מכבי תל-אביב והפועל גלבוע/גליל מנצחות אחרי דרמות וייפגשו בפיינל-פור / שחר צ'קוטאי ועמיחי קטן

(מנהלת הליגה)

הפועל חולון – הפועל גליל-גלבוע: 87:82

משחק אחרון בין השניים נפתח במגמה אדומה שעולה ליתרון וחולון רודפת אחריה. ככה נמשך כל הרבע. הרבע השני נפתח בריצה של גלבוע שעולה ליתרון שיא של 8 הפרש. מכאן והילך חולון לוקחת את המושכות ביידים ועושה מהפך ומסיימת את המחצית הראשונה ביתרון 6. הול עם 12 מוביל את חולוניה. 41-47 צהוב.

רבע שלישי גלבוע חוזרת לשיוויון אך חולון מעלה והפעם האדומים הם אלו שרודפים אחר הצהובים. ריבונאד של מיטשל ועבירה עליו מתחילים תגרה קטנה. צמוד צמוד בקרייה, מיטשל עם פלואטר מצמצם את התוצאה ל-4 וקובע את תוצאת הרבע. 61-65 צהוב.

רבע רביעי נפתח כמו מטוטלת, גלבוע מצמצמת וחולון מגדילה, גלבוע מצליחה לחזור סופית ומשווה, סל לפה סל לשם, גלבוע קולעת ועולה ליתרון ראשון מאמצע הרבע השני ומכפילה את היתרון עם סל נוסף. 81-77 אדום. 2:42 לסיום ההתמודדות. יפתח זיו משתלט על המשחק עם נקודות חשובות במאני טיים, ומעלה את גלבוע לפיינל-פור!

אצל חולון הוביל שאבון קולמן עם 23, הול עם 18 נק' 8 רב', פניני ולאב עם 24 משותפים. הובר עם 6 ו-7 אס'.

אצל גלבוע יפתח זיו עם 24/6/4, מיטשל 22/10 תומאסון ויאנג עם 30 משותפות.

מאתר מנהלת הליגה

מכבי תל-אביב – הפועל תל-אביב 83- 68 :

מכבי פתחו עם 7- 0, אבל מדר וזאנה החזירו את הפועל וצמצמו ל-9- 8, למרות 4 איבודים של מדר ב-4 הדקות הראשונות. דורסי תפר את השלשה השנייה שלו ואבדיה אחריו הוסיף כמה נקודות והם הגדילו את היתרון הצהוב. ההרכב ההגנתי של מכבי ניטרל את ההתקפה של הפועל, ובצד השני דורסי ואבדיה הצליחו לייצר ולהעלות את מכבי ליתרון דו-ספרתי. סק הנרי צימק בשלשה השנייה שלו ומשעור הוסיף עוד אחת מבחוץ והם צימקו לחד-ספרתי, אבל ההגנה של מכבי המשיכה בשלה וקלויארו קבע את תוצאת הרבע הראשון – 26- 15 למכבי.

דורסי פתח את הרבע עם 2 שהעלו אותו לדאבל-פיגרס, אבל ים מדר הגיב עם שלשה מסוף שעון ומיד חטיפה של הפועל צמצמה לחד-ספרתי. הפועל הלכו על לחץ על כל המגרש, ולפעמים זה עבד טוב וסידר חטיפות, אך לפעמים זה אפשר למכבי סלים קלים. כמה חטיפות של הפועל צמצמו, אבל החטאות עונשין אדומות וקבלת החלטות טובה של דורסי שמרו על יתרון 8 של מכבי. ג'ייק כהן הגדיל את ההפרש כבר ל-12, אבל תומר גינת ומדר צמצמו בחזרה. שלשה של קלויארו עצרה בצורת צהובה, אבל מכבי הרבו בעבירות ששלחו את הפועל הרבה לקו. כמות איבודים ועבירות גדולה מאוד של מכבי אפשרו להפועל לצמצם עד למרחק נקודה בלבד. אבדיה דייק פעם אחת מהקו כדי לקבוע 43- 41 למכבי במחצית, למרות 15 איבודים במחצית.

אבדיה הלהיב את כולם עם דאנק במתפרצת, אבל איבודים משני הצדדים שמרו על המשחק צמוד, וזאנה ומדר העבירו את היתרון להפועל לראשונה, אחרי עוד איבודים של מכבי. שלשה של קלויארו עצרה ריצת 8- 0 של הפועל וצימק לנקודה ושלשה של ג'ייק כהן החזירה למכבי את היתרון, אבל רק לרגע כי גינת מגיב בשלשה. הפעם היה זה תור דורסי לקחת על עצמו ולתת 8 רצופות ושוב היתרון צהוב. אבדיה הרים את האנטר לאלי-הופ בסוף הרבע וקבע 63- 56 צהוב.

(מנהלת הליגה)

ב-2 הדקות הראשונות של הרבע האחרון רק ההגנות באו לעבוד, בזמן שההתקפות התפשרו על זריקות רעות, והנקודה הראשונה ברבע הגיעה רק אחרי 2:31, והיא הייתה של מדר מהקו, אבל הנרי תרם עוד 2 וצימק ל-4. 63- 59 למכבי, 6:56 לסיום. אבדיה קלע נקודות ראשונות בצהוב ברבע, אבל גינת צימק ל-2 בלבד. עוד סלים של דורסי ואבדיה העלו את מכבי ליתרון 6, והפועל הלכו לפסק זמן.

2 הצדדים המשיכו להחטיא, ואז במתפרצת של מכבי דורסי מצא את אבדיה לשלשה מדויקת בפינה וזה כבר 72- 63. אחרי עוד איבוד של הפועל דורסי המשיך לנהל מצוין את המשחק ומצא את ג'ייק כהן שסחט עבירה והחזיר למכבי יתרון דו-ספרתי. גינת בצד אחד ואמארה בצד השני שמרו על 11 הפרש בצהוב, וההגנה של מכבי סידרה לקלויארו עוד מתפרצת שהסתיימה בעבירה וכדור אחד מדויק מהקו. אבדיה הצליח לשבור את הלחץ ולמצוא את אמארה שקבע 14 הפרש, קצת יותר מדקה לסיום, ושי האוזמן כבר התחיל לסכם את הסדרה. גם השחקנים עברו לשלבי הסיכומים, ואבדיה שיפר עוד קצת את מאזן הנקודות שלו. בסיום – 83- 68 למכבי שמעפילה לפיינל-פור כרגיל, אבל הפעם אחרי סדרה דרמטית והרבה דפיקות לב של האוהדים.

בלטו במכבי: טיילר דורסי, שנבחר למצטיין, עם 26 נקודות ב-9/14 מהשדה, 4/8 לשלוש ו-4/5 מהקו, יחד עם 9 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-4 חטיפות, ובסך הכל מדד 38, דני אבדיה קלע 22 ב-7/12 מהשדה ו-6/8 מהעונשין, והוסיף 10 ריבאונדים, 2 חסימות ו-6 איבודים, ובסך הכל מדד 30 וקלויארו קלע 13 עם 7 ריבאונדים ובילה 40 דקות מלאות על הפרקט.

אצל הפועל הובילו: ים מדר קלע 18 עם 6 אסיסטים ו-4 חטיפות, אבל גם 7 איבודים, גינת קלע 13, סק הנרי קלע 12 עם 2/13 לשלוש וזאנה תרם 11 עם 7 ריבאונדים וגם סחט 7 עבירות.

עכשיו לטבלת השוואה בין הקבוצות:

מכביהפועל
נקודות8368
אחוזי 218/31 (58.1%18/34 (52.9%)
אחוזי 39/25 (36%)7/33 (21.2%)
אחוזי עונשין20/25 (80%)11/20 (55%)
ריבאונדים4831
אסיסטים1615
איבודים2315
חטיפות912
חסימות21
עבירות2224
מדד משוקלל10257

בסופה של סדרה דרמטית, מכבי הצליחה להתעלות ברגעים המכריעים ולהשיג ניצחון בסדרה קשה הרבה יותר מהצפוי. הסדרה הזאת מעלה אי אלו תהיות לגבי השאלה האם מכבי באמת פייבוריטית גם בשלבים הבאים, בגלל הקשיים הרבים שהצהובים נחלו. בכל מקרה, ערב מעניין מאוד עבר על הכדורסל הישראלי, ואנחנו נקווה לקבל עוד שניים כאלה במהלך השבוע הבא.

לפוסט הזה יש 60 תגובות

  1. שיטת החפלפ הישראלית בעניין הקהל… חיים כמו שהבטחת ובהתאם לסדרה אין כדורסל כל כך אבל יש הרבה מתח, עצבים ורצון. ים מדר ואבדיה במגמות הפוכות, אבדיה השתלט בפתיחה על המשחק ונרגע, מדר התחיל בבאלגן מוחלט ובהמשך נכנס לעניינים והיה גורם עיקרי לחזרה של הפועל.

    1. אך בסך הכל משחק לא טוב שלו כשניהול המשחק שלו וקבלת ההחלטות, הדברים הבסיסיים ביותר לרכז, ניו חוקים בחסר עם שישה אס' לעומת שבעה איה.

      1. נחשפות כאן חולשות שלו, ההגנה על הפנים, אבל נתן עכשיו שני סלים גדולים. הקליעה של הישראלים מחפירה. את מדר משאירים לזרוק כל המשחק. החבר׳ה דופקים איירבולים.

      2. אני לא חושב שייפול עד כדי כך, אבל אם דיברו לפני שבוע על זה שהעובדה שרק הוא משחק מועילה לו, אז עכשיו אנחנו רואים שזה תלוי ביכולת שלו.
        בסך הכל הוא בסדר, ומתמודד סביר עם הנהגת אחת הקבוצות הכי לחוצות בעולם.

  2. כיוון שאבדיה נולד בישראל חל עליו חוק בן סהר השני 🙂 תאכלס – מכבי עם חמישייה שנייה ניצחה את הפועל.

        1. ממש לא מספיד את ראשל"צ.
          לירושלים יש יתרון על ראשל"צ, אבל לדעתי לראשל"צ יש מאצ'-אפ טוב יותר נגד מכבי, ובכל מקרה אמורים להיות קרבות צמודים.
          קרב צמוד אמור להיות גם בין מכבי לגליל במצב הנוכחי של מכבי.

          1. ירושלים בנו קבוצה טובה, ואני מאמין שיכול להיות קרב מאוד מענין בגמר בין מכבי לירושלים.
            אני אישית חושב שעם ווילבקין מכבי עדיפה, כי הפועל לא הצליחה לעצור אותו העונה בכלל, והייתה צריכה לקלוע 90 כדי לנצח את מכבי.

  3. אבדיה שחקן על אבל הוא לא פוינט גארד בשום וההשוואה לדונציץ מגוחכת. ים מדר שחקן טוב מאוד הגנה שמזכירה לי מעט את בברלי שחקן מוכשר רק שישפר את הקליעה משלוש שניהם שחקני nba לטעמי .

  4. אין חדש תחת השמש גם ללא קהל ללא וולביקין וללא רכז או שחקן שמסוגל לשמור על הכדור מכבי מנצחת את הפועל הצהובים מנצחים את האדומים.
    סדרה 6 שהולכת למשחק מכריע ואנו רואים 6/6 .

    1. אבל עם כסף, שרשרת שחקנים זרים, שרשרת מתאזרחים 'עאלק', והחלטה מזעזעת נוספת של המינהלת והאוצר שתקצבו את ירושלים ומכבי ורמסו את שאר קבוצות הליגה לעונה הבאה ובכך הרחיבו את הפערים הלא הגיוניים גם ככה.

      אז אהרון – אתה צודק, אין חדש תחת השמש הספציפית הזאת

      1. נשים בצד את התחרות של מכבי ת"א ביורוליג.
        איזה עניין ורמה תהיה בליגה הזאת בלי השחקנים הזרים והמתאזרחים?
        עם כל הכבוד לשחקנים בודדים כמו אבדיה שעוזב בעונה הבאה.

        המקון של שחקנים ישראלים שרוצים להשתפר צריך להיות גם בלאומית שבה יש הגבלת זרים.

  5. עם כל הפציעות ובלי וילבקין למכבי ת"א יש 3 הרכבים שצריכים לקחת אליפות ולנצח את כל הקבוצות בקלות
    הליגה הזאת לא שוויונית בעליל ולמרות הכל היה נחמד לראות אווירת פלייאוף,כלכך הרבה איבודים ומשחק ברמה חלשה.

    .אני לא חושב ששחקני הפועל ת"א צריכים להיות מאוכזבים.
    הם נתנו הכל וניצחו אחד יותר ממה שכולם ציפו והאמינו שיקרה בסוף.

  6. מכבי היו טובים יותר לאורך רוב המשחק הזה, ובדקות ההכרעה כבר השתלטו על העסק.
    ספרופולוס הצליח להביא את השחקנים שלו ממוקדים היום, ויחד עם ווילבקין זה כבר צריך להיראות דומה ל-2 משחקי הליגה האחרונים נגד ירושלים – בשניהם מכבי ניצחו.
    אני חושב שלמכבי יש עדיפות במירוץ האליפות מ-2 סיבות עיקריות:
    1. מדובר בקבוצה עם סגל השחקנים הטוב ביותר בליגה, גם אם ברמת העומק ירושלים משתווה ואולי גם קצת מובילה, כמובן שהכוונה היא יחד עם ווילבקין.
    2. מכבי עברו סדרה מאתגרת יותר מכל קבוצה אחרת שעלתה לפיינל-פור, והיכולת הטובה בקלאץ' במקרים האלה נותנת לצהובים יתרון.

  7. למי שהתלונן על סקוטי – הסבר קצר:
    הוא בכל מקרה אמור להיות מורחק למשחק (למרות שאני לא הייתי מרחיק). אז אם היו נותנים לו לשחק בדרבי והיו מנצחים, אז גם במשחק הבא זה משחק הדחה ולכן "לא הוגן" לא לשתף אותו. וגם במשחק שאחרי – שיהיה הגמר. אז מה? שיקבעו עונש הרחקה ו-3 משחקים לא יאכפו אותו? זה לא הגיוני. לכן סביר שאם כבר נקבעה הרחקה – שתהיה למשחק הראשון, כלומר הדרבי.

    1. העתירה של מכבי הייתה אחרת – הודיעו שהוא מורחק שעות בודדות לפני המשחק, ולא היה מספיק זמן להתכונן לזה. אם הוא ייעדר מהמשחק הבא במקום יש כמה ימים להתכונן.
      אני עדיין חושב שלא היה צריך להרחיק אותו, אבל היה ונגמר ואפשר להמשיך הלאה.

    2. ינון הגבתי במאמרי הנה לסיכום מעותק
      ינון תודה
      אשר לעצם ההרחקה אז ככה
      תודה שאתה מעלה זאת ואכתוב זאת מסודר ומנומק
      1. עקרונית צריך שיהיה ברור שלא ראי משחק בודד כמשחק מכריע זה צריך להילקח בחשבון
      ותרשה לי 2 דוגמאות להמחשה.
      א. מקניל הורחק מול נס ציונה בחצי גמר גביע ושיחק בגמר מול ירושלים (ויש לי ריח חריף של פוליטיקה קטנה כי בנהריה היא הייתה אנדרדוג מוחלט מול ירושלים ולכן לא רצו להרחיק וכאן דווקא הפועל אנדרדוג מובהק אז דווקא מתאים להרחיק)

      ב. אפילו בכדורגל הבינו את זה לאחר שבאלק הורחק מהגמר עקב צהובים המרחיקים אוטומטית מהגמר כשם שקרה לנדבד בגמר אלופות 03 והם החליטו שיש משחקים שראוי לא להרחיק בהם והגמר למשל מופרד מיתר השלבים

      ולכן גם בתקנון צריכים לתת את הדעת על כך שענישה רגילה של משחק אחד במשחק ליגה רגיל היא לא פרפורציונלית ביחס למשחק מכריע בפליאוף ולכן יש לגלות הרבה יותר שיקול דעת .

      2. תוסיף לכך מקרה גבולי שלא חד משמעי ותקבל עוד יותר בעייתיות בהרחקה.

      3. תוסיף לכך את העובדה שהדיון לא נערך עם 3 שופטים אלא רק עם 2 שגם הם חלקו ביניהם (לפי דיווח של ערוץ הספורט ) ותקבל טעם לפגם

      4. תוסיף לכך שבמקרה רגיל הרחקה נקבעת מראש ומאפשרת היערכות ורשום שחקנים אחרים (כאן ההרחקה נקבעה לאחר שהוא נרשם ותאורטית זה יכול היה לפגוע ברישום של שחקן אחר למפגש) ותקבל תחושה שהייתה כאן נמהרות

      5. בנוסף במקרה רגיל ניתן לערער באופן סביר אחר החלטה ולדון בצורה מכובדת בערעור אך כאן היא עוברת לעשייתה באופן מיידי וזה פגם מהותי בהליך .

      ולכן ראוי היה לפחות לדחות את הענישה עד דיון בערעור שהיה נעשה היום או במוצאי שבת .

  8. אבדיה שיחק כ PG או SG בלית ברירה כי ווילבקין היה מורחק. אבדיה שחקן הגנה טוב אך במשחק הזה נקלע לבעיית עבירות ולכן לא שמר לקראת סוף המשחק. קשה לי לקבל קביעה שאין לו הגנה בזמן שהוא מבצע 2 חסימות במהלך המשחק.

  9. מכיוון שבשבוע של אב אנסה להתאבל על חורבן הבית שבמהרה יבנה ולא לכתוב על כדורסל
    אני כותב כאן כל מה שהספקתי על הפיינל פור
    תגובה זו ירושלים ראשון (מעותקת מתגובה בדיומא ) .

    ירושלים 6-22 ראשון 11-17
    ירושלים יחס 80-90
    ראשון 79-83
    כולל פליאוף ירושלים 6-24 ו 80 אחוז
    ראשון 11-19 ו 63 אחוז

    מפגשים העונה בליגה
    0-4 לירושלים

    1 מחזור 6 ירושלים מנצחת בראשון 73-65 ( בראון 17 פלדין ובריימו 12 לעומת 20 לסוויניג ו 14 לקלי שכמו בראון לא איתנו כאן )

    2. מחזור 22 (21/6/20) ירושלים מנצחת 78-84 ( זלמנסון והואלנד 14 בריימו 12 לעומת 17 להריסון 12 להמילטון ו 10 למונרו )

    3. מחזור 23 (24/6) ירושלים מנצחת שוב בבית 86-93 ( בלאט 21 ,הולאנד 20 וטרי 12 לעומת 22 הריסון ,21הנקינס ו 15 להמילטון )

    4 מחזור 26 (05/7/20) ירושלים מנצחת בראשון 88-73 (הולאנד 18 ,לוי 12 וטימור 11 לעומת 17 להנקינס ,14 לדוברת ו10 לטישמן )

    נפגשו גם בחצי גמר הגביע העונה וירושלים ניצחה 78-90
    בירושלים בלטו הולנד 17 ,פלדין ותומאס 14 בראון 13 ובלאט 11 לעומת 27 למונרו ו 15 להמילטון )

    מאזן כל הזמנים 22-58 ירושלים (יחס 81-85 ) כל זה בכל הקשור לליגה

    היסטוריית פליאוף ופיינל פור
    בפליאוף נפגשו הקבוצות ברבע גמר 10 ירושלים ניצחה 1-3 (גודס אימן אז דווקא את ירושלים )

    ואז בחצי גמר 15 ירושלים ניצחה 0-3 בדרכה לאליפות היסטורית (טימור ואריאל שיחקו אז בירושלים ויתעמתו בשבוע הבא שכן אריאל כבר בראשון )

    הם נפגשו לא פחות מ 5 פעמים בפיינל פור אבל ב 2011 היה זה על משחק על המקום ה 3 המיותר ירושלים ניצחה אז 74-94 כאשר קטש אימן אותה גם אז.

    הקבוצות נפגשו לא פחות מ 3 פעמים במעמד חצי הגמר

    בפעם הראשונה בפיינל פור הראשון 2006 אז ירושלים ניצחה בקושי 65-66 כאשר גם אז גודס עומד על הקווים בראשון.

    בפעם השנייה במעמד חצי הגמר הייתה ב 2017 ירושלים מנצחת 76-93 בדרכה לזכייה
    השריד מירושלים היה אז טימור שקלע אז 3 נק' בצד השני שיחק זלמנסון אז בכתום בשבוע הבא באדום הוא קלע אז 9

    בפעם השלישית חצי גמר אשתקד
    ראשון ניצחה אז 86-92 ובמובן מסוים יהיה זה סוג של שחזור שכן הרבה מהדמויות נשארו
    על הקווים זה שוב פעם גודס נגד קטש באותם הקבוצות
    בראשון שיחקו אשתקד .

    טישמן 16 נק
    מונרו 14 נק'
    בלייזר 8 נק
    אריאל 6 נק'
    והמילטון 1 נק'
    כולם היו אז וישחקו בראשון הבא
    בעוד בירושלים היו אלו
    פלדין 14
    בלאט 11
    וטימור 3

    בקיצור מתפתחת סוג של יריבות
    זה לא נגמר פה הקבוצות נפגשו בגמר הגביע אשתקד וירושלים ניצחה

    ולא נשכח את גמר 16 במלחה אז הדהימה ראשון בירושלים 77-83 בדרכה לאליפות היסטורית
    מונרו מראשון הוא השריד מאז אז קלע 29 נק'
    בצד השני נותר טימור שקלע אז 8 למפסידים
    זלמנסון שיחק אז דקה בראשון והיום פקטור ממשי בירושלים .

    התחזית שלי משום מה מריח לי הפתעה וראשון מנצחת לראשונה העונה.

  10. מכבי -גליל כל המספרים לקראת פיינל פור

    מאזן כל הזמנים (כולל גליל עליון )
    18-73 מכבי כ 8 אחוז ויחס של 79-90

    העונה 0-2 מכבי
    בסוף דצמבר ב 23 לחודש במסגרת המחזור ה 11 ניצחה מכבי בגליל בשתי הארכות 112-110 .
    ווילבקין הוביל את הצהובים עם 35 ג'ייק כהן עם 33
    אייסי הוסיף 15 ואבדיה 13.

    גליל קיבלה 34 מגאלי , 22 מסוסה ו 19 מטילמן כולם לא נמצאים כאן איתנו וגם לא ורנדאו שקלע 10 אך זיו עם 10 נק' אז עדיין איתנו

    בסיבוב השני הביסה מכבי 76-99 (29/2)
    כהן ג'ייק הוביל עם 22 ,אבדיה הוסיף 16 ,דורסי 15 וג'קסון 14 .
    בגליל סוסה 22 ,זיו 17 ,יאנג 14 וורנדאו 10.

    הקבוצות (כולל החלק של גליל עליון ) התמודדו בעבר לא פחות מ 7 סדרות פליאוף כולל 2 גמרים
    מכבי ניצחה ב 6 סדרות שכאלו 5-19 במצטבר ( ו 5-21 כולל בית גמר 05 ) אבל הסדרה הזכורה מכל הייתה סדרת הדובדבנים אז ניצחה הגליל 2-3 ונישלה את מכבי מכתרה לאחר 23 שנה.

    הקבוצות התמודדו 4 פעמים בפיינל פור פעמיים בחצי ופעמיים בגמר

    1. בחצי גמר 2007 מכבי של ספאחיה גברה על גליל של קטש 87-93 כאשר ביינום עם 29 הוביל אותה אורלנד הוסיף 19 ושארפ 14 לעומת 22 של אידלקה 16 לסימונס 15 לבארטיץ וגם פניני 12 וכספי 11

    2. בחצי גמר 09 מכבי של פיני מנצחת את גליל של קטש 70-72 אליהו הוביל עם 20 ופישר עם 14 כספי עם 11 בצד השני כדיר הוביל עם 17 ,דאוול 13 רוברטס 12 ורנדל 10

    3. בגמר 2010 גליל הפתיעה 90-77 הפעם קטש ניצח את גרשון עם 19 מרנדל 15 מפארגו ודאוול 11 מכדיר ו 10 מסואן שהתגברו על 18 של פניני 14 של פרקינס 12 של איידסון ו 11 של בלו

    4. גמר 11 מכבי של בלאט מביסה את גליל של לובין 64-91 עם 19 של בלו 13 של איידסון 12 של אליהו 11 של פניני לעומת 25 של פלס 11 של קלונסוורות ו 10 של יזרעאלי )

    התחזית שלי :
    גליל לא חוותה משחק ברמה הזו מאז החזרה מהפגרה זו לא הליגה שלה היא גם צעירה ולא מנוסה ,מכבי מצידה תסגור עניין כבר ברבע הראשון בכדי לשמור את הרוטציה הקצרה רעננה (יחסית) לגמר מכבי מעל 20 .

  11. כל אופציות הגמר בקצרה
    כמובן שהאופציה הראשונה היא הקלאסיקו מכבי ירושלים שמשום מה שמאז גמר פיינל פור 07 הידוע כגמר "סמי בכר" הקבוצות לא התמודדו בגמר המפעל וכמדומני בכלל לא בפיינל פור.
    לפני כן זכו הקבוצות להשתתף באין ספור סדרות פליאוף מאז הניצחון של מכבי 3-1 בחצי גמר 90 כולל בסדרות גמר הזכורה מכולם ב 99 בו מכבי של פיני ובלאט ניצחה את הפועל של אפי 3-1 ללא ביתיות

    בפיינל פור התמודדו בגמר 06 ומכבי של גרשון רמסה את הפועל של ארז 66-96 ( 20 לוויציץ לעומת 20 לסלאיי אגב כספי שיחק אז דקה בצהוב) .
    שנה לאחר מכן המשחק המעורר מחלוקת של סמי בכר בו מכבי של ספאחיה ניצחה את הפועל של דן שמיר.
    78-80 ביינום הוביל אז עם 18 ובורשטיין הוסיף 15 בצד השני 16 היו לאוסטין ו 14 לטפירו.

    מאז כאמור לא התמודדו בפיינל פור אך כן בסדרת חצי גמר 13 שם מכבי ניצחה 0-3
    (75-91 74-68 ח ו 72-78 )

    אופציה 2 :
    מכבי -ראשון : אם תהיה הפתעה סביר שהיא תבוא מכיוון ראשון אם כך יקרה יהיה זה מפגש פיינל פור רביעי בין הקבוצות והשני בגמר

    1. בחצי גמר 11 מכבי של בלאט רמסה את ראשון של אפי 77-100 עם 17 של פארגו ו 15 של מאצ'בן לעומת 22 של מורגן ו 18 של חנוכי

    2.בחצי גמר 16 הדהימה ראשון 71-69 שיבק עמד על הקווים וניצח את טבק .
    מונרו שישחק גם הפעם קלע 20 ליונס 19 ורייט 16 לעומת 20 של רוצסטי ו 15 של אוחיון

    3. גמר אשתקד מכבי ניצחה 75-89 עם 15 של דוברתולמיאו (הפצוע עכשיו ) ,14 של ווילבקין וקיין ו 10 לרול
    בצד השני מונרו 22 ,המילטון 18 ,סימפסון 13 ולונג 12

    במכבי יכולים לשחק גם הפעם
    כאמור ווילביקין וכן כהן אז 3 נק' קוליארו ששיחק אז 6 דק' ולא קלע וכן אבדיה וסהר ששיחקו דקה ולא קלעו
    (זוסמן 8 ואובריינט 7 כמו דוברתילומאו פצועים)

    בצד הכתום בלייזר היה אז עם 6 ,טישמן עם 2 אריאל (15 דק') דברת דקה שותפו ולא קלעו
    ספרפולוס וגודס היו גם אז בקווים.

    אופציה 3 :
    ירושלים -גליל
    1. נפגשו למשחק 3-4 ב 09 גליל ניצחה בהארכה 96-101 קטש היה אז בקווים בגליל מול גודז
    רוברטס הוביל עם 18 בירושלים פרנסיס 22

    2. בחצי גמר 10 ניצחה גליל 69-76 פארגו הוביל אותה עם 13 וגם עכשיו הוא באדום לעומת 16 האוטר
    שוב קטש מנצח את גודס בקווים

    3. בחצי גמר 11 מביסה גליל 80-98 והפעם כהיום לובין על ספסל גליל וקטש של ירושלים

    קלונסוורות הוליך עם 19 ומקל 15 לעומת 12 לריץ ו 10 לנעימי

    4. אופציה 4 גליל -ראשון
    לא נפגשו במסגרת פיינל פור
    אך שיחקו בגמר גביע המדינה 1992 גליל ניצחה אז 76-84
    קנדי הוביל עם 27 שפר 13 מטלון וגיבסון 11 וליף 10 הם היו כולן בדובדבן הגדול שנה לאחר מכן (בינו הוסיף 2)
    בכתומים היו אלו ספנסר 22 ,בנקס 16 (צמד נהדר) ,ברקוביץ 14 ,ברנע 10 ,זלוטיקמן 8 ובוסני 6

    אך אלו אגדות .

    תחזית שלי מכבי גוברת על ראשון בגמר צמוד מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט