זריקות בלבד היום, אבל קשה לי לראות את הראפטורס מאבדים W מול הנטס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה רועי. אני חושב שהעונה הרגילה + הבייתיות החזקה משלים את דנבר שהם רק צריכים פינישים אחרונים והם מועמדים לאליפות. נכון שאין את ויל ברטון וגארי האריס, אבל שניהם ביחד לא שווים לחיסרון של בוגדנוביץ ביוטה. זה נראה בינתיים כאילו יוטה סיימה שלישית ודנבר מנסה לגנוב את הסדרה, וזה מתכתב עם ההסתבכות שלהם עם הספרס בשנה שעברה, רק שהפעם זה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע.

    לטובת אוהד מסוים של דנבר, אני אוותר על הדיעה שלי לגבי מה דנבר צריכה לעשות.

    1. יותר קליעה (ויצירתיות) סביב יוקיץ'. מייקל פורטר ג'וניור זה ה-shooter הבריא היחיד שיש להם כרגע. הייתי משאיר אותו, את מילסאפ, את מארי ואת יוקיץ' ובונה סביבם, בעיקר סביב יוקיץ' ו-MPJ

      1. בוא נגיד שקליעה היא לא הבעיה שלהם כרגע.
        נתחיל קודם בלשחק הגנה.
        ולמה לעזאזל להחזיר את השאריות של מילסאפ?

  2. איך בדיוק ברוקלין תגנוב משחק? ללא ג׳ו האריס שעזב את הבועה הסגל שלהם בקושי של קבוצת יורוליג ממוצעת.
    טורנטו מוליכה 0-3 לראשונה בהסיטוריה של המועדון ולא בכדי.

    הסגל של פילי לא מתאים לכדורסל של ימנו, טוביאס האריס,הורפורד, אמביד זה עמוס מידי
    אף קבוצה לא חזרה מ 0-3, פילי לא תהיה הראשונה.

    אם לא פאשלות בקלאץ בגיים 1 יוטה כבר הייתה ב 0-3 היום

    הקליפרס צרכים לדאוג מ 7 מ 33 של PG במשחקים 2 ו 3. לקליפרס יש מזל גדול שהם מקבלים קבוצות די בוסריות כל הדרך עד לגמר המערב.

  3. תודה רועי. גם דנבר וגם יוטה פשוט לא נראות טוב. הדרך של הקליפרס לגמר המערב נראית קלילה.
    אמביד נראה אדיש במשחק שלו, וככה פילי לא יכולה לעבור כלום. על הנייר יש לה סגל טופ 3 בליגה, לא הגיוני שהם נכשלים ככה כל שנה. צריך לעשות שם שינוי רציני

    1. עם ״על הנייר״ לא הולכים למכולת, מה גם שלפילי אין סגל טופ 3 בליגה ולא קרוב לזה. מסכים שצריך שינוי רציני. בראון ילך. אין ספק. הניסוי של הורפורד לא הצליח ולדעתי הוא גם יעבור. לפילי יש לפחות עוד 3-4 שחקנים שלא רואים פרקט וחייבים שם לעבות את הספסל ובפרט להוסיף ווינגים הגנתיים D&3 וקלעים. ריצ׳רדסון מאוד אכזב אבל כרגע הוא על חוזה נוח אז הוא ישאר. לבראד יש הרבה חומר למחשבה

      1. להוציא את הורפורד ולהביא עוד ווינגים לא ישנה הרבה. פילי רקובה מהיסוד. במקום ברנד אני עושה שינוי סטייל טורןנטו. בראון בחוץ דבר ראשון, מחליף גם את אמביד/סימונס ועוד שחקנים. שינויים קטנים לא יקדמו את פילי לשום מקום

        1. אתה נדבר בקלישאות.״ רקובה מהיסוד״ וסגל ״טופ 3 בליגה״ זה ללא בסיס. הערך של אמביד וסימונס גבוה מאוד. כל אחד מהם סוג דל יוניקורן ואני הייתי שומר עליהם ומנסה להקיף אותם בשחקנים שמתאימים להם. פילי היום משחקת למעשה בלי ווינגים וכמעט בלי קלעים טבעיים. כשהאריס חלש זה עוד יותר בולט ות׳ייבול עוד בוסרי מדי.

        2. וסתם לדוגמא, שים את איגי וקראודר בפילי במקום בהיט ואני לא רואה את טייטום ובראון חוגגים כמו שהם עשו בשני המשחקים הראשונים. תכלס אין לפילי סטופר הגנתי ואין לה ווטרן עם ערך מוסף כלשהו

  4. אין קשר בין קריאת קווי מסירה לקליפים שהבאת. דנבר נתנו בעיקר בתחילת המשחק למרי להוביל את הכדור והאיבודים של הנאגטס היו ברובם כתוצאה מרשלנות שלהם שיוטה ניצלה.
    תסתכל על שתי הדוגמאות שהבאת:
    הנאגטס מגיעים במהלך הראשון בדיוק למה שרצו שלושה שחקנים נתקלים על יוקיץ' שרואה את טורי קרייג בפינה פנוי לגמרי רק מה שהוא משחרר מסירה גרועה שלא נותנת לקרייג מצב קליעה והוא מצידו במקום לנחות כמו בן אדם משחרר מסירה עוד יותר רשלנית למרח. שנחטפת.
    במקרה השני קלארקסון שם את היד על הכדור בכדרור של פלאמלי והוא משום מה נכנס לפאניקה ומוסר את הכדור לשום מקום.
    זה בערך מסכם יפה את היום של דנבר.

      1. נו ברור שזה קשור אבל דנבר פשוט עשו שטויות בלי הכרה. לא דיברתי עוד על האיחור בסגירה בהגנה או על זריקות רשלניות שאפילו לא מתקרבות לטבעת אבל כל אלה יחד מצביעים יותר מכל דבר אחר על כשל בצד של דנבר. אבל תסתכל על הדוגמאות שהבאת אפילו. איפה הקשר לכניסה לנתיבי מסירה?
        'יוטה ידעו מה הנאגטס הולכים לעשות לפני שהם עשו את זה' באמת?

        1. בסרטון הראשון אוניל נכנס בין קרייג ומארי וחוטף את הכדור. בסרטון השני קלארקסון נכנס בין הידיים של פלאמלי. ההתקפה של דנבר חזרה על עצמה לאורך כל המשחק הזה ויוטה הייתה מוכנה. זאת גם אשמת דנבר, אין ספק

            1. מניח שבמקרה הזה נסכים שלא להסכים. כן אשמח אם אתה (או כל אחד אחר כמובן) תמשיך להגיב לטורים הבאים בסדרה, כי אחת המטרות שלהם היא דיון מזווית קצת אחרת על המשחקים של הלילה. גם אם אתה לא מסכים עם חלק או עם רוב ממה שכתבתי פה

            2. אני מרגיש שזה מיותר.

    1. בחצי הראשון זה היה שחקן של דנבר מחזיק בכדור. יש לו שומר על הגופיה ו-2-3 שחקנים מסביבו.
      בעוד שיוטה שחקו חסימה גבוה, הנד צק' וזריקה.
      אם אני הייתי עושה את הטור הייתי אומר שהקצב האיטי, והתלות בסנטר מוסר בהיי פוסט חרבנו לדנבר את המשחק.
      שיעשו מה שהעם רוצה. תנו לנו את בולבול

  5. רועי – ראיתי את המשחק של דאלאס במלואו.
    קליפרס קלכו בחצי הראשון 70 נקודות.
    דאלאס בלי דונצ'יץ קלעו 70 נקודות בחצי השני.
    עלק ברק ופריקינג סט קארי ביחד עם טיממי הם תחליף יותר ממספיק. שום דבר לא סגור

  6. פילי היו צריכים לנצח אתמול את בוסטון שהיו בלי הייווארד וחצי טייטום ובערב קליעות חלש.
    אמביד לא מנוצל טוב בכלל, אמור לשחק ליד הסל ולא לקבל כדורים רחוק מהסל.
    הורפורד מתפספס לגמרי
    *
    דאלאס בלי דונציץ' לא יוכלו להתמודד עם הקליפרס שגם בם לא ממצים את יכולתם
    *
    יוטה נתנו שני משחקים מעולים, הם מאד מאומנים ומפיקים המון. גובר נראה כמו שאקיל במחצית הראשונה לפחות

  7. אם אני מייקל מאלון אני הייתי מנסה משהו שאולי יהיה אסון ואולי יצליח לעבוד.
    אני הייתי מנסה אולי למקם את בול בול בחמישייה ולצוות אותו עם יוקיץ' (במקום מילסאפ), ההסבר שלי לזה : ליוקיץ' אין את הגובה והאתלטיות להסתדר עם הפיק אנד רול של גובר, ובמשחק אתמול במיוחד הוא התקשה להגן על שחקן התקפה ממוצע פלוס.. התקופה היחידה שאני הבחנתי שההגנה של הנאגטס עבדה היא כשמילסאפ היה גובר ויוקיץ' על ניאנג. בול בול אמנם לא חזק במיוחד, אבל הוא יכול להפריע לגובר (ולהביא למצב שהכותרת "מגדל אייפל נגד הבורג' חליפה" לא תלושה מן המציאות). בשני המשחקים האחרונים יוטה על הרבע הראשון ברחה כבר לנאגטס ברמה כזאת או אחרת, אתמול זה היה ב20 הפרש, אם זה לא יצליח וזה יהיה כשלון טוטאלי לפחות יוקיץ' יוכל לנוח 30 דקות.
    בנוגע לרכישות עתידיות, צריך לצרף שחקן כנף שגם עושה התקפה וגם הגנה (עכשיו כשיורד 45 מיליון דולר מהתקציב של הקבוצה אחרי פלאמלי ומילסאפ), סטייל מרכוס מוריס או טרנס רוס. או לחילופין שמישהו ילמד את פורטר איך עושים הגנה.

    1. לא חושב שבול בול יכול לקבל דקות, אבל הרעיון של החבאת יוקיץ' על אחד הפורוורדים (בזמן שגרנט או מילסאפ, למרות שהאחרון בסדרה מזעזעת, על גובר) יכול לעבוד. יהיה יותר קשה ליוטה לקבל את יוקיץ' אחרי חילופים

      1. אני לא חושבת שזה יעבוד, כי עם כל הכבוד להתקפה של גובר – התקפית הוא לא מי שניצח לנו את המשחק.
        נכון, הוא תרם המון – אבל העיקר זה הריבאונד התקפה וההגנה המופתית על יוקיץ.
        מה שניצח את שני המשחקים האחרונים זה השטף הקבוצתי המדהים של יוטה + עבודת אימון מצויינת, שכמו שרועי אמר – לפעמים זה נראה שיוטה יודעת מה דנבר תעשה לפניהם.
        קווין סניידר מראה הסדרה למה הוא נחשב מהמאמנים המוערכים בליגה, ואחרי ההשפלה שנה שעברה מול יוסטון בסיבוב הראשון (ששם יוטה הגיע לא מוכנה בעליל לסדרה), זה באמת כיף לראות שהוא הכין את הקבוצה כמו שצריך השנה.
        .
        כמובן ששום דבר לא סגור עדיין, אבל אם יוטה תמשיך לשחק ככה זה שלה להפסיד.

  8. מאחל למדינת ישראל שטראמפ ימשיך להיות הנשיא.
    אובאמה היה מחריד עבורנו.
    מקווה שטראמפ ימשיך.
    הצד השני של המפה בארה"ב לא טוב לנו.

    1. טראמפ הוא נשיא של ארה"ב, לא ישראל. ולישראל הוא לא עשה דבר אחד שאובמה לא עשה, מלבד "הכרה" בירושלים כבירה (שה כמו להסכים שמייקל ג'ורדן עוא ה-GOAT) והכרה ברמת הגולן כחלק מישראל – דבר שהוא עובדה כבר 53 שנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט