מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

ממש עכשיו: 3 שוטרים 'הורעלו' ע"י קהל 'פרוע' במנהטן. הודיעו זאת ב-FOX TV. אין לי יותר פרטים.

1.דבר אחד שהעורכים ואני לא נרשה באתר: גזענות

שנאת ערבים אינה 'גזענות; היא עונה להגדרה אחרת לכן איני מוחק)

לא כל כך איכפת לי כשלועגים על גנץ או יאיר לפיד. או כשמקללים את ביבי או טראמפ. דבר אחד שלא יעבור באתר זו גזענות.

כמו הלעג וההשפלה על קיירי אירוינג רק בגלל שהוא שחור. כתבו כאן על הטמטום שלו, ומה לא, מבלי שלאף אחד יהיה כל ידע עליו כאדם, מלבד צבע עורו.

וכן, אני מסכים בהחלט עם הפוסט של מיקי, אבל מה לעשות שהאתר הזה חי ונושם NBA, וה-NBA גועש וסוער יותר ויותר – פי כמה וכמה מאי-פעם בעבר – ואני הייתי כאן עם כל מה שקרה מ-1961 בענייני גזענות, RACISM.

ללא ארה"ב וללא ה-NBA אין אתר הופס. לכן מה שקורה בארה"ב וההשלכות על ה-NBA הם הנושא החשוב ביותר עכשיו.

להתעלם ולא לכתוב על זה זה להתעלם ממהפך אמיתי שקורה כאן, ושה-NBA ושחקניו לוקחים חלק חשוב מאד בו.

זה הרבה יותר גדול מפגישת הזום שאירגן קיירי אירוינג, מהתגובה של לברון, מהדעה (המשובחת ומרשימה מאד) של אוסטין ריברס, או הטוויט של פטריק בברלי, ויש לי רושם שבישראל לא מבינים את עצמתה.

ההפגנות כאן הן לא פחות בענייני גזענות מאשר בענייני שינוי חברתי. בוודאי שמעתם על שני השחורים שנמצאו אתמול תלויים ללא רוח חיים בקליפורניה, 50 מייל אחד מהשני. אני מתפלל לאלוהים שהדיווח שלפחות אחד מהם התאבד, ואולי שניהם, הוא נכון. כי אם, חלילה וחס, היה זה מעשה של ימנים קיצוניים – WHITE SUPREME – אבוי למדינה הזאת. אולי עד שתקראו זאת כבר תדעו יותר על מה שקרה.

זה כבר לא עניינים אפורים של לא פה ולא שם. עכשיו זה לבן מצד אחד, ושחור מצד שני, ומוטב שכל ההפגנה והמהומה הכלל ארצית – ז"א בכל מדינות ארה"ב – תביא התקדמות רצינית ביותר קדימה. היום כבר הושג צעד עצום – זכויות עבודה שוות לכל ה -LGBTQ – לסבים, גייז, שחורים, טראנס, ביי-סקסואלים, קווירים – שהתקבל כהחלטה בבית המשפט העליון כשאחד השופטים – ימני קיצוני – הצביע לפי מצפונו, ולא לפי השתייכותו ימין או שמאל. זה מעסיק עתה את ארה"ב הרבה יותר מאשר "יהיה סיום עונה באורלנדו, או לא יהיה".

אתם לא גרים כאן, ואין לכם מושג כמה רצינית היא הבעייה. פעם זה 'זכויות האזרח', ההישג הגדול ביותר של הגזע השחור שהושג ע:י מרטין לותר קינג. עתה זה עניין רציני ביותר של שינוי גישה, וביעור הגזענות שללא ספק נשארה במשטרה בגלל אחוז מסויים של תפוחים רקובים. כשהתפוחים הרקובים האלה מבינים שהם לא רק נגד שחורים, אלא נגד רוב גדול של תושבי ארה"ב, הם ייעלמו לאט-לאט. המפגינים ללא הפסק – 21 יום רצופים – שהם הרבה יותר לבנים משחורים, שולחים מסר ברור לתפוחים הרקובים: אתם מיעוט רקוב קטן, המעכיר את חיי כל התושבים, ויש לכם עכשיו עסק נגד האומה האמריקאית".

כאן באטלנטה אנחנו עכשיו במרכז העניינים בגלל ההריגה האחרונה של ריישרד ברוקס השחור ע"י שני שוטרים פחות מ-10 ק"מ מהבניין בו אנחנו גרים. כמה משחקני ה-NBA מרגישים שזה ייראה איום אם באווירה כזאת הם יתחילו לשחק כדורסל. בדיוק כמו בקהל הצופים, או אנחנו: אין כאן ישיבה על הגדר: אתה בעד להתחיל לשחק או נגד. ואם יתחילו לשחק כשחצי מהשחקנים הם נגד, איזה מין כדורסל זה יהיה?

אולי הכל ישתנה עוד חודש וחצי. אבל – סתם דוגמה – לדבר היום כדורסל בדאונטאון מרגיש כמו לחסיד לאכול טרף. זה כל כך לא חשוב עתה, שעצם הדיון על הופס נשמע מרגיז, מרעים, ומעצבן. לכן מעט מאד מדברים על כדורסל.

אפילו אדם סילבר מתבייש להעלות עתה את הדיון בקשר לסיום העונה על ראש הפרק, בשעה שעניינים של חיים ומוות, עול, עושק, וקיפוח הם בראש מעיינם של רוב תושבי האומה (ובואו נשכח לרגע על נגיף הקורונה שהוא בעלייה רצינית ב-20 מדינות ארה"ב)

אבל דברים קורים: מחר הנשיא טראמפ עומד לחתום על צו חדש בעניין השוטרים. בערים רבות 'ארגון המשטרה' (שהוא מין 'הסתדרות משטרתית', שהרבה שמבינים בעניין טוענים שהוא שורש הבעיה) בוטל, ובהרבה ערים נחתמו צווים חדשים בענייני מה מותר ומה אסור לשוטרים. באטלנטה התפטרו היום 19 קציני משטרה ושוטרים רגילים שלא מוכנים לחיות תחת הפרוטוקולים החדשים לשוטרים המבצבצים כמעט בכל משטרה. הספור פשוט: ישנם שוטרים שלא מוכנים לשרת במשטרה שהופכת להיות חלק מהקהילה יותר מאשר כוח נגד הקהילה). דברים משתנים לנגד עינינו. הגיע הזמן.

מאומה לא ישנה גזען. שום חוק, שום REFORM לא ישנה אותו. אבל מה שהוכח כאן ללא ספק הוא שהימין הנאצי-קיצוני מתחבא במחילות. מאז שהחלה ההפגנה הכלל-ארצית לא ראית ולא שמעת אף רדנק שונא שחורים (ויהודים) אחד. הם למדו שעור חשוב ביותר (ושיהיה ברור: אני לא מדבר על 'שמאלנים' נגד 'ימנים'. אני לא מדבר דמוקרטים נגד רפובליקנים. אני מדבר על הימנים הקיצונים שבשרלוטסוויל, וירג'יניה, לא היססו לרגע להופיע כך:

זה לעולם לא יקרה יותר בארצות הברית של אמריקה, אפילו שכאן נולד הביטוי החופשי. היום צעדה כזאת? חופש הביטוי ייתקל בחופש לשבור להם את העצמות.

אני יודע (כי קראתי) שרבים מכם צחקו בקול על קיירי אירוינג ומה שהוא ניסה (ומנסה) לעשות. אז אגיד לכם מה הרגשתי כשקראתי כמה תגובות משפילות עליו: הרגשתי GROSS. הרגשתי דחייה. הרגשתי גועל-נפש. חשבתי לעצמי 'כיצד יכולים אנשים שגרים בשאר-ישוב, ירושלים, או בית-זרע להעליב אמריקאי שחור (ובכלל לא מעניין כמה מיליונים יש לו) שמרגיש שבגלל צבע עורו הוא נחשב לנחות בארה"ב של אמריקה, והוא מנסה להילחם את מלחמת בני גזעו לאחווה, בטחון, ושלווה במדינה שלהם?'. וה-IQ שלו כלל לא מעניין. אפשר לגחך על "העולם שטוח'. אפשר לבקר אותו על התקווה הכוזבת שנטע בסלטיקס ואוהדיה. אבל יש לי חדשות לכמה מכם: הוא בן אדם. יש לו נפש. הוא מרגיש. ומותר לו לעשות מה שהוא חושב שנכון לעשות למען בני גזעו.

הוא אמר, "I AM WILLING TO GIVE EVERYTHING I OWN FOR SOCIAL REFORM". ואתם יודעים מה? אני מאמין לו. הוא יודע שמה שקורה עכשיו הוא גדול הרבה יותר מעצמו, ומהמיליונים שלו. אף אחד מכם לא ראה אותו ואף אחד מכם לא שמע אותו. אני כן. אז זה רק יהיה הוגן אם כמה גולשים יחשבו פעמיים לפני שהם מגיבים מבלי שיהיה להם חצי מושג מה מתחולל בראשו של אירוינג, למשל. זה פשוט לא הוגן להעליב ולהשפיל כשאין לך מושג מי הוא ומה הוא.

אני גר 8 -10 קילומטרים מהמקום בו ירה שוטר בקרבן שחור שהצליח לברוח משני שוטרים שניסו לאוסרו באזיקים. אני יכול להריח ממש את אבק השריפה העומד להתלקח. יש לנו בבית כמה שכנים שחורים שהפכמו למין מכרים. אני מרגיש – ממש – משהו שונה כשאני רואה אותם ואומר 'בוקר טוב' למטה ב-SOCIAL HALL כשאני ממלא שתי כוסות 'קפוצ'ינו' ולוקח כמה סופגניות.

משהו רציני מאד קורה. המצב לא טוב כאן. הנשיא חייב להשקיט את הרוחות, ובמקום , הוא החליט לערוך בסוף השבוע מפגן בחירות ראשון עבורו לפתיחת הריצה לנשיאות בארבע השנים הבאות. המפגן ייערך בהשתתפות (כך מצפים) מיליון איש בטולסה, אוקלהומה, היכן שפוגרום בשחורים לפני 100 שנה ע"י כנופיות 'SUPREME WHITE' לבנות חיסל מאות רבות של שחורים. אז דווקא ביום השנה לשחיטה, ולשריפת כל האזור השחור של טולסה, לערוך את המפגן הגדול עבורו דווקא שם? המיליון שיגיעו חותמים שלא יאשימו אותו (את טראמפ) אם יידבקו בקורונה. הוא מצפה לשיא משתתפים. היום מתו בארה"ב 770 איש מנגיף הקורונה, יותר משאר בכל אומה אחרת בעולם, ועד סוף אוגוסט יילכו כאן לעולמם 200,000 איש. אומה בצרה.

2. יותר ויותר שחקנים לא בטוחים אם לשחק או לא

אני כבר לא יודע אם זה חלק מהמחאה, או חשש אמיתי מהקורונה:

3. לא תאמינו כשתראו את ברנדון אינגראם החדש

ברנדון אינגראם נמצא בתוך תוכה של תקופת אימון מטורפת, לפי הידיעות שהתפרסמו היום בכמה אתרים. הוא דוחף ברזל יומם ולילה, וכהכדורסל יתחיל לא תאמינו למראה עינכם

4. קני אטקינסון מאמן הניקס?

מרק ברנן מהניו יורק פוסט כותב שבשורות הניקס ישנם יותר ויותר המצדדים בקני אטקינסון כמאמן הבא, ובודנהולצר מאמן הבאקס הוא אחד מהממליצים הראשיים עליו.

5. ראיתם כבר הכל? מה בקשר למאט בארנס המתכונן לריצה לראש העיר סקרמנטו

6. לא תאמינו, אבל אחרי שקראתי קצת על יוסטון, הם הופכים לקבוצה מס' 1 שלי לאליפות

לא מאהבת מרדכי ושנאת המן, אלא בגלל הגיון שאני מתחיל להאמין שהחמישייה שלהם כפי שהיא היום, היא החזקה מכולן. הדבר היחיד שקצת מקלקל את הרגשתי הוא הספסל. כמובן שחוסר סנטר זה חור גדול, אבל לסנטר אויב בגובה 2.18 קשה לשמור על פיג'יי טאקר לא פחות מאשר לטאקר לשמור עליו.

אני מאמין שהרוקטס נהנתה מהחופשה המאולצת יותר מכל קבוצה אחרת. ג'יימס הארדן חוזר כאדם שעבר מטמורפוזה טוטאלית. אותו דבר אריק גורדון. ראסל ווסטברוק אמר שלשום שאצבעותיו כבר 'רועדות לקלוע'. רוברט קובינגטון עומד להפתיע רבים וכתבתי זאת לפני ההפסקה. ואז כמובן פיג'יי טאקר.

אם רק הספסל יתרום ולא יאכזב, הם הקבוצה שלי לנצח את האליפות.

7. דווייט האוארד הודיע עכשיו ב-ESPN רדיו שלא משנה מה, הוא לא משחק עד שיידע שישנו שינוי אמיתי (22:44)

"כדורסל וכל ENTERTAINMENT אחר רק יהיה DISTRACTION מהבעייה האמיתית"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 202 תגובות

  1. תודה דוק.
    אם אתה הולך לצנזר תגובות של גזענות נגד שחורים, כדאי גם שתפנה את תשומת ליבך לתגובות הגזעניות (מהמקפצה, לא ברמזים) נגד הערבים אזרחי ישראל שפורחות כאן.
    כי אין שום הבדל.
    .
    ווסטברוק אמר שידיו כבר רועדות לקלוע? זה מסביר מדוע הוא מחטיא כ"כ הרבה.

    1. אולי פספסתי אבל תראה בבקשה תגובה גזענית אחת נגדם?
      סה שמישהו אומר שיש בהם רבים שנגד המדינה ואפילו היו רוצים לעשות פיגועים זו עובדה .
      כאשר יהודי הזוי עושה זאת מאשימים את כל ישובו .
      אלא שהערבים עושים פיגועים בלי פרופורציה ליהודים ולכן לפחות תהיו עקביים ואל תדברו מפוזיציה .
      או שאתם מדברים על אווירה שגרמה לפגע הרע ( כשם שטורחים להזכיר לנו כל שנה ברצח רבין ).
      או שאתם מדברים על מפגע בודד שהוא ורק הוא אשם בפיגוע .
      אבל לא ניתן לפסוח על שני הסעיפים ולדבר בשתי קולות כאשר זה מתאים לפוזיציה כולם אשמים וכאשר זה לא מתאים לה אז גזענות .

      אני ושכמותי מוכנים בשמחה לחיות בשלום עם כל בן אנוש ערבי או יהודי להט"ב או לא .
      הכל לפי העניין .
      כאשר אנו רואים מחבל אנו תומכים במותו לא כי אנו גזענים אלא כי הוא בן מוות .
      מקווה שהבנת.

      1. תמחקו את זה!

        ברגע שאתה מכליל יחיד כקבוצה ומשייך לו תכונות כלשהם, אז אתה גזען.
        מתוך התגובה של הגזען:
        "אלא שהערבים עושים פיגועים בלי פרופורציה…" .

      2. "שחורים רבים נגד המדינה"
        "יהודים רבים נגד המדינה"
        – לא תקין. גזעני ואנטישמי –
        "ערבים רבים נגד המדינה"
        – תקין! –
        "השחורים כולם עבריינים"
        "היהודים רוצחים תינוקות נוצריים ושותים את דמם"
        – לא תקין! גזעני ואנטישמי! –
        "הערבים עושים פיגועים"
        – תקין! –
        .
        שים לב מר אהרון, זוהי תגובתי האחרונה אליך בנושא, כי עדיף כבר לנסות להכניס בינה במשחק ההתקפה של ראס –
        הערבים אזרחי ישראל הם בדיוק כמוני וכמוך.
        הם מיעוט במדינה דמוקרטית בדיוק כמו שהשחורים בארה"ב וכמו שהיהודים היו מאז ומעולם בגולה.
        הם מטפלים בך בקופת חולים, עובדים עבורך בשלל מקצועות, מצביעים וחיים את חייהם.
        הם חלק מהמדינה בדיוק כמו שאתה.
        20% מאוכלוסיית המדינה הם לא טרוריסטים, ולא תומכי טרור, ולא רוצים בהשמדתה.
        רק רוצים לחיות ולהתקיים בצורה הוגנת וללא אפלייה.
        אתה רוצה שאני אגיד שאתה תומך טרור ונגד המדינה כי כל הדתיים נגד רעיון המדינה הציונית ובעד השמדתה? (כי יש דתיים כאלה. אז לפי הגיונך -> כל הדתיים כאלה).
        אני יודע ששום דבר לא ייכנס לראשך אבל עניתי לך מנימוס, ובזה סיימתי.

        1. היי קורא כאן מדי פעם ואף פעם לא מגיב .. הצליח די לעצבן אותי אז הפעם אחרוג ממנהגי. (לא אישי כמובן)
          ההשוואה שעשית פשוט מגוחכת .
          מסכים בהחלט עם אהרון שרבים מאזרחי המדינה מהמגזר הערבי מתנגדים לקיומה . אם גזענות זה לומר את האמת אז אני גזען שיהיה .
          תרבות הPC כל היום עסוקה בלדאוג שציפור נפשו של אף אחד (פרטי כמובן) לא ייפגע מהכללתו באיזושהי קבוצה. כמובן שלדרוש ממנו איזה סטנדרנט/ להוקיע התנהגות פסולה זה לא שייך העיקר שהוא חלש (במילים אחרות אין לנו דרישות ממנו ולאחריות למצבו )
          אז כן , אם הרשימה המשותפת (שמייצגת למיטב ידיעתי את מירב ערביי ישראל) בבסיסה מתנגדת לקיומה של מדינה יהודית (והיא אכן מתנגדת , אין לי כח אפילו להתחיל להביא ציטוטים ) אז כן יש מקום להכללה ,בניגוד למשל לדוגמאות המופרכות שהבאת בהם אלו בודדים מסך המגזר/חברה שאליה הם משתייכים – שלא לדבר על עלילות הדם שהוצאת פה . (בוא נחשוב כמה פיגועים/אירועים קרו בגלל בני המגזר הערבי וכמה קרו בידי יהודים ? מצטער שזה לא פוליטקלי קורקט)
          הפוסט מודרניסטיים פשוט לא יודעים להבדיל בין יחס לכלל ובין יחס לפרט ומבחינתם יחס לפרט עולה על כל שיקול אחר . אז לא , לדעתי יחס לפרט הוא כחלק ממקומו בכלל – ככה בני אדם עובדים (ותמיד יעבדו ) . בוודאי שאני אתייחס בכבוד ובהגינות לאדם ערבי פרטי (כפי שציינו פה – רופאים/רוקחים וכו' וחלקם אכן אזרחים מצויינים ) ואני כמובן לא אפגע בהם באיזושהי צורה אבל זה לא סותר את העובדה שנתח מכובד מהחברה שלהם תומך בחיסול המדינה (כפי שהיא כיום) וכמגזר/חברה יש פה איזשוהי בעיה שנדרש אליה פתרון (ולפני שתקפצו -בעיקר בפן החינוכי /תרבותי ) ואני אגיד את זה בקול רם .
          ולגבי העניין שרוצים לחיות ולהתקיים ללא אפליה בוא תגיד לנו איזה אפליות יש להם? אולי באכיפה הסלקטיבית בבנייה? אולי בתנאים המועדפים בכניסה לאוניברסיטאות או בפטור משירות צבאי? מי שרוצה להיות מקופח ומתמסכן תמיד יהיה (כנ"ל לגבי המזרחיים "עאלק" -ואני עיראקי שיהיה גלוי – שבחלקם מתעסקים בלספור אשכנזים/ספרדים בכל טקסי פרסים כלשהם ) מי שרוצה להיות מוצלח שיתעסק בלהצליח

          1. אני בדרכ מהצד השני של הויכוח, אבל משתדל להיות ענייני. לא רואה איפה הגזענות כשאומרים שהרוב הגדול מאוד של פיגועי הטרור בוצע ע"י ערבים. גם לא מבין איך אפשר להתווכח על העובדה הזאת, או להאשים בגזענות את מי שמציין אותה. אם האמירה היתה שערבים הם אלימים מטבעם, זו היתה אמירה גזענית שאין לה מקום בשיח הציבורי לדעתי. אבל גם להתעלם מזה שהתרבות הערבית הצמיחה הרבה אלימות זה להתעלם ממציאות. ובמציאות, תרבות משפיעה על אנשים בהרבה דרכים. גזענות זה לייחס תכונות קולקטיביות לפרטים ולהסביר את זה בגורמים גנטיים או "טבעיים".

            1. אני אעשה לך את זה לוגי.
              אם אני ערבי אז הסיכוי שלי לבצע פיגוע גדול מיהודי (אפילו עובדה עפ"י הכתוב ) ואם אני מבצע פיגע אז אני מחבל ומחבלים צריך להרוג. או כמו שהרב של אהרון אומר " בן מוות".

              היו פה דברים גרועים מזה באתר, אבל זה מסריח מגזענות. ואם מנחם לוקח את עצמו ברצינות שיתחיל למחוק.

            2. מה שפספסת זה ההבדל בין "ערבים" ל"ערבים ישראליים".
              זה מה שאנו מנסים לציין כאן מאז ששמעון וברוך התחילו עם השטויות שלהם בקורונה משעמום.
              הם עדיין לא מבינים (אולי יש להם צ'יפ במוח שמוחק מידע כזה ברגע שנקרא).
              אף אחד כאן מהצד השמאלי לא מדבר על ערבים בכלל.
              מה זה עניינו. יש מדינות אויב ומדינות אחרות.
              הדיון שלנו הוא רק על הערבים הישראלים (בהשוואה לשחורים כמיעוט בארה"ב).
              שטופי המוח מסרבים לעשות שום הבדלה.
              "ערבי זה ערבי וכולם תומכי טרור ורוצים בהשמדת המדינה".

            1. שי, כל מי שלא מקבל את דעתך שטוף מח?
              שאני אספר לך מה קורה אצלי בלוד עם ערבים 25 מטר מהבית? איך לפני פחות מ 20 שנה היו זורקים פה אבנים על עבדך הנאמן כשהיה עושה רולר בלייד בלילה ועובר לא רחוק מה"אזור" שלהם?
              שאני אספר לך על עבודה שהייתה לי לפני 35 שנה כפועל שעובד עם ערבים? כשבירכתי את אחד מהם שעמד להתחתן הוא אמר שהולך להביא עם אשתו הרבה ילדים לעולם בשביל ערפת. אמר לבעל המפעל שכשערפת יכבוש את את פלסטין, המפעל בראשון בו עבדנו יהיה שלו ושל הילדים שלו, וזה לפני אוסלו.
              לפני שאתה מכנה בן אדם שטוף מח תבדוק אם אתה לא שטוף מח…
              אחד בפה ואחד בלב.
              מה שאומר פה אבי נכון מאד, כשזה אחד לאחד והערבים רחוק או שהם משכילים, אתה לא תראה את הצד הלא נחמד שלהם אבל בבחירות ראית טוב מאד את הצד הלא יפה שלהם, המתבדל, זה שלא רוצה להיות חלק מהמדינה שלך, 80%…..
              כמו שאמרתי בעבר, ואני אחזור בשבילך, אם היתה קמה פה מפלגה דו לאומית של ערבים-יהודים שהמטרה שלה לחבר את שני החלקים אני הראשון שהייתי מתפקד זה לא יהיה כי הם לא רוצים פשרה והשתלבות, אחרת היו מקימים ממשלה עם גנץ או לפחות מדברים על ממשלה כזו. הבנת?

            2. רזי מדוע אתה בורח מהנקודות שהעליתי?
              דבר ראשון אתה בורח ומסלף את דברי כדי לגרום לכל הטענות שלי להיראות לא רלווטיות – "כל מי שלא מסכים אותי שטוף מוח".
              אז זהו, שזה לא מה שכתבתי.
              לא אכפת לי שלא יסכימו איתי.
              כן אכפת לי שיתעלמו מעובדות.
              מי שמתעקש להתעלם מהעובדות והנתונים וממשיך כמו מנטרה להגיד את דעתו על נושא מסוים – שטוף מוח.
              אתה בהחלט עונה להגדרה.
              למה אתה חושב שכמה היכרויות מקריות שלך מייצגות סטטיסטיקה ביחס לאוכלוסייה שלמה? (אני אפילו לא נכנס לסיפורים הספציפיים שגם שם יש המון מה להגיד).
              .
              "בבחירות ראית טוב מאד את הצד הלא יפה שלהם, המתבדל, זה שלא רוצה להיות חלק מהמדינה שלך, 80%….."
              הפוך.
              מבטלים אותם ואת זכותם הדמוקרטית להיות חלק מהמדינה (ביבי לא סופר אותם, ליטרלי) והם מבחירות לבחירות אומרים בקול גדול שהם כן רוצים להשתלב ולהיות חלק מהמדינה ולהשפיע, ובהתאם נציגיהם בכנסת נאלצים לשנות את הפוקוס מעניינים לאומיים לעניינים אזרחיים כי זה מה שהבוחרים שלהם רוצים.
              .
              "אם היתה קמה פה מפלגה דו לאומית של ערבים-יהודים שהמטרה שלה לחבר את שני החלקים אני הראשון שהייתי מתפקד זה לא יהיה כי הם לא רוצים פשרה והשתלבות"
              למה לא הצבעת לחד"ש? מאז ומעולם זו ההגדרה של המפלגה הזו.
              הרוב המכריע של הערבים אזרחי המדינה רוצים להשתלב.
              .
              "אחרת היו מקימים ממשלה עם גנץ או לפחות מדברים על ממשלה כזו."
              גנץ לא רצה אותם.
              הוא תמיד שידר את זה וגם אמר את זה.
              הוא בכלל לא התייחס אליהם ורק השתמש בהם כמנוף לחץ על ביבי כדי לשפר עסקה איתו.
              טיבי ועודה ישבו וחיכו לפנייה והוא לא טרח.
              הם בהחלט היו מוכנים לשקול הצטרפות לממשלה ולא רק תמיכה מבחוץ וזה בגלל שהבינו שזה מה שהציבור שלהם רוצה – להשתתף במשחק הפוליטי ולהשפיע מבפנים כדי להשתלב, ולשפר את מצבם כאזרחים במדינה.

            3. שי כתבת "הם מבחירות לבחירות אומרים בקול גדול שהם כן רוצים להשתלב ולהיות חלק מהמדינה ולהשפיע,"
              איך זה מתבטא בכך שלא נכנסו לממשלת גנץ? היו יכולם ולא ניסו, הדיבור היחידי היה לתמוך מבחוץ. זו לאט השתלבות!
              למה לא הצבעתי חדש? אתה רציני? לאומנים פלסטינים בתוך ישראל שיש להם בשפה יפה שלך את הלשון של עופר כסיף אתה יודע איפה. עודה? איש מאוס שבינו לבין השתלבות אין כלום. רק הנושא הערבי מעניין אותם, צועקים קיפוח אבל כשמדברים על השתלבות וצבא או שירות לאומי, הם דוחים את זה מכל וכל.
              הגדרה של מפלגה לא אומר שבפועל הם ממשים. הם רוצים שוויון, שישרתו בצבא. הממשלה הקודמת העלתה את מספר המתגייסים מהמגזר החריידי, שיעלו גם במגזר הערבי, ולא רק נוצרים וכמה מתנדבים ערבים!
              אם גנץ לא רצה אותם, לא היה צריך ללכת מלכתכילה למשא ומתן אתם.
              מאיפה אתה יודע שהמשותפת המתינו להיכנס לממשלה? הם אמרו לך באופן אישי? כי אני קראתי חדשות ולא שמעתי אף מילה מהם בכיוון.
              ושוב, מפלגה משותפת אמיתית, לא כמו חדש היתה מעניינת אותי, אלא אחת שיש לה אג'נדה אמיתית של שילוב ותרומה של הערבים למדינה כמו כל אזרח ובד בבד נדבר על שוויון. אנחנו יותר מ 36 שנה מאז הוקמה המפלגה הערבית העצמאית הראשונה מד"ע (למפאי היו הלווינים שלהם) ולא היתה מפלגה ערבית אחת שיצרה קואליציה עם ממשלה מכהנת. מה זה אומר על ההשתלבות? פעם אחת תשתלבו תשנו גישה, תראו שאתם רוצים להיות חלק אינטגרלי אמיתי!
              80% למשותפת מבחינתי זה חוסר רצון להשתלבות. זו דעתי ואין לה שום קשר לשטיפת מח ימנית.

          2. אתה מסתמך על כמה הצהרות שאין להן בסיס.
            אהרון אמר: "סה שמישהו אומר שיש בהם רבים שנגד המדינה ואפילו היו רוצים לעשות פיגועים זו עובדה ."
            אתה אמרת: "מסכים בהחלט עם אהרון שרבים מאזרחי המדינה מהמגזר הערבי מתנגדים לקיומה .
            תראה לי בבקשה נתונים ומחקרים שמאששים אקסיומות אלה.
            עשיתי עכשיו חיפוש קצר מאוד בגוגל ואלה הנתונים שמצאתי:
            .
            מתוך מאמר מ-2016: "על פי נתוני השב"כ, פחות מ־5% מהמעורבים בביצוע פיגועים – גם בעבר וגם במערכה הנוכחית – הם מקרב ערביי ישראל."
            https://www.maariv.co.il/journalists/Article-526313
            .
            מתוך כתבה אחרת: "ירון בלום, בכיר לשעבר בשב"כ, אומר ל-ynet כי 99 אחוז מערביי ישראל הם אזרחים נאמנים למדינה, שרוצים להשתלב בחברה הישראלית ולהיות אזרחים שווי זכויות וחובות. "הם מרגישים מקופחים. חלק מזה נובע מהזנחה של עשרות שנים מצד גורמי ממשל או מדיניות משרדי הממשלה כלפי הרשויות הערביות, שגרמו לפערים בין החברה היהודית לערבית. בנוסף, גם חלק מהתחום המוניציפלי במגזר הערבי לא נוהל בצורה חוקית"."
            https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4751108,00.html
            .
            כתבה נוספת בה מציין קצין משטרה שהגורמים החיצוניים המנסים לגייס מחבלים מקרב ערביי ישראל נשענים על "העוני שקיים במגזר הערבי הישראלי, האפליה והפשיעה הגבוהה ביחס לגודל האוכלוסייה – הם הטריגר שעליו לוחצים המגייסים, ובדיוק על הגורמים הללו, "מנגנים" גם כל או רוב סרטוני ההסתה וההדרכה שיש ברשת."
            https://www.mako.co.il/pzm-magazine/Article-ac7d18a96080251006.htm
            .
            מאמר מתוך "המכון למחקרי ביטחון לאומי" שמציין את הדיסוננס הקיים בקרב ערביי ישראל, כמיעוט דתי במדינה שמגדירה את עצמה יהודית.
            ציטוט: " יחד עם זאת, נראה שמרבית הציבור הערבי ("הרוב הדומם") אינו מעוניין להגיע לעימות עם הרוב היהודי בסוגיות ליבה טעונות, העומדות ביסוד השסע האידאולוגי בין היהודים והערבים במדינה."
            https://www.inss.org.il/he/publication/arab-citizens-of-israel-early-in-the-twenty-first-century/
            .
            לגבי האפליה.
            מתוך ויקיפדיה:
            "אחוז הערבים במגזר הציבורי, שעמד על 5% בלבד בשנת 2009, עלה במהלך השנים אחרונות, אך הוא עדיין נמוך משיעורם באוכלוסייה הכללית ועומד על כ-10% בשנת 2016[33]. נכון לשנת 2009, בלשכת נשיא מדינת ישראל אין ולו עובד ערבי אחד. בין 515 חתני פרס ישראל היו רק ארבעה לא יהודים שמתוכם דרוזי אחד, נוצרי אחד ממוצא אירופי ושני ערבים נוצרים. בהזדמנויות שונות היו פרשיות חמורות של קיפוח המגזר הערבי בתקציבי חינוך[85][86]. לדברי אחמד סעדי יש גם מדיניות ממשלתית של אפליה בנוגע להקצאת הקרקעות. בתוכניות המתאר, השטח המוקצה לנפש ביישובים יהודים גדול פי שמונה מהשטח המוקצה לנפש ביישובים ערבים.[דרוש מקור]

            שופט בית המשפט העליון תיאודור אור ציין בדו"ח ועדת החקירה הממלכתית לבירור ההתנגשויות בין כוחות הביטחון לבין אזרחים ישראלים באוקטובר 2000 כי:

            "אזרחי המדינה הערבים חיים במציאות שבה הם מופלים לרעה כערבים. חוסר השוויון תועד במספר רב של סקרים ומחקרים מקצועיים, הוא אושר בפסקי דין ובהחלטות הממשלה וכן מצא את ביטויו בדו"חות מבקר המדינה ובמסמכים רשמיים אחרים. אף שרמת המודעות להפליה זו בקרב הרוב היהודי היא לעתים קרובות נמוכה למדי, בתחושותיהם ובעמדותיהם של האזרחים הערבים היא תופשת מקום מרכזי. היא מהווה, לדעת רבים, הן במגזר הערבי והן מחוצה לו, כולל בקרב גורמי הערכה רשמיים, גורם מתסיס מרכזי".

            דו"ח ועדת אור ציין גם כי:

            "מסרים שהועברו לפני אירועי אוקטובר ובמהלכם טשטשו, ולעתים מחקו, את המבחין בין אזרחיה הערבים של המדינה, ומאבקם הלגיטימי לזכויות בתוכה, לבין המאבק המזוין מול המדינה, אותו מנהלים ארגונים ואנשים בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. לא אחת, הוצגו שני המאבקים על ידי מנהיגים במגזר הערבי כמאבק אחד, מול יריב, ולעתים אויב, אחד. מושג האזרחות, במובנו המהותי, אינו מתיישב עם הצגת המדינה כאויב. הוא אינו מתיישב עם פרקטיקות הרואות במדינה וברשויותיה הלגיטימיות, אויב. הוא אינו מתיישב עם דברי שבח לפעולות אלימות של אויבי המדינה נגדה ונגד אזרחיה."

            בתחום החקלאות
            בשנת 2010, בעקבות עתירה לבג"ץ, הורתה הממשלה למועצת הלול לאשר בפעם הראשונה מכסות ייצור ביצים במגזר הערבי. המכסות שאושרו מהוות 0.3% בלבד מסך ייצור הביצים בישראל. נכון לשנת 2011 עדיין לא הוענקו מכסות ייצור חלב לחקלאים מן המגזר הערבי.

            בתחבורה הציבורית
            ערביי ישראל סובלים מאפליה גם בתחום התחבורה הציבורית. בשנת 2011 פרסם משרד התחבורה כי שיעור הנסיעות במגזר הלא-יהודי הוא כמחצית האחוז בלבד מסך הנסיעות באוטובוסים. שר התחבורה ישראל כץ אמר שהפער הוא תוצאה של הזנחה רבת-שנים ושמשרדו מקצה מאות מיליוני שקלים לתיקונה[87]. סקר ב-11 יישובים ערבים בגליל ובמשולש העלה כי: "התחבורה הציבורית מוגבלת ברובה לאוטובוסים העוזבים את הכפר השכם בבוקר וחוזרים עם סיום יום העבודה. אוטובוסים אלה עוברים לרוב בכבישים ראשיים ובערים יהודיות. הקשרים הראשיים בין הכפרים הערביים לבין עצמם מועטים ביותר. אוטובוס אחד משרת מספר כפרים לאורך דרך ראשית ומקיף כל אחד מהם, כך שהנסיעה איטית וארוכה מאוד"[88].

            בתרבות
            דין וחשבון של משרד התרבות שנחשף בשנת 2015 מעלה כי באף יישוב ערבי אין בית ספר לאומנויות, מוזיאון, סינמטק או היכל תרבות העונה לתקנים["
            https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%A8%D7%91%D7%99%D7%99_%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C
            .
            אני מוסיף – נקודות מרכזיות באפלייה הן השקעה בתשתיות, חינוך, ושיטור.
            המשטרה כמעט ולא מתעסקת בפשיעה בחברה הערבית ולכן הפשע משתולל, כמות הנשק הבלתי חוקי עצומה וזהו כר נרחב לפנייה לעבריינות וטרור.
            מתוך הרגשת "אין מוצא ואין תקווה" רבים מהצעירים נדחקים להתנהגות עבריינית.
            הח"כים הערבים והמנהיגים הערבים עצמם מפצירים השכם וערב במשטרה ובממשלה לטפל מיידית בנושא בכדי להבריא את החברה הערבית מן העבריינות, האלימות הפנימית והנשק.
            זוהי אחת הדרישות המרכזיות שלהם בכל מו"מ.
            .
            הרשימה המשותפת.
            איננו מומחה בתחום ולא השקעתי עכשיו בחיפוש בנושא.
            לידיעתי רובה המכריע בעד השתלבות במדינה.
            המיעוט הקיצוני הוא בל"ד.
            שהוא שם מטבע הדברים של המפלגה כ"משותפת" (נוצרה לאחר שהועלה אחוז החסימה, לדעתי ליברמן הוביל את השינוי, בכדי לנסות שמפלגות ערביות שונות בעלות אידיאולוגיות שונות לא יעברו את אחוז החסימה).
            .
            הבנת את זה?
            כל קשקושי ה-PC והפוסט מודרניזם אינם רלוונטיים משום שאתה מסתמך על הנחות בסיס שקריות, מוטות.
            אתה עושה את זה כי הימין שטף במשך עשרות שנים את מוחכם שהערבים אזרחי ישראל = אויבים.
            אם ערבים ככלל = אויבים, אז גם הערבים אזרחי ישראל = אויבים.
            הפצת פחד ושנאה מלכדת את השורות וזוהי הדרך המרכזית בה שומר הימין על כוחו (השנייה – דת).

            1. ראה את התשובה שלי אליך למעלה.
              ועוד שתי נקודות אור קטנטנות כי לא הכל רע כשזה אחד לאחד, 1) היה לי ידיד מנצרת העיר שהייתה לו מסעדה באחת הכיכרות בנצרת, ערבי-נוצרי ששירת בצהל ואחר כך גם כל הבנים שלו שירתו בצהל. עם הבנים הייתי עושה מנגל בכנסיה בכפר נחום ואתם תמיד הרגשתי שיש סיכוי לשלום בגלל שהם באמת ניסו להשתלב עד שבא ערפת ודפק להם את העסק באינתיפדת אל אקצה (איל קודס בסכנה…. חה חה חה…..) שבה יצאו פיגועים חלקם מערביי ישראל. היו צריכים לסגור את המסעדה כי אף אחד לא בא והזקן יושב אתי ושולף אקדח ברישיון ואומר לי וואלה רזי, אם ערפת היה מגיע פה הייתי יורה בו בראש. 2) עם זאת לא הכל רע, יש לי ידיד ערבי, יאסר, שאני בקשר אתו, ערבי מוסלמי חביב שמנהל חוף בארץ ושומר עליו. אדם שמתקשר אתי בווטסה ומזמין אותי לקפה כשאני בחוף. תאמין או לא, גם לו יש תלונות למשותפת ולמה שהולך בעזה. הוא אומר דבר נכון, יש חרה בשני הצדדים אבל החרה בעזה מסריח הרבה יותר 🙂
              המעטים האלה לא נוטעים בי הרבה תקווה כי 80% הצביעו למפלגה שבינה לבין דו קיום אין כלום ולא משנה כמה תהפוך את זה. בסופו של דבר הם לא מראים שהם רוצים להשתלב אחרת הייתה קמה פה מפלגה עם ערבים ויהודים שמשתלבת באחת הקואליציות. זה לא קורה והם תמיד באופוזיציה כי אין מכנה משותף…

            2. אשך אנחנו לא שונאים אדם בגלל היותו אדם אנחנו שונאים אדם בגלל מעשיו ופעולותיו , מה לעשות שaction speak louder than words ומרבית ערבי ישראל תומכים ברשימה המאוחדת (שכולם שם תומכי טרור ונגד ישראל ממש לא רק בל״ד), שיוצר מזה גם במילים יוצאת נגד ישראל ועם היהודי, שתומכת במחבלים ובפיגועים מבקרת אותם בכלא, שלא מכירה בישראל ופוגעת קשות בישראל עם הBDS, כמו שאנחנו מוקיאים את הציבור הקיצוני הימיני שמעודד פעולות פגיעה באחר (ויצאתי המון פעמים הגד בן גביר והמשוגעים מהימין הקיצוני זה אומר שאני שונא יהודים? ) אנחנו מוקיעים את הרשימה המאוחדת. ברור לי שיש ערבים טובים יש רופאים רוקחים ומה לא אבל הם מיעוט רק 19% אחוז מערבי ישראל שלא הצביעו לרשימה המאוחדת (שכולם שם ונתתי ציטוטים לא מעט פעמים באתר תומכי טרור), רק 10 % מהם מתגייס או הולך לשירות לאומי, ברגע שהם יכירו את ישראל כמדינה יהודית ויקדמו לשוויון ובניית המדינה אני הראשון שיצעד איתם ויתמוך בהם אבל הם פעם אחר פעם מוכיחים את ההפך בדיוק.
              .
              אתה מתעלם במכוון ממה שקורה באירופה עם האיסלאם ומה שקורה עם הדעות והתמיכה של ערבי ישראל, בגלל האמונה העיוורת שלך זה די עצוב, חברי.

            3. עכשיו אתייחס למה שכתבת פה שלא תגיד שאני מתעלם, בטח שלא ממך.
              .
              לגבי המחבלים שבין ערביי ישראל, לא יודע מספרים אבל יודע שבמהלך השנים היו לא מעט פיגועים של ערביי ישראל. מסכים?
              .
              פחות מ־5% מהמעורבים בביצוע פיגועים
              אז מה זה אומר? כמה זה 5% מכלל המפגעים? מעט? הרבה? לדעתי, זה 100% יותר מדיי.
              .
              "ירון בלום, בכיר לשעבר בשב"כ, אומר ל-ynet כי 99 אחוז מערביי ישראל הם אזרחים נאמנים למדינה, שרוצים להשתלב בחברה הישראלית.
              אז מדוע רובם מסרבים לשרת בצבא שהיא כור ההיתוך של החברה שלנו?
              אתה יודע כמה אש הם היו מורידים אם היו עוד חיילים דוברי ערבית שעוזרים להרגיע רוחות? המפלגות הערביות לא רוצות לשמוע על זה, זה מאוס בעיניהם, יתרה מכך, למעט המתנדבים המוסלמים הם קוראים בוגדים!
              .
              הגורמים החיצוניים המנסים לגייס מחבלים מקרב ערביי ישראל נשענים על "העוני שקיים במגזר הערבי הישראלי, האפליה והפשיעה הגבוהה ביחס לגודל האוכלוסייה
              העיקר למצוא תרוצים. הכל מתחיל בחינוך חביבי, כשהראיס הגדול טיבי מהלל את השהדה והשהיד (רק להסביר מי זה השהיד: אותו אחד שבא להרוג את הכופר היהודי….) מה יגידו באזובי הקיר?
              .
              אחי שי אני צריך גם לעבוד קצת אז תסלח לי אם לא אתייחס כרגע לכל הנקודות בהמשך מה שכתבת.
              מקווה שאוכל להמשיך מאוחר יותר כשאפתנה.

            4. רזי תודה על התשובה.
              מתייחס לנקודותיך:
              – "במהלך השנים היו לא מעט פיגועים של ערביי ישראל. מסכים?"
              ברור שהיו פיגועים שהשתתפו בהם ערביי ישראל.
              אפילו מצאתי עבורך נתון – 5% מכלל המשתתפים בפיגועים.
              יחסית לזמינות שלהם ולקלות היחסית שלהם לביצוע פיגועים, ולעובדה שהם בני אותו לאום כמו המחבלים מבחוץ (פלשתינים) ולמאמצים שהנ"ל עושים כדי לגייסם – זהו מספר נמוך להחריד.
              אפילו אני הופתעתי כמה נמוך הוא.
              ברור שיש כמה שעשו ויעשו. אנחנו מדברים על הרוב כאן כמו שאתם תמיד טורחים לציין "הרוב תומך בפיגועים ונגד מדינת ישראל".
              .
              "פחות מ־5% מהמעורבים בביצוע פיגועים
              אז מה זה אומר? כמה זה 5% מכלל המפגעים? מעט? הרבה? לדעתי, זה 100% יותר מדיי."
              משפט דמגוגי.
              אפשר להגיד אותו על כל דבר ועל כל אוכלוסייה.
              האם הרוב המכריע של היהודים מבצע פעולות טרור נגד ערבים? כי יש כאלה אז זה 100% יותר מדי וכל היהודים טרוריסטים.
              כאמור אפשר להגיד זאת על כל דבר ועניין.
              תמיד יש קצוות וכאלה ואחרים שיעשו דברים. זה לא משליך על הרוב.
              .
              "אז מדוע רובם מסרבים לשרת בצבא שהיא כור ההיתוך של החברה שלנו?"
              ראשית, ההחלטה קודם כל התקבלה היסטורית לא לגייסם ע"י המדינה ולא על ידם.
              שנית, הם בני הלאום וקרובי משפחתם של אלה שצה"ל פועל נגדם בשטחים.
              נראה לך הגיוני באמת שיתגייסו כדי להילחם בבני עמם?
              .
              קח תרגיל מחשבתי.
              אתה מיעוט יהודי במדינה מוסלמית.
              המנון המדינה מדבר על הארץ כעל ארץ המוסלמים. לא ארץ האזרחים.
              הממשלות לדורותיהן מדברות על המדינה שנולדת בה ושאתה חי בה כמדינה שהיא קודם כל מוסלמית, ולמוסלמים.
              האם תשיר את ההימנון?
              האם תשרת בצבא המוסלמים נגד יהודים במחנות פליטים?
              .
              "העיקר למצוא תרוצים. הכל מתחיל בחינוך."
              נכון, ובזה חוטאים שני הצדדים.
              הימין מגדל כאן במשך דורות רבים אנשים לשנאת ערבים כדיפולט.
              "ערבי טוב זה ערבי מת" – מוכר לך?
              ציטוטים בוטים של פוליטיקאים בכירים מהימין לא חסר.
              ראש הממשלה שלך עושה מאמצים כבירים כבר כמה מערכות בחירות לאפשר לקיצונים הכהניסטים לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לממשלה, בקונסטלציות שונות.
              הוא נתן להם הכשר מלא.
              מהצד השני, הם כמובן חוטאים באותו סגנון אבל להם יש כמה תירוצים לפחות (לא שזה בסדר) –
              1. הם הצד החלש. המיעוט המופלה שלא סופרים אותו ולא מתייחסים אליו, רק שישב בשקט וישתוק ויגיד תודה שנותנים לו לחיות.
              2. הם הצד שנדפק. הם ברחו מביתם ונלקחו אדמותיהם.
              3. החינוך – כאמור זוהי נקודה מרכזית בה ממשלות ישראל הפלו לרעה מבחינת תקציבים במגזר. אולי אם היינו קצת יותר משקיעים בחינוך אצלם ובשיטור כדי שלא תהייה עבריינות, היו להם אפיקים אחרים ללכת בהם?

        2. + אינסוף לאשך .
          לא חשבתי שאי פעם אוכל להסכים עם כל מילה שלך… אבל אתה כלכך צודק.
          אדון פרופסור מנחם… זה באמת מביך…

  2. היי מל, מחכה לטורים שלך. זה הדבר הכי מעניין ברשת היום.
    יש לי הצעה לך לפאקו וגילרי. אנא הגבילו את התגובות ל -3 לגולש פר מאמר אפילו תגובה אחת עם זה יותר קל תיכנותית מספיק לגמרי. מי שלא מסוגל לסכם את הנקודה שלו, זו בעיה שלו.

    אני מודיע שאחרי בחירת טראמפ איבדתי אמונה באומה האמריקאית, אבל זו אומה שהוציאה מתוכה את סטיווי וונדר, מילס דיוויס, קארים ופול סיימון אז הבסיס לא יכול להיות רע. ההפגנות או ההתעוררות כמו שקוראים לזה אצלנו כבר מזמן כאן ובמקומות אחרים בעולם. השורה התחתונה היא שכולנו בני אדם. גזע דת מין גיל וחזבון בנק לא צריכים להוות שיקול, ותודה לכם שאתם מזכירים זאת לנו.

    השבוע יצאו שוב עשרות אלפי מפכינים בסידני דראווין מלבורן לרחובות וכל זאת למרות הקורונה, שזה דבר אמיתי ביותר. וההרגשה היא שעם אבטלה של מליונים, בלי כסף, למרבית הצעירים אין עתיד (התחממות כדור הארץ היא בהחלט שיקול למי שנשארו מעל 30 שנים לחיות). הממשלה שלנו טיפה יותר אפקטיבית ואוהבת אדם מארצות הברית אבל אין טריק שהם לא ינסו בשביל לכבות את האש הזאת.
    חודש הימים הקרוב הולך להיות משמעותי ביותר לחיים של כולנו. וזה באמת יותר מעניין משלשה מחצי מגרש של דיימו!

    תודה לך שאתה ממשיך לכתוב על הנושאים האלו.

    1. 'הממשלה שלנו טיפה יותר אפקטיבית ואוהבת אדם מארצות הברית…'
      יותר אפקטיבית, כנראה. אוהבת אדם? תספר את זה למהגרים שאתם כולאים באיים באוקיאנוס הפסיפי… או לנכדים של כולנו שיאלצו להתמודד עם הפחם שאתם מציפים בו את השוק העולמי. אני מת על אוסטרליה אבל ממך לשמוע משפט כזה…

      1. סקוטי מוריסון הוא איש טיפש וחרא של ראש ממשלה, אבל, לעומת הבית הלבן הוא זהב.
        אל תוציא אותי מהקונטסט אברי.
        .

        יש אצלנו המון בעיות פנימיות בין השמרנים באוטבק ופרוגרסיבים בערים. זה מורכב.
        עיקר הבעיה היא עם חוזי כרייה ארוכי טווח שאנחנו תקועים איתם. במדינה שלי ויקטוריה שהיא מאד פרוגרסיבית נצלו את מצב החירום לסגור את כל המכרות. אבל אנחנו מדינה קטנטנה. מדינות ענק כמו מערב אוסטרליה קווינסלנד נשלטות על ידי חברות המינרלים. ויש שם פוליטיקאים, לא פחות מטורללים מהבית הלבן.

        1. לגרום לך לכתוב על אוסטרליה (גם אם זה מוציא אותך מהקונטקסט) – בשבילי זה כיף.

          "יש אצלנו המון בעיות פנימיות בין השמרנים באוטבק ופרוגרסיבים בערים. זה מורכב." תיארת כאן את ארה"ב, את אנגליה ועוד הרבה מקומות אחרים.

          מחוזי הכריה אפשר להשתחרר בחקיקה – זה לגיטימי, ממשלות עושות את זה (גם אצלכם בהקשרים אחרים) גם אם זה יגרור פיצוי כלשהו.

          דווקא עניין מחנות המהגרים יותר מעניין אותי בכל הקשור לאהבת האדם שהזכרת.

      1. עגל, למה שלא תחזור לקבוץ ממנו באת? "מנחם אוהב תגובות". יא חתיכת אפסון. כמה שיותר תגובות השרת מחייב אותי ביותר כסף. אבל אני מודה שאני לא רוצה להיות כמו אתר אחר בו המגיבים היחידים הם עורכי האתר עצמו ואחד בשם עגל.

      2. אני כתבתי את הטור הזה כי זה הדבר המעסיק עתה את ה-NBA יותר מכל דבר אחר. אבל קיבוצניקים תמיד היו עם מוזר. אני ממתפלא שלא כתבת את תגובתך בחרוזים, כמו שקיבוצניקים עושים.

      3. שינית עכשיו את הכותרת ל"שנאת ערבים זו לא גזענות", למה זה היה נחוץ אם לא כדי לקבל עוד תגובות?! זאת לא גזענות? אני חושב שכדאי שתבהיר זאת.
        כדאי שתהיה עקבי. בלי קשר, או עם, זכור לי טור על הקשר בין מבנה גוף לתכונות אופי.
        אני לא מתבייש בהיותי קיבוצניק ואף חוטא לפעמים בכתיבת ברכות בחרוזים, מה לעשות, כאלו אנו, קיבוצניקים אקטומורפיים.

        1. רגע, זה לא היה ביבי שנתפס במיקרופונים לוחש למוקי צור: "יוצאי הקיבוץ האלה שכחו מה זה להיות קיבוצניקים"?

  3. היי מנחם .
    1. לגבי קיירי מבלי שקראתי יותר מדי אני מבין שהטענה היא שאם הוא היה כרגע לברון או קוואי קרי עם סיכוי של ממש לאליפות אז הוא היה רץ לקחת אליפות אבל הוא קיירי עם קבוצה ללא כל סיכוי ולכן נח לו להיות בפוזיציה של משנה העולם .
    כאשר נזכרים גם בהיסטוריה הבעיתית שלו ( בעיקר בבוסטון אך גם בשגעונות בברוקלין ) מבינים שלא צריך להתייחס אליו יותר מדי .או לפחות לקחת אותו בפרופורציה אגב הוא גם אולי היחידי שלא שיחק כאשר קרתה הטרגדיה של קובי .
    כולם היו חלק מדקת דומיה אבל היחידי שלא בא לשחק זה קיירי.
    אפשר כמובן לראות את הצד החיובי של זה ובהחלט יש בכך צד שכזה.
    אבל כאשר מישהו כלשהו נוקט תמיד באופן הזה בטרגדיות ולעיתים גם שלא בטרגדיות אלא סתם מחוסר מצב רוח (או בעיות שלא בכשירות פיזית ).
    הרי שלוקחים אותו בצורה שונה מאשר אם היה מישהו אחר .
    ולכן כאשר יהיה מישהו הר סיכוי לאליפות שיעשה את מעשה קיירי אז נדבר.

    2. אותו הדבר אתה מדבר על יותר ויותר שחקנים שהחליטו שהם לא רוצים לשחק .
    אראה לנו שמות בבקשה .
    אם מדובר בלברון,דיוויס, קוואי ,יאניס, ראסל והארדן וכו אז אתה צודק .
    אך אם מדברים על כאלו שאין להם מתחילה בשביל מה לבוא כי טבעת הם לא יראו ורק יסתכנו ויתבודדו זה לא אומר דבר .
    כאן המקום להזכיר שגם בארץ (המקום היחידי ביבשת שהליגה חוזרת לאותו המקום והתוצאות ששוחקו עד היום נחשבות והליגה נמשכת כסדרה למעט שינוי קליל בפורמט ).
    ישנם הרבה מתנגדים לחזרה.
    עקב הבידוד וכל המסביב ואין לזה קשר להפגנות השונות בארה"ב כמובן …רוצה לומר שגם שם זה רק תירוץ בעיני .

    3. יוסטון אלופה ? הלוואי בוא נראה איך הדינמיקה מתפתחת ואז נדע .

            1. רק 100 מליון?

      1. פרופסור
        מציע שחכה קצת ונראה מה קורה. דוייט יכול עוד לשנות את דעתו כשברון יחליט.
        יש עוד חודשיים וחצי ועד אז נמתין ונראה מי משחק, מי לא ומי סתם מאיים.

  4. מנחם , לגבי קיירי אירווינג , הוא יכול לחשוב ולעשות מה שהוא רוצה , זאת זכותו המלאה וכמו שאמרתי MORE POWER TO HIM
    אבל התגובות אליו לא מגיעות מתוך וואקום, להרבה אנשים יש מידע עליו ודרך ההתנהגות שלו וכל מיני הצהרות שלו בעבר,אז אנשים סקפטים,זה גם קצת מוזר שהנושא הזה הוא לא חדש ובניגוד ל-לברון למשל שעושה הרבה בנושא ותרם הרבה , קיירי לפחות לפי מה שאני יודע לא ממש עשה משהו יוצא דופן ופתאום כשנושא הזה נהיה יותר "טרנדי" הוא מוכן לתת הכל למרות שיומיים לפני בשיחה עם הליגה הדברים היחידים שענינו אותו זה אם הוא יוכל לקבל מסג'ים באורלנדו ואם יוכל לצפות בקבוצה שלו מהיציע(כי הוא פצוע) , אז שיעשה מה שהוא רוצה ויכול להיות שבאמת הוא מאמין בזה ויעשה הרבה אבל שלא בטעות יהרוס להרבה שחקנים שלו מרוויחים חוזה מקס כמוהו ורק בגלל שהוא מוכן "לוותר על הכל" זה לא אומר ששחקנים אחרים מוכנים לעשות את זה.

    לגבי התקרית האחרונה לא רחוק מהבית שלך שבה נהרג ברוקס , ראיתי את כל הוידאו, לבן אדם לא הגיע למות (לאף אחד כמעט לא מגיע למות) וירו בו בגב , אבל אין עוררין שהוא נרדם שיכור בתוך מכונית מונעת בתור לוונדיס, בכל מדינה בארה"ב ובהרבה מדינות בעולם זה פשע , מישהו קרא לשוטרים וכשעשו לו מבחן שיכרות הוא נכשל,במצב כזה כל בן אדם בארה"ב , שחור,לבן,אדום,צהוב ,ירוק וסגול מושם באזיקים ונעצר , הוא בחר בלי שום סיבה כי זאת לא כזאת עבירה רצינית להיאבק עם השוטרים ,לקחת את הטייזר של אחד מהם ולנסות לירות על השוטר עם הטייזר בעוד בורח מהם ואז השוטר ירה בו בגב.
    השוטר לא היה צריך לירות בו בגב,היה צריך לרדוף אחריו ולתפוס אותו אפילו באלימות פיזית עם צריך אבל בלי יריות,הבעיה היא שזה לא מה שמלמדים או מאמנים אותם במשטרה , מאמנים אותם במצב כזה לירות והשינוי במשטרה צריך להתחיל שם ,הם צריכים תוכניות אימון שונות.

    במקביל אני פשוט לא מבין למה הוא התנגד למעצר והתעמת באלימות עם השוטרים,אני למשל מעולם לא התנהגתי ככה עם שוטר ואני גם יודע שאם הייתי מתנהג אותו דבר בדיוק כם אני הייתי מקבל יריות בגב , זה קומון סנס של כל בן אדם בארה"ב.
    ועוד משהו בן אדם שיכור שעולה על רכב ונוסע בכביש הוא רוצח בפוטנציה לא פחות מהשוטר שירה בו בגב.
    לא שמעתי אף כל שאומר איך יכול בן אדם לנהוג שיכור ברכב, מה היה קורה אם לא היו באים שוטרים , הוא היה ממשיך לנהוג ודורס מישהו למוות במעבר חציה כי הוא שיכור וזה משהו שקורה כל יום.

    1. Trust אני מסכים איתך כאן בכל מילה, מה שמוזר לי זה לא איך שקיירי ארווינג תומך בהשבתת הליגה ,אלא שיש לא מעט שחקנים שלא על חוזה מקס שצריכים את הכסף הזה, אני מסכים עם פרקינס פה שקיירי רק מסכסך ועושה בלגן לא מוצדק (ובזה הוא מצויין כמו שראינו בשנתיים האחרונות). שחקני הNBA שוכחים שהם שכירים ואם הם מתכננים לגרום נזקים של ביליון + שישאו בתוצאות, בעלים של הקבוצה/עסק לא צריכים לספוג את זה מכיסם בגלל שעובד ולא משנה כמה מרוויח לא מוכן להגיע לעבודה, כל הקטע של הבועה והפחד מהקורונה זה שטויות באירופה לא משחקים כדורגל , חייל לא הולך בישראל חודש למילואים בתנאים הרבה פחות טובים, חיילים ששירתו באפגניסטן חוזרים אחרי חודשיים במקרה הטוב ….

      1. מסכים לגבי קיירי, ממש לא מסכים לגבי הקורונה, מה זה קשור לתנאים של חיילים? ראית כמה מקרים יש בארה"ב לאחרונה? ובאירופה כרגע רק בגרמניה משחקים והם כבר מזמן במצב הרבה יותר טוב מארה"ב. רק אתמול התגלו כמה מקרים של שחקני פוטבול אז תאר לעצמך שהיו מעבירים את זה למאמנים, לצוות, למשפחות או שהיו טסים חופשי ומדביקים מי יודע את מי. לדעתך כל זה שטויות?

        1. ומה אחוזי תמותה של בני 20-40 , ואני מדבר על סוסי NBA שאין להם מחלת ריאות ויקבלו את הטיפול הטוב ביותר 0 , יש סיכוי יותר גבוה לעשות תאונת דרכים מהסיכוי הזה ואתה לא עוצר את הכבישים ובגלל הסיכוי לעשות תאונת דרכים.אני עוקב אחרי הכדורגל באירופה ספרד איטליה גרמניה , הליגה הישראלית כל אלה חזרו כבר לשחק (אור אתה צריך להיות מעודכן) .
          .
          קיירי ארווינג בחוצפה שלו ובגלל גחמותיו האישיים הולך לפגוע בעתיד של אין ספור שחקני כדורסל . קיירי מוכן לתת הכל שיכריז על פרישה מכדורסל וילך להוביל את המחאות ויתרום את רוב כספו לארגונים נגד הגזענות, קל לו לדבר מעמדה שהוא נמצא בא.

          1. צודק כבר חזרו עוד ליגות. העניין עם השחקנים הוא שלא יעזרו למחלה להתפשט יותר מהר, זה כדורסל ואפשר בקלות להעביר מחלה בזמן משחק. זה שהם אתלטים ובריאים לא שייך. לגבי קיירי אנחנו מסכימים

            1. כל ארהב בחוץ מוחאת כמובן בלי שמירת מרחק אתה לא חושב שזה יגרום להפצת המחאה מהר יותר מאשר 200 אנשים שחיים בבתי מלון בתוך מתחם סגור ומקבלים את מיטב הרפואה. גם שאתה הולך לעבודה/ לסופר הסיכוי שלך להפיץ את המחלה גדל, עדיין עובד שכיר ולא משנה מה המשכורת שלו לא יכול לפגוע בעסק ולהחליט על דעת עצמו לא להגיע לעבודה בלי השלכות וכך גם שחקני הNBA

            2. עובדים בסופר הם לא שחקני NBA, זכותם להשיג כמה שיותר זכויות והגנות מהליגה כמו שזכותה של הליגה לדרוש מהם לחתום על waiver ולא לקבל שכר אם הם לא מגיעים לעבודה. ה-NBA בנוי על הסכם בין הצדדים, זה לא שהם חיילים בצבא והליגה הם המפקד.

              לגבי ההשלכות, כבר יודעים שאם השחקנים ככלל לא יחזרו לשחק ה-CBA ייפתח והם עלולים להפסיד סכום עצום של כסף ולהגיע בנחיתות להסכם הבא אז כן, יש השלכות.

            3. הדוגמה לגבי הסופר הייתה שיש כל כל הרבה דרכים להפיץ את המחלה, אני פה ברוטשילד תאמין לי שיש פה הפצה יותר גבוהה מאשר איזה 200-300 איש בבועה סגורה .
              עובדים בNBA הם שכירים אל תשכח את זה, כמו שזכותו של עובד לדרוש את מה שמגיע לו , חובתו להתייצב לעבודה בתנאים שהותאמו להם, לא התייצבו הגיעו לעבודה כל אחד מסיבותיו , יש לזה השלכות הבעלים לא צריך להפסיד מכיסו כסף ולא משנה אם יש לו כמה ביליונים בבנק.

            1. ברור שהעתיד יפגע ולא רק של אלה שמשחקים כיום אלא גם אלה שעתידים להיכנס לליגה בשנים הבאות, הפסקת הליגה במעמד צד אחד בניגוד לרצון בעלי הקבוצות משמעותו אומרת ביטול הסכם השכר הנוכחי.
              .
              הבעלים של הקבוצות יבואו בעמדה גבוהה משמעותית לחוזה הבא, בעוד מעמד השחקנים נחלש. הולך להיות הסכם הרבה פחות טוב לשחקנים, אלא שבטופ ומקבלים חוזי מקס כמו לברון קיירי… לא יפגעו משמעותית אבל רוב השחקנים יאכלו אותה.

      2. לפי ווג' בסירטון מדובר על להפסיד בערך 1% מהמשכורת.
        שגם לשחקנים בתחתית השכר, היא גבוהה מאוד ביחס לשוק העבודה הנורמלי.
        האם זה שווה את הבידוד וסכנת הפציעה בגלל חזרה מהירה מדי למשחק אינטנסיבי?
        ואז להתחיל את העונה הבאה מאוחר ולדחוס אותה עוד יותר, ובכך להגדיל את הסיכון לפציעות?
        וזה עוד בלי הקורונה, ובלי המחאה הנוכחית שהם לא רוצים להפריע לה.

        1. אשך מדובר על יותר מ1% אחוז בהרבה תקרת השכר הולכת לקטון משמעותית השנה, ואם השחקנים יחליטו לא להתייצב לפלייאוף מדובר על עוד הפסד של 900 מליון דולר בזכויות שידור, נוסיף על כך את ההפסד של 500 מליון דולר מהמכירות כרטיסים + הנזק בתחילת השנה מהסינים, יש פה שיקול כלכלי עצום שקיירי עם כל הבלאגן שעושה לא הולך לממן מכוחות עצמו, וגם הבעלים לא ישבו בשקט ויספגו מכיסם.
          .
          האמת גם שאני מתגעגע לכדורסל הספורט הוא משהו שהציבור חייב להעלאת המורל לאיחוד … הכדורגל עדיין מהנה גם בלי הקהל ביציעים , תנאים שווים תחרות שווה רק שיוותרו על המחוזות המזרח מערב, זה הפתרון האולטימטיבי לדעתי .

    2. הבעיה הגדולה היא מה יהיה עם המשטרה בארה"ב בהמשך. איזה סוג של רפורמה יעשו שם ומה תהיה התוצאה.
      הכח של המשטרה היום בשמים, אם ישתנו ההוראות ללכידת פושע או שיכור, ולא משנה צבע העור שלו, ייתכן (ייתכן-לכל התוקפים הפוטנציאליים….) שנראה הרבה יותר הלוויות של שוטרים = פחות אנשים שהולכים להיות שוטרים = אנרכיה ואנדרלמוסיה והתגברות הפשיעה ברחובות = יותר שוטרים מתים = אנרכיה ואנדרלמוסיה והתגברות הפשיעה ברחובות…..
      כשיעשו את הרפורמות אני מניח שיתיחסו גם לתרחיש כזה.

      1. דוק היד היום קלה מדי על ההדק זה עובדה, לא הייתה סיבה לירות לו בפלג גוף עליון. ירייה בפלג גוף תחתון / תפיסה שלו מספיקה,אני לא אומר לסרס את השוטרים לגמרי, אלא היכן שהוא במרכז.
        .
        לגבי השחור שנהרג כל אדם בארהב יודע שמאבק עם שוטר פיזית+ התנגדות למעצר דינה ירייה , אני לא מדבר על כך שזה לא מוצדק לטעמי, אלא שזה המצב וזה לא משנה מוצאו של האדם או צבעו , וכן היד של השוטרים יותר קלה על ההדק מול שחורים אבל כאן זה לא קשור לצבע עור אלא לפעולות שעשה, לא כל דבר צריך לנסות למתג כגזענות .

        1. בשביל זה צריך רפורמה, השאלה היא מה מידת השינוי שיעשה ואיך זה ישפיע גם על הביטחון של שוטר.
          החשש שקיים הוא שהרפורמה תהיה יותר מדיי דרסטית ואז אנחנו עשויים לראות תוהו ובוהו.

  5. אהרון, ככל שאני קורא אותך יותר (מה שאתה כותב על קיירי אחרי כל מה שאני הסברתי. הרי לך אין את המושג הקטן ביותר לגביו. ענה לי מהר: באיזו אוניברסיטה הוא למד?,) אני מעוניין פחות ופחות לשוחח אתך

      1. מנחם עניתי לך דיוק.
        הווארד אמנם יכול לקחת אליפות אבל כשחקן משני ואני מדבר על כוכבים בקבוצות בעלות סיכוי .

      1. דוק, קיירי בולשיטר ממעלה ראשונה. ולא מעכשיו. כזה הוא.
        הוא בולשיטר שמאמין בשטויות של עצמו כי הוא הזוי וסופר מרוכז בעצמו.
        זה מעצבן אותך לשמוע את זה? בעיה שלך.
        מותר לנו להגיד את זה.
        אגב זה לא בהכרח אומר שאין אמת בדבריו לגבי חידוש הליגה.
        אבל זה האיש כפי שלמדנו להכירו לאורך השנים.

      2. מנחם, אני איתך ברוב הפוסט ובטח ובטח בכל הקשור לחשיבות המאבק החברתי. אני ממש לא איתך במגננה המוזרה שלך על קיירי, והרפרנס לדווייט הווארד.

        קיירי, תסלח לי, פשוט לא בנאדם ראוי. אתה שואל מה אני כבר יודע עליו? אז די הרבה. הוא פירק את בוסטון חברתית (לא זכורה לי קבוצה מפורקת כזו בבוסטון בכל עשרות שנותי כאוהד), השמיץ את הצעירים באופן פומבי ועשה מוות למאמנים ולאוהדים. בעברית קוראים לזה דוש. הדעות שלו על העולם השטוח גם מראות מה הוא חושב על מדע וממש לא מוסיפות לו קרדיט.

        גם מדוויט לא הייתי עושה רפרנס לכלום, אז מה אם הוא אמר מה שאמר? זה אומר שיש בזה חכמה או צדק? זו דעה של אדם אחד. אד דייויס אמר משהו אחר והשכנה שלי אתמול הציגה עמדה שלישית. לדווייט יש גם חמישה ילדים מחמש נשים שונות ולפי דיווחים אלו או אחרים הוא הצליף בבנו בן השש בחגורה. ככה שאפילו עמדה מוסרית קשה לי לקבל מאדם כזה.

        לשניהם יש זכות להגיד ולעשות מה שהם רוצים והטענות שלהם ראויות לדיון. אבל בוא לא נעלה אותם לדרגת קדוש, או אפילו לאנשים שצריך להקשיב להם ביתר מידה.

    1. אתה לא מתבייש להביא 'ציטטה' של מאט בארנס? למה שלא תביא קישור למה שדווייט האוארד אמר לפני כמה דקות? אתה מעדיף כנראה להקשיב לראש העירייה הבא של עיר הבירה של המדינה שלך, מאשר לסנטר שהיה יכול, אולי, להביא לך אליפות

      1. דווייט האוורד לא היה מביא לי אליפות אלא אם הוא התחפש לבן סימונס איכשהוא .
        אין לי בעיה עם מה שקיירי או הווארד או לו וויליאמס אומרים , שיעשו מה שהם רוצים, זאת זכותם המלאה לא לשחק מכל סיבה שהיא.
        אבל זה לא אומר שזה מה שכל השחקנים רוצים.
        שיעשו הצבעה בין כל השחקנים ויחליטו .

        1. אני בדעה שלא צריך שום הצבעה. כל אחד יכול לבחור אם לבוא לעבודה או לא.
          יש מספיק שחקנים שיחליפו את מי שלא ישחקו עד שבעיותיהם יפתרו.
          גם לדארן קוליסון יש בעיות לא ראיתי שמישהו חיכה לו

            1. זה בגלל ששתי כוסיות של וויסקי סאור כבר מעלות את רמת האלכוהול בדם לרמת שיכור

            1. אז קיירי אמר. יש לנו כאן (לפחות) זכות דיבור

          1. עשו לו בדיקת שיכרות עם המכשיר שהוא נושף , יש וידאו של זה , המכשיר הזה לא משקר.
            רואים את זה גם ב AUTOPSY שעשו לו אחרי המוות
            אחוז אלכוהול בדם, זה מדעי

            1. אני נהגתי (למרבה הבושה) 40 שנה עם רמת אלכוהול בדם שהיתה אוסרת אותי. אבל למזלי לא נתפסתי ולא הרגתי אף אחד.

            2. ואני שמח שלא נתפסת ולא הרגת אך אחד , הרבה מאד אנשים הרגו בצורה הזאת וזה לא בסדר.

        2. טראסט גם בן סימונס לא מביא אליפויות הוא לא הצליח עם שלושה אולסטארים מסביבו. האמת אם איך שהוא נראה בפליאוף עד היום אני במקומו מצטרף למאבק עם קיירי, גם אותו דבר על אמביד .
          בפלייאוף סימונס מציג לנו את תרגיל מספר 2 הידוע לשמצה בספר של בראון הנקרא משגל לאחור, סימונס רץ כמו חמור לאמצע הבקבוק מפחד לזרוק מוציא כדור החוצה לאדי קרי (אמביד) שמחכה על ה3 המתנשף הפחדן , ואז אמביד עם הפאמפ פייק המזוייף מסתבכות לו הרגליים עם הידיים מאבד כדור ושני נקודות קלות ליריבה.

  6. קיירי מוזמן לשבת יחד עם דוויט עד שיפתרו בעיותיהם לי אין בעיה עם nba בלי קיירי. הוא לא כזה מעניין.
    בעצם כל מי שרוצה מבחינתי שישב עד שיפתרו בעיותיו ומי שרוצה שישחק.
    זו אומה חופשית אחרי הכל.
    קיירי מנסה לתפוס אהדה אולי יש לו שאיפות לברוניות מחוץ למגרש? מאז 2016 הוא אימץ התנהגות לברונית לחלוטין

    1. קורים כאן עכשיו דברים חשובים יותר מאשר ה-NBA. שוטרים יורים בשחור שבורח. שוטרים לבנים 'מורעלים' במנהטן. 2 שחורים תלויים בקליפורניה. את מי מעניין עכשיו כדורסל?

      1. זה תמיד היה וימשיך להיות. אני בטוח שיורים גם בלבנים שבורחים מהמשטרה או במקסיקנים. לnba אין שום קשר לזה.
        אגב מנחם איך זה שאין הפגנת לטינים?
        אותי מעניין כדורסל הרבה יותר מהשטויות שהולך שם עכשיו.😎

          1. מנחם קראו כבר דברים פי מאה יותר גרועים והכדורסל המשיך .
            כאשר היו הרוגים בצונאמי המשיך הכדורסל, בקטרינה המשיך הכדורסל ,באסון התאומים המשיך הספורט (כדורסל היה ספציפית בפגרה) .
            בקיצור ההצגה תמיד נמשכה מה קרה לפתע פתאום ?
            או יותר נכון מה זה שונה?

            1. זה שונה כי אלה אירועים חיצוניים וזו מחאה שבנויה על הציבור להמשיכה.
              הכדורסל לא הפסיק בגלל וגם לא היה מפסיק.
              הוא הפסיק בגלל הקורונה אבל עכשיו הטענה העיקרית היא שחזרה שלו תסיט את הציבור מהמחאה הנדרשת.

            2. אז הטענה הזו שגויה או מטעה בכוונה. מה הקשר בכלל?

    2. הוא גם מנסה להכניס לשיקצה המקורית במגרש שלו.
      רק כי הוא בסיטואציה שמתאים לו לעשות זאת.
      השיקצה לוחמת החופש ונושאת הדגל של השחורים לדווייט – shut up and dribble
      הכל טוב ויפה, black lives matter, אבל legacy matters the most

      1. יפ. אבל זה מובן לגסי אנד מאני כמובן.
        דוויט אגב לא יכול להקפיץ. זה שאט אפ אנד דאנק.
        התגעגעתי לדאבל סטפבק (אגב אני עושה את זה בשכונה אף אחד לא שם לב לא העירו לי על זה פעם אחד) לקלינגים של ראס לרמיסות עם היד של יאניס ושיקצה ללואד מנגמנט של קאווי, לשיפוט.
        זה חסר לי

      2. אשך, יצאת כבר מכל החורים עם השיקוץ שלך. אתה לא מבין שזה נמאס לכולם לשמוע? כמה עוד תטחן עם השיקוץ, שאתה גם במיליון חיים לא תתרום לחברה כמוהו.

            1. 🙂
              אולי בפינצטה?

  7. קיירי פשוט לקח את הקטע בgamr of zones רחוק מידי
    יש אנשים שפשוט אוהבים ללכת נגד הזרם בשביל ההטרלה/הויכוח או כי אין להם מה להפסיד אח"כ כבר שהם בעמדה שלהם הם משכנעים את עצמן שזה מה שהם רוצים ולדעתי זה מה שקרה עם קיירי
    ולא משנה מה הוא מנסה להשיג הוא לא יצליח מי ששונא שחורים ימשיך עם זה בדיוק ולא משנה מה קורה בדיוק כמו האנשים ששונאים את לברון זה תמיד נשאר

  8. רגע, אבל לפחות להתגזען על לא אמריקאים מותר עדיין???
    נגיד לכתוב שאצל הסינים שחורים הם פחות מחזירים, זה בסדר מנחם?

  9. מעורב חשוב והקשר היחידי שלי לעולם החיצוני. תמיד הערכתי אנשים שלא מפחדים להגיד את דעתם בניגוד לדעת הקהל.
    גם אני שואל את עצמי אם יש טעם לליגה במצב שהמדינה נמצאת. גם ההפגנות וגם התפשטות הקורונה לחזור לשחק במצב כזה יכול להיות חסר טעם ואפילו מקום. ואומר את זה מישהו שקבוצתו הייתה אמורה להופיע בגמר השנה. יוסטון בגמר? רק בגרסה הנוכחית של הטורניר יש לה סיכוי. לעולם לא הייתה מנצחת את הלייקרס או הקליפרס ב 7 משחקים

  10. הדוגמה של קיירי גרועה בהקשר של גזענות (הוא פשוט עובר כבנאדם בלתי נסבל) אבל בואו לא ניתפס לשורה אחת שמנחם כתב מתוך כל השאר.

  11. מקווה שב 30 ליולי הליגה תתחדש ונראה גם פליאוף כשרוב המאיימים ישנו את דעתם.
    הליגות באירופה התחדשו בחלקן ועד כה הכל בסדר. הבונדסליגה עובדת כרגיל. אפילו שני משחקים בשבוע ואנחנו לא שומעים על שחקנים חולים. כששחקני האן בי איי יהיו בבועה עם כל הבדיקות הכל יהיה לדעתי בסדר.

      1. רק שלא נראה את סילבר מסתכל בשעון כל כמה דקות כמו שרואים את קארל הינץ רומיניגה באליאנץ ארנה.
        משעמם לך? לך הביתה 🙂
        לפחות אולי ואוליבר יושבים עם המסכות ורואים משחק ולא נראים כאילו סובלים מטחורים.

  12. דוויט הווארד מפתיע אותי לטובה
    זה תהליך בריא ששחקנים שחורים מעורבים בארועים האחרונים בארצות הברית
    גם ביל ראסל היה מעורב בשנות ה 60
    נראה שאמריקה בוערת והשיירה עוברת
    אני לא רוצה לחשוב על סנריו שטראמפ לוקח את הבחירות, לא בגלל שאני מעריך את ביידן אלא בגלל שלתת עוד 4 שנים לבחור עלול להרוס את אמריקה מפנים לחלוטין

  13. שאלה לקיירי ודווייט (שבוודאי קוראים את התגובות פה באתר): משהו שטראסט הזכיר לפני כמה ימים – מה האנד-גיים כאן? ניחוש מושכל: הגזענות לא תסתיים תוך חודש חודשיים, וגם לא הקורונה בארצות הברית. גם לא אלפי העוולות האחרות שמסתובבות בעולם וברור שלעומתן כדורסל זה כלום והסחה. אז תחרימו את הקיץ, מה עם העונה הבאה? וזו שאחרי? הבעיות האלו לא הולכות להגמר ומתישהו הם (קיירי וחבריו) יצטרכו לרדת מהעץ.

    1. ברור שאף אחד מהדברים לא יסתיים בקרוב, שלא נדבר על הגזענות שככל הנראה תמיד תהיה כאן ובכל מקום אחר בכדור הארץ, אבל זה יפה לראות שאנשים ברמתם, ואני מתכוון לאנשים שיכולים לסחוף דעת קהל של אחרים לוקחים צעד ולא מפחדים שיצלבו אותם בתקשורת.

      לשם שינוי – אני הייתי מצפה מהסלבס בארץ שיש להם המון עוקבים והמון מעריצים שלא ילכו למסיבות אסורות בזמן הקורונה, ושיעלו יותר תמונות שלהם נזהרים ושמים מסיכות, כי זה היה מעלה את המודעות שיש בעיה עם הקורונה, ובמקום זה הם העלו סרטונים של מסיבות בלי מסיכות ובלי מרחק, מה שהראה לציבור שהכל תקין והכל בסדר.

      1. ברור שזה יפה וזה בוודאי גם חשוב. אבל האסטרטגיה שלהם – לא לשחק כי הדברים האלו קורים, הרי אין לזה סוף. דברים יקרו גם מחר וגם בעוד שנה. מי שאומר שאסור לשחק כי זה מסיח את הדעת מדברים גדולים יותר מצהיר למעשה על הפרישה שלו – דברים גדולים יותר תמיד יהיו.

        יש דברים אחרים שהם יכלו לעשות ולהשאיר את המחאה חיה. לעלות עם סרטים שחורים, לכרוע ברך, רחמנא לצלן ללכלך את הידיים עם ריצה לעמדה פוליטית, הקמת (והובלת) ארגונים חברתיים ועוד המון דברים אחרים.

      2. מסכים עם אברי וגם מוסיף – ההצהרות שלהם דווקא עכשיו נשמעות כמו פופוליזם וניסיון לשחות עם הזרם. לא זכורות לי הצהרות ואקטיביזם לא של קיירי ולא של דווייט בזמנים כתיקונם.

  14. אני לא מבין את כל העניין הקיפוח עם השחורים ??
    כן יש בעיות וגזעניות ,אבל שורש הבעיה היא אצל השחורים הסטטיסטיקה לא משקרת .
    אחוז השחורים בבתי כלא עולה בהרבה על האחוז שלהם בקהילה.
    אם אתה הולך ברחוב בארצות הברית למישהו פתאום מצמיד לך סכין לגרון ושודד אותך רוב הסיכויים שהוא שחור .
    זה כמו להאשים נערה צעירה שנאנסה על ידי מהגרים מוסלמים ולהאשים את הכיבוש הישראלי .

    1. בהחלט אוהד. השוטר שובין חנק את ג'ורג פלויד למוות כדי להדגיש את הנקודה הצודקת שלך. מוזר שלא עלו על זה עד עכשיו…🙄

      1. אמרתי שכן יש בעיות השוטר רוצח ללא ספק.
        אבל זה סיבה לבזוז ולתקוף עוברי אורח??
        ואל תשכח שהוא הגיע לסיטואציה הזאת מלכתחילה כי הוא באמת פשע עם השטר המזוייף , ואם אני לא טועה הוא גם ניסה להתנגד למעצר ( לא שיש הצדקה לברך שהוא שם עליו ורצח אותו) וחוץ מזה יש לג'ורג תיק פלילי כולל שדידה של אישה בהיריון באיומי אקדח על הבטן שלה .

      1. ראיתי את הסרטון ואני מסכים שיש בעיה במשטרה שצריך לפתור מהיסוד .
        אבל אני מדבר על זה שיש אחוז פשיעה גבוה יותר בקהילה השחורה , והוא אומר בסרטון שכן זה רק 0.0036 אחוז מהקהילה אבל זה לא משנה האחוז מהקהילה כל עוד זה יחסי שהפשעים שכן מתבצעים זה גדול באופן לא תקין מגודלם בקהילה .אם היית מקבל עכשיו משאלה שהמשטרה תהפוך להיות מושלמת בלי גזענות ונטו מקצועיות , או שהפשיעה בחברה השחורה תיחתך בחצי ותייצג את האחוז שלהם באוכלוסיה במה היית בוחר?

        1. זה מאוד משנה כאשר האחוז הזה שהוא קמצוץ מכלל האוכלוסייה משפיע מעל כל האוכלוסייה הזאת והיחס שהיא חווה משאר האוכלוסייה, מהמשטרה ומערכת המשפט ובתי הכלא. זה מאוד משנה כאשר במקום להבין שהבעיות הן בקהילות ובשכונות מסוימות שבהן יש להשקיע בצורה מסויימת כדי לפתור בהן את הבעיות שמביאות לאלימות בהן (וזה נכון בקהילות מכל הסוגים והגוונים בלי קשר לצבעים עור ולגזעים מדומיינים ) נוקטים בפעולות שלא רק לא עוזרות לקהילות אלו אלא גם פוגעות בחיים של אוכלוסיות שאינן קשורות אליהן ומכניסות אלימות לחץ פחד וחרדה בלתי מוצדקות לתוך חייהן.
          זה משנה כאשר אנשים במקום לנסות להבין את הבעיות ואיך ניתן לטפל בהן, נתפסים בטענות כלליות מלא רלוונטיות שהאחזות בהן לא תוביל בשום צורה לשיפור כלשהו אלא רק תנציח ותחמיר מציאות בעייתית.

        2. ואם קשה לך להבין למה זה בעייתי תדמיין שיחליטו לקחת מס של 75 אחוז מההכנסות מכל היהודים בגלל שרבע אחוז מהם מולטימיליונרים עם למעלה מעשר מיליון דולר.

          1. כן אבל הרבע אחוז הזה לא הורג ושודד אנשים .
            וזה נתון שהבאתי
            לא הצעתי לזה תשובה ופיתרון.
            אבל השאלה מה הוביל למצב הזה זה עניין יותר תרבותי מאשר גזעני .
            אם אנחנו כבר באתר כדורסל אז הינה ציטוט מכוכב nba שחור:
            הבעיה העיקרית אצלנו השחורים אלה לא הלבנים אלה אנחנו עצמנו , אם תלמיד מצליח בלימודים אומרים לו אתה לבן מידי אם אתה לא מתנהג כמו גאנגסטאר אתה לא שחור מספיק .

            1. אתה ממשיך להתעקש לא להבין.
              זה לא בעיה של החברה השחורה בארה"ב. אין דבר כזה. גם אין דבר כזה חברה לבנה בארה"ב. זו מדינה ענקית ויש שם המון חברות שונות ומשונות עם ערכים ומנהגים תרבותיים שונים.
              בעיית האלימות אינה בעיה של החברה השחורה בכללותה אלא בעיה שקיימת רק בחברות ובקהילות מסוימות. אין שום הצדקה והגיון בלהתייחס לקהילה שלמה על בסיס נתונים שאינם רלוונטיים אליה.

  15. בעיית זיכרון קשה 1 – יש לנו טלוויזיה בית ואינטרנט ואנחנו יודעים מה קורה בארה"ב, לא צריך יומן אירועים כל יום. תלמדו מפוסטאפ זה לא בושה,
    בעיית זיכרון קשה 2 = "דבר אחד שהעורכים ואני לא נרשה באתר: גזענות" אני מקווה שזה לא מנחם רשם את זה כי הוא התבטא בצורה גזענית אין ספור פעמים (אולי מחוסר הבנה אבל זה לא פוטר) וגם כשהעירו לו על זה לא שמעתי חרטה . אז בבקשה לא ללמד אותנו דרך ארץ ובטח אחד שישב בבית מזכוכית שייזהר מלזרוק אבנים.
    ולשם ההבהרה גם מתנגד לגזענות באשר היא

    1. אף פעם לא הבנתי תגובות כאלו. אף אחד לא מכריח אותך לקרוא. יש דיומא, יש חידון של גילרי, יש תרגום של סמיילי, אם לא כיף לך פשוט תמשיך לדפדף.

    2. בדיוק.

      מנחם אתה הכי גזען פה, אתה מקלל הכי הרבה, לפרקים מתנהג כמו ילד בן 3.
      ואתה מתנהג פה כמו רודן כאילו האתר הזה הוא היחיד מסוגו בעולם, אבל בלי אנשים כמו אלו שאתה מרבה לקלל (וגם אחרים שאני באופן תמידי לא מסכים איתם כמו אשך, גיא, עגל, אברי וכו׳), האתר לא שווה.

      התגובות פה שוות פי 100 מהכתבות עצמן, אותן ניתן לקרוא בכל אתר.

    1. לגמרי. וכאילו כדי להראות להם שהם טעו הוא טועה באיות של "That's just to beautiful to pass up" (תראו בוידאו).
      אם שה-CNN טעו אבל גם מטומטמים זה ידוע 🙂

  16. אין, מנחם, הטור לא רע כמו עוגת קצפת, אבל ההשתתפות שלך בתגובות היא הדובדבן.
    אגב, לא מזמן סיפרתי למישהו את הסיפור שסיפרת עם הספידים או מה שזה לא היה שלקחת בנסיעות הארוכות ושבסוף התמכרת לזה עד שהזמנת את אלוף אדלפי למשחק טניס, כולך דלוק ובטוח בעצמך, והוא ניצח 6:0 6:0.
    כמו שצחקנו שם לא בכינו שנים..

    1. "את הנסיעה הלילית הזאת עשיתי כל יום חמישי בלילה וחזרתי לגרדן סיטי ביום שני בערב. כשהגעתי הביתה הלכתי מיד לרופא, ספרתי לו מה קרה, ובקשתי מירשם למשהו שישאיר אותי ער ולא משנה מה. המירשם היה "DIET PILLS" שהיו אמפטמינים. בפעם הראשונה לא ישנתי שלושה ימים. ההרגשה היתה שאני הולך לכבוש את העולם. אבל כשאמרתי לשחקן טניס של האוניברסיטה ששיחק מס' 1 או 2 בנבחרת האוניברסיטה שאני אנצח אותו הפעם – כך הרגשתי!!! – לא יכולתי לחכות למכת פתיחה שהוא לא יראה אפילו. הוא היכה אותי 0-6, 0-6. הייתי איום. האמפטמינים הרסו את יכולתי הגופנית."

  17. מנחם,היה נחמד לשמוע מנסיונך והשנים על יחסי השיוויון והגזענות בחברה בארה"ב.
    השורשים של הגזענות באמריקה מתחילים מימי העבדות וזה הבדל גדול בין הגזענות שנמצאת במדינת ישראל וכשמשווים למשל, את הגזענות כלפי יוצאי מזרח או עלי אטיופיה שעלו לארץ.
    בדיוק כפי שמנחם אמר,יחסי השנאה בין העם הפלסטיני לישראלי הוא לא בקטגוריה של גזענות פרופר.

    אני מסכים חלקית עם קיירי ארווינג. גזענות צריכה לבוא מעל חשיבות הספורט.
    אבל מצד שני עצם זה שיפסיקו לשחק כדורסל בגלל אותם הגזענים זו בדיוק הסיבה שצריך להחזיר את ליגת הנבא.

  18. אני מתעב מוסלמים,שונא פוליטיקאים(במיוחד נתניהו שאוכל טיטולים כל בוקר,שלא יברח לו)
    איכסה על הפקצה בסגול ועל תלמידו שחושב שכדור הארץ שטוח.
    לא אוהב הומוהים גם.
    אם שכחתי מישהוא,אני מתנצל

  19. בלת"ק, אמל"ק…
    ישראל מדינה מפגרת בכל מה שקשור לשיח הציבורי בגין זכויות אדם וסובלנות.
    מהיהדות שהיא די גזענית, ועד לשנאת שחורים, זרים, ערבים, עולים חדשים וכו', גם זכויות נשים, אנחנו לא מהמחודדים שבקלמר המדינות.
    די להזכיר את השיח שמתנהל כאן כרגע לגבי כדורגלנים ששכבו עם נערות בנות 15, בו רבים מהמגיבים ברשתות החברתיות טוענים שלא ראוי לעסוק בו מטעמי שלום ביתם של העבריינים או מחאת האתיופים שמקבלת כאן כתף קרה, אנחנו עדיין לא שם וספק אם נהיה אי פעם.

  20. מנחם, אל תירק לבאר שאמנם אתה בנית, אבל את מימיה מקבלת ממי תהום ו(תגובות) ולא מהשקיה שלך (הכתבות).

  21. אחלה מעורב
    אבל
    לרדת על בני אדם רק כי הם שחורים זה לא תקין.
    לרדת על בני אדם רק כי הם ערבים זה לא תקין
    לרדת על בני אדם רק כי הם נשים זה לא תקין
    לרדת על בני אדם רק כי הם סינים זה לא תקין
    וכן הלאה
    נראה לי שהבנת את הרעיון
    🙂

    1. תגיד גזען. מה זאת מכבסת המילים הזאת. אם מנחם אומר/חושב שמותר לשנוא ערבים כי הם ערבים הוא גזען בדיוק כמו הגזענים ממיסיסיפי ומיסורי.
      .
      כולנו בני אדם
      .

      1. עידו אנחנו לא שונאים אדם בגלל היותו אדם אנחנו שונאים אדם בגלל מעשיו ופעולותיו , מה לעשות ש action speak louder than words ומרבית ערבי ישראל תומכים ברשימה המאוחדת שיוצר מזה גם במילים יוצאת נגד ישראל ועם היהודי, שתומכת במחבלים ובפיגועים מבקרת אותם בכלא, שלא מכירה בישראל ופוגעת קשות בישראל עם הBDS, כמו שאנחנו מוקיאים את הציבור הקיצוני הימיני שמעודד פעולות פגיעה באחר אנחנו מוקיעים את הרשימה המאוחדת. ברור לי שיש ערבים טובים יש רופאים רוקחים ומה לא אבל הם מיעוט רק 19% אחוז שלא הצביעו לרשימה המאוחדת (שכולם שם ונתתי ציטוטים לא מעט פעמים באתר תומכי טרור), רק 10 % מהם מתגייס או הולך לשירות לאומי, ברגע שהם יכירו את ישראל כמדינה יהודית ויקדמו לשוויון ובניית המדינה אני הראשון שיצעד איתם.
        .
        אתה מתעלם במכוון ממה שקורה באירופה עם האיסלאם ומה שקורה עם הדעות והתמיכה של ערבי ישראל, בגלל האמונה העיוורת שלך , זה די עצוב .

        1. יתרה מכך עידו אני תומך בדרוזים ורואה בהם אחים , מגנה את הציבור הימני הקיצוני שקורא לפעולות תג מחיר (האם אני שונא יהודים בגלל זה? או שונא את פעולתם. ברגע שערבי ישראל ירצו לבנות את הארץ ולהשתלב במדינה כמו הדרוזים (ואני מדבר על הרוב כן לא על 19% כמו שהראו בבחירות ) אני הראשון שיצביע להם

          1. כרגיל התחמקות עלובה ופטאתית כשהמציאות ועובדות לא מסתדרות עם המציאות המדומה שלך, אני עדיין מחכה שתסיר לי איך אני גזען למרות שאני תומך בדרוזים בשחורים בקהילה הגאה ומתנגד לבן גביר ולמשוגעים שאחריו ולסיפוח חד צדדי , האמת הפשוטה שלא מסתדרת לך עם הנרטיב השקרי היא שאני מתייחס לפועלו של האדם ולא למוצאו גזעו … ומה לעשות שערבי ישראל הצביעו ברגליים למחבלים (כל אחד שמעודד אנשים כמו יאסר עראפת מבקר מחבלים ותומך בפגיעה באזרחים הוא מחבל.
            .
            אני עדיין מחכה שתסביר לי לפי המציאות שלך המפוברקת שלך , מה קורה באירופה עם האיסלאם ידידי , ומה קרה מאז שנכנס. כשתרצה לענות ברני סנדרס ידידי אני פה.

            1. אתה עדיין לא מדבר לעניין. נתחיל בזה שתגדיר מה זה גזענות. בבקשה לא להשתמש במילה יהודים ערבים שחורים לבנים בתשובה.

            2. גזענות זה שנאה של אדם ויחס שונה לאדם בגלל מוצאו ,דתו צבע עורו ולא בגלל פועלו וכישוריו…
              .
              עכשיו כשהסכמנו לגבי זה תסביר לי בבקשה איך הרשימה המאוחדת ותומכיה 81% מהציבור הערבי ישראלי רוצה להשתלב בישראל ומכיר את ישראל כמדינה יהודית.

            3. ענית לעצמך. שמנחם כותב שמותר לשנוא ערבים – על פי ההגדרה שלך הוא גזעני. כי זה שנאה על פי לאדם בגלל מוצאו.

              הרשימה המשותפת… אני לא אכנס לקן הצרעות הזה כי הסכסוך הביא להרבה עניינים מכוערים, אבל בשביל האיזון. חייל של צהל ירה לא מזמן בגב של ילד פלסטינאי. האם לשיטתך שר הבטחון הישראלי מחבל? ומכאן נקיש שכל היהודים בעולם (אני חוזר על מנטרת המוסלמים שלך) הם רוצחים? זאת שאלה רטורית כמובן. מה שאני מתאר זו מעגל של אלימות ושנאה. שהרשימה המשותפת וכם מרץ שניהן חלק ממנה. והדיון על גזענות הוא נסיון לשבור.

            4. ברוך, הגזענות שלך כלפי ערבים מתבטאת בכך שאתה מאמין שכל הדברים שאתה כותב עליהם כאן שוב ושוב פשוט לא נכונים עובדתית ואתה לא מסוגל בכלל לשקול את האפשרות שכל הדברים הללו הינם פרופוגנדה שהאכילו אותך שנים ושהם פשוט אינם נכונים.
              עכשיו אתה בטח תדרוש שאני אספק לך סימוכין לזה אבל כבר ראיתי אותך מתעלם מדברים שמפריכים את האמונה שלך בנושא זה כבר עשרות פעמים בימים האחרונים וגם אם אוסיף להם סקרים שמראים בדיוק מה הדעות הרווחות בקרב ערביי ישראל ולמה ואיך כל הדברים שאתה טוען כלפי הרשימה המשותפת פשוט שגויים אתה פשוט תברח מהמוט לביילי של 'אחד בלב אחד בפה' כדי שלא תצטרך להתמודד עם המציאות.

            5. Thog יקירי לא סיפקת סימול אחד עד עכשיו התעלמת בהפגנתיות ממה שחברי הרשימה המשותפת אומרים בפה שלם ומפועלם, אני עדיין מחכה שתראה לי איך הם מנסים להשתלב בחברה

            6. Ido ברור שזה גזענות ואפילו מגעילה מה שמנחם עושה, שוב אני לא שונא ערבי בגלל היותו ערבי , אני יודע שיש לא מעט ערבים טובים שהם רוקחים רופאים… שבאמת רוצים להשתלב במדינה ואני איתם בכל הדרך אבל הם מיעוט 19%, עדיין 81% אחוז התביעו למפלגה שאלה חבריה וציטוטים .
              .
              ואלה שמות חברי הרשימה הערבית המשותפת, אמירותיהם ופועלם כנגד עם ישראל, מדינת ישראל וכוחות הבטחון שלנו:
              1. יו״ר הרשימה, איימן עודה – השתתף בכנס של ארגוני טרור ב-19.6.18 במזרח ירושלים שנאסר לקיום ואמר: ״הללו יובסו וירושלים תשאר לנצח הבירה של העם שלה, של פלסטין״. זכה למחיאות כפיים וירד לצלילי קריאות הקהל ״מליוני שהידים לירושלים הולכים״.
              השתתף בכנס של ארגון הטרור פת״ח ואמר ״כמו שהגדול יאסר ערפאת אמר, הם רואים את זה רחוק אנחנו רואים את זה קרוב. נהיה איתכם בועידה השמינית של הפת״ח, שתתקיים במזרח ירושלים בירת פלסטין.״
              כינה שוטרים על מדים כאפסים שהוא מצפצף עליהם כלשונו ומאחל להם ללכת קיבינימט. בצעירותו השתתף בהפגנות אלימות במסגרת האינתיפאדה השניה וזומן לחקירת שב״כ בעקבותיהן.
              בנוסף, בראיון רדיו שהעניק, סרב לגנות פגיעת חיילים בפיגועי טרור וטען שהעם ״הפלסטיני״ יחליט איך הוא מתנגד לכיבוש, אם בדרך אלימה או לא, שזאת זכותו.
              2. מטאנס שחאדה – נפגש עם מחבל שריצה 30 שנות מאסר בכלא בישראל וטען שאין בזה דבר פסול, יזם אירוע זיכרון לנשיא מצרים נאצר.
              היה מחוקרי מכון ״מדה אל כרמל״, מכון שטען שישראל מנצלת את השואה לפגיעה בערבים וקרא לשנות את מדינת ישראל למדינת כלל אזרחיה וביטול אופיה היהודי ובנוסף קרא לחרם עליה בקרב אומות העולם.
              3. אחמד טיבי – יועצו לשעבר של רב המרצחים יאסר עראפת.
              נאם את נאום השהידים באומרו: ״אין דבר יותר נעלה מהשהיד״.
              הזכיר שמות שהידים תוך שאמר שהוא מרכין ראש למענם ומעלה אותם על נס: ״לא זכותו של עם להתקומם ולהיאבק בכיבוש, זו חובתו. אנחנו בעלי הארץ הזאת. השהיד הוא פורץ הדרך, משרטט בדמו את הדרך לחירות ושחרור. ברכות לשהידים בתוך הקו הירוק, אלה שהכובש רוצה שנכנה מחבלים״.
              4. מנסור עבאס – סיו״ר הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית, המשתפת פעולה ותומכת בפעולות כנגד מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי ולרבות הפגנות אלימות ופעילויות טרור.
              5. עאידה תומא סולימאן – סרבה להכיר ברצח אורי אנסבכר הי״ד כפיגוע טרור. טענה שפגיעה במתיישבים ביהודה ושומרון היא דבר לגיטימי, בשל העובדה לכאורה שהם גוזלים אדמות.
              טענה שממשלת ישראל מבצעת טרור.
              קראה לארי פולד הי״ד, רוצח שביצע הוצאה להורג.
              הגנה לא אחת על השלטון הסורי וטענה כי הממשלה הישראלית אחראית על ״ההסלמה״ מולו.
              7. עופר כסיף – סרב כחייל צה״ל להגן על מדינת ישראל במהלך האינתיפאדה הראשונה ונכלא בעקבות כך.
              כינה את שרת המשפטים איילת שקד ״חלאה ניאו נאצית״.
              כינה את אביגדור ליברמן ״צאצא של אדולף״.
              כינה את היהודים העולים להר הבית ״סרטן עם גרורות שצריך לחסל ביד חזקה ובזרוע נטויה״.
              השווה את החוקים אותם מקדמת הממשלה לחוקים אותם קידמו הנאצים בגרמניה בשנות ה-30׳.
              כינה את ראש הממשלה נתניהו ״רב מרצחים״ וטען כי חיילי צהל הינם ״קלגסים״.
              8. היבא יזבק – הגנה על קונטאר, רוצח משפחת הרן שהוא אל מוג׳האד – מת על קידוש שמו של אללה.
              9. אוסאמה סעדי – סרב לגנות פיגועים כנגד אזרחים יהודים חפים מפשע ביהודה ושומרון וטען שאין מדובר בטרור.
              10. יוסף ג׳בארין – השתתף בכנס בנושא ״האפטהייד הישראלי״ ו״הפשעים שישראל מבצעת בתחומי הקו הירוק״.
              השתתף בכנס בבריטניה, המעודד חרם על ישראל, זאת ועוד – הנסיעה מומנה על ידי כלי תקשורת ערבי המקושר לחמאס ולתנועת האחים המוסלמים הרצחניות.
              11. סעיד אלחרומי – כיהן כמזכ״ל התנועה האיסלאמית, אותה תנועה הפוגעת במדינת ישראל ומסיתה לפגיעה באזרחים יהודים.
              13. סמי אבו שחאדה – חבר באספה של מדה אל כרמל, ארגון ״מחקר״ הטוען שמדינת ישראל פוגעת בערבים חפים מפשע ומבטל את קיומה של ישראל כמדינת הלאום היהודי.
              על כל האנשים הבזויים הללו, לא נשכח ולא נסלח לעולם על השתתפותה של חנין זועבי במשט הטרור ״מרמרה״ שפצע קשות את לוחמי השייטת, בו לקחה חלק.
              על עאזמי בשארה שבמהלך מלחמת לבנון השניה סייע לארגון הטרור חיזבאללה ונמלט מהארץ עד היום.
              על האמירות הנפשעות והפעולות המזעזעות של ג׳מאל זחאלקה אין ספור.
              על הסיוע שהעניק באסל ראטס למחבלים הכלואים בבית הכלא ועל כן נכנס בעצמו לכלא.
              .
              Thog יקירי אני עדיין מחכה להסבר איך הם מחכים להשתלב ברגע שהם תומכים במפלגה כזאת

            7. עידו זה שמצאת תפוח רקוב אחד בחבילה זה לא אומר כלום, גם לא ראית את שר הביטחון הישראלי מבקר אותו בכלא ואומר לו כל הכבוד, אתה זוכר את הסיפור שפילג את ישראל עם אליאור אזרייה שירה במחבל כפות ונכנס לכלא (אני הייתי בעדו לחלוטין מחבל דינו גזר דין מוות ולא בבית מלון בכלא).
              .
              ברור לי שיש קיצוניים ימניים ממשיכיו דרכו של כהנא שגם אותם אני מוקיא , אם זה בן גביר ״יש לי תמונה של ברוך גולדשטיין בסלון״
              אבל הם מיעוט הם לא עוברים את אחוז החסימה.
              אצל ערבי ישראל מדובר ב81% אתם לא יכולים להתעלם מהמספר הזה. ברגע שתצא מפלגה אחרת שתומכת בישראל וברגע שהם ישתלבו כמו הדרוזים אני הראשון שיהיה בעדם, דרך אגב אני גם נגד הזרמים הדתיים החרדיים שלא תורמים למדינה ,זה לא אומר שאני גזען כלפי כל הדתיים , אלא רק לגבי פועלם של קבוצה X Y

            8. ברוך, מעבר לכך שלרמת השטיפת מח שיש לך בעניין דרוש מישהו שמומחה הרבה יותר גדול ממני בפסיכולוגיה כדי לנסות לטפל בה, כבר נוכחתי שבוע שלם לראות כמה אתה וחבר ה"נייטרלים" באתר פתוחים לקריאת מידע טכני ממשי שסותר את אמונותיכם (או בעברית פשוטה:לא טורחים לקרוא לא מעוניינים לשמוע ומכחישים עובדות בסיסיות שאין עליהן עוררין בלי סימוכין) אז תאלץ לסלוח לי שאני פשוט לא טורח להתווכח שוב עם אנשים סגורים לחלוטין ודוגמטים כאחרוני החסידים הדתיים.

            9. Thog שתרצה להתדיין בלי להתחמק ולסובב את המפה בנרטיבים אני אהיה פה בשבילך, שוב כל מה שהבאתי לך זה ציטוטים שלהם ופועליהם + סטטיסטיקות על השתלבות בחברה שאתה יכול למצוא בחיפוש קצר בגוגל, אני יודע שהאמת לא תמיד מסתדרת לכם עם הנרטיב אז אתם מתחמקים וברור לי שזה נושא לא קל לשיחה.
              .
              איזה עובדה בדיוק הכחשתי? עד היום יקירי לא הבאת דוגמה אחת עם נתון מהימן אלא רק חוות דעת של מישהו כמו בוויכוח על כסף שניסית לשכנע אותי ואת עצמך שכספי משקיעים באו ככספי ציבור.
              , ברגע שתביא לי עובדות ונתונים על השתולבתם בחברה כמו הקהילה הדרוזית בישראל לדוגמה אני הראשון שיהיה בעדם.

            10. ברוך, על פאקינג המצאות טכנולוגיות במהלך החיים שלך ואיך הן הגיעו לחיינו אתה לא מסוגל לדבר בצורה עובדתית בלי התחמקויות התעלמויות ושקרים אז אתה חושב שאני אורח להכנס איתך למקום שבו אני רואה אותך חוזר אחרי מיטב הלהיטים של הטוקינג פוינטס מטעם נתניהו אנד קו ומתעלם מכל מידע אחר שקיים בעולם כי הוא לא מתאים לאמונה הדתית שלך?
              אתה לא מסוגל לנקוב ההמצאה אחת כי אתה יודע שבבסיסה נמצא או מישהו שכסף לא היה המניע שלו להמציא אותה או כספי ציבור. איזה דוגמה אתה רוצה לגעת בה? הסוללות שנמצאות בכל המכשירים הניידים שמשתמשים בהם היום? כל מערכות המחשוב שבהן? הgps?
              אני לא מביא כלום פשוט כי הבנתי אם מי אני מדבר כבר. על כל הקישורים שהבאתי לך ול"נייטרלי" השני שמדברר כאן את אותם השטויות שאתה שר קיבלתי שום יכולת לקרוא אפילו עמוד מהם שלא לדבר על תשובה עניינית. אתם יודעים רק לחזור כמו תוכים על אותם הנקודות שלימדו אותכם לזמר.
              מצטער אבל זה משעמם ואני לא הולך לבזבז עוד מהזמן שלי על ילדים בני שישים ושמונים או כמה שלא תהיו שלא מסוגלים לעבד מידע ברמה של תיכוניסט מסטול.

            11. ברוך חזרת לדבר שטויות. איש עסקים אמיתי רואה פרטנרים לא אויבים בפוטנציה. כנראה שמנחם צדק ואתה זיוף אחד גדול.

            12. עידו מנחם בלחיצת כפתור יכול לראות מאיפה הגבתי ואני מגיב כעת, הוא יכול לראות בדיוק את הדירה המהממת ברוטשילד שאני יושב בה כעת, מאיפה הגבתי לאתר בעברו. דרך אגב לגבי השטויות שדיברת על עסקים הסיבה העיקרית ,שפייסבוק קנתה את ווטצאפ ב19 מליארד דולר לא הייתה בגלל קהל המשתמשים שלה הוא לא היה שווה שווי שאפילו לא קרוב לזה , אלא בגלל שהיא לה אינדקיציה שווטצאפ יכולה להתגבר על פייסבוק בעתיד.
              .
              לעצום עיניים ולהגיד פרטנרים למרות שאתה רואה שאין באמת שכמעט אף אחד לא מכיר את ישראל או את דגלי המדינה , שמעודדים פגיעה באחר, זוהי טפשות ונאיביות, שהמחיר שמשלמים עליה יקר ,ראינו מה קרה כשאירופה עצמה עיניים להיטלר, אתה רואה מה קורה באירופה עם האיסלאם…

          2. Thog זה פעם אחרונה שאני מתייחס לתגובה שלך כיוון שאתה לא יודע לשמור על דיון הולם שהמציאות ועובדות לא מתכתבת לך עם הנרטיב וזה די עצוב, לא מסוגל להביא עובדות קונקרטיות ורק מאשים את הצד השני בזה שהוא מפגר , אבל כרגיל לא ציפית ליותר.
            .
            1. הGPS הומצא כמערכת צבאית בשביל לנווט טילים והנחייתם, כדי לפגוע בברית המועצות בדייקנות (אני לא יודע אם שמעת או למדת על טילי הפולאריס האטומיים ועל זה שהם היו יורדים מטה מהחלל באותה תקופה זה למה חייב דייקנות אבל זה סיפור ליום אחר).. רוב המניעים של מלחמה בזאת גם המלחמה הקרה זה כסף/ שליטה ועוצמה .
            .
            2. מייקרוסופט ,אפל , גוגל , פייסבוק… כל תוכנת מחשב הומצאה על ידי כספי משקיעים פרטיים , אני לא יודע אם אי פעם השקעת במניות נדלן… אבל אני השקעתי, והשקעתי הרבה כסף, הנסיון לשייך השקעה של משקיע למניע הומני היא מגוכחת ושקרית שלעצמה.
            .
            אני לא סובל את ביבי כבר הצהרתי את זה לא מעט פעמים באתר , אני גם ציינתי את ההסתה הפרועה שהוא עושה ועובר משני צידי המתרס בנוסף לכך להקשיב לפולטיקאי כזה או אחר ולהאמין למילה שלו זה עצימת עיניים.
            .
            הרבה דברים אמרו עליי בחיים , חזיר , וורקואליק, חולה כסף ושליטה, קפיטליסט, עדיין לא כינו אותי אדם שלא מסוגל לעבד מידה ברמה של תיכוניסט מסטול, זה די מצחיק שאחד שמסתתר מאחורי כינוי אומר את זה, אני אספר לך קצת על עצמי יש לי שני תארים אקדמאיים בקרגני מלון , תוסיף על זה שנים של לימודים לא פורמליים .
            מאות של נכסים שהיקר ביניהם באספן (בקולרדו אם אתה לא מכיר את הגלובוס) ששווה 32 מליון
            היו לי בעברי אין ספור עסקים ברחבי ארהב קנדה.אני לא חושב שאדם בטח אחד שמתחבא מאחורי כינוי יכול לכנות אדם כמוני מפגר שוב עד שתלמד לשמור על רמת דיון נאותה אני לא אתייחס אליך.

            1. ברוך, כרגיל, במקום להתייחס למה שבעצם כתבתי זרקת עלי ערימה של אנשי קש.

              נתחיל בזה שכל עם שביקשת נתונים והבאתי לך אותם התגובה שלך הייתה להתעלם מהם לגמרי (ע"י לא לקרוא אותם, לא להביט בהם בכלל ולהתנהג כאילו מעולם לא קיבלת אותם) ולדרוש עוד נתונים כדי שגם כלפיהם תוכל להביע התעלמות מוחלטת. אז די ברור שאין שום טעם שאביא לך שום נתון.

              נחמד שהצלחתי לקחת את הgps ולהתעלם לחלוטין מכך שהיה דוגמה לכך שכסף ציבורי היה הדרך בה הגיע לעולם ולנסות לסובב את זה כאילו מדובר בטענה שהכסף מניע את העולם. אתה נכלולי ושקרן זול כאן בנקודה זאת וזה ברור לכל.
              יפה מצידך שעדיין התעלמת משאר הדוגמאות ועדיין לא הבאת המצאה אחת כדוגמה.

              מייקרוסופט, אפל גוגל ופייסבוק. אתה כנראה ממש קשה הבנה מביא לי חברות שמתפתחות פלטפורמות על גבי מערכות שפותחו לפני ע"י השקעות ציבוריות. כל ההתחלה של שתי החברות הראשונות מבוססות על הדגמות של טכנולוגיות שפותחו בנחש מה? אכן כן, ניחשת נכון, אוניברסיטאות ומעבדות מחקר ממשלתיות.
              מלבד זה שאתה כנראה שכחת איפה גוגל ופייסבוק נולדו, אולי כדאי שתקרא קצת על ההסטוריה שלהן, בדיוק כמו שתי הקודמות, שום דבר מהמכשירים שהם עובדים עליהן לא היה קיים בלי מחקר שמומן מכספי ציבור.
              מי דיבר על משקיעים פרטיים שהשקיע מתוך מניע הומני? זה סתם איש קש נוסף שאתה זורק כאן. או שאתה סתם לא ישר או שיש לך קושי כבד בהבנת הנקרא או שאתה הוזה דברים שלא נאמרו בשום צורה.
              אתה יכול לא לסבול את נתניהו כמה שאתה רוצה זה לא משנה את העובדה שאתה חוזר כמו תוכי מאולף אחרי הטוקינג פוינטס שהוא שיגר לתוך המוח שלך דרך ה"תקשורת ה"שמאלנית" או ווטאבר.
              אתה יכול לדבר כמה שאתה רוצה על ההסתה הפרועה שלו אבל זה חסר משמעות שאתה מהדהד את אותה הסתה בלי שום שינוי.
              אם להקשיב לפוליטיקאי ולהאמין לכל מילה שלו זה עצימת עיניים אז כדאי מאוד שתתעורר למציאות ותפתח אותן כי עד כה זה בדיוק מה שאתה עושה.

              אתה מוזמן לספר לכל מי שאתה רוצה על סיפור חייך. אבל זה לא משנה מה עשית בעבר וכמה תארים עשית וכמה יכולת ללמוד ולקרוא בעבר כיוון שזה פשוט מאוד לא משנה את העובדות לגבי מה אתה עושה עכשיו. והעובדה הפשוטה היא שעכשיו אתה לא מוכן לקרוא דבר שמביאים בפניך אם הוא דורש ממך לקרוא יותר מפסקה ואתה מתעלם באופן מוחלט מכל מה שסותר את האמונות שלך.

            2. חחח ברוך אין לך מה לנסות לשכנע אותם.
              כל ההמצאות הומצאו לצורך סיוע הומניטרי לאנושות על איזה כסף אתה מדבר 😂😂😂😂😂
              רמת הניתוק פה זה לגלקסיה אחרת 😂😂
              אנשי מאדים.
              מקומות ציבוריים הכוונה המקומות שמקבלים מיליארדים בתרומות מאנשים פרטיים לצורך מחקר? 🙂

            3. +100 ברוך, יישר כח. אני לא מבין מדוע אתה בכלל טורח להשיב לאדם הזה ולגסות הרוח שלו.
              לא שווה את המאמץ של לקרוא ולהגיב. אני מעדיף להגיב לשי שדעותיו דומות לאלו של עידו.

            4. ברוך בנוגע להמצאות אתה פשוט מצחיק. בוא ספר לי מה אפל ופייסבוק גילו, איזו תגלית חשובה שקידמה את האדם?
              בוא תגיד לי מה סטיב ג'ובס המציא. את הטלפון הנייד? give me a break
              לסטיב ג'ובס היה כישרון נדיר של הבנת נפש האדם, מה שסייע לו לשווק טכנולוגית עילית לצרכן. הוא הבין טוב מכולם את הממשק בין האדם למכשיר. וואו, כל הכבוד. תרומתו לאנושות עדיין קרובה לאפס. פייסבוק? אולי תרומה שלילית.
              הטעות שלך היא זו: בהגדרה, כסף מגיע כדי לעשות עוד כסף, לא לגלות תגליות חשובות.

            5. התרומה של מייקרוסופט לאנושות אפס?
              פייסבוק חיברה את האדם לעולם, נתנה לו להביע את עצמו ולהיות בקשר עם קהילות שונות, התרומה שלה לשינוי הכלכלה ולהפיכתו לגלובלי יותר מאי פעם היא אדירה.
              .
              כל המהפכה התיעשתיית עגל יקירי שהיא מהפכה אדירה באנושות בה בגלל מניע כלכלי, (כן התייעלות היא סיבה כלכלית אדירה). הכסף מאז ומעולם הניע את האדם ועולם, זוהי האמת

            6. לא אמרתי שכסף לא חשוב אלא שבתגליות החשובות הכסף הוא האמצעי ולא העיקר.
              בוא תיתן לי מוצר אחד (אחד!) של מיקרוסופט ששינה את העולם, שהיכה בתדהמה את העולם, שלמתחרות שלה לא היה משהו באיכות דומה. הכל הוא incremental, שום דבר לא מהפכני או יחודי.
              פייסבוק – אותו דבר. מה פייסבוק נותנת לאנושות שהמתחרים לא נותנים?
              תרומה אמיתית = צעד גדול וייחודי שמישהו עשה ושלא היה נעשה בדרך אחרת
              איינשטיין
              מוצארט/באך/שוברט
              פיקאסו
              בן גוריון

              מניסיוני הצנוע תרומה אמיתית מגיעה תמיד מאדם אחד ומאדם אחד בלבד. זה אף פעם לא בא משיתופי פעולה של כמה גופים ובודאי שלא מתרבות תאגידית.
              סטיב ג'ובס האליל לא המציא כלום. נאדה, נישט וגורנישט. אפילו את ממשק המשתמש של האפל הם גנבו מזירוקס.
              המהפכה התעשייתית היתה תהליך ארוך שלקח עשרות שנים. בבסיסו הוא הונע מתגליות מדעיות בצרפת, אנגליה, וגרמניה, שבאו לשם שמיים ולא ממניעים כספיים. תגליות אלו היו ניצחון פילוסופי ענק על תפיסת הכנסייה המיושנת והאמונות התפלות ששלטו עד אז באוכלוסיה. לאחר שהבסיס היה יציב באו אנשי תעשייה והריצו את זה קדימה. אני מעריך את זה מאוד וזה גם חשוב, אבל רוב הדברים הם חומריים בלבד. כאדם חומרני שמצהיר שכסף הוא אלוהים זכותך להשתפך על זה.

            7. https://www.aaas.org/sites/default/files/2018-11/UniSource1.jpg

              שמעתי שחוקרים עכשיו תסמין חדש בשם SDS
              הבתי שהם קוראים לזה
              Shimon Detachment Syndrome
              אומרים שזה מתאפיין בשילוב של דאנינג קרוגר מינוס הקטע של אפילו ידע קטן בנושאים עליהם מדברים הסובלים וחוזר יכולת לקרוא מעבר לכותרות.

            8. ברוך נורא רציתי להתאפק ולהיות נחמד אבל כמו ששמעון אומר למי אכפת החיים מצחיקים אז צוחקים. תשאל את דר' נייטרלי איך הוא הגיע ואיך הוא מונע כלכלית לספור אצות ותמנונים על החוף?

            9. מתוק אתה מביא לי בלוג שמישהו כתב בWordpress לטענה אתה מבין כמה אתה מגוכח יוצא פה, אין לי את הכוח או את הרצון לבזבז עלייך ובאמת שאת לא שווה לגובה שלי עם השפה הרדודה שלך אבל תלמד בבקשה מדוע המהפכה התעשייתית קרתה , מדוע הומצא המטוס הרכבת האוטו אפילו הגלגל , הלחם הפרוס , גוגל שאתה משתמש כל יום פייסבוק, הכספומט, הקופות האוטומטיות בסופר, שוק התרופות …
              תגלה שהמניע עיקרי היה כסף

            10. עגל יקירי הסיבה העיקרית של המהפכה התיעשתיית הייתה כסף , כל ספר היסטוריה פשוט שתפתח יסביר לך על זה . מוצארט בך פיקאסו… הם אמנים הם לא שינו או השפיעו על חייל וילד שידרוג של האנשות הם באו הרבה יותר לכיוון הרוח , איינשיטיין הוא באמת יוצא מהכלל

            11. וואוו, כמה מפתיע. עוד תגובה שמציגה התעלמות מוחלטת וניפנוף מידע עובדתי בשם האמונה.

              למה אתה מפחד לשאול את דר' נייטרלי בנוגע למוטיבציה שלו בעבודתו המרתקת?

              ברצינות ברוך, יש משהו שלא תתעלם ממנו ותנפנף בביטול מתוך האמונה שלך?

            12. או אולי זה לא טוב לך ואתה מעוניין לממן מחקר בנושא? בוודאי זה לא בעיה עבורך.

  22. "(ושנאת ערבים אינה 'גזענות; היא עונה להגדרה אחרת לכן איני מוחק)"
    מנחם אני מאוד מעריך על פועלך ואת האתר שלך, אבל המשפט שכתבת הוא מזעזע..
    האמא והאבא של הגזענות

  23. מל. לדעתי אתה מתכוון ש"שנאת מחבלים אינה גזענות". קשה לי להאמין שאתה שונא כל ערבי באשר הוא.
    כדאי שתכתוב הבהרה למשפט, כי מה שכתבת נופל בול על הגדרת הגזענות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט