מתכוננים להמשך העונה – ממפיס גריזליס – הדוב הצעיר כבר רעב / עמיחי קטן

מאזן: 32- 33 מקום 8 במערב.

מאמן: טיילור ג'נקינס בעונה הראשונה כמאמן ראשי. היה עוזר של בודנהולזר באטלנטה ומילווקי.

שחקנים מרכזיים: קודם כל הרוקי ג'ה מוראנט. הרכז הנהדר קולע 17.6 למשחק באחוזים טובים ומוסיף 6.9 אסיסטים. נדבר עליו בהרחבה בהמשך. הבא בתור הוא טריפל ג'יי, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, השני במניין הקלעים עם 16.9 למשחק. דילון ברוקס ויונאס ולנצ'יונאס הם עוד שני שחקני חמישייה קבועים, כאשר ברוקס תרם 15.7 נקודות, ואילו הליטאי קלע 14.9 והוסיף 11.2 כדורים חוזרים.

חוץ מהם, כדאי לציין את הרוקי הנוסף, ברנדון קלארק, שגם הוא קולע בדאבל-פיגרס ובאחוזים יוצאי דופן, גיורג'י ג'נג שהגיע ממינסוטה ואמור להיות המחליף של יונאס, ג'וש ג'קסון שממשיך לאכזב כמותית, אבל ביעילות הכי טובה בקריירה שלו, וחשוב מאוד לציין את ג'סטיט ווינסלואו שהגיע בטרייד על איגי וקראודר, ואמור לקבל את הופעות הבכורה בקבוצה החדשה כשהליגה תחזור. שחקן שיכול להיות זה שישלים חמישייה מאוזנת ומצוינת בתרחיש חיובי.

העונה בקצרה: תחילת העונה עמדה בתחזית באופטימית שאני הענקתי לממפיס בפריוויו העונתי, כלומר יכולת טובה של הצעירים, אבל בעיקר הפסדים, ובשלב נסוים המאזן עמד על 6 ניצחונות בלבד מול 16 הפסדים. שיפור קל הוביל למאזן 13- 22 ב-2/1/2020, ומאז ממפיס יצאו לרצף 7 ניצחונות שהתחיל דווקא בחוץ נגד הקליפרס. רצף נוסף של 4 ניצחנות כבר העלה את הדובים למאזן חצוי, ואחרי זה למאזן חיובי, אבל רצף של 5 הפסדים החזיר אותם למאזן שלילי, וכעת הם נמצאים במרחק של משחק אחד מ-50%. הרבה מעבר לכל תחזית אופטימית…

ג'ה מוראנט נטל את מושכות ההנהגה מהרגע הראשון, והוא מוביל את ממפיס בנקודות (17.6), אסיסטים (6.9), איבודים (3.2 – כמעט כפול מהבא אחריו) ודקות (30). אין ספק שמוראנט מצליח להוכיח את עצמו בתור כוכב העתיד של הקבוצה, וכדאי אולי אפילו להשוות אותו ל-6 רכזים בולטים פעילים אחרים בעונת הרוקי שלהם.

שחקןנקודותאסיסטיםאיבודיםחטיפותאחוזי 3אחוז אפקטיביאחוז עונשין
ג'ה מוראנט17.66.93.20.936.7%52.3%77%
כריס פול16.17.82.32.228.2%45.6%84.7%
דרק רוז16.86.32.50.822.2%48.2%78.8%
ראסל ווסטברוק15.35.33.31.327.1%41.4%81.5%
ריקי רוביו10.68.23.22.234%39.8%80.3%
סטף קרי17.55.931.943.7%53.5%88.5%
טריי יאנג19.18.13.80.932.4%48%82.9%
הדירוג של מוראנטנקודותאסיסטיםאיבודיםחטיפותאחוזי 3אחוז אפקטיביאחוז עונשין
ביחס לשאר244-55-6227

מוראנט מדורג שני מבין הרשימה הן בכמות הנקודות למשחק, מאחורי טריי יאנג, והן באחוז מחוץ לקשת ובאפקטיבי, מאחורי סטף כמובן, וגם בקטגוריות האחרות הוא נמצא במקום טוב באמצע, למעט אחוזי העונשין, בהם הוא מחזיק באחוזים הנמוכים ביותר ברשימה. החדשות הטובות הן שהאחוזים השתפרו כמעט בכל המקרים אחרי עונת הרוקי (למעט – אפקטיבי של רוז, עונשין של ווסטברוק, שלשות של רוביו ושלשות של סטף – בסך הכל 14/18 קטגוריות שנמדדו), וכך גם ממוצע הנקודות והאסיסטים של כמעט כל הרשימה (חוץ מהאסיסטים של רוז ורוביו), כך שאין ספק שבנוסף לפתיחה המצוינת, יש למוראנט עוד המון לאן להתקדם והמון פוטנציאל.

33 רוקים השיגו 15 נקודות ו-5 אסיסטים למשחק בעונתם הראשונה, ואחד מהם הוא מוראנט כמובן. אם נגדיל את הדרישות ל-17 ו-5.9 אנחנו נישאר עם הרשימה המרשימה הבאה (לפי נקודות למשחק באותה עונה: אוסקר רוברטסון, אלן אייברסון, לוקה דונצ'יץ', טריי יאנג, דאמון סטודמאייר, דמיאן לילארד, מג'יק ג'ונסון, סטיב פרנסיס, ג'ה מוראנט, סטף קרי ואייזאה תומאס (המקורי). 6 מתוך ה-10 שאינם מוראנט זכו בתואר רוקי העונה, אחד אחר זכה בפיינלס MVP בתור רוקי ורק לאחד מהם (סטודמאייר) אין הופעות אולסטאר, כאשר הממוצע שלהם הוא 6.2 הופעות במשחק הכוכבים, וזה כולל את דונצ'יץ' ויאנג הצעירים. בקיצור, ממפיס מצאו את האיש שלהם לעתיד הקרוב.

ג'ארן ג'קסון הצליח להפגין קו שיפור העונה, בעיקר בתחום הנקודות, כיאה לשחקן בעונתו השנייה, והמספרים שלו פר 36 דקות נראים טוב מאוד – 21.8 נקודות, 6 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים, 0.9 חטיפות ו-2.1 חסימות, זאת בזמן שהיעילות של ג'קסון נשארה טובה כמו בעונה הקודמת, גם כשהווליום קצת גדל העונה. הבעיה נותרה נושא העבירות, כאשר מדובר בשחקן שמבלה על הפרקט 28 דקות למשחק, הרבה מזה בגלל 4.1 עבירות למשחק, מקום ראשון בליגה. מדובר ב-5.2 עבירות פר 36 דקות, מקום 8 בליגה, והיחיד בטופ 10 שמשחק יותר מ-24 דקות למשחק.

מעניין לציין שגם הסגן של ג'קסון בתחום העבירות למשחק הוא החבר לקבוצה דילון ברוקס שמבצע 3.8 כאלה למשחק. לא פלא כשמדובר בקבוצה שבה חבר גם גרייסון אלן… ברוקס הוא במידה רבה הברומטר של הקבוצה, כאשר בניצחונות מוביל ברוקס את קלעי הקבוצה עם 19.2 ב-52.9% אפקטיבי, ואילו בהפסדים קולע ברוקס 12.3 נקודות בלבד, וגם האחוז האפקטיבי צונח ל-40.7% בלבד

מה הלו"ז: נעשה את זה מסודר על ידי טבלה.

יריבות של ממפיסמאזן ביניהן העונהעד כמה יש ליריבה על מה לשחק
פורטלנד1- 0הרבה. זה עשוי להיות קרב ישיר.
סאן-אנטוניו2- 1כנראה לפני שהספרס יתייאשו רשמית, אבל הסיכוי שלהם די אפסי.
ניו-אורלינס0- 2ציון נגד מוראנט. לשניהם יהיה מאוד חשוב וכך גם לשאר השחקנים.
יוטה1- 2גבולי. תלוי בשאלה עד כמה מאבקי המיקום יהיו חשובים ליוטה. כנראה שלא הרבה.
אוקלהומה1-1אותו דבר כמו יוטה.
טורונטולא נפגשו מאז הטרייד ביניהן לפני שנה וחצימארק גאסול כנראה ישמח לפרגן לממפיס בניצחון חשוב עבורם. לו זה כבר לא ישנה.
בוסטון0- 1כנראה שלא. מאבקי המיקום אמורים להיות סגורים בשלב הזה.
מילווקי0- 1מילווקי לא הבטיחו את המקום הראשון כבר בינואר?

כרגע ממפיס ביתרון של 3.5 משחקים על הבאות בטבלה, ולכן 3 ניצחונות אמורים להספיק למקום השמיני, ולהגיע למשחקי ה-Play in על הפלייאוף עם היתרון. ממפיס מתחילים עם 3 קרבות ישירים, אבל שאר המשחקים הם נגד יריבות שכנראה לא יהיו כל כך מעוניינות להשקיע אנרגיה במעורבות במאבקי הפלייאוף של המערב, כך שיש אפילו סיכוי, אם כי נמוך מאוד, שממפיס ישיגו את פער ה-4.5 ניצחונות מעלה מהמקום ה-9 שישלח אותם ישר לפלייאוף.

תחזית: ישמרו על המקום השמיני ויצליחו להגיע לפלייאוף. אחרי זה זה כבר לא תלוי בהם, אבל נגד הלייקרס יש להם מאצ'-אפ די טוב, ויש סיכוי להגיע אפילו מעבר לסיבוב הראשון. אם צריך תחזית אז היא תהיה הפסד מכובד נגד הלייקרס בסיבוב הראשון בתוצאה 4- 2 ומוראנט יזכה ברוקי העונה. אני לא שולל גם התעללות של מוראנט בקו האחורי של הלייקרס וניצחון בסדרה, אבל זאת האפשרות הפחות סבירה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. יש להם יתרון המשחקים ועושה רושם שהם באים עם הכי הרבה רצון לעומת שאר המתחרות שלהם (אולי למעט הבלייזרס). הרגליים הצעירות שלהם יתנו להם את היתרון לדעתי לעשות פלייאוף

  2. פריוויו מעולה. יש להם לוח משחקים קשה, אבל החוזק של הספסל (שישפיע בלו"ז צפוף) וזה שהם פשוט קבוצה טובה יותר יספיק לפלייאוף, שם אולי יקחו משחק אחד ללייקרס. הפסקת העונה עשתה טוב לגריזליס – גם מנעה את ה-rookie wall שיכל לפגוע בג'קסון בעונתו המלאה הראשונה, מוראנט או קלארק וגם הפכה את המשחקים של האחרות לקשים יותר, מה שמקטין את ההפרש בין לוח המשחקים שלה לזה של ניו אורלינס למשל.

  3. אני רואה ששכחתי להוסיף למה אני מאמין בממפיס נגד הלייקרס, אז אני אעשה את זה כאן:
    1. מוראנט לבד עדיף על כל הקו האחורי של הלייקרס, ויחד עם ברוקס זה 2 סקוררים משמעותיים, כשללייקרס יש רק גארד הגנתי אחד משמעותי (דני גרין).
    2. ביחס לקבוצות אחרות, יש לממפיס כלים לא רעים לשמור על לברון – קייל אנדרסון, בוגר בי"ס קוואי, ברנדון קלארק, רולי אפילו אחד מהג'קסונים וג'סטיט ווינסלואו.
    3. ולנצ'ינואס אמור להסתדר בצורה סבירה עם דיוויס.
    4. ממפיס בנויים בדיוק נגד הרכבי 2 גבוהים של הלייקרס עם טריפל ג'יי שיכול להתמודד עם מגי או הווארד בהגנה (ולנצ'יונאס לדעתי עדיף שישמור על דיוויס) ולעשות צרות לאחד מהגבוהים של הלייקרס בהגנה וגם ולנצ'יונאס קולע העונה באחוז מרשים ל-3 (אבל במדגם מאוד קטן).
    יש פה גם קצת ווישפול, אבל דווקא נגד הלייקרס אני חושב שיש לממפיס מאצ'-אפ טוב.

      1. יש את טיוס ג'ונס ואולי גם מלטון אבל אני בתור הלייקרס הייתי חושש דווקא מדילון ברוקס שקלע 19 למשחק ב-8 המשחקים האחרונים לפני הפגרה, ונגד הלייקרס רשם 24 נקודות בניצחון ו-9 נקודות למשחק ב-3 ההפסדים.
        ניהול המשחק של מוראנט הוא קריטי – כפי שמראים 14 אסיסטים באותו ניצחון לעומת 3.7 בהפסדים, אבל אין ללייקרס מי שיתמודד איתו חוץ מגרין, ויש סיבות טובות להניח שמוראנט יבלה יותר מגרין על הפרקט.
        ברור שזה יותר תלוי בלייקרס, אבל אני משער שהם יתקשו הרבה יותר מאשר בעונה הסדירה.

    1. חחחח חיים מה לקחת הבוקר?
      ממפיס רק יראו את השיקצה הם יהפכו לדובונים מהפחד. שיקצה יטביע עליהם מתי שיחפוץ ואני לא מדבר על הספר החדש שדיוויס יוציא "מעשה בדב" בעקבות מה שהא יעולל להם בסידרה. זה הסידרה הכי סוויפ שיש.
      היחידה שתוכל לגנוב משחק מהלייקרס זו פורטלנד אולי בהרכב מלא.

      1. אין ללייקרס מספיק שחקנים טובים כדי לחמוק מהגורל שפקד את לברון ב-2018 – הרבה סדרות צמודות, גם בשלבים מוקדמים.
        רק לברון, דיוויס, גרין ואולי קצת סנטרים וקוזמה לא יספיק לדעתי לניגוב רצפות קלאסי.

    2. הלוואי, אפשר רק לקוות למרות שאני לא מאמין שזה יקרה.
      לברון נכנס למוד מטורף בפלייאוף והוא כבר סחב קבוצות פחות טובות בפלייאוף.

  4. פריוויו מצוין. העתיד ורוד ומסתבר שגם ההווה הפך לנפלא מהר מהצפוי. מוראנט החליק לליגה בבגרות מעוררת כבוד מבחינת המשחק שלו. ייכנסו לפלייאוף, לדעתי אחרי התמודדות עם החוק להגנת הציון (משחקי play in)

  5. אחלה פריוויו, תודה. מקווה שיעלו לפלייאוף, קבוצה טובה.
    כל ההשוואות לא שוות הרבה אם אנחנו לא יודעים מה השיפור ששחקן הביא לקבוצה (טריי יאנג לדוגמה : זרק המון, ולא ממש ניצח משחקים …)

  6. אחלה פריוויו. מקווה שאתה צודק בקשר לתוספת מול הלייקרס (מעדיף סדרות צמודות, חוץ מאלה של בוסטון כמובן)

  7. תודה חיים. איזה פריוויו מעולה!
    מוראנט מזכיר את ד-רוז בפריים, והפונטציאל רק מתחיל. היכולת ראיה שלו יותר טובה מרוז, אך האתלטיות והחוצפה יביאו אותו ל-MVP לעתיד.
    .
    אגב – אחרי הזכייה שלהם בליגת הקיץ הימרתי שהם עוד שנתיים-שלוש יגיעו לגמר. מקווה שצדקתי

    1. מוראנט מדהים אבל כרגע מבחינתי הוא עדיין יותר הייפ-הילייט, קצת כמו יאנג. הוא חייב לפתח קליעה יציבה מבחוץ ותרגם אותה לאיום גם במשחקי פלייאוף עם הגנות מתכווצות. אני מהמר שהוא יתקשה במשחקים קשוחים אבל עדין מדובר בחתיכת כישרון שרק ישתפר

  8. תודה חבר. יחד עם זאת נסחפת מאוד.
    .
    מוראט אדיר. חתכת רוקי מדהים. אבל האם הקליעה שלו היא שם? זה לא סתם שנפח הזריקות שלו לשלוש הוא די קטן (הוא יכול להיות ווסטברוק עם בחירת זריקות נכונה) הכלי המרכזי של מוראט הוא משחק מהיר, אבל קשה לו יותר עם משחק עומד.
    .
    JV יתמודד מול דיוויס? בחיית. זה ניגוב ברמת הטורנטו
    גם טריפל J הוא יופי של שחקן. אבל להתמודד עם הכלים שיש לליקרס לזרוק עליו?
    .
    זה הולך להיות ניגוב

    1. המדגם של מוראנט ל-3 באמת קצת קטן – 36.7% ב-2.4 זריקות למשחק, אבל הוא די יציב ויש לו אפילו 40.6% במשחקים בהם הוא לקח 4 שלשות או יותר (26/64).
      אני חושב שאתם מפריזים קצת ביכולות של הלייקרס. זאת קבוצת התקפה די בינונית במונחי פלייאוף ולדעתי לא כזאת שתדרוס יריבות

      1. אתה באמת חושב שדילון רוקס יכול להיות פקטור משמעותי?
        ב2017 הימרתי על טורנטו מול הקאבס. חשבתי שטאקר איבקה וJV יאתגרו אותו. איזו מלה ניצחת זו הייתה. אז את רוצה לומר לי שאנדרסון, קלארק(??) וJV יזיזו לו? לברון זה שחקן שמצריך מאמץ קבוצתי על מנת להאט אותו (כן גם קוואי לא יכול לשמור עליו ב1*1 הוא צריך עזרה מאחורה) אז שממפיס? זה לא שממפיס היא קבוצה נפיצה שפשוט נקלעה למקום השמיני סטייל פילי זו קבוצה צעירה עם כישרון די מוגבל אם נוציא את מוראט וJJJ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט