מילווקי באקס (1) – אורלנדו מג'יק (8)/ שגיא נאור

מילווקי באקס (1) – אורלנדו מג'יק (8)/ שגיא נאור

גם אני, כמו הליגה, יצאתי לפגרה ארוכה מכתיבה וקריאה, ואחרי התרעננות בבועה הפנימית שלי אני שמח לחזור לאתר כשהעונה מתכנסת לרגעי האמת. האתר הזה היה משמעותי לי ביותר כבר 5 שנים אבל גם במשפחות קרובות צריך לפעמים להתרחק בשביל להתאוורר. כיף לחזור ולהיות שוב חלק מהדבר הגדול הזה. אז בואו ניגש למלאכה, ננער חלודה ונצלול פנימה. הפעם אני בוחר למעט מבמספרים וסטטיסטיקות מתקדמות וטקטיקות ומאצ' אפים. זה יגיע בהדרגה בהמשך.

אז המפגש הזה מייצר לנו היסטוריה וכנראה לראשונה בכל ענפי הספורט הקבוצה המדורגת במקום נמוך יותר נהנית מיתרון הביתיות. המג'יק הרגישו כל כך בבית שאחרי שני ניצחונות ראשונים בבועה על הנטס והקינגס (ו-136 נק' למשחק) יצאו לרצף של 5 הפסדים, רק בשביל לסיים עם טעם מתקתק אחרי ניצחון על המחליפים של המחליפים של נערי ניו אורלינס המאכזבים במשחק ה-74 והאחרון של העונה.

אז מה היה לנו העונה בעיר של דיסני? More of the same. מצד אחד, עוד עונה של פלייאוף. מצד שני, עוד עונה של עמידה במקום, מאזן חלש (41-33) ובלי שיפור משמעותי של אף שחקן מרכזי. גם נקודת האור והתקווה לפריצה של הפריק ההגנתי ג'ונתן אייזיק נגדעה באיבה, לא פעם אחת אלא פעמיים, בעקבות פציעות ברכיים קשות.

אז נכון, ניקולה ווצביץ' עדיין סנטר יעיל ומגוון, אוון פורנייה סקורר לא רע בכלל, האתלטיות של ארון גורדון חסרת גבולות ואפילו מרקל פולץ מראה שעדיין מוקדם להספיד אותו. ועדיין, בשורה התחתונה המאזן לא משקר, ההגנה המצוינת מהעונה שעברה עשתה צעד אחורה ונשארנו עם חבורת שחקנים בינונית ומועדון שנמצא במקום הגרוע ביותר שאפשר להיות בו – בלי צעירים מבטיחים, בלי בחירת דראפט גבוהה, בלי נכסים אמיתיים ובלי סיכוי אמיתי לאיים על הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה, ואם לומר את האמת – על אף קבוצה מבין 15 קבוצות הפלייאוף האחרות (בסדר, אולי היו יכולים לגרור את הנטס החביבים למשחק שביעי).

מסבך את ברוק לופז בעבירות, מוציא את כל ההגנה של הבאקס מאיזון ומייצר סדרה מאוזנת להפליא. ממממ, לא יקרה.

איך בכל זאת יש להם סיכוי לתת פייט לאיילים מוויסקונסין? לשחק ליאניס בראש. לגרום לו לאבד את הראש. לגרום לו לשחק עם הראש. בקיצור, להחתים את מו ואגנר.

אז כן, הגריק פריק איבד את העשתונות מול סוחט עבירות התוקף הטוב בליגה, נתן לו ראסיה קטנה וסידר לעצמו פאס מהמשחק האחרון בבועה הסדירה לפני הפלייאוף. האם זה אמור להדאיג את קואץ' באד? האם זה מסמן לחץ אצל מוליכת המזרח והמועמדת מס' 1 לתואר במשך רוב העונה? האם האמויפי היוצא והנכנס מרגיש שרגע האמת מתקרב ומשהו בקור הרוח שלו נסדק?

התשובה הקצרה היא לא. אין סיבה לעשות מהמקרה הזה יותר ממה שהוא. הבאקס בסדר גמור ואחרי שהבטיחו את המקום הראשון במזרח לפני בערך חצי שנה זה טבעי לחלוטין שדברים קצת יתרופפו.

התשובה הקצת יותר ארוכה היא שאם לפני הנגיף העולמי היתה לנו נציגה מזרחית די ודאית בגמר הליגה ורק נשאר לחכות לראות אם היריבה תהיה המועדון הווינרי או הלוזרי מעיר המלאכים, שבועיים לתוך הבועה יוצרים, לפחות אצל החתום מעלה, תחושה פחות בטוחה.

והאמת היא שאלה לא רק השבועיים בבועה שגרמו לי לחשוב שהבאקס קבוצת עונת מצויינת אבל פחות טובה בפלייאוף. בודנהולצר קיבל את ההערכה עם תואר מאמן העונה (במשותף עם בילי דונובן. רק אומר שניק נרס לקח קבוצה שהיתה אמורה להיאבק על פלייאוף וכרגע מקבלת את הטייטל 'קונדטנדרית' והגיע לו קצת יותר) אבל ההיסטוריה שלו בפוסט סיזן בעוכריו ויש לו איזו גורילה קטנה על הכתפיים במובן הזה. גם יאניס מגיע לפלייאוף הזה במעמד אחר, עם רף ציפיות אחר כשכל דבר מלבד אליפות ייחשב אכזבה ואם הבאקס לא יוצאים מהמזרח אפשר להמיר אכזבה בכישלון. כשברקע מרחפת שאלת סיום החוזה (פעם היינו אומרים בקיץ אבל כבר אמצע אוגוסט) של האנדטקומבו – מד הלחץ סביב הקבוצה יכול להפוך אינטנסיביות ואגרסיביות לשיתוק וקיפאון. שתי היריבות שמסתמן שיתנו לה את הפייט המשמעותי ביותר מגיעות נטולות לחץ לחלוטין – טורונטו בלי קאווי בכלל לא היתה אמורה להיות כל כך טובה ובוסטון הצעירה והמתחדשת לא באמת ראתה את עצמה כמועמדת לתואר. הבאקס כן והם לא השאירו מקום לספק לגבי זה מהשנייה הראשונה של העונה.

מעבר להיבטים המנטליים הללו, הספק שלי הוא קודם כל מקצועי וקודם כל נוגע לשאלה האם יאניס יכול לתרגם את העליונות שלו מהעונה הרגילה לפלייאוף. הגנתית ברור שהוא מדהים ויחד עם שומרים נהדרים כמו ברוק לופז בצבע ומידלטון את מתיוז בכנפיים, לצד השיטה של בודנהולצר – אני מאמין שהם יהיו בסדר. מה שמדאיג אותי לגביהם הוא הצד ההתקפי. הלקויות של יאניס יבואו לידי ביטוי הרבה יותר כשהקצב יירד, הבאקס ייאלצו לשחק הרבה יותר התקפת חצי מגרש במקום לחגוג במעבר והיווני יקבל שלשות חופשיות שבחזוני הופכות ללבנים מביכות.

ואחרי שהוא יראה שלבד הוא לא יכול לנצח הוא יחכה לצוות המסייע שלו ולצערי הוא לא יאהב את מה שהוא יראה שם. קייט מידלטון נסיכה אמיתית וסולידית בשני צידי המגרש אבל לא מספיק בשביל להיות כינור שני בקבוצה אלופה. נכון, אפשר להגיד את זה גם על שאר שחקני טורונטו שאינם קאווי מהעונה שעברה אבל שם הסתובבו חבורת וטרנים סופר איכותית וקשוחה שחוו עשרות משחקי פלייאוף (לאורי, גרין, גאסול, איבקה). חובת ההוכחה עליו ואני אשמח שהוא יוכיח לי אחרת עם מנהיגות ולקיחת אחריות, עם ערבי קליעה של 30 נק' כשצריך להוריד עומס מיאניס והופעה ברגעים החשובים.

הבאקס קיבלו תרומה גדולה במהלך העונה מהשחקנים התשיעי, העשירי והאחד עשר. בפלייאוף הם הופכים ללא רלוונטיים והיתרון הזה הולך לאיבוד. אז קונאטון וסטרלינג בראון וכל החבורה החביבה הזו אולי עליונה על מקביליהם בקבוצות האחרות אבל בפלייאוף הם יראו דקות בעיקר בזמן הזבל. מה שמחזיר אותי למג'יק, כי בסדרה שתתחיל ביום שלישי החבורה החביבה הזו בהחלט צפויה לקבל דקות, בדרך לסוויפ חד צדדי, בהפרש ממוצע של 15 אובר. האתגר הרציני של מילווקי יתחיל בסיבוב השני, כנראה מול ההיט המסקרנים והמסוכנים.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה על פריוויו מצויין על קבוצה שחבל שבפלייאוף , יריב אימונים לבאקס , במקום שסילבר האהבל יבטל את המזפח מערב, בטח השנה שכולם במקום אחד הוא המשיך והכניס קבוצות כמו אורלנדו לבועה

  2. פריוויו מצוין, תודה רבה שגיא, הסיפור של מילווקי הוא ההמשך ולא הסדרה הקרובה.
    .
    כמו הנודניק שהוא אני אמשיך להזכיר את הוויתור על ברוגדון/הארדן שלדעתי מנע ממילווקי/אוקלהומה אליפות וחבל. אבל אשמח להתבדות.

        1. ברוגדון אחלה שחקן וגם אני לא אהבתי את השחרור שלו אבל הוא לא מסוגל להישאר בריא , ויותר חשוב הוא לא היה עושה הבדל בין אלופה ללא גם אם ברוגדון היה משחק מילווקי תחטוף חזק בישבן בגמר הליגה מקליפרס או עם הלייקרס, זה לא פרנצייז כמו הארדן שהיה משנה את הקבוצה אפילו לא קרוב , ההבדל היחיד שהוא היה עושה זה בנסיונות השכנוע של יאניס שהמועדון מראה שהוא הולך ALL IN בשבילו

          1. הוא יכול היה להיות ההבדל בין לחטוף מכה חזקה בישבן מהקליפרס או להיות שקולים כאשר הוא סוגר את אחד הגארדים של הקליפרס ומוסיף עוד מימד התקפי וניהול משחק.

  3. מאז שצריך להתחבר להגיב אני ממעט להגיב (מסיבות טכניות). אבל אחרי שקראתי את הרשימה שלך רציתי להגיב כדי לחזק את ידיך – הכתיבה שלך קולחת ומהנה, הוסיפה לי מידע ונקודות מבט, ולסיום רק אומר – המשך לכתוב!
    נ.ב. ועם אפשר עם השם האמיתי זה אפילו יותר טוב

  4. יופי של פריווי. סדרה מיותרת. באמת שאורלנדו לא ברמה בכלל. זה יתן הזדמנות למילווקי לבדוק הרכבים ולתת עוד בטחון לשחקני ספסל – כי באמת רק דרכם הם יצליחו להפתיע בהמשך הדרך, כאשר הגנות טובות ינטרלו את היווני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט