סיקור רבע גמר פלייאוף ליגת ווינר, הפועל מנצחת ומשווה/שחר צ'קוטאי

מאתר מנהלת הליגה, צילום עודד קרני

הפועל תל אביב – מכבי תל אביב : 72-82

האדומים מתחילים חזק ועולים במהירות ליתרון 16-6. שלשה של זוסמן מצמצמת, אסיסט יפיפיה של מדר לגינת ודיוויס עולים ליתרון 11. שלשה של וולבקין נענית בשלשה של משעור. שש רצופות של מכבי כולל אחת על הבאזק מורידות ל-5 בסוף הרבע. מכבי עם 8 איבודים מול 2 בלבד של הפועל. 18-23 אדום.

הרבע השני מתחיל טוב למכבי, 4 רצופות של סטודמאייר נענות בשתיים של משעור, 4 הפרש. סנדי ואמרה בפעולות טובות מצמצמים את המשחק ל-2 בלבד. אך מנגד דיוויס שומר על היתרון ומדר מגדיל עם שלשה נהדרת אחרי סקרין. 5 רצופות של ג'ייק כהן מצמצמות ל-2. הפועל עונה בריצת 7-2 עד לסיום. 33-40 אדום במחצית.

מדר ממשיך להוביל את האדומים בבטחה גם ברבע השלישי ואחרי שלשה של גינת הם עולים ליתרון 12. האנטר וזוסמן עם 5 רצופות מצמצמים ל-7, וממשיכים בריצת 12-3 שמוריד את ההפרש ל-3 בלבד 3 דקות לסיום. וולבקין הורחק אחרי טכנית והתקרבות מהירה אל עבר השופט. רגע ביזארי במשחק – זאנה אחרי רב' הגנה שיוצא החוצה והוא מנסה להציל, נופל על המסכים ומכבה אותם זמנית. 56-60 אדום.

הרבע הרביעי מתחיל בריצת 12-1 אדום ב-4 דקות ראשונות של הרבע. מכבי בהתפרקות. מכאן הפועל ממשיכה עד הניצחון, הפועל משווה לקראת משחק שלישי שיתקיים בחמישי. כמעט מכות בסוף נמנעות בגלל תושיה של כהן.

הפועל במשחק מדהים בהובלת מדר שקולע 22 קוטף 5 ומחלק 6, גינת עם 21 נק' עם 4-5 משלוש ו-7 רב'. הנרי עם 13, דייויס עם 11 מהספסל זאנה עם 10 נק' 7 רב'. הפועל עם 12 אב' לעומת 23 של מכבי.

אצל הצהובים המאוכזבים – קולוירו עם 16/6/5 זוסמן 12 דורסי עם 13 נק' 9 רב'. אמארה עם 11 נק'. אבדיה עם 0 נק' 4 אב'.

הפועל גלבוע-גליל – הפועל חולון: 65:99

רבע 1: גלבוע/גליל - הפועל חולון 0:0

אחרי ההפתעה במשחק שהתקיים בשישי בה חולון חזרו ברבע הרביעי וניצחו הקבוצות נפגשות שוב באולם גן-נר של גלבוע-גליל.

רבע ראשון שקול מביא לנו רבע שני עם התפוצצות של גלבוע. ריצת 12-3 של גלבוע שמה אותם בהפרש 9, שלשה של פניני מחד נענית בשלשה של קולמן מנגד. פניני ממשיך ללהוט וקולע עוד לייאפ ( 11 במחצית הראשונה). האדומים של הצפון מגיבים בריצה משלהם 16-2, 21 הפרש, 2:17 לסיום המחצית. קולמן הסגול ואוחיון מצמצמים זמנית, מנגד קולמן האדום (12 במחצית) ומיצל (13 נק') שומרים על היתרון. לאב עם חצי מרחק ושלשה לסיום הרבע מוריד את ההפרש "רק" ל-15.

המחצית השניה התחילה בהחלפת נקודות, ואז ריצת 22-2 במשך 6 דקות נותנות 35 הפרש דקה לסיום הרבע. התסכול של שחקני חולון בספסל מספר לנו את הסיפור ונותן את ההרגשה שהכל גמור. נקודות סגולות של חולון מצמצמות את המשחק אך גלבוע גליל ממשיכה לרמוס גם ברבע הרביעי.
המאמנים מחליפים את החמיישיות בספסלים ויש לנו גארבג'-טיים.
שיוויון בסדרה ומשחק מכריע בחמישי!

אצל האדומים מגלבוע גליל – יאנג עם 18 נק' 8 רב'. מיצ'ל 16/6/4 קולמן וגרשון עם 15 לראש כשהם מדייקים 7 שלשות מתוך 11 משותפות. תומאסון וזיו עם 13 נק' לראש כשיפתח זיו מוסיף 10 אס' ו-5 רב'.

אצל הסגולים מחולון – 11 לפניני, דדון 10 מהספסל והול עם 9.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. בנימה אישית – כבחור דתי שחלם לשחק כדורסל ונופה מקבוצות בגלל המשחקים בשבת היה ממש משמח לראות בסוף המשחק את אריאל ז'אנו בן ה-21 עם כיפה על המגרש. היו כיפות לפניו ויהיו עוד אחריו ועדיין זה היה משמח. כן ירבו.

    

  2. גם הפעם גליל קלעו 9 נקודות בלבד ברבע האחרון, ולדעתי יש כאן סימן לדאגה להמשך. למשחק הבא אם הוא יהיה צמוד, או לפיינל-פור עצמו, שם היריבה תהיה איכותית יותר בכל מקרה

      1. אז שיקבל טכנית.
        הרחקת שחקן צריכה להיות מהלך קיצוני שקורה רק אם שחקן עושה משהו מסוכן או אלים, או אם הוא כבר קיבל אזהרות קודם לכן.

    1. לא לדאוג! ספי שמש שהרחיק את ווילבקין לא ישפוט במשחק הבא…ים מדר היה טוב מאוד גם במשחק הקודם ובכלל מאז חידוש הליגה הוא במגמת שיפור, בעיקר בקבלת החלטות שלו.

  3. ועדת הקורונה של ישראל הודיעה זה עתה שספי שמש היה שלשום בחברת חולה מאומת וצריך להיכנס לבידוד. את המידע קיבלה ממספר טלפון לא מזוהה עם רשרושי שרשרת קמעות ברקע.

  4. מהצד של מכבי – ההפסד מתבקש ומדובר בתמרור אזהרה משמעותי.
    מהצד של הפועל – דברים הלכו יותר מדי בקלות וזה לא יקרה במשחק הבא.
    מהצד של השופטים – עשו היום עבודה מצוינת בלהוכיח שהם לא בעד מכבי.
    מהצד של האוהדים – משחק מכריע בדרבי נשמע טוב, אבל 2 המשחקים הראשונים היו עלבון לענף מבחינת היכולת, ורק אחד מהם סיפק דרמה במקום.
    מהצד של הסיקור – נפלא.

    1. אני חושב שהיה שיפוט טוב.. אפשר לא להסכים אבל ממה שראיתי השיפוט נתן למשחק לזרום ולא הפלה בין אדום לצהוב.
      תודה על המחמאה!
      אני יושב ועושה אופניים תוך כדי משחק ומקליד תוך כדי המשחק ומדי פעם מעדכן, ככה אני נשאר במשחק ונהנה יותר.

    2. חיים שמע.. קראתי את התגובות שלך ואם היה לי ספק עד עכשיו לגבי האובייקטיביות שלך הוא נעלם.
      השיפוט במשחק הזה (בניגוד למשחק הראשון) היה ללא דופי. ספי שמש הוא השופט הותיק והבכיר בארץ – ובצדק.
      הפועל ת"א הייתה טובה יותר בכל פרמטר של המשחק בשני המשחקים הראשונים.
      שחקן שמאיים בצורה כזו על שופט לא רק שצריך מיידית להיות מורחק אלא צריך לשקול הרחקה ליותר ממשחק אחד.
      תענוג לראות קבוצה עם כל כך הרבה ישראלים שמשחקים ומשפיעים על המשחקף ים מדר, שוכמן, גינת, ואפילו קופברג ומשעור בדקות שלהם. וזה לעומת קבוצה שמלבד אבדיה וזוסמן נראה לי שאין ילידי ארץ נוספים שמשחקים בשורותיה.. (אה, דורי סהר, נכון.. כשצריך לתת עבירה מכניסים אותו..)
      בכל מקרה, זה הזכיר לי את המשחקים של נבחרת העתודה מלפני שנה – לחץ הגנתי על כל המגרש, רצון, רוח לחימה – מבחינתי זה כדורסל.

      1. אתה רציני? השיפוט היה ללא דופי?
        מסכים שווילבקין היה צריך לקבל את ההרחקה אבל שחקן שמועמד לmvp יורוליג זה שחקן שיודע להתמודד עם כשלונות וערבים פחות טובים, אבל תהיה הגיוני רגע אתה חושב שעל שחקן כזה שמקבל דאבל טים בשניה שהוא נוגע בכדור ואם הוא יוצא מזה הוא מקבל את השחקן השלישי שמחכה לו שני משחקים רצוף לא מקבל עבירה אחת? תעשה טובה..

    3. חיים מכבי משחק שני כבר נראים עושים טובה שהם באים לשחק, רק בזכות בעיטה נאה בדלי של הפועל במשחק הקודם הם עוד בחיים. מתוך 80 דק' של סדרה בערך ב-70 הפועל מובילה ונראית הרבה יותר רוצה ומחויבת . יאניס האדום מנצח כרגע את הצהוב בניהול המשחק והכתבת הסגנון בנוקאאוט. במקום להתבכיין במכבי ולעשות פרצופים שיתעסקו בחוסר החשק של רוב השחקנים שלהם . בכישרון אין ספק שמכבי עשר דרגות טובה יותר , בנתיים זה רחוק מלהספיק להם.

  5. היו סדרות גדולות בעבר וזה מזכיר לי דה זוו לשנות ב80 ו 90 רק בלי קהל …בכל מקרה ניצחונות לאדומים במשחק זה או אחר היו כבר בעבר אך בסדרה לא היה 13/13 למכבי 14/14 כולל פיינל פורים וזה מה שיקרה גם בחמישי .

    1. אהרון אהרון.. יש בעיה ביהירות שזועקת מהתגובה שלך ומאפיינת את אוהדי מכבי לדורותיהם.. היהירות והזחיחות שהרסו בעבר אימפריות גדולות בהרבה ממכבי.

  6. ים מדר ממרר את החיים לווילבקין עם הגנה מדהימה, חלק לא מבוטל בתסכול של ווילבקין שגם הוביל להרחקה.
    האם הלחץ והפציעות יכריעו את האלופה?

  7. השיפוט היה ביתי. אין ספק. איפשרו להרביץ, וזה מה שעבד להפועל.
    מכבי יצאו רכיכות כי אם הם מבינים שזה סוג המשחק, גם הם צריכים להרביץ, והם היו די אנמיים…
    בעיה שלהם.
    אני לא תולה יותר מדי תקוות ביום חמישי, אבל מי יודע?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט