מכבי תל-אביב אלופת המדינה בפעם ה-54 – סיקור משחק הגמר נגד מכבי ראשון-לציון / עמיחי קטן

(מנהלת הליגה)

יאניס ספרופולוס הפתיע והעלה בחמישייה יחד עם ווילבקין, אבדיה, קלויארו והאנטר גם את אמארה סטודמאייר על מנת להתמודד עם צמד הגבוהים של ראשל"צ – מונרו והנקינס, שפתחו בחמישייה יחד עם בלייזר, הריסון והמילטון. ההפתעה הצהובה עבדה נהדר בפתיחה, כאשר צמד הגבוהים הצהוב פתח נפלא, ובעיקר האנטר שקלע 7 נקודות בדקות הראשונות, ומכבי עלו ליתרון 17- 8 מוקדם. שתי שלשות של הריסון צמצמו ל-3 בלבד, אבל דורסי הגיב עם 2 שלשות משלו והעלה את הצהובים ליתרון דו-ספרתי. עוד שלשה של הריסון קבעה 29- 21 צהוב-כחול בסיום הרבע הראשון.

שלשה של בלייזר צימקה ל-5, אבל נענתה בריצת 7- 0 של התל-אביבים, שנעצרה רק בשלשה של טישמן. טיילר דורסי, ובעיקר 3 שלשות רצופות של סנדי כהן, סידרו ריצת 13- 1 נוספת עבור האלופה דאשתקד ולרגע ההפרש הגיע ל-22, בדיוק הפרש השיא שהיה לראשל"צ בחצי הגמר נגד ירושלים, אבל המילטון קלע 2 סלים וקבע 54- 36 למכבי תל-אביב במחצית התקפית במיוחד בה 2 הקבוצות קלעו 50% לשלוש (תל-אביב עם 9/18 וראשל"צ עם 6/12).

(מנהלת הליגה)

ראשל"צ עלו טוב יותר למחצית השנייה והשלימו ריצת 9- 0 שחתכה את ההפרש ל-13 ונתנה תחושה שגם הפעם צפוי קאמבק, אבל אמארה הגיב עם 4 נקודות מהירות. הריסון, שהיה הטוב ביותר בראשל"צ במחצית הראשונה, המשיך ביכולת הטובה שלו והוריד את ההפרש ל-8 בלבד, אבל מכבי המשיכו ללכת לצבע ואות'לו האנטר קבע 69- 59 למכבי ת"א בסיום הרבע השלישי, זאת בזמן שסקוטי ווילבקין עם 2 נקודות בלבד ו-0/9 לשלוש, בעוד דיאנג'לו הריסון כבר עם 26 נקודות בצד השני.

ג'ייק כהן פתח את הרבע עם סל, אבל הריסון המשיך ללהוט ולצמצם את ההפרש ל-7 בלבד. ווילבקין הגיב בשלשה הראשונה והאחרונה שלו לערב הזה, אבל הריסון מיד השיב באחת משלו ודאנק של בלייזר הוריד ל-75- 70 בלבד ופסק זמן של מכבי. ווילבקין החטיא 3 שלשות רצופות, אבל הפעם הריסון החטיא לשם שינוי, ואמארה קיבל כדור ושם סל חשוב שהעלה אותם ליתרון 7. בלייזר, הריסון ואדם אריאל תפרו שלשות, אבל ביניהן אמארה שם 2 סלים נוספים והיתרון של מכבי ירד ל-81- 79 בלבד, אבל עדיין היה קיים. דורסי החטיא שלשה, אבל קלויארו לקח ריבאונד ודייק בכדור אחד מהקו, ובצד השני הריסון קלע 2/2 מהעונשין וצימק לנקודה בלבד.

(מנהלת הליגה)

הכדור הלך שוב לאמארה שחפר בצבע על דריל מונרו וסחט עבירה חמישית של כוכב ראשל"צ בשריקה מעט מעוררת מחלוקת, ו-2 כדורים מדויקים שלו החזירו את ההפרש ל-3. בצד השני הריסון הלך שוב לצבע והפעם החטיא, מה שאילץ את הכתומים לשלוח לקו את ווילבקין, שאמנם 'קלע' 1/14 בלבד מחוץ לקשת במשחק, והשווה שיא של החטאות מחוץ לקשת במשחק ליגה, אבל מהעונשין דייק פעמיים. אבדיה גרם לאיבוד של ראשל"צ, אבל ווילבקין איבד בצד השני, למרות ספק עבירה שלא נשרקה. הריסון ואדם אריאל עוד לקחו ניסיונות ייאוש מחוץ לקשת שלא הלכו וקלויארו לקח ריבאונד והלך לחגוג אליפות.

(מנהלת הליגה)

הובילו את האלופה: אמארה סטודמאייר, שנבחר ל-MVP של הפיינל-פור, עם 18 נקודות ב-8/11 מהשדה ו-7 ריבאונדים, האנטר וסנדי כהן עם 16 כל אחד, כאשר האנטר הוסיף 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-2 חטיפות, ואילו הכהן עשה זאת עם 4/4 מחוץ לקשת, וטיילר דורסי הוסיף 14 עם 4/7 לשלוש. כדאי לציין את ווילבקין שקלע 7 בלבד ב-1/14 מחוץ לקשת, אבל הוסיף 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, את קלויארו שקלע 6 עם 6 ריבאונדים, ג'ייק כהן שקלע 4 עם 3 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-2 חסימות.
נסיים כמובן עם דני אבדיה, ה-MVP הטרי והצעיר אי פעם של הליגה, שקלע 5 בלבד ב-2/8 מהשדה, אבל הוסיף 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

בלט אצל הסגנית: דיאנג'לו הריסון באחת מהצגות היחיד הגדולות בתולדות הכדורסל הישראלי עם 38 נקודות, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים, סחיטת 11 עבירות ומדד 48, כל זה ב-12/19 מהשדה, 5/8 לשלוש ו-9/11 מהעונשין.
נזכיר כמובן גם את האחרים ששיחקו – עוז בלייזר שקלע 13 עם 3/5 לשלוש, המילטון עם 11 ב-4/11 מהשדה, דריל מונרו עם 8 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, והוא מסיים את הפיינל-פור שני לפארגו בטבלת מלך הסלים של הפורמט, אדם אריאל עם 6 ב-2/8 לשלוש, נמרוד טישמן שקלע שלשה והוסיף 2 ריבאונדים ב-10 דקות, זאק הנקינס שקלע 2 בלבד עם 4 ריבאונדים, וגם נועם דוברת, שנבחר לתגלית העונה, תרם ריבאונד והחטאה לשלוש ב-3 דקות של משחק.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. שימו לב מי שיחק הערב במכבי ת"א:
    ווילבקין
    קלויארו
    האנטר
    סנדי כהן
    ג'ק כהן
    דורסי
    סטודמאייר
    ו..אבדיה

    במילים אחרות – ישראלי אמיתי אחד. (שתרם, אגב, 5 נק' בלבד..)

    בראשל"צ, למקרה ששאלתם, שיחקו הערב:
    אריאל
    טישמן
    בלייזר
    ונעם דברת

    שתרמו, אגב, 22 נק' משותפות

    שם את זה כאן כתזכורת.

    1. אמרה וגייק כהן יותר ישראלים ממך.
      תגיד שירושלים זכו באליפות וראשון בגלגול הקודם מי הישראלים שכיכבו?
      והכי חשוב מי ניצח?
      דברת שיחק כמו נער פוסטר 😂😂
      לא נורא תחכה לשנה הבאה

      1. אתה איש קטן וטיפש שמעון.
        מי מהם הקריב חיים בצה"ל – הם או אני?
        מי מהם חנך ילדים בגנים ובתי ספר בארץ – הם או אני?
        מי מהם איבד את מרבית המשפחה בשואה בגלל היהדות – הם או אני ומשפחתי?
        מי מהוריו הקים יישוב בישראל – הם או הוריי?

        אז לפני שאתנ ממהר וכותב דברים כאלה, מציע לך לחכות רגע, לחשוב, ואז לבחור בחוכמה את דברייך

        1. רגע, רגע, תן לי להיכנס לדמות.
          אני גבר לבן ובינוני. אני גבר לבן ובינוני. אין שום דבר מיוחד בי. אני לא טוב בכלום. אני חושב שאני עממי אבל אני בעצם עשיר מפונק. בננות עולות 10$ לאחת.
          אוקיי, אני יאיר לפיד – מה ישראלי בעינייך?
          להיות עם תעודת אזרחות ישראלית. תודה.

            1. חלילה להיתקע יאיר לפיד. מה פשעתי?

        2. אחי אתה נשמע כמו ילד בן 14 חחח למי אכפת מה עשית בצבא? כמה שנים עברו מאז?
          מה לכדורסל וצבא או לישראליות בכלל?
          מה קשור שואה? הלו אתה ב2020 צא מהשטויות זה כבר לא מעניין איש אלו דברים שעיניינו לפני 30 שנה.
          למי אכפת גם אם משחק גון הריסון או זיו פנמה מעניין אותנו הכשרון לא השם אם הוא ישראלי או אמריקאי.
          רוצה ליגה של ישראלים יש ליגה ארצית 100 אחוז ישראלים.
          בכל העולם אליפויות מביאים הזרים בעיקר. גם בכדורגל. בשביל לאומיות יש נבחרות.
          פשוט תגיד שאתה שונא ומתעב את מכבי וחורה לך שהם זכו אל תחפש פה להסביר לנו שזה כי אתה דואג לשחקן הישראלי…..

  2. מכבי שיחקה כדורסל מגעיל בחודש האחרון אבל זכתה ביושר ועדיין, השחקנים הפצועים של הקבוצה מנצחים את אלה ששיחקו אתמול 8 מתוך 10 פעמים.. ריספקט ליאניס שעלה והתמיד בהרכב גבוה ,לא נתן לזאק הנקינס שום סיכוי לעשות סל והימר בצדק על הקליעה של מבחוץ שלא תנצח. היה משחק סביר בסך הכל. אם ווילבקין רוצה ללכת ומישהו גם מוכן לשלם עליו שווה ללכת על זה. תודה רבה לכל מי שסיקר,כתב וערך את הליגה הזאת השנה.

  3. תודה חיים. מכבי כמעט הצליחו לתת בעיטה מפוארת בדלי ולהפסיד לשחקן וחצי אמש. לא ידברו עליו מספיק אבל קאלוירו זה הפועל האפור האולטימטיבי, מכבי כבר חיפשו להפטר ממנו, למזלם לא מצאו לאן ועשו בשכל שהם בדרך עכשיו להאריך את החוזה שלו.

  4. כמה תובנות על הגמר אתמול בערב:

    אמרה סטודמאיר – בגיל 38 עדיין גדול על הליגה שלנו בכמה מספרים. הזכיר את ימיו הגדולים ב NBA.
    דני אבדיה – התרגש מגודל המעמד אבל אני לא מסתכל על 5 נקודותיו אלא על האסיסיטים והחסימות.
    סנדי כהן – איפה החביאו אותו כול העונה?
    יאניס סטרופולוס – עשה בית ספר לגודס שעלה עם האנטר וסטודמאיר ביחד בחמישיה לראשונה העונה.

    אינני אוהד מכבי תל אביב. אבל לקחת אליפות עם כול כך הרבה פצועים ועם שחקני משנה זו גדולה של קבוצה.

    1. קצת פרופורציות –
      שחקני משנה במכבי יקרים יותר מהחמישיות הראשונות של רוב הקבוצות.
      אמארה בפורמה טובה אבל הוא ממש לא גדול על הליגה ונתן עונה בינונית מאוד.
      יאניס הגיב לגודס כשהעלה את סטודומאייר ולא ההיפך. גאונות זה בטח לא

  5. לי הרגיש בדקות האחרונות שהשופטים שרקו למכבי ראשון על עבירות שלא היו, אמרה פשוט נכנס בכל שחקן ששמר עליו וכאשר התנגדו ועמדו חזק שרקו להם פאול. ע"ע מונרו שחטף עבירות על כלום.
    .
    הריסון היה גדול מהחיים אך ראשון נפלו בגלל חוסר בהתעלות של אחרים. הוא היה חייב לנסות להכניס מישהו למשחק.
    .
    מה שהפרוייקט הזה שעשינו אני וחיים בשבועיים-שלוש האחרונים לימד אותי שיש כדורסל בישראל ויש ישראלים די טובים! רק שימשיך כך ונזכה לראות אותם בנבחרת.
    .
    בהזדמנות זאת אני רוצה להגיד תודה לחיים שהיה הרוח החיה מאחורי הפרוייקט הזה שנקרא ליגת ווינר סל. בחור מקצועי, מתואם להפליא ופרטנר מעולה לעבודה איתו.

    1. צ'יקו תודה רבה לך ולחיים על המאמץ.
      לא תמיד יש לי זמן לקרוא ועוד פחות להגיב, אבל כדורסל באשר הוא מעניין ובטח שכדורסל ישראלי, למרות ההשואה הלא מחמיאה לנבא.

    2. לי הרגיש בדקות האחרונות שהשופטים שרקו למכבי ראשון על עבירות שלא היו, אמרה פשוט נכנס בכל שחקן ששמר עליו וכאשר התנגדו ועמדו חזק שרקו להם פאול. ע"ע מונרו שחטף עבירות על כלום.

      😂😂😂

      קוראים לזה שיפוט nba לשחקן nba.
      מה לא ראית את לברון ויאניס והארדן בשנים האחרונות? ומעונה זו את קאווי? זה לפי הדרגים. אמרה הוא אלוף במיל' אז עשו הנחה לותיקים.
      לא רק שאסור באמפ אסור גם לעמוד בדרך רק לנסות לחסום בלי מגע מותר 😂😂
      לכן יאניס ולברון והארדן "בלתי עצירים"…

  6. תודה לכל המגיבים ולכל הקוראים.
    תודה בעיקר לשחר שהגיע עם היוזמה לסקר את הליגה והיה לו חלק מכריע בהפיכת הבלוגים החיים למרתקים.

  7. אני פשוט אוהב ספורט והולך גם לכדוריד, כדורעף טניס וכו', לצערי הכדורסל בארץ פשוט חולה. רכבות של זרים ומתאזרחים, חוקים שונים ומשונים, שיפוט איום ונורא , מאמנים שמאמנים שלוש שנים בקבוצה זה נצח. ולמרות הכל עדיין צופה והולך כשאפשר למשחקים. חזרת שיטת הסדרות תחזיר כנראה את חוסר העניין לרמות של שנות השמונים והתשעים, מציאות הקורונה אף היא עלולה לגרום לליגה בלי כלום כשכבר רואים שיש ישראלים המחפשים כל דרך למצוא מקום בחו"ל, כך ששוב כנראה נראה ליגה מלאה בזרים ומעט מאוד ישראלים שנותנים את הטון.
    חבל שהכדורסל שכל היום מנו]ף בהישגים באירופה וכו' מעניין כל כך מעט.
    פיינל פור עם שלושה משחקים שמוכרעים בדקה או בשנייה האחרונה זה דבר מדהים, אבל לא ממש מעיד על איכות.
    לא פלא אגב שהליגה הישראלית היא היחידה שהגיעה לסיומה במתכונת שכזו, כי כאן כרגיל יודעים להמציא דברים שכמעט אין בשום מקום, אבל ישכחו את זה בגלל הפיינל פור המרתק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט