סיכום השבוע בבייסבול / האתלטים מאוקלנד – יוני לב ארי

בעונות רגילות, היינו אומרים עכשיו: אוקיי, אנחנו שבועיים בתוך העונה, הכל עוד בחיתולים, יש עוד מלאאאאאאא זמן. אבל בעונת הקורונה, שבועיים בתוך העונה אנחנו עם רבע מהמשחקים בכיס, כשחמש קבוצות שיחקו כבר 17 משחקים, כמעט שלושים אחוז מהעונה. תיכף מסכמים מחצית (:

האייז חוגגים שבוע מוצלח (צילום: whitecleatbeat.com)

לעומת זאת, יש לא מעט קבוצות, בעיקר בבתים המרכזי והמזרחי בנשיונל ליג, שעדיין לא הניעו את העונה, זאת בשל משחקים שנדחו לאחר ההתפרצויות קורונה במארלינס ובקארדינלס. הקבוצה מסיינט לואיס עומדת על חמישה (!!!) משחקים בלבד, וכרגע קשה לראות כיצד הפער הזה יושלם. מיאמי ופילדלפיה קצת מאחור, עם עשרה משחקים כל אחת, האלופה מוושינגטון שיחקה 11 משחקים בלבד.

ליגה של שתי ליגות

במבט על הבית כולו, קבוצות הנשיונל ליג מרכז שיחקו 63 משחקים בלבד, כשאלו מהבית המזרחי באותה הליגה נעצרו על 64. לצורך השוואה, קבוצות הנשיונל ליג מערב שיחקו כבר 80 משחקים, כך שזה מרגיש כמו שתי ליגות שונות. באמריקן ליג המצב מאוזן יותר, כשהפער בין הקבוצה ששיחקה הכי מעט (טורונטו, 13) לזו ששיחקה הכי הרבה (שלוש קבוצות עם 17) קטן משמעותית.

צפו במהלך השבוע (אפילו שהוא היה בשבוע שעבר)

הקבוצה הלוהטת של השבוע האחרון היא כמובן אוקלנד, שניצחה את תשעת משחקיה האחרונים. בעונה מהסוג הזה ריצה כזו כמעט מבטיחה מקום בפלייאוף… האייז מוליכים על טקסס שבמקום השני בחמישה משחקים, עם מאזן של 4:12, ומשייטים לאוקטובר. רק שכולם יישארו שם בריאים.

יאלה מכות יאלה

אך מה שקרה אמש, מרחיק אותם ממצב של בריאות. כזכור, מי שחשף את פרשת גניבת הסימנים של יוסטון, היה מייק פאיוס, פיצ'ר של אוקלנד. לאחר שני משחקים שקטים בין השתיים, רמון לאוראנו מאוקלנד חטף כדור בגב, בפעם השלישית בסדרה, הפעם בידי הומברטו קאסטייאנוס. ומפה הדרך למכות היתה קצרה. כזכור, מהומה פרצה גם בין הדודג'רס ליוסטון בשבוע שעבר. נראה מי יוענש הפעם.

הולכים מכות ביוסטון

בצד הפחות חיובי של השבוע נמצאת פיטסבורג, שהפסידה בתשעה משחקים מהעשרה האחרונים, ונועלת את הבית עם מאזן 13:3 חלש, אך גם צפוי, הגרוע בליגה – בפער. היאנקיז, שהיו הקבוצה הלוהטת של השבוע שעבר, הפסידו בשלושה מחמשת המשחקים האחרונים, ואף איבדו את ג'אנקרלו סטנטון שנפצע, ומצטרף לטומי קנלי, שעבר ניתוח טומי ג'ון. עדיין מדובר במוליכת הבית עם מאזן 6:10, מקום שני בכל האמריקן ליג.

שוחים במים העמוקים

המפתיעה לטובה של השבוע היא מיאמי. לאחר הפגרה הכפויה שנפלה על המארלינס, הם חזרו לשחק, השלימו סוויפ על בולטימור, מהפתעות העונה עד כה, והמשיכו עם ניצחון על המטס. שני הפסדים במשחקים הבאים מול הניו יורקרים קצת פגעו בהצלחה, אך עדיין מדובר בהישג לקבוצה של דוני מאטינגלי, בטח עם כל מה שעובר על הקבוצה הזו…

צפו בהצדעה

ואי אפשר בלי איזו פרשייה גזענית אחת. מאמן הספסל של אוקלנד, ראיין כריסטיאנסן, חגג ניצחון של האייז 4:6 על טקסס, כשהוא מצדיע במועל יד. בווידאו נראה ליאם הנדריקס, הפיצ'ר של האייז, מוריד לכריסטיאנסן את היד, אך בהמשך הוא הרים אותה בשנית. "טעיתי", סיכם המאמן, "אני לא מכחיש זאת. מה שעשיתי לא מקובל ואני מתנצל מעומק ליבי". צריך גם לדעת להודות בטעויות.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. האמת אני עדיין בהלם מזה שמשחקים. בינתיים נראה שהחליטו שאם גם ככה הולכת להיות לא כוכבית אחת אלא רצף של כמה, אז למה לא ללכת עד הסוף והוסיפו את הגימיק של דאבל הדרים של 7 משחקים כדי להספיק את מכסת המשחקים לכל הקבוצות, אבל ככל הנראה שהעונה הזו תסתיים בלי שכל הקבוצות השלימו את מכסת המשחקים שלהם, שזה לא מפתיע, והאמת שגם ככה ההישגים בעונה הזו יהיו קצת בדיחה, אז עדיף ללכת עד הסוף עם זה. במיוחד שהשנה יש סיכוי שקבוצה עם מאזן מפסיד תיקח את האליפות, אז יאללה.
    לגבי אוקלנד וגם הקאבס שנותנים ריצה יפה, למה לא, שתי קבוצות סימפטיות שאין לי שום דבר נגדם, וגם תמיד כיף לראות פרשנים ש״חוזים״ את העונה הבאה על בסיס זו שהסתיימה ותוך שבועיים נגמרים להם הכובעים לאכול.
    המארלינס לעומת זאת, ממשיכים להיות הנאחס של הליגה. כבר אמרתי ששום דבר טוב לא יצא מהמועדון המעפן הזה. מה שכן מאוד משעשע לראות קבוצות שעולות מול שחקנים מהA/AA בלי שיהיה להם סקאוטינג ריפורט ואנליטיקס ואזורי פגיעה וזויות תנועה וכל השטויות האלה שחובט או שחקן שדה חייב לקבל תדריך אחרי כל זריקה איפה לעמוד ולאן לזוז ומאיפה לנשום. אז יפה שהולך להם, רק חבל שזה המארלינס.

  2. תודה יוני. אלוהים יודע שאני לא יודע הרבה על בייסבול, אבל אני נאמן לבוסטון (אוהד סלטיקס שרוף, חזק גם בפטריוטס) ומנסה להיכנס גם ל-MLB. מההסתכלות הרופפת שלי על הטבלה, אני רואה שהרד סוקס לא מצליחים כל כך – בייחוד בהתחשב בזה שהם זכו בworld series לפני שנתיים… אני יודע שמוקי בטס עבר בטרייד לדודג'רס, אבל אני אעריך מאוד אם תוכל לספר לי בקצרה מה עבר עליהם מאז, כחלק מצעד ראשון של להיות אוהד רגיל 🙂

    1. בשמחה: הסוקס די נדפקו, כשרוב הפיצ'רים שלהם מהעונה שעברה לא בתמונה. עם בטס עבר גם דייויד פרייס לדודג'רס, ובינתיים ויתר על עונת הקורונה. הכוכב שלהם, כריס סייל, נפצע וייעדר כל העונה, ריק פורסלו שנחשב מספר 3 עבר למטס, ועוד אחד, אדוארדו רודריגס, חטף את הקורונה, אבל חטף באמיתי, ולא יחזור העונה, עם בעיות לב. הם נשארו עד אחד, נייתן אוואלדי, וככה לך תבנה מדינה…

  3. יוני תודה על כל הסיקורים! לפחות יש בייסבול וזה כיף גדול לראות. זה היה נראה שהליגה הולכת להיסגר לפני שבוע ובנתיים עבר עוד שבוע. 🙂

    1. נראה לי שחלק מהסיבה שלקח אקסטרה חודשיים לפתוח את הליגה היה בגלל שהתפיסה היתה שאם מתחילים אז גם מסיימים, אז נכון שהמארלינס שותקו לשבוע ועכשיו הקארדינלס מי ישורנו, אבל העונה הזו תסתיים, ככה או ככה.

        1. להפך, הם כמו משאית, או מתאבק סומו, או שור דוהר. לוקח שנה להזיז אותם, אבל שהם זזים, זהו, קו ישר, ותזוז או תמעך. הם הולכים לעקם, לשנות ולהתעלם מכל כלל שימנע מהעונה הזו להסתיים, לטוב ולרע. אם זה כבוד או ביקורת, זה כבר כל אחד ומה שהוא חושב.

  4. עם כל הבעיות והאילוצים, כיף שיש בייסבול, ובינתיים הליגה מתקדמת לא רע בכלל.
    אני גם מקווה שנמושות הליגה ימשיכו להפתיע, כמו סוויפ של הרויאלס על הטווינס, או בולטימור במקום השני בבית המזרחי.
    רק האיינג'לס של טראוט ממשיכים להיות פח….

  5. לגבי האסטרוז, אני חושב שאם הליגה לא משעה את הקבוצה הזו מפעילות לפחות לעונה אז אין להם שום זכות להשעות שחקנים שנכנסים לתאקל עם האסטרוז. זה נכון שתמיד דין אחד לקבוצות ודין שני לשחקנים, וצריך לזכור ש״הליגה״ אלה בעצם הבעלים והקומישיונר אמנם עצמאי בסמכויותיו אבל הם משלמים את המשכורת שלו, וככה תמיד ששחקן אחד עושה משהו זורקים אותו לכל הרוחות, ושמועדון שלם עושה משהו, הוא מקבל נו-נו-נו וקנס סמלי וזהו.

        1. כן, זה ממש צועק לשמיים. אם יש משהו שהליגה טובה בו זה להגן על הבעלים שתופסים אותם. אמר מי שאמר שב1919 כולה 8 שחקנים עשו דיל, ב85-87 כל הקבוצות סגרו דילים, בברכת הקומישיונר, והיה צריך התערבות שיפוטית מבחוץ לפרק את זה.

  6. עונה די משעממת עד עכשיו חוץ מהמשחקים המבוטלים ויוסטון שממשיכה להפסיד אך תהיה בפלייאוף בעזרת הגדלתו ל-16 קבוצות

    1. כל עונה היא משעממת 🙂 זורקים, חובטים, מנצחים, מפסידים ומי שמצליח לנצח 2 מ3 עולה לשלב הבא. לא יודע למה ציפית, זה בייסבול, גם אם תעלה באטרף לאכול את הדשא קדימה קורעים את הליגה, עדיין כולם צריכים לעמוד ולהסתכל על בחור אחד זורק כדור לבחור שני עד שקורה משהו.

        1. אני מבין מה אתה אומר, זה כמו לנסות להסביר עלילה של ספר ברבע שעה. בעונה מתוקנת אף אחד לא היה מתחיל לדבר על סיפורים ואירועים אחרי שבועיים וחצי, ועכשיו זה כבר שליש עונה שברגיל זה מקביל ל50-60 משחקים. אני מסתכל על העונה כמו כל עונה, ממשחק למשחק, אולי בגלל שהמטס לא ממש בתמונה כרגע לפלייאוף, אז מבחינתי אין משהו מיוחד לכאן או לכאן. מה שכן, נראה שההכנה הבעייתית גורמת להרבה פציעות, וזה הפוך ממה שחשבו שבגלל הפגרה הארוכה שחקנים יחזרו במצב טוב יותר כי יהיה להם זמן להחלים. וגם מי שחוזר מפציעה אין לו את השבוע שבועיים להכנס לעניינים, אז בשלב הזה זה ה״סיפור״ שלי.

  7. הקטע לשים לב אליו עד סיום העונה הוא שהטבלה תיקבע לפי אחוז הנצחונות, כך שעד לא מזמן המארלינס היו במקום הראשון גם עם מאזן מרשים של 2-1 בזמן ששאר הבית שיחק 10+ משחקים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט