מתכוננים להמשך העונה – הבמבי הירוק – שחר צ'קוטאי

מתכוננים להמשך העונה – הבמבי הירוק – שחר צ'קוטאי

את העונה הקודמת פתחה מילווקי בסערה וכבשה את הליגה. היא נעצרה רק מול טורונטו והכפפה שהרס לחלוטין את ציפיות הזכייה של הבאקס.

העונה החבורה הירוקה מויסקונסין הגיעו רעבים יותר, חזקים יותר, עמוקים יותר ועל הדרך גם מגובשים יותר ומשפחתיים יותר (ומסכנים הקמעות של הקבוצות האחרות).

מועדון שהוא משפחה – האחים בירוק

העונה של הבאקס התחילה בקרטוע קל כולל הפסדים למיאמי ובוסטון, אך לאט לאט היא תפסה קצב ופירקה את הליגה, כולל את המועמדות לגמר מעיר המלאכים בשקט אופייני של אלופה בפוטנציה. העומק בספסל השפיע על כולם ונתן במה לכל שחקני הסגל, כאשר רק 2 שחקנים עוברים את ה-30 דק' למשחק, הראשון זה יאניס עם 30.9 דק' והשני זה מידלטון עם 30.1 דק'. במיוחד במשחקים קלים, והיו הרבה כאלו העונה.

מילווקי מובילה את המזרח ביד רמה וגם את הליגה עם מאזן 52-13.

מייק בודנהולצר שהיה מאמן העונה הקודמת ממשיך להראות את יכולתו כמאמן מוביל בליגה וכבר כעת הוא מעילית הליגה בעמדת המאמן. מאמן העונה של 2019.

את הקבוצה הטובה בליגה מוביל יאניס אדטוקומבו עם מועמדות מובילה לתואר ה-MVP, שעושה מה שהוא רוצה על המגרש. 29.6 נק', 13.7 רב' 5.8 אס' חטיפה וחסימה, כל זה עושה ה-MVP המכהן ב30.9 דקות משחק, כך שאם הוא ממשיך ככה וזוכה שוב בתואר הוא שובר את השיא של קרי בזכייה בMVP בהכי קצת זמן בכמעט 2 דקות שלמות. בנוסף על כל האמור יאניס השתפר בקליעה, בעיקר משלוש – הוא קולע 1.5 שלשות למשחק (מתוך 4.8 ניסיונות) ב-30.6% לא מדהים, אבל התקדמות. מהשדה הוא ב-62.2%, קצת פחות מהעונה הקודמת גם האפקטיבי בירידה של אחוז וחצי וכעת הוא עם 58.3% אפקטיבי.

לצידו כריס מידלטון בעונה הטובה בחייו. 21 נק' לצד 6.2 רב' ו-4.1 אס', שיאי קריירה בנק' ובר'. כרגע הוא עתיד להיכנס למועדון האקספלוסיבי של 90-50-40. לרוב הוא משמש ככינור שני אך כשצריך הוא גם יודע לקחת את המושכות לידיים. כולל שיא קריירה של 51 נק' מול וושינגטון ללא יאניס.

אריק בלדסו – 15.4 נק', 4.6 רב', 5.4 אס' ב-27 דקות. הרכז שמוסיף הגנה ויכולת ריכוז למשחק של מילווקי הוא האקס פקטור בפלייאוף. יאניס ומידלטון הם החשודים המיידים אך אם בלדסו יצא מהאדישות, יקח על עצמו אחריות ויקפוץ את המדרגה בין שחקן טוב למצויין אנחנו נראה את ההגנות מתקשות ומתפרקות מול מילווקי. הוא יכול להיות ההבדל בין להגיע לגמר לבין לזכות באליפות.

נקודות חוזקה

  • האיילים דהרו בשקט העונה והרגיש שהם עוברים מתחת לראדר, ולא בצדק. הם נמצאים בטופ של הליגה במדדים רבים, רייטינג הגנתי הטוב בליגה 101.9. רייטינג התקפי השביעי בטיבו – 112.6, ספיגת נקודות – 107.4 החמישי בטיבו בליגה , 51.7 ריבואנדים למשחק – הראשון בליגה. קבוצה הגנתית מאוד ומאומנת להפליא. שלישית בליגה בנקודות במתפרצות – 18.6.
  • הספסל – הספסל של הבאקס משחק כ-20 דק' במשחק ונותן 39.4 נק' ללילה. לפני הבאקס בטבלה מופיעות בעיקר קבוצות חלשות וקבוצות שמתבססות על כוח מהספסל (כמו הקליפרס עם לו ווילאמס והראל, מיאמי עם דראגיץ קראודר איגי והירו)
    העומק בספסל קריטי בפלייאוף, וכבר במהלך העונה ראינו כמה הספסל יכול להשפיע על המשחק, וכמה כל אחד משפיע ומוסיף.
    הספסל של הבאקס מכיל שחקנים מגוונים שמרכיבים פאזל מושלם של איזון בין הגנה טובה (דיוינצ'נזו, קונינגטון היל ולופז עם השיער) לקלעים מדוייקים (קורבר, אליסובה). כאשר מתווספים אליהם שחקנים משלימים ומעניינים כמו מרווין ווילאמס ששוחרר משארלוט, בראון ווילסון הצעירים, ועל הדרך תמצאו את אח של יאניס – תאנסיס שעולה מדי פעם כדי להעניק למשפחה נחת רוח.
    והיכולת לשחק עם כל סוגי חמישיות- גבוהה, נמוכה, שלשות, הגנה. הורסטיליות הזאת לא נמצאת אצל רוב הקבוצות – זה נותן לירוקים יתרון עצום לקחת החזרה ולקראת הפלייאוף.
  • מילווקי ניצחה את רוב קבוצות הליגה (מלבד 2 קבוצות עליהם נדבר בהמשך) כולל תצוגות מרשימות מול הקליפרס (פעמיים), והלייקרס.
  • מומנטום – מילווקי במהלך העונה הצליחה לייצר מספר רצפים נאים של ניצחונות, החל מרצף של 4 ניצחונות דרך רצף של 9 ניצחונות וכלה ברצף של 18 ניצחונות בין העשירי בנובמבר עד 14 בדצמבר, חודש וקצת ללא הפסדים.
D.J. Wilson's energy, less noticeable contributions impress Bucks ...

נקודות תורפה

  • קשה להגיד ביקורת על הקבוצה הטובה בליגה אך "אורח לרגע רואה כל פגע" מתאים פה, רק שאני לא אורח לרגע ולכן אסקור את הבעיות העיקריות:
  • נתחיל בראש – המאמן: הקבוצות של קואץ' בוד' חזקות ומחוברות ויש לא מעט קווים משיקים בין אטלנטה שלו למילווקי שלו, שתי הקבוצות חזקות ונותנות עונה סדירה טובה אך במאני טיים בפלייאוף הם קורסים. באטלנטה זה נגמר עם 4-0 ללברון וחבורתו, אשתקד זה היה קוואי וטורונטו שניצחו 4 משחקים רצופים אחרי יתרון כפול של הירוקים.
  • החיים ללא יאניס – 12 הפסדים העונה לבאקס, מתוכם יאניס לא שיחק 3 ועוד 2 יצא ב6 עבירות. ברגע שעוצרים את הכוכב, הקבוצה משתתקת. דוגמת מיאמי שניצחה פעמיים את הבאקס והוציאו את יאניס מהקצב. במשחק הראשון מול מיאמי יאניס קלע 30 אך יצא עם 6 עבירות בזמן ההארכה. במשחק השני יאניס קלע 13 באחוזים רעים. כנ"ל בניצחונות של פילי ובוסטון.
  • אמנם ההגנה של האיילים בעילית של הליגה אך דווקא בספיגת שלשות, שהליגה זורקת הרבה יותר מעונות קודמות, הבאקס סופגים הכי הרבה בליגה. זורקים מול הבאקס כ-38.6 שלשות וקולעים מידי ערב כ-13.7 שלשות. כך שהצבע חסום אך השלשות פנויות יותר.
  • חוסר במנהיג שלישי – כאשר יאניס חסר או נעצר, ומידלטון לא פוגע, צריך לבוא הכינור השלישי לידי ביטוי ולתת את החיזוק הנוסף. יש אי וודאות האם בלדסו הוא השלישי אחרי יאניס וקריס או דווקא לופז הוא השלישי. כמו שכתבתי למעלה – בלדסו יכול להפוך להיות הכינור השלישי והוא ההבדל בין אליפות לגמר.
  • לפני היציאה לפגרת הקורונה מילווקי ניצחה משחק בודד בחמשת משחקיה האחרונים, עם הפסדים למיאמי, לייקרס, פיניקס ודנבר (כולם היו בחוץ).
Milwaukee Bucks' Head Coach Mike Budenholzer Not a Fan of Drake's ...
חובת ההוכחה עליו

המשך העונה:

המשחקים של מילווקי להמשך הליגה: בוסטון, יוסטון, ברוקלין, מיאמי, דאלאס, טורונטו ווושינגטון. ואם יהיה צורך ממפיס תזכה לשחק מול מילווקי במשחק המכריע שלהם.

במשחקים שנותרו לבאקס הם ינסו בעיקר לשמור על המקום הראשון שנותן להם ביתיות (רגע, אין העונה ביתיות…), לחזור לכושר משחק ולשמן את המכונה כמו שצריך. וכמובן לחדד את הקרניים ואת הפרסות לקראת הדהירה לפלייאוף.

מוכנות לפלייאוף:

או במילים אחרות – האם מילווקי הולכת לקראת אליפות ראשונה מאז 1971?

למה כן:
הארגון עובד נכון וטוב.
יש להם מאמן מוצלח וחכם.
יש את יאניס בשורותיה – MVP מכהן.
הקבוצה עמוקה ויכולה לגוון מאוד את משחקה ולהתאים את עצמה ליריבה במשחק, החל מחמישיית קלעי שלשות ועד חמישיית הגנה חונקת.
הם מאומנים כמו מכונה משומנת ונחושים להצליח.

למה לא:
המאמן נחנק במאני-טיים.
התלות ביאניס.
אי היכולת של שחקנים משניים לעלות דרגה ולקחת את המשחק לידיים.
והכי חשוב – כי יש את טורונטו, פילי, מיאמי, קוואי ולברון בדרך.

מה באמת יהיה?

אתר 538 "מנבא" שיש לבאקס 44% להגיע לגמר, הכי גבוה מכל קבוצות הליגה. אך לזכייה באליפות האתר נותן 27% ללייקרס, 26% לקליפרס ו-20% לבאקס.

בתכל'ס אין לאף אחד יכולת באמת לדעת מי תזכה, במיוחד כי דיסני-וורלד הוא מקום של קסמים. ואולי נזכה לראות את הבמבי עומד על פסגת הצוק כמלך העדר אחרי הזכייה.
לבינתיים – נהנה עם המהלכים הטובים של הבאקס העונה.

Subscribe
Notify of
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Smiley
08/07/2020 8:29:07

"קבוצת השיטה" הכי טובה בליגה. הבעיה שבפלייאוף לפעמים צריך לצאת מהקופסא ולאלתר. לבאקס לא בטוח שיש את השחקנים לעשות את זה.
אבל השיטה שלהם אמורה להספיק לפחות לגמר אזורי ומשם יאניס צריך לעלות שלב ולקחת אותם כל הדרך אל התואר.
הם היו הכי טובים השנה והם אמורים לראות את עצמן ככאלו שאמורים ללכת עד הסוף.

asaf
08/07/2020 11:55:22
Reply to  Smiley

פריוויו מעולה. באמת נק' החולשה הם אלתור שצריך ותרומת שחקני המשנה המנוסים לצד יאניס (מידלטון,בלדסו, ברוק לופז)

אשך טמיר המקורי
08/07/2020 8:42:04

פריוויו מושלם – תודה רבה.
אמרת הכל.
אני לא חושב שהם קבוצה לאליפות.
אכן רוב הסיכויים שייצאו מהמזפח, אבל טורונטו ובוסטון יכולות לגבור עליהן – מול טורונטו אני נותן 50-50 ומול בוסטון 60 למילווקי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

פריוויו מ-ע-ו-ל-ה, תודה רבה צ'יקו, אשמח מאד אם יזכו.

המשגיח
08/07/2020 9:41:15

תודה רבה! סוף סוף חוזרים

רפיקי
08/07/2020 9:46:05

מילווקי צריכה להשתחרר מהרגשי נחיתות מול הקליפרס והלייקרס אם יש כאלו.
הם הקבוצה הכי קשוחה ועמוקה בליגה.
הם הטים טו ביט

שחר אלוני
08/07/2020 12:22:33

תודה
מאמין שיעברו הפעם את טורונטו

האווי לאסוף
האווי לאסוף
08/07/2020 12:33:28

אחלה פריוויו פלייאוף (פלוס עוד איזה זנב ליגה), תודה רבה

רועי ויינברג
08/07/2020 12:48:45

אחלה פריוויו, רף גבוה לאחרים. מילווקי אחת הקונטנדריות היותר משעממות שיש – אני לא מכיר אנשים שאוהבים או שונאים אותם יותר מדי. למרות זאת, אני לא חושב שהם יקחו אליפות. הם נותנים בכוונה ליריבות לזרוק שלשות בהגנה שעובדת לא רע בעונה ועבדה גם בפלייאוף, אבל הקליעה שלהם בעייתית.
.
נגד מיאמי, טורונטו, פילדלפיה ובוסטון יאניס אנטדקומפו עם 6 מ-41 מהשלוש. זה רע (14.6%) ולרובן, במיוחד מיאמי וטורונטו, יש את הכלים להאט אותו ולתת לשאר מילווקי לנצח. השנה אנחנו רואים את ברוק לופז קולע באחוזים של הפלייאוף בשנה שעברה והבאקס מסתדרים, אבל אני חושב שעדיין אי אפשר להמר על בלדסו בפלייאוף ולא ראינו אותם מנסים תוכנית אחרת. לא בטוח שלשאר יש את הסטאר קווליטי נגד היריבות, אבל נגד הלוס אנג'לסיות (11 מ-25 סביר מהשלוש ו-3 ניצחונות מ-4) זה יגמר ב-4 או 5 משחקים למי שתצא מהמערב, מי שזאת לא תהיה.

רותם אלרן
08/07/2020 13:50:01

תודה רבה צ'יקו, כיף כבר להרגיש את הכדורסל באוויר, ופריוויו מאוד כיפי ומעניין.

Dor
Dor
08/07/2020 14:23:23

תודה שחר. הבאקס יגיעו לאן שיאניס יקח אותם. עצרת אותו עצרת את מילווקי וזה הכי לא קלישאה בליגה שהקדשת קלישאות…. מידלטון הוא סוג של אלן יוסטון/אריק גורדון ולא יכול להיות גו-טו-גאי ובלדסאו כבר הוכיח שהוא לא מתעלה במאני טיים והוא בוודאי לא מס׳ 3 בקונטנדרית. מי שקצת עובר מתחת לרדאר הוא לופז שהתפתח לסטרץ׳ 5 נהדר (מי בכלל זוכר את המשאית שהיתה חונה בצבע של הנטס) + בונוס של הגנת טבעת ובוקסאאוט נהדרים. למרות שתמיד כדאי להשאיר את הצבע פתוח ליאניס אני חושב שאם העסק תקוע באד צריך לשחק על הפוסט של לופז. הגב לסל שלו פשוט נהדר, כמעט ברמה של אמביד וטאונס. לגבי הספסל יש לבאקס כח אש נהדר. קנינגטון היל ודה ויצנזו שומרים מצוין ואליאסובה קורבר ומתיוס זה בדיוק הגאנרים שאתה רוצה שיעלו וידפקו שחשה בנגיעה הראשונה שלהם בכדור. הניסיון והיכולת שם ורק להם יש את הגריק

רועי ויינברג
08/07/2020 16:08:04
Reply to  Dor

מסכים. עבד להם במשחק הראשון נגד הראפטורס בשנה שעברה ויכול לפתוח ליאניס נתיבי כניסה אחרים לצבע

Dor
Dor
08/07/2020 16:11:26

מול הבאקס הסייד-קיקס של הראפטורס נתנו שואו בניגוד לסדרה מול פילי שהם נעלמו. הכל תלוי בהתאמות שבאד יעשה, יש לו את כל הכלים לנצח

מנחם לס
08/07/2020 18:01:18

צ'יקו, סחטיין על ספתח מצוין שהציב סטנדרד גבוה לבאים אחריך.
לדעתי החולשה העיקרית של מילווקי היא חוסר הרגשת עליונות, שמביאה אתה מעט חוצפה ומאצ'ו. יש להם את ההילה של 'קבוצת קאונטרי' שבאה מאיזה חור לנצח את הילדות הגדולות. היא צריכה להרגיש מההתחלה שהיא הקבוצה הנחשבת לנמבר וואן, ולעלות כפי שהיאנקיס היו עולים בשנות ה-30 כשהם לא מכבדים את היריבה אפילו במבט כאומרים 'מה אתם עושים כאן בכלל נגדנו?'

חגי "התותח" ניסני
08/07/2020 18:17:11

תודה צ'יקו אחלה פוסט.
.
מסכים שהמגבלות של יאניס בולטות יותר והם בבעיה של חוסר בסקורר שלישי. ממש לא מסכים שבודנהולצר נחנק. הוא ניסה הכל שנה שעברה אבל הוא לא יכול לקלוע במקום השחקנים שלו שמפספסים שלשות פתוחות לגמרי. בהנחה שיאניס שווה ערך לקוואי מבחינת השפעה על המשחק אז הכישרון שהיה לראפס עולה בהרבה על זה של הבאקס וזה עדיין היה סופר צמוד.
.
לדעתי המאצ'-אפ שבאמת יכול להכריע אותם זה של הלייקרס. (ופילי עם מאמן טוב יותר) אם זה יגיע להתמודדות מול הקליפרס או כל קבוצה שהיא לא בפיזיות שלהם (בטח שבוסטון שאין לה מי יפריע ליאניס השנה) הם בעליונות (אני חושב שלסיאקום איבקה וגאסול היה חלק מאוד משמעותי בעצירה של יאניס)

Dor
Dor
08/07/2020 23:57:03

ואן ליט לאורי גאסול ואיבאקה קברו את בודנהולצר, קאווי היה מאופק, בטח יחסית לסדרה מול פילי. אם באד לא מוצא פתרון לואן ליט, אחלה שחקן אבל עדיין לא סטף קרי, אז הוא הבעיה. לי הסדרה הזאת נראתה כאילו הבאקס דופקים את הראש בקיר בכוונה וזה לא רק האחוזים לשלוש.

Yinon Yavor
08/07/2020 20:40:12

תודה רבה.
צריך לזכור ששנה שעברה הם היו לא רחוקים בכלל מלהדיח את האלופה לעתיד, שבינתיים איבדה את ה-MVP שלה.
אז כן – הגיוני מאוד שהם ייצאו מהמזרח. מה יקרה משם? כבר תלוי מול מי הם יגיעו. לדעתי תחושת האנדרדוגיות תהיה בעוכריהם, כמו גם העובדה שעבור שומרים אישיים מוערכים (קוואי, ג'ורג', לברון) – היווני כבר לא יקבל את השריקות שהוא רגיל אליהן כשהוא מוריד את הראש ורץ בכוח פנימה.
אני צופה הרבה מקרים שהוא יתלונן/יתאכזב מאי-שריקות. זה לא יקרה כנראה בסיבובים הראשונים, אבל בגמר בטוח כן.

historyteacher
08/07/2020 20:47:03

תודה רבה על פריוויו מעולה ויסודי. קבוצה מצוינת – ההשוואה לאטלנטה של 2015 מבחינת סגנון משחק ומגבלות היא במקום, אבל גם חשוב לזכור שלאטלנטה לא היו שחקנים מהסוג של יאניס, ווילד קארד סופרסטארי בקנה מידה אחר לגמרי. מצד שני – חוץ ממנו אין אף שחקן מעולה. מידלטון הוא קצת פרווה – לא מספיק דומיננטי או מגוון – אלא אם הוא יוכיח אחרת. דווקא השיגעון של הבועה יכול להיות בעורכיה, כי זה נותן יתרון למזל ולכושר נוכחי ודי ממסמס את ההצלחה של לפני חצי שנה.

עגל
09/07/2020 12:44:50

תודה על הפריוויו. מאוד מעניין.
לדעתי מילווקי באותה רמה כמו בוסטון וטורונטו, היא תוכל לעבור אותן אבל זה יהיה לה קשה מאוד כי זו קבוצה יותר שבלונית שתלויה מאוד ביאניס. הפרעת לו – אולי הצלחת להפיל את כל הקבוצה.