חלום הקיץ שלי (8) – שרלוט הורנטס / גלעד זריצקי

בקיץ האחרון ההורנטס איבדו את קמבה ווקר, השחקן שהוביל את הקבוצה לאורך העשור האחרון, בשוק החופשי, ובמקומו גייסו את טרי רוזיר. לפני פתיחת העונה היה קונצנזוס שהם יהיו הקבוצה הגרועים בליגה, אולי שניה מלמטה לניקס. אבל פריצה של דבונטה גרהאם, רכז עונה שניה, שהתפוצץ וסחב את ההתקפה של ההורנטס. הוא הוביל את הקבוצה למאזן של 23 ניצחונות ו-42 הפסדים והמקום השמיני מהסוף.

ניקולס באטום, אחרי עונה של 3.6 נקודות למשחק, ישמח לאסוף את אופציית השחקן על 27 מיליון, שריד לחוזה הענק מקיץ 2016. טרי רויזיר, סקורר בעמדת הרכז (18 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק), חתום על 18 מיליון לשנתיים הבאות. קודי זלר, סנטר ממוצע (11 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק), ירוויח 15 מיליון בעונה הקרובה. מליק מונק, פוטנציאל שלא מתממש מאז דראפט 2017 (10 נקודות ב-43.4% מהשדה) בעונתו האחרונה על חוזה רוקי. פי ג'יי וושינגטון הרוקי שנבחר בבחירה 12 בקיץ הקודם, הפתיע רבים עם יכולת קליעה משובחת (37% ב-4 ניסיונות למשחק משהלוש) והגבוה יוכל להיות עוד שחקן רוטציה סולידי בליגה. מיילס ברידג'ס, ה-MVP של משחק האול סטאר של הצעירים הוא אול אראונד אתלטי שיהיה שחקן פותח טוב בליגה בעתיד ופתח השנה.

כפי שהזכרתי בפתיחה, גרהאם היה מצוין עם קליעה מדויקת משלוש (37% ב-9 ניסיונות למשחק, הרבה מהנסיונות זריקה מכדרור!) וניהול משחק מפרגן (7 אסיסטים למשחק). החולשות של גרהאם הן בהגנה ובחדירה לצבע (רק 4 זריקות עונשין למשחק), ולצערי אני חושש שהגודל שלו (6-1, 88 ק"ג) ימנע ממנו לשפר את האספקטים האלה במשחקו.

גרהאם, ברידג'ס ו-וושינגטון הם יופי של שחקני רוטציה, אבל לאף אחד מהם אין את הפוטנציאל להפוך לכוכב בליגה. מכיוון ששרלוט היא לא יעד נחשק לשחקנים חופשיים, עדיף שההורנטס ישארו בלוטרי עד שנמצא כוכב בדראפט. מבחינת טריידים אני לא רואה קבוצה שתתן משהו משמעותי עבור באטום, זלר או רוזייר. יש לקבוצה מקום מתחת לתקרת השכר ולכן הייתי פועל כדי לקחת חוזים גדולים ולקבל איתם בחירות דראפט. בשוק החופשי, אלא אם נמצא סנטר ראוי בדראפט, הייתי מנסה לדוג את כריסטיאן ווד הסנטר מדטרויט, ששיחק מצוין אחרי האול סטאר (22 נקודות ו-10 ריבאונדים למשחק), על חוזה גדול. ווד מתאים לטיימליין של הקבוצה (בן 25) ועם פוטנציאל לפרוץ ואפילו להפוך לכוכב. יש אל קריס דאן, רכז מחליף שיחפה על החולשה של גרהאם בהגנה ויכול להתאים. הייתי לו מציע חוזה ארוך טווח של 8-10 מליון לעונה ומקווה ששיקגו לא ישוו. הייתי גם מחפש להחתים שחקנים ותיקים, כדוגמת קורטני לי או ג'ארד דאדלי, שיוכלו להיות מנטורים לשחקנים הצעירים שלנו.

בדראפט הייתי הולך על פוטנציאל, בתקווה לגייס כוכב לעתיד. אם כדורי הפינג פונג יהיו איתנו ונבחר טופ 4 בדראפט (26%) הייתי בוחר את אנתוני אדוארדס הגארד מג'ורג'יה, סקורר מצוין ופוטנציאל הגנתי או את למלו בול הרכז מהאילווארה הוקס, סקורר עם ראיית משחק מצוינת (אבל עם הגנה בינונית). העדיפות השלישית שלי תהיה ג'יימס וויזמן, הסנטר הענק מממפיס (7-1). וויזמן זז מהר יחסית לגודלו ובעל עבודת רגליים מצוינת, שאם יקבל להוביל קבוצה יוכל להיות השחקן הכי טוב שיצא מהדראפט. אם נשאר בבחירה 8-12 הייתי מנסה לעשות טרייד-אפ, כאשר הייתי מצרף לבחירה של הקבוצה את ברידג'ס או וושינגטון. בבחירות ה-32 הייתי מחפש כנף 3&D – כמה שיותר מאלה עדיף, לדוגמא אימנואל קוויקלי הסופומור מקנטקי. בבחירה ה-56 הייתי בוחר, אם עדיין יהיה על הלוח, באיזייה ג'ו שיכול להכנס לליגה הודות לקליעה טובה.

את העונה הבאה נפתח עם חמישיה צעירה של גרהאם, מונק\בול\אדוארדס, ברידג'ס, וושינגטון, וודס\וויזמן כשבספסל יש את רוזיר, מונק\דאן, האחים מרטין, ג'יילן מקדניאלס וזלר. ריאלית, בשנים הקרובות ההורנטס ימשיכו להיות בתחתית ולאט לאט ישתפרו דרך הדראפט, אם יבחרו נכון.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

    1. מספיק שההורנטס יצליחו לדוג כוכב באחד מהדראפטים הבאים והם כמעט מיד יהפכו לקבוצה מעניינת (לא קונטנדרית).

  1. אלופה לא תהיה שם, אבל הגדילה של וושינגטון וברידג'ס וסנטר דומיננטי יכולות להפוך אותם לקבוצה שתעשה כל שנה פלייאוף (ואולי פעם אחת סיבוב שני), אבל לא הרבה מעבר. לא בטוח שזה כלום בשביל מועדון ששנים בתחתית של הליגה. מאמר טוב גלעד

  2. בחיים לא הייתי עושה טרייד על וושינגטון. שארלוט צריכה לפתח את הצעירים על חשבון נצחונות ולקוות להשיג כוכב בדראפט

    1. אני חושב שהקבוצה חייבת כוכב בדראפט ואני מוכן לקחת את הסיכון לאבד שחקן פותח עבור הסיכוי לבחור את למלו, אדוארדס או ויזמן בבחירה גבוהה.

  3. קודם כל – תודה! אחלה מאמרים!
    גלעד, אתה אוהב לפרק מוקדם מדי קבוצות, סבלנות! שום דבר לא זז כל כך מהר.
    .
    אני דווקא אוהב את השילוב שיש בהורנטס, יש להם פוטנציאל, אבל צריכים גו-טו-גאי.
    עד כה גראהם מספק יופי של ריכוז ובהתאם לקבוצה (אם ימלאו את הקבוצה בקלעים) הוא יוכל להוביל יותר. והייתי רוצה לתת לו את המושכות בידיים גם בשנים הבאות.
    וושינגטון יהיה פאוור לגיטימי בליגה וכדאי לבנות אותו בהתאם לדרישות של הקבוצה.
    דווקא בדראפט הייתי בוחר את אבדיה או את וויזמן, חסר להם 3 טוב ו-5 טוב אז אם הם סוגרים את הפינה של אחת העמדות הם יכולים להתקדם מצויין.
    .
    דאן יהיה מצויין בהורנטס, יוסיף ריכוז ויוריד את העומס מגראהם, ויוסיף הגנה טובה. מסכים לגבי הבאת הוותיקים שיתנו ניסיון אבל הייתי רוצה שחקנים מנוסים שעשו משהו במשחק, כאלו שזכו באליפות או הגיעו רחוק. רולו או אחיו יכולים להוות דוגמא מצויינת לשחקן כמנטור. אולי איזה קרופורד שיבוא ויחנך את הצעירים
    .
    ושוב תודה!

    1. לא חושב שאני נוטה לפרק קבוצות (ואפילו כשהתחלתי את הסדרה עם הנמושות של הליגה). הפעם הצעתי להשאיר פחות או יותר את אותו הבסיס ולמצוא את הגו-טו-גאי בדראפט הזה.

  4. קבוצה בינונית שתקועה מחוץ לפלייאוף ולא מספיק גרועה כדי לאסוף בחירת דראפט גבוהה (אלא אם המזל ישחק לה).
    .
    רוזייר לטעמי הוא יותר רג'י ג'קסון 2.0 מאשר שחקן חמישייה. הוא קיבל הזדמנות השנה ונתן מספרים אבל רק בגלל שזאת ההורנטס ומישהו צריך לקלוע שם. דווקא גרהאם נתן פריצה יפה, ועבור ההורנטס זה להחליט אם מי הם נשארים ומי הפתיון לטרייד עבור SG נורמלי שישלים את ה-PG שנשאר.
    .
    באטום יאסוף את האופציה אבל לא אתפלא אם באמצע העונה הבאה הוא כבר לא יהיה שם כי קבוצה שרוצה לפנות שכר תקח אותו. מאז החוזה הגדול שלו הוא עשה כמה צעדים אחורה.
    .
    וושינגטון, בריג'ס ומונק צריכים להישאר שם ולהתפתח. מונק עם פוטנציאל בשמיים אבל הראש שלו פשוט לא מחובר לפעמים (מקרה הסמים לדעתי שפגע בו העונה דווקא שסוף סוף החליט לפרוץ).
    וושינגטון ובריג'ס קיבלו את ההזדמנות העונה ואני מקווה שמונק גם ימשיך לקבל את הדקות שיחזור.
    .
    צריכים גבוה בדראפט. ירוויחו מאוד אם וויסמן יפול אליהם.

  5. הי גילעד

    נכנסתי לפוסט שלך באיחור רב. בהרבה מובנים זאת היתיה קבוצת הבית שלי שמאמנה לשעבר הטיה סטודנט שלי באונ' אדלפי אז כמובן שהרגשתי 'קירבה'. מאז עברנו לאטלנטה, אבל שרלוט עדיין יקרה לי. כל מילה על גרהאם נכונה, כולל הבעייה השל גובהו, אבל כמו אייזיה תומאס, הוא אחד מיחידי הסגולה שעושים זאת עם 1.84-1.84 מ'. אני אולי אחד האחרונים שעדיין מקווה שמליק מונק יתעורר. לא יכול להיות ששחקן היה כה נהדר בתיכון (ואפילו במכללה) יהיה פחות מבינוני בשרלוט. לפני שלוש שנים הרגשתי שקורה שם משהו טוב ואז המגדל צנח. צריכים לבנות הכל מחדש, ואני מאמין שדווקא למלו יעלה את שרלוט על המפה. לראות את אביו בשרלוט תהיה חווייה לא נורמלית.

  6. אני הייתי מתחיל עם הצוות המקצועי. את בעל הבית כולנו מכירים ואי אפשר להחליף אותו. ציפיתי ליותר מהקבוצה הזו במיוחד בעונה כו חלשה של המזרח. אמרת שצריך סנטר, אז לא מובן לי למה לא ללכת על הסנטר הכי טוב בדרפט, או שהכי משתלם להטריד. מדוע לא הלכו על דראמונד? התשובות למייקל.

  7. יש הרבה קבוצות שלא הגיעו לפלייאוף במזרח ולא ברור לי לאן הן הולכות אלא אם ייקרה להם נס בדראפט או בשיטת האימון. תראו את הפוטנציאל באחרונות במערב לעומת כל מי שלא הגיע לפלייאוף במזרח (למעט אולי אטלנטה).
    ואיכשהו שארלוט הכי אפורה מאלו. אולי היא צריכה לדרדר את עצמה עוד קצת לבחירה טובה בשנה הבאה.
    ריקוד אל המקום האחרון. סליחה, הייתי חייב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט