פריוויו לסדרה בין יוסטון לאוקלהומה / תומר שנאן

מאזן בעונה הסדירה: 2:1 לת'אנדר

הסדרה הבאה אולי תהיה הסדרה הצמודה ביותר של הסיבוב הראשון. קבוצות שסגנון המשחק שלהן שונה מאוד, שמוקדי הכוח שלהן לא חופפים כמעט נפגשות בסדרה שמהווה חזרה של שני הבנים האובדים (בעצם לפחות אחד מהם, צריך לראות מה קורה עם חזרתו של ווסטברוק) אל מול חזרתו של שחקן שאם לא היה נפצע ב-2018 יכול מאוד להיות שלא היינו חוזים במצ'אפ הזה (ובעוד כמה) היום.

המפתחות של אוקלהומה – פול, אדאמס ואיך עוצרים את הארדן:

אוקלהומה מגיעה לפלייאוף הזה אופטימית כפי שהיא לא הייתה הרבה זמן. מעט יותר משנה לאחר הבאזר ביטר הצורם של לילארד, ולאחר מהפכה כמעט טוטאלית של החמישייה הפותחת הקבוצה סיימה במקום החמישי במערב עם מאזן זהה לזה של הרוקטס. איך היא תנצח את הסדרה? המון תלוי בכמה גורמים:

1. כריס פול – הרכז הוותיק נראה פשוט מעולה במהלך העונה הסדירה וגם בבועה נראה ששמר על כושר. אך ישנה בעיה אחת עם פול, הוא מביא איתו המון חוסר מזל בפלייאוף. בין אם זה בקליפרס או ביוסטון (שם הפציעה שלו בגמר המערב ככל הנראה עלתה לרוקטס בסדרה, איתו אני מאמין שרצף ההחטאות מהשלוש לא היה מתאפשר), בכל פלייאוף מחדש אותו סיפור – פול או חבר מאוד איכותי שלו נפצע, וכך על אף כל הציפיות הפלייאוף מסתיים במפח נפש עבורו, עבור קבוצתו ועבור האוהדים. אלא שהפעם (טפו טפו טפו) לאחר שפציעה ביד כמעט מנעה ממנו להופיע לתחילת הפלייאוף דונובן אמר שהוא מצפה מפול לפתוח במשחק הראשון בסדרה, כשפגרת הקורונה יכולה לסייע מאוד באספקט העייפות שלא פעם מופיע בשלבים הללו. ניהול המשחק שלו, הבגרות שהוא מביא והרוגע שהוא משדר לכל הקבוצה יהיו חלק חשוב ביכולת של אוקלהומה לעבור או להוות יריבה בסדרה, ואם כל אלו אכן יקרו אנו צפויים לקבל סדרה צמודה מאוד בה לטעמי יש לאוקלהומה אפילו יתרון קטן.

2. סטיבן אדאמס ונרלנס נואל – להוציא את טייסון צ'נדלר המבוגר לרוקטס אין באמת גבוהים, ועם כמה שטאקר ינסה הוא לא באמת יכול להוות יריב מול אדאמס ונואל, שאמורים לשאוב ריבאונדים בכמויות מסחריות בסדרה הקרובה. לאוקלהומה יש יתרון משמעותי מאוד בצבע, ועם פול שיזין את הגבוהים לא מן הנמנע שנראה דקות מסוימות בהן דונובן בוחר ללכת על קרב חפירות פעם אחר פעם אחר פעם, כשהתוצאה הצפויה היא שתי נקודות די קלות.

3. האטה של הארדן – ההגנה של אוקלהומה היא מהטובות בליגה, ובסדרה הקרובה היא תפגוש קבוצה שתעמיד את זה למבחן. כי כשממול ניצב סקורר טופ 3 (ולטעמי הטוב ביותר) בליגה שמשחק בעיקר על בידודים, וההגנה הופכת מקבוצתית לאישית הת'אנדר צפויים להתקשות. ועדיין, פול הוא שומר מעולה באחד על אחד, SGA אתלטי וארוך מאוד ורוברסון, אם ימשיך בחזרה שלו לכושר, הוא משומרי האחד על אחד הטובים בליגה. כל עוד ווסטברוק בחוץ הארדן צפוי לקחת עליו את רוב הנטל ההתקפי של יוסטון, והגארדים של אוקלהומה יעמדו למבחן, מבחן שאם יעמדו בו יהפוך את הסדרה להרבה יותר קלה עבור אוקלהומה. על אף שהוא רק חוזר מפציעה ארוכה מאוד הייתי מנסה לראות איך רוברסון מתמודד מולו, בחמישייה של פול-שג"א-רוברסון-גאלו-אדאמס אם רוברסון יופקד על הארדן שאר השחקנים יהיו חופשיים להתמקד בהתקפה, וכשארבעת הנותרים מגיעים רעננים לצד הפחות אפור במגרש, לרוקטס תהיה בעיה.

המפתחות של יוסטון – הארדן, הצוות המסייע ומתי ווסטברוק חוזר?

1. ג'יימס הארדן – גורלם של הרוקטס תלוי בראש ובראשונה באיש הזה. הארדן צפוי להיות לבד ללא ווסטברוק, ובהיעדרו למלך הסלים של הליגה (34.3 נק', 44.4% מהשדה, 35.5% לשלוש) מצפה עבודה לא פשוטה. ולמרות הכל, אם יש גארד בליגה שיכול לעשות את העבודה מול מצבת הגארדים של אוקלהומה כמעט ללא עזרה מהגארד השני זה המזוקן. היכולת של הארדן ליצור סלים בכל כך הרבה דרכים ולסחוט עבירות מכלום צפויה להקשות מאוד על אוקלהומה, ואם הוא יצליח להעלות עוד הילוך במשחק שלו יוסטון יכולה להסתדר מעולה גם ללא ראס.

יצליח לסחוב את הרוקטס? הארדן

2. הצוות המסייע – האוס, גורדון, טאקר וקובינגטון. אלו מי שצפויים להקיף את הארדן בפתיחת הסדרה. ולמרות שכוכב הרוקטס יקח על עצמו לא מעט אחריות, סיוע מהם הוא קריטי לקבוצה. גורדון רק חוזר מפציעה, כך שמעניין לראות איך הוא ישתלב, רוקו נראה לא רע בכלל בבועה כשברוקטס הוא משיג עד כה 11.6 נק', 8 ריב', 2.2 חס' ו-1.6 חט' למשחק, האוס משיג מספר דו ספרתי של נקודות לערב וטאקר קולע לא רע מחוץ לקשת. אם הצוות המסייע יתפקד בסדרה, כשלטאקר יש תפקיד מעט יותר מרכזי בעיניי כשהוא יכול למשוך את נואל/אדאמס החוצה לקראת חדירה של הארדן או להעניש אותם במידה והם לא יוצאים אליו כשהוא מרווח, יוסטון תצליח לשמור עליה צמודה. אם לא? הכישרון הקבוצתי של אוקלהומה יהיה פשוט גדול על הארדן.

3. הבן האובד – ראסל ווסטברוק לפרקים נראה כשחקן הטוב ביותר ברוקטס העונה, ברוב הזמן היה כינור שני להארדן. אבל כרגע הוא בחוץ לתקופת זמן לא ידועה. בעוד שאת המשחקים הראשונים בסדרה הוא יחמיץ בוודאות כרגע לקראת משחק 3 הוא בסימן שאלה. אם וכאשר יחזור יהיה מעניין לראות כיצד האמוציות (שלאור העובדה שהמגרש נייטרלי צפויות להיות פחות גבוהות, אך עדיין) ישפיעו עליו כשהוא נפגש עם הפרנצ'ייז היחיד שלו עד העונה. כמו כן לא ברור בכלל איך הוא יחזור מהפציעה, האם יהיה בכושר מלא ואיך הסדרה תתפתח עד חזרתו.

נקודות נוספות:

עומק – כאן לת'אנדר יש יתרון. שרודר (אחד משלושת המועמדים לשחקן השישי), נואל, מוסקאלה, פרגוסון, דורט/רוברסון ובייזלי אם ישותף צפויים לגרום להרבה יותר צרות מריברס, לוק מבה א מוטה, מקלמור וג'ף גרין. הספסל אמנם לא צפוי לקבל הרבה דקות בפלייאוף אך עדיין, לא אחת ראינו ספסלים שמוחקים פערים או כאלו שפותחים פערים, וזה עלול להתברר כמשמעותי בסדרה.

שלשות – גם אוקלהומה וגם יוסטון לא היו בטופ 15 של הליגה בנתון הזה בעונה הסדירה. ובכל זאת, כשיש לך את הארדן, רוקו, גורדון וטאקר בצד אחד ואת פול, שג"א וגלינארי מהעבר השני השלשות ישחקו תפקיד משמעותי בסדרה. אוקלהומה קלעה 10.7 שלשות מתוך 30.2 זריקות למשחק בעוד שהרוקטס עומדים על 15.6 מתוך 45.3. הקבוצה שתקלע יותר טוב מחוץ לקשת תהנה מיתרון בסדרה בה שתי הקבוצות צפויות לנסות לצופף כמה שיותר בהגנה.

קצב המשחק – אולי הנקודה החשובה ביותר. הרוקטס רגילים לקצב משחק מהיר ושוטף. אוקלהומה מסתמכת על משחק פיק אנד רול והנעת כדור איטית עד להגעה לזריקה טובה. וכשהסגנונות כל כך שונים, מי מהקבוצות שתצליח לשלוט בקצב המשחק תצליח גם להוביל על היריבה בסדרה לדעתי. בעיקר כשלאוקלהומה אין ממש את הכלים להתמודד מול המהירות של הרוקטס ולרוקטס אין את היכולת לעצור את החפירות של הת'אנדר פנימה.

אז איך הסדרה תיגמר?

שתי הקבוצות יבואו נחושות, שתיהן נמצאות בערך באותה הרמה ואנו צפויים לראות קרב סגנונות מסקרן מאוד בסיבוב הראשון. אך ליוסטון אין את ראסל ווסטברוק, לפחות למשחקים הראשונים, וזה חסרון משמעותי מאוד. אי לכך, בהנחה שלא נצפה בעוד פציעות (שוב, טפו טפו טפו), אני מאמין שנראה ניצחון של אולקהומה בשישה משחקים.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מסכים איתך בקשר לתוצאה – אני לא חושב שמישהו מהצוות המסייע של יוסטון, חוץ מטאקר, קלע אמין בפלייאוף (גורדון היה חלש בקודמים, קובינגטון רע בפלייאוף היחיד ששיחק והשאר לא היו משמעותיים בפלייאוף, אולי חוץ מג'ף גרין. אל תסמכו על ג'ף גרין כמספר 3/4 בקבוצה שלכם). יש לת'אנדר את הכלים בשביל לעצור את הארדן עם אלכסנדר ואולי גם רוברסון ואדאמס יכול להפוך בסדרה הזאת לשחקן של 20 נקודות ו-15 ריבאונדים למשחק. 4:2 ת'אנדר, אם ווסטברוק לא חוזר אז 4:1.

  2. תודה על הפריוויו.
    וואלה פעם ראשונה פלייאוף 2016 (אז הרוקטס הגיעו במקום 8 ופגשו את הווריורס של ה-73/9) שאני פסימי לגבי הסיכויים שלנו לעבור.
    אתחיל מכך שאצהיר גם עם ווסטברוק בריא אני לא אופטימי. ובהתחשב בכך שהסדרה ככל הנראה תהיה בלעדיו, הרוקטס בעצם לא ייהנו מהיתרון של הסמול-בול – הויתור על קאפלה ובכלל על סנטר נועד בעיקר למקסום הריווח בדקות של ראסל. להארדן זה דווקא פחות בא בטוב, כי אם יש משהו שעוזר לו למקסם את היכולת 1על1 שלו, היא האפשרות ליצור גם פיקנרול. השחקן היחידי בערך שמסוגל לשתף עם זה פעולה הוא ג׳ף גרין, אבל זה לא מספיק.
    בקיצור – 4-2 לאוקלהומה זה בהחלט הימור סביר, אם לוקחים בחשבון שיהיו כמה משחקים בהם יוסטון ימצאו את הידית.

    1. אכן השיקצה מקבל את 2 חברי הבננה המתרפסים שלו כרמלו ופול לסדרות של חיבוקים ולחיצות ידיים. פורולנד תקשה עלצהלייקרס יותר מאוק. מול אוק זה 4 5 משחקים קלילים.
      הפציעה של ראס ביאסה לי את כל הפלייאוף הזה. רציתי לדעת לאן הניסוי הזה יוביל את יוסטון…
      קאפלה לא היה פקטור גם ככה

      1. איך אתה יכול להיות כל כך בטוח שהלייקרס מטאטאים את הת'אנדר? אני מהמר אם תהיה סדרה כזו על 4-2 ללייקרס כשאם הסדרה הולכת לשבעה משחקים ארשה לעצמי להיות אופטימי (ולא אובייקטיבי כמעט בכלל) ואומר שהת'אנדר יכולים לקחת את זה, כשכל משחק מסתיים בתוצאה צמודה בדקות הסיום.

        1. מסכים, יש להם עומק, קשיחות וניסיון בשביל לפחות לקחת משחק או שניים מהלייקרס. אופתע מאוד אם הלייקרס ידלגו עליהם בקלילות.

        2. לייקרס ב5 קל על התאנדר לא כוחות
          אנתוני דיוויס הוא מתעלל סדרתי באדמס ולברון נגד גלינארי ופול 😂😂😂😂
          ועמדות 2 3 חלשות שם עם כל הכבוד לשגא..

          1. שמעון אתה רציני? מי יש ללייקרס פרט ללברון ודיוויס? נניח והם טוחנים אותם בהתקפה, אתה חושב שלברון יכול להעביר פלייאוף שלם בגיל שלו כשהוא עושה את המקסימום בשני צידי המגרש? לברון ודיוויס לא יוכלו לסחוב 48 דקות יחד, וכשרק אחד מהם על המגרש זה לא יספיק מול הת'אנדר שהיא קבוצה טובה ומאוזנת.

            1. לברון זקן ועייף והוא כבר מכין את התירוצים.
              והוא משקיע את המינימום בצד של ההגנה.

      2. כן, עם ווסטברוק יוסטון בהחלט היו מסקרנים, אבל לא נראה לי שהיו מגיעים ליותר מחצי גמר, כאשר הם מותחים את הלייקרס אולי ל-7 משחקים.
        בלעדיו כאמור, אני פסימי לגבי סיבוב ראשון בכלל..

    1. הארדן בכל מקרה יילך למועדון החשפנות הקרוב בסיום הפלייאוף הזה, לא ככה? 😂 סיבוב ראשון או אליפות, המקום שלו שמור 🙂

  3. בלי קשר לאהבתי הגדולה לשני הצדדים – יוסטון הרבה יותר טובים וינצחו את הסדרה – עם ראס או בלעדיו.
    תודה על הפריוויו – אני מאחל כישלון לדני הצדדים 🙂

  4. אם הרוקטס יצליחו לשמור על עמדה טובה עד שווסטברוק יחזור הם המועדמים שלי להפסיד לקליפרס בגמר המערב. אם לא, אז נקווה שכריס פול יישאר בריא. פול אולי חבר של לברון, אבל במשחק פלייאוף הוא אף פעם לא יראה את זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט