מעורב הופס ליום ראשון: גדי הלוי בן ה-16 מלמד אותנו על תורת היחסות וה-E = mc2במפגש ZOOM שלא יישכח! / מנחם לס

1.שיאי נידבקים חדשים. 900 קורבנות קורונה ליום. NYT: טראמפ מנסה להעביר את אחריות ה-COVID19 למושלי המדינות

בקיצור נמרץ: היום נישבר שיא נדבקים חדש. באזור מיאמי כל מחלקות החרום בבתי החולים לא יכולות לקבל יותר חולים. הן מפוצצות ב-142% קיבולת. CDC מזהיר שעד ה-8 לאוגוסט יהיו לארה"ב 157,000 קורבנות כי עתה מספר הקורבנות נע בין 900 ל-1,000 כל יום.

המצב הופך לקריטי במידה כזאת שה-NYT יצא הרגע עם הודעה שטראמפ מתכנן להוציא את עצמו (וכמובן את הממשלה הפדרלית) מאחריות על המלחמה בקורונה, ולהעביר את האחריות המלאה לשליטת המושלים של המדינות השונות. "אם הם בעד מסיכות פנים – BE MY GUEST". הצרה היא שהכסף הוא בידי הממשלה הפדרלית.

ידעתי שטראמפ פחדן וכשמגיעים מים עד נפש – הוא בורח (לכל הישראלים המאמינים שהוא המשיח שיבוא לעזרתנו אם – חלילה וחס – נצטרך את עזרתו אי פעם). הוא אפס. זה מה שהוא.

2. פגישת צוות הופס ב-ZOOM שתיזכר לשנים רבות!!!

רותם אלרן עשה זאת שוב. אירגן פגישת ZOOM לצוות. בתחילה קצת התאכזבתי כי הופיעו רק ארבעה. רון טחן החמישי – מסכן – ניסה וניסה וניסה להיכנס ולא הצליח. כנראה ש-ZOOM זה לא לעורכי דין.

כשהדיון החל בין ארבעתנו שמחתי שלא הצטרפו יותר. הדיון היה, פשוטו כמשמעותו, מעט מעל הרמה האינטלקטואלית הממוצעת של חבר צוות או גולש, אז טוב שהיינו רק ארבעתנו.

רותם, ראשון משמאל, היה הבוס. הצעיר הזה בן ה-14 יכול להריץ את גל"ץ כבר ברגע זה. יש לו את הקול, את ההופעה, ואת השליטה. יש לצעיר את הכל. ועוד דבר: הוא דומה שתי טיפות מים לערן סורוקה כשהיה בגילו.

מימינו גדי הלוי הצעיר, שהתברר שבן ה-16 הזה הוא עילוי לא רק בכדורסל אלא גם בפיזיקה. איזה צעיר חמוד ופיקח! בגלל השיעור שנתן לנו בפיזיקה בתורת היחסות של אלברט איינשטיין, הוא קיבל בונוס: כתובת האימייל, ורשות מהסבא, להתחיל התכתבות עם נכדתי שירה, שכמוהו היא שחקנית כדורסל, חכמה מאד, חמודה לאללה וגם שחקנית טניס (אלופת ה-JCC לבנות , או משהו כזה).

למטה משמאל אלכס רבינו, שוער מחליף שלי באדלפי, מנהל זמני של מכבי חיפה כדורסל, מנהל חברות תעופה בישראל (אולימפיק ובריטיש-אייר), ועוד ג'ינג'י (לפני שהפך לבן) שסיפר לנו את כל עוללות 'קטאר אייר', ואני למטה מימין.

השיחה היתה כה רצינית שאני ישבתי המום, רק מקשיב.

רותם – מסתבר – הוא גורו ספרותי. הסביר כיצד שפת הסופר הטוב תמיד כוללת 'משמעות'. כיצד הוא הפך לכתב כזה טוב בגיל כזה צעיר? הוא גילה את סודו: ע"י שהוא תמיד דואג לכלול שלושה דברים בכתיבתו: TONE, LITERARY DEVICES, ו-IMAGERY – דברים שהוא למד מכתבי צ'ארלס דיקנס וליאו טולסטוי, שהוא יכול לצטט עמודים שלמים מעבודתם.

אלכס הסביר לנו כיצד קטאר איירוויס, חברה שהתחילה משום מקום, כבשה את עולם התעופה כמו שמייקל כבש פעם קבוצות. אקבר אל-באקאר – ה-CEO של QATAR AIRWAYS עשה בי"ס לכל התעשייה האווירית כשהפך את הננס ללויתן. איך? ע"י מסיבות עיתונאים בלתי צפויות בהן כיבד את העיתונאים בבקבוקי יין צרפתי של $5,000 לבקבוק, לובסטרים ישר ממדינת מיין, וכתשורה ארנק חדש תוצרת פייר גורדיין שבתוכו היו 100 שטרות של $100 לכל עיתונאי. הוא הצליח באישיותו הציורית להפוך את ה-AIRBUS ו-בואינג ל'זבל', ול-'CRAP', ואת הטיפול בנוסעים של החברות האחרות כ'בושה לאדם החושב', גזענות במיטבה, ונתינת הרגשה לנוסע כאילו עושים לו טובה כשמכניסים לפיו פרור אוכל. המשפט שלו – –

There is no need to travel on these crap American carriers on which "you will be served by grandmothers

(אין כל סיבה לטוס במטוסים המחורבנים של החברות האמריקאיות בהם הדיילות הן סבתות)

ואז בא ההיילייט של הערב כשגדי בן ה-16 ניסה להסביר לאלכס את תורת היחסות של איינשטיין. הוא אמר לג'ינג'י לשעבר: "אם לאשתך ישנה אחות תאומה זהה, אבל רק אשתך תעזוב ברקטה מ'קנדי סנטר' את כדור הארץ לאחד הכוכבים שבשמיים במהירות האור, היא תגיע לכוכב הרבה יותר צעירה מאחותה התאומה". זה הכול תוצאה של הנוסחה E = mc2 – הנוסחה החשובה ביותר בפיזיקה שמשמעותה שאנרגיה וחומר הם שני דברים שווים, וזה היה הבסיס לפיתוח פצצת האטום, והיום תחנות כוח שהן NUCLEAR. הוא הסביר לאלכס שישב המום – – "התאוריה של איינשטיין מאגדת ומאחדת 'זמן' והמימד הרביעי של פיזיקה, ולא לטפל בו כחלק נפרד מהחלל".

"זה מראה ומוכיח", הוסיף גדי, שאורך גוף או חפץ כל שהוא אינו קבוע, אלא נקבע לפי כמה הוא נע ביחס לעיניים הרואות אותו, ואפילו המעבר של 'זמן' תלוי במהירות התנועה של החפץ, וכן המסה של החפץ, המשתנה עם מהירות תנועתו!".

זו 'תורת היחסות הפרטית' (ישנה עוד 'תורת יחסות' אבל גדי יסביר אותה בהזדמנות אחרת). כלומר – – (ואגב, איינשטיין התנצל בפני ניוטון לפני שפרסם את תורתו)

אדם (צופה) במנוחה יגלה שלוש תופעות במערכת הנמצאת בתנועה יחסית אליו – התארכות הזמן, התקצרות האורך ועליית המסה. לדוגמה:

  • התארכות הזמן: אם מישהו נע ביחס אלי במהירות השווה למחצית מהירות האור, אגלה כי השעון שלו מתקתק בקצב איטי של כשנייה אחת על כל 1.15 שניות החולפות בשעון שלי. אם הוא יצפה בשעון שלי, הוא יגלה את אותו הדבר – שהשעון שלי מתקתק בקצב איטי יחסית לשלו, מהסיבה הפשוטה שמבחינתו אני נע במהירות השווה למחצית מהירות האור.
  • התקצרות האורך: אם חללית נעה ביחס אלי במהירות השווה למחצית מהירות האור, אגלה שאורכה קצר בכ-13% לעומת האורך שלה במנוחה. נוסע הנמצא בחללית לא יבחין בשינוי כי הוא נמצא במנוחה יחסית אליה.
  • עליית המסה: אם חללית נעה ביחס אלי במהירות השווה למחצית מהירות האור, אגלה כי מסתה גבוהה בכ-15% מהמסה שלה במנוחה, אבל מי שבחללית לא יוכל לזהות שינוי כלשהו במסתה.

ישנן עוד תופעות בתורת היחסות של איינשטיין – אמר גדי הלוי בתוקף – "אבל נשאיר זאת לפגישת זום הבאה!"

אלכס הניד בראשו כמבין. אלכס – אחרי הכל – לקח קורס פיזיקה לפרשמנים ב'אדלפי' (קורס שאני לימדתי!). אני שאלתי את גדי אם לכל מה שאמר לנו זה עתה קשור באיזו שהיא צורה לעזיבתו הפתאומית של מונטרזל הראל את הבועה. גדי אמר שהוא לא בטוח אם כן או לא.

FAIR ENOUGH!

3. תנו מבט בכרמלו אנטוני. הפך לשחיף. הציע לשחק "3", ואם צריך מחליף ל-"1" (דמיאן לילארד) או "2" (סיג'יי מקולם)

כרמלו אנטוני 'החדש' במלון בבועה. "מוכן לשנות תפקיד לשוטינג גארד!"

3.קודם הארדן. אח"כ יוקיץ'. עכשיו אנטוני. 'בגלל הסמול בול כולם רוצים להיות רזים ומהירים'! (ישנם עוד מספר רב של שחקני NBA שיופיעו כאלה רזים שתהיו בטוחים שבבועה מרעיבים אותם)

"אני הגעתי לבועה להחזיר את השעון כמה שנים אחורנית", אמר כרמלו אנטוני בהגיעו לבועה, וכשעתונאים המומים ראו את גופו 'החדש' ושאלו כמה פאונדים הוא הוריד, הוא רק ענה – 'YOUR GUESS'!

"אמרתי לקוץ' שאני רוצה לשחק סמול פורוורד, ובמקרה הצורך אני יכול לתת דקות ב-1 וב-2. רק תבקש ואני מוכן!", הוא אמר.

הוא אמר לרויס יאנג (https://www.espn.com/nba/story/_/id/29483160/blazers-carmelo-anthony-slims-ahead-switch-small-forward?platform=amp&__twitter_impression=true) "החלטתי לעשות שינוי כשקוץ' שאל אותי אם אני מוכן לשחק '3' מדי פעם. עניתי לו, "אני מוכן כל הזמן".

למה הוא מוכן? כי הוא ניו יורקי. יש לו ראש על הכתפיים. למה הוא צריך להתלכלך תחת הסל במלחמות ריבאונדים נגד ציון, אנטוני דייויס, והראל, אם הוא יכול לנוח בפרימטר ולזרוק שלשות?

““I kinda challenged myself to get down to that weight where I feel comfortable with playing the 3, comfortable running around and utilizing things I can do within our system from playing the 3.

ואז הוא מגלה: "אני באותו משקל שהייתי כפרשמן ב'סירקיוז' – 230 פאונדס (104 ק"ג). אני ב-FRAME OF MIND של סמול פורוורד. תמיד הרגשתי שזה התפקיד שאלוהים קבע עבורי. אני מרגיש טוב. אני מרגיש בריא. I HAVE LOTS OF CLARITY.. זה הכול היה בתכנית. כל הקריירה כמעט ב-NBA שחקתי '4' כשהאופי שלי הוא של '3'.

I AM READY TO KICK SOME ASS! (זה אני אומר במקומו)

(כמובן שמשבצת 3 התפנתה כשטרבור אריזה החליט שפורטלנד היא לא קבוצה לרוחו)

4. גם הראל יצא מהבועה בגין 'ענייני משפחה אישיים שלא סובלים דחייה'

הוא מקווה לחזור בזמן לתחילת המשחקים. (מה זה עם כל 'העניינים המשפחתיים שלא סובלים דחייה' פתאום אצל 3 שחקנים מובילים בקבוצותיהם ציון, הארדן, ועכשיו הראל?)

5. כשדמיאן לילארד מסיים אימוני הופס הוא מיד מתפנה לאהבתו השנייה – מוזיקה!

הגיע הזמן לשאול את סגני באתר רועי ויינברג (הוא סגני כבר מגיל 10 או 11, ועתה הוא משתחרר מהצבא) מה דעתו האמיתית על דמיאן לילרד כראפר. כמה טוב הוא באמת. כי רועי – רק שתדעו – אינו רק אחד ממוחות ההופס החריפים והמבריקים באתר, הוא גם מומחה גדול לכל המוסיקה החדשה.

הוא מומחה באלטרנטיב רוק, בריטפופ (BRITPOP), פוסט גראנג', פופ, פאנק, אינדי רוק, אלטרנטיב מטל, ו-MAINSTREAMING RAP (כולל NU METAL).

כמה כוכבי ראפ אמרו שדמיאן התקדם כל כך שהוא קרוב להתקבל לכיתה.

*****

כשדמיאן מסיים את האימון הוא ממהר לחדרו במלון בבועה ומתרכז ב-SECOND PASSION שלו – מוסיקה.

האול סטאר הפך את הסוויטה שלו למיני-סטודיו למוסיקה. תחת הפרסונה 'הראפית' DAME D.O.L.L.A, לילארד חייב להתרכז במוסיקה כשהוא משוחרר מכדורסל. לילארד מתכנן – ברצינות – להפוך לאישיות ראפ ברמה לא פחותה מאשר רמתו בהופס. כמו זוכה 'EMMY' דונלד גלובר שזכה בכמה פרסי 'אמי' תחת האיגו השני שלו – בשמו CHILDISH GAMBINO.

דמיאן אומר:

"That's the point I want to get to," he said. "I admire him with how he's established himself into two different lanes. People respect him in each lane. That's my goal."

בחדרו של לילארד מיקרופון, HEADPHONES, לפטופ עם SOFTWARE להקלטה ו-AUDIO INTERFACE לשלוט בהכל. לילארד מאמין – וכך אמר לכל חבריו בעולם הראפ שבחדרו השטיח עבה מאד שבוודאי יעזור בטיב הצלילים.

הכל מספיק טוב עבורו ליצור מוסיקה בסוויטה הפרטית שלו במלון. הוא לא חושש מתלונות על הרעש מחדרו כי הוא לא משתמש ב-SPEAKERS. הכל זה באוזניות. הוא אומר:

I'm rapping out loud, but not screaming to the top of my lungs. Nobody is going to hear me rapping."

לילארד רכש עמדה רצינית בעולם ה-RAPS:

Lillard has earned respect in the hip-hop world as a socially conscious lyricist as Dame D.O.L.L.A., which stands for Different On Levels the Lord Allows. He's recorded songs with some of the biggest names in the music industry including Lil Wayne, 2 Chainz and Jamie Foxx. He also performed with Wayne during NBA All-Star weekend earlier this year.

לפני חודש לילארד יצא עם הרקורד "GOAT SPIRIT" עם רפאל סעידיק, ואז ה-POWERFL – כך הרקורד הבא מוגדר – "BLACKLIST" על הברוטליות של המשטרה נגד שחורי ארה"ב. לילארד אומר: "זה היה שיר שחייב הייתי להוציא ממני אחרי מה שקרה לג'ורג' פלויד. ישנם שחקני NBA שהפגינו ברחובות. אני מפגין בשירים".

כשהליגה תתחיל הוא יופיע עם "HOW MANY MORE?" על גופית המשחק שלו. "אני לא מחשיב את עצמי כ-ACTIVIST קולני. אבל המצב כואב לי ביותר".שירו האחרון "HOME TEAM" יצא לאור ביום ששי (שלשום). השיר הוא על בני משפחה וחברים קרובים שהוא עזר להם להתחיל עסקים בעצמם:

"They do all these things and those are the things that I'm investing in to make my people deeper and stronger," said Lillard of his friends who have become a businessman, chef, handyman and even a farmer. "It's not an entourage of people that hang out with me, because I'm an NBA player. It's my strong circle."

*****

הנה עוד תקליט של דמיאן:

6. דווייט האוארד מאמין ב'מהפך חברתי' אבל לא במסיכת פנים

https://www.cbssports.com/nba/news/lakers-dwight-howard-says-he-was-reported-to-nbas-bubble-hotline-for-not-wearing-his-mask/

שיהיה לו לבריאות.

כולם חייבים לחבוש מסיכות פנים. האוואד: "מישהו שלא אוהב אותי הלשין עלי".

דווייט, ישנם יותר מדי כאלה. קשה לדעת מי מהם.

7. כמה זמן לקח לג'יימס הארדן להיכנס 'לריטמיקה של המשחק'??? נסו 30 שניות!

העתונאי קליף יאנג מה-AP ראה את ג'יימס הארדן באימון הראשון שלו עם הקבוצה אחרי כמעט 5 חודשים.

הוא נשאל: כיצד הוא נראה.

קליף יאנג: "REDICULOUSLY GOOD!"

-כמה זמן לקח לו להיכנס למסלול? אתה יודע, לריטמיות עם שאר חברי קבוצתו?

קליף יאנג: "30 שניות!"

הארדן הגיע לבועה מאוחר בגלל "FAMILY ISSUES". (אותי מעניין מה כל ה-FAMILY ISSUES האלה. לציון…להארדן…להראל…).. הוא כמובן עבר את הפרוצדורה ל-QUARANTINE וקיבל את האישור להפוך 'לאיש בועה מן המניין'.

הוא נשאל מה הרגשתו להיות בבועה: "אני ממש, ממש מאושר להיות כאן. אני מרגיש הכי טוב שהרגשתי מזה זמן רב להיות עם הבחורים. כל יום הוא אתגר חדש עבורנו. אני חש טוב ובכושר טוב שלא זכור לי כבר הרבה זמן".

הוא התאמן בצורה מיוחדת שהוא, הטריינר שלו, וכמה חברים הרכיבו בעצמם, והוא טוען שזאת שיטה מקורית של אימוני שדה, אימוני מכשולים, והכל באוויר הפתוח, 'בנופים מדהימים'. אבל אתמול היתה הפעם הראשונה שהוא שיחק 5 על 5 מזה זמן רב, ותוך כמה שניות היה ברור מי שם הבוס. ווסטברוק עדיין לא הגיע גי הוא נידבק ונמצא חיובי ב-בדיקת ה-CONVID19. איש עדיין לא יודע מתי הוא יגיע, גם לא המאמן מייק ד'אנטוני.

הגארד בן מקלמור אמר על הארדן: "SAME OLD HARDEN. לא איבד רבע צעד!". אחרי 12 דקות מייק שאל את הארדן הוא רוצה לנוח. הארדן סימן בידו שהוא מרגיש מצויין. ד'אנטוני: "הארדן מכיר את גופו טוב יותר מכל שחקן שאי פעם אימנתי. הוא יודע טוב מכל אחד אחר מתי הוא זקוק למנוחה והוא יודע בדיוק כיצד לסמן לי זאת. הוא ה-ULTIMATE PROFESSIONAL!"

הארדן יזכה בתואר 'מלך הסלים' עם 34.4 נק' למשחק. בראדלי ביל מפגר אחריו בעשרה מייל עם 30.5 נק'. הארדן יהפוך אם כך השחקן השביעי בתולדות הליגה להיות מלך הסלים שלוש עונות רצופות. האחרים – לפי הסדר – הם M…J…C…G…J…D…(משמאל לימין).

8. שחקני ה-X-FACTOR

דנבר: ג'רמי גראנט

כן, הפאור פורוורד הזה שכמעט לא שומעים עליו ולא מדברים עליו. העונה היתה לו עונת BREAKOUT כשהוא משחק כסטרץ' 4. תפקידו הצטמצם במקצת בגלל פול מילסאפ. הוא יכול לשמור על כל שחקן מ-1 עד 4, ודיוק קליעתו עלה בהתמדה העונה. הוא-הוא השחקן שבדאנק אחד מהסרטים, או חסימה אחת מההיילייט יכול לשנות את כל אופי המשחק!

מיאמי היט: טיילר הירו

הרוקי הזה בעמדת השוטינג גארד הוכיח העונה שיש לו את ה-BIG SHOT לשנות אופי של משחק שלם. הוא עדיין לא הוכיח את יכולתו ב-BIG GAME כי הוא עדיין לא שיחק BIG GAME ב-NBA. הוא החמיץ חודש שלם בגין נקע בעקבו, והוא חוזר מוכן ורעב. ג'ימי באטלר כבר אמר שהוא המטרה המועדפת עליו, והירו הוא השחקן שלא פוחד ולא חושש משום מעמד. הוא קלעי מרחוק פר-אקסלנס, והוא מוכן ומזומן להיות ה-X-FACTOR של מיאמי.

דאלאס מבריקס: סת' קרי

אני יודע שקשה להאמין ש"האח הצעיר של סטף" הוא כבר בן 29. אבל אתה אף פעם לא מבוגר מדי מכדי להפתיע כל זמן שאתה שחקן NBA. וסת' הוא לא סתם שחקן. הוא לא פחות ולא יותר אחד מקלעי ה-NBA הטובים ביותר שממוצעיו ברפטורס ב-19.4 חיצים למשחק הם 62% מהפארקט ו-58% מה-3 ב-11 משחקיו האחרונים. סוף-סוף גם ריק קרלייל הבין זאת, והיום הוא השוטינג גארד הפותח הקבוע בקבוצה. ללא סטפן בשטח, האח הצעיר – שמשפחת קרי יודעת כבר שנים שהוא-הוא הקלעי הטוב במשפחה – סת' עומד להגן בכבוד על שם המשפחה.

**********

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 153 תגובות

  1. תודה מנחם. בשם הכרסתנים שוקל לפתוח במחאה מול הליגה על חוסר ייצוג . אבדנו בפגרת הקורונה את הארדן,יוקיץ' ועכשיו שמנמלו…לאן זה עוד ידרדר???

  2. לא הייתי מאמין שכרמלו מסוגל לרזות ככה, כל הכבוד לו, סימן רצינות ראשון ממנו מזה שנים, עכשיו צריך רק לברר אם גם האגו עבר דיאטה.
    .
    לא אתפלא לשמוע שכל האמרג'נסיז האלה קשורים לקורונה – קרובי משפחה חולים וכדומה.
    .
    גם את הארדן החדש ושאר הרזים יהיה מעניין לראות. מאמין שחלק גדול מהשחקנים אכן יגיעו בכושר גופני מצוין, אולי אפילו עדיף על בדרך כלל, השאלה היא בנוגע לכושר המשחק הקבוצתי. מניח שיש קצת בלגן בהתחלה אבל אחר כך יחזרו לתיאום הרגיל.
    .
    תודה מנחם, אחלה מעורב.

  3. בשלב זה, אני חושב שהמלחמה הקורונה בארצות הברית היא מלחמה אבודה. לא יהיה סגר. ואנשים לא ישמרו ריחוק וישימו מסכות. אפילו פה באתר חצי המגיבים אומרים בצורה ברורה שהמלחמה בווירוס רק מזיקה לעסקים שלהם ושיעזבו אותם בשקט, הן שמים מסיכה רק שהם רואים שוטר באזור.
    בגדול מנקודה זו עד שיצא חיסון זה כל אדם לנפשו.

  4. כעף לשמוע על צעיר אחד שמתייחס לכתיבה בכזו שיטתיות ועל שני שלומד ככה פיזיקה. הרבה בהצלחה לכם.

    יהיה מעניין לראות את הארדן עם פחות מסה.

    לגבי דווייט האוורד… נראה שהוא מעולם לא היה העיפרון הכי מחודד בקלמר. חושב שזה גם פגע בו כשחקן בסופו של דבר.

  5. יופי של מעורב מנחם.
    דווקא טוב שטראמפ מעביר את השליטה למושלים היה צריך לעשות את זה מהתחלה.
    לאדם נרקסיסט כמוהו זה כמו להגיד טעיתי אני מאציל סמכויות. איך זה יעבוד? נחיה ונראה, למרות שלפי הבנתי גם ככה כל מושל עשה בערך מה שבא לו.
    פיזיקיה זה אחד הנושאים הכי מעניינים וחשובים שיש. לדעתי גם אחד הנושאים הכי מקופחים בבית הספר ע"י מורים משעממים וטכנים מדי. לפיזיקה יש צד מאוד רוחני בעיניי אם לומדים אותה מזוית סיפורית וקונספטואלית לפני שניגשים לנוסחאות והכי חשוב בעיקר אם הראש לא מלא בקישקושי דת למינהם. ממליץ בחום על Michio Kaku ו- Neil DeGrasse Tyson כפרופסורים עם יכולות העברת ידע בצורה מעניינת.
    גם ערוץ היוטיוב PBS space time ויש עוד כמה.
    כרמלו נראה בשיא כמו שלא ראיתי אותו אף פעם אני חושב יהיה מאוד מעניין לראות אותו ואת כל השחקנים בעלי הפורמה החדשה. הקורונה עשתה גם דברים טובים ללא מעט אנשים.

    1. +100
      על הפיסיקה אם רק היו מלמדים בבית הספר
      בצורה ציורית ועזרת תרגילי חשיבה? כלכך הרבה
      צעירים היו מתאהבים במדעי הפיזיקה ומפתחים את התשוקה ללמוד עליה בניגוד לשעמום הטרחני
      שנלמד היום שהוא בעצם העתק הדבק של ספרי לימוד משנות החמישים ללא כל התאמה לעולם המודרני.

    2. זה מלכוד קלאסי. פיזיקאים טובים ילכו למחקר. פיזיקאים גרועים להוראה. אולי שיזדקנו ירצו לתרום משהו בחזרה וילכו להרצות באוניברסיטה, אבל לתיכונים בחיים לא.

          1. אם היא היתה טובה אז הכתה היתה מתעניינת, לא ככה?
            זכורים לי 2 מורים מהתיכון לתנך ולשון שכל הכתה היתה מהופנטת. שאר המקצועות למורים היה גיהנום.

            1. לא, לא ככה. יש אנשים שפשוט לא מעניין אותם כלום חוץ מצחוקים

            2. חופשי מכיר. אני מהרצליה, רק קטעים וצחיקים. המורה שלי מכתה י לפיזיקה היתה עולה חדשה בלי הרבה עברית ובלי יכולת להגיד ח. בשיעור הראשון שהיא בודקת שמות שהיא הגיע אליי. אני קם ואמר שאף אחד לא משתמש בעידו. השם שלי זה חורחה 😜

          2. לעידו: גם לי היה מורה טוב בתיכון. אפילו שניים.
            אבל אתה צודק, בגלל מורה גרועה שנאתי כימיה עד שהיום אני אפילו שוקל לעשות תואר כדי להשלים את החסר
            (אבל כימיה אורגנית זה דבר נורא שהמציא השטן)

            1. היו לי מורות מצוינות גם לפיזיקה וגם לכימיה.
              תמיד בשעה 8-9 הן ידעו שאני ועוד שניים יוצאים לכמה דקות מהכיתה והולכים לבריכה לטבילה, או לתחרות עליות מתח באולם ספורט.
              ידעו שלא צריך ללכת איתנו ראש-בראש בשעות האלה, ובעיקר תמיד שאלו כשחזרנו מי ניצח וכמה עליות מתח הוא עשה…

            2. אה, מה?
              מצטער, הסיפור הקצר שלך כל כך זר לי ולעולם בתי הספר שאני מכיר שאני חייב הרחבה.

            3. אה אה אה, בשבחי החינוך הקיבוצי. אתה רואה, לא הפכת לאיש בור ועם ארצות, רק מראה כמה הן הרחיקו לכת.
              אנחנו היינו פראים יחפים ועוד העזנו לשים את הרגליים על השולחן שלפנינו, ובד"כ זה היה עובר בשתיקה.
              אצלי, בכיתה י"א, אחרי שעה רביעית הייתי משאיר את מחוץ לכיתה ו-19 דקות אחרי תחילת השיעור יוצא בתמימות לשירותים, תופס אוטובוס למרכזון בקיבוץ ומתחיל לחסל את האוכל של כולם.
              בכיתה י"ב קיבלתי אזהרה ידידותית מהמחנכת, הבנתי את הרמז והפסקתי.
              אין כמו החינוך הקיבוצי לא?
              🙂

            4. נהדר.
              למי שלא מכיר – שעות 8-9 זה אחרי ארוחת צהריים, כשאין לך ממש כוח להתרכז לאורך שעה וחצי רצוף (45 כפול 2, למתקשים במתמטיקה…).
              אז באיזשהו שלב היינו יוצאים כאילו לשירותים. שלושה חברים שיודעים את החומר לא רע בכלל וכולים להרשות לעצמנו כמה no-shows בלי לאבד את חוט המחשבה של המורה. הימים ימי כיתה י'א ו-י'ב, צו ראשון וימי סיירות באופק, או אפילו גיבושי טיס וכיו"ב. כל אחד רצה הכי קרבי, והיה לנו "קרב" של תחרות עליות מתח (קראנו לזה "עליות און", אלוהים יודע למה…). מתוך השלושה, תמיד הראשון היה עושה 19 או 20, השני רק מהמוטיבציה היה עושה אחד יותר מהראשון, והשלישי כנ"ל – אחד יותר מהשני ומנצח בתחרות. ככה כל פעם היה מנצח אחר, וכשחזרנו ללימודי חמצון-חיזור בכימיה, או פיזיקה מודרנית (תורת היחסות) בפיזיקה – המורה היתה מתעניינת מי ניצח הפעם…
              .
              בקיץ – לפעמים היה חם מדי לעליות מתח אז היינו קופצים מעל הגדר לבריכה של הקיבוץ שבו היה בית הספר – וחוזרים רטובים לכיתה…

          3. וול, היה לי מורה לפיזיקה מבוגר מאוד בתיכון שהעדיף להתלונן על מצעדי גאווה בירושלים ולהסביר לנו איך ספרים מודרניים לא מלמדים פיזיקה טוב כמו הספרים הבלתי מובנים בעליל שהוא למד ולימד מהם, אבל לפי מה שהבנתי במחקר דווקא יחסית העריכו אותו.
            ובגלגול הקודם שלי כסטודנט לכימיה, לפני הפרישה הבלתי נמנעת ומציאת תפקודי בעולם כ…המשך יבוא(?), למדתי עם כמה שהפכו אחר כך למורים לפיזיקה בתיכונים. הם בסדר, מבטיח.

            1. טוב זה לא היה אמור להגיע לפה

        1. חברה לא לריב. אני בכל אופן לא התכוונתי להאשים את המורים אלא את המערכת והתפישה המיושנת. מזל שבעידן של היום יש יוטיוב ואפשר לקבל ידע מהרבה מקורות ועם המיחשוב של היום אפשר להגיע להצגה ויזואלית ממש מדהימה של קונספטים שפעם היום שמורים רק לבעלי הדימיון הממש מפותח. דרך אגב אותו כנ"ל לגבי מתמטיקה ובעיקר גיאומטריה.

            1. שיא הטכנולוגיה אין מורה אחד שהיה מצליח לשים את השקף בכיוון הנכון בניסיון הראשון

            1. ניחשתי שזה משם. הבת שלי כל הזמן אמרת לי שאני חייב לראות את זה, מצחיק, עם בדיחות פנימיות, וכולם חנונים. אמרתי לה שפיסיקאים חנונים זה המיעוט שבמיעוט, הרוב היו ביחידות קרביות. . . אבל הסטריאוטיפ חזק מכל מציאות.
              כנראה שחייבים לפנות קצת זמן ולראות על מה כל המהומה.

            2. מצחיק זה לא באמת – סיטקום טיפוסי. הדבר היחידי שנחמד שם זה שהם יחסית נאמנים לאיך עובד העולם המדעי (ואני מדגיש יחסית) וגם שהם משתדלים להיות עובדתיים מבחינת הדברים המדעיים שה זורקים באוויר.

            3. או, אבל זה יותר גרוע מסתם סיטקום טיפוסי. לפחות מבחינת המיזוגניה והגבריריות.

            4. לא זה לא.

            5. אין לי בעיה עם מיזוגניה.
              ביתי לומדת במגמת מגדר ואני מאוד אוהב לעצבן אותה בדיונים

            6. הייתי אומר שהוא קצת יוצא דופן לפחות בתקופה הנוכחית של הסיטקומים. יחסית לסיטקומים קלאסיים או לסיטקומי זבל שיוצאים ונעלמים בלי ששמים לב ובנויים באותה צורה (למשל הדבר הזוועתי הזה שמאט לבלנק עשה אפיסודז לאפיסודז בשבילו) לא.

            7. תן דוגמאות.

            8. לסיטקומים מהתקופה האחרונה? המקום הטוב, בוג'אק, ברוקלין 9-9, אטלנטה, ויפ. נניח. כן, המפץ הגדול מוקדמת יותר מהן, ואולי ראוי להשוות אותה יותר למשרד ורוק 30 (וגם שם אני לא בטוח שההשוואה מוציאה את המפץ טוב) וכאלה, אבל היא המשיכה לרוץ כמעט לכל אורך התקופה והמשיכה מעבר לתקופת המעבר של הסיטקומים של תחילת שנות ה-2000.

            9. במחשבה שנייה, משפחה מודרנית.
              אז לא משנה.

            10. בוא נגיד בעדינות שבהשוואות כאן אתה נותן להם הרבה יותר מדי קרדיט.

            11. למפץ? כן, אני יודע. לקחתי את ההשוואות מרשימות באינטרנט של "מה לצפות אם אהבתי את המפץ הגדול". הפתיע גם אותי והייתי צריך לקחת דוגמאות אחרות.
              הבנתי פשוט לא נכון את המושג סיטקום טיפוסי.

            12. אני כתבתי את הפיזיקה בשם גדי להכניס קצת צבע

            1. אין לי מושג מה התכוונת לומר/לשאול

            2. לנארד זו דמות אחרת מהסדרה

            3. 🤦🏻‍♂️
              אולי כדאי שלא אגיב כשאני לא מסוגל לפענח שגיאות הקלדה מסדר זה

            1. למד במקביל אליי. זוכר אותו מכל הטקסים המשותפים. הוא באקדמיה?

            2. No comment

          1. שונות, אבל לא MUTUALLY EXCLUSIVE. מהעבר שלי, הפיזיקאים הגאונים אוהבים מאד ללמד, ורובם מורים מצויינים אני לקחתי 4 קורסים מס=זוכי פרס נובל, אחד בתיכון ו-3 בפן סטייט. אם הייתה איזו טענה היא הייתה שהם התקדמו מעט לאט. רצו להבטיח שכל CONCEPT מובן ב-100% ע"י כולם לפני שעוברים הלאה. הם גם נתנו ציונים גבוןהים מהמקובל.

            1. שמות??

        1. אני עומד מאחורי דברי. המורים שלי לפיזיקה נפלטו מהמחקר.
          המורה של בני הבכור לא התקבל למחקר והלך להוראה. אז בטח זה לא המקרים היחידים.

            1. מאה אחוז עבורי

            2. יש בחרא הזה עבודה אתה אומר?

            3. וואי אתה ליצן.

          1. זה עדיין לא סותר את הטענה שלי. יכול להיות שהם היו פיזיקאים לא טובים וגם מורים לא טובים. זה לא mutuali exclusive.

            1. תעזור לי להבין. יש לי נסיון במוסיקה. בתעשיה שלנו אם לא נכנסת לתעשייה ואתה רוצה להמשיך לעבוד במוסיקה אתה הופך למורה. אולי תהיה מורה מצויין, אבל עדיין נפלטת מהתעשייה…
              בעולם הפיזיקה זה אחרת?

            2. 🙂 קרעת מצחוק.
              אהה אתה מודע לזה שיש הרבה מאד פיזיקה בתעשיה כן?

            3. עידו, בגדול – לדעתי, הכיוון שלך נכון. יש יותר סיכוי שמורה יהיה ״נפלט״ של תעשיית הפיזיקה מאשר מורה מבחירה (ועם זאת יש סיבות לעסוק במקצוע מבחירה – הראשונה שבהן היא סיפוק ומשמעות אבל גם שעות עבודה נוחות, חופשים וכו׳).
              אבל גם ונניח שנפלטת מתעשית הפיזיקה והלכת להיות מורה – יש סיכוי שתהיה מורה טוב ויש סיכוי שתהיה מורה רע והסיכוי הזה לא בהכרח קשור לאם היית פיזיקאי טוב או רע. במיוחד שפיזיקה ברמת תיכון מאד מאד נחותה לפיזיקה שמשתמשים בה בתעשיה או באקדמיה, כך שגם אם נפלטת מהתעשיה כנראה שהרמה שלך מספיק גבוהה בשביל החומר שנלמד בתיכון.

            4. אתה ממש טועה לדעתי.
              מי שמגיע להוראה מהכיוון הלא יעודי הוא לרוב מי שמסיים את דרכו באקדמיה אבל לא מעוניין להיכנס לתעשייה. כלומר מראש מישהו עם אוריינטציה יותר פדגוגית. לטעמי נדיר לראות פליטי תעשייה בהוראת הפיזיקה (זה חלק מהבעיה, יש לנו מחזור ע-צ-ו-ם בכח אדם חדש בהוראה בתחומי המדעים).

            5. אני תמיד הייתי מורה טוב, ופיזיקאי טוב (לא חוקר, רק אחד שהבין ברמה גבוהה ותמיד הצלחתי לבנות מכשירים ומשחקים ללמד יסודות פיזיקה ועד תורה היחסות)

        1. אני מכיר חוקרים ברמה הגבוהה ביותר שמאד ארהבו ללמד. בד"כ לא רוצים שהם יבזבזו את זמנם, אבל הגדולים באמת – אפילו זוע=כי פרסי נובל – מתים ללמד קורס או שניים, ולרוב הם מורים מצויינים. לי היה נסעיון אישי נעם 4 כאלה – אחד בתיכון ושלושה בפן סטייט

    3. ידוע לך נניח שניוטון היה דתי נכון? למעשה חלק לא קטן מהפיזיקאים בתקופות קודמות היו דתיים. האתאיזם הוא יותר מייצג תקופתי ולאו דווקא קשור למדע. אתה בעצמך אומר שלפיזיקה יש צד רוחני אז למה להשמיץ דת? כי אפשר. תהיה בריא.

      1. חחחחחחחחחח לפיזיקאים הכי נחשבים ב-70 אלף לפני הספירה היה דיי ג׳וב של לתפוס ממוטות עם נבוט. זה לא הופך את זה לפחות טיפשי בחיים המתקדמים של היום.

    4. אני רוצה להוסיף עוד משהו. גם אם מה שאמרת היה נכון שים לב לשפה המזלזלת שבה אתה מציג אמונה של האחר. מישהו אמר פעם שהחילוניים מצפים מהדתיים לכבד את הסמלים החילוניים כמו בית המשפט, האקדמיה וכו אבל מצד שני לא מפספסים הזדמנות לא לכבד את הסמלים של הדתיים כמו הרבנים ובתי הדין הרבניים. דרושה מידה לא קטנה של חוסר יושרה לבוא ולהגיד לאחר שהוא חושב שטויות אבל שיכבד את הדעה שלך.

      1. דת זה טימטום ואין לה שום קשר לרוחניות בטח לא לרוחניות שאתה חושב. כשאני מדבר על רוחניות אני גם לא מדבר על ניו אייג' ושטויות כאלה. אם זה נשמע לך מזלזל אין מה לעשות כשאתה מאמין במשהו מטומטם צריך להגיד לך ת זה בפנים בדיוק כמו שהייתי אומר את זה למישהו שמאמין שהעולם שטוח או שיש דרקונים וחדי קרן רק שעוד לא מצאנו אותם.
        לדקלם כל מני משפטי "מחץ" כמו שניוטון היה דתי או שפעם הרבה פיזיקאים היו דתיים זה אחד הדברים המצחיקים ששמעתי מכיוון שפעם כמעט כולם היו דתיים. זו ברירת מחדל אז אל תעשה מעצמך צחוק.
        אם כבר תסתכל על חץ הזמן ותראה איך ככל שהתקדם המדע והעולם ככה הלכו ופחתו אנשי הדת בתחום. ממליץ גם לעשות גם הפרדה בין אדם מאמין לבין אדם דתי, הבדל של שמים וארץ. להאמין שאולי יש משהו גדול ממך או בכל דבר שעדיין לא גילו זה משהו אחד ולהיות דתי לגבי זה ולחשוב שכל הסיפור הזה פרסונלי וסובב אותך זה דבר אחר, כנראה פתולוגי מתחום הפסיכולוגיה וכדי שלא תעלב אני לא אגיד לך מה אני חושב על מי שחי את חייו לפי ספר אגדות עם של רועי צאן מתקופת הברונזה. רק אל תגיד לי תיכף שאני צריך גם לכבד את הסמלים של דאעש או של הסיינטולוגיה או הקוראן או כל הנפצה כזו או אחרת.

        1. + 1

          אני מכבד את הסמלים החילוניים שלך כמו מכוניות ומטוסים אז אתה תכבד את הסמלים שלי לשאת את אשתו של אחי אם הוא מת ולסכול באבנים על משכב זכר.

            1. לא מאד שונה מסוכריות בבר מצווה.

      2. ניטויון, כמו לייבניץ או שפינוזה או דקארט או קאנט, אף אחד מהם לא היה דתי, הם היו דתיים פייק כדי שהכנסיה ובתי הכנסת לא יגנזו את כתביהם.
        .
        אם תרצה אי פעם לנהל דיון מעמיק על אלוהים ועל היחס של ניוטון או קאנט לאלוהים ולדת דבר איתי, יש לי הפניות מצויינות לתת לך. למעשה, יש לי עדיין בפי די אף על המחשב מאמר של קאנט על ההשערה הערפילית וההוכחה שלו לקיום האל, אחד המאמרים הטובים ביותר שקראתי, תן פינג אם אתה מוכן לפתוח את הראש..

          1. שולח לך במייל את המאמר (באנגלית) אמנם תגובתי היתה לגלאל אבל אתה מוזמן להעביר במייל לציפור, האמת שלפי רוח דבריו אני בטוח שהוא מאוד יתחבר אליו ויוכל לקחת את הטיעונים הקבועים שלו שלב אחד קדימה, דת אתאיזם אלוהים אלה נושאים הנושאים בואו נגיד. לגבי קיומו של אל כלשהו, הסברים בריאתיים כאלה ואחרים אני אגנוסטי. המאמר הנל של קאנט זה אולי הטקסט שהכי השפיע עליי באגנוסטיות ובתפיסה שלי עצמי למושג האל וכיוצא בזה לסיבת הסיבות..

        1. הטמטום הוא לחשוב שהיקום על כל יצוריו ותופעותיו יכול להיברא מאליו ושהחיים יכולים להיווצר מהדומם!
          הטמטום הוא לחשוב שתרבות חיים שבה רווחת תרבות דיבור של ניבולי פה וגסויות ושקיימת בה למשל תופעה של מסיבות סמים ומין ותופעה של קטינים ואף ילדים שצופים במין ואף עוסקים במין, יכולה להיות הדרך האמיתית!

          1. קודם תקרא את לנדאו וליפשיץ ואז תדבר.
            אגב שניהם היו יהודים !!!
            .
            נ.ב. קרמר, אם לא הבנת, כי אין לך שום יכולת להבין ניואנסים, אז מסתלבטים עליך.

            1. שום לנדאו וליפשיץ לא יכולים לשנות את עובדת השחיתות המוסרית המובנית בתרבות החיים שהתייחסתי אליה בתגובה 7.5.1.1.
              אין קשר כאן לניואנסים "רוח רפאים" טען שהדת היא שטויות וטמטום והגתי לו שלא היא השטויות והטמטום.

          2. אני אפתור לך לבד את הבעיה הזו ע"י שימוש בלוגיקה שלך.
            טימטום לחשוב שהחבר הדימיוני הכל יכול שלך על כל מורכבותו ותופעותיו יכול להיברא מאליו.
            אני לא יודע אם זה יותר חוסר מודעות מעורר רחמים או חוסר כנות מניפולטיבי לחשוב שהדת מייצגת אמת מוסר כלשהי ואל תתחיל איתי לגבי מין וקטינים אפילו כי זה יהפוך למכוער ומביך בעיקר בשבילך. תגיד קראת פעם את התנ"ך כי מהדברים שאתה כותב זה נראה שמעולם לא קראת אותו או לא הבנת כלום ממה שקראת.
            אותו כנ"ל לגבי המחשבה שלך שיש דרך "אמיתית" ועוד יותר מזה שדווקא שלך היא האמיתית.
            .
            נ.ב
            .
            התרגום של השם שלי בעברית זה "צל" ולא "רוח רפאים". "רוח רפאים" באנגלית זה ghost או poltergeist או specter או phantom וכנראה שיש עוד. באופן אירוני משהו דווקא הכינוי "רוח רפאים" יכול ממש להתאים לתאר את הישות הדימיונית שבה אתה מאמין ובדיוק כמו רוח רפאים גם היא לא קיימת. ברשותך אשאיל את הכינוי הזה בשביל דיונים עתידיים.
            .
            נ.ב 2
            .
            לא בושה לגיד "אני לא יודע" זה הרבה יותר נעלה מלחשוב שבספר מיתולוגיה עתיק נמצאת כל האמת ורק אם נסובב אותה מספיק פעמים נמצא את התשובות הרצויות ובטח שזה לא מוסיף לך כבוד כשאתה שואל שאלות מגוכחות על איך נוצרו דברים שמעולם לא השקעת גרם זמן בשביל לנסות להבין אותם.
            מזל שלא שלפת את המטוס משדה הגרוטאות והשעון על חוף הים.
            כמו שאמר לך השרת, אם אי פעם תרצה לנהל דיון אמיתי על ידע, השערות ופילוסופיה תצטרך לסכן את עצמך בלצאת מהכלא המחשבתי בו אתה כלוא מיום היוולדך (שלא באשמתך). מי יודע רחמנא ליצלן(לא באמת) אולי תגלה שאתה טועה.

            1. צ"ל המטוס ממגרש* הגרוטאות

            2. SHADOW, אני אתך כמובן. אבל אם תסתכל על מחקרי העולם, ההסברים הם רק על מה קרה בכדור הארץ. אבולוציה, יצירת אוקינוסים, והרים, הצורך באנרגיה הסברים על כוחות משיכה ורעידות אדמה. אבל בכל שנות היקום האוניברסלי (ואני לא מדבר כלל על קיומי אוניברסלים אחרים – אולי טריליוני על טריליוני, במשך כל שנות קיומנו לא היה ולו הסבר קטן :מלבד 'תיאוריות' על 'הנפץ הגדול' (ומאיפה הוא נוצר? והיכן הוא היה? ומי שם אותו שם?) איך הכל התחיל ומה היה לפני שהכל התחיל. אז ישנם אנשים שטוענים שאלוהים ברא הכל. אבל מה היה לפני אלוהים גם הם לא יכולים להסביר. אז דתות נותרו עבור אנשים שחייבים להסתמך על אפשרות הסבר לבריאה שהיא אפשרות סבירה לגביהם. זה ממש מדהים שכל המדע בכל השנים לא עשה ולו את הצעד הקטן ביותר להסבר הבריאה (ואגב, מה היה לפני הבריאה?)

            3. תודה על התגובה מנחם אבל תרשה לי לחלוק עלייך.
              ברור שיותר קל לחקור את מה שנמצא פה וקרוב עלייך אבל יש המון ידע, מחקר ומיידע באסטרופיסיקה ואני חושב שהתקדמנו המון יחסית למעט השנים שהמדע המודרני קיים ובטח בהתחשב בזה שטכנולוגיה מבוססת שבבים קיימת פחות ממאה שנה.
              ביחס לגיל היקום אנחנו כאנושות בקושי תינוק שלומד ללכת אז יש עוד הרבה מאוד מה לגלות ועם ההתקדמות הטכנולוגית נגלה עוד הרבה דברים ובקצב מואץ.
              תאוריית המפץ הגדול היא תאוריה מבוססת מאוד ורק כדי להיות ברור מדובר בתאוריה פיזיקלית ולא בהיפוטזה שזו טעות נפוצה מאוד בעברית. מה שאי אפשר "לראות" כרגע במכשור של היום הוא מה היה "לפני" תחילת הזמן שזה די אבסורדי אפילו לשאול כי "לפני" הוא מושג שקיים בתוך הזמן, אבל אפשר לבדוק ולחשב אחורה מה היה עד לאותה נקודה התחלתית.
              "המפץ הגדול" זה שם קצת מטעה כי הוא גורם לאנשים(בעיקר דתיים) לחשוב שמשהו התפוצץ ושכל הדברים נוצרו מפיצוץ. מדובר למעשה על התרחבות (ולא על פיצוץ) מנקודה סינגולרית שהשערה אחת יכולה להיות שהקיים תמיד היה קיים ואין צורך בסיבוכיות של יוצר ועוד יוצר מדרגה מסובכת מאוד שמגלה עניין רב במין של קופים מסוג אדם בעל מנהגים מוזרים כמו להתווכח על איזו עז יותר גדולה באתר הופס.
              חשוב לי לציין שאני שאין לי שום השכלה אקדמית בנושא אפילו לא תיכונית כי די השתעממתי מהמורה שהייתה לי, באמת שהיא ניסתה אבל כנראה שלא היו לה את הכלים או שלי לא היו את הכלים בזמנו, אז העדפתי ללכת ללמות 5 יחידות חשמל שזה נושא מרתק בפני עצמו.
              אני יכול להמליץ לך על הספר של Neil DeGrasse Tyson – Astrophysics For People In A Hurry או כמו שהוא נקרא בעברית "אסטרופיסיקה למי שאין לו זמן". קראתי באנגלית וזה כתוב בצורה מאוד ברורה וזורמת גם למי שאין לו הרבה ידע מקדים.
              ממליץ על הראיון שלו ב 92Y עם Robert Krulwich
              http://www.youtube.com/watch?v=AyAK3QBnMGQ
              הוא לפעמים קצת מתפזר כי הוא נוטה לנסות להתבדח יותר מדי אבל בסה"כ ראיון מעניין מאוד.
              .
              אני חושב שאתה נותן לדתיים הנחות גדולות מאוד לגבי הסיבה שהם דתיים וההסבר שהם נותנים, כי שוב, אין באמת שום צורך להגיד הכל נברא מאלוהים אפשר להגיד הכל נברא מהיקום. הדתיים הרבה יותר מרחיקי לכת בפרשנות הלא מבוססת בעליל שלהם לגבי ההשלכות של הטענה שלהם שאלוהים ברא את הכל ומי זה אותו האלוהים. זו הבעיה הגדולה ביותר בתפיסה שלהם ומשם זה רק מדרדר. תסלח לי אבל בעיני הדרך שלהם להתמודד עם החיים וחוסר הודאות או הידע הקיים היא במקרה הטוב ילדותית וזה מאוד אירוני שדווקא הם משתמשים בביטוי המשעשע "תינוקות שנישבו"

      1. אתה כנראה בעל זיכרון מאוד קצר אבל אמרתי לך כבר בעבר (ולא פעם אחת) שאין לך מה לתת לי לנקים לכל מני מקומות לא רלוונטים. אתה מבזבז בעיקר את הזמן שלך.
        במשפט אחד שלך טעית בערך בכולו אז איך אתה רוצה שאני אתייחס בריצינות ללינקים שאתה מביא?
        אתאיזם בסך הכל שוללת את האמונה בישויות דימיונית, במיוחד התבוניות ואני הייתי מוסיף על אחת כמה וכמה הפרסונליות. מה שרשמת הוא לא מרכז ההשקפה האתאיסטית, אלא במקרה הטוב, פועל יוצא מזה וחוץ מזה איך דברים נוצרו זו שאלה שמשאירים לתחומי המדע הרלוונטי.
        גם אתה, בלי להבין, אתאיסט. אתה אתאיסט כלפי כל האלים האחרים וצעד מלהיות אתאיסט גמור, רק שמשום מה נתפסת על רוח רפאים אחת ואותה אתה מסרב לשחרר.

      2. אהרון, אי אפשר בדיון, לתקוף אנשים בטיעונים הגיוניים, ואז להציע פתרון שגם אתה לא מבין ולא מסוגל להסביר (אלא אם אתה כמובן טוען שאלוהים וסוד הבריאה מובנים לך).
        עמדך מבוססת על אמונה, ואמונה היא לא דבר ודאי. תמיד אפשר לשאול מי יצר את אלוהים וכן הלאה.
        כל הרעיון של אלוהים הוא משהו מעבר לתפיסתנו, מעבר לאינטלקט. תאמין או לא, אין לך שום יכולת להוכיח שדוקא האלוהים שלך הוא האמיתי.

  6. את הסיפורים על הארדן כולנו שמענו אבל מכמה צילומי וידאו של הכרס שלו מהבועה לא נראה שהוא עבר שינוי משמעותי.
    .
    דמיאן הוא כזה גוד גאי שכמעט לא נעים לומר עליו משהו שלילי אבל לא הייתי מחכה לגראמי. יש לו שיר וחצי נחמדים והרבה כסף ופרסום לדחוף את עצמו.

    1. כן זה באמת מאתגר העידן ההוא…אבל ניל ג'ונסטון.
      מה גם שמפתיע שקארים וקובי לא ברשימה אבל זה רק בגלל שמדובר בממוצע לעונה. במלכות הסלים הרשמית הם גם ברשימה.
      בכל מקרה חסר שם M אחד.

            1. תודה.
              כמה פעמים קרה שהתארים האלו לא חפפו? רק אם אתה יודע בשלוף, מה שסביר. אל תבזבז זמן על חקירות

            2. קרה מספר פעמים בעיקר כשזה קרוב ואז יש שחקן אחד ששיחק יותר מהשני (ראה ההערה על קארים וקובי למשל).

            1. אתה בעשור הנכון.

            2. לצערי כבר בדקתי. ידעתי שהוא היה mvp, לא ידעתי שהיה סקורר כזה מוביל.
              כמו כן הופתעתי לגלות שאלג'ין ביילור מעולם לא היה מלך הסלים. מה שצ'מברליין עשה לכל הסובבים…

            3. אם זה מרגיע אותך אז ביילור עדיין מחזיק בשיא הנקודות לסדרת גמר אחת.

            4. ובכל זאת, מעולם לא ניצח באחת…
              מה שמזכיר לי בעיה שלי עם טיעון אגדי נפוץ לגבי חברו לקבוצה. לרוב השחקנים האגדיים יש איזה קייס שכולם משתמשים בו למרות שהוא מביך במקרה הטוב ואידיוטי במקרה הרע. לדעתי כמובן.
              לדוגמא – 81 הנקודות של קובי מעולם לא ריגשו אותי, וזה השחקן האהוב עליי ביותר . טוב, שני רק לאנתוני פארקר וגם זה צמוד.
              או שמייקל מעולם לא הפסיד בסדרת גמר. אתם יודעים, אין לו 11 אליפויות עם הבולס…
              אז לגבי ג'רי ווסט הענק – זה באמת מרשים שזכה בmvp של הפיינלס למרות שהפסיד. והאמת שאני לא יודע אם לא היה ראוי לכך, אני לא מכיר את הנתונים וודאי לא ראיתח את המשחקים.
              אבל שוכחים להזכיר שזו הייתה השנה הראשונה שחילקו את התואר, אז עוד לא הספיק להיקבע החוק הלא כתוב (או אולי כן כתוב, במרתפי התאגיד) שזוכה רק שחקן מהקבוצה המנצחת . כלומר, לא מוריד מווסט, אבל זה לא אומר שזה בהכרח היה חד פעמי.
              לברון היה צריך לקבל ב 2016 גם אם היו מפסידים , אפשר בהחלט לטעון.

            5. ובכל זאת, מעולם לא ניצח באחת…
              מה שמזכיר לי בעיה שלי עם טיעון אגדי נפוץ לגבי חברו לקבוצה. לרוב השחקנים האגדיים יש איזה קייס שכולם משתמשים בו למרות שהוא מביך במקרה הטוב ואידיוטי במקרה הרע. לדעתי כמובן.
              לדוגמא – 81 הנקודות של קובי מעולם לא ריגשו אותי, וזה השחקן האהוב עליי ביותר . טוב, שני רק לאנתוני פארקר וגם זה צמוד.
              או שמייקל מעולם לא הפסיד בסדרת גמר. אתם יודעים, אין לו 11 אליפויות עם הבולס…
              אז לגבי ג'רי ווסט הענק – זה באמת מרשים שזכה בmvp של הפיינלס למרות שהפסיד. והאמת שאני לא יודע אם לא היה ראוי לכך, אני לא מכיר את הנתונים וודאי לא ראיתח את המשחקים.
              אבל שוכחים להזכיר שזו הייתה השנה הראשונה שחילקו את התואר, אז עוד לא הספיק להיקבע החוק הלא כתוב (או אולי כן כתוב, במרתפי התאגיד) שזוכה רק שחקן מהקבוצה המנצחת . כלומר, לא מוריד מווסט, אבל זה לא אומר שזה בהכרח היה חד פעמי.
              לברון היה צריך לקבל ב 2016 גם אם היו מפסידים , אפשר בהחלט לטעון.

            6. מדהים עד כמה במיינדסט שלי הוא בכלל לא שחקן nba אלא גוזל תארים איטלקי

  7. תודה רבה דוק, כיף של מעורב.
    היה מגניב אתמול במפגש, מאוד נהנתי. כל השאר מוזמנים להצטרף בפעם הבאה
    🙂
    חוץ מזה, לילארד אחלה ראפר, לא ברמה של הטופ אבל יותר טוב מכמה וכמה שיש היום.

  8. תודה מנחם
    לא אוהב את כרמלו הרזה, בשביל ג'אב ופוסט לא צריך להוריד משקל. מקווה מאוד שיאכל טוב ב-באבל ויחזור לעצמו (כמו הארדן).
    לילארד יתקשה בתור ראפר – לא מספיק מחוספס
    soft

      1. דיברתי על המוזיקה לא על הבן אדם, חוץ מזה את המוזיקה הוא עושה עכשיו, מהמקום שלו עכשיו, לא אז. הז'אנר שלו יותר קרוב לז'אנרים הקשוחים של סנופ, דרה, איזי אי והקומפטונס, פיפטי, מארקי מארק (בוסטון), טופאק ואפילו אמינם. בשביל להשתלב שם – הוא – עדיין – קצת רך. אם תשים לב בפתיחה של הקליפ השני רואים את האב הרוחני – דרה (הוא האב הרוחני של כולם). אבל מה לעשות, כשהוא שר על העוני והחיים הקשים בשכונה – בתור מי שהוא היום – זה לא כל כך עובר.
        לדעתי עדיף לו ללכת לכיוון של דרייק, ווסט, ג'יי זי וכאלה. יותר יתאים לו ולמה שהוא מייצג.

  9. או או 100 ומשהו תגובות זה רק קורונה ופוליטיקה אבל מסתבר שזה פיסיקה ודת 😂😂
    לדעתי חוץ מהארדן כולם יסבלו מההרזייה. יוקיץ היה שחקן פוסט אדיר מה יעשה עכשיו יעיף סטפבקים?
    הארדן הוא רקדן ורקדן תמיד טוב לו להיות רזה וקליל. רק יהיה יותר מהיר וקליל.
    מלו לא משנה כבר עם זקן או רזה הוא כבר מעבר למשהו שיכול לתרום בפלייאוף.

  10. טוב שמעתי פעם ראשונה את דמיאן בראפ שלו הוא לא רע והאמת יותר טוב מכל הראפרים הדפוקים היום ליל ווין וכל אלו. מה מסמל ה dolla.? הוא לא מיילד במקרה נכון?
    יכל לקרוא לעצמו ליל דיים

  11. מנאצ'ם, טראמפ כבר הוכיח דה פאקטו שהו אכבר משיח, הוא חיסל את הגנרל מס' 1 של איראן סתם בשביל החבר'ה בתור צ'ופר בלי להציב תנאים, ותוך כדי לקיחת סיכון של פיגועי תגובה.
    לעומת זאת אובאמה הגאון מווילנה בוגר פקולטת משפטים של הארווארד הציב מעל ישראל שתי סכנות קיומיות – האיראנית, והשנייה: ששם בשלטון את האחים המוסלמים במצריים.
    אובאמה הנאור היה הנשיא האמריקאי הכי גרוע בניסטוריה כלפי ישראל, וטראמפ עם כל הסופרלטיבים שלך – הכי טוב!
    היות ואתה ישראלי, ויש לך נכדות בישראל, ההגיון אומר שבבחירות הקרובות אתה מצביע טראמפ תודה רבה.

    1. ההגיון שלך דפוק , כל אזרח אמריקאי שאיכפת לו מארה"ב ומשאר העולם כולל ישראל אמור להצביע נגד טראמפ.
      משענת קנה רצוץ עם בעל חוב מרוסיה שתופס אותו בביצים ואישיות פסיכוטית שעלולה להתהפך על כל אחד בכל רגע נתון בדיוק כמו שהוא עשה למשפחה שלו , טראמפ בגד ורמס באכזריות את האחים שלו,הנשים שלו,הילדים שלו …אבל את ישראל, את ישראל הוא יציל .

      1. האם אתה יכול להביא תימוכין לטענה שפוטין תופס אותו בביצים? גם ג'ון פ. קנדי זיין מהצד, גם ביל קלינטון, אני מניח שהרבה עשו את זה. אח שלו מת מאלכוהול, הוא היה מאוכזב שלא עמד בציפיות של האב, אין קשר לדונאלד. מה דונאלד עשה לילדים שלו?

      2. אתה צודק בהרבה ממה שאתה אומר אבל אישיות פסיכוטית ונרקסיסטית מתארת על פי רוב את מרבית מנהיגי העולם העכשויים ולדורותיהם.
        לצערנו צריך לבחור בין אלטרנטיבות ומה לעשות שהוא היה אלטרנטיבה יותר טובה מהילרי (מודה שבזמנו רציתי שהיא תיבחר). הוא לא סתם נבחר יש בעולם בכלל ובארה"ב בפרט גל די חזק של איבוד אמון בממסד וטראמפ נפל בדיוק לרווח הזה שנוצר והאשמה היא על הממסד. אני לא סגור על זה שביידן הוא מועמד מספיק חזק בשביל לנצח אותו וזה נראה הרבה יותר כטראמפ נגד עצמו. מעט מאוד פעמים בהיסטוריה העם האמריקאי (שהוא מאוד מסורתי) לא העניק קדנציה נוספת לנשיא.
        עם כל הכבוד הבעיות של ארה"ב התחילו הרבה לפני טראמפ וימשיכו גם אחריו. אין לו כל כך הרבה השפעה על ענייני פנים והוא, לדעתח, הרבה פחות משפיע (לטוב או לרע) על התנהגות של אנשים ממה שנוטים לייחס לו.

          1. כמה זלזול לעבודה והשירות הציבורי שג'ו ביידן עשה במשך עשרות שנים בעיקר במיד ווסט ואלו המדינות הכי חשובות.

            1. מי זלזל? טראמפ פסיכופת, כל אחד עדיף עליו – אבל אני חושב – לצערי – שהוא ינצח את ביידן.

            2. אני ממש לא מזלזל אני פשוט לא חושב שיש לו מספיק כוח בשביל להביא את השינוי הנדרש בדעת הקהל כי הדמוקרטים לדעתי כבר 12 שנים עסוקים בלפרק לעצמם את המפלגה.
              חוץ מזה מה זה אומר על אמריקה שהתיקווה שלה להצלה ועוד מבור כזה (כמו שאתה טוען) היא אדם שאם יבחר יתחיל את הקדנציה שלו בגיל שטראמפ יפרוש ממנה אם יבחר שוב.
              לא שיש לי משהו נגד אנשים מבוגרים אבל ברצינות? למתמודד לנשיאות ארה"ב הדמוקרטים לא מצאו אף אחד יותר עדכני מאדם בן 77? כמה עמוק המשבר המנהיגותי והאידאולגי שלהם?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט