מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1.הגיע הזמן לדבר על ה-RESTART של העונה

****************

אבל לפני כן, כמה מחדשות הקורונה מארה"ב:

היום נשברו כמה מחסומים:

*מספר חולי הקורונה בארה"ב שבר את ה-2,500,000 – יותר מרבע נדבקי העולם כולו.

*מספר הקורבנות בארה"ב מנגיף הקורונה הגיע ל-130,000

*מושל פלורידה – שפוט טראמפ, אבל האמינו או לא אינפנטיל אפילו יותר מהנשיא אם ייתכן בכלל דבר כזה – ניתבקש היום ב-9:00 בבוקר ע"י ראש העיר של מיאמי, שהצטרף לארבעה רופאים מבית החולים 'ג'קסון ממוריאל' במיאמי – להטיל חובה על תושבי המדינה לחבוש מסיכות פנים כשהם בציבור. לפחות 'חובה מוסרית'. הוא סירב. ב-21:00 היו מעל 9,500 חולים חדשים, ועדיין לא נמסר כמה קרבנות, אבל לבטח מעל 3,000.

*מספר חולי הקורונה החדשים בפלורידה שבר היום את מחסום ה-10,000: עד שעה 22:34 מספר חולי הקורונה החדשים היום בפלורידה היה 10,128. נערה בת 19 שניכנסה לבית החולים בג'קסונוויל , פלורידה, ניפטרה הבוקר. בחצי ממדינות ארה"ב מספר חולי הקורונה היום היה גדול מחולי הקורונה החדשים אתמול, וגיל החולים החדשים הופך להיות צעיר יותר ויותר.

*מספר חולי הקורונה בפלורידה עד היום (וכולל) שבר את מחסום ה-150,000, חצי מהם בעשרת הימים האחרונים.

*כמה וכמה מחקרים הגיעו לאותה מסקנה: אילו בארה"ב היתה חובה (לפחות מוסרית) לחבוש מסכות, מספר הנידבקים והקורבנות היה ב-80% קטן יותר.

כל מה שהנשיא טראמפ היה צריך לעשות זה לפנות לעם, להודות שהוא טעה, ולבקש מכל אזרח לתרום את תרומתו האזרחית הקטנה ולחבוש מסיכה כשהוא יוצא מביתו. יותר מ-80,000 מה-130,000 היו חיים היום. זה לא פחות מרצח עם.

אני יודע שלפני שלושה ימים כמה סתומים מבין הגולשים המנסים להישמע כחכמים מארץ הקודש, טענו שכל עניין הקורונה הוא בלוף אחד גדול. שאין בכלל דבר כזה. הכל 'המצאה'.

ובכן, הקורונה הופכת למגיפה שמורידה את ארצות הברית על ברכיה. אז כל אלה הטוענים 'עובדים עליך' שיעשו לי טובה ויעברו לכתוב זאת באתר אחר. היום נודע לי על פרופסור שהייתי ביחסים טובים אתו שאני בטוח שגילו פחות מ- 60 ניפטר בבית החולים 'נסאו' אחרי שלחם בנגיף מעל חודש ימים. אז כל הטוענים HOAX או בלוף, שישמרו את דעתם לעצמם. אני מקווה שכל הגולשים באתר עם דעה צלולה שומרים מרחק ולובשים מסיכה בציבור, ובכך תורמים את חלקם למיגור המגיפה האיומה הזאת.

*************

טראמפ שמר את הידיעה הזאת בסוד כבר כמה חודשים:

לפני שאני מתחיל עם הופס, עלי לדווח לכם על ידיעה שאני לא בטוח אם בארץ כבר הודיעו עליה: ה-SECRET SERVICE מדווח שהרוסים משלמים כבר למעלה משנה לטליבאן באפגניסטן כסף 'על כל ראש איש צבא אמריקאי' שהם מחסלים. הטליבאן מקבלים מיחידת 29155 של הרוסים כסף על הריגת אמריקאים. העובדה נודעה לדונלד טראמפ ולאנשיו כבר בסוף פברואר, ועד עתה טראמפ לא עשה דבר בנידון וההודעה נשארה סודית עד שכתבי NYT גילו אותה. לך תדע: אולי טראמפ יודע על כך כבר זמן רב.

לפי הדו"ח כבר במרץ היו הוכחות 'על 'כסף עבור הרוגים אמריקאים באפגניסטן. בתחילת מאי טראמפ אמר ש-"בין פוטין וביני שוררים יחסים נהדרים", ובסוף מאי טראמפ הודיע שהוא מזמין את פוטין לביקור בבית הלבן. מוטב שזה יעשה לפני הבחירות בנובמבר.

אני מזמן אמרתי לכם שטראמפ פחדן. גם פחדן, גם שקרן, וגם אדם שנאשם כבר באלף האשמות והכל נופל ממנו כמו מטפלון. במקום לעשות סגר על רוסיה ולא לתת להם גרגר חיטה אחד עד שזורקים את פוטין לתא סגור במקום לתת לו דיקטטורה בלעדית עד 2036. אבל טראמפ הוא רק דיבורים.

טראמפ הוא פודל – כלבלב קטן שזנבו מקשקש ומנדנד את לפי המנגינות של פוטין. למה? לפוטין יש כנראה אסמכתות, סימוכין, חומר, תמונות, וחתימות שיעשו מטראמפ בוגד, אם אמנם יתגלה שזאת האמת. נדמה לי שיש על כך עונש מוות.

STAY TUNED!

**********

2. מה קושי לוח-המשחקים של כל קבוצה מה-22?

ג'ון הולינג'ר אוהב את המשחקים האלה. כמו שה-PER שלו אמור לתת לשחקן ציון המלמד על יכולתו, הוא החליט לתת מספרים ולחשב לפיהם את הקושי או הקלות שלכל קבוצה יש בשלב הראשון של 8 המשחקים הראשונים לכל קבוצה. אז הפעם הוא החליט לחשב את 'קושי לוח המשחקים' ולתת לכל קבוצה מה-22 ציון מ-1 עד 4. החלשות ביותר הן "1". מספרי "2" הן הקבוצות הנלחמות על מקום בפלייאוף שהן בעלות רקורד שלילי. (https://theathletic.com/1896573/2020/06/26/sizing-up-the-schedule-rating-each-teams-slate-and-what-it-all-means/)

"3" הן ה-'ELITE EIGHT, קבוצות בחצי העליון, אבל לא למעלה. הן יכולות להיות 'מתחרות' על התואר ואיש לא יתפלא. הקבוצות שהן "3" הן דאלאס, דנבר, יוסטון, אינדיאנה, מיאמי, OKC, פילדלפיה, ויוטה.

ישנה קבוצה אחת שהיא בין "2" ו-"3" והיא ניו אורלינס. הכל תלוי בציון.

ואז יש את ה-"FAB FIVE" שהן "4" – לייקרס, קליפרס, באקס, סלטיקס, ורפטורס.

הנה הטבלה על קושי המשחקים של כל קבוצה:

TEAM
EASTWASSY7NOElite8Fab5Score
Philadelphia1402119
Boston1401220
Indiana1204121
Brooklyn1400321
Milwaukee1203222
Orlando0312222.5
Washington0213223.5
Toronto0203325
Miami0104326
WEST
New Orleans1501118
Sacramento0322121
LA Clippers0313121.5
San Antonio0215021.5
Utah0313121.5
Oklahoma City1203222
Dallas0402222
Houston0303223
Phoenix1006123
Portland0204224
Memphis0212324.5
L.A. Lakers0105225
Denver0203325

לפי הטבלה לפליקנס יש את המשחקים הקלים ביותר, ולמיאמי את הקשים ביותר. אחריה הלייקרס, טורונטו ודנבר.

לפי הטבלה הזו ישנן אפשר להניח כמה הנחות, אבל כמובן שהכל הן הנחות:

1)הסקדואל הקל של הפליקנס הוא בעייה גדולה לארבע קבוצות אחרות שקיוו ל-PLAY-IN SERIES נגד ממפיס גריזליס – פיניקס, פורטלנד, סקרמנטו, וסן אנטוניו לא יתפשו את הגריזליס המובילה בארבעה משחקים, בעונה של 8 משחקים! (וכמעט בטוח שמילווקי, שתשחק נגד הגריזליס, תתן לשחקניה הראשיים לנוח במשחק האחרון לפני התחלת הפלייאוף!).

אם ציון ישחק אפילו חצי מהרמה שמצפים ממנו, אף אחת לא עוברת אותה, והסיבה השנייה הוא הסקדול שלה שהוא הקל מכל האחרות: הם משחקים רק נגד FAB FIVE אחת (הקליפרס) ואחת מה-ELITE 8 (יוטה). כל המשחקים האחרים הם נגד הנחותות, ולא פעם אחת, אלא פעמיים (נגד הספארס, המג'יק, הגריזליס והקינגס). למעשה, הקינגס היא היחידה שיש לה סכוי הגיוני לעבור את הפליקנס אם ינצחו אותה פעמיים, כי הם מחזיקים גם את שובר השוויון ביניהן, ולקינגס ישנם 3 משחקים 'רכים' נגד המג'יק, הנטס, והספארס. אבל הקינגס חייבת לנצח את ניו אורלינס פעמיים, ואין להם תפילה נגד ציון (מי? האריס גיילס? Nemanja Bjelica? מרווין באגלי (אלכס לן חלה בקורונה ואפילו אם לא ציון נושף עליו והוא מתאדה).

הבלייזרס קבוצה טובה. עם זאק קולינס ויוסוף נורקיץ' (בהנחה שיבריא וישחק) היא טובה כמו כל הנאבקות על מקום בפלייאוף הבמערב. אבל עם 24 יש לה לוח משחקים קשה מאד.

בואו נדבר מזרח.

האם פילי יכולה לסיים 4?

למזלם למיאמי יש את הלוח הקשה מכולם עם 26 נקודות. למעשה, מכל 8 היריבות רק פיחניקס היא 'קלה'. למציאמי ישנם 2 משחקים על פילי ועד אינדיאנה. אבל הם משחקים נגד אינדיאנה פעמיים, ולאינדיאנה – עם 21 נגדם – יש לוח קל הכולל את אורלנדו, פיניקס, וושינגטון. אבל נא לא לשכוח שלמיאמי יש שובר שוויון נגד אינדיאנה.

ולהם עצמם – לפילי – יש לוח שהוא CAKEWALK: 19 נקודות פור גאד סייק. הם משחקים נגד 4 מ-5 החלשות ביותר בבועה – ויזרדס, פיניקס, ספארס, והמג'יק – מה יותר מזה ג'ואל אמביד רוצה? אם הם מנצחים את פורטלנד ואינדיאנה – הם במקום רביעי במזרח כי יש להם שובר שוויון נגד הפייסרס.

האם דנבר יכולה לתפוס את הקליפרס? ומה עם יוטה?

הנאגטס רק משחק אחד מאחורי הקליפרס למקום שני במערב. אבל מה? לוח משחקים של 25! הנאגטס יחזיקו שובר שוויון אם ינצחו את הקליפרס, אבל זה יכול להיות זמניף בשעה שהם, דנבר, משחקת נגד הלייקרס, טורונטו, ג'אז, הת'אנדר, וההיט, הקליפרס משחקת נגד…הנטס, ]יניקס, הפליקנס, והבלייזרס.

האם זה ייתכן שדנבר תתפוס את הקליפרס? כמובן שזה ייתכן אבל הסיכוי לכך נמוך מאד. לא רק זה, אלא שהנאגטס צריכה גם להסתכל אחורה כי הג'אז הם רק משחק וחצי מאחוריהם עם לוח של 21.5, כולל משחקים נגד אורלנדו, שני משחקים נגד הספארס, יוסטון, והת'אנדר.

ואחרון להיום, האם לבוסטון יש סכוי לתפוס את טורונטו במזרח?

הסלטיקס מפגרים אחרי טורונטו ב-3 משחקים. הם משחקים נגד טורונטו פעם אחת, ונצחון יעשה הבדל של 2 משחקים, ויתרון בשובר שוויון. לטורלחונטו יש גם לוח משחקים קשה ביותר (25) ולסלטיקס לוח רך כמו טוסיק של תינוק (20) כולל משחקים נגד הויזרדס, פורטלנד, ממפיס, ברוקלין, ואורלנדו, בשעה שטורונטו פוגשת את הלייקרס, הבאקס, הנאגטס, ההיט, והסיקסרס. הסלטיקס חייבים להיות 0-8 במשחקים, או הכי קרוע 1-7, ולקוות שטורונטו תהיה 4-4, או גרוע יותר.

מקום שני הוא לא כזה חשוב בגלל שאין יתרון בית, מלבד היתרון שאז בסיבוב הראשון של הגמר היא פוגשת את מס' 7 במזרח – ברוקלין נטס.

3. קרוסאובר בחר את ה-X-FACTOR מכל קבוצה. היום מזרח, מחר מערב

מה זה X-פקטור? זה השחקן שלרוב אינו הכוכב הגדול, אבל שחקן טוב מספיק להפוך את הקערה על פיה. זהו השחקן שאם יפתיע במשחק שהוא מסוגל לו, יכול להביא את קבוצתו להפתעה גדולה!

מילווקי באקס -אריק בלדסאו

השנתיים האחרונות היו שנים של אכזבה בפלייאוף של אריק בלדסאו. הוא התנדנד, דידה, והשתרך בשתי העונות האחרונות, ואנשים הפסיקו להזכיר את שמו כשחקן מפתח שיכול להביא את מילווקי לאליפות. שהוא אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה אפילו שימון יודע, אבל בלדסאו יכול להיות כוכב התקפה, כפי שהיה באוניברסיטת קנטקי. הוא רק צריך להחזיר לעצמו את החוצפה, ולהאמין בעצמו.

טורונטו רפטורס – פסקל סיאקם

ה-MIP חייב להאמין שהוא לא רק MIP אלא יכול להתקדם לעבר MVP. כל מה שהוא צריך זה יותר "מאצ'ו" ופחות ביישנות. הוא קולע 23.6 עם 7.5 ריב'. הוא חייב להיות 28.6 ו-9.5 בפלייאוף. עם קוואי לינארד הוא הראה שהוא יכול להיות סנטר מהיעילים אפילו שאין לו את הגובה, המשקל, או הכוח. אבל יש לו SPIN MOVES שאין להרבה ביג-מן כמוהו, ולמעשה לאף אחד אין. הוא גם אחד הביג-מן הטובים ביותר במשחק TRANSITION. אבל עליו להתחיל לייצר יותר נקודות תחת הסל, ולהיות שם כשיש ריבאונדים.

הקמרוני הזה אולי לא רגיל, ולא מאמין שהוא בדרך להיות סופר-בסטאר. מישהו צריך להכניס זאת לראשו, וטורונטו תהיה הרבה יותר טובה בגלל זה.

בוסטון סלטיקס – דניאל ת'איס

מי שמרים את גבתו כלא מבין את הבחירה הזאת, מוטב שיעשה זאת בשרותים כשאיש לא מבחין.

הוא הפחות ידוע מכל שחקני הסלטיקס, אבל הסנטר הנמוך הזה (8'6, או 2.03 מ') הוא-הוא האדם לנסות להאט את ג'ואל אמביד, כי אנס קנטר לא יצליח לעשות זאת, וגראנט ויליאמס ורוברט ויליאמס עדיין לא מוכנים ל-PRIME-TIME.

הסלטיקס קבוצה נמוכה יחסית, ועליהם ליצור "גובה קבוצתי" כשכולם עוזרים. גורדון הייוארד וג'ייסון טאטום יכוליםצ לשמש פםרונט-ליין רציני רק אם ת'איס תופס חוצפה, והוא מאמין באמת ובתמים שהוא יכול להיות דייב קאונס מס' 2: סנטר נמוך אבל הנמוך שמשלים את תשבץ הסלטיקס. הוא הפך לאהוב הקהל הירוק, וחבל שהוא לא יוכל לשמוע אותם בבועה.

מיאמי היט – באם אדביו

אגיד זאת בקיצור: 'באם' היה ה-NERDS'GEM של דראפט 2017. מאז הוא עשה סיבוב שלם של MAINSTREAM, והוא השחקן המשתפר מכולם, ההפתעה הגדולה מכולם, והמתנה הכי גדולה – ולדעתי הבלתי מצופה – של מיאמי.

הוא הפך לסנטר טוב מאד – כמעט בא לי לכתוב 'מצויין' – בשני צידי המגרש. האתלטיות שלו לשחקן בגובהו – אין לה אח ורע בכל הליגה, מלבד יאניס. אבל יאניס אינו סנטר. באם הוא סנטר, ובין הסנטרים הוא האתלט הטוב ביותר, בדרך להיות אחד מהסנטרים הטובים בליגה.

אינדיאנה פייסרס – ויקטור אולדיפו

כשויקטור אולדיפו שיחק באינדיאנה לפני פציעתו, ואינדיאנה היו המפלצת של המזרח, כולם לגלגו 'אובראצ'יברס'.. העונה הפייסרס סיימו 26-39 כשאולדיפו משחק רק 13 משחקים.

אז ככה: כל הכבוד לפייסרס. כל הכבוד לדומנטס סבוניס. אבל עם כל הכבוד להם, התקרה שלהם היא סיבוב שני בפלייאוף. אולדיפו הוא ה-X-FACTOR שיכול להביא את ה-"וומפףףף" הדרוש לקבוצה הכפרית הזאת. אולדיפו בריא – או אפילו כמעט בריא – ישנה את כל ה-CALCULUS. ללא אולדיפו אין להם סכוי נגד מיאמי – כנראה יריבתם בסיבוב הראשון. איתו זה יכול לקרות.

פילדלפיה 76'S – בן סימונס

כתבתי. הסברתי. הבהרתי. פרשתי. אבל ישנם באתר כמה סתומים, אטומים, חסומים. בלתי חדירים, שלא מבינים מה שאני מנסה להסביר להם אפילו אם אני מנסה ללמד אותם מי זה בן סימונס

אפילו באותיות כאלה.

אז מה עוד אני יכול לעשות? כמובן שלא אזעכיר את שמם – – הם יגלו את עצמם בתגובות, וזה חתום. אז אני לא עומד לחזור על מה שכתבתי, שבן סימונס חוזר עם קליעת שלוש ועומד לקחת מנהיגות ושליטה מכל האמריקאים האלה. אם מאמנו בראון יידע רק כיצד לשחק איתו, גמר ה-NBA נגד הת'אנדר הוא המינימום. ואז ישנו רק מקסימום אחד.

ברוקלין נטס – ספנסר דינווידי

אבל ללא קווין דוראנו וקיירי אירוינג הכדור נעצר כאן.

אורלנדו מג'יק – מרקל פולץ

ישנו עוד חלול באתר שלא אזכיר את שמו שלא מפסיק ללכלך שטריי יאנג הוא הפוינט גארד הטוב במזרח. חבל שהוא מבלה עתה בדירתו באטלנטה במשחקי וידיאו במקום להגיע לבועה ולקבל שעור רציני, אחת ולתמיד, ממקרל פולץ.

כשמרקל היה שחקן המכללות מס' 1, הפנומן של ש. עשה 'נפלאות' בסונרס של אוקלהומה, כי שם יודעים ומבינים רק פוטבול. למרקל היתה בעיה פסיכולוגית, מה לעשות? אבל הבעיה ניפתרה. הבעייה הפסיכולוגית שגרמה לבעייה NEUROMUSCULAR – ניאורו-שרירית – היא עניין של העבר.

אני לא אומר שהמג'יק, עם הצעיר שניקה העונה את ראשו – עומדים לנצח את הבאקס או את הסלטיקס בפלייאוף.

מרקל הפך לפוינט גארד הפותח של המג'יק, ולאט – אבל בטוח – הבחירה מס' 1 של הדראפט מראה את מה שהוא היה כצעיר באונ' וושינגטון, עם הכניסה הטובה ביותר לסל שראו מזה שנים.

הקליעה מרחוק עדיין לא מה שהיתה, אבל הוא התחיל לקבור שלשות ב-36%, ואתם תראו כניסות לסל בפלייאוף שיגרמו לכם לשכוח שישנו שחקן הנמצא עתה בדירתו ומשחק וידיאו גיימס בשם טריי יאנג. אני לא סתם זורק מילים: אם ייצא לולשחק נגד קמבה וולקר או קייל לאורי, תתפלאו לראות מה קורה.

וושינגטון ויזרדס: בראדלי ביל

לוושינגטון אין X-FACTOR. יש להם את בראדלי ביל, וזהו.

4. שש עשרה מ-302 שחקני NBA נמצאו חיוביים בבדיקת קורונה-וירוס

5. אבן מפורנייר: "ב-8 המשחקים הראשונים זה הכל שאלה של כושר גופני!"

"הלייקרס היא לא הקבוצה היחידה שהתאמנה. כל קבוצה מצאה שיטה אחרת לבלף את ה-NBA. אחרת היינו מופיעים ב-30 ביולי ומתחילים למתוח שרירים, גידים, ומה לא. העומס שלנו על השרירים הוא גדול פי 2 או 3 מאנשים רגילים. הכוח המתפרץ הוא גדול מאד וללא אימונים הדרגתיים זה לא ייתכן לשחק ברמה הגבוהה ביותר".

אז הקבוצה ששחקניה יהיו בכושר הגופני הטוב ביותר, ולא הקבוצה הטובה ביותר, תנצח את המשחקים הראשונים.

והאמן לי שה-NBA ידעה שכולם מתאמנים והעלימה עין. לה זה יהיה טוב הרבה יותר אם המשחקים הראשונים יעברו ללא פציעות!.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 123 תגובות

    1. לא רואה את הספרס עולים לפלייאוף,הם עם הראש בדראפט,רואה אותם לוקחים את ניקו מניון או את סדיק ביי ואייזיאה סטיוורת' גם אופציה נחמדה,הם צריכים או עמדה 2 או פורווד,לדעתי.

  1. חחח מנחם מרקל פולץ? Omg ירון. טריי עושה ממנו סמרטוט סחוט בריח וניל שמנגב חדרי הלבשה.
    אפילו לא סמרטוט שראוי לניגוב פרקט במגרש עצמו.
    פילי נגד אוק בגמר זה אחד החזקים אני בכלל מהמר על קינגס מול המגיק של פולץ שיהיה הmvp.
    מנחם תגיד האמריקאים לא משלמים לשכירי חרב ברחבי העולם? הם לא שילמו ומשלמים דולרים לטאליבן שיפסיקו לעשות פיגועים? מה אתה מופתע.
    התמונות היחידות שיש לפוטין בטח זה טראמפ עם קוק ו10 בחורות חמודות איתו, נו זה לא חדש כל הסנטורים שם חוגגים ככה אולי חוץ מאלו שכבר מעבר לגיל " העמידה" כמו שהתכוון הרוזן כמו סנדרס.
    נראה לך שאם טראמפ יגיד להם לחבוש מסיכות האמריקאים יקשיבו לו? Lol הם אוהבים אנרכיה גם ככה אין סיכוי שרוב האנשים שם ישימו מסיכות.
    גם משפעת ומיליון מחלות אחרות אנשים מתים אבל יש על זה דיווחים?
    הקורונה התפשטה בשיאה בגלל כל ההפגנות הממומנות. לא חבשו מסיכות צעקו השתעלו והתעטשו אחד השני צפיפות שיא כולם נגעו באותם פסלים 😎.
    אני מקווה שגה יחזיק מעמד במקום 8 כי הליגה תעשה הכל להכניס לשם את ציון ואז הפרומו בפלייאוף…
    17 years ago you all were witness
    Today you are there at the begining

    ואז פרצופים של ציון מול השיקצה. יעני היורש עם הסמל של נייקי. וכסיפור משני נקמת המודחים במלך שהגלה אותם לונזו אינגראהם והארט.
    וסילבר עם חיוך מאוזן לאוזן ודולרים על הקרחת. והופ סוויפ 4 0 קליל לשיקצה שאולי בזכות המומרנדום של סילבר איזה שופט יצליח לגרד גנטלמני עבור ציון.
    הרגת עם אלכס לן בכלל ציון מול באגלי ולן זה התעללות בחסר ישע

    1. בוקר ושבוע טוב שי. לפני שבוע וחצי בערך העלית פוסט בנוגע לערביי ישראל וביקשת ממני תגובה.
      עניתי לך לגבי חלק מהטענות ולא הספקתי לעסוק בנקודות נוספות. אתה ענית לתגובה שלי והרגשתי צורך להשיב לך ולהתייחס לכל הנקודות שמנית.
      בגלל ההערכה האישית שיש לי אליך השקעתי מספר שעות בכתיבת התגובה ובשביל לא להתחיל בוויכוח כללי לא העליתי אותה באותו המעורב אלא בזה שלפניו (אולי זו היתה הטעות שלי). אמנם לא ציפיתי לתגובה על מה שכתבתי אבל להתיחסות קצרה כן. מניח (ומקווה) שפשוט לא ראית את התגובה ולכן מעלה אותה שוב היום.

      להלן תגובתי למה שדננו בו בעניין ערביי ישראל.

      הקדמה היסטורית קצרה לפני שאתייחס לנקודות שהעלית, העולם שלנו לא פיירי, היה פה עם יהודי שסילק את הפריזי והיבוסי והאמורי ועוד כמה עמים שהיו פה כנראה, השתלט על השטח ושלט בו כמה מאות שנים עד שהאימפריה הרומית הגלתה את רובו המכריע. באמצע הייתה גם גלות בבל שאחריה העם היהודי חזר לארצו ויצר את בית המקדש השני והיו גם יוונים. אחרי שרומי (המציאה את השם פרובינציה פלסטינה על שמם של הפלישתים כדי לעקוץ את היהודים שחיו תחת שלטונם) ירדה התחלפו השולטים בשטח הקטן הזה והיה גם שלטון מוסלמי. האחרונים ששלטו פה במאות השנים האחרונות היו הממלוכים, אחריהם האימפריה העותומנית הטורקית ואחרונים בתחילת העת המודרנית היו הבריטים ששלטו פה הכי מעט מהרשימה הנ"ל. לא היה עם פלסטיני, אתה מוזמן לחפש בדפי ההיסטוריה ולא תמצא. מה כן היה פה? היו ערבים, ההיסטוריונים אוהבים לקרוא לרוב השטח שלפני שנוצרו המדינות המרחב הערבי. לא הייתה ירדן ולא פלסטין ולא ארץ ישראל למרות שהאחרונה כן הייתה קיימת לפני יותר מ 2000 שנה. הערבים שהיו פה עם קום המדינה, הגיעו כנראה ברובם מהמרחב הערבי. חלקם צאצאים של חמולות שחיו פה מאות שנים ורבים הגיעו כמהגרים או כחיילים שנשארו פה מאמצע המאה ה 19, חיילים של מוחמד עלי שהגיעו ממצריים. כשהתחילה הציונות הייתה פה כבר קהילה יהודית קיימת, על כך אנחנו למדים ממסמכים וגם בין היתר מספרו של מארק טווין מ 1869 מסע תענוגות לארץ הקודש. את הארץ הנהדרת שלנו הוא מתאר כמקום שומם…. חוץ מהעיר הגדולה ירושלים בה חיו תושבים לפי רובעים (יהודי, ערבי וכו'). סך הכל יהודים שהיו פה, לפי מפקדים, קצת לפני שנות הארבעים של המאה ה ,19 קרוב ל 20,000 ומוסלמים שרובם ערבים היו כ 180000. אגב, כבר בשנות השלושים במרד הערבי במוחמד עלי היו פרעות ביהודים. היהודים תמיד היו אלו שנדפקו על ידי הערבים ואת פרעות תרפ"ט אני לא צריך להזכיר לך. אחרי שהחלו העליות הראשונות לישראל החלה גם הגעה של מהגרי עבודה מהמרחב הערבי כי העליות הביאו עמן שגשוג ומקומות תעסוקה רבים. הגיעו ערבים מערב הסעודית, מצרים, ירדן, סוריה ועוד.
      פתחתי בזה שהעולם לא פיירי והסיפור למעלה מעיד עד כמה זה לא פייר שחלק מהאוכלוסיות שנמצאות במקום מסוים משתנות, מטרונספרות ממקום למקום ללא רצונן, עמים נכבשים, משועבדים וכו' זה קרה גם באמריקה עם האינדיאנים וקרה באפריקה ובסוף המאה ה 20 גם ביוגוסלביה לשעבר עם מיליונים שטרונספרו כידוע לך בין המדינות שנוצרו לבסוף.
      כשקמה מדינת ישראל היה מתווה של האום שאנחנו קיבלנו והערבים לא. אף ערבי מהמרחב לא קיבל אותנו כעם אז ואף ערבי לא מקבל אותנו גם היום כעם אפילו שיש לנו הסכמי שלום אם חלק מהמדינות במרחב מטעמי נוחות, בעיקר שלהם.
      המדינות הערביות שתקפו אותנו בשחרור הציעו לערביי הארץ לעזוב באופן זמני עד שיחסלו אותנו. התוצאה היא כ 730000 פליטים שחשבו שיחזרו לפה וישתלטו על כל מה שנשאר אחרי המלחמה ונאלצו להישאר במחנות פליטים בלבנון, ירדן, סוריה והגדה המערבית. אלו ברובם הפכו את המושג פליט למקצוע שקיים, לא ייאמן, עד עצם היום הזה! מקצוע שקיים כנראה רק פה.
      המלחמה הזו בה הובסו הערבים גרמה לתופעה מעניינת. מדינות המרחב הערבי, ביניהן מרוקו, לוב, מצרים, תוניס, עירק וכו' עשו טרנספר ליהודים שחיו בשטחם וכ 850000 (כ 100 אלף יותר פליטים יהודים מערבים) נזרקו מביתם ומנכסיהם שהוחרמו ונשלחו כפליטים חסרי כל לרחבי העולם ורובם לישראל. אלו שוכנו במעברות ואף אחד מהם לא הפך את עצמו לפליט במשרה מלאה. רובם המכריע אזרחים מועילים בחברה שלנו כיום.
      זה הרקע ההיסטורי ועכשיו לתגובה לטענות שלך:
      אני אתחיל קודם עם הטענות שלא עניתי עליהן בפעם הקודמת ונגעו באפליית ערביי ישראל. בהכללה הכל נראה כאילו נלקח מדף מסרים שהוא תוצאה של דו"ח המקופחים. אז קודם כל החברה הערבית המסורתית היא חברה של פלחים שעובדים בעבודת אדמה ורבים מאלה שלטעמך מקופחים פשוט בעלי קרקע חקלאית או שעובדים בחקלאות ולכן יש פחות עובדים במגזר הציבורי. החברה במגזר היהודי יותר עירונית ולכן אחוז העובדים הציבוריים גדול יותר ובכל זאת כפי שאתה מציין בדווח שלך האחוז עלה בשנים האחרונות, אז בעצם יש שיפור, לא? בלשכת הנשיא אין ערבי אחד? ידידי היקר, אתה לא מעודכן. בבית הנשיא יש עובדים ערבים אתה מוזמן לחפש. בין היתר ג'ירייס ג'השאן שכן שלי מלוד. בכלל כל הדווח הזה לא מעודכן. חתני פרס ישראל זה מדד שמקובל עליך לקיפוח? אולי הערבים המוסלמים לא תרמו בזמן הדווח באופן משמעותי? אם כבר אז יש פה הפלייה נגד נשים שהן פחות מ 15%! ההפליה היא לכולם, הרוב אשכנזי הרוב גברים האפליה גם כלפי כל דת אחרת, לא רק ערבים!
      קיפוח בחינוך? אני כאיש שבא מהחינוך שמעתי שיש שיפור ענק בחינוך הערבי, מספר הסטודנטים הערביים נמצא בעלייה בזכות ההשקעות בחינוך שלהם בשנים האחרונות. הדווח שלך לא ממש מעודכן בשיפורים לעומת מה שהיה.
      "השטח המוקצה לנפש ביישובים יהודים גדול פי שמונה מהשטח המוקצה לנפש ביישובים ערבים.[דרוש מקור]" ואיפה המקור? נניח שיש הפלייה, מה עושים עם הבניה הבלתי חוקית. בתכלס היישובים הערבים הגדילו עצמם בצורה מפלצתית בעזרת הבנייה ה"ערבית" הבלתי חוקית. ראה פורדיס, ראה ג'יסר. מטורף מה שהולך שם. לפני 30 שנה לא ראינו את ג'יסר מהכביש רק את צריחי המסגד. פורדיס היה כפר קטן. כשהשכן שם פרגולה פתוחה בחצר העירייה יושבת לו על הווריד. האם בנית בית בלתי חוקי תביא להתייחסות דומה? איי דונט טינק סווווו.
      תיאודור אור מ 2000 הוא רפרנס למה שקורה היום ב 2020? גם אני יכול לעשות קאט-פייסט לכל מיני מסמכים שעבר זמנם. כל הזמן משפרים את החיים במגזר אבל ההתססה לא שוכחת. הכבישים החדשים שסללו ומשמשים בעיקר את ערביי הגליל התחתון והעליון בשנים האחרונות היא דוגמה לאפליה מתקנת, בין היתר בעידודו של ישראל כץ ואלו שהיו לפניו.
      מכסות ביצים וחלב. דווקא בתקופת הליכוד חל שיפור ויש מכסות לייצור חלב ושיווק ביצים. מניח שזה ישתפר וזה לא מונע מהערבי לקנות ביצים משכנו שמגדל תרנגולות. זו חברה שמקורה היא כפרית ומשווקת לעצמה מזון כמו בעבר. אתה חושב שכל הביצים שנמכרות בכפרים הערביים נושאות חותמת מועצת הלול? ברור שיש שם גם ביצים עם חותמת אבל חלק גדול מאד לא קשור למועצת הלול ולא מדווח בשום צורה.
      אפליה בתחבורה הציבורית, חל שיפור מאז הדווח. תשאל את ישראל כ"ץ שהיה שר התחבורה הליפני אחרון והשקיע בהם. אבל עדיין רוב התחבורה היא בהסעות שונות, חלקן פיראטיות ויש וואנים שמסיעים עובדים ממקום למקום בנוסף לתחבורה הציבורית המוכרת. אם אין מספיק אוטוביסים, אולי זה לא משתלם כלכלית כי אין מספיק לקוחות?
      מדוע אין בית ספר לאומנויות במגזר, מוזיאון או סינמטק? שאלה טובה. אולי תשאל את הערבים וראשי המועצות לדורותיהם? כשהתרבות חשובה לא פחות מהמזון אנשים עושים גם עבורה. זה לא צריך לבוא רק מהמדינה אלא מהתושבים שרוצים מוזיאון ואומנות ולוקחים יוזמה.
      "המשטרה כמעט ולא מתעסקת בפשיעה בחברה הערבית ולכן הפשע משתולל, כמות הנשק הבלתי חוקי עצומה וזהו כר נרחב לפנייה לעבריינות וטרור". השאלה היא למה? והתשובה שלי היא שמפחדים להיכנס לשם כמו שמפחדים לטפל בבנייה הבלתי חוקית כמו שמפחדים שכל שינוי קטן בסטטוס קוו המחורבן יביא לאלימות של ערביי ישראל. אתה זוכר מה היה פה באינתיפדת אל אקצה כשהם קצת התעצבנו? אז מצד אחד הם בוכים על האפליה ומצד שני אל תתעסקו אתנו  וואלה?
      "מתוך הרגשת "אין מוצא ואין תקווה" רבים מהצעירים נדחקים להתנהגות עבריינית". עוד נרטיב של אכלו לי שתו לי. אתה מתעלם לגמרי מהחינוך שמקבלים בבית. כאילו שאנחנו אשמים באלימות הערבית של המסכנים.
      אני לא רואה בדוחות שלך שום דבר על אפליה מתקנת למגזר הערבי ויש לך הרבה מה לבדוק בתחום.
      "הח"כים הערבים והמנהיגים הערבים עצמם מפצירים השכם וערב במשטרה ובממשלה לטפל מידית בנושא בכדי להבריא את החברה הערבית מן העבריינות, האלימות הפנימית והנשק. זוהי אחת הדרישות המרכזיות שלהם בכל מו"מ". כן כן שמענו, ברגע שייכנסו ויתחיל הירי לכל הכיוונים ויהיו מתים מהמגזר למי יבואו בטענות אחמד טיבי ושות? חחחח, אתה מתוק ונאיבי! יצעקו מיד מדינת משטרה. להכניס ראש בריא למיטה חולה (דעת מפכ"ל)?
      הרשימה המשותפת היא לא רק בלד אלא גם אחמד טיבי שישב וייעץ לרב המחבלים ערפת איך לקדם את תורת השלבים בחכמה. אני יודע שגם ביבי ישב עם ערפת וגם ברק וגם רבין ז"ל וגם אולמרט ופרס אבל מי שהדריך אותו והיה שותף מלא זה אחמד היקר שקורא לכל יהודי שלא מסכים אתו גזען. אחמד הוא הגזען הכי גדול.
      "הימין שטף במשך עשרות שנים את מוחכם שהערבים אזרחי ישראל = אויבים. אם ערבים ככלל = אויבים, אז גם הערבים אזרחי ישראל = אויבים" זה זלזול באינטליגנציה של אדם שלא מסכים אתך כאילו הוא טיפש שלא יכול לחשוב לבד ולנתח מצב לפי המשתנים שהוא מקבל. השבר שלי עם ערביי ישראל החל באינתיפדת אל אקצה בה הם לקחו חלק מרכזי וגם אני נפגעתי כי גם אבנים שנזרקות על אזרח תמים שעושה רולרבלייד ברחוב יכולה להרוג. אתה לא מאשים את עצמך על כך שהזורק מקופח ומסכן ובגללך הוא זרק את האבנים עליך.
      עכשיו לתגובותיך האחרונות:
      ברור שהיו פיגועים שהשתתפו בהם ערביי ישראל אפילו מצאתי עבורך נתון – 5% מכלל המשתתפים בפיגועים. קודם כל לא ברור לי מאיפה לקחת את הנתון הזה (לא מוצא את הפוסט הקודם). אם באמת יש רצון של ערביי ישראל להשתלב לא היה גם חצי אחוז. למצוא תירוץ שזה מספר נמוך להחריד בגלל הקשר עם אחיהם ביהודה שומרון ועזה לא עובד במיוחד כשמנהיגיהם מהרשימה המשותפת מעודדים טרור, אתה מוזמן לקרוא את מה שכתב אהרון שלנו על חברי הכנסת של הרשימה ועידוד המחלות המדבקות (מהגשש החיוור). אני רק אזכיר את אחמד הנפלא שמפאר ומרומם את השהדה שהיא בעצם עידוד לרצח, ושל יהודים בפרט. שי. אני מניח שגם אתה מודע לדברים האלה של חבר הכנסת טיבי. לא?
      אז מה זה אומר? כמה זה 5% מכלל המפגעים? מעט? הרבה? לדעתי, זה 100% יותר מדיי. משפט דמגוגי.
      תסביר לי מה דמגוגי בכך שיש טרור וסיוע לטרור ערבי מתוך ישראל נגד יהודים? זו עובדה קיימת ולא צריך לתרץ אותה בשום דבר כי טרור זה טרור. גם טרור של יהודים הוא טרור ויש להתייחס אליו ככזה. ברוך גולדשטיין הוא טרוריסט יהודי, גם עמי פופר ויש עוד מעטים..
      "תמיד יש קצוות וכאלה ואחרים שיעשו דברים. זה לא משליך על הרוב". כש 80% בוחרים ערבים בוחרים בטיבי שמעודד ומפאר את השהדה ורצח יהודים זה אכן לא משליך על הדעות של הרוב…..
      "ראשית, ההחלטה קודם כל התקבלה היסטורית לא לגייסם ע"י המדינה ולא על ידם. שנית, הם בני הלאום וקרובי משפחתם של אלה שצה"ל פועל נגדם בשטחים. נראה לך הגיוני באמת שיתגייסו כדי להילחם בבני עמם?" אכן הייתה החלטה לא לגייסם ואלו הם קרובי משפחתם ביהודה שומרון ועזה. אזזזז איך אתה מסביר את ידידי מטורען זה עם המסעדה בנצרת שעליה דיברתי בעבר, הוא שירת בצה"ל וכך גם הבנים שלו ועכשיו גם הנכדים. אההה, הוא נוצרי? נכון אבל יש גם ערבים מוסלמים שמשרתים בצה"ל. קח לינק נחמד אבל תדע שיש עוד מהיכן שזה בא ושחלק גדול מהמתנדבים הנהדרים האלה שהם באמת נותנים לי תקווה מעטה לדו קיום נמצאים בסכנה משכניהם הערבים בגלל שהם בצה"ל!
      https://www.maariv.co.il/news/military/Article-560878

      עוד הצעה חשובה מאד לדעתי הוא שערבי ישראלי שלא רוצה להתגייס צריך לשרת שירות לאומי אחר, אולי לקהילה וציינתי את זה בתגובות שהיו לי באתר בעבר. צריכה להיות כמובן בקרה אמיתית על השירות הזה כי פיקטיביות…. לכו לחלק מהקלפיות הערביות ותבדקו אולי תמצאו משהו?
      קח תרגיל מחשבתי. אתה מיעוט יהודי במדינה מוסלמית. המנון המדינה מדבר על הארץ כעל ארץ המוסלמים. לא ארץ האזרחים. הממשלות לדורותיהן מדברות על המדינה שנולדת בה ושאתה חי בה כמדינה שהיא קודם כל מוסלמית, ולמוסלמים. האם תשיר את ההימנון?
      בוא נשאל את ברוך מה היה כשהוא חי בארץ ממנה עלה? אם הייתי מיעוט עם זכות הצבעה במדינה שיש לה המנון הייתי שר את ההמנון בדיוק כמו שהחיילים הערבים מוסלמים בכתבה ששמתי לעיל שרים. מבטיח לך. הייתי משרת בצבא שלהם והייתי בתפקיד מסביר מדוע לא צריך אלימות וצריך לפתור דברים בדיבור. גנדי השיג מדינה בדיבור וצום ובלי אלימות.
      "העיקר למצוא תרוצים. הכל מתחיל בחינוך." נכון, ובזה חוטאים שני הצדדים. הימין מגדל כאן במשך דורות רבים אנשים לשנאת ערבים כדיפולט. "ערבי טוב זה ערבי מת" – מוכר לך?" מוכר לי מצוין. סבא שלי עבר פה את הפרעות אז גם הוא הייה אומר את המשפט הזה והוא הייה מפא"י ואחרי כן מפלגת העבודה. המשפחה שלי בכללה מפלגת העבודה כולל אח של סבתא שהיה חבר כנסת 8 שנים, שלום לוין שמו. המשפט הזה הוא לא דמגוגיה, הוא ממצב שבו אנשים רצו שקט ושלום וקיבלו רצח. זה משפט שקיים מלפני קום המדינה ולא מנוכס לימין הרצנטי.
      "ראש הממשלה שלך עושה מאמצים כבירים כבר כמה מערכות בחירות לאפשר לקיצונים הכהניסטים לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לממשלה, בקונסטלציות שונות". קודם כל הוא גם ראש הממשלה שלך למרות שלא הצבעת עבורו, גם אני לא סובל את ההתנהלות שלו ועניין הכהניסטים בממשלה שווה ערך מבחינתי למשותפת. את שתי המפלגות היה צריך לפסול. שתיהן גזעניות ואנטי-ישראליות. הניסיון להכשיר את הטמא בן גביר שנוא עלי אבל בנימין עשה מה שצריך לנצח בבחירות כי הוא פוליטיקאי משופשף ויודע שלפעמים חייבים לסתום את האף בשביל לנצח.
      מהצד השני, הם כמובן חוטאים באותו סגנון אבל להם יש כמה תירוצים לפחות (לא שזה בסדר) –
      1. הם הצד החלש. המיעוט המופלה שלא סופרים אותו ולא מתייחסים אליו, רק שישב בשקט וישתוק ויגיד תודה שנותנים לו לחיות.
      2. הם הצד שנדפק. הם ברחו מביתם ונלקחו אדמותיהם.
      3. החינוך – כאמור זוהי נקודה מרכזית בה ממשלות ישראל הפלו לרעה מבחינת תקציבים במגזר. אולי אם היינו קצת יותר משקיעים בחינוך אצלם ובשיטור כדי שלא תהייה עבריינות, היו להם אפיקים אחרים ללכת בהם?
      עם כל מה שכתבתי לעיל, בעצם כיסיתי גם את הסיכומון הזה. ההשקעות במגזר הערבי בשנים האחרונות תחת שלטון הליכוד עלו בצורה משמעותית. בהחלט משקיעים בהם ויש הפלייה מתקנת לעומת מה שהבאת בדווח הלא מעודכן. נקודה 2 שלך נוגעת בעיקר לפליטים שעזבו את ישראל, אז כן העולם לא פייר, תגיד את זה ל 850000 שנאלצו לעזוב את בתיהם במרוקו, טוניס, עירק ושות. החיים קשים ולהם היה פחות מזל. גם על 3 עניתי למעלה שיש הפלייה מתקנת ויש השקעה ענקית במגזר עד כדי כך שיש מספר בתי ספר שמשאירים את השופרא שלנו מאחור. ואי אפשר בלי קצת לינקים שמראים שיש גם במערכת החינוך הערבי מצוינות כשמשתדלים. אמנם הפער גדול אבל בשנים האחרונות הוא הולך ומצטמצם ודווקא תחת שלטונו של נהנתניהו.
      https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3791851,00.html
      https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-595428
      לסיכום, אני חושב ששלום אנחנו צריכים לעשות קודם כל בינינו היהודים. השנאה שאני רואה ברשת ובמפגש משני הצדדים מחרידה. אנחנו על סף מלחמת אחים וגם האויב מספר אחד שלנו כיום. אירן לא עיוורים לכך.
      אני יודע שרבים בימין לא מוכנים למדינה פלסטינית אבל היא עובדה שאני מקבל למרות שאין עם פלסטיני בהיסטוריה. רק ערבים שהיו, התחלפו והגרו למקום כנראה מאז הכיבוש הערבי ודרך הכיבושים שאחרי כן. יתרה מכך, אני מאמין שגם נתניהו מבין את זה. אבל יודע שהדרך עוד ארוכה.
      כפי שאמרתי בעבר ברגע שתקום מפלגה יהודית ערבית שמטרתה האמתית (מדגיש אמתית ולא חודייבית) היא לא הפליטים ולא פלסטין אלא אך ורק שילוב של ערבים והיהודים ביחד בישראל, אני אתפקד למפלגה כזו. זו מפלגה שתשב בקואליציה רחבה עם המפלגות הגדולות בשביל להוכיח שאפשר לשבת ביחד! בפועל אנחנו רואים הקצנה במפלגות הערביות נגד שיתוף פעולה ובעד התבדלות. מפלגה שבה חברי כנסת, שפועלים מול המדינה שעושה עבורם הפלייה מתקנת בשנים האחרונות, מעודדים טרור של פלסטינים מול יהודים.

      1. אין לי את הזמן להתייחס לכל אי הדיוקים כאן – אתייחס למספר מהם. כבעל תואר ד"ר אני בטוח שהיית מתעצבן אם היו עושים לתחום בו אתה חוקר כזה סבוט'ז המבוסס על שמועות לא מבוססות.
        באשר לכיבוש הארץ התייחסתי במקום אחר – הקונצנזוס הוא שאכן מדובר בהתנחלות איטית והתגבשות מאוד ארוכה של עם מתוך האוכלוסיה המקומית.
        באשר לגירוש – הרומאים לא גירשו במובן שאליו אנו מתייחסים לאשור ובבל אך בהחלט מאות אלפים נמכרו כעבדים (מחיר העבדים בשווקי המזרח ירד אפילו כתוצאה מכך). החלק המעניין הוא דווקא האוכלוסיה הגדולה שנשארה כאן, בהמשך התנצרה ואח"כ התאסלמה (סיפור ממש מעניין אך לתגובית אחרת אודות מקורות האיסלאם ותפקיד היהודים בהפצתו). השורה התחתונה היא שחלק ניכר מהאוכלוסיה הפלסטינית היא יהודית במקור. ישנן תימוכין גנטיים (הגן היהודי) שמצוי אצל רבים מהם (מאוד דומיננטי באזור חברון) אך גם בשאר הארץ שכיח מאוד. אבל גם מחקרים אנתרופולוגיים מראים שהתקיימו הרבה מאוד טקסים שהם בבירור שארים של קבוצה תרבותית יהודית.
        מרק טווין לא כותב ספר הסטוריה אלא מעיר באופן סרקסטי על כל האזור כחלק מניסיון לעקוץ את הנוצרים הפונדמטליסטים שתיארו ארץ גן עדן (והוא עוד הגיע לארץ בקיץ וטייל בה בפועל מעט מאוד). טווין גם מנהל דיאלוג עם סוגה ספרותית בת הזמן של ספרי מסע – כאשר יכול היה להניח שכולם מכירים אותם (הם תיארו ארץ אחרת לחלוטין).
        מדינות ערב לא עשו טרנספר ליהודים אלא היהודים בחרו להגר לאחר/לקראת עזיבת הכוחות הקולניאליים (עמם זוהו והזדהו). למעשה חלקן אף ניסו למנוע מהיהודים לעזוב והסוכנות היהודית עשתה מאמצים הירואיים (לא בציניות) על מנת לחלצם.
        הערבים אזרחי ישראל אינם מקשה אחת (ובאופן מפתיע גם היהודים). מיעוטם 'פלחים' ומרביתם אוכלוסייה עירונית/עירונית למחצה. ישנן הזדמנויות רבות מספור בהן נפתחו להן דלתות וחלקם מיהרו לנצלן לטובת שיפור ושדרוג. האחרונה בהם היא תוכנית 922 המבורכת שיכולה הייתה להביא לעוד יותר שילוב אלמלא בעיות בישומה. בהחלט ניתן להצביע על המקומות בהן היא יושמה כמתוכנן והדבר הביא להשתלבות רחבה.
        ערבי ישראלי סובל מאפליה כמעט בכל פינה אליה מגיע בישראל (אולי למעט בתי מרקחת ואונ' חיפה). כמורה לאזרחות אני נותן כל שנה לתלמידי את המטלה להתעניין בשכירת דירה (טלפונית) פעם אחת כערבי ופעם כיהודי – התוצאה היא כבר 15 שנה אותו הדבר : או שהדירות לפתע תפוסות או שמחירן מאמיר.
        לגבי הנתון של ה-5% זהו נתון שאינו מבוסס על כלום כי פשוט אין נתון כזה (אז כל אחד ממציא לעצמו). למעשה כל מי שעוסק בתחום מדגיש עד כמה מפתיע האחוז הקטן של הערבים אזרחי ישראל המשתפים פעולה עם הטרור הפלסטיני (למרות שמשפחותיהם קשורות בפלסטינים, חוויות אישיות של השפלה וכו').
        ואפשר להמשיך הרבה מאוד אולם העניין הוא ש'משחק האשמות' הוא בעיקר לא מקדם לשום מקום. ישנם ערבים ויהודים רבים שתרמו למצב המחורבן. ישנם רבים שעשו ועושים דברים נפלאים לתיקון. בהארץ של סוף השבוע 'איש גדול נופל בשוק' הייתה כתבה מקסימה על באי השוק היהודים שממהרים לעזור לערבי גדול מימדים שנפל (למרות שסביר להניח שמרביתם תומכי ימין לפי התיאור). בשבת האחרונה אני עשיתי 'על האש' בפארק בכפ"ס ובשלוש הזדמנויות בנפרד משפחות ערביות מסביבנו עזרו לנו בשמחה גלויה.
        לגבי הרשימה המשותפת (גילוי נאות איני מתומכיה כי אני ציוני והם בהגדרה בעד מדינה משותפת) אזי היא דווקא כמעט סמל ומופת לכל מה שאמרת. איימן עודה, תומא ואפילו טיבי (שאינו ממפלגת חד"ש) מגנים שימוש באלימות – גם ובעיקר משום שזה פוגע בעיקר בערבים. הם כן מצביעים בכל הזדמנות על העוול המתמשך שערבים אזרחי ישראל סובלים ממנו וכמובן גם על הסבל (לתפיסתם) של הפלסטינים. עם זאת, הרשימה שנכפתה עליהם (בשל עליית אחוז החסימה) מאלצת אותם לדור באותה מפלגה גם עם פרובוקטורים – גם אלו אינם תומכים ישירות באלימות אך בכוונה יזדהו ויעצבנו כמה שיותר יהודים על מנת להתפרסם. למעשה האדם הקיצוני ביותר בתור הרשימה המשותפת הוא עופר כסיף (שיש לי מעט מאוד דברים טובים להגיד עליו). לאורך השנים 'היהודי התורן' שלהם (גם כאשר הם קיבלו פחות מחצי מנדט מקרב האלקטורט היהודי) היו מחברי הכנסת הנעימים והמקסימים בכנסת : תמר ג'וזנסקי ודב חנין. מעטים בכל הכנסת כולה יכולים להגיד עליהם מילה אחת רעה. למעשה דבר עם חברי כנסת לא מול טלוויזיה (בטוח אתה מכיר מישהו שמכיר) וראה איך מרבית חברי הרשימה הם אנשים מאוד עניינייים המעוניינים לקדם את האוכלוסיה ולשלבה.
        זהו.
        אם אתה מעוניין להמשיך 052-8897147 נראה לי לא מכבד לעשות זאת בפורום הכללי הזה

        1. דברייך נופלים על אוזניים ערלות.
          ה-5% זה נתון שמצאתי באינטרנט כשכתבתי את תגובתי המקורית לנושא:
          https://www.maariv.co.il/journalists/Article-526313
          נאמר שם שזה מובא מנתוני השב"כ.
          .
          תגובתי המלאה עם קישורים היא בפוסט הזה:
          https://hoops.co.il/?p=194356#comment-1493895
          תגובה 1.1.2.1.5

      1. תודה ד"ר אני דווקא מסכים עם המקורי אין טעם תוכיח באותות ובמופתים ששמש הם יגידו ירח.
        לא יעזור לצערי .
        גם אני נופל לא פעם בכך אך רואה שאין שום התייחסות לעובדות .
        עבדת קשה אני קראתי אבל לצערי די לחינם .

        1. אהרון
          רוב ערביי ישראל לא יודעים להעריך איזה מזל יש להם שהם תחת שלטון ישראלי. הם כן יודעים להתלונן ולצעוק כל הזמן גזענות וקיפוח. המיעוט שכן יודע להעריך שקט מאד אנחנו לא שומעים עליו כמעט והם אלה שצריכים לקדם את המהפיכה עליה דיברתי ולהביא את הפלסטינים להכרה שאפשר אחרת ואפשר ביחד.

          1. רק שתקום כבר מפלגה כזו שרוצה לחבר ולא לסכסך. אנשים כמו אחמד טיבי הם אבן נגף גדולה מאד. הם מונעים בגופם את הדו קיום.

        2. ממש לא לחינם. אני קראתי בעיון.
          המחשבה הלא רציונלית שכל דיון חייב להיגמר במסקנות היא חסרת בסיס וגם נוגדת את המציאות. בדיוק כמו מחשבה שאבלות של דורות יכולות להיפתר בהינף מטה קסם כי האגו שלנו רוצה לראות תוצאות בימי חיינו. שינויים כאלה הם בדרך כלל במשך מאות שנים. אחרי שמתחלפים דורות רבים

          1. שדו
            מדינת ישראל הושיטה יד לשלום לכולם כולל הערבים שנמצאים בגדה המערבית, הציעה להם מדינה, טרינספרו מתישבים יהודים ויצרו מדינה ערבית בעזה ורוב ערביי ישראל לא מוכנים לכל מתווה שלום שהוצע. אני קורא לא פעם ערבים מישראל שחוזרים על המנטרה של מהים לנהר ויש כמובן את החינוך שמשמר את השנאה, בעיקר בעזה ובשטחי הראשות. גם אם יקבלו מדינה הרוב לא יקבלו אותנו, לא ערביי הגדה ועזה וגם לא חלק מערביי ישראל.

      2. אגב החלק המוקדם של ההיסטוריה שאתה מתאר בכלל לא קרה . . .
        אנחנו לא כבשנו והרגנו את החיוי, הפריזי והיבוסי (כנראה שבכלל לא היו עמים כאלה). . .
        חשוב מזה בכלל לא היתה גלות של עם ישראל ובטח ובטח שהרומאים לא הגלו אף אחד.
        ישנם עוד כמה דברים אבל זה לא חשוב להמשך הטעון שלך.

        1. עגל
          אולי לא אהבת את מה שאני אומר אחרת לא היית מחפש איפה לתפוש אותי. גם לא אמרתי שהרג אבל נעזוב.
          העמים האלה מוזכרים בתורה ועם ישראל כבש פה את השטח.
          אמת או שקר?
          מה שחשוב זה שהשטח עבר מעם לעם פעם זה העמים הכנעניים שהיו פה ופעם ישראל ופעם הממלוכים ופעם היוונים וכו'
          העולם לא פיירי כי אנשים נלחמים על טריטוריות. זה מה יש וזה לא ישתנה בקרוב.

          1. רזי לא חיפשתי אותך, הספקתי לקרוא רק את ההתחלה (ואז רצתי לפגישה). אלה פשוט טעויות נפוצות.
            "שבעת העמים" המיתולוגיים של המקרא לא היו ולא נבראו (עם הסתייגות של 99% ודאות, כך לפי חוקרים).
            כבשנו? לא כבשנו כלום, התנחלנו באיטיות בתהליך שארך מאות שנים. התנך בעצמו מכיר בכך והעדות הארכיאולוגית תומכת.

            1. מדוע הם מוזכרים בתורה?

            2. לא בדקתי ארכיאולוגית מה קורה והסתמכתי על התורה. הרי מדובר בין היתר על כיבוש הארץ על ידי יהושוע בינון אחרי הגלות במדבר. כל הדברים האלה עורבא פרח?

            3. אני אשמח לרפרנס רציני שמאשש את הטענה שלך.

            4. בוודאי שעמים אלו היו קיימים. מה החוקרים של היום יודעים אם כן או לא? מאיפה הם יודעים? חיו לפני ככ הרבה שנים? יודע כמה עמים היו קיימים ונעלמו שבטח עוד לא יודעים אפילו?
              מה נראה לך סתם כתבו שמות?

            5. תשמע אלו דברים שיקחו הרבה זמן. בקיצור, התנך הוא לא ספר היסטוריה, הוא ספר תיאולוגי. אל תסמוך עליו מילה במילה אלא רק בכללי. בשביל זה ישנו ענף שנקרא חקר המקרא שהתפתח במשך כ-200 שנה והגיע להישגים יפים מאוד ונתמך ברובו על ידי הארכיאולוגיה. רוב הדברים שכתובים בתנך אכן קרו (וגם אלו שלא בדיוק קרו מבוססים בצורה מדהימה על זכרון קולקטיבי ואורחות חיים "נכונות"). חלק מהדברים לא קרו מעולם. מה שכרונולוגית היה יותר מאוחר, הוא יותר מדויק, מה שמוקדם הוא יותר מיתולוגי באופיו.
              גם לפי התנך לא כבשנו את כל הארץ במכה אחת, אחרת מה הם הסיפורים על היבוסי שחי בי"ם, איך הוא היה קיים בימי דוד המלך אם יהושע לא הכחיד אותו עוד לפני? שבעת העמים האלה (אמורי, פריזי, יבוסי, חיווי, גרגשי, הכנעני (שם קוד כללי) ויש עוד אחד או שניים ששכחתי ) מוכרים על ידי החוקרים כעמים שלא היו קיימים, הם נזכרים אך ורק בתנך ולא בשום מקום אחר, לדוגמא מלכי מצרים ואשור הזכירו את כל שאר העמים של הסביבה (אדומים, מואבים, חיתים, פלישתים, עבריים, וכ"ו) בכתובות נצחון ואגרות שלהם. איך זה שלכל אורך התנך ישנם סיפורים על נישואין עם נשים נוכריות וכמה זה רע ואסור, אם כל העמים האלה נהרגו על ידינו? מי הם הפלישתים החצופים האלה שמניסים את עם ישראל ושולטים עד בית שאן?!
              .
              ישנן אלפי עדויות ארכיאולוגיות על פלישה איטית, התנחלות, שבאה מכיוון דרום ומזרח לכיוון הרי ירושלים ומשם הלאה. עם ישראל הגיע לאזור תל דן מאות שנים אחרי שהוא כבר היה קיים בדרום הארץ.
              .
              אני יכול לתת לך רשימת ספרים אמינים מאוד.

            6. בקטנה לגבי הגלות – הרומאים לא הגלו אף אחד, השיטה הזאת עברה מהעולם מאוד שנים לפני שהם נהיו אימפריה. הם כן לקחו עבדים ועשו מסעות נצחון מפוארים. האמת העצובה היא שישראל לא גלה מעמו עם חורבן בית המקדש. העם שלנו הלך וגסס במשך מאוד שנים (בזמן זה עוד פרחה הסנהדרין ונחתמה המשנה, לא הכל היה רע) כאשר עוד ועוד נוכרים נכנסו לארץ ואיבדנו את העצמאות המדינית. ולאט לאט החולה גסס ולבסוף מת. לא חטפנו מכת נבוט בראש, המוות היה "מרצון". טוב, מרד בר כוכבא היה הנבוט אבל אפילו הוא לא היה הסיבה היחידה לסיום החיים כאן.
              אשור ובבל כן הביאו לגלות, אבל – זאת היתה גלות רק של עילית העם, משהו כמו 10,000 ולא יותר. כל שאר העם נשאר כאן והמשיך כרגיל רק ללא עצמאות מדינית. שיבת ציון היתה של מעטים מאוד לעומת מי שנשאר כאן.

            7. תודה על המידע המעניין עגל, אנחנו לומדים כל חיינו. למרות זאת קצת קשה לי להאמין שכל דבר ארכיאולוגי נחשב כאקסיומה. ארכיאולוגים טוענים שבני ישראל הגיעו לתל דן רק כמה מאות שנים אחרי שכבר היו בדרום ובמרכז? זה לא מסתדר לי הגיונית אם לא היה בדרך איזהשהוא מחסום או עם אחר. מדובר על כמה עשרות קילומטרים, זה הכל.

            8. אז מה המקור לסיפור של גלות 2000 השנה? הכל מיתוס? קשה לי להאמין.

            9. "2000 שנות גלות" זה מספר יפה, פשוט קל יותר לשווק את זה מאשר את זה "מרד בר כוכבא נתן מכה שלא תשוער לישוב העברי. בנוסף לעשרות האלפים שמתו ונמכרו לעבדות היו עוד עשרות אלפים שנושלו מאדמתם ומרכושם ועוד עשרות אלפים שעזבו והיגרו לארצות אחרות. ישובי החוף, שכבר במשך כל התקופה ההלניסטית כבר היו ברובם גויים באופיים, הלכו והתחזקו, בזמן בי"ם אסור היה ליהודים לגור. המרכז היהודי הרוחני נדד בארץ עד שהשתקע בטבריה. במשך מאוד שנים הלכה כמות היהודים וקטנה. במשך הכיבוש הפרסי של הארץ עדיין היו בה יהודים ואף בכיבוש המוסלמי, אולם המספרים הפכו להיות יותר ויותר זניחים. מזה זמן רב אף אחד לא ספר את היהודים בארצם הם"
              .
              לגבי צפון הארץ ותל דן אני צריך להיזכר מהיכן הסימוכין. אני רק מזכיר שגוש דן נקרא כך משום שזה היה המקום של שבט דן לפני שהוא היגר צפונה.

            10. מעניין מאוד עגל. תודה.
              מעולם לא חשבתי על כך ששבעת העמים (היבוסי וכו') מופיעים אך ורק בתנ"ך ולא במקורות נוספים.

          2. כפי שכתבתי, שתי ההערות האלה לא קשורות לעצם מה שכתבת, שאין צדק ועמים כובשים זה מזה, וגו'. פשוט הצד היקה-פוצי שלי היה חייב להגיב (ocd)

            1. עגל, אם הרומאים לא היגלו אותנו לאירופה, כיצד היא הפכה למרכז היהדות משך 2,000 שנה?

            2. מנחם הטעות שלך כמו של רבים שאין להם מושג היא שיהודות זו דת ולא עם.
              שטיפת המוח שאנחנו עוברים בילדותינו גורמת לנו לחשוב שיהדות זה עם. הסתכלות בסיסית על איך נראים האנשים "בעם היהודי" צריכה להיות מספיקה לאדם בכל מחשבה עצמאית

            3. היהדות היא עם לפני שהיא דת וזאת בניגוד לנצרות ולאיסלם.

            4. אהרון גם אם תגיד את זה עוד אלף פעם זה לא יהיה עם. העם שהיה קיים בתחילה לא היה עם אחד וגם לא היה יהודי אלא במקרה הטוב עברי.
              תגיד לאיזה עם צריך לעבור מבחן קבלה ע"י איש דת בשביל להתקבל?

            5. עגל דברים מעניינים, אבל ״מדע״ הארכיולוגיה אמין פחות או יותר כמו התנך..
              .
              אם כי ההסבר שלך להתיישבות איטית על פניו לפי ההגיון הסביר נשמע לי הכי הגיוני

  2. טראמפ זה הנשיא האמריקאי שייזכר כמי שעצר את המפולת במעמדה של ארה"ב. הנשיא הראשון ששם את הבעיה הסינית על השולחן, הראשון שסימן את האייטלולות כאויבים ןדאג להוריד להם את סולימאני, חיסל את אל בגדאדי…להמשיך?
    המסכה לא מצילה חיים, המשמעת של האזרחים כן.

      1. אני חושב שכל אחד צריך לתת בשרשור הזה סיבה אחת למה טראמפ מוקיון וביחד יהיה לנו קרקס אחד שלם.
        אני אתחיל: אמר לאזרחים שזה רעיון טוב להזריק אקונומיקה נגד קורונה

          1. https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52407177
            תהנה.
            הקטע העצוב, מלבד הניסיון של הרופאה לבטל את הדברים שלו בעדינות ובכל זאת הוא ממשיך, הוא שכבר שנים אקונומיקה ושאר חומרי חיטוי הם תרופות המדף שאנשי QAnon (אתר קונספירציות מטורף שאחראי בין היתר על סורוס והילארי כחברי כת פדופילית, קים ג'ונג און כבובה פוליטית של ה-CIA והדיפ סטייט האמריקאי שעשה גם עלייה לארץ) מנסים להעביר כפיתרון לכל מחלה שאין לה תרופה. בעידודם, אנשים מוכרים את זה באינטרנט כ-Miracle Mineral Solution. אגב לפי כל מחקר או אדם שיודע מה זה אקונומיקה, הם טכנית צודקים. אם תשתה (או תזריק, תנשום, תסניף, תחדיר דרך חורי הזיעה בבית השחי, השיטה האהובה עליכם) מספיק חומרי חיטוי, לא תצטרכו לדאוג יותר לגבי שום קורונה או שפעת, או לגבי הכלכלה. עצם זה שמישהו בבית הלבן הציע בכלל לבדוק את הרעיון, מראה דברים די עצובים לגבי המקורות מהן שואבים שם את המידע.

            1. מקורות דומים לטוענים שטראמפ מרגל של פוטין ורוצים לשפוט אותו 😎
              אולי טראמפ יוציא ספר מלאניה המרגלת שתקעה אותי? 😎

            2. לא, אין ל-QAnon ודומותיה שום קשר לטענות שממשלת רוסיה התערבה בבחירות של 2016.

            3. תודה על הלינק. נראה לי שהוא פשוט לא מבין כלום ולא מתעניין "בפרטים הקטנים" של איך זה עובד.
              הוא בעצם אומר, ישנם כנראה כל מיני דרכים וסוגים של טיפולים שאולי עובדים, אולי זה יעזור, זה לא סוף העולם, אחד מהטיפולים האלה יעזור.
              משהו כזה, אם אני מנסה לסנגר על האדם הזה.

  3. פוטין הוא סכנה לעולם ואני אומר את זה כבר 20 שנה. הוא גם לפי שיחות שיש לי עם מלומדים ישראלים מעולי רוסיה האיש העשיר בעולם.
    פוקס טוענים שהוא שווה מעל ל 130 בליון דולאר!
    אני מקווה שיגמור כמו סטאלין, לפי השמועות ויפה שעה אחת קודם….
    השאלה היא מה יבוא במקומו? האם הרוסים מסוגלים למשטר דמוקרטי או שהתרגלו לדיקטטורה ולא רוצים להשתנות?

    1. פוטין הכי עשיר בעולם זה ידוע.
      אי אפשר לעשות כלום מולו הוא בראש מעצמה גרעינית וצבא עצום. אף אחד לא יצא למלחמה מול רוסיה אם רוסיה לא תתקוף אותה כלומר האמריקאים או כל אחד אחר יתקפו ר אם הרוסים יתקפו אותה פיזית וזה לא יקרה ולכן פוטין יעשה מה שהוא רוצה כמה שהוא רוצה כמו שהאמריקאים עושים.
      לא שונה מכל מעצמה אחרת.
      פוטין מאד אהוד ברוסיה. וכל מי שהתעסק איתו גמר בכלא או בקבר בקיצור עדיף להיות חכם ולא צודק.

      1. גם היטלר היה מאד אהוד בגרמניה וכל מי שהתעסק איתו גמר בכלא או בקבר .
        נוויל צ'מברליין בחר לא להתעסק עם היטלר וראינו לאן זה הוביל

        1. זה לא אותו דבר. דבר שני אתה רוצה מלחמת עולם גרעינית? כולם יודעים מה יקרה לכן יש סיבה שלא עושים כלום עם פוטין. אירופה החלשה תושמד בדקות בגרעין. ארהב תנצח אבל מס ההרוגים יהיה מטורף. מלחהמ ה2 תיראה משחק ילדים.
          אה ובטח גו ביידן ולברון יצאו למלחמה נגד רוסיה 😂😂😂😂😂

          1. אתה חושב שפוטין רוצה מלחמה גרעינית?
            יש סיבה שפוטין רימה בבחירות ועזר לטראמפ, לא בגלל שהוא אוהב את טראמפ , זה בגלל שהוא והילרי שונאים אחד את השני שנאת מוות, אם היא הייתה נשיאה היא הייתה גורמת לרוסים לאכול לחם ותפוחי אדמה כמו בשנות השישים עם הסנקציות שהיא הייתה עושה, היא רצתה להיכנס בו על אוקראינה וסוריה עוד אצל אובמה אבל אובמה לא רצה כי הוא רצה שנתיים אחרונות איזי גואינג

            1. זה יפה שאתה מאמין שהילרי הייתה עושה משהו לפוטין ושפוטין גרם לטראמפ להיבחר
              אני אמרתי שפוטין רוצה מלחמה? הוא נראה לך אהבל? הוא עושה בגבולות המותר מה שאפשר. הוא יודע מה הגבולות שיאפשרו לו בעולם כמו קרים גרוזיה וכו כל מיני פחים כאלה.

  4. התמיכה לה זוכה טראמפ מצד אנשים מהצד הימני בישראל, באתר ובארץ בכלל, מגוחכת וגם מדהימה בעיני. טראמפ הוא ככל הנראה פסיכופת נרקסיסט (או איזושהיא הגדרה פסיכיאטרית דומה), חסר נאמנות לאיש זולת עצמו. המחשבה שהוא האדם שיחזק / ישמור על מעמדה של מדינת ישראל שגויה (והרסנית) בשני הבטים. בטווח הקצר, טראמפ ימכור (ומכרׂ) את האינטרסים של ישראל ברגע שיהיה לו אינטרס מנוגד, ללא שום היסוס. בטווח הארוך, טראמפ לא יהיה נשיא לנצח, לכל היותר יזכה בכהונה שניה. ככל שהמטוטלת תטה לצד אחד מי שיחליף אותו ותומכיו יטו אותה הרחק יותר לצד השני. עוד לפני קום המדינה הקפידו המנהיגים של מדינת ישראל לקבל תמיכה משני צידי המתרס הפוליטי בארה"ב ולהמנע ככל האפשר מלתמוך בצד אחד. האסטרטגיה הזו נזרקה לפח על ידי הימין בעשור האחרון ובמיוחד מאז עלה טראמפ לשלטון.

    1. 1. מה טראמפ מכר ?
      2. הוא עשה במעשים לא בדיבורים
      3. זה מעניין כי כאשר היו נשיאים אחרים השמאל אמר יש כאן חלון הזדמנויות ולא חיכה למחר שיתחלף נשיא
      4. הימין בניגוד לשמאל אומר תמיד שבסוף בסוף אנחנו כאן אלו שקובעים ולא אמריקה בכל הכבוד . אלא מה נותנים לך לא תיקח ?

      5. בלי קשר היום ישראל במקום אחר לגמרי
      מה שאמריקה נתנה לה כל השנים היה
      א. כסף
      ב. תמיכה באום .
      אשר לכסף היום זה טיפה בים ובאמת שלא צריך אותו
      אשר לתמיכה באום לא מזמן התפרסם שאובמה בסוף ימיו כנשיא רצה להסיר את הווטו הקבוע באום לא קרה שום דבר נתניהו סגר עם פוטין שהוא הוא האחרון ייתן את הווטו
      וככה אובמה בשביל לא להתבזות השאיר את המדיניות
      רוצה לומר ישראל היום מדינה חזקה שהרבה חפצים ביקרה ובמילים אחרות ארה"ב צריכה את ישראל לא פחות משישראל צריכה את ארה"ב .
      ראינו עכשיו למשל בבקשה האמריקאית מישראל להימנע מלעשות עסקים על סין .
      ישראל אכן נמנעה כי יש יחסי ממשל מצויינים ..
      אבל מחר בבוקר הדמוקרטים יתהפכו אזי גם לישראל יש מספיק אופציות.

  5. לא מבין למה טורונטו ב4 היא לא באמת מאיימת על אף אחת מהחזקות( גם הרבה קבוצות מהשלוש ניצחו אותם פעמיים השנה).

    1. כבוד לאלופה (יש משמעות לנסיון של השחקנים במצבי פליאוף וגמר) וגם העובדה שהצליחה יותר משציפו ממנה

    2. קודם כל, היא כן. טורונטו קבוצה חזקה ועמוקה עם מאמן מצויין!
      לא הייתי רוצה שהקבוצה שלי תפגוש בה, היא מלאה בכלי נשק, גם התקפית (לאורי, פאוול, פסקל, ואןוליט) וגם הגנתית (גאסול, איבקה, פסקל, ואןוליט)

      1. ראינו לאן הניסיון של קליבלנד וגודלם סטייט הוביל אותם ללא כוכבים, בסוף כישרון הרבה אבל הרבה יותר חשוב מנסיון, טורנטו היא קבוצה טובה שמוציאה 120 אחוז מעצמה, היא ממוצעת בצד ההתקפי של המשחק

  6. הליגה עוד תשלם בריבית על קיום המשחקים בפלורידה
    לוח ממש מזעזע ולא הוגן ללייקרס, שיקולי רייטינג נטו
    כנ״ל הלוח של ניו אורלינס, הם רוצים אותם בפלייאוף בכל מחיר בגלל זאיון
    משחקים ללא קהל ועכשיו גם הלוח ה״יצירתי״ פשוט מתווה חזרה מביך. הכי גרוע שגם העונה הבאה תחטוף ותהיה מעוותת.
    טראמפ גאון, נותן לאמריקאים את מה שמגיע להם. הניהול של משבר הקורונה בארה״ב מתאים לרפובליקת בננות.
    אפילו ה FDA התערב והוציא מחוץ לחוק את התרופה שטראמפ המליץ עלייה

    1. לא בטוח בזה אבל אני חושב שלוח המשחקים מתבסס על לוח המשחקים המקורי שבו לפליקנס היה יתרון (קרי נשארו להם משחקים נגד קבוצות חלשות בעיקר).

        1. הלייקרס הם מקום ראשון בקונפרנס בקלומטרים אחד לא יתפוס אותם אז סילבר נותן להם לוח קשה, זאיון הולך לקבל שיפוט שוויד מגמר 2006 יקנא בו, יהיה מצחיק לראות את השומר שרק נושף עליו מקבל עבירה, ממפיס נדפקו בענק מסילבר

          1. חבל שצריך לחזור על כל דבר 5 פעמים אבל הפליקנס לא קיבלו מתנה וממפיס לא נדפקו חזק, זה היה חוזק הלו"ז של שתי הקבוצות עד סוף העונה המקורית. תמשיכו לחיות בארץ הקונספירציות

          2. מספר הפעמים שהגריזליס שיחקו נגד היריבות המערביות בבועה:
            4 – לייקרס, סאנס, קינגס
            3 – מאבס, נאגטס, רוקטס, קליפרס, ג'אז,ספרס.
            2 – פליקנס, ת'אנדר.
            1 – פורטלנד

            נגד מזרחיות בבועה פחות מפעמים:
            סיקסרס, באקס, סלטיקס – 1
            ראפטורס – 0

      1. מספר הפעמים שהפליקנס שיחקו נגד היריבות המערביות בבועה:
        4 – לייקרס, רוקטס, ת'אנדר, מאבס, בלייזרס.
        3 – קליפרס, ג'אז, נאגטס.
        2 – גריזליס, סאנס.
        1 – ספרס, קינגס.

        נגד מזרחיות בבועה פחות מפעמים:
        סיקסרס, מג'יק – 1
        וויזארדס -0

      2. מספר הפעמים שהלייקרס שיחקו נגד היריבות המערביות בבועה:
        4 – מאבס, גריזליס. פליקנס
        3 – קליפרס, נאגטס, ת'אנדר, סאנס, בלייזרס,ספרס
        2 – רוקטס, ג'אז, קינגס.

        נגד מזרחיות בבועה פחות מפעמים:
        וויזארדס, פייסרס, וראפטורס – 1

  7. סימונס חוזר עם קליעת שלוש ועומד לקחת מנהיגות ושליטה מכל האמריקאים האלה.
    הממממ לא יקרה
    אם מאמנו בראון יידע רק כיצד לשחק איתו.
    הקשר בין בראון ולדעת איך להשתמש בשחקנים הוא מקרי לחלוטין

    1. גם עם ניק נרס ופופוביץ יאמנו אותו וגם אם ילבש את החיתול בעל ההגנה המחוזקת המשופצר מבית מדרשו של יואל הוא לא ייקלע מ3

  8. תודה מנחם!
    יאללה כבר שיגיע אוגוסט!!! ליגת האלופות מצד אחד, NBA מהצד השני. התחלתי לאגור מצרכים לקראת החזרה – 3 קילו גרעיני פופקורן, 2 שישיות בירה, 2 שישיות קולה ויאמה ברדק!
    .

  9. טראמפ הוא בובה של פוטין. אם דמוקרט היה מעז לעשות פרומיל ממה שהוא עשה עד כה, וכרגע אני מתייחס רק לכניעה שלו לרוסיה, הוא היה עובר לינץ' פיזי בכניסה לבית הלבן

  10. הגעתי למסקנה שהדרבי הכי גדול הוא דרבי הפרופסורים של לס .
    מצד אחד יורם לס מנכ"ל משרד הבריאות בעברו וח"כ ממפלגת העבודה
    ומצד שני הדוק שלנו .
    לס הראשון טוען שקורונה היא שפעת עונתיות
    אני כמובן עם הדוק .
    רק הערה קטנה לתשומת לב
    בארץ משום מה האנרכיסטים הולכים עם יורם ולא עם מנחם …כמובן בכדי לנגח את נתניהו שיצר בעיניהם פאניקה ובהלה רק בכדי להישאר בתפקיד…לשיטתם כמובן.
    באמריקה ….הטענות של אותו המחנה ( בערך) הוא שטראמפ היה רגוע מדי והביא להרג המונים

    מסקנה מה שהמנהיג לא יעשה יתקפו אותו .

    1. הנתונים מראים שהפרשנות של יורם לס היתה הכי קרובה.
      אומנם אין מדובר בשפעת עונתית אך כמות יחסי הציבור של הנגיף היא מעל כל קנה מידה שאנחנו מכירים.
      די להסתכל על מדינות כמו טייואן או סינגפור עם 100 אחוז משמעת ושם כמות המקרים נותרה זהה.
      זה באמת לא משנה אם מדובר בישראל 300 או 500 מקרים זה תלוי רק במספר הבדיקות שעושים.
      אותו כנ"ל בארה"ב. ואם באמת הנושא הזה היה ממש חשוב הם לא היו מתקהלים ומפגינים בכאלה מספרים.
      .
      רק בסוף השנה אפשר להגיד מה ההשפעה האמיתית של הוירוס אבל זה נראה שלא מדובר במגפה קטלנית.
      ואם לפני כמה חודשים היה מדובר בסוג של קונספרציה אז היום זאת עובדה מוגמרת- כל מי שחולה במחלקת רקע קשה ובמקרה נדבק בקורונה סיבת המוות היא קורונה. גם אם הוירוס עצמו היה קל או שגילו בדיעבד שנשא נגיף קורונה.
      אפילו אם מישהו נדרס וגילו לו קורונה ההוראה היא לתייג כמקרה מוות "קורונה".
      .
      בינתיים מספר המתים הכללי בארה"ב ובישראל בשנת 2020 דומה לשנת 2019.

      1. 65,000
        זה המספר הגבוה ביותר של נפטרים בארה"ב כתוצאה ממחלות ריאה/נשימה בשנה אחת בשנים האחרונות (2017).
        עד כה השנה, המספר הוא 200,000 אנשים. החלק של השפעות ודלקות הריאה נשאר דומה לרמות השיא של 2017 (פחות אנשים מתחסנים = יותר מוות). התוספת היא מוות כתוצאה מקורונה.
        אז, לא. המספרים לא דומים. אפילו לא קרובים להיות דומים.
        .
        אני מזכיר –
        אנחנו רק ביוני, וקצב ההדבקה בארה"ב לא מתמתן. יש בהחלט מצב שהמספר של 127,000 עוד יתברר כחלקי בלבד.
        אבל גם אם לא ימות בארה"ב אפילו עוד בן אדם אחד מקורונה, אנחנו מדברים על מגיפה קטלנית.
        .
        על מנת להבהיר –
        יחסית לכמות האוכלוסייה, כמות הנפטרים בארה"ב עד כה מקורונה מקבילה ל-3,500 מתים כאן בארץ. וזה כאמור, נכון להיום.
        .
        אם נמשיך בנתונים,
        אז באפריל, מתו בארה"ב 1,700 אנשים בגילים 0 – 44
        זה מקביל לכמה, 47 מתים בארץ? בחודש אחד.
        אני מדבר על אנשים צעירים.
        .
        כאמור,
        לא. המספרים בהחלט לא דומים לאלו של 2019.

  11. כ"כ נכון לאסוף… טראסט יקירי טראמפ אינו מוקיון הוא נבל נרקסיסט סוציופת שפעולותיו פוגעות ברבים, בחלשים יותר. במכוון. כל מה שמעניין אותו זה פרסום כח כסף. הוא אכן אידיוט שימושי של פוטין ובעלי ההון אבל מעסר לאווילות המדהימה שלו הוא מתוכנן וממוקד מטרה: לפגוע כמה שיותר בכל מי שבז לו (ובצדק), לפלג להסית ולהזיק כמה שיותר. זו המדיניות ולמרות שהוא אכן מצחיק מאד הרבה פעמים (ולפי דבריו על החולים והבדיקות גם חסר הכרה שחפץ לא נעלם כששמים ידיים על העיניים) הוא אחד האנשים הכי מסוכנים בעולם כיום. רשע וחזיר.

  12. תודה על המעורב מנחם והמון בריאות…לא רק שסימונס לא יקלע שלשות, הוא ימשיך לא לזרוק בכלל מהשלוש. והוא יודע למה.

  13. למי שמעונין, דעתו של רון אדמס על וויגינס. אמ:לק – הוא רואה רצפה גבוהה ותקרה בשמים. קליעה לא יציבה אבל הגנה טובה ביחוד אחד על אחד:
    .

    "I really thought he did a good job for us," Adams told The Athletic's Tim Kawakami on "The TK Show" podcast. "People always look at scoring or shooting. I didn't think he shot the ball very consistently from the perimeter. But good grief, he really showed himself to be a really, really outstanding all-around player. I was particularly pleased with his defense, especially on the ball. I just thought he did a really good job. And against the best players in the league, he really enjoys playing against them and actually picks his game up when he did play against those guys. I thought his floor game was good — his passing, his penetrating."

    "The sky's the limit for this guy. … He walks onto the floor and he scores 20 points," Adams continued. "There are areas that he can get a lot better in, there's no question about that. I think he can rebound the ball better. He's got a nice perimeter shot, but he's got to groove it a little more, he's got to get a little more consistency in his delivery and, in my estimation at least, using his lower body into the shot. When he does that, he seldom misses. But he's been inconsistent on that."

    "I was elated to get him into our program," Adams said. "I think he's a star player. I think he's gonna flourish with more shooting on the floor.
    But I was personally really happy with the all-around nature of his game and what he showed in that regard more so that his scoring, even."

    1. מה אתה מנסה למכור לנו? 😂😂😂 לפחות תשקיע בסרטון ולא בשטויות של מישהו. יודע כמה סיפורים מספרים לנו כל עונה? נס אם הוא שורד את מועד הטריידים הבא
      בכל מקרה לוויגינס יש שוק הרבה יותר גדול בליגה מאשר פה בהופס אחרת היית נתקע איתו עד סוף החוזה.

    2. 33.9% לוויגינס מהשלוש במדי גולדן סטייט.
      33.2% לוויגינס מהשלוש בקריירה.
      .
      זו תקרה שבשלב הזה של הקריירה של וויגינס, אם הוא פורץ אותה, זה יהיה חסר תקדים.
      .
      מה שכן, וויגינס גרסת 2020 בהחלט הראה 2 דברים שלא צפיתי שיקרו לפני העונה –
      .
      1. הגנה. לתחושתי, מהמעט שראיתי, הוא אכן משתדל יותר. זה שרואים את זה קודם כל באחד על אחד, זה לא מפתיע. זה המקום בו מוטיבציה משפיעה הכי הרבה. הראייה המרחבית בהגנה? זו יכולת שאפשר ללמוד (עד רמה מסוימת) . אם בוקר של השנה הצליח להיות פחות נורא, אז אין סיבה שוויגינס יתייאש…
      2. מסירה. אנדרו "חור שחור" וויגינס, לראשונה בקריירה ניסה להניע כדור. כמו בצד ההגנתי של המשחק, גם כאן מדובר על בחירה ומוטיבציה. בחירת הזריקות הטובה יותר הובילה לשיאי קריירה הן באסיסטים למשחק, והן באחוז אפקטיבי (לראשונה בקריירה הוא חצה את רף 50 האחוזים)
      .
      השורה התחתונה?
      לא יודע. קשה לי לוותר על הפקפוק בוויגינס. הוא הרוויח אותו ביושר…
      אבל אולי לשחק בקבוצה עם צוות אימון, הנהלה, ושחקנים, שמשדרים מקצוענות, זה מה שחסר לוויגינס על מנת לפרוץ?

      1. הוא לא יהיה הספלאש בראד'ר השלישי. מאמין שנראה אותו משחק יותר על cuts פנימה ואולי גם handoffs, דברים שהוא עושה טוב בתדירות יחסית נמוכה, נוסף על משחק כיוצר המרכזי עם המחליפים. יכול להיות יותר משמעותי ממה שהאריסון בארנס (11.7 נקודות למשחק בעונה של ה-73-9) היה לג"ס, גם אם הוא קלע פחות טוב בהרבה. המסגרת יכולה להוציא ממנו דברים שלא ראינו עד עכשיו

        1. אור: אם תעשה משאל בקרב אנשי המקצוע סביב הנבא אדמס יהיה בן שלושת עוזרי המאמן שכום יבחרו. יש לו קרירה ארוכה. ג"ס היא רק התחנה הסופית.
          .
          גיא: אדמס מדבר על מספר שיפורים בטכניקת הזריקה שלו. בנוסף, עם קרי וקלי על המגרש יהיו לו עוד מה אלפיות שניה בכל זריקה אבל כמו
          .
          שרועי: כתב, התפקיד העיקרי שלו בהתקפה לא יהיה זריקות מרחוק אלא כניסות לסל עם או בלי כדור.
          .
          אני מאד אופטימי כי וויגנס, בניגוד לראסל, הראה בתקופה הקצרה ששיחק בג"ס רצון לבצע שינויים והתאמות במשחק שלו למשחק של ג"ס. הוא לא צריך להיות בשנים הראשונות האלפא דוג וזה יוריד ממנו עומס מנטלי. מי שזוכר בתחילת השנה הדוק פרסם מאמר על התחיה של וויגנס. הוא לא שמר על אותה רמה בהמשך יחד עם ההתנזלות של כל הקבוצה במינסוטה.

            1. מה, אתה חושב ששכחתי את התרגיל שקיקי ונדרווי עשה לנו ב 2016?

            2. that's more like it

      2. "מולך: דלת, מובילה אותך אל עבר הבדיחה הישנה על פני כדור הארץ. זה הולך בערך ככה: טוק טוק. מי שם? חידה עטופה מסתורין, בתוך תגלית מטרידה. השמש מתחילה לשקוע, אבל בכיוון ההפוך. מלמטה למעלה. הטלפון פתאום מצלצל. אתה מרים את הבננה. על הקו נמצא מה שהילדים אוהבים לכנות "חיוג כיס". מה שלא ידעתם זה שבאותו זמן כיס אחר ניסה להשיג אותך. הוא שולח לך קישור לתגובה של גיא מגן על וויגינס. אתה נמצא ב… חדר רופא השיניים שלך. קצת לידו – איזור הדמדומים."

        1. מבריק.
          אתה רואה מה מחסור בשעות שינה עושה לבן אדם?. . .
          .
          (זה, והאופטימיות הנצחית והלא רציונלית שחלק מאוהדי הסאנס מפתחים על מנת לשרוד)
          (החלוקה באריזונה ובחלקים מסוימים של צפון מדינת ישראל היא ל -"הרציונליים להחריד", ו-"הווישפולים")

    3. רן כמו שידידי LJOS רמז לעיל נסחפת משהו. וויגנס יראה טוב יותר בג"ס מאשר במיני – אין לי ספק בזה. הוא כנראה יהיה פינישר בעיקר דרך מהלכי חיתוך לסל והליופים ופחות יצטרך לקחת את המשחק עליו וליצור. גם בהגנה אני בטוח שהוא ישחק טוב יותר וראיתי אותו משחק השנה בווריורס אחרי הטרייד. בהחלט מעורר אופטימיות. אבל התקרה של וויגינס? יש לו, והיא די ברורה ככזו. הקליעה שלו. ופה אין יותר מדי מה לעשות. הוא כבר 6 שנים בליגה, כנראה לא נראה פה שינוי והוא ישאר על 75% מהעונשין ו33% מהשלוש פחות או יותר. האחוז האפטיבי יעלה כי הוא לא יצטרך לקחת מלא זריקות מיד-ריינג' אבל קשה לי להאמין שנראה כאן פתאום שחקן חדש.

    1. ג'ייסון החותן (או החתן? הוא נשוי לבתי אפרת. אז מה הוא שלי, אחת ולתמיד – חותן או חתן?) שלי הוא בן פילדלפיה ואפילו בגילו – 50 – הוא מטורף ממש, ועם קשרים (היה עורך הספורט של CNN). הוא הראה לי סרטון שאיזה חבר ילדות שלו העובד בסיקסרס שלח לו לאחרונה באימון זריקות של סימונס זורק איזהה 10 שלשות מבלי להחמיץ אפילו אחת. זה מה גרם לי לחשוב

      1. עד כאן יופי.
        ואז הוא יקבל כדור על קשת השלוש במשחק אמיתי, וכל סרט חייו ירוץ בראשו, איך הוא החטיא בכיתה ו' ומישהו צחק עליו. אז הוא לא יזרוק.
        זה קורה גם לג'יימס הארדן, גם אצלו לפני שהוא זורק שלוש סרט חייו רץ בראשו, אבל היה משעמם והוא יצא באמצע.

  14. מנחם תהיה בריא. הגיע לאוזני מידע שאתה שתול של פוטין ושי גינפינג כדי למוטט את אתר הופס מבפנים אחרת אין עוד דרך להסביר מדוע אתה מתעקש להוריד את רמת הדיון והמידע פה לדרגת טימטום כזו וגם חושף ככה לא מעט מגיבים, שפעם הערכתי הרבה יותר את רמת הידע והדמות האינטרנטית שלהם. תסלח לי אבל רמת הלייצנות שלך לא נופלת מזו של טראמפ בנושא הזה.

  15. מנחם, אתה מבייש את עצמך עם הדיוני פוליטיקה.
    אתה מפגין בורות, עצימת עיניים ותודעה מהונסדת.

    להזכיר לך ולכולם:
    1. מי הביא עלינו את אסון הזכם הגרעין? אובמה
    2. מי התעקש לא לחסל את סולימני כאשר היה ניתן לחסל את מורנייה וסולימני ביחד? בוש הבן.
    3. מי בעצמו חיסל את סולימני? טראמפ
    4. מי שיקם את הכלכלה האמריקאית? טראמפ
    5. מי החזיר מיליוני משרות למשק האמריקאי? טראמפ
    6. מי הודיע שיסיג את כוחות ארה״ב מעיראק ורק הגדיל? אובמה
    7. מי יצא למלחמה מול עיראק ולא מצא שום אקדח מעשן? בוש הבן

    להמשיך?

    1. אתה יכול לספר את הסיפורים האלה לאידיוטים שמאמינים.
      אנחנו אזרחי ארה"ב מאמינים לגנרל קלי, גנרל מקמאסטר, גנרל מאתיס , לג'ון בולטון.
      אין בן אדם יותר רפובליקני או ימני מג'ון בולטון, אם זה היה תלוי בו הוא היה מתחיל מלחמה נגד סוריה,רוסיה וטורקיה כדי להציל את הכורדים,זורק פצצת אטום על צפון קוריאה ומאשר לביבי להכיל ריבונות גם על ירדן וראינו מה הוא אמר השבוע על המוקיון הכתום.
      ובנובמבר אני ומנחם ומיליוני אזרחי ארה"ב נצביע לטפט קירות בשם ג'ו ביידן כדי לשלוח את המוקיון הכתום לפח האשפה של ההיסטוריה .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט