אירועי דיומא – 01.08.20

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא calendar-appointment-agenda-schedule-planner_53876-31530-550x366-1-550x366-550x366.jpg

היום – חזרת עונת האופניים בסטראדה ביאנקה, גמר הגביע האנגלי בין ארסנל לצ'לסי וגם מחזור אחרון בסרייה א' .

כדורגל / ניר מועלם :

גמר הגביע האנגלי :

*שווה צפייה* 19:30 ארסנל – צלסי, ספורט 1 : ארסנל שסיימה במקום ה-8 תארח את צלסי שסיימה את העונה במקום ה-4. שתיהן סיימו את העונה עם ניצחון, כאשר צלסי ניצחה 2-0 את וולבס ואילו ארסנל ניצחה 3-2 את ווטפורד. בשלב רבע הגמר של הגמר עברה ארסנל את שפילד יונייטד עם 2-1 בחוץ, ואז בחצי הגמר היא הפתיעה בבית את מנצסטר סיטי עם 2-0, ואילו בצד הכחול ניצחו את לסטר 1-0 בחוץ בשלב רבע הגמר, ואז בחצי הגמר הם ניצחו 3-1 את מנצסטר יונייטד בחוץ, ואין ספק ששתיהן עברו יריבות חזקות בדרך לגמר. אני אזכיר בנוסף שהעונה הן נפגשו פעמיים בלבד( רק בליגה) ובמפגש הראשון ניצחה צלסי 2-1 בחוץ, ואילו במשחק השני שנערך אצל צלסי המשחק נגמר ב2-2. הימור – אני אוהב את ארסנל מאז ימי פרדי ליונברג, תיירי הנרי, דניס ברגקאמפ וכו', אז אני ללא ספק בעדם, ואני אלך עם הרצון לראות את ארסנל לוקחת תואר סוף סוף. חשוב לציין שאת התואר האחרון שלה ארסנל לקחה בעונת 17/18 אז זכתה במגן הקהילה, ואילו צלסי זכתה בעונת 18/19 בליגה האירופית( עונה קודמת) אחרי שניצחה בגמר את לא אחרת מאשר ארסנל, עם 4-1 מוחץ.

סרייה א' – מחזור 38 :

*שווה צפייה* 21:45 אטאלנטה – אינטר, : משחק ישיר על הסגנות של הליגה האיטלקית כאשר חשוב לציין שאם המשחק כאן יסתיים בתיקו ובמשחק המקביל לאציו תנצח אז לאציו תהיה שניה. אינטר כרגע במקום ה-2 עם נקודה יתרון על פני אטאלנטה ולאציו שנמצאות במקומות ה-3 וה-4 בהתאמה. אטאלנטה מגיעה אחרי ניצחון חשוב 2-1 על פארמה ונראה שהיא קצת איבדה מהכושר שלה במשחקים האחרונים, ואילו אינטר נתנה קצת גז לקראת סיום העונה והיא עם 2 ניצחונות רצופים, האחרון עם 2-0 על נאפולי בבית. הימור – המשחק נגמר בתיקו, כאשר אינטר מרוכזת במשחק עוד ארבעה ימים מול חטאפה בליגה האירופית, ואילו אטאלנטה חושבת על ליגת האלופות שהמשחק שלה יהיה בעוד שבוע וחצי.

21:45 נאפולי – לאציו, : נאפולי עם הראש ביום שבת הבא במשחק הגומלין בליגת האלופות מול ברצלונה, ואילו עבור לאציו זה המשחק האחרון העונה והיא יכולה להשיג את המקום ה-2 אם במשחק של אינטר מול אטאלנטה יסתיים בתיקו, אבל מה שכן היא בוודאות יכולה לסיים במקום ה-3, ללא כל קשר למשחק המקביל, וזה בתנאי שהיא תנצח. נאפולי מגיעה אחרי הפסד 2-0 לאינטר, ואילו לאציו חזרה לנצח עם שלושה ניצחונות רצופים, וזה אחרי שהם חירבו לעצמם את מירוץ האלופות, וכאשר הלחץ ירד מהם, הם חזרו לשחק כדורגל. הימור – לאציו מנצחת .

21:45 יובנטוס – רומא, : לא ידעתי אם לכתוב על המשחק הזה או לא, כי מצד אחד יובנטוס כבר אלופה אבל עם הראש ביום שישי במשחק הגומלין מול ליון באלופות, ואילו רומא עם הראש במשחק שיהיה בחמישי מול סביליה בליגה אירופית, מצד אחד סארי, מאמנה של יובנטוס אמר שהוא יעלה עם הרכב שני, ובצד השני פונסקה, מאמנה של רומא עדיין לא אמר כלום אבל אני מניח שנראה גם אותו עולה עם הרכב משני, במיוחד אחרי שהוא הבטיח את המקום ה-5 בטבלה. משחק שאני אישית לא הייתי ממליץ לצפייה במצב הנוכחי שאין לשתיהן על מה להילחם ועם הראש במקום אחר. הימור -רומא בתקופה נהדרת והיא תנצח.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה:

אליפות העולם – סיבוב ראשון:

12:00: דייויד גילברט-קורט מאפלין
12:00: סטיוארט בינגהאם-אשלי קארתי (5:4 לבינגהאם)
16:30: ג'ון היגינס-מתיו סטיבנס
16:30: דינג ז'ונווי-מארק קינג (5:4 לדינג)
21:00: מארק וויליאמס-אלן מקמנוס (5:4 למקמנוס)

האליפות נפתחה אתמול עם ארבעה משחקים (היו צריכים להיות חמישה, אך הפרישה של אנתוני המילטון מחשש לבריאותו העלתה אוטומטית את קיירן ווילסון לשלב הבא), שהיו כולם צמודים עד מאד. משחק אחד שהסתיים הפגיש את אלוף העולם, ג'אד טראמפ, עם טום פורד. פורד פתח בסערה את המשחק, והכניס את טראמפ לבור די עמוק. אך אלוף העולם, שלא גילה יכולת מרשימה לאורך רוב המשחק, הצליח לחזור למשחק עם הציפורניים, ולקראת הסוף אף להראות ניצוצות מהמשחק המבריק שלו. זה הספיק כדי לעבור בדוחק את היריב העקשן, ולדחות בינתיים את "קללת הקרוסיבל", זו שלפיה אלוף עולם בפעם הראשונה לא מצליח להגן על תוארו בתיאטרון בשפילד. טראמפ אף הצליח להשיג את ההישג ההיסטורי של ה-ton of tons – מאה סנצ'וריז בעונה. הישג שהושג רק ע"י ניל רוברטסון בעבר, וכעת לטראמפ חסרים ארבעה כאלה כדי לשבור את השיא של האוסטרלי. שאר המשחקים היו צמודים מאד אף הם, והסתיימו כולם בתוצאה 5:4. כך ראינו את סטיוארט בינגהאם נאבק באשלי קארתי הדי אלמוני, את דינג ז'ונווי מאבד יתרון גדול מול מארק קינג, ואת מארק וויליאמס שבקושי הצליח לשמור על מרחק סביר מאלן מקמנוס הוותיק. כל המשחקים הללו יינעלו היום.
שני משחקים נוספים ייפתחו היום. אחד יפגיש את סמיפינאליסט השנה שעברה, דייויד גילברט, עם קורט מאפלין. "החקלאי העצבני" גילברט היה ונותר אחד השחקנים האיכותיים בסבב, ועל הנייר הוא אמור להיות פייבוריט מול מאפלין. אלא שהיריב היום נראה מצויין במשחקי החזרה מהפגרה, ואם ימשיך ביכולת, הרי שלגילברט צפוייה משימה קשה. המשחק השני יפגיש דו קרב ותיקים בין סגן אלוף העולם בשנים האחרונות, ג'ון היגינס, למתיו סטיבנס. היגינס נחשב לשחקן הרבה יותר טוב מיריבו, אך נראה חלוד מאד במהלך העונה וגם בחזרה מהפגרה. תוצאת המשחק תלוייה בעיקר בעד כמה הוא יצליח להסיר את החלודה. שידורים ביורוספורט 1 ו-2 במהלך היום.

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה:

הגראנד פרי הבריטי – מקצה הדירוג:

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר במסלול סילברסטון. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה:

הסטראדה ביאנקה:

ענף נוסף שחוזר אלינו היום לאחר פגרת הקורונה הכפוייה הוא ענף אופני הכביש. זהו ודאי אחד הענפים שספגו את המכה הקשה ביותר מבחינת התזמון, היות והתפרצות הקורונה לא נתנה לעונה הנוכחית כמעט להתפתח, ונפלה על תקופה שמהווה את אחד משיאי העונה. קברניטי הענף בחרו לבסוף את תאריך היום כזה שיציין את חזרת מירוצי הוורלד טור (הדרגה העליונה), כשמספר מירוצים מהדרגה השנייה החלו כבר בשבועות האחרונים (אם כי חלקם כולל לא מעט משתתפים בפרופיל גבוה). אותם קברניטים ניסו לעשות מעשה "תפסת מרובה", ולדחוס כמעט את כל המירוצים שנדחו כתוצאה מהמגיפה. התוצאה היא לוח מירוצים מטורף למדי, עם חפיפה מרובה ביניהם (אפילו בין הטור לג'ירו), ולחובבי הענף צפויה חווייה די מסחררת בניסיון לעקוב אחר המירוצים.

למירוץ הראשון של החזרה לעונה נבחר הסטראדה ביאנקה, או בתרגום מאיטלקית – הדרך הלבנה. זהו מירוץ חד יומי ייחודי מאד, המתחיל ומסתיים בעיר סיינה, בטיפוס המפורסם לפיאצה דל קאמפו. אלא שהייחודיות שלו מתבטאת בעובדה שהוא כולל כמה וכמה דרכי עפר. דרכים אלו, במירוץ הנערך בד"כ בתחילת מרץ, התאפיינו בהרבה בוץ, משהו שאנו לא אמורים לראות היום.

אשר למשתתפים, הרי שקיבלנו כאן רשימה יפה מאד של קלאסיקנים ופאנצ'רים, שהגיעו היום לטוסקאנה. מביניהם נוכל לראות את זוכה השנה שעברה, ז'וליאן אלאפיליפ, ולצידו בן קבוצתו והזוכה מלפני חמש שנים, זדנק שטיבאר, אלוף סייקלוקרוס בעבר, שיכולתו במסלולים מהסוג הנ"ל היא ודאי יתרון במירוץ היום. שני אלופי סייקלוקרוס נוספים, שיביאו לכאן את היריבות מימי הענף הקודם, הם מתיו ואן דר פול ו-וואוט ואן ארט. מלבדם נקבל כאן שורה ארוכה של קלאסיקנים בדמותם של פטר סאגאן, גרג ואן אוורמאט, פיליפ ז'ילבר, מיכל קביאטקובסקי, אולי נסן, מאטיי מוהוריץ', מיכאל ואלגרן וטיש בנוט, הזוכה מלפני שנתיים. גם בגזרת המטפסים נוכל לראות כאן שדה איכותי מאד, בדמותם של וינצ'נזו ניבאלי, טאדיי פוגאצ'צאר, יאקוב פוגלסאנג, מקס שכמן ומייקל וודס. שידור ביורוספורט ב-17:50.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אנמיק ון-פלאוטן בסגירת פער מרשימה לקראת הסיום לוקחת את מירוץ הנשים בסטרדה ביאנקה. עומר שפירא במירוץ מאד אקטיבי מסיימת עם עוד תוצאה טובה במקום ה-19.

  2. אגב, בגלל המירוץ נכנסתי היום לאתר לקרוא או פאקו וקראתי קצת מעבר.
    מסתבר שיש אנשים שלא יודעים את חוקי השחמט וחושבים שהמחשב יכול לרמות אותם.
    עידו, נראה לי כדאי שתעביר פה קורס מזורז בהכאה דרך הילוכו.
    🙂

  3. תודה ניר ערב כשוקגחנ מרתק אולי אחרון לעונה ( לא כולל מפעלים אירופאים ).

    היום הכותרות מחר נרחיב .

    אנגליה ארסנל מוחקת פיגור לניצחון 1-2 בגמר הגביע האנגלי ועל הדרך מבטיחה עונה 26 ברצף באירופה ונוקמת בצלסי על ההפסד בגמר האירופאית אשתקד אובומאניג כבש צמד ועשה כמה היסטוריות .

    עוד מפסידה היא וולבס שלא תהיה בליגה האירופאית בשנה הבאה ואו שתהיה בליגת האלופות ( אם תזכה בליגה האירופאית) או שלא תהיה כלל .

    באיטליה אינטר מנצחת באטאלנטה 2-0 ומבטיחה את הסגנות נקודה בלבד מיובה שניצחה לראשונה בבית היום מול רומא 3-1.

    לאציו הפסידה בנאפולי אבל אימבוולה כבש את שערו ה36 הישווה את שיא הליגה של היגוואין וזכה מעשית בתואר נעל הזהב של אירופה .

    מחר הליגה האיטלקית תסתיים ואפשר יהיה לדבר רשמית ( גם לא 100 אחוז שכן ליגת שוויץ טרם הסתיימה אך אין סיכוי מעשי לאף אחד ).

    ולכן מחר אתייחס בלי נדר בהרחבה לנתוני השערים ביבשת .

    עוד מוקד היום היה בלגיה שם ליאור רפאלוב יצא הגיבור הגדול כשכבש את השער היחיד מול האקסית קלאב ברוז והעניק לאנטוורפן גביע .

    זהו שער שלישי ברציפות של רפאלוב בשלושה גמרי גביע בראשון כבש בתוספת זמן וקבוצותו דאז קלאב ברוז ניצחה בשני כבש אך קבוצתו נוצחה ועכשיו הוא מנצח את האקסית.

    כרגע 0-0 במחצית גמר פורטוגל בין בנפיקה לפורטו .

    נאריך מחר .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט