מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1.אם הבועה לא תתפוצץ, הבוסטון סלטיקס היא מועמדת רצינית לנצח את הכל

כולם – כולל אני – מדברים על הלייקרס, הקליפרס, מילווקי, ו-OKC כמועמדות לאליפות. כמובן שעל OKC אני היחידי שמדבר. ז"א לא הייתי שם עליה כסף אבל היא נראית לי כקבוצה הבנוייה לעשות הפתעות יותר מאשר לנצח כרגיל – בעבודה קשה, הגנה, ושמירה על הכדור.

ישנה קבוצה שהיא לא זקוקה להפתעות כדי לנצח. הסלטיקס יכולה לנצח כל יריבה בליגה כי עשיתי היום חושבים, שמתי שחקנים נגד שחקנים, וגיליתי דבר שידעתי כבר כמה שבועות, ואפילו כתבתי עליו כאן לפני כמה ימים (אולי כבר שבוע-שבועיים, אני לא זוכר) – שהסלטיקס לא נופלת מאף קבוצה ב-NBA.

למעשה לסלטיקס ישנו סכוי גדול יותר לנצח את האליפות מאשר היה להם לפני שמגיפת נגיף הקורונה החלה, והסיבה כמובן היא שעכשיו יש להם את קמבה וולקר בריא. היו לו בעיות ברך די רציניות והוא עזב את הבמה. עכשיו, אחרי 4.5 חודשי חופשה (ועבורו זה 5.5 חודשים כי הוא החל לשבת באזרחי כחודש לפני השאר) הוא חוזר כנמר רעב לטרף.

הדבר שרוב האוהדים העונתיים נוטים לשכוח הוא שהסלטיקס היום היא הרבה יותר טובה מאשר היתה בשנתיים האחרונות משום שקמבה וולקר מתאים להם הרבה יותר מקיירי אירוינג, בגלל שעכשיו יש להם גורדון הייוארד בריא, ובגלל שג'ייסון טאטום הוא שחקן הרבה יותר טוב מאשר היה וג'אלן בראון הוא שחקן טוב יותר משהיה. ואולי הדבר שלא פחות חשוב היא העובדה שדניאל ת'אייס הפך מ'שחקן של חוסר ברירה' לפאור-פורוורד לגיטימי מאד.

לדעתי ההבדל החשוב ביותר הוא קמבה וולקר במקום קיירי אירוינג. אני מודה שאירוינג שחקן טוב יותר מוולקר. אילו התחלתי קבוצה הייתי לוקח צ'אנס איתו כי הוא שחקן שכבר הוכיח שהוא סופר-סטאר. אבל כשבורג אחד משוחרר לו בראש הוא אסון. הוא יכול להוות רעל ולהרעיל קבוצה שלמה. זה מה שהוא עשה לסלטיקס.

אז קמבה משנה את המשוואה בזה שהוא שחקן קבוצתי רחב-לב שהסטטיסטיקה של עצמו לא חשובה לו כלל, והוא מקובל ואהוב ע"י כ-ל שחקני הקבוצה. קיירי אירוינג זרם בזרם נוגד לקבוצה. וולקר שיחק על ברך שמאלית מלאה מים שהיתה זקוקה לניקוז לפני כל משחק. "הייתי זקוק מאד למנוחה הזאת" הוא אמר שלשום. "לא הייתי פצוע מספיק כדי לא לשחק, אבל מספיק כדי שהברך תפריע לי מאד. לבסוף הוחלט שאי אפשר כך יותר והוחלט שאקח מנוחה. ואז באה ההפוגה מאונס שעבורי היא סם חיים. ללא ההפוגה מאונס ועם כל לחץ הפלייאוף בוודאי היה קוראים לי לשחק לפני שהייתי מוכן".

בשבועות אחרי האול סטאר כשקמבה וולקר החל לפשל בגלל ברכו, טאטום, בראון, ומרכוס סמארט ידעו שעליהם לתרום יותר. בראון שיחק נפלא ממש, וסמארט היה הטוב ביותר מאז שהגיע לסלטיקס.

אני לא מוצא היום חמישייה טובה יותר מזו של הסלטיקס עם קמבה ב-PG, ג'יילן בראון ב-SF, גורדון הייוארד ב-SF, ג'ייסון טאטום ב-PF, ודניאל ת'אייס בסנטר, כשמרכוס סמארט יכול להחליף כל אחד ב-1,2 או 3, ואנס קנטר מחליף ב-4 או 5.

לא הזכרתי איש מצעירי הסלטיקס. יש להם 6 שקיבלו דקות העונה וכל אחד מוכן להיכנס ברגע שייקרא שמו.

האם הם יהיו הקבוצה הטובה ביותר בבועה? קשה לומר. הם בקרב ראש-בראש עם מילווקי, ולבטח טובים יותר מכל קבוצה מערבית.

2. אני לא יודע כמה מכם שמתם לב שאני מה-זה אוהב את מייקל פורטר ג'וניור מדנבר!

הרבה שחקנים במקומו של מייקל פורטר היו מוותרים.

הוא היה לא פחות מפנומן בתיכון . הייתי בטוח שמתפתח שחקן שיהיה קווין דוראנט שני, לפחות. 2.11 מ' הנע בקלילות של בלרינה, וקולע ג'אמפים חלקים כאילו היה קומבינציה של ג'רי ווסט, פג'ה סטוג'קוביץ', ריי אלן, ולמנה אחרונה אפשר להוסיף את סטף. הכל בתיכון היה אצלו חלק כמו טפלון. אחרי התיכון, הכל היה חלק כמו דבשת של קיפוד. הוא החל את לימודיו בעיר מגוריו קולומביה, מיסורי, ובשנת הג'וניור עבר לבית הספר התיכון הידוע 'נתן הייל היי' בסיאטל, בי"ס מעולה אקדמית וגם בי"ס לכדורסלנים מעולים ביותר, שהם גם תלמידים טובים.

זה בדיוק מה שמייקל היה. מאמנו ברנדון רוי – פורטלנד ומינסוטה, זוכרים? (ומזל רע כפי שהיה למייקל בתחילה, כי אתם יכולים לקחת את מילתי: ברנדון רוי היה יכול לסיים ככוכב-על אילולא פציעותיו, ועדיין היה לו משחקים של 50 נק') – אמר לו שאם הוא מתאמן ברצינות הוא "יהיה אחד הסמול פורוורדים הטובים ב-NBA, אם לא הטוב ביותר".

מיד כג'וניור הוא הוביל את בית ספרו בכל הסטטיסטיקות, זכה ב-MVP של מחנה נייקי יחד עם טריי יאנג, וסקאוטים החלו באים לכל משחקיו. בשנת הסניור הוא פרץ שחקים: ממוצעו היה 36.2 נק' למשחק עם 13.6 ריב' – שיאי תיכון במדינת וושינגטון, רקורד של 0-29, ואליפות וושינגטון שנייה. הוא היה מדורג ראשון בתיכונים ע"י כמה אתרי מוק-דראפט, כולל RIVALS.COM ו-ESPN. במרץ 29, 2017 הוא ניבחר ל-MVP של 2017 McDonald's All-American Boys Game היקרתי מכולם, ועתידו כסופר-סטאר ב-NBA נראה מובטח. ב-2017 Nike Hoop Summit הוא הוביל את נבחרת ארה"ב לנצחון נגד "נבחרת שאר העולם" בנצחון 87-98 עם 19 נק' ב-23 דקות ושוב ניבחר ל-MVP

הבעיות התחילו במכללות, ובאשמת אביו יותר מאשר באשמתו: אביו קיבל משרת עוזר מאמן באונ' וושינגטון ומייק פורטר ג'וניור חתם איתם. משהו קרה והאב עבר מאימון וושינגטון לאימון אונ' מיסורי לפני שהבן שיחק משחק אחד. הבן עבר לאונ' מיסורי למרות חתימתו בוושינגטון. במכללות 'חתימה' אינה דבר רשמי אלא הצהרת כוונה, לא יותר.

בחצי הראשון של משחקו הראשון נגד איובה סטייט מייק פורטר ג'וניור נפצע פציעה גב תחתון קשה. במקום לככב במיסורי ולהיות בחירת דראפט ראשונה של דראפט 2017, הוא ישב בחוץ כל העונה. עבר ניתוח מיקרו-דייסקטומי לחוליות הגב התחתון L3 ו-L4. רק בפברואר 22, 2018, הוא קיבל אור ירוק לחזור לפעילות. התכנית היתה לחזור לאט ולהוכיח את עצמו ל-NBA לפני הדראפט.

משחקו הראשון היה ב-8 למרץ, 2018. הוא היה שחקן ספסל שהתנהגו איתו בכפפות משי. הוא שיחק גם בסיבוב הראשון של 'הריקוד הגדול' נגד פלורידה סטייט. הוא שוב עלה מהספסל ושיחק רק כמה דקות כי היה ידוע שהוא הולך לדראפט, ומאמן מיסורי רצה רק דבר אחד – שפורטר ישחק מעט ויראה לכל הסקאוטים שהוא מסוגל לנוע, רק חס וחלילה לא להיפצע.

איש לא ידע מה יהיה גורלו בדראפט. האם מישהו ייקח עליו צ'אנס, או הוא יצטרך לשחק בליגת ה-'G' להוכיח את עצמו, ואולי אפילו באירופה?

אני זוכר עד היום את פרצופו הבוהה כששחקן אחרי שחקן ניבחרו, ושמו לא נקרא.

לפתע, בבחירה 14, דנבר נאגטס קוראת בשמו!!!

דובר אז שדנבר לא תשתמש בו משך כל עונת 2018 אלא תתן לו להתאמן ובהדרגה להתחזק ולשפר יכולתו.

לפתע, ב-19 ליולי, 2018, דנבר יצאה בהודעה שמייקל פורטר ג'וניור נאלץ לעבור ניתוח גב שני.

כולם שכחו ממנו והדיעה היתה שפורטר לא ישחק ב-NBA אף פעם.

ב-31 לאוקטובר, 2019, כשהוא בן 21 מייקל פורטר ג'וניור שיחק את משחק ה-NBA הראשון שלו., הפסד 122-107 לפליקנס. פורטר שיחק רק 4 דקות.

חודשיים אחרי, דצמבר 29, הוא עולה בחמישייה של דנבר פעם ראשונה. הוא משחק 26 דקות וקולע 19 נק' – קרייר-היי – בנצחון 115-120 על הקינגס. ארבעה ימים אחרי הוא קולע 25 נק' ב-23 דקות בנצחון על אינדיאנה.

מייקל פורטר ג'וניור סוף-סוף הגיע!

העונה דנבר נתנו לו לשחק ALL-OUT אבל עדיין מצמצמים את דקותיו. הוא קלע עד שהתחילה ההפוגה רק 9.2 נק' ב-14 דקות משחק (עם 4.1 ריב'!) בדיוק של 49.5% ו-42.2% מהטריי. הוא הוכיח שהוא מסוגל לזרוק את הג'אמפ שלו נגד כל שחקן בליגה. האורך שלו, והמכניקה שלו הם משהו לראות. הוא ממש מרחף אל עבר החישוק במין קלות ויעילות שלא ראינו אף פעם משחקן בגובהו. מין ד"ר ג'יי גבוה.

עד עתה מאמנו מייק מלון נזהר איתו ביותר. אולי יותר מדי. מייקל שוחח איתו ואמר למאמנו ש- 'תקופת הריהביליטציה הסתיימה ואני מוכן ל-FULL TIME ENGAGEMENT".

מלון ניענע ראשו כמבין.

אני מבטיח לכם שלפחות כוכב אחד יתעלה באורלנדו, ושמו מייקל פורטר ג'וניור שמאז התיכון עדיין לא הראה אף פעם מי הוא. הבועה זה הזמן והמקום להראות מי הוא, זה שהיה שחקן התיכונים הטוב במדינה ברמות ב-2016, ויש לו את מה שצריך להפוך לכוכב ב-NBA. קצת באיחור, אבל אחרי הכל הוא רק בן 22.

3. ג'ואל אמביד חושש מהסיכון בבועה: IT WON'T BE SAFE TO BE THERE!

עם אנשים כאלה פילדלפיה סיקסרס רוצה לנצח במלחמה?

אני מנסה לדמיין במוחי אנשים כביל ראסל, חאכים אולג'ואן, מוזס מלון, רוברט פאריש, שאקיל או'ניל, סטיבן אדאמס…אומרים זאת.

אמביד הזה נראה לי רך כמרגרינה ששכחו על השולחן בחצר ב-8 ליולי.

אני מאשים אותו שהוא פוחד מנגיף הקורונה? מי לא פוחד? אבל הוא צעיר בריא וחזק, וכשהוא מדבר כל העולם שומע. הייתי רוצה לשמוע זאת מבריאנט 'ביג קאונטרי' ריבס.

כשאתה בן 27, 7' גובה – 2.14 מ' ושוקל 130 ק"ג – ואתה סנטר של קבוצה ההולכת להילחם על אליפות, אפילו אם יש לך חשש קטן מלהידבק, אתה לא מצהיר זאת ברבים.

אני חושש מהנגיף? כמובן. עבור גייל אשתי בת ה-84, וחולת פרקינסון, ועבורי – אוטוטו בן 83 עם DIABETES TYPE 2 – הידבקות זה 50% פסק דין מוות. אז מה? אני לא הולך לסופרמרקט? לא הולך לחנות הפרסית ליד הבניין לקנות פיסטוקים? ברור שאני הולך, וברור שאני טיפונת חושש, אבל אני שומר מרחק, חובש מסיכת פנים, ושוטף את ידי כשאני מגיע הביתה. השאר זה ביד הגורל. ועוד דבר: אני סותם פי ולא מצהיר זאת בפני נכדותי!

לשדר את הפחד הזה כשאתה חייב להיות הפלדה והברזל של הסיקסרס? כשאתה צריך לשמש כחומת הבטון שלהם?

אילו אני מאמנו אני מכניס לענק הזה באבי אביו!

4. מסתבר שהקרע בין מיצ'ל וגובר התחיל מזמן!

The relationship between Donovan Mitchell and Rudy Gobert may never be the same in the wake of the circumstances surrounding both Utah Jazz stars testing positive for the coronavirus, but it might be an exaggeration to say the situation impacted their friendship. In reality, Mitchell and Gobert were never close friends to begin with.

ESPN’s Tim MacMahon took a close look at the relationship between Mitchell and Gobert, and what he learned was that there was “friction” between the two long before they both tested positive for COVID-19. The issues are said to be typical for two NBA stars playing together and were described by one Jazz source as “a 2 out of 10 on the NBA drama scale,” but they were magnified when Gobert’s positive test brought the sports world to a screeching halt back in March.

5. חדשות טראמפ: הוא שילם לאיזה חבר (יהודי) שייקח עבורו את בחינת ה-SAT

(מין בחינת ידע ואינטיליגנציה) כדי להתקבל ל'וורטון סקול אוף ביזנס' המצויין והיקרתי (מהספר של בת אחיו).

6. ספר שכתבה בת אחיו עליו – על טראמפ- עומד לצאת לאור

כותרת משנה: "כיצד משפחתי יצרה את האדם המסוכן ביותר בעולם"

היום גילו (וקראו) חלקים מהספר. רק אדם כטראמפ יכול לחיות ולהיראות בציבור אחרי שספר כזה מגלה עליו פרטים כאלה שמגלים שהוא אפילו יותר חולה מאשר חשבנו.

7. היום שיא חדש: 58,000 חולי קורונה חדשים בארה"ב

(וטראמפ טוען שוב ש'המחלה בשליטה מחלטת', ואז מצהיר שהוא בדיעה אחרת מד"ר פוסי – האחראי הפדרלי על המלחמה בנגיף – שחבישת מסיכות חייבת להיות חובה לאומית)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
196 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

הסלטיקס לא נופלים מאף מזרחית שאינה מילווקי.
.
אם אני מתחיל קבוצה מכלום, אני לוקח את קיירי, סוגר את הקבוצה, ומתחיל קבוצה חדשה.
.
אם מייקל פורטר יהיה בריא ויממש 80% מהפוטנציאל שלו, דנבר בהחלט יכולה ללכת עד הסוף בשנים הקרובות.
.
תודה מנחם, אחלה מעורב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גם מהבאקס הם לא נופלים על הנייר.
יש שחקן בבאקס למעט יאניס שהיית לוקח על פני קמבה בראון טייטום?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

על הנייר אולי לא, אבל כקבוצה, כרגע, כן.

golan
golan
08/07/2020 13:22:20

אני דווקא הייתי מתחיל מקמבה … הוא ווינר שנפל בקבוצה רעה. (ראיתי אותו מנצח את אליפות המכללות עם קונטיקט)
גם קיירי בקליבלנד של לפני לברון לא ראה פלייאוף.
את ההבדל בנק' בינהם הוא משלים בענק ע"י שיפור אלה שמסביבו …
אכן בעייה כשהספסל הוא אדוארדס וטאקו פול.
אני גם חושב שסטיבנס מאמן טוב . אבל בסוף יקום ויייפול על היכולת לעצור את יאניס ולקלוע שלשות

מייקל פורטר כנראה נדבק ביכולת להפצע של ברנדון רוי … מסכנים האוהדים של פורטלנד – היתה להם קבוצה לאליפות שלא הצליחה להשאר בריאה .

Smiley
08/07/2020 6:26:41

לסלטיקס יש חמישייה נהדרת אבל רק רוטציה של 7 שחקנים. יש להם ספסל חלש מאוד ועוד לא דיברנו על כך שלא בטוח שהייוורד יהיה שם עד הסוף (בגלל הלידה הצפויה של אשתו).
מבחינת חמישייה – הם מפוצצים בכישרון עם ארבעה שחקנים שכל אחד ביום נתון יכול לשים 25 וסנטר עם ת'ייס שמוכן לעשות את העבודה השחורה עבור כולם בלי להתלונן.
.
מייקל פורטר עם הכישורים והנתונים של כוכב על. אבל יש לו גב דפוק שלא בטוח שיעמוד בעומס.דנבר בצדק מחזירה אותו לאט לאט.
ואיזה כוכב ברנדון רוי היה!!!
.
הלוואי ואמביד היה בכושר משחק כמו כושר הקשקשת שלו.
.
השמועות על ריב בין מיטשל וגובר נראות יותר ויותר כמו משהו מכוון של הכנה לטרייד עבור גובר. הג'אז הבינו שהם צריכים איכשהו לשבור את התקרה שלהם וגובר בפלייאופים האחרונים הראה שהוא לא יכול להיות חלק מהתוכנית הזו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

הגאז הבינו שנתיים מאוחר את מה שהקוריוז אמר כבר לפני שנתיים. בוודאי שצריך להטריד את גובר ולהקיף את מיצל בקלעים.
למיצל יש אחד על אחד קטלני עם הזמן ידע גם למסור ולנהל משחק. הוא צריך קצב מהיר וקליעה

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 6:50:30

בואנה שימון תוריד קצת את האף….
מה אתה שיקצה שתדבר על עצמך בגוף שלישי?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😂😂😂
בטח באתר פוסטאפ אני שיקצה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

יופי, ואיפה הייתם אתמול כשהתותח הפגיז אותי כשטענתי בדיוק את זה? מחכים עד הפסקת האש ואז יוצאים החוצה?
😉

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 9:14:34

הי עוד לא סיימנו כן?

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 9:46:37

אז מה דעתך על המהלך הריסקי בטירוף שאטלנטה עשתה?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעתיק לכאן את מה שכתבת:
.
"מיקי: תחשוב על אטלנטה ועל המהלכים שנם עשו על מנת להפוך לקונטנדרית הם ויתרו על לוקה על מנת להביא לדעתם שחקן לא פחות מוכשר ולקבל עוד בחירת דראפט גבוהה. עם בחירת הדראפט הזו הם בוחרים ברדיש. שחקן שנראה כמו הייפ מטורף בקולג' ובמשחקים הראשונים שלו בליגה במקום להביא מניה בטוחה יותר (נגיד את טיילר הירו. אגב אני מאמין שרדיש יתפתח לשחקן מעולה). הם יכלו להתרסק (או כבר התרסקו לפי לא מעט מגיבים ופרשנים) אבל אלו הצעדים שהם עשו על מנת להפוך לקונטנדרית. ריסקי בטירוף לא??"
.
למה ריסקי בטירוף? לוותר על בחירה 3 עבור 5 (או משהו כזה, לא זוכר בדיוק מי נבחר מתי), ועוד בחירת דראפט לא נשמע לי ריסקי בטירוף. אפשר להגיד שטעו, ושעדיף לוקה אחד על יאנג+רדיש, אבל לא חושב שזה ריסקי.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 13:43:07

לוותר על שחקן מוכח כמו לוקה, שאין בכלל ספק למה הוא מסוגל, עבור יאנג שיכול להיות באסט מהדהד? מי שלקח שם את ההחלטה הוא קצת משוגע כי זה בקלות היה יכול להיות סם בואי 2.0 גם רדיש עצמו יכול עוד להתברר כחתכת באסט. בדיעבד זו החלטה טובה לדעתי שעוד תביא אותם לטופ של הליגה בשנים הקרובות. אבל לכתכילה? בעיניי ההוקס לקחו כאן הימור מטורף

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לא יודע, היום זה נראה לנו טבעי לגמרי, אבל למיטב זכרוני היו הרבה שפיקפקו ביכולת של לוקה לעשות בנ.ב.א את מה שעשה באירופה, בעוד שיאנג היה תופעת מכללות ידועה, אבל גם אצלו לא היה ברור שיתאים לליגה (גובה, אתלטיות, הגנה). נשמע לי די שקול.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 17:18:15

אוקי קבל עוד צעד בעל אופי סיכוני: נניח שהלוחמים/ ההוקס מקבלים את הבחירה הראשונה/ שניה ומציעים לספרס טרייד החלפת הבחירה תמורת מארי (נניח שהספרס מקבלים את הבחירה ה12). אתה לוקח?

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

חד משמעית כן. יש לי את דרק וייט בפוינט גארד, ואני חייב מישהו שיכול להיות פרנצייז פלייר. על פניו לוקח את ה-sf הכי טוב בדראפט. איפה חותמים?

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 18:03:31

תשמע אתה נועז. ממה שאני קורא ושומע אין בדראפט הקרוב שחקנים שהם באנקר כמו ציון או מוראט. כנראה שאני הרבה יותר שמרן ממך ומעדיף ציפור אחת ביד (אני רואה את מדרון הפוליטיקה החלקלק ונשמר ממנו)

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 18:14:38

חגי בחירה ראשונה תמורת מארי , הספרס לא רק לוקחים גם פופוביץ שולח חשפניות ושוקולדים, התקרה של הספרס עם מארי ידועה מראש (והיא נמוכה מאוד) , התקרה עם הבחירה הראשונה היא שוב קוטנטדרית.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 18:22:04

אתה זוכר שמי שמועמד להיבחר ראשון זה ההוא שאת אחיו כבר קברת אז איך איתו או עם הם חוזרים להיות קונטנדרית? אם לא הייתי מובן קודם אז הספרס נותנים את בחירת סיבוב ראשון שלהם בנוסף למארי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תותח, מסכים בנוגע לדראפט הקרוב (מה זה מסכים, אני לא עוקב, אבל זה מה שג'ון אומר, אז אני מאמין), אבל תחפש את האלופה האחרונה שלא היה לה כוכב ותצטרך ללכת 16 שנה אחורה. זאת שלפניה? לא יודע מתי הייתה, אם בכלל.
.
כך שלדעתי אין לי שום ברירה – טימי פרש, קוואי עזב ועכשיו צריך למצוא את הכוכב הבא.
.
האם מישהו מדראפט 2020 יהיה כוכב? לא יודע, אבל התוחלת בבחירות 1-3 גבוהה הרבה יותר.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 19:16:01

https://youtu.be/pZtRIjNFPY4?t=968
(איפה שאפשר לדחוף אותם אני דוחף..)
בכיוון הכללי אני מסכים. אבל בסוף לנסיבות או לגורל יש מה לומר בעניין. הייתי מחכה לדראפט קצת יותר בטוח וברור, על מנת להמיר את הנכסים שלי, ומארי עם החוזה שהוא חתום עליו הוא נכס די טוב להמרה, גם אם לא לבחירות 1-3 (הרי תמיד יש את הניקס… תראה כמה סבלנות הייתה ויש לדני איינג'. ביקרו אותו לא מעט על זה אבל הוא הוכיח שהוא יודע מה הוא עושה)

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 19:25:50

כן חגי בחרת ראשון + מארי תמורה בחירה ראשונה הספרס לוקחים , התקרה שלהם כעת ברורה לא מגרדים פלייאוף , הסיכוי להשיג בבחירה ראשונה כוכב הוא גבוה משמעותית מבחירה 10-12 ומארי, עדיף להמר על תקרה גבוהה בהרבה מאשר להיות מקום 9-10 במערב (בסוף הדראפט זה הימור וזה כל הפרוסס היה להשיג כמה שיותר בחירות גבוהות כדי שאחת מהם תניב כוכב )

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 19:33:21

ברוך אז בתור מי שמבין יותר מרוב הGMס של הליגה את מי היית בוחר בדראפט הקרוב? ולמה?

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 19:34:59

עבור הספרס כמובן

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אין מה לחכות, הכוכב הוא הנקודה הארכימדית, אם לא ילך בדראפט הזה, ננסה שוב בשנה הבאה, ומקסימום נקבל שחקן הרכב מוצלח, גם טוב.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 20:06:43

מיקי מן הסתם הם ילכו על אנטוני אדוארדס וככה יוכלו לשחק סטייל בוסטון עם ווקר ואדורדס ב 2 וב3. אבל ןיש סיכוי גדול לאבל הזה, אדוארדס יכול להתברר כוויגינס ומטה. ואז מה איך תשיג בחירה בשנה הבאה בלי נכסים?
.
אם כבר לדעתי הספרס צריכים להגדיל כמה שיותר את בחירות הדראפט שלהם גם אם הם בחירות נמוכות ולנסות לעשות אלטיזאכן ומציאות סטייל מידלטון/ ברוגדון של מלווקי או הם עצמם עם מאנו וקוואי

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 20:09:20

אני הייתי הולך על הפוטנציאל הגבוה ביותר אין כאן שאלה בכלל אנטואוני ארדוארדס, יש לו פוטנציאל להיות אולסטאר בשינה ומעלה , מארי לא מתקרב לזה , גם אם יתברר כוויגנס, עבור הבחירה הראשונה זה סיכון שכל קבוצה במצב של הספרס (מקום 9-10) חייבת והייתה לוקחת .

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 20:41:17

אתם ראיתם את קוואי בזמן אמת הופך למה שהוא הופך היום? אם היו מציעים טרייד כזה בשנה השניה או השלישית שלו הייתם לוקחים?

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 21:23:48

חגי מארי לא הציג יכולת ושיפור שקרוב לקוואי בשנתיים הראשונול

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 21:36:53

ברוך זה לא מה ששאלתי. תענה בכנות אם היו מציעים טרייד כזה על קוואי בשנה השניה/ שלישית שלו. היית או לא היית לוקח. ולמה.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 21:37:33

יודע מה עזוב טרייד כזה. אם היו מציעים טרייד של בחירה תמורת קוואי

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 21:57:46

ברור שלא קוואי הראה פוטנציאל אדיר ושיפור משנה לשנה, מארי בעמדת הרכז לא מראה שיפור או יכולת שקרובה למה שקוואי הראה (בעונה ה3 היה פיינל MVP) לא מדובר באותו פוטנציאל

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לא יודע בנוגע לאדוארדס.
.
וויגניס, כרוקי, לא על חוזה מקסימום, הוא לא בחירה רעה כל כך. הטעות של מיניסוטה הייתה שנתנו לו מקס.
.
קוואי נבחר בקיץ 2011 ופחות משנתיים אחר כך, על חוזה רוקי, שמר על לברון בפיינלז. מארי לא נמצא במקום הזה. בנוסף, אז עוד היה לנו שלד לקונטנדרית, עם הביג-3, אז אפשר היה לחפש השלמות לסגל – נתנו את היל, שבינכה היה צריך לחכות שטוני יזדקן, עבור קוואי. צעד סביר גם אם קוואי לא היה מתברר ככוכב. היום, אנחנו מדבר ציה וחייבים לעשות הכל כדי למצוא כוכב.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 22:02:41

מיקי אני יודע שאני מציק אבל זו נראית לי נקודה מהותית. אם אתה לוקח את קוואי בעונתו השניה/ שלישית, בספרס של היום (קבוצת סף פלייאוף), ואני מציע לך טרייד של בחירה ראשונה עבורו של דראפט 2020 (תזכור עם הנתונים שהוא מציג בעונתו השניה שלישית. לא ראיתי באותה האינטנסיביות של היום אבל התקפית הוא בעיקר שחקן מסיים, שזורק בעיקר בקאץ'&שוט או מסיים מתפרצות) לוקח או לא לוקח?

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 22:05:10

ולגבי אדוארדס/ וויגינס, לא בטוח שהבנתי. איזה עוד שחקן שהוא בעמדת הSF או הכי קרוב אליה נמצא לך בדרפאט הקרוב? הרי זה חלק מההימור/ סיכון מחושב שצריך לקחת. יכול לצאת לך בביצת הפתעה של הדראפט וויגינס ויכול לצאת לך פול ג'ורג'.

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 22:30:26

ברוך תוכל להראות לי את גרף השיפור שאתה מדבר עליו ולומר למה הוא כל כך שונה מהותית בניהם?

A Ljos: Resurrection
08/07/2020 22:53:47

חשוב לי להגיד שכתבתי פה משהו, שלדעתי היה מצחיק אבל מרושע, והחלטתי בסוף לא לפרסם אותו.
מצד אחד אני רוצה להריע לבגרות שלי. מצד שני אני רוצה גם שיכאב לא רק לי על אי הפרסום. כי התבגרתי.
מה שכן, בזמן שהתלבטתי גיליתי שלגמרי צדקתי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תותח – בקבוצה של היום יתכן שהייתי משאיר את קוואי מאחר והוא SF, ואין לי אחד כזה, ואני מאד צריך, אבל האמת שאני לא יודע, זו שאלה תיאורטית.
.
בנוגע לאדוארדס, כאמור, אני לא מבין בזה, אולי כדאי לקחת אותו, אולי את אופיו, אולי את אבדיה, לא יודע, פשוט לא ראיתי אף אחד מהם.
.
בנוגע לוויגינס/פול ג'ורג' – ברור שיש כאן סיכון שיהפוך לוויגנס, אבל מה שכנראה נתפס בעינייך כרע, הוא מצב טוב יותר ממה שאני נמצא בו עכשיו:

אם לפשט את העניין נניח שאם אני בוחר במקום הראשון/שני יש לי x אחוז לפול ג'ורג', ואחד פחות x אחוז סיכוי לוויגנס, בסדר?
.
אם אני בוחר במקום ה-12 יש לי y אחוז לפול ג'ורג', ואחד פחות y אחוז סיכוי לוויגנס, בסדר?
.
בזמנו מישהו בדק מה יצא מבחירות דראפט, והגיע למסקנה שבשלישיה הראשונה הסיכויים להוציא כוכב גבוהים משמעותית מאשר בבחירות אחר כך. אם אכן כך x גבוה משמעותית מ y. כך שהסיכון של אחד פחות x הוא ממש לא נורא בעיני, בהשוואה לאחד פחות y. בשני המקרים יש סיכון שאגריל וויגנס, אבל בבחירה ה-12 הסיכון לכך הרבה יותר גבוה.

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 23:33:23

חגי קוואי היה בקבוצה קוטנטדרית , הוא לא נדרש לצור נקודות הכדור שם עבר מיד ליד עד השחקן הפנוי , אם הייתה שם אותו בעונה שנייה שלישית בספרס הנוכחית כל הסטטיסטיקה הייתה משתנה והוא היה קולע 20+ למשחק בשינה, הוא הוכיח שהוא מסוגל לכך בפלייאוף בגמר שקלע 18 נקודות ב70 אחוז אפקטיבי , לגבי השיפור שהוא הציג אתה מסתכל על פר 36 דקות , למרות שעלו לו הדקות והוא שיחק נגד שחקני חמישיה יותר ויותר האחוזים והסטטיסטקות שלו עלו + לזה שהיה מדובר בשומר הטוב בליגה ( בעונתו ה3 הוא כבר היה שחקן של 16 נקודות (בנרמול ל36 דקות) , באחוזים מצוינים כולל 38 % מהטרי (בכמות זריקות נמוכה) מגן על , ואתלט מצויין וPER 20.
.
מארי להשוואה בקבוצה שנואשת לשחקן יוצר נקודות פשוט לא מסוגל לעשות את זה , הוא משחק בעמדת הרכז בלי קליעה מ3 , בלי יכולת מסירה גבוהה , בלי אחד על אחד אימתני , זה פשוט לא מתאים לליגה של היום בטח בעמדת הרכז.

A Ljos: Resurrection
08/07/2020 23:39:07

אוקיי, סליחה.
עכשיו – גיליתי שלגמרי צדקתי.

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 23:50:27

כל הכבוד חמוד , מחאתי לך כפיים, אתה ילד גדול!!!

A Ljos: Resurrection
08/07/2020 23:54:33

או, אתה מסוגל לקרוא משהו שאנשים כותבים ולהגיב לו. מדהים.
מי ידע? ועוד בלי דף מסרים קבוע.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 0:16:33

כן אתה יודע אצלנו מלמדים לקרוא, בעוד אצלכם מייצאים חלב

A Ljos: Resurrection
09/07/2020 0:24:05

וואו. היו לך עשרים דקות וזה מה שחשבת עליו? מדהים. באמת וואו. מראה שלפחות גוגל אתה יודע לקרוא, גם אם לא לחבר משפטים לכדי משהו קוהרנטי על האדם השני. יום אחד גם תלמד להקשיב לבני אדם, להבין, ללמוד, אתה יודע, הדברים האלה שעושים אותנו חברה.
אבל בינתיים אתה יכול ללכת לנצל כלכלית מישהו כדי שיקשיב לך.

A Ljos: Resurrection
09/07/2020 0:27:18

אני מתנצל בפני חגי ומיקי על חטיפת השרשור ומקווה שתמשיכו אותו במקום אחר, כי זה מעניין (ולא רק כי אני נוטה לצד של חגי פה).
בתקווה שברוך לא יגיע גם לשם כדי להתיש כל דיון Into submission עם חזרה רפטטיבית על שטויות. כן, שטויות. כי שום דבר שלא מתאים לתפיסת העולם המאוד מאוד מאוד צרה שלך לא מסוגל לעבור. לא משנה כמה מספרים, הוכחות, מחקרים, מביאים לך, כמה חושפים בפניך את הבורות שלך, אתה מתעלם וחוזר לנקודת ההתחלה כל פעם מחדש. זו טקטיקת התשה נוראית ואכזרית ואני לא מתכוון לשתף איתך פעולה יותר. מצד שני, אי אפשר ששקרים שנעים בין מציקים בעין לאכזריים כמו שלך יסתובבו בעולם בלי מענה אמיתי. אז אני, וכל העולם בעצם שמתמודד עם הצפות פייק כמו שלך, בבעיה.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 0:34:29

אני רגיל לכתוב באנגלית מצטער על זה , דרך אגב איסלנדי אני לא זוכר שהשקעתי בך אגורה שחוקה או שניצחתי אותך כלכלית ואתה עדיין מקשיב לי. תגיד לי בחברה שאתה מדבר עליה מלמדים לשפוט אדם בלי שאתה מכיר אותו, ללכלך עליו עם זה להוציא דיבה ולהאשים אותו בשקרים, ממה שידוע לי ניו זילנד נהייתה קפיטליסטית, ובכל חברה קפיטליסטית יש דרג ויש זרג ואני לא צריך להסביר כאן מי הדרג ומי הזרג? נכון חמוד

A Ljos: Resurrection
09/07/2020 0:45:04

כן, כן, לנפנף בכסף שאתה טוען שיש לך. זה בערך 90% מהאופי שלך.
אתה באמת צריך אותי כדי לדעת כמה עלוב זה?
שום דבר שכתבתי עליך לא מנותק ממה שכתבת בעצמך במשך שנים. תחיה עם איזה סוג של בנאדם אתה.
וזהו להיום, מצטער, אבל החלטתי להגביל את עצמי לכמות ההתשה שאסכים לבוט שתקוע בלופ בתחת של עצמו כמוך להעביר אותי בשרשור אחד. להתראות.
עד הפעם הבאה שתכתוב שטויות לא מבוססות. שזה בערך עוד חמש דקות. בממוצע כל חמש דקות.

A Ljos: Resurrection
09/07/2020 0:52:36

אה, וכן, לשאלתך (ומבטיח שזה דבר אחרון, לא יכול להיות שאשאיר שאלה ללא מענה):
אדם שחושב במונחים של דרג וזרג – הוא הזרג.
(ואתה בטח תפנה שוב לנפנף בכסף שאתה טוען שיש לך בלי להבין על מה אני מדבר)

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 0:57:24

Ljos לפסול דעה של מישהו אחר בגלל שאתה לא מסכים איתה , לכנות אותה שטויות לא מבוססות , להתפרץ לדיון רק בשביל לנסות להשחיר מישהו אחר למרות שאני מביא סטטיסטיקות ומספרים , להתייחס לכותב ולא לתוכן, ואז לבכות בהתעלמות, תוך כדי המשתמשות בכינוי מאשר להשתמש בשם האמיתי זה כבר נהיה בנאלי ודי מתיש אתה צריך לחדש, אני פשוט מחזיר לך באותו מטבע.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 1:00:26

דרך אגב אני מאחל לכולם להיות זרגים כמו , לקום בדירה מדהימה ברוטששילד , לדאוג שהנינים של הנינים שלך יהיו מסודרים כלכלית לטייל בעולם, או לחלוב פרות בחור כמו ניו זילנד , אני חושב שכל אדם עם ראש על הכתפיים היה בוחר באופציה א, אבל מה אני מבין אני מדבר שטויות

חגי "התותח" ניסני
09/07/2020 6:42:26

ברוך אתה עוד פעם לא עונה וכותב מה שבא לך. ציינת גרף שיפור תוכל בבקשה להראות אותו (כלומר ללכת לבדוק נתונים של קוואי ושל מארי ולהעלות אותם על הכתב. רמז זה לא יהיה כל כך פשוט..)

ברוך רובין
ברוך רובין
09/07/2020 9:01:48

מצטער מראש התגובה תהיה טיפה ארוכה ,
חגי להשוות בין גרף של שחקן X ושחקן Y שלא משחקים באותה קבוצה (אחת קוטנטדרית) ואחת שלא מגרדת פלייאוף כדי להשוות נתונים זה בעייתי נורא כיוון שהמטרה של השחקנים היא לא זהה , בנוסף לכך יש בשנים האלה עליית קצב משמעותית בעונה הסדירה וההגנות נחלשות נותן לשחקנים עם יוסאג גבוה לנפח סטטיסטיקות,
אם הייתי שם את קוואי בסיטואציה כמו של הספרס היום הוא היה מתחיל בסטטיסטיקה שונה לחלוטין כיוון שלקבוצה יש דרישה שונה לחלוטין , זה דומה להשוות סטטיסטיקות ושחקנים בין תקופות זמן ולהגיד שוויגנס טוב מפיפן כיוון שיש לו סטטיסטיקה יותר טובה , כשמתייחסים לשחקן צעיר מתייחסים לסטטיסטיקה ל36 ודקות אם הדקות שלו עולות כמות הזריקות עולות ואחוזים משתפרים זה עלייה בנוסף לכך מתייחסים ליוסאג שלו , אני ציינתי את גרף השיפור של קוואי:
.

קוואי התחיל כשחקן ספסל בעונתו הראשונה , ל36 דקות הוא קלע 11.9 נקודות באפקטיבי מדהים של 54.3 אחוז. כאשר מסתכלים על הסטטיסטיקה המתקדמת מגלים ws של 5.5 וVopr של 2.1
בעונה השנייה פר 36 דקות, קוואי הפך לשחקן הרכב במשרה מלאה , משמע אומר שהוא משחק הגד שחקני חמישייה , הוא קלע 13.7 נקודות ושיפר את האחוז האפקטיבי ל 55.6 היוסאג הוא 16.4% וגם ההגנה השתפרה אפילו יותר, הws עלה ל6.2 , וVopr ל2.3
בעונה השלישית באלופה פר 36 דקות הוא המשיך להשתפר ל15.8 נקודות באחוז אפקטיבי פנטסטי של 57.6 ויוסאג של .18.3 % את סדרת הגמר הוא סיים של אותה עונה הוא סיים עם 17.8 נקודות ב70% אפקטיבי. הws עלה ל7.7 וVOPR ל3.5
שוב אני מזכיר כל אלא קוטנטדריות (הקבוצות טופ 5 התקפית והגנתית) שלא היו זקוקות לספק נקודות. כמו שניתן לראות יש קורלציה ועלייה ברורה ככל שמשתמשים בו יותר וכמובן המראה עיניים מאשר וממחיש זאת כיוון שבסטטיסטיקה לבדה אף פעם לא מספיקה
.
עכשיו בוא נתייחס למארי הוא משחק בקבוצה שהיא מקום 11 בופנסיב רייטינג (שזה יותר גבוה מהספרס האלופה, אבל כולם יודעים מי קבוצת ההתקפה הטובה יותר ) הוא משחק בעמדת הרכז אני מציין זאת כיוון שהוא חייב להציג שיפור ביכולות שונות אם זה קליעה מ3 אחד על אחד אימתני או ניהול משחק , הוא משחק בקבוצה שדורשת ממנו לקחת את ההתקפה והוא לא מספק את זה.
בעונתו הראשונה הוא בקושי שיחק לא נתייחס אליה
נתחיל בעונה השנייה הוא נהפך לשחקן חמישיה ככל שעונה מתקדמת הסטטיסטיקה שלו ל36 דקות היא 13.5 נקודות 4.8 אסיסטים על 2 איבודים אפקטיבי עלוב של 45 אחוז% ביוסאג של 20.7 , הWs עמד על 3.2 וVopr שלו על 1.1 .
בעונתו השלישית של מארי , הסטטיסטיקה ל36 דקות היא 15.4 נקודות ב50.7 אפקטיבי (מתחת לממוצע בליגה), 5.9 אסיסטים על 2.5 איבודים היוסאג נשאר 20.6 הw.s ירד ל2.6 (רחוק שנות אור מקוואי), וVopr נתקע על 1.1, וכמובן יש גם מראה עיניים שמאשר את זה .
.
קוואי היה אחד השחקנים היעילים בליגה שהפך ליותר ויותר טוב ובסיום עונה השלישית הוכרז כבר לפיינל MVP , דגונטה מארי לא מראה יכולת שקרובה לזה

חגי "התותח" ניסני
09/07/2020 12:08:29

יופי אנחנו מתקדמים.
.
לפני הכל שיהיה ברור שאני לא חושב שמארי יגיע למה שקוואי. גם לא יתקרב. אני רק מדבר על חכמת הדיעבד בהחלטות הללו.
.
אז אם הזכרת את הפציעה של ברור שזה מעכב את ההתפתחות שלו
.
לא ברור לי למה להשתמש בסטט שתלוי מאוד בפאן הקבוצתי כמו ws ופחות בסטט אישי כמו ריבאונד או חטיפות (זה נותן תחושה של צ'רי פיקיניג) תמונת המצב של ריבאונד וחטיפות הולכת לכיוון מארי.
דווקא אצל מארי רואים שיפור באחוז אפקטיבי ואצל קוואי לא.
.
קוואי בעונתו השניה שלישית היה בערך רביעי או חמישי ולא היה צריך לקחת את ההתקפה עליו. הוא שיחק בקבוצה הכי קבוצתית בזמנו ויכל לבחור זריקות טובות יותר בשנתו השניה קוואי שם 3 נקודות למשחק במתפרצת ומארי העונה עם 2 (נקודות קלות בהרבה עם אחוז גבוה בהרבה)
בעונת 13-14 קוואי לקח 2.6 זריקות פולאפס למשחק אותם שם באחוז אפקטיבי של בערך 46% מארי העונה לקח 3.7 זריקות במשחק אותם הוא קלע באחוז אפטיבי של בערך 45%.
.
קוואי לא שיפר כמעט אסיסטים חטיפות וריב בעוד מארי כן.מבחינת אחוז אפקטיבי ושלשות קוואי לא הראה כמעט שיפור ומארי כן. אז איפה. הזריקות שקוואי לקח הם קלות יותר. אז איפה כאן השיפור?

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 9:48:49

יש להם GM מטומטם. מה שהם צריכים לעשות זה לעשות טרייד עם הסלטיקס על טייטום + בחירת דרפאט ראשונה. בFA הקרוב דיוויס יוצא מאופציית שחקן להחתים גם אותו. ואז טרייד עם ממפיס אינגלס + בחירת סיבוב שני על מוראט. אבל הסתומים האלה מאגם המלח לא רואים מה שכל אוהד רואה. חארות, הכל פרוטקציה.

Avri
Avri
08/07/2020 12:23:01

🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טראמפ מפרנס הרבה אנשים מנחם תראה איך כל מי ששכבה איתו התפרסמה קיבלה כסף וכתבה ספרים וכל החברים כותבים ספרים בשביל לעשות עליו כסף.
מה היו עושים בלעדיו? מחזק את הכלכלה בהחלט.
מה אתה חושב איך כל הפוליטיקאים אצלכם שהיו עלאק בהארוורד וivy ליג נכנסו לשם? התקבלו לשם? או דרך הפנקסים של אבל'ה?
גם פה קונים. אפילו דוראנט הלך לקנות טבעות בווריירס.

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 6:50:10

בואנה שימון תוריד קצת את האף….
מה אתה שיקצה שתדבר על עצמך בגוף שלישי?

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 6:50:44

השתרבב בטעות…

רפיקי
08/07/2020 7:54:59

מסכים עם כל מילה.
בוסטון בין הפייבורטיות
מייקל שחקן סופר מבטיח
ואמביד בלבלן שכל

Yp
Yp
08/07/2020 6:56:08

שמעון , אתה משתנמך על עצמך 😊

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 6:49:00

תודה מנחמנו
עוד מתחילת השנה אמרתי שהסלטיקס מסוגלים ללכת עד הסוף ואני עדיין בדעה שהם יכולים גם בגלל הכישרון.
השחקנים המרכזיים עשו כולם קפיצת מדרגה, הבעייה בחדר ההלבשה לא קיימת. השאלה הגדולה מבחינתי היא האם בראד סטיבנס מסוגל להפוך למאמן יותר טוב ממה שהוא ולשחק עד הסוף? הוא כבר 7 שנים בסלטיקס, מתאים לאימון נוסח המכללות, אבל פה זה האן בי איי, רמה יותר גבוהה והשחקנים מתבגרים ויוצאים מהפורמה של מכללה. הוא צריך להיות רע! רע! רע! בשביל להוציא מהשחקנים שלו מקסימום ולדפוק את הקבוצות האחרות ברוע וערמומיות ואז הסלטיקס תביא את הטייטל 18 או שילך ובמקומו איינג יביא מישהו אחר. את הכישרון שיש כיום אסור לבזבז.
מייקל פורטר, אני עוקב אחריו ונהנה מאד ממה שהוא עושה. בהחלט מסכים שציוות שלו עם יוקיץ זה העתיד של דנוור. השאלה היא איפה ג'מיל בסיפור הזה? יש כישרון אבל הוא דיי תקוע, לפחות העונה.

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 6:53:32

עוד דבר, אני חושב שהספסל של הסלטיקס עוד יפתיע את כולם.
נחיה ונראה.

shadow
shadow
08/07/2020 6:58:00

מי יש לכם על הספסל שיכול להפתיע?

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 7:47:36
Reply to  shadow

אדוארדס עם השלשות, לדעתי הוא יפתיע.
גרנט קיבל הרבה זמן השנה ולדעתי טוב שלא סופרים אותו.
את הבולדוג סמארט אני לא צריך להציג לך.
אחרון חביב וחביב הקהל, טאקו פול. לפי אתר הסלטיקס הוא מתחיל להראות שיפור בהגנה ולא לחינם נבחר השנה לחמישיית ההגנה בגי ליג. מקווה שיגיע לבועה ויפתיע את כולם. לדעתי הסלטיקס כבר החזירו את ההשקעה בו במכירת מזכרות מהענק, חולצות וכיו"ב.

Avri
Avri
08/07/2020 12:24:22

לא יודע אם ראינו את אותם משחקים השנה רזי אבל הספסל שלנו די קטסטרופה.

עגל
08/07/2020 13:02:56
Reply to  Avri

בגלל זה הוא אמר שהספסל יפתיע . . .

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 14:07:15
Reply to  Avri

יפה עגל
הבנת הנקרא

Avri
Avri
08/07/2020 15:51:20
Reply to  Avri

זאת באמת תהיה הפתעה :-). מדענים שכמותכם בוודאי יודעים שתחזיות צריכות להתבסס על נתונים כלשהן. לצערי במקרה הזה אין יותר מידי. אני כמובן לא מתלונן, אני די משוכנע שלפחות שני שחקנים לגיטימיים יצאו מהרוקיז שלנו (רומיאו וגרנט) אבל לפחות כרגע הם כל כך לא אפויים…

shadow
shadow
08/07/2020 6:56:22

אחלה מעורב מנחם.
הסלטיקס לא עולים על הלייקרס ולא עולים על הקליפרס וכמו שרשמו פה יש להם ספסל חלש ורוטציה קצרה ככה שאני לא בטוח שהם אפילו עולים על דנבר.
.
ברנדון רוי היה פיספוס ענק שהלכו לו הברכיים מוקדם מדי אני זוכר שהוא ניסה לעשות קאמבק במיניסוטה אבל לא נשאר לו סחוס.
הוא בסך הכל בן 35 למרבה ההפתעה. בהחלט היה פוטנציאל להיות כוכב ענק.

jefffoster10
08/07/2020 10:57:17
Reply to  shadow

לקבוצה ההיא של פורטלנד, עם רוי וגרג אודן, היה הכל מלבד ברכיים תקינות. פספוס אדיר

Dor
Dor
08/07/2020 11:47:09
Reply to  jefffoster10

עם רוי תקין + דוראנט במקום אודן (נניח…) + למרכוס הבלייזרס היו קונטנדרים לטווח ארוך. חבל

Avri
Avri
08/07/2020 12:25:39
Reply to  Dor

לשניה אחת קסומה, ביוני 2007, אוהדי הבלייזרס חיו בחלום.

Jonathan
08/07/2020 6:59:02

נהנתי מהקריאה. תודה מנחם.
הסלטיקס נראים לי טובים על הנייר אבל לדעתי יש גם משהו בגישה ובאימון שצריך להשתנות. לא יכול להצביע על זה…. נחמדים מידי?

IDO
IDO
08/07/2020 7:07:38

המאמן הוא בעיה רצינית בסלאיקס. הוא יותר מידי על הלוח טפחות מידי על הקווים

Avri
Avri
08/07/2020 12:28:29
Reply to  IDO

המאמן הוא החולייה הכי חזקה בשרשרת שלנו. מאמנים שמשתוללים על הקווים זה אובר-רייטד. אפשר אבל להביא את יובל נעים כעוזר ושהוא וסטיבנס יחלקו ביניהם את העבודה – יובל ישתולל על הקוים וסטיבנס יעשה את השאר.

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 14:11:35
Reply to  Avri

מי אמר שהוא שהוא צריך להשתולל על הקווים?
אבל הוא כן צריך להראות איכפתיות מידי פעם, גם בשביל שלא יחטוף טכניות הזויות כשהוא פעם בעונה עושה פרצוץ (להדגשה…) וגם בשביל שהשחקנים יראו שהוא נותן להם גב.

Avri
Avri
08/07/2020 15:52:53

הוא לא מראה אכפתיות? הגזמת רזי.

רועי ויינברג
08/07/2020 16:25:47

אם מאמן לא צועק הוא לא מאמן טוב, ככה כדורסל עובד

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 19:11:59
Reply to  מנחם לס

אמר האדם היחידי פה שבאמת יש לו ניסיון באימון וגם לקח קבוצה והביא אותה לשיא שלא ייאמן.
חברה, לא לזלזל בניסיון של מנחם. הוא אולי עוד מעט בן 83 אבל הידע עוד בראש שלו ראו והחכימו.

IDO
IDO
08/07/2020 7:08:53

הערכה שלי האיי קיו של טראמפ בין
90-100. (נמוך מהממוצע)

Avri
Avri
08/07/2020 12:29:39
Reply to  IDO

פעם שניה היום שאני לא מסכים איתך. לדעתי מדובר בבנאדם מבריק שסובל ממגוון הפרעות נפשיות, ומשחק על הבייס שלו בצורה שאף אחד לא עשה לפני כן.

trusttheprocess
trusttheprocess
08/07/2020 7:43:38

הסלטיקס מקסימום יכולים לנצח קבוצה בג'י ליג ביום טוב .

מנחם אני אתרגם לך מה אמביד מתכוון , הוא חושש שהבידוד לא יעבוד כי הוא לא סומך על השחקנים האחרים.
אמביד אחרי יום עבודה חוזר לחברה שלו ומשחק וידאו גיימס בבית.
הוא לא יוצא כמו רוב השחקנים למועדונים ונופל עם הזין שלו לתוך גולד דיגרס כמו פול ג'ורג' למשל .
אמביד גם לא שותה ולא מעשן

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 7:48:51

🙂

אשך טמיר המקורי
08/07/2020 7:58:58

אמביד כזה חלש… כבר ברור שלא יצא ממנו שומדבר רציני.
הוא נפל רציני מבחינת אופי.
אני מהמר שתוך שנתיים הוא נהיה כמו שאק השמן בערוב הקריירה.

Berch
08/07/2020 8:03:42

אחלה מעורב מנחם
אמביד שובר אותי. כמה מוכשר, כמה חמוד, ככה אהבל.
פיספס שני שיעורים
1. יפה שתיקה לחכמים
2. אל תהיה צודק היה חכם
אני מקווה שיקפיד לחזור על החומר בזמן שיש לו בבועה למרות שלצערי הוא בטח ישחק משחקי מחשב
🙂

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2020 8:33:24

רודי גובר בבעיה. הוא סוחב את קוף המקופח על הגב הרבה שנים. רק השנה נבחר לאול סטאר. זה אמנם מעמיד אותו במצב שהוא יכול לקבל חוזה סופר (גם בזכות תואר שחקן ההגנה של השנה) אבל במציאות של הנבא היום מעט מאד קבוצות, אם בכלל, תהינה מוכנות לתת חוזה כזה לסנטר, מפלצת הגנתית אבל פחות משמעותי בהתקה. ערכם של הסנטרים בכלל ירד מאד בעשור האחרון לא מעט בגלל ההדגמה של ג"ס שאפשר להיות קבוצה דומיננטית לאורך שנים ללא סנטר מהשורה הראשונה.
.
אפילו אנדרו בוגוט שב 2014 – 2016 לא נפל מרודי גובר במשחק ההגנה שלו לא קיבל חוזה ברמה של חוזה מקס וכשג"ס רצו את דוראנט הם ויתרו על בוגוט בקלות.
.
האם יוטה ירצו לתת חוזה מקס לארבע או חמש שנים לשחקן שיהיה בן 30 כשהחוזה יכנס לתוקף, דומיננטי בהגנה אבל פחות בהתקפה ומסוכסך עם הכוכב הצעיר שלהם?

Smiley
08/07/2020 8:49:06

בג"ס שיש את קארי-תומפסון-דוראנט-גרין לא באמת צריך סנטר רציני וכל אחד יכול למלא את המשבצת.
אצל הג'אז השאלה מה החלופות כאשר הם מותרים על גובר ואם הם חושבים שהעסקה עבורו תצדיק את הטרייד עליו. בוא נוסיף שיוטה היא לא ממש שוק שקופצים להגיע אליו, בטח לא סופרסטארים.
אני גם בדעה שגובר לא מצדיק את הכסף ששולם עליו, אבל הוא הוכיח שהוא מסוגל להחזיק הגנה לבדו (עכשיו רק צריך למצוא עבורו איזה סכמה התקפית שתצליח) ולהוסיף את תארי ההגנה שלו ותקבל חוזה גדול במציאות של ה-NBA.

Jonathan
08/07/2020 9:43:59

רן אני מסכים. חשוב להזכיר שמי שהוכיח שאפשר לקחת אליפות בלי סנטר רציני, ובמקביל להיחשב לבין הגדולים בהיסטוריה זה הבולס של 96-98. לונגלי ומי שעוד היה או לא היה שם היו בתפקיד של לשים גוף גדול על הסנטרים האחרים. וזה עוד היה בליגה שבה היה דור של סנטרים דומיננטיים – חאכים, יואינג, רובינסון ושאקיל… גולדן סטייט די העתיקו ושכללו את המודל בהקשר הזה.
יוטה תעביר את גובר לדעתי עם כל מה שקרה לאחרונה.
בעיני יש הרבה קבוצות עם פליימקרים איטיים שדווקא יכולות לשחק ביג בול.

asaf
08/07/2020 8:40:29

תודה מנחם. הבועה תזמן הפתעות ולכן אזרוק פה הימור ומקסימום אני מצטיין באכילת כובעים כבר: יוסטון או טורונטו תהיה אלופה.שתי קבוצות שלא נספרות מספיק.

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 9:06:13
Reply to  asaf

יוסטון אולי
טורונטו? נווו ווואי.

asaf
08/07/2020 11:49:32

רזי אני מרגיש שלא סופרים את טורונטו מספיק..
נכון שאין להם את כוכב העל בלי הקיווי (סיאקם בדרך אבל עוד לא) והתקפית הם מעט מוגבלים אבל יש להם כמה יתרונות בולטים:
1. אלופה ששמרה על הסגל והשחקנים שלה כבר בעלי נסיון מה צריך לעשות בשביל ללכת עד הסוף.
2. הגנה מצוינת ומאצ'אפ טוב בצד הזה כמעט מול כל יריבה פוטנציאלית.
3. מאמן מעולה ובעיקר מאוד גמיש מחשבתית ולא מקובע בדמות נרס.

צ'יקו
08/07/2020 12:03:40
Reply to  asaf

כן אבל במהלך העונה היא הפסידה לרוב הקבוצות החזקות. פעמיים לבוסטון, פעמיים למיאמי, פעמיים לקליפרס, פעמיים למילווקי, אלו יריבות ישירות שיתמודדו מולם פנים מול פנים

asaf
08/07/2020 12:46:04
Reply to  צ'יקו

האמת שזה נכון. שואל כי לא בדקתי בכמה מהם היו בסגל מלא?? (סבלו מלא מעט העדרויות במהלך העונה אם אני עוד זוכר)

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 14:13:01
Reply to  asaf

בלי קוואי הם יעופו בחצי או בגמר המזרח. זו ההשערה שלי.

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 14:14:14

וכן, הייתרון היחידי שלהם הוא המאמן. קצת משתולל מדיי אבל סוחף את השחקנים. זה חשוב.

דה שוט
08/07/2020 8:56:09

לגבי הבועה – יוסטון לוקחים את זה, פורטלנד ימתחו טוב את הלייקרס, יאניס יחסל את המזרח.
.
לגבי הקורונה – 35 מונשמים בישראל, במאי היו 39, בשיא במרץ היו 170. 10,000 למעצר בית ללא משפט ויכולת ערעור, שב״כ משטרה וצבא נגד אזרחים, קנסות לפרטים ועסקים, רדיפות ושקרים בלתי פוסקים, תקשורת מגוייסת, חקיקה ללא הפרלמנט (גרמניה 1933) – אין אף מדינה דמוקרטית שמתנכלת כך לאזרחיה. הגל השני זה צונאמי שחיסל כלכלית ונפשית עשרות אלפי משפחות בישראל.
.
יש היו טיוב סרטון של שימון בקטמונים, לא מצליח להעלות כאן. תכתבו : durant catches fire in the 4th

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 9:08:18
Reply to  דה שוט

תכפיל את מספר החולים קשה, והיד עוד נטוייה…
מה אתה אומר על האצבע המשולשת של איביץ לכל מה שנוטף ממנו מכבי תל אביב?
נראה לך שהוא עשה את הפיאסקו הזה מול אבוקציץ בשר בכוונה?

דה שוט
08/07/2020 9:21:09

איביץ נתן לנו שתי עונות לפנתיאון, השנה אשכרה שלטו בליגה בלי אף כוכב! שימון יותר מהיר מיונתן כהן. הכוכב שלנו היה בכלל קשר אחורי (גלזר). חבל על אתמול, לא נורא. הוא חייב להמשיך, לאירופאים קשה לשרוד כאן הרבה זמן, גם הרצוג ברח.
שמע – הקטע עם אגדת פלורנטינו זה משהו – זה באמת קרם עור וגידים מכלום. עכשיו סיטי רועדים מפחד, יש להם היסטוריה של פאדיחות במפעל. לצערי KDB יהיה גדול עלינו. שים לב לדבר יפה אצלו – הוא מתחיל לבן, בחצי הוא ורוד, בקלאץ' הוא כבר אדום! חחח
.
אבל יש לנו עוד קלף חזק שם – הבאווארים – נראים פצצה, רק חבל שהליגה שלהם כבר הסתיימה והם יבואו חלודים אחרי הפסקה שנייה העונה. פסיכי.
.
אני את הכסף שלי שם על יוסטון/קליפרס/סיטי/פסז'
.
אני גם שם את הכסף שלא יראו אפילו תמונה אחת מחדר מיון מלא חולים-קשה בארץ : כי אין כאלה. לפחות עוד לא סגרו לך הים. אני רכשתי מולטן אאוט-דור חדש במיטב כספי – מכין את עצמי לחיובים עם שימון, הבעייה שאם אני אגיע למצב שאני מוביל – ברוך יקנה את השופטים…

דה שוט
08/07/2020 9:22:35
Reply to  דה שוט

התכוונתי שאיביץ חייב להמשיך הלאה (לא במכבי) – אני לגמרי מבין אותו. אל תדאג, גולדהאר יביא אחד אחר טובץ כבר מזמן הבין שהמאמן זה הדבר הכי חשוב – ואת זה מוצאים באירופה.

דוקטור רזי הופמן
08/07/2020 11:42:44
Reply to  דה שוט

יפ
לפי איך שריאל משחקת לאחרונה אין לה מה למכור באלופות. ההגנה פצצה אבל התקפה זה מה שחשוב והיא צולעת. כשצריך שני פנדלים מול קבוצות שהן לא מהעלית אז אין מה למכור. גם זיזו יודע….
מת שלובנדובסקי יביא לבאיירן את הטראבל כי מגיע להם. אבל הבעייה של באיירן זו ההגנה.
פליק הוריד את אלאבה להגנה וזה עושה את ההבדל כשדייוויס רץ בשוליים במקומו. לא יודע עם ראית, אבל דייויד לא אהב את השינוי הזה ורואים איך הוא מסתכל על הפליק…. חחחח, המבט הזה אומר הכל אבל הוא מקצוען ואת העבודה בהגנה הוא עושה טוב ומייצב את הקו האחורי של בוואריה (איך בא לי קרם עכשיו….) וזה מה שנותן להתקפה את הביטחון. מת שיקחו השנה את האלופות ושהפולני יקח את נעל הזהב כי מגיע לו, לא בגלל משחק יפה אלא בגלל היעילות. הוא עושה גולים כמו שתומס עשה בשנים האחרונות. זה לא פגז מחוץ לרחבה שהולך לחיבורים אלא נגיעה… וזה עדיין גול. גם פנדל זה גול. כמעט תמיד.
איביץ עצבן אותי שעלה עם השוער היווני, זו אצבע בעין של אוהדי מכבי. זלזול.

דה שוט
08/07/2020 11:55:48

כל מילה דוק,
דייוויס זה חיה רעה, "מנקה לוחות" באגף, מהסוג של מנדי של ריאל. אפרופו ריאל – שיעבירו את מיליטאו לבאיירן, זה בדיוק מה שאתה צריך. בלם אדיר, תקוע אחרי שניים שרק ואן-דייק יש לו טיעון להכנס לפניהם. חבל עליו.
.
צודק – איביץ לא היה בסדר אבל החוליה הכי לא-חזקה בהגנה של מכבי הייתה טננבאום אז זה לא היה אמור להיות כזה דרמטי. באמת חבל על ההפסד, תראה כמה הספורט אכזרי – אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך.

IDO
IDO
08/07/2020 9:25:51
Reply to  דה שוט

החולים קשה מגיעים שבוע אחרי שפתחו תסמינים. (רוצה לומר חכה עד סוף השבוע ושבוע הבא בשביל לבדוק נתונים)

מה שעושים אצלכם זה חרפה. למה אתה לא ברחובות?

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 9:28:40
Reply to  IDO

עידו הטיעון הזה של החולים קשה מגיעים שבוע שבועיים אחרי, כבר לא בתוקף, הוא נטען לפני חודשיים, ולפי חודש וחצי, ושוב לפני חודש, ושוב לפני שבועיים, והוא שוב היום על ידך

IDO
IDO
08/07/2020 9:34:59
Reply to  thejanitor

אז תחכה שבוע… ואל תמציא דברים שלא אמרתי

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 9:45:36
Reply to  IDO

לא טענתי שאתה אמרת. אלא שהטיעון שאמרת כבר נאמר חודשיים רצופים

דה שוט
08/07/2020 9:45:48
Reply to  IDO

עידו אנשים כמוך – ולצערי יש המונים – מכניסים את כל המערכת להיסטריה והביאו להרס של אלפי משפחות. הייתי במיון הכי גדול בארץ לפני פחות משבוע – אין מונשמים, אין חולים קשה, 70% מהמיטות ריקות. את כל המיליארדים שכבר הפסידו בכלכלה היו יכולים להשקיע במכונות הנשמה תוצרת בית (מינואר יודעים שצריך!) ומיטות. היה נשאר עודף. ברוך כבר דיבר על זה. גם באיטליה ובארה"ב אין תמונות של חדרי מיון מלאים ומחזות אפוקליפטיים של אלפי זקוקים להנשמה ללא מכונות. גם שם וגם אצלכם אין חובת מסיכות, אין קנסות, אין צבא נגד אזרחים. אירופה כבר חזרה מזמן לעצמה, כולל תיירות וטיסות. התמונות היחידות שיש לך בארץ זה שוטרים דופקים קנסות לאמא חרדית עם תינוק בעגלה וילדה בת חמש מבוהלת ובוכה כי אין לה מסיכה (אני מניח שאתה וגיא מצדיקים את המשטרה במקרה הזה, יש לכם גם הסברים "מדעיים" לזה). עכשיו עשו סגר על החרדים המסכנים בבית"ר עילית. הכי קל איתם, נראה את ביבי עושה סגר על כפר שמריהו! מחר הוא על המטוס לסנט הלנה.
לא נמאס לך מתעשיית השקרים הזאת?
.
לגבי, אתה צודק, אני צריך להיות ברחובות כי בחסות הקורונה מדינת ישראל רודפת את אזרחיה ושלושה רבעים מתוכם חושבים שזה בסדר לפגוע בזכויותיהם ובדמוקרטיה. אבל למי יש כוח? עוד מעט מתחילים ריסטארט ובאבל ו-UCL. ביורם לס ננוחם

IDO
IDO
08/07/2020 9:57:03
Reply to  דה שוט

מה אתה רוצה הייתם בסגר עד לפני חודש. המקרים הקשים מגיעים שבוע מהופעת התסמינים

דה שוט
08/07/2020 10:04:19
Reply to  IDO

אין שום תסמינים, חחח…
רוב הנבדקים הם אסימפטומטיים (עוד מילה יפה שהכניסו לשיחדש)
משרד הבריאות הודה שהבדיקות לא מדוייקות, שיש false positive של 20%, יש משפחה שנבדקה והודיעו לה שהם חיוביים אבל הבדיקות בכלל נשארו אצלם בבית … חחחחח…. שכחו את הבדיקות אז עבדו לפי ההנחיות להגיד "חיובי".
עכשיו בכלל ראיתי שמורידים את כמות הבדיקות. עושים "טראמפ". ביבי מתזמר את זה יפה, בינתיים הוא הקים ממשלה למרות שהרוב היה נגדו, מעך את גנץ ואשכנזי, חיסל את האופוזיציה, גנב את מר"צ, פירק את העבודה, יכול להעביר חוקים בלי הכנסת, כולם שכחו שב-1 ביולי היה צריך להיות סיפוח, ויש לך 800 שרים, 900 סגנים ועוד 1500 חכ"ים חדשים באדיבות החוק הנורבגי. "אם אין לחם – תעשו בדיקות".
העיקר שאתה נוזף ב-שרת.

אשך טמיר המקורי
08/07/2020 10:49:08
Reply to  דה שוט

דה-שוט, הסיפור האמיתי זה למה גנץ נתן לביבי למעוך אותו (ולבגוד בציבור בוחריו).
את ביבי הכרנו, וידענו מה אנחנו מקבלים.
מה שקיבלנו בהפוכה זה הגנץ, שגרוע ממנו בשל כך.
לאחרונה נתקלתי בסיפורים של מה שמתרחש מתחת לפני הקרקע, ואני מאמין בהם:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3117592004985949&id=100002055403698&_rdr
(בקצרה – הוא מנהל רומנים עם מנהלת לשכתו, מעיין ישראלי, וכן עם עומר ינקלביץ'. ינקלביץ' בכלל קפצה ממיטה למיטה לפי צרכיה, כולל כחלון וישראל בכר. לפי הטענה "הפריצה" לטלפון שלו שנתנה לליכוד את החומר להחזיק אותו בביצים – לא התרחשה כלל. לא ע"י האיראנים ולא ע"י הליכוד. עומר פשוט הורידה מהטלפון שלו את כל החומרים.)
בכל מקרה, גנץ הוא זה שהפיל אותנו לבור הזה, ללא תחתית. הוא האשם הגדול.

דה שוט
08/07/2020 11:16:33
Reply to  דה שוט

טמיר – אני בגדול זהיר עם תיאוריות קונספירציה. הם תמיד 50/50 אפשרי ואפשרי גם לא.
מסכים – גנץ הפיל אותנו.
אבל –
"אנחנו" כבר לא ממש קיימים לצערי בישראל, אני מדבר על השמאל האמיתי. במשפחה שלי היינו שישה מצביעי עבודה/מר"צ נשארתי לבד. אחד עבר לליכוד, 4 הלכו לכחול לבן. כל איש שמאל אמיתי יודע שכחול לבן זה לא שמאל! מספיק לעבור על הרשימה. גנץ לא ראוי למילים (מסכים איתך לגמרי, אבל הוא גופה פוליטית, לא יבחרו בו יותר) – אבל מה עם אשכנזי? הוא שמאל? ובוגי? הנדל? האוזר? ינקלביץ'?
השמאל בישראל הוא מיעוט נרדף, גג עשרה מנדטים – ועכשיו אחרי הבגידה הגדולה של פרץ ושמולי (הגניבה של לוי הייתה צפויה כמו התעלמות של השופטים מצעדים של לברון) – כנראה בקושי חמישה. מי שמדבר על סיפוח חד צדדי ושולל מדינה פלסטינית – הוא לא שמאל (אפשר לקבל סיפוח בהסכמה של גושי התיישבות – אבל זה על השולחן מאז ברק ואולמרט).
.
זה לא רק גנץ – זו קריסה של מחנה שלם שחסר לו מנהיג. ומנגד יש לך את המפלג הלאומי. לא כוחות. קליבלנד-ג"ס 2018, הדרבי התל-אביבי, ריאל-סיטי, מסי-פלורנטינו, שב"ר נגד מנחם…

אשך טמיר המקורי
08/07/2020 11:36:22
Reply to  דה שוט

לחלוטין לא מסכים.
אף אחד לא עובר ממרצ לליכוד.
נפלת על אחד הזוי במיוחד.
ההצבעה לכחול לבן הייתה אסטרטגית ומובנת.
ציבור מצביעי השמאל בערך באותו גודל – מניח משהו כמו 30 מנדטים.
בוגי זה לא שמאל, זה ימין, אבל ימין שפוי וממלכתי, והוא אדם ישר והגון – אין מה לבקש מעבר לזה במצבנו.
שמולי ופרץ תמיד היו פוליטיקאים קטנים.
טוב שעשינו ניקוי אורוות.
מרצ עשו הכל לא נכון, שמו אנשים לא נכונים בפסגה והלכו על פוליטיקה קטנה של מיקומים ואגו במקום ערכים – וזו בגידה במצביעיהם.
שפיר ויאיר גולן זה התקווה, בשאיפה בשת"פ ערבי-יהודי.
מצוין שהשמאל במצב של להתחיל מחדש, כי הוא חיסל את עצמו כאלטרנטיבה בכל צורה אפשרית כבר שני עשורים.
הקהל שם, ומחכה.

דה שוט
08/07/2020 11:47:07
Reply to  דה שוט

הלוואי. זה ויכוח שאני מאוד אשמח להפסיד בו

Avri
Avri
08/07/2020 12:46:29
Reply to  דה שוט

אשך, אני בגדול איתך, חוץ מהתקווה ששפיר ויאיר גולן יצילו את מחנה השמאל. בגולן נתקלתי בשירותי הצבאי ולעניות דעתי מדובר באפס מאופס. סתיו שפיר זה נחמד כבק-בנצ'ר שעושה פרובוקציות ומלהיבה את ההמונים. לא הייתי רוצה אותה בשום תקפיד הנהגה. אני מעדיף בנאדם מבוגר (והביטוי 'מבוגר' לא קשור לגיל).

IDO
IDO
08/07/2020 10:01:05
Reply to  דה שוט

אריזונה וטקסס שבוע מלזרוק אנשים מבתי חולים. בספרד ובאיטליה, לא קבלו זקנים מבתיי אבות רק צעירים כי לא היו להם מיטות פנויות. מאיפה בדיוק אתה לוקח את הנתונים שלך?

דה שוט
08/07/2020 10:05:04
Reply to  IDO

מאיפה אתה הבאת את מה שכתבת? תביא תמונה אחת! (לא כולל המצגת מהקופקבנה)

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 10:18:41
Reply to  דה שוט

ארטיסט עזוב שקרים על גבי שקרים נאמרים פה ובתקשורת על הקורונה כמות החולים הקשים היא אפסית (וזה גם אחרי שעלו את הרף) מנפחים את הקורונה אני לא זוכר מחלה עם יחסי שיווק כמו שלה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/07/2020 11:40:25
Reply to  דה שוט

עדיין מעל עשרת אלפי נדבקים זה לא שקרים אלא מציאות. כל הנתונים שפורסמו גם הם לא שקרים. מספר החולים המונשמים והחולים הקשים ימשיך לעלות בקצב הזה אם ההדבקה תמשיך והיא יכולה להיעצר בקרוב רק אם כולם יקפידו על ההנחיות.

דה שוט
08/07/2020 11:47:57
Reply to  דה שוט

שכחת לקלל קרמר, תוסיף

אשך טמיר המקורי
08/07/2020 12:53:01
Reply to  דה שוט

בן נעוות המרדות !!!!!!

IDO
IDO
08/07/2020 10:23:07
Reply to  IDO

עשה לעצמך טובה אל תחיי במציאות מדומה.
https://time.com/5863564/hospitals-capacity-coronavirus-surge/

תגובתי לברוך. what ever

דה שוט
08/07/2020 10:30:31
Reply to  IDO

+ 100
גדול אתה! אתה בעדי או נגדי?
העלית סרטון של שקרן הולך עם פמליה ואחר כך מדבר. איפה המונשמים? יש תמונה של אחד שוכב וחמישה רופאים מסביבו.
מדהים שאדם אינטיליגנטי כמוך (אפילו שאוהד בלייזרס) קונה את כל זה. תגיד מה המצב באוסטרליה? אתמול אינטיליגנט אחר – אראל סגל – אמר בשידור חמש פעמים שיש אצלכם סגר מוחלט. איזה כיף לו שאף אחד לא טורח לבדוק.

דה שוט
08/07/2020 10:38:07
Reply to  IDO

ד"א, התנצלות שלי בפני מושל פלורידה – שלמרות הכל – לא מוכן לכפות מסיכות על התושבים בפלורידה. הוא לא שקרן, אני מתנצל – הוא דווקא בסדר ולא נכנע להיסטריה.

IDO
IDO
08/07/2020 15:09:37
Reply to  IDO

אחי תקרא. מה אתה מסתכל בתמונות.
מיאמי נשארו 4 מיטות בסנט גונס. יוסטון התפוסה של 89 אחוז. במחוז סט פטרפצבורג (בפלרודה אפשהו) אין מיטות. וזה ממשיך כמו רשימה שחורה .

אצןנו סגר מחיצות רק על מלבורן סיטי לששה שבועות. הם רוצים להעלים לגמרי את הקורונה. בשאר היבשת הם כבר על אפס. רק במלבורן היה גל שני

Avri
Avri
08/07/2020 12:41:43
Reply to  דה שוט

דה שוט, על האי-דיוקים/דמגוגיה שלך אני לא מוכן להבליג. אין דבר כזה טיסות לסנט הלנה. צריכים לקחת מעבורת (מדרום אפריקה אם אני זוכר נכון). אני חושב שחשפתי פה את איכות הטיעונים שלך וחוסר הנכונות שלך להתייחס לעובדות.

ברצינות עכשיו, התשת אותי לגמרי עם ענייני הקורונה. כבר אין לי כוח להגיב.

דה שוט
08/07/2020 12:50:29
Reply to  Avri

אברי – גם קראת לשרת "נודניק" כשדיבר על הקורונה. אנחנו רק מגיבים למנחם שלא נותן לנושא לרדת מסדר היום, למה אתה לא מעיר לו?
.
בגדול – קשה לראות את מצעד האיוולת הכלל-עולמי הזה ולשתוק – אבל באמת הגבתי כבר יותר מדי בשביל יום אחד, אז אני פורש בשיא. אל תשכח לשים מסיכה חבריקו
🙂

Avri
Avri
08/07/2020 14:06:41
Reply to  דה שוט

אני שם! למרות שאצלנו זה לא חובה והרוב לא שמים. 🙂

דה שוט
08/07/2020 19:44:36
Reply to  דה שוט

מנחם, השתדלתי תמיד לכבד אותך כי אתה בגיל של אבא שלי, אבל תאכלס, הוא בחיים לא ידבר כמוך. בשביל מה הקמת אתר? בשביל לשבת באטלנטה מאחורי המחשב ולקלל את כל העולם? כל מה שכתבת על הקורונה עד עכשיו זה שטויות במיץ של בור שאין לו מושג ובולע כל דרעק שהתקשורת מוכרת לו. בפעם הבאה שתקלל אותי – אני סוגר כאן את הבאסטה.

אשך טמיר המקורי
08/07/2020 10:04:34
Reply to  דה שוט

100+

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
08/07/2020 11:37:00
Reply to  דה שוט

לגבי המצב בארץ, הגזמת בפראות!!!
תקנות לשעת חירום במצב חירום של מגיפה, לא משהו בר השוואה לגרמניה ב-33'!!!
טענה כזו מראה שאתה דפוק לגמרי וחסר דעת ולא מבין באיזה מצב חירום אנו נמצאים!!!

Avri
Avri
08/07/2020 12:35:54

קרמר, הערתי לך כבר על השימוש המוגזם בסימני קריאה. לקרוא את התגובות שלך זה כמו לדבר עם אדם שלא מפסיק לצעוק.

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 9:08:57

מנחם תודה על עוד אחלה מעורב.
.
״ חושש מהנגיף? כמובן. עבור גייל אשתי בת ה-84, וחולת פרקינסון, ועבורי – אוטוטו בן 83 עם DIABETES TYPE 2 – הידבקות זה 50% פסק דין מוות״
.
לא רוצה אפילו לא בקצת להקל ראש בנגיף ולהביע דעה חסרת אחראיות. אבל כשאתה אומר 50% אתה כל כך רחוק מהמציאות שזה מתסכל אותי ברמות שאני חייב להגיב.
.
למעשה, הסיבה היחידה שאני נאבק כאן בדיונים היא כי נמאס לי שמסע ההפחדות התקשורתי הזה מביא אנשים כמוך להאמין למספרים שמדווחים להם (50 אחוז תמותה במקרה הזה, וייתכן שאתה הגעת לבד למספר הזה, אבל זה בהכרח בעקבות כל הפייק שאתה ניזון ממנו בעידן הפייק) -> מה שהופך אותך לחלק ממכונת התעמולה כי אתה עיתונאי בעצמך בעל אתר עם הרבה מאוד טראפיק.
.
תראה איך עובד משרד הבריאות בארץ, כמו ילד תיכון שנתפס מעתיק אבל לאף אחד לא אכפת, זה הפך לךגיטימי והגיוני.
.
https://www.facebook.com/220634478361516/posts/989013994856890/?vh=e&d=n
.
Tldr: ״טבלה חסרת משמעות אובייקטיבת, שמצד אחד משרד הבריאות הפיץ בישראל, מהצד השני התנער ממנה. שסגן שר הבריאות טוען שכן השתמשו בה לקביעת מדיניות מצד שני הוא לא ממש זוכר. שהחדשות יודעים שהיא חסרת תוקף רישמי, מצד שני מציגים אותה כמבוססת נתונים ולא כסקר. טוב, הטבלה לא משקרת, אבל מה שעשו איתה זה כבר במינימום פייק״ גיא זוהר.
.
רק דוגמא קטנה, איך לוקחים כמה כתבות, בעיקר אחת מהטיימס, והופכים אותם למדיניות ולרייטינג של פחד. זה פשוט פרוטוקול של טימטום, עצלנות וחלמאות שמשפיע על מקבלי המדיניות. חלם זה כאן מה שנקרא. גם אצלך באמריקה אם חשבת אחרת.
.
רק בריאות, תשמור על עצמך, אבל צא מנקודת הנחה שהקורונה היא כאן כדי להישאר, כשאומרים שצריך ללמוד לחיות איתה, הכוונה לדעתי האישית היא פשוט לחיות איתה כמו שחיים עם אלף ואחת וירוסים אחרים שיש לנו בעולם רק שאין להם מחלקת יחסי ציבור שמורכבת מכל ממשלות העולם כרגע שפועלים תחת דוקטורינת טימטום. רוב הסיכויים שתידבק בה, כמו כולם, גם אין לך מה לחכות לחיסון שגם הוא לכשיצא יהיה יעיל בכמה עשרות אחוזים פחות ממאה. הדרך הכי טובה לדעתי להתמודד היא פשוט אורח חיים בריא, תזונה מגוונת וכמה שיותר קרובה למצבה הטבעי, הימנעות מרעלים, פעילות ספורטיבית לגוף ובעיקר למוח ולנפש, אם כי לפי כושר הכתיבה שלך בגיל שלך על ה-2 האחרונים אני משוכנע שאתה on top of things.
.
לגבי סוכרת טייפ 2 שולח לך בפרטי.

IDO
IDO
08/07/2020 9:32:07
Reply to  thejanitor

יש פעמים שעדיף לא להגיב. תהיה חכם ותתאפק. אתה לא דוקטור. לא ראיתי את הדאטא, אתה לא יודע מה הנגיף הזה עושה לגוף האדם.
כן ראית כמה סרטוני יו טיוב. זה לא עושה אותך מומחה לכלום, אתה סתם חוזר כמו תוכי על הראיון האחרון שראית בפייס, ואתה עוד מעיז להגיד למנחם שיתעלם מהקומון סנס שלו? זה לא צובע אותך בצבעים מחמיאים.

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 9:39:58
Reply to  IDO

תודה עידו, תשתיק אותי, תבטל את דעתי המנוקמת היטב בטיעון הקש שצפיתי בכמה סרטוני יוטיוב. כל התגובה שלי למנחם מסוייגת בזהירות תחילה, מציגה פייק ניוז במיטבו, שאני מבין שכואב לך להודות שקיים, וכן בסוף אני מביא את דעתי האישית לגבי אורח חיים בריא, לא רואה שום בעיה בכך.
.
לגבי לא ראיתי את הדאטא, זה בדיוק מה שאני זועק עליו. אני אדם אחראי, וככזה אני חוקר בעצמי (לא ביוטיוב) ומוצא שרוב הדאטא שה״מומחים״ כמו סגן שר הבריאות יואב קיש היקר מתבססים עליהם הם פייק. זה כל מה שאני אומר. ואני אומר את זה בזהירות ואחראיות רבה.

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 9:44:25
Reply to  thejanitor

בניגוד לתוכי, אני עושה fact checking לכל דבר לפני שאני חוזר עליו.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/07/2020 19:19:08
Reply to  מנחם לס

הדיפ סטייט, כלומר השמאל התת קרקעי ששולט על הכל מונע מהימין למשול ולתקן את העולם, כלומר האליטה האקדמית שמהווה מסכה לעשירים הזדוניים שכוונתם להרוס את האנשים הפטריוטים הנאמנים הקטנים שהם הלחם והחמאה של העולם המערבי הטוב, כלומר חייזרים אנשי לטאה שפועלים להכין את הקרקע לפלישה, כלומר היהודים.
זה הכל שם קוד לאותו הדבר.
https://youtu.be/KAFbpWVO-ow

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/07/2020 19:22:36
Reply to  מנחם לס

אבל אני לא נכנס לתאוריות קונספירציה, כן, רק שיהיה ברור.

IDO
IDO
08/07/2020 9:55:55
Reply to  thejanitor

וזה שם אותך בדרגת מומחה שיכול לייעץ למשהו? ודעתך לא מנומקת היטב (לדעתי כמובן). היא מתבססת על תוכנית של גיא זוהר למען השם….

דקסטר
דקסטר
08/07/2020 10:17:30
Reply to  IDO

אגב חולים קשה…
אני רק מביא את הנתון הבא- בגל הנוכחי החליטו להוריד את הרף של ההגדרה לחולה קשה: מאדם עם יכולת של 90% חמצן ל 93% (שזה בערך כמעט כמו אדם בריא) ישנו מכתב רשמי, לא פייק ניוז.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/07/2020 17:09:33
Reply to  דקסטר

אדם בריא רגיל – 95-100%
בערך כמעט כמו אדם בריא – 93%

הגדרה מאוד מעניינת המצאת כאן

ברוך רובין
ברוך רובין
08/07/2020 10:20:55
Reply to  IDO

לא עידו אבל הCDC שמחזיק את טובי הרופאים בעולם מציג תמונה מאוד ברורה בנוגע לנזק וחצי שים של הקורונה (הרבה פחות מסוכן ממה שמציגים בתקשורת ) , לא מעט פרופסורים מציגים את האמת בנוגע לבלון הנפוח קורונה , כל סטטיסטיקה אפשרית מוכיחה שהקורונה היא בלון נפוח, אבל עזוב יש כבר נרטיב אצלך ושוב אתה משנה את המציאות

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 10:22:25
Reply to  IDO

שום דבר לא שם אותי בדרגת מומחה. אני בסך הכל מגיב בהופס שכותב את דעתו ומנסה לעשות את זה באחראיות רבה, וגם אם לא זה זכותי, כפי שזו זכותם של שמעון ברוך שאני מתחיל להבין אותם ממש כשהם זועקים נגד תרבות ההשתקה. אבל אם נצלול לעומק העניין אשאל אותך מה הופך אותך למומחה אשר יכול לדרוש ממני לא להביע את דעתי מהטיעון שהיא חסרת אחראיות? גון סטוארט מיל אני מניח שאם היה חיי בתקופתו והיה דן על העניין האם הדעה שאני מביע (בהנחה שהיא שיקרית אזרום איתך) יש להשתיקה כי היא יכולה לעודד הסתה (וכאן צריך לדון לעומק לגבי הסתה למה? לרצח בוודאי שלא) או שדווקא יש להשמיעה כי האמת מתחדדת ונשמרת דווקא כשהיא מוצגת לצד השקר. אני חושב שהוא היה בעד השמעתה. עכשיו אחרי כל החפירה הזו, אם באמת עקבת אחרי הדעה שלי היית מבין שהיא כולה סביב הנושא הזה, כמה פייק משפיע עלינו, ובהקשר לזה אינני חף מטעות, גם אני בטוח נופל לפייק, אשמח שתפנה אותי לכל הפייקים שאני מאמין בהם. אני אודה לך, ולא אגיד לך שאדיף שתשתוק, אלא אעודד אותך להמשיך.
.
לגבי גיא זוהר אתה מדבר לגופו של אדם ולא לגופו של עניין, הוא בסך הכל מציג לאורך 4 דק טיעון מאוד מבוסס שאתה מתעלם ממנו ופוסל אותו לגופו של אדם. מבולבלים? גם אנחנו.

דה שוט
08/07/2020 10:33:14
Reply to  thejanitor

מיל היה מאוד נחרץ בעניין החירות ויש אף נחרצים ממנו – בנת'האם למשל – שטענו שאסור לשלול חירות של פרט בודד, גם אם זה במחיר של פגיעה בכל השאר. אני מתנגד לזה, אבל לא מזיק להכיר את כל הקשת.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  thejanitor

"אני בסך הכל מגיב בהופס" ??? איזה זילות של התואר הזה… לא יפה. כמה מחברי הטובים ביותר הם מגיבים בהופס – זה תואר מכובד ביותר.
😉

Avri
Avri
08/07/2020 12:56:25
Reply to  thejanitor

שרת
"שום דבר לא שם אותי בדרגת מומחה. אני בסך הכל מגיב בהופס שכותב את דעתו ומנסה לעשות את זה באחראיות רבה, וגם אם לא זה זכותי, כפי שזו זכותם של שמעון ברוך שאני מתחיל להבין אותם ממש כשהם זועקים נגד תרבות ההשתקה."

שום תרבות השתקה – אף אחד לא מוחק לך את התגובות, והגיע הזמן שאנשים יפסיקו להתבכיין על זה. באותה מידה שלך מותר לדבר, מותר גם לאחרים להגיד שאתה מדבר שטויות, שאין לך כנראה שום השכלה רפואית שמסמיכה אותך להגיד דברים בכזה בטחון, ושרוב רובם של אנשי המקצוע – שלהם דווקא יש השכלה רלוונטית – חושבים די הפוך ממך. זכותך לדבר וזכותם של אחרים לקטול את מה שאתה אומר.

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 13:21:46
Reply to  thejanitor

אברי ידידי אתה צודק במאה אחוז, מותר לכולם לקטול את דבריי, ראה תגובתי 15.1.1.2.5.1 שזה בדיוק מה שאני אומר לעידו ובכך סיימתי איתו את הדיון שהתחיל מהתגובה אליי ״יש פעמים שעדיף לא להגיב. תהיה חכם ותתאפק.״ מעולם לא מחקו לי תגובה, בתרבות השתקה התכוונתי לתגובה הנ״ל בלבד. יש הבדל בין להגיד אתה מדבר שטויות לבין, אל תגיב. המרחק בינהם תשאל עיתונאים ברוסיה תורכיה וסין.

IDO
IDO
08/07/2020 10:25:26
Reply to  IDO

Dex ארגון הבריאות העולמי שכלל את הנתון. עכשיו כל המדינות מדווחות אותו דבר. הגיוני לא?

דקסטר
דקסטר
08/07/2020 14:25:48
Reply to  IDO

שכלל?
זה יותר כמו תרמית.
לך תבדוק מה זה 93% חמצן. זה כמעט אדם בריא.
בשלב הזה כבר די ברור שעיוות המספרים היא אג'נדה ברורה. עכשיו השאלה היא רק מה המניע, ויש מניע.
אני לא נכנס לכל מיני קונספרציות אבל במקרה הטוב משהו מלוכלך קורה פה.

IDO
IDO
08/07/2020 10:28:25
Reply to  IDO

תגובה לשרת. תגיד מה שאתה רוצה. לשמעון וברוך אני בכלל לא עונה. לך כן עניתי כי אמרת למנחם שהוא מדבר שטויות והוא צריך לקחת את הנגיף בקלות….

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 11:34:46
Reply to  IDO

מעולה, זכותך להגיד שאני מדבר שטויות.

thejanitor
thejanitor
08/07/2020 16:49:19
Reply to  IDO

אגב אני לא אומר שהוא צריך לקחת בקלות, אלא ממליץ לו לאכול מאוזן ובריא, להימנע מרעלים, לעשות פעילות ספורטיבית על מנת לחזק את המערכת החיסונית שלו, כדי שאם הוא יידבק אז הוא לא יהיה חלק מהסטטיסטיקה של ה- 50% שהוא ציין. ואם הקורונה כל כך מדבקת אז צריך לצאת מנקודת הנחה שכולם יידבקו כמו שבשפעת כולם נדבקים מתישהו בחייהם, על אף שיש חיסונים. לדעתי הכי חשוב לשמור על הגוף בצורה מונעת. אם זו דעה שמסוכן להביע, אז אני חיי בעולם עקום.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
08/07/2020 10:23:33

אם הסלטיקס לוקחים אליפות, אני מוכן למחוק באופן רטרואקטיבי כל בדל של כוכבית שהוצמד לעונה הזה.
תודה רבה על המעורב

דה שוט
08/07/2020 12:44:18

יש ראיון של אורלי וגיא שרץ בפייסבוק – ממליץ לצפות.
תחילה מדבר רופא מהשטח – מחדר מיון לניאדו בנתניה. מסביר איך כל צעיר עם חום מגיע למחלקת קורונה מלווה בשלושה "חייזרים" מפחידים בחליפות חלל, ואחרי שעה בדיקות משוחרר לביתו. "כרגע" הוא אומר נכון לשלשום "אין אצלנו מאושפזים או מונשמים עם קורונה".
.
מעניין יותר הראיון עם אחיו, פרופסור אמריטוס בטוסון אריזונה, אפידימולוג. הוא ממחיש במספרים אבסולוטיים של מתים ומאושפזים איך יש דעיכה עקבית בשבדיה – לעומת עלייה דרמטית מקבילה במספר ה"חיוביים" (הוא מסרב לקרוא להם "חולים"). וטוען – בהתבסס על מחקרים מקיפי עולם בחודשים האחרונים – שהנגיף בכל העולם מאבד את כוחו אחרי ארבעה שבועות. העלייה היא תוצאה של שינוי מדיניות הבדיקות. בשבדיה למשל פתחו תחנות בחינם לכל מי שרוצה להיבדק, כתוצאה מכך עלה מאוד מספר "הנדבקים" אבל ירד באופן עקבי מספר החולים הקשים והמתים.
.
איך זה קרה?
קוביד-19 הוא אחד ממשפחה של נגיפים, שלדבריו – כ-60% מהאוכלוסייה כבר נתקלה בהם בעבר ועל כן חסינה בפניהם. זאת אומרת שכ-60% מהאוכלוסיה "לא יכול לחלות בקורונה" (כך לדבריו). מבין האחרים – הרוב יחלו ברמה מאוד נמוכה, אולי אפילו ללא תסמינים כלל. זאת ועוד, הנגיף גם נחלש, יש לזה הסבר שנמצא בבדיקה – בעיקרון המדביק התשיעי בשרשרת מדביק הרבה פחות מהמדביק הראשון והשני.
.
גם הוא וגם אחיו – אחד רופא מנהל במלר"ד בלניאדו והשני אפידימולוג חוקר מוערך – טוענים חד משמעית: "אין גל שני". אחרי ארבעה שבועות – בכל העולם – הנגיף נחלש והולך.

Avri
Avri
08/07/2020 12:58:28
Reply to  דה שוט

דה שוט, בלי להכנס לפרטים אני אגיד לך שהמצב בישראל דבש לעומת מקומות אחרים.

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2020 14:33:13
Reply to  דה שוט

הנה נתון. תעשה איתו מה שאתה מבין. ברוסיה נכון ל 18 ביוני מתו כ 500 אנשי צוות רפואי מקורונה. באיטליה מתו כ 170. נכון להיום מתו ברוסיה 73 למיליון מקורונה בעוד שבאיטליה המספר הוא 580 למיליון. באיטליה יש 60 מיליון תושבים ברוסיה פי 2.5 כך שהיחס בין מספר המתים מבין הצוותים קרוב. סביר היה להניח שגם מספר המתים הכללי למיליון יהיה דומה.

IDO
IDO
08/07/2020 15:14:52

סיבת המוות. נפל מהחלון .
לרוסים אף אחד לא מאמין.

רועי ויינברג
08/07/2020 12:50:18

תודה מנחם. אני לא חושב שבוסטון תקח אליפות – גם היווארד יעזוב במהלך הסיבוב השני בשל לידת בנו וגם אין להם גבוה משמעותי שיעצור את יאניס, סיאקם או דיוויס. הם מרחק גבוה אחד משמעותי מאליפות, אולי זה יקרה בשנה הבאה. הסדרה שלהם נגד טורונטו היא אולי הסדרה שהכי מסקרנת אותי חוץ מהמפגש בין הלוס אנג'לסיות

Avri
Avri
08/07/2020 12:59:25

מסכים איתך רועי. בעיקר הספסל של בוסטון צריך עוד שנה שנתיים להבשיל בשביל לתרום משהו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אם כבר כולם שמים כאן לינקים, אני יכול להמליץ, אם נשאר לכם קצת זמן בין דיון קורונה וגזענות אחד למשנהו, או סתם כמה דקות פנויות – יש אתר כדורסל (זה סוג של ספורט) שהתחיל עכשיו סדרת פריוויוז לעונה המתחדשת, והבוקר פורסם שם פריוויו מצוין ומקיף על מילווקי באקס, (למי שלא מכיר, זו אחת הקבוצות החזקות העונה), ממש מומלץ:

https://hoops.co.il/?p=194309

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2020 14:09:22

אני מציע ליצור בצד רשימה של הפוסטים האלו (פריויו קבוצות) כדי שיהיה אפשר לנהל עליהן דיונים לאורך זמן. התצוגה הנוכחית תוך יום יומים הפוסטים נעלמים בחשכת העמודים האחוריים

רועי ויינברג
08/07/2020 16:26:48

אתה צודק. נעשה את זה, יופיע בקטגוריה של ה-NBA בתפריט הראשי

עגל
08/07/2020 13:43:48

לגבי אמביד – מנחם צודק לגמרי. אתה המנהיג של הקבוצה וזה אומר שאתה צריך להגיע עם mood לוחמני ולא להתמסכן. נשמע לי כמו רגב מהישרדות (מחפש חמלה 🙂 )
.
לדה שוט, לשרת ולשאר – רובכם מקצינים ללא צורך. למיטב הבנתי הקורונה זו מחלה אמיתית לגמרי. מבחינה ביולוגית פרופר היא קצת יותר חמורה משפעת (יכולה להיות לה השפעה הרסנית על הלב ועל הריאות, שנשארת כרונית ולא עוברת). אבל אין לה חיסון עדיין והיא הרבה יותר מדבקת וזו הבעיה. כמו כן לא יודעים מספיק מה הן ההשפעות שלה לאורך זמן.
כשמשווים עם מחלות אחרות ברור שישנו כאן אפקט פסיכולוגי של פחד מוגזם מהלא מוכר. ברגע שסימני השאלה יעברו וימצא חיסון ניכנס למוד אחר, כמו עם כל מחלה עונתית.
האם הגזימו עם הסגר? לדעתי כן, והייתי הראשון באתר זה להציע סגר הפוך, כלומר לסגור רק את מי שנמצא בסיכון (כאן כנראה שהגזמתי). אבל זה לא אומר שאפשר להתנהג כאילו יש פה בורדל.
.
האם ישנו מאבק בין בריאות וכלכלה? כמובן, תמיד היה ותמיד יהיה.
.
לגבי הפוליטיקה – כן, "אויב העם" ביבי עושה בקורונה שימוש כדי להציל את עצמו אבל חייבים להפסיק לערב פוליטיקה בבריאות. צריך להתמודד עם הקורונה כאילו אין ביבי ולהתמודד עם ביבי כאילו אין קורונה, כי הערוב בין שתי המשימות פוגע בשתיהן.
.
התקשורת משתפת פעולה ברצון עם ההיסטריה – נכון, זו דרכה של תקשורת.
.
חיסון עדר? לא ברור מה זה ואיך הוא קורה. בוודאי שהרופא מטוסון לא יכול להגיד שום דבר בנחרצות כבר עכשיו (אולי בעוד שנה).
.
חייבים לעשות המון בדיקות ולעצור את שרשרת ההדבקה, זה לא נעשה וזה המחדל הגדול של משבר הקורונה. אני לא חושב שצריך לציין מי האחראי לכך.

Avri
Avri
08/07/2020 14:10:01
Reply to  עגל

תגובה נהדרת. מאימביד ועד לקורונה והתקשורת. מסכים עם הכל.

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2020 14:59:19
Reply to  עגל

עגל, מסתמן שהפגיעה הביולוגית בחלק מהאנשים, לא ברור באיזה אחוז, קשה הרבה יותר משפעת. גם פרופ מטות שמי שלא מקשיב לההיטב חושב שהיא היורשת של לס, כינתה אותה "מחלה איומה". אני חושב שיכול להיות שהיא צודקת בתאוריה לגבי חומרת / קלות הסגר רק שהיא שוכחת שכאן חיים ישראלים. עוברים מקיצוניות לקיצוניות. מתיחסים להוראות רק במצבי חירום. אם סדצקי וגרוטו לא היו מבהילים את נתניהו והינו נוהגים כמו בארה"ב גם חדרי המיון אצלנו היו נראים כמו בניו יורק ובלומברדיה. בשני המקומות דרך אגב הטילו לבסוף סגר מלאה ועד היום לא שיחררו אותו לגמרי. בניגוד למה שעשו אצלנו.
.
אני חושב, סתם כך, ללא גיבוי מחקרי כלשהו, שיש השפעה לקיץ / חורף על הנגיף. אם הבנתי נכון יש קשר בין כמות יחידות הנגיבף שנכנסות לגוף לעוצמת המחלה (אין מחקרים מסודרים עדין) ולכן למזג האוויר החם יש השפעה מצמצמת על עוצמת המחלה. הנגיף מאד מדבק ולכן כשלא שומרים על כללי ריחוק , כמו שקרה בישראל, גם בקיץ יש התפשטות מהירה, אבל אנשים חולים קשה פחות. זו תאוריה. אין לי שום כלי לבחון אותה

עגל
08/07/2020 15:11:09

ההיגיון הפשוט שלי אומר שחום רק עוזר לנגיפים להתפשט. עם זאת, במקרה של שפעת השיא הוא כמעט תמיד בתקופות קרות. למיטב ידיעתי לא מבינים למה זה קורה, ישנם כמה הסברים שונים ויכול להיות שכולם נכונים. בקורונה עוד לא יודעים כלום ולכן צחקתי כשאמרו שבקיץ תהיה רגיעה בהתפשטות הנגיף.

Avri
Avri
08/07/2020 15:55:42
Reply to  עגל

בחורף זה לא בגלל החללים הסגורים?

עגל
08/07/2020 16:14:58
Reply to  Avri

אולי יש כאן גורם מסוים אם כי בזכות המזגן רוב האנשים נמצאים אותו זמן בערך בחלל סגור גם בקיץ. והחום אמור לעזור לכושר החיים של מיקרובים. יש שאומרים שבחורף הגוף קצת יותר חלש בגלל הקור.

עגל
08/07/2020 15:12:00

וכן, זו יכולה להיות מחלה איומה.
(אם כי גם שפעת יכולה להיות כזאת, רק שבזכות החיסונים אנחנו די אדישים אליה)

רן הנרגן
רן הנרגן
08/07/2020 16:34:13
Reply to  עגל

לא יודע לגבי שפעת. מעולם לא חליתי בה, לפחות לא לפי התסמינים הקלסיים, לכן אני לא מתחסן נגדה (אני בהחלט בעד חיסונים). אני לא כל כך מודע לנזקים ארוכי טווח של שפעת, אלא אם אתה מתכוון לנזקים כתוצאה מדלקת ריאות שנגרמת מהשפעת.

עגל
08/07/2020 16:46:58

אני גם לא מתחסן נגד שפעת למרות שאני בעד חיסונים.
נכון, בקורונה ישנם הרבה יותר סיבוכים וכנראה השפעה על הריאות ועל הלב שכמעט ולא קיימת בשפעת.

ארז
08/07/2020 14:31:06

הסלטיקס הם היחידים שבשבילם אני מוכן לקום ב4 בבוקר לראות פלייאוף, נקווה שהתחזית של הדוק תתגשם.

Avri
Avri
08/07/2020 15:56:10
Reply to  ארז

כנל אצלי.

המשגיח
08/07/2020 17:47:03

תודה דוק.

לגבי בוסטון – לא יודע. חושב שמילווקי רמה מעליה, אבל אשמח לראות אותה מצליחה.

בכל מקרה, כל עוד מילווקי לא עולה לגמר, לדעתי כל קבוצה מהמערב תנצח.

אור
אור
08/07/2020 18:20:52

ראיתי 140 תגובות, סימן שלפחות חצי פוליטיקה או קורונה 🙂 יאללה שתמשיך כבר הליגה

A Ljos: Resurrection
08/07/2020 19:07:21
Reply to  אור

למה ככה? תהיה אופטימי. אולי מישהו כתב בטעות משהו חיובי על בן סימונס והמוסד בא לתקן?

אור
אור
08/07/2020 20:08:31

חס וחלילה

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 19:17:58
Reply to  אור

זה כי עוד לא ראית המהלכים הגאוניים שרקחתי עבור הג'אז. אני פשוט GM מפוספס וגם מאמן מפוספס ואף שחקן מפוספס (למה מי זה בכלל ספאד ווב?)

אור
אור
08/07/2020 20:08:43

תן תקציר..

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
08/07/2020 19:51:58

הבועה הולכת להתפוצץ בקולות רועמים של אויר מג'אייף,
האמת סיפקנו סחורה זוועה לבועה (מחורר,פסול,סוג ז')
עשינו קופה,הלך על הבועה.
בקצב הזה אני הולך מועמד לזכות בהכול

עידן
עידן
09/07/2020 5:14:09

לפי יאהו קוואי לא נוסע עם הקליפרס לבועה

https://twitter.com/chrisbhaynes/status/1281018693837824000?s=21

עידן
עידן
09/07/2020 5:18:55
Reply to  עידן

לא קראתי את המשפט האחרון שהוא יצטרף אחר כך אז לא קרה כלום

תום
תום
09/07/2020 6:44:52

אף אחד פה לא מתייחס לסערת האנטישמיות ב-NBA/NFL? ציפיתי לפוסט עם 200 תגובות לפחות.