פינת הגולש הצעיר: סדרת 'חלום הקיץ שלי' – קליבלנד (2) / גילעד זריצקי (בן 16, מלהבים)

הסבר על הסדרה

בסדרה זו אעבור על כל אחת מקבוצות ה-NBA ואציג את המהלכים שהייתי מבצע בקיץ אם הייתי ה-GM. הצגת סדר הקבוצות בסדרה נקבע לפי המאזן לפני הפסקת הליגה עקב הקורונה.

קליבלנד קאבלירס

החלק הקודם של הסדרה

הקאבס תכננו לנצח העונה. כך הצהיר ג'ון ביליין, מאמנם בתחילת העונה. כל שאר העולם ידע שהקאבס יהיו גרועים, אבל קליבלנד הצליחו "להתעלות" אפילו על עצמם ולהפסיד יותר מהצפוי. חלק מהאשמה יכולה ליפול על

אי הסכמות בין כוכב הקבוצה קווין לאב לג'ון ביליין שהסתיימה בפיטוריו של המאמן אחרי 54 משחקים (ורק 14 ניצחונות). הקאבס החתימו את ביקרסטאף, הביאו את אנדרה דרמונד בטרייד עבור בחירת סיבוב שני וחבילת תפוציפס, שהובילו אותם לשיפור בעמודת הנצחונות ולמאזן של 19 ניצחונות ו-46 הפסדים עד הקורונה.

הקאבס נכנסים לקיץ עם החוזה הענק של קווין לאב (31 מיליון דולר לעונה הבאה), עם כמעט 29 מליון דולר שאנדרה דראמונד יאסוף בשמחה עם אופציית השחקן שלו, ועם לארי נאנס ג'ונייר, שירוויח 12 מליון דולר. למעט שלושתם (וכמה חוזים נגמרים), כל שאר השחקנים על חוזה רוקי או מינימום ומתחת לגיל 27. קליבלנד מתכננים לבנות לפי המודל של פורטלנד סביב דריוס גרלנד וקולין סקסטון בתפקיד לילארד ומקולום ובתור ה-GM (הדמיוני) אני אמשיך עם הקו הזה למרות שאני לא מאוד מאמין בקונספט של צמד גארדים נמוכים שלא יכולים לשמור על אף אחד בהגנה. אבנה על הדראפט ועל החתמה של שחקנים חופשיים עם פוטנציאל.

טריסטן תומפסון ודלבדובה יהיו שחקנים חופשי, ולא הייתי משקיע בסנטר ורכז מחליפים בקבוצת ריבילד. אני לא חושב שהחוזים של לאב ודרמונד יאפשרו להעביר אותם עבור שחקן או בחירה משמעותיים ולכן הם נשארים. בשוק החופשי הייתי מנסה להביא שחקנים צעירים עם פוטנציאל בתפקידים 3-5. למאליק ביזלי, סקורר אפקטיבי וצעיר (בן 23, מאז הטרייד 22.5 נקודות ל-36 דקות) ממינסוטה, שיהיה שחקן חופשי מוגבל, הייתי מציע 15 מיליון לעונה, אבל אני חושש שמינסוטה ישוו את החוזה וישאירו אותו אצלם. הייתי גם מנסה להחתים את ד'אנטוני מלטון בן ה-22, גארד הגנתי מצוין מהספסל (2.3 חטיפות ל-36 דקות) ששיחק השנה בממפיס, על 5 מיליון. עוד מטרה יכולה להיות כריסטיאן ווד הסנטר בן ה-24 מדטרויט, שבזכות סיום עונה מצוינת (24 נקודות למשחק ו-10 ריבאונדים ל-36 אחרי האול-סטאר) יוכל לקבל חוזה בסדר גודל של 15 מיליון. אם האפשרויות הקודמות לא יתממשו, הייתי מנסה להחתים את דריק ג'ונס ג'וניור פורוורד ממיאמי בן ה-23, אלוף ההטבעות, על 10 מיליון דולר.

בדראפט הייתי מחפש שחקן שישלים את הקו האחורי, בעיקר בהגנה. עם בחירת הטופ 6 הייתי הולך על אנטוני אדוארדס גארד פרשמן מג'ורג'יה, אם עדיין יהיה על הלוח. אדוארדס חזק מאוד, מסוגל לייצר לעצמו קליעה, עם פוטנציאל לקליעה יציבה מה-3 ולהגנה ברמה עילית בזכות מוטת כנפיים של "9'6 וחוזקו, מה שיהפוך אותו להתאמה מושלמת לקבוצה. אם אדוארדס כבר לא יהיה זמין בבחירה שלהם, הייתי לוקח את דני אבדיה שלנו. כולנו מכירים את המשחק שלו היטב ואת החוזקות שלו כפליימייקר גבוה וסקורר, לדעתי הוא יפתיע לטובה עם יכולת הגנה ואתלטיות.

לסיכום, גרלנד, סקסטון, אדוארדס\אבדיה, לאב ודרמונד ירכיבו חמישיה סבירה. והספסל (גם סביר) יכלול את מלטון\אקסום, ביזלי, אוסמן\קווין פורטר, דריק ג'ונס ונאנס\ווד. בתחזית האופטימית, קווין לאב בריא ושמח ועם השיפור של הצעירים קליבלנד תוכל להיאבק על המקום האחרון לפלייאוף במזרח החלש. ביננו, רוב הסיכויים שהם יישארו קבוצת תחתית, בעונה הקרובה ובעתיד הנראה לעין…

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. גלעד – הרעיון לנתח מה המהלכים שכל GM יכול לעשות הוא מצוין אבל אם אתה הולך לשם אז צריך לבדוק מה באמת היכולות של כל קבוצה. ברגע שדראמונד מממש את האופציה שלו לקאבס אין שום יכולת להחתים שחקנים. החוזים של אקסום ואוסמן רחוקים מלהיות חוזי מינימום והדבר היחידי שהקאבס יוכלו להציע זה את ה-MLE.
    עוד נקודה לא ברורה עבורי – מה לאדוארדס ולקליעה יציבה מה-3?

    1. תקרת השכר השנה, מתחת למס היוקרה, היתה 139 מיליון, ומדיווחים עדכניים (https://sports.yahoo.com/report-nba-salary-cap-remain-190026583.html) נראה שהיא כרגע מתכוננת להישאר ללא שינוי משמעותי. אפילו אם התקרה תרד ב-15 מיליון בגלל הקורונה אז לקליבלנד יוותרו בערך 15 מליון (אחרי האופציה של דראמונד ושאר החוזים המובטחים, ראה פה https://www.basketball-reference.com/contracts/CLE.html) מה שמשאיר מספיק לשחקנים שהצעתי.

      לגבי אדוארדס. הוא מזכיר לי את ג'יילן בראון מימיו בקולג', בראון קלע בקולג' 29% משלוש ו65% מהעונשין אבל הייתה לו טכניקה טובה והעונה כבר קולע 38% לשלוש ב-5.5 ניסיונות למשחק. לאדוארדס סטטיסטיקות גולג' מאוד דומות (29% משלוש, 77% מהעונשין) עם טכניקה טובה. אני מאמין שאם ההתבגרות שלו כשחקן והפיתוח ע"י המאמנים ב-NBA יהפכו אותו לקלעי טוב.

      1. על כל בראון יש לך עשרות ווסטברוקים. זה קצת מסוכן לבנות על משהו שלא קיים כשאתה משקיע בשחקן בדראפט.

  2. תודה גלעד.
    .
    עידו כבר התייחס למגבלות ואוסיף שאתה מציין שחקנים שהם אכן יכולים להתאים מבחינה מקצועית אבל מעבר למגבלות של תקרת שכר מן הסתם הקבוצות שהם משחקים בהם העונה ירצו אותם לא פחות וגם שם נמצאים בתהליך בניה.
    .
    לדעתי אם כבר דראפט אז ללכת על עוגן הגנתי רצוי שיהיה בכנפיים כי למצוא סנטר הגנתי זה פחות קשה ויש את דארמונד (נגיד שהוא הגנתי. התקפית הוא לא מי יודע כמה.

    1. שמח שקראת,
      הקבוצות הנוכחיות אכן ינסו להשאיר את השחקנים שציינתי, לכן נתתי מספר אפשרויות. בתור ה-GM (הדמיוני) אני מקווה "לדוג" אחד מהם…

      השחקן היחיד שמתאים לתיאור של "עוגן הגנתי בכנפיים" הוא אייזק אוקורו. אני חושב שהוא "שווה" פחות מבחירה טופ 6. אפשר לעשות טרייד דאון ולהרוויח עוד נכס.

  3. קבוצה בלימבו מוחלט – לא יכולים לעשות שום דבר משמעותי השנה בגלל החוזים הכבדים. שיבחרו כשרון או SF בדראפט וימשיכו לשפשף את הצעירים ולחכות שהחוזה של דראמונד יגמר ושהחוזה של לאב יתקצר. נאנס על 12 מיליון זה לא חוזה רע, לא זוכר מתי הוא נגמר אבל אפשר לנסות למצוא מישהו שצריך אותו. הכי חשוב – להמשיך להפסיד כדי לקבל בחירה גבוהה גם בשנה הבאה.

    1. עדיף כבר להישאר עם הצרות שלך מאשר צרות חדשות. הם ניסו למכור את לאב בכל מחיר ולא הצליחו. הם לא יקבלו עליו כלום. אתה צריך קבוצה מאוד ספציפית בשביל שלאב יהיה שווה את הסכום ששמו עליו. אולי אולי קבוצה כמו המאבס או יוסטון יהיו מוכנות לשים עליו משהו. וגם אז אין להן הרבה מה לתת והן לא תהיינה מוכנות לשים עליו הרבה.

      1. לאב עושה קולות כמישהו שלא ממש רוצה להישאר שם. ואם כוכב רוצה לעבור בטרייד הוא יעבור בסופו של דבר.
        ציר הזמן שלהם הפך להיות זה של סקסטון וגארלנד (לאב לא הראה רצון גדול לשחק איתם). יש מספיק קונים ללאב, אבל כמו שאתה אומר, זאת שאלה של מחיר ואני חושב שהקאבס דרשו עליו יותר מדי.

        1. עם תג המחיר של לאב, הפציעות האחרונות, הביצועים הבינוניים לאחרונה וההגנה הבינונית מינוס אני לא חושב שיהיו לו קונים…

      2. כאוהד מאבריקס אני ממש נגד לצרף את לאב לקבוצה. במצבו הנוכחי ובהתחשב בחוסר ודאות סביבו לא הייתי מוותר עבורו אפילו על בחירת סיבוב שני… אולי תמצא קבוצה מספיק נואשת שתהיה מוכנה להמר עליו…

    1. אדוארדס לא יפול לבחירה השישית, לקאבס יש סיכוי של 14% לבחירה הראשונה (ו52% לטופ 4). למקרה שלא יהיה להם מזל עם כדורי הפינג פונג הצעתי את אבדיה.

  4. גם בלי החוזה הענק, קווין לאב הוא נטל לכל קבוצה שרוצה להיות מהירה בימינו. גם דרמונד. אפשר היה לדמיין את הקבוצה הזו מצליחה להגיע קצת יותר רחוק לפני 30 שנים. גם לפיסטונס של אייזיה תומאס היו גארדים קטנים ומהירים וכמה שחקנים גדולים מתחת לסל. אבל כבר מזמן לא משחקים כזה כדורסל של עמדות ברורות.
    הדראפט הזה לא משהו אבל יש בו כמה גארדים גבוהים מעוררי אופטימיות אז זה יכול לפתור כמה בעיות. או שיילכו על וייזמן ויעבירו את דרמונד ו/או טריסטן למרבה במחיר. יהיה לוייזמן נוח להתפתח כסנטר כוכב בקבוצה שבנויה להתחרות בליגה של 1990….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט