סיקור משחקי חצי הגמר – ניצחונות לראשון ולמכבי על הבאזר!/ שחר צ'קוטאי ועמיחי קטן

הפועל ירושלים – מכבי ראשון לציון: 100-97

רבע ראשון נפתח כמו מלוע של תותח וראשון לוקחת את ההובלה כשהיא דורסת ועולה ליתרון מהיר של 19-6. אדם אריאל מעלה את הכתומים ליתרון 28-12, הרבע נסגר 32-17.
רבע שני נפתח בריצת 9-2 כתום שמגיעה ליתרון השיא במשחק – 22. הירושלמים חוזרים מפסק הזמן עם נקודות של הולנד ופלדין וחילופי שלשות מראה 44-26. ריצת 6-11 לירושלים קובעת את תוצאת המחצית. 50-37 כתום. 16 נקודות של הנקינס במאזן מושלם מהשדה.
ירושלים יצאה בזול מהמחצית הזאת.

במחצית השנייה היה תורה של עיר הקודש להראות את יכולותיה. זלמנסון ופלדין מצמצמים לחד ספרתי ועוד סל של בריימו שולח את הכתומים לחשיבה. בלייזר עם שלשה זלמנסון שוב מקזז, אך ירושלים כבר במומנטום ועונה על כל סל כתום בשניים אדומים. אריאל מגדיל את הפער ל-6 אך לוי ופארגו מורידים לנקודה. פארגו בשלשה נוספת מעלה את האדומים ליתרון ראשון במשחק. חילופי סלים מביאים לתוצאת הרבע – 27-41 לי-ם ברבע. 78-77 אדום.

רבע רביעי צמוד, סל רודף סל ואף אחת מהקבוצות לא מצליחה לפתוח פער משמעותי. טישמן מעלה את ראשון ליתרון 4. אך האדומים לא מוותרים על המשחק ומי אם לא פארגו מחזיר לנקודה בודדת. 4 רצופות של הריסון שולחות את האדומים לפסק זמן.

17 שניות לסיום מכבי ראשון ביתרון 5, הכדור הולך לפארגו שעולה לשלשה ותופר אותה, טיים אאוט כתום. עבירה מהירה על הריסון ששולחת אותו לקו. הוא מחטיא את הראשונה, ומחטיא גם את השנייה כדור אדום 12 שניות לסיום. הכדור הולך לפארגו שנכנס לצבע וקולע סל שיוויון כשנותרו 1.1 לסיום. פסק זמן כתום. מונרו מוציא את כדור החוץ הוא מוסר ימינה לאריאל כאשר 2 אדומים סוגרים אותו, אריאל מתקשה לקלוט את הכדור אך מצליח בסופו של דבר לתפוס ולעשות צעד וחצי, אריאל זורק על רגל אחת ומשחרר את החץ לפני סיום הבאזר וזה בפנים!! ראשון עולה לגמר שני ברציפות! אריאל בשלשה אדירה מקפיץ את כל האוהדים בבית ואת כל הצופים בהיכל.

הסל הגדול של העונה.
איש השעה – אדם אריאל

את הקבוצה של קטש הוביל פארגו עם 32 נק', פלדין 18 הולנד 15 בריימו 14

את הקבוצה של גודס שישה שחקנים קלעו בספרות כפולות – הריסון 21 נק' 8 רב' 5 אס' ו-6 איבודים. הנקינס 20 בלייזר 16 מונרו 13 נק' 5 רב' ו-7 אס' המילטון ואריאל עם 11 לראש כולל סל הניצחון של האחרון.

מכבי תל-אביב – הפועל גלבוע/גליל 81- 78:

גליל פתחו את המשחק עם הגנה טובה וחטיפות סידרו להם יתרון 6- 0 מוקדם, אבל ווילבקין ודורסי נכנסו לעניינים מחוץ לקשת, וליי-אפ של אבדיה סידר למכבי יתרון 13- 12. המשחק נשאר צמוד כשההגנות טובות, אבל שתי הקבוצות הצליחו לקלוע זריקות קשות, ושלשה של ווילבקין עם הקרש קבעה 22- 21 למכבי בסיום הרבע הראשון. הרבע השני עמד בסימן קשיים התקפיים, הרבה מהם בזכות הגנות טובות של שתי הקבוצות. גליל בקושי הצליחו להגיע לצבע, ואילו מכבי התקשו לסיים בלי להיעצר בעבירות. הנוכחות של אמארה, אבדיה ודורסי סידרה למכבי יתרון שהגיע לרגע ל-9, אבל תומאסון ויאנג צמצמו. סל של אבדיה קבע 43- 36 צהוב במחצית.

מכבי הלכו להאנטר בתחילת הרבע השלישי וזה סידר להם יתרון דו-ספרתי ראשון שהגיע ל-13. גליל צמצמו מחוץ לקשת וההפרש ירד ל-7 בלבד, מה ששלח את ספרופולוס לפסק זמן. יפתח זיו היה מצוין בגליל והשאיר אותם במשחק, אבל בצד השני דני אבדיה קיבל הרבה כדורים בפוסט וניצל את זה כדי לקבע 64- 51 למכבי בסיום הרבע הראשון. זיו המשיך מצוין בפתיחת הרבע האחרון וגליל צמצמו ל-9 בלבד, מה ששלח את ספרופולוס לפסק זמן. אמארה חזר עם הטבעה שהחזירה ל-11, אבל הגנה טובה של גליל שמרה על הפער חד-ספרתי, בעיקר בזכות שליטה בריבאונד ההתקפה, וסל של מיטשל הוריד את ההפרש ל-7 בלבד.

גליל המשיכו לשלוט ושלשה של יפתח זיו צמצמה ל-3 בלבד. עוד איבוד של מכבי סידר מתפרצת שנעצרה בגג נהדר של אבדיה, אבל החטאה נוספת של מכבי סידרה לזיו עוד 2 וזה 75- 74 בלבד למכבי, 2:14 לסיום ופסק זמן של ספרופולוס. השמירה הכפולה על ווילבקין סידרה לדורסי שלשה פנויה, והוא דייק והחזיר קצת צבע ללחיים הצהובות, אבל גליל המשיכו לקחת ריבאונדים בהתקפה ומסירות של זיו למיטשל סידרו שוויון 78 ועבירה חמישית של דורסי. איבודים משני הצדדים שמרו על השוויון, 25 שניות לסיום, וכדור אחרון של מכבי.

אתם כבר יודעים למי זה ילך – (מנהלת הליגה)

ווילבקין לקח על עצמו את הכדור האחרון וכולם ידעו מה יקרה, וכך גם נדמה לי שהרוב שיער שהכדור יצלול פנימה. 81- 78 למכבי 2.7 שניות לסיום. יפתח זיו הוציא כדור וחיפש את יאנג, אבל אבדיה העיף את הכדור וסידר למכבי ניצחון שהפך לדרמטי בדקות האחרונות.

למרות הניצחון של מכבי, הצהובים ודאי יצאו מהמשחק מודאגים מהרבע האחרון שהסתיים בתוצאה 27- 17 לגליל, ואין ספק שמדובר בסימן עייפות עבור מכבי שמשחקת ברוטציה קצרה מאוד. מצד שני, גם ראשל"צ משחקת כרגע ברוטציה קצרה.

הובילו את קלעי מכבי – דורסי עם 20 נקודות (4/7 לשלוש), ווילבקין עם 17 (5/8 לשלוש) וסל הניצחון, אבדיה עם 11, 9 קרשים, 3 חטיפות ו-2 חסימות, והאנטר עם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים.

בלטו בגליל – יפתח זיו, שזכה בתואר MVP קורונה, הוכיח שהוא ראוי לתואר עם 23 נקודות, 5 ריבאונדים, 4 חטיפות ו-3 אסיסטים, תומאסון עם 15 ו-4 אסיסטים, מיטשל עם 14 נקודות ו-8 ריבאונדים ויאנג עם 11 נקודות, 5 ריבאונדים ו-2 חטיפות.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. המשחק של מכבי-גלבוע הרגיש כמו משחק כדורגל גביע טיפוסי
    משחק משמים עד ה-2 דקות אחרונות-רמה חלשה-שיפוט מכריע וגול בדקה ה-90 של ווילבקין לפני הארכה ופנדלים.

  2. וואו איזה משחקים מעולים קיבלנו!! ערב מעולה של כדורסל.
    אישתי הלכה לקורס חובה באוניברסיטה והשאירה אותי לבד עם הילדה (שנה וחצי), הכנתי לנו ארוחת ערב וישבנו מול המסך והיה כיף לראות את המשחק. אחרי הסל של אריאל בשנייה האחרונה עם צעקה לשמיים היורשת הצטרפה להתרגשות והחלה לצעוק בעצמה "סל" תוך הסתובבות ברחבי הבית וצחוק משוגע.
    כיף גדול לראות את הליגה הישראלית מאז ההחזרה מהפגרה.
    .
    יאללה הימורים על שלישי!

  3. איזה סיפור זה שאדם אריאל מנצח את ירושלים.
    ירושלים שוב עם הררי ציפיות ואכזבה נוספת…
    .
    במשחק השני כמה חבל לי על יפתח זיו שסוף סוף נותן פריצה ומראה כמה טוב הוא יכול להיות, אבל הכישרון של מכבי (גם שהיא לא ממש רוצה לשחק, כמו שמליניאק כתב לפני כמה ימים) הוא פשוט גדול על גליל

  4. טירוף. גם אם הרמה לא גבוהה המתח והבלאגן הם תמיד מטורפים בליגה הזאת. שתי קבוצות נטולות ספסל במשחק על האליפות. ראשון ייצטרכו להתעלות ובעיקר שהישראלים שם יקלעו מבחוץ בשביל לנצח. תודה על הסיקור.

    1. למה? המשחק הראשון היה מצוין ממש.
      השני קצת פחות אבל גם נתן תמורה לאגרה.
      .
      סל הניצחון של אדם אריאל הדגיש כמה זה, בסופו של דבר, הזוי לשחק בלי קהל- גיל ברק ביטל את המהלך לפני שהסתיים, קליעה מטורפת על רגל אחת, ושקט גמור ביציעים.

  5. תודה שחר וחיים. היה באמת ערב מהנה מבחינת הדרמה .
    לא מבין קבוצות שמשחקות נגד מכבי ובמהלך אחרון מכריע הגנתית עושות הכל להוציא מווילבקין את הכדור…שכל אחד אחר יעשה מהלך התקפי מכריע …

    1. ליובין נשאל על זה אחרי המשחק ואמר בצדק ש-3 מהלכים לפני זה הוא כן עשה טראפ על ווילבקין וחטף שלשה פנויה מדורסי, ומהלך אחד אחרי האחד על אחד סידר עצירה הגנתית.
      בכל מקרה מדובר בהימור, והרבה פעמים בכדור אחרון אתה יותר מפחד להשאיר מישהו פנוי.

  6. לא חושב שהיה צריך להוציא את הכדור ממנו, הם ניסו איזה טראפ בתחילת ההתקפה ואח"כ ירדו מזה, בכל מקרה אני בגישה של תעשה פאול וקח כדור אחרון . חבל רק ששופטים שהיו חלשים כמובן לא שרקו עבירה על זיו בהתקפה הקודמת לווילביקין ואפשרו כדור אחרון למכבי בשוויון. אחרי זה וילביקין עוד בא בתלונות עמומות על דברים מוזרים שקורים בליגה בישראל, בהחלט דברים מוזרים שלרב נוטים ליפול דווקא לטובת מכבי לאורך ההיסטוריה… מישהו צריך להסביר לו קצת על כך כדי שהוא לא יהיה תקוע בזה שהשופטים לא שרקו לו נגד הפועל והרחיקו אותו, ואולי גם רצוי להזכיר את פערי התקציב של מכבי וגלבוע. חוסר החשק של מכבי והפציעות האין סופיות הובילו למצב הזה, אבל לא פלא כשהם אומרים שלשחק בנס ציונה זה לא מעניין אלא רק יורוליג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט