פינת הגולש הצעיר: סדרת 'חלום הקיץ שלי' – דטרויט (5) / גילעד זריצקי (בן 16, מלהבים)

החלק הקודם

הסבר על הסדרה

בסדרה זו אני מציג את המהלכים שהייתי מבצע בקיץ הקרוב אם הייתי ה-GM של כל אחת מהקבוצות. הצגת סדר הקבוצות בסדרה נקבע לפי המאזן לפני הפסקת הליגה עקב הקורונה.

דטרויט פיסטונס

לדטרויט הייתה עונה רעה. בלייק גריפין היה פצוע ברובה, והעבירו בטרייד את השחקן המוביל שלהם בעונות האחרונות, אנדרה דרמונד, עבור בחירת סיבוב שני. לפי דעתי, הפיסטונס היא הקבוצה במצב הכי גרוע בליגה מבחינת שקלול של יכולת עכשווית ופוטנציאל לעתיד ואני לא מקנא ב-GM החדש שלהם. הקבוצה יכולה קצת להתנחם בעונה הכי טובה של דריק רוז מאז הפציעה, וסיום העונה המפתיע של לכריסטיאן ווד (בן 24, מעולם לא נבחר בדראפט), עם כ-20 נק' ו-10 ריבאונדים. דטרויט סיימו את העונה עם מאזן של 20 ניצחונות ו-46 הפסדים, חמישי מהסוף בליגה.

מבחינת חוזים, הבעיה הכי משמעותית של הקבוצה היא החוזה הענק של גריפין (34 מיליון לעונה עד 2022). אילוץ נוסף הוא האופציה של טוני סנל ל-12 מיליון לעונה הקרובה. מצד שני, דריק רוז נשאר בחוזה מצוין של 7 מיליון לעונה הקרובה. כל שאר השחקנים נמצאים על חוזי רוקי או חוזים שנגמרים הקיץ. המצב עגום, ובתור ה-GM הייתי מתחיל "תהליך" בסגנון סם הינקי, רק פחות קיצוני – אכוון להשיג כמה שיותר בחירות דראפט, אבל עדיין להישאר תחרותי כמה שאפשר (גם בגלל שינוי בהגרלת הדראפט שלא מתגמל טנגקינג יותר). לצערי הרב, את בלייק גריפין והחוזה שלו – אי אפשר להעביר. אנסה להעביר את רוז, לוק קנארד (16 נק' למשחק, עדיין על חוזה רוקי), ברוס בראון (9 נק' למשחק, על חוזה רוקי), ואת טוני סנל עבור בחירות.

אקח את אופציית הקבוצה על סבי מיחלוק (כן ככה אומרים את זה, בן 23, בערך 9 נק' למשחק) או מחתים אותו לחוזה ארוך טווח במטרה להעביר אותו עבור בחירה\ות. למעט השחקנים שציינתי, סקו דומבויה, פורוורד בוסרי בן 19, שנבחר בדראפט האחרון במקום ה-15, יהיה היחיד שאשאיר בסגל. בשוק החופשי אתן עדיפות לשחקנים צעירים עם פוטנציאל לפרוץ, אני מוכן לקחת סיכון על חוזים רעים למספר שנים עבור הסיכוי לזהות פנינה. ראשית, הייתי מחזיר את ווד, ב-15 מיליון, דריק ג'ונס ג'וניור אלוף ההטבעות, ב-10 מיליון, הארי גיילס, סנטר מבטיח אך "פציע" מסקרמנטו ל-5 מיליון לעונה. את שאר הסגל אמלא עם שחקנים משלימים לחוזים לא ארוכים.

בדראפט אבחר את השחקן עם הכי הרבה פוטנציאל, ללא תלות בעמדה. בבחירת טופ 4 (סיכוי של מעל 40%) אבחר את למלו בול, הרכז מהאילווארה הוקס, לדעתי השחקן הכי טוב בדראפט, שיהיה מנהל משחק וסקורר מצוין בליגה, ויהיה אבן הבניין לבנייה מחדש. החסרון של בול (למעט האבא שלו) הוא חוסר מאמץ בהגנה, אני מאמין שיש לו את הכלים ומקווה שיהיה לו הרצון להיות שומר טוב. אנטוני אדוארדס או ג'יימס וויזמן יהיו בעדיפות שניה. הקבוצה חייבת כוכב כדי להתחיל תהליך של בניה. אם נישאר בבחירה 5-9 הייתי מנסה לעשות טרייד למעלה לבחירה טופ 4 עבור הבחירה שלנו וקנארד או רוז.

לסיכום, דטרויט תצא מהקיץ עם סגל חלש מאוד. קשה לי לחזות את החמישיה והספסל כי רב הקבוצה תעבור והסגל יהיה תלוי בהזדמנויות בשוק השחקנים החופשיים. אני מעריך שהקבוצה תתבסס על הרוקי החדש, גריפין, ווד, סנל (יהיה קשה להעביר אותו) וסקו דומבויה. הספסל יהיה מבוסס על שחקנםי ברמת הג'י-ליג. זאת תהיה הקבוצה הכי גרועה ב-NBA בשנים הקרובות, עם הפנים קדימה לסיום ה-"פרוסס". סם הינקי יהיה גאה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מסכים איתך בקשר לגישה של לבחור את השחקן הכי טוב לקבוצה. אין להם בסיס גדול מדי – שווה להשאיר את כריסטיאן ווד כמעט בכל מחיר, אני גם אהבתי מאוד את לוק קנארד שעשה יותר מה-16 נקודות למשחק (3.5 ריב', 4.1 אס', 39.9% מהשלוש), את סבי מיכאליוק שהראה פוטנציאל טוב מרחוק (11.2 נקודות למשחק ב-39.3% מחוץ לקשת, 6.5 ניסיונות, ב-27 משחקים כפותח) ואת בראון שהראה פוטנציאל בעונת הרוקי שלו.
    .
    את שלושתם הייתי משאיר ומנסה לבחור גארד בדראפט. גם את גריפין בתחילת העונה הבאה, לצד/אפילו במקום ווד, ובתקווה אם הוא יראה שהוא טוב אצליח להעביר אותו. כל השאר לא יתרמו יותר מדי לעתיד של הפיסטונס.

  2. כל מילה בסלע. כל הכבוד לך שכבר בגיל צעיר אתה מסתכל למציאות בעיניים ולא ממצמץ. עכשיו רק תעשה קופי פייסט של הטקסט לפוסט על הספרס וחסכת לעצמך לכתוב טור נוסף.
    .
    מישהו כבר מצא את התשובה לשאלה למה בעצם הם עשו את הטרייד על גריפין?

    1. לפני הטרייד הייתה להם קבוצה שלא הולכת לשום מקום, ועם בלייק הייתה להם קבוצה שעם קצת מזל הייתה יכולה להיות שווה סיבוב שני. לפעמים זה שווה את זה כשאתה תקוע בכל מקרה. הנוכחות של גריפין לא תמנע את תחילתו של הריבילד שהתחיל בטרייד על דראמונד.

      1. בעיניי זה היה אחד הטריידים היותר מטופשים שיצא לי לראות. זה היה צעד של ייאוש הרבה יותר מהסיכוי לעשות משהו רציני עם הקבוצה. לא סתם ואן גאנדי קיבל בעיטה בתחת אחרי זה.

        1. את הבעיטה הוא היה מקבל בלי קשר.
          לגבי הטרייד עצמו – דטרויט לא הייתה הקבוצה הנכונה למהלך כזה, וכך 2019 הנהדרת של בלייק גריפין התבזבזה

    2. המצב של הספרס הרבה יותר טוב מדטרויט. אם כבר עושים ריבילד, על אולדריג' אפשר לקבל הרבה יותר ממה שאפשר לקבל על גריפין, גם על דרוזן. והכי חשוב זה לבחור טוב בדראפט – הספרס אלופים בזה, בניגוד לדטרויט (ד"ש מדרקו).

      לגבי הטרייד של גריפין, אני מסכים עם חיים וחגי שהקדימו אותי.

  3. כל הכבוד גילעד! גם אני כמוך צעיר ואני בחיים לא הייתי מצליח לקחת על עצמי פרויקט שכזה, ואני בטוח שגם מהגולשים והחברי צוות הוותיקים והמנוסים ביותר כמוני! שאפו!!!
    בנוגע לדטרויט. כמו שאמרת, הם פחות או יותר עם הפרצוף על הרצפה, מסתכלים על כמה שנים קשות של טאנקינג ובחירות, אבל כל מה שצריך לעשות בשביל קצת תקווה זה להסתכל על פילדלפיה ועל איך הקבוצה שלהם עכשיו ביחס ללפני 5 שנים. למאלו תהיה בחירה מעולה, מקווה בשבילם שהוא יהיה זמין במקום שלהם בדראפט.

    1. תודה על הפרגון! לצערי אני פחות אופטימי ממך. אין לדטריוט איש עם חזון כמו שהיה לפילדלפיה בזמנו. לדעתי דטרויט ישקעו בבינוניות להרבה שנים קדימה (אלא אם ה-GM החדש יהיה מוצלח).

  4. תודה רבה! פשוט מעולה
    דטרויט המסכנים, ייקח להם כמה שנים טובות לחזור לרלוונטיות, בטח לאור הדראפט החלש יחסית.
    שאלה – איך גריפין ייראה בקבוצה אחרת? הוא יכול להיות כמו קמבה שברגע שעזב את הפרוסס של ג'ורדן הצליח להביא לידי ביטוי את הכישרון שלו או שהבעיה היא בו?
    ויותר חשוב – מה חושבים עליו ה GM של הליגה? כמה הוא יהיה שווה בטרייד עתידי?

    1. לדעתי בגלל החוזה, הפציעות וגילו המתקדם, לא יהיה אפשר להוציא על גריפין משהו משמעותי. אם גריפין "יחזור לעצמו" העונה אולי תהיה קבוצה נואשת שתהיה מוכנה לתת משהו משמעותי עבורו. כרגע אני לא רואה את זה קורה.

  5. ההתנהלות של דטורויט היא חרפתית. זרקו את הכוכבים שלהם תמורת כלום ושום דבר.
    בכל זאת אני נגד לזרוק הכול ולהתחיל מהתחלה.
    הייתי מתחיל בלהחליף מאמן למאמן שיודע לפתח צעירים כמו ייגר ואטקינטון.
    הייתי משאיר שחקנים משלימים טובים כמו קנרד ורוז, רוז גם בגלל הניסיון.
    לוקח בדראפט צעיר ללא סיכונים, שלא יהיה באסט.
    מנסה למכור את גריפין למרבה במחיר, אפילו תמורת לאב.
    .
    תודה גלעד!! אחלה סדרה ופרוייקט

    1. לדעתי להשאיר את רוז זה לא רעיון טוב כי הוא לא מתאים לטיימליין הצעיר שלהם. טרייד עבור בחירת סיבוב ראשון עתידית תהיה דרך יותר אפקטיבית לשפר את הקבוצה בטווח הארוך.

  6. כל הכבוד על הסקירה וכל הידע. רק דבר אחד – אני לאמבטוח שאיזושהי קבוצה תעשה טרייד אפ בדראפט הזה, אלא אם הם יודעים משהו שאף אחד אחר לא יודע. כל השחקנים בדראפט הזה התחילו כחידות ובעקבות ביטול עונת המכללות מסיימים כיריות באפלה. הייתי שולח את גריפין לקבוצה שתגיע לאנשהו בפלייאוף תמורת שחקן צעיר יותר (שכנראה לא צפוי להיות כוכב) או בחירת סיבוב ראשון נוספת.

  7. תודה גלעד
    .
    דווקט קאנרד היה אחד מנקודות האור של הפיסטונס השנה אני חושב ששווה להם להשאיר אותו גם אם בשביל טרייד עתידי.
    .
    לא חושב שישנה קבוצה שפויה שתיקח את גריפין, למרות שהניקס הם תמיד אופציה

    1. דווקא בזכות זה שקנארד היה נקודת האור של הפיסטונס העונה הם יוכלו לקבל עליו יותר. חוזה הרוקי שלו נגמר בעוד שנה ואני לא חושב שהוא יהיה שווה את הכסף שיבקש.

  8. אחלה פוסט.
    המסקנות שלי דומות לשלך, אבל אם אתה רוצה תהליך – לך עליו בגדול – אין טעם בתהליך פחות קיצוני,
    דטרויט אכן בדרך לשנים ללא תקווה, בדומה לשנים הרבות שלהם מאז הבד בויז.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט