פינת הגולש הצעיר: 'חלום הקיץ שלי' – ניו יורק (6) / גלעד זריצקי

בסדרה זו אני מציג את המהלכים שהייתי מבצע בקיץ הקרוב אם הייתי ה-GM של כל אחת מהקבוצות. הצגת סדר הקבוצות בסדרה נקבע לפי המאזן לפני הפסקת הליגה עקב הקורונה. המאמרים הקודמים בסדרה זמינים בתגית ומופיעים בתחתית הכתבה.

הניקס הגיעו לקיץ האחרון כשהם מקווים לצרף את קווין דוראנט, קיירי אירווינג וזאיון וויליאמסון, אבל, כמו הניקס, הם יצאו עם ג'וליוס רנדל, מרקוס מוריס ואר ג'יי בארט. הציפיות לקראת העונה היו נמוכות. אחרי 22 משחקים עם מאזן של 4 ניצחונות ו-18 הפסדים (18%) הם פיטרו את דייויד פיזדייל. מייק מילר החליף אותו בתפקיד המאמן הזמני וניצח 17 מתוך 44 המשחקים הבאים (39%). בדדליין הקבוצה העבירה את מרקוס מוריס לקליפרס עבור מו הארקלס ובחירת סיבוב ראשון (קליפרס 2020). ביום שבת, בדיוק בזמן שכתבתי את הטור הזה, ניו יורק החתימו את טום ת'יבודו להיות המאמן שלהם לחמש העונות הבאות, מה שבעיקר יבטיח הגנה חזקה ושחיקה של החמישיה הראשונה.

בואו נעבור על סגל הקבוצה: רנדל (כמעט 20 נקודות ו-10 ריבאונדים למשחק) חתום על 19 מיליון לעונה במהלך השנתיים הבאות, למרות המספרים הנאים, הוא עושה המון טעויות בהגנה ולוקח על עצמו יותר מדי בהתקפה – לדעתי הוא חלק מהסיבה לעונת הרוקי החלשה של אר ג'יי בארט. בובי פורטיס חתום באופציית קבוצה (16 מיליון) לעונה הבאה, פורטיס הוא קלעי גבוה (35% משלוש) אבל ממש נורא בהגנה. טאג' גיבסון (10 מיליון, אופציית קבוצה, 6 נקודות במשחק) כבר עבר את שיאו ויש גם את ויין אלינגטון (8 מיליון, אופציית קבוצה) עם קליעה טובה (38% ב-4 ניסיונות למשחק משלוש), אבל לא תורם כלום מעבר לקליעה.

אלפריד פייטון ואר ג'יי בארט יכניסו לכיסם 8 מיליון לעונה. פייטון (7 אסיסטים במשחק) מספק ריכוז סביר ללא קליעה ומתאים כרכז שני בליגה, ואילו בארט (בן ה-20, 14 נקודות למשחק), למרות עונת רוקי לא פשוטה הראה פוטנציאל להפוך לסקורר ומגן איכותי. שלושת הצעירים המאכזבים, פרנק ניליקינה (21), דניס סמית' ג'וניור (22) וקווין נוקס (20), מרוויחים 4.5 מיליון לעונה הקרובה כל אחד כשנוקס יכול להרוויח גם בעונה הבאה, אופציית קבוצה. ניליקינה (6 נקודות למשחק), הוא מגן מצוין עם אפס התקפה, סמית' ג'וניור (6 נקודות למשחק), אתלט משוגע שנחלש מאז שנבחר לחמישיית הרוקיז ונוקס (6 נקודות למשחק) לא תורם כרגע (ולדעתי גם לא יתרום) לקבוצה. לסיום, פנינה, מיטשל רובינסון (בן ה-22, חוסם 2 בלוקים במשחק וקולע 74% מהשדה) על חוזה טוב של 1.5 מיליון לשתי העונות הבאות הודות לבחירתו בסיבוב השני.

בתור ה-GM הייתי בונה את הקבוצה סביב בארט ורובינסון ומשאיר גמישות למהלכים משמעותיים בשוק החופשי של 2021 ו\או לטרייד גדול. לניקס יש מעט כסף מובטח ל-2021/22, 37 מיליון דולר, והם יוכלו להיות יעד מעניין לשחקנים חופשיים. הייתי מוותר על אופציית הקבוצה של פורטיס, גיבסון ואלינגטון ומשאיר את שאר השחקנים עם החוזה, בעיקר בתקווה שאחד מנטיליקינה, סמית' או נוקס יפתיעו ויפרצו כשחקנים מובילים. לדעתי חלק מעונת הרוקי החלשה של בארט נבעה מחוסר הריווח סביבו, ולכן הייתי מחפש בשוק החופשי כמה שיותר קלעים. הייתי מכוון להחתמה של ג'ו האריס (41% ב-6 ניסיונות במשחק משלוש) או דיוויס ברטנס (42% ב-9 ניסיונות לשלוש), שניים מהקלעים הטובים בליגה, על כ-15 מיליון דולר לשנה אחת. בנוסף, הייתי מנסה להחתים את אלינגטון מחדש, אבל על חוזה נמוך מהאופציה הנוכחית.

עיצוב של @allthingsknickz

הסיכוי לבחירת טופ 4 בדראפט הוא 36%, ואם לא יהיה מזל, הניקס יפלו לאחת מהבחירות 6-10. עם הבחירה הייתי מכוון לסגור את החור בעמדת הרכז. בבחירת טופ 4 העדיפות הראשונה שלי תהיה למלו בול, הרכז מהאילווארה הוקס, בזכות ראית המשחק המצוינת והסקורריות שלו. העדיפות השנייה שלי היא קיליאן הייס הרכז מאולם, גרמניה מסיבות דומות. בבחירה 6-10 כנראה שבול והייס לא ישארו על הלוח, ובמקרה כזה הייתי בוחר את טייריס הליברטון, הסופומור מאיווה סטייט, בזכות יכולת המסירה המצוינת. במקרה שגם הליברטון נבחר לפני הבחירה של הניקס, אבחר בפרשמן קולא נתוני (הבן של גרג אנתוני, אגדת הניקס), סקורר מצוין אחרי עונה לא יציבה בנורת' קרולינה. בבחירה שקיבלנו מהקליפרס (כרגע 27) הייתי מחפש שחקן 3&D, ספציפית הייתי הולך על דזמונד ביין, הסיניור מ-TCU, שחקן כנף שיכול לשמור על כל העמדות (חוץ מסנטרים) עם קליעה מצוינת לשלוש. בגלל שביין יחסית מבוגר לרוקי (בן ה-22) אני לא חושב שהוא ייבחר לפני הבחירה שלנו. בסיבוב השני, עם הבחירה ה-38 הייתי מחפש סנטר מחליף, לדוגמא, דניאל אוטורו, הסופומור ממינסוטה שיתאים לקבוצה בזכות גודלו, היכולת לשמור על הצבע ולהתגלגל לסל. חשוב לבחור שחקן שיכול לשחק ליד רובינסון.

לסיכום, בעונה הבאה החמישיה תורכב מרכז רוקי, בארט\סמית', ג'ו האריס\בארט, ראנדל ורובינסון עם ספסל המורכב מפייטון\סמית', נטיליקינה, ביין ואוטורו. הם לא יזכו לדקות משחק מרובות בשיטה של ת'יבודו. הניקס, כמו הניקס, ימשיכו להיות קבוצת תחתית בשנים הקרובות ויתפללו לקפיצה ברמה של בארט, רובינסון ושלישיית הצעירים המאכזבים, וכן להחתמה משמעותית בשוק החופשי בקיץ הבא. בתור ה-GM אחפש הזדמנויות במהלך העונה להנחית כוכב בטרייד באמצעות הנכסים של הקבוצה, שכוללים את השחקנים הצעירים ובחירות דראפט עתידיות (יש את הבחירות שלהם + שתי בחירות סיבוב ראשון של דאלאס מהטרייד של פורזינגיס).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה רבה גלעד.
    .
    משום מה יש לי תחושה שדניס סמית יפרח תחת תיבודו, בעיקר בגלל יכולת הסקור שלו. שילוב טוב של בארט סמית ורובינסון וכמובן רנדל יתן לניקס תקווה להגיע לפלייאוף בעונות הבאות. (קצת מזכיר את הבולס של תחילת העשור, רכז אקספלוסיבי, גארד נוסף בלי קליעה, סמול עם יכולת ריכוז וקליעה בינונית, 4 ללא הגנה אך עם התקפה ו-5 עם הגנה טובה)
    כמו שכתבת – פורטיס מגן רע, אבל תחת תיבודו אני חושב שהוא יהפוך לשחקן הגנה טוב.
    .
    הייתי מוותר על נטיקילה.

    1. דניס סמית' חייב ריווח ואת הכדור בידים בשביל להיות טוב, בחמישיה עם בארט, רנדל ומיטשל אני לא רואה אף אחד מהשניים. אם הוא יהיה טוב, לדעתי זה יבוא מהספסל.

  2. הצלחת לבלבל אותי…
    אתה מציע כאן דברים שדי סותרים אחד את השני. אם אתה מכוון לקיץ של 2021 אז למה לבטל את האופציות לשנה הקרובה? מהבחינה הזו הניקס די מסודרים כבר. תשאיר את פורטיס גיבסון ושאר האופציות ותחכה לקיץ הבא. מה הגיון בלוותר עליהם? עכשיו תצטרך לחפש שחקנים שימלאו את המקום מתחת לתקרה לשנה אחת. אם אתה נשאר עוד שנה ככה אתה מגיע ל-2021 בלי מחויבויות בכלל. כרגע הדבר היחיד שהניקס מחויבים אליו ב-2021 זה המשקולת של נואה והגרנטי החלקי של רנדל על 4 מיליון.
    אם אתה תתחיל לחפש קאפהולדרס חדשים אתה עלול להיאלץ להתחייב לטווח ארוך יותר משנה אחת. למה להאריס או בארטנס לחתום על חוזה לשנה אחת ב-15 מיליון? אין שום סיכוי שבעולם שזה יקרה. אם כבר אתה רוצה לסגור אחד מהם אז תציע חוזה רב שנתי.

        1. האמת, למה?
          קבוצה שלא משלמת את סף המינימום מעבירה את הפער לשחקנים הקיימים שלה באופן חד פעמי, לא?
          או, ותישאר איתי פה, שאני מפספס פה משהו?

            1. אה, אתה כבר בונה על זה שהקבוצה תרצה לנסות למצוא דרכים להשתפר. חשבתי שאנחנו מדברים על הניקס.
              (בסדר, בסדר. צודק. אבל זה לא שהעונה הם השתמשו בהשתלטות שלהם על שוק הפורוורדים כדי לעשות מהלכים כאלה, הוא כתב ואז נזכר באח המוריסי)

    1. גם אם מחתימים מישהו וגם אם התקרה יורדת יהיה להם מספיק מתחת לתקרת השכר בשביל לפחות שני חוזי מקס. כרגע הם מחוייבים רק ל-44 מיליון ב-2021. הכוונה הייתה להחתים את ברטנס או האריס לחוזה ארוך טווח ולבנות עליהם להמשך.

        1. הכוונה שלי הייתה להחתים אחד מהם לחוזה ארוך טווח, כדי לשפר את הקבוצה ולהפוך אותה לייעד אטרקטיבי לשחקנים חופשיים ב-2021. בקריאה שניה של הטקסט אני מבין שטעיתי בניסוח. מצטער על ההטעיה.

  3. תודה גלעד. בשורה התחתונה איפה שדולאן עומד לא צומח דשא… ככל שיזוז כמה שיותר הצידה כך יטבו הסיכויים להצלחה. הבאת הקצב בעיני לא צעד משהו … מאמן שתקוע בקונספציה מסוימת ולא מצליח לזוז ממנה.

    1. אתה צודק על דולן, לא כתבתי את זה בטור בגלל ש-GM לא יכול להגיד לבעלים למכור את הקבוצה ובתור ה-GM הדמיוני אני מעוניין לשמור על המשרה שלי (-:

  4. מאמר טוב. אני מסכים איתך שבארט ורובינסון הם הבסיס לעתיד, אבל יכול להיות שהחשיבה של הניקס צריכה להשתנות – במקום להמר כל שנה על שחקנים חופשיים שלא יגיעו לבנות דרך הדראפט. השחקנים החופשיים הבולטים בשנה שעברה עברו לקבוצות שעשו פלייאוף (ברוקלין והקליפרס). סופר-טימז בד"כ לא נוצרות מאפס בקבוצות תחתית.

    1. בדיוק! לכן ננסה להחתים את האריס או ברטנס שיעזרו לנו להגיע לפליאוף ולשכנע את השחקנים החופשיים של 2021 שיש עתיד בניו יורק!

    1. לדעתי למלו לא יהיה מספיק טוב בשביל להוביל את הקבוצה הזאת לפליאוף, אם הם יביאו איזה קלעי טוב זה יעזור להם המון ואז אולי הם יגיעו לפלייאוף.

  5. אני הייתי עושה עוד קצת טאנקינג, רואה מה הדרך הכי טובה להיפטר מחוזים מכבידים ומחכה לדראפט עם המועמדים היטתר ברורים בשנה הבאה. אלא אם הם יימצאו יהלום חבוי בדראפט הזה.

    1. זאת תוכנית לא רעה אם לא נצליח להביא מישהו ב-2021 הייתי באמת הולך על טאנקינג. התוכנית שלי הייתה לנסות להיות קבוצת פליאוף ושזה בשילוב עם השחקנים הצעירים, יביא את הכוכבים.

  6. אחלה פוסט. שאפו על השליטה בשחקני המכללות
    אני מסכים עם עידו – אין טעם להחליף את השחקנים עם האופציות לשנה אחת…
    חכה שהחוזים ייגמרו ותחתים שחקנים עם קליעה על חוזה 3 שנים (כי רק אז הרוקיז שלך יהיו יעילים … )

    חבל שאתה לא ה GM … וכמה מסכנים האוהדים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט